چگونه به یک کارشناس مد و لباس معروف تبدیل بشویم؟

شاید تا کنون به ذهن تان خطور کرده باشد که چگونه به یک کارشناس مد و لباس معروف تبدیل بشویم؟ اما هر باره از تصمیم خود احتمالا منصرف شده اید که امروز در حال خواندن این مطلب هستید و یا شاید تازه قصد شروع این کار را دارید. به هر حال در هر کدام از این موقعیت ها که  هستید ما به شما پیشنهاد می کنیم تا صنعت دنیای مد و فشن را فراموش نکنید زیرا هر روزه به مخاطبان این صنعت افزوده می شود و از جمله کارهایی که در این صنعت زمینه کاری بسیار خوبی دارد، کارشناسی مد و لباس یا استایلیست ها می باشد. این افراد به چهره های مطرح و مشهور، طراحان لباس و شخصیت های مهم برای چیدمان استایل شان کمک می کنندو به طور مثال به آن ها می گوییند که با فلان شلوار فلان کت را بپوشید و با فلان کفش، فلان شلوار بهتر می آید و به طور کلی در انتخاب لباس و اکسسوری چهره های مطرح به آن ها کمک می کنند. با این توضیحات اگر به این شغل علاقه مند شده اید ما در این مطلب تحت عنوان ” چگونه به یک کارشناس مد و لباس معروف تبدیل بشویم؟” به بهترین و دسترس ترین روش ها برای تبدیل شدن یه کارشناس مد و فشن در سطح معمولی اشاره خواهیم داشت، پس تا انتها همراه ما باشید.    

برای تبدیل شدن به کارشناس مد و لباس زبان انگلیسی خود را تقویت کنید :

زبان انگلیسی ابزاری است برای ارتباط با دنیای جهانی، دنیایی که در آن تغییرات در آن به سرعت اتفاق می افتد و اگر ابزاری برای ارتباط با آن نداشته باشیم محکوم به عقب ماندگی خواهیم بود. این موضوع در خصوص مد و پوشاک نیز صدق می کند زیرا که دنیای مد و پوشاک بسیار سریع دچار تحول می شود. پس نیاز اولیه شما داشتن مهارت در زبان انگلیسی می باشد، پس از همین امروز کار خود را در یادگیری زبان انگلیسی شروع کنید و پس از یادگیری می توانید از طریق فضای مجازی با بزرگان این صنعت مکاتباتی داشته باشید، هر چند شانس تان کم می باشد اما استمرار در سوال پرسیدن می تواند احتمال پاسخگویی از سوی آن ها را افزایش بدهد. برای تمرین در یادگیری نیز می توانید به سرغ ژورنال های  انگلیسی  بروید تا همراه با آموزش زبان با اصطلاحات دنیای مد و فشن نیز آشنا شوید.

چگونه به یک کارشناس مد و لباس معروف تبدیل بشویم؟

بهترین روش ها برای تبدیل شدن به یک کارشناس مد و پوشاگ

هفته های مد را از دست ندهید :

فشن ویک ها یا هفته های مد نیز از جمله مواردی به حساب می آید که شما باید به آن ها توجه کنید. به فشن ویک ها به منظره دانشگاهی رایگان نگاه کنید، شما می توانید در هفته های مد به راحتی از آخرین تغییرات مد و پوشاک مطلع شوید و نمونه کارهای طراحان و استایلیست های مشهور را بررسی کرده و از آن ها الهام بگیرید. امروزه با گسترش تکنولوژی دستیابی به محتوای هفته های مد کار بسیار سختی نیست و می توانید از طریق شبکه های ماهواره ای و یا اینترنت به آن ها دستیابی پیدا کنید. فشن ویک های مختلفی در سراسر دنیا برگزار می شود که برای آشنایی با آن ها نام برخی از آن ها را ذکر می کنیم:

  • هفته مد مرسدس بنز
  • هفته مد میلان
  • هفته مد پاریس
  • هفته مد نیویورک
  • هفته مد کوالالامپور
  • هفته مد امارات
  • هفته مد ریاض

چگونه به یک کارشناس مد و لباس معروف تبدیل بشویم؟

چگونه به یک کارشناس مد تبدیل شوم؟

 به فروشگاه های لاکچری و یا برند هر فصل سر بزنید:

از دیگر مکان هایی که می توانید ایده های خود را به روز نگه دارید و با ایده طراحان مد و فشن آشنا بشوید، فروشگاه های برند و لاکچری می باشد. شما با بازدید از این اماکن می توانید به ارتقاع سطح خود کمک کنید ، پس سعی کنید مراجعه فصلی خود را به این فروشگاه ها حفظ کنید تا با محصولات فصلی هر برند آشنا شوید. با مراجعه به این فروشگاه ها توجه خود را بیشتر از هر چیز دیگری بر روی استایل ها و نوع طراحی محصولات شان بگذارید، البته جنس استفاده برای تولید پوشاک نیز می تواند گزینه خوبی برای بررسی کردن باشد.    

برای تدیل شدن به کارشناسان مد ،تاریخچه مد و لباس را مرور کنید:

قبل از ورود به هر حوزه کاری بایستی با تاریخچه آن آشنا شده و در این بین صنعت مد و فشن دارای تاریخچه ای بسیار جذاب و آموزنده می باشد. شما می توانید برای دسترسی به تاریخچه مد به سایت های معتبری همچون ویکی پدیا مراجعه کنید و به مطالعه فرآیندها، روش ها، ترندها، سبک ها، کارشناسان و تاریخ سازان دنیایی مد و فشن بپردازید. شما با مطالعه تاریخ می توانید به فردی با تجربه و حرفه ای تبدیل بشوید. در این بین اگر قصد راه اندازی یک برند پوشاک را نیز دارید، به طور دقیقی به مطالعه تاریخچه برند ها و موسسان آن ها بپردازید.  

تاریخچه برند گوچی (GUCCI) چیست؟

تاریخچه برند هاکوپیان – برند ایرانی محبوب صنعت پوشاک

تاریخچه برند آدیداس از تاسیس تا امروز – آدیداس غول پوشاک ورزشی

چگونه به یک کارشناس مد و لباس معروف تبدیل بشویم؟

آسانترین روش ها برای تبدیل شدن به یک کارشناس مد و پوشاک

مجلات و ژورنال ها را فراموش نکنید:

اگر می خواهید دیگر یک کارشناس بشوید باید تمام تریبون های دنیای مد و فشن را خودتان به شراغشان بروید و بررسی کنید، اما تا آنجایی که من خاظرم هست مجلات و ژورنال های فشن میتوانند به شما کمک بسیاری کنندو ازآن های غافل نشوید و موشکافانه بررسی شان کنید تا بتوانید از طرح ها و استایل طراحان معروف نکات مفیدی را برداشت کنید. از جمله نکاتی که باید به آن های توجه کنید، می توانم به ، فتوشرت ها، ترندهای طراحی در بین برندهای محبوب، تولیدات کیف، کفش، لباس، اکسسوری و اظهارات طراحان فشن می باشد.    

چگونه به یک کارشناس مد و لباس معروف تبدیل بشویم؟

چند گام ساده برای تبدیل شدن به یک استایلیست

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish