کت و شلوار تاکسیدو چیست؟ همه نکات درباره این استایل رسمی را بدانید

هر آقای خوش‌لباسی می‌خواهد بداند کت و شلوار تاکسیدو چیست؟ کت و شلواری که در خانه داریم، همان تاکسیدو است؟ بعد از خواندن این مقاله از من‌ومد شما هم خواهید دانست کت و شلوار تاکسیدو چیست.

کمتر آقای خوش‌پوشی را پیدا می‌کنید که تفاوت بین سبک‌های مختلف لباس رسمی را نشناسد. شما هم اگر می‌خواهید همیشه خوش‌‌تیپ به‌نظر برسید و پیراهن، کت و شلوار و کفش متناسب به‌تن کنید، خوب است اطلاعات خودتان را درمورد فشن و استایل حسابی بالا ببرید. امروز برویم تا باهم ببینیم کت و شلوار تاکسیدو چیست و از روی چه ویژگی‌هایی می‌توانید آن را بشناسید.

کت و شلوار تاکسیدو چیست؟تاکسیدو چیست

شاید در نگاه اول تفاوت خاصی بین کت و شلوار تاکسیدو و کت و شلوار معمولی پیدا نکنید. اما کافی‌ است دقت کنید. متوجه خواهید شد این سبک از لباس رسمی مردانه، ویژگی‌های خاص خودش را دارد. ویژگی‌هایی که آن را به ستی شیک و رسمی تبدیل کرده است.

پس اول ببینیم تفاوت کت و شلوار تاکسیدو با کت و شلوار معمولی چیست. بعضی‌ها به اشتباه تصور می‌کنند هر کت رسمی که با پاپیون همراه می‌شود،‌ تاکسیدو به‌حساب می‌آید. هر ست کت و شلوار سفید و مشکی هم تاکسیدو نیست.

۱- ساتن حرف اول و آخر را می‌زند

بزرگ‌ترین تفاوت بین کت و شلوار و تاکسیدو، استفاده از پارچه ساتن در دوخت آن است. شما هیچ تاکسیدویی پیدا نمی‌کنید که برگردان یقه‌ آن از جنس ساتن نباشد.

۲- ماجرای دکمه‌ها متفاوت است

به‌طور کلی هر چه تعداد دکمه‌های کت کمتر باشد، ظاهر رسمی‌تری دارد. بیشتر تاکسیدوها تنها با یک دکمه بسته می‌شوند.

۳- نوار ساتنی شلوار فراموش نشود

ساتن گذشته از اینکه روی دکمه‌ها و برگردان یقه می‌نشیند،‌ دست از سر شلوار هم برنمی‌دارد. در کت و شلوار تاکسیدو، نوار ساتن باریکی در سمت بیرونی پاچه شلوار می‌دوزند. این نوار به آن جلوه خاصی می‌دهد.

کت و شلوار تاکسیدو را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟کت و شلوار تاکسیدو چیست

۱- گردن را با چه چیزی بپوشانیم؟

به‌طور سنتی رسم بر این است که این سبک کت و شلوار را همراه با پاپیون می‌پوشند. شما هم فکر و خیال دیگری به ذهن‌تان راه ندهید. اگر می‌خواهید تاکسیدوی شما بدرخشد و بدون نقص باشد، سراغ کراوات نروید. البته همیشه افرادی پیدا می‌شوند که چندان در قید و بند قانون مد قرار نمی‌گیرند. مثل لئوناردو دی کاپریو، بازیگر معروفی که احتمالا می‌شناسید. او خیلی راحت تاکسیدو را با کراوات ست می‌کند و به فرش قرمز می‌آید.

۲- پیراهن مناسب کدام است؟تاکسیدو چیست

مطمئن‌ترین و بهترین گزینه برای رنگ پیراهن سفید است. به لباس‌های رنگی فکر هم نکنید. بعضی‌ها پیراهن مشکی انتخاب می‌کنند. مشکی هم رسمی به‌نظر می‌رسد، اما جلوه و تضاد رنگی سفید را ایجاد نمی‌کند.

آستین‌ پیراهن مناسب تاکسیدو ممکن است دکمه داشته باشد. ایرادی هم به آن وارد نیست. اما برای داشتن بهترین جلوه، سراغ ست دکمه سردست بروید. بهترین ترکیب رنگ برای دکمه سردست، ترکیب مشکی و نقره‌ای‌ست.

۳- تکلیف کمربند چه می‌شود؟

بعضی‌ها ترجیح می‌دهند هیچ‌گونه کمربندی با تاکسیدو نپوشند. تعدادشان هم هیچ کم نیست. شلوار تاکسیدو بندینک، کمربند معمولی را هم ندارد. اما گزینه‌ خاصی پیش رو دارید که چیزی نیست مگر شال کمر. خوبی شال کمر این است که وقتی دکمه کت را ببندید، چیزی از سفیدی V شکل پیراهن‌تان در زیر دکمه کت دیده نمی‌شود.

۴- دستمال جیب ضروری ا‌‌ست؟کت و شلوار تاکسیدو چیست

خیلی از آقایان دستمال جیب استفاده نمی‌کنند. اما اگر دقت کنید اغلب مدل‌های تاکسیدو در سمت چپ روی سینه، جیب دارند. درصورتی‌که دستمال جیب را ساده تا بزنید، استایل‌تان را بی‌نقص کرده‌اید. سفید برای دستمال جیب تاکسیدو مناسب‌ترین رنگ است. دقت کنید که تنها یک مستطیل نازک از آن دیده شود.

۵- قد شلوار اهمیت دارد؟

زمانی که حرف از خوش‌پوشی باشد، بعضی نکته‌ها تا وقتی رعایت می‌شوند، چندان به چشم نمی‌آیند. اما امان از روزی که از آنها غافل شوید. نکته‌ای مثل قد شلوار تاکسیدو. اگر زیادی بلند باشد،‌ تمام جلوه لباس‌تان را از بین می‌برد. اگر کمی کوتاه‌ باشد، هنگام نشستن بخش زیادی از جوراب‌تان را به نمایش می‌گذارد. اندازه‌ درست این است که کمی روی کفش بنشیند.

۶- با تاکسیدو چه کفشی به پا کنیم؟کت و شلوار تاکسیدو چیست

بدون هیچ تردیدی کفش همراه این ست رسمی، باید حسابی براق باشد. چرم براقی مثل ورنی انتخابی عالی به‌حساب می‌آید. اگر کفش‌تان برق نزند، همه زحمت‌تان در ساختن این استایل به‌هدر خواهد رفت. به‌جز کفش مشکی به هیچ کفشی نگاه نکنید.

یقه‌ تاکسیدو چه مدل‌هایی دارد؟کت و شلوار تاکسیدو چیست

  • متداول‌ترین مدل یقه در انواع کت مردانه به (Notch) معروف است. در این مدل یک برش V شکل کوچک در بالای برگردان یقه می‌بینید. این مدل یقه همه‌پسند است و در کت‌های تاکسیدو هم دیده می‌شود.
  • رسمی‌ترین مدل یقه کت مردانه، مدل شالی (Shawl) است. این یقه هیچ برشی ندارد و جلوه آن کاملا رسمی ا‌ست. خیلی‌ها آن را برای کت رسمی خود می‌پسندند. اما بعضی‌ هم باور دارند باید به گزینه‌های دیگر فکر کرد.
  • منظورمان از گزینه‌ دیگری یقه مدل (Peak) است. این مدل یقه کمی از مدل notch پهن‌تر است. همان برش V شکل را دارد، اما زاویه این برش انگار به سر شانه اشاره می‌کند. درنهایت این شما هستید که باتوجه به سلیقه شخصی‌تان کدام مدل یقه را انتخاب کنید.

تاکسیدو چند دکمه دارد؟کت و شلوار تاکسیدو چیست

یک نکته کلی را به ذهن بسپارید. هر چه تعداد دکمه‌های کت کمتر باشد، جلوه رسمی‌تری دارد. کت تک دکمه، رسمی‌ترین مدل کت مدرن مردانه به‌حساب می‌آید. اغلب تاکسیدوها تک دکمه هستند. ممکن است طراحی تاکسیدو را با دو دکمه بدوزد. برای شرکت در مهمانی‌ و عروسی می‌توانید به مدل دو دکمه هم فکر کنید.

کمتر طراح لباسی سراغ کت سه دکمه می‌رود. به‌ندرت ممکن است چنین گزینه‌ای برای دوخت تاکسیدو روی میز باشد. اما ماجرای کت چهاردکمه متفاوت است. این کت ظاهری رسمی‌ دارد. بعضی از آقایان لاغر و قد بلند چهاردکمه انتخاب می‌کنند.

تاکسیدو چه رنگی باشد؟کت و شلوار تاکسیدو چیست

حالا که دیگر دقیقا می‌دانید کت و شلوار تاکسیدو چیست و با چه لباس‌هایی ست می‌شود، به رنگش هم فکر کنید. افراد مشهور ممکن است برای شرکت در مهمانی از بین پارچه چهارخانه یا ساده انتخاب کنند. یا سراغ رنگ‌هایی مثل قرمز بورگاندی، خاکستری، سفید و سرمه‌ای بروند. اما کلاسیک‌ترین و رسمی‌ترین انتخاب برای تاکسیدو رنگی نیست مگر مشکی. شک نکنید که تاکسیدوی مشکی با پیراهن سفید خواهد درخشید. این را هم بگوییم که رنگ یقه ساتن در بسیاری از تاکسیدوها مشکی باقی می‌ماند. پس عجیب نیست اگر تاکسیدوی سرمه‌ای یا طوسی، یقه ساتن مشکی داشته باشند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish