پای کودکان سریع رشد می‌کند. بسیار سریع!
 انتخاب کفش کودک با این جریان امر دشواریست. پای آنها می‌تواند هر ماه به اندازه ۲ اینچ رشد کند. برای بسیاری از والدین، همرا‌هی با سرعت رشد سریع کودک نه تنها هزینه‌بر است، بلکه گیج‌کننده نیز می‌باشد. تداخل در سایز کفش، زبان ناسازگار برندها در توصیف کفش مناسب کودک، از جمله مشکلات اصلی والدین است. پس با این وجود کفش کودک را چگونه انتخاب کنیم؟ به چه نکاتی دقت کنیم تا کودکان احساس راحتی بیشتری در کفش‌های خود داشته باشند؟ همانطور که رعایت یک سری آیتم در خرید لباس بچه الزامیست، کفش آنان هم از این قائده مستثنی نیست. در این مطلب ما کار را برای شما ساده‌تر کردیم. برای کسانی که می‌‌خواهند بدانند هنگام انتخاب کفش کودک به چه نکاتی باید توجه کنند، این مطلب را پیشنهاد می‌کنیم.

هندی‌ها چه کفشی می‌پوشند؟

کفش  مناسب کودک
کفش مناسب کودک

روند سیر مطالب بدین گونه است که ابتدا با نحوه‌ی انتخاب سایز کفش مناسب کودک خود آشنا می‌شوید. فرم پای کودک شما به چه صورت است. چه سایز‌بندی کفش، با سن کودک شما هماهنگ است. پس از آن با یک روش اصولی اشاره خواهیم کرد که چگونه پای کودک خود را اندازه‌گیری کنیم؟ روش اندازه‌گیری کفی کفش چه زمان کاربردی است؟ با دانستن تمامی این موارد اگر کفش کودک شما سفت باشد چه خطراتی برای او خواهد داشت؟ میزان انعطاف پذیری کفش کودک را با توجه به موقعیت‌های مختلف بررسی خواهیم کرد. آب‌وهوا در انتخاب کفش‌ فرزند شما چه تاثیری دارد؟ و در نهایت جنس کفش کودک شما باید در بخش‌های زیره و رویه به چه صورت باشد تا آسیب نبیند. در مناسبت‌های خانوادگی، کفش مهمانی کودک شما چگونه باید باشد. تمامی این موارد در این مطلب به طور کامل مرور می‌شود. 

نحوه‌ی انتخاب سایز کفش مناسب کودک

همه‌ی پاها متفاوت است. حتی کوچک‌ترین آنها. پس نحوه‌ی انتخاب سایز کفش مناسِ کودک شما نیز متفاوت خواهد بود. آیا می‌دانید که پای کودک شما پهن است؟ بلند است یا صاف؟ بهتر است قبل از خرید کفش، این‌بار کمی دقیق‌تر به پای کودکتان نگاه کنید. همه‌ی برندها از یک زبان مشترک برای سایزبندی برند کفش بچه‌گانه‌ی خود استفاده نمی‌کنند. اما در یک نقطه باهم وجه اشتراک ویژه‌ای دارند. تفکیک سایز‌بندی کفش کودک و کفش نوجوان. بنابراین دانستن دقیق اینکه چه چیزی شما را به چالش می‌کشد بسیار ضروری است.

انتخاب سایز مناسب برای خرید کفش کودکان
انتخاب سایز مناسب برای خرید کفش کودکان

اولین قدم در پاسخ به سوال کفش کودک را چگونه انتخاب کنیم؟ نحوه‌ی انتخاب سایز کفش مناسب کودک شماست. برای کودک نوپا و کوچک معمولاً اندازه‌های ۰ تا ۱۳ اعمال می‌شود. اما برای نوجوانان شماره‌های ۱ تا ۷ اندازه مناسبی است. پاهای کودک سریع رشد می‌کند. بنابراین توصیه می‌کنیم پای کودک خود را اندازه بگیرید.

نمودار سایز کفش کودک
نمودار سایز کفش کودک
۴T5T6T7T8910111213
U.S. Kids’۴ Tots’۵ Tots’۶ Tots’۷ Tots’۸ Kids’۹ Kids’۱۰ Kids’۱۱ Kids’۱۲ Kids’۱۳ Kids’
EU1920-2122232425-2627-28293031
UK3456789101112

جدول سایز کفش کودکان نوپا و کوچک

 123456
U.S. Kids’۱ Kids’۲ Kids’۳ Kids’۴ Kids’۵ Kids’۶ Kids’
EU32-333435363738
UK1312345

جدول سایز کفش کودکان بزرگ

چگونه پای کودک خود را اندازه‌گیری کنیم؟

همیشه برای خرید کفش جدید پای کودکان را اندازه بگیرید. حتی اگر فکر نمی‌کنید فرزند شما به کفش جدیدی احتیاج دارد، ایده‌ی بدی نیست که یک متخصص کفش واجد شرایط، سالانه دو بار هر دو پای او را اندازه‌گیری کند. مطمئن باشید که هر وقت کودک شما شکایت کرد که کفش‌هایش او را آزار می‌دهد، مجدداً اندازه‌گیری کنید. اگرچه اندازه‌ی طول کلی پا مهم است، اما یک متخصص، اندازه‌گیری عرض پا و طول قوس را انجام می‌دهد. پس در نتیجه حجم پا به صورت دقیق ارزیابی می‌شود.

تعیین سایز کفش برای کودک
تعیین سایز کفش برای کودک

سایز عرضی کفش چیست؟

اندازه‌گیری کفی کفش

احتمالا یادتان هست که مادران از یک روش قدیمی برای اندازه‌گیری کفی کفش استفاده می‌کردند. فشار دادن بر روی نوک کفش با انگشت شست، برای دیدن اینکه فضای کفش کودک چه مقدار است. اما اگر با این روش مشکل دارید یک راه ساده‌تر. کفش‌ها را بردارید، کفی‌ها را بیرون آورده و روی زمین قرار دهید. سپس از کودک خود بخواهید که با پاشنه‌ و قوس پایِ‌ خود بایستد. این کار باعث می‌شود که درک کنید فضای بیشتری در جلو وجود دارد یا خیر. به طور کلی، داشتن نیم اینچ یا کمی بیشتر خوب است. کودکان نمی‌توانند در مورد راحتی کفش خود به طور واضح اظهار نظر کنند. به عبارت دیگر، این بزرگسالان هستند که باید مراقب آنان باشند. به هر حال، ما می‌خواهیم از آن پاهای کوچک نرم مراقبت کنیم.

Mother and son at children's store
اندازه‌ی مناسب کفش کودک

انعطاف‌پذیری کفش کودک

اگر کف پای کفش خیلی سفت یا نرم باشد، پاهای کودک شما به سلامت رشد نمی‌کند. انعطاف‌پذیری کفش کودک از کفش بزرگسال به وسواس بیشتری در انتخاب نیاز دارد. کف کفش کودکان، باید آنقدر محکم و ضخیم باشد که بتواند پای کودک شما را از درد و آسیب محافظت کند. اما باید انعطاف‌پذیری کافی برای خم شدن با پا را داشته باشند. کفش‌های نرم برای بازی‌های سبک، ایده‌آل است. در حالی که کف سفت و سخت آن، برای بازی شدید کودک شما، مناسب‌تر است.

ترند کیف و کفش بهار و تابستان ۲۰۲۱

انعطاف‌پذیر بودن کفش کودک مهم و تاثیرگذار در آناتومی پا
انعطاف‌پذیر بودن کفش کودک مهم و تاثیرگذار در آناتومی پا

کفش کودک، جنگنده‌ی آب و هوا

خوشبختانه، اکثر بچه‌ها مانند یک بزرگسال در جریان پیاده‌روی از این‌جا به آن‌جا نزدیک نمی‌شوند. با ظرافت خطرات گذشته را در مسیر خود انتخاب می‌کنند. اما در عوض اگر یه گودال پر از آب و گل را انتخاب کردند اصلا تعجب نکنید. کنجکاوی آنان در برابر یک سری اتفاقات به ظاهر ساده طبیعی است. کودکان نمی‌توانند در برابر اصرار فرو بردن کفش‌های خود در دریاچه مقاومت کنند. اگر کوه برفی را به آنان نشان دهید که دیگر کارتان تمام است. به همین دلیل انتخاب کفش مناسب کودک با چالش جدیدی روبه‌رو است. این کفش‌ها باید با استفاده از کشش بالا و خشک نگه‌داشتن پاهایشان برای ماجراجویی در خدمت آنها باشد. در یک کلام، کفش کودک شما باید یک جنگنده‌ی واقعی آب و هوا به صورت تمام عیار باشد.

 چکمه‌های زمستانی مختلف مناسب برای کفش کودکان، نکات خرید کفش مناسب کودک
انتخاب چکمه‌های زمستانی برای فعالیت در روزهای برفی

اگر در آب و هوایی با فصول سرد و گرم زندگی می‌کنید تنوع کفش کودک شما بسیار بالاست. کمد کفش کودک احتمالاً شامل گزینه‌هایی از جمله چکمه‌های بارانی راحت، برای دوش‌های بهاری و پاییزیست. البته چکمه‌های زمستانی بچه‌گانه برای حمایت از ماجراهای زمستان و حتی کفش‌های ضدآب برای سفر به ساحل فراموش نشود. انتخاب کفش برای شرایط مربوط، عناصر عملکردی مختلفی را به ‌همراه دارد. کشش مناسب و عالی، قابلیت تنفس و یا تمیز شدن، از جمله موارد قابل توجه است.

چکمه‌ی ضدآب کفش مناسب دریا و ساحل برای کودکان، نکات خرید کفش مناسب کودک
چکمه‌ی ضدآب کفش مناسب دریا و ساحل برای کودکان

جنس کفش کودک

جنس کفش همانند پارچه‌ی مناسب لباس کودک بسیار حائز اهمیت است. این جریان با توجه به سن کودک شما قابل تغییر است. معمولا کودکان نوپا و بسیار کوچک بدلیل پوست و غضروف نرم پای خود، احتیاج به کفش‌های کتان و یا پارچه‌ای دارند. جنس این کفش‌ها باید به گونه‌ای باشد تا قابلیت تنفس برای پوست پای کودک را فراهم کند. زمانی که کودک شما رشد می‌کند، این نیاز در غالب تغییر جدیدی ظاهر می‌شود. جنس زیره‌ی کفش کودکان بازیگوش شما، باید بادوام و دارای برجستگی‌های ظریف و عاج‌دار باشد. چرا که این امر منجر می‌شود تا در هنگام دویدن از پای آنها محافظت کند و آسیب کمتری ببینند.

انتخاب کفش پارچه‌ای برای کودک
انتخاب کفش پارچه‌ای برای کودک

 اگر بدنبال کفش کودک برند هستید، باز هم از نگاه ویژه‌ی خود به جنس آن غافل نشوید. توجه داشته باشید لایه‌ی داخلی کفش‌هایی از جنس پلاستیک و یا ورنی، باید پارچه‌ی نخی و یا پنبه‌ای باشد. چرا که این لایه‌های نخی، رطوبت پای کودکان شما را جذب می‌کند و امکان خشک ماندن آن فراهم است. در نتیجه به پیشواز باکتری و یا قارچ‌های پوستی نخواهید رفت. اگر از من بپرسید کفش کودک را چگونه انتخاب کنیم؟ من به شما می‌گویم به جنس کفش کودک خود بیشتر اهمیت بدهید.  

جنس کفش مناسب کودک، نکات خرید کفش مناسب کودک
جنس کفش مناسب کودک

چه کفشی مناسب فوتبال است؟

انتخاب کفش کودک در مهمانی

تعطیلات و وقایع خاص خانوادگی رویدادهای مهمی را به‌همراه دارد. انتخاب کفش کودک در مهمانی، از لباس آنان گزینه‌ی پراهمیت‌تری است. چراکه بازیگوشی آنان حتی در مهمانی تمام شدنی نیست. اغلب اوقات، کفش‌های بچه‌گانه باید کاملاً خنثی باشند. زیرا احتمالاً یک جفت کفش خواهید داشت تا با همه‌ی لباس‌ها آن را بپوشید. این کفش‌ها باید به نوعی پوشیده باشد چرا که در هنگام دویدن باید قابلیت پشتیبانی پای آنان را داشته باشد.

انتخاب کفش کودک متناسب با لباس در مهمانی، نکات خرید کفش مناسب کودک
انتخاب کفش کودک متناسب با لباس در مهمانی

اگر مطمئن نیستید چه کفشی مناسب فرزند شماست، ما یک انتخاب ساده در اختیارتان می‌گذاریم. در کفش کودک پسرانه، با توجه به سطح رسمی بودن اغلب کفش‌های لوفر انتخاب راحت و مناسبی برای آنان است. در کفش کودک دخترانه مدل‌های کفش تخت باله و یا Mary Janes انتخاب راحت و در نهایت رسمی‌تری هستند. می‌توانید به کودک خود کمک کنید تا انتخاب کفش مهمانی را یاد بگیرد. با انتخاب‌های مورد علاقه کودک خود بیشتر همراه شوید. کفش‌هایی را پیدا کنید که پوشیدن آنها هم سرگرم کننده باشد و هم برای آنان تفریحی لذت بخش.

کفش کودک در مهمانی

نکات پیشنهادی مجله‌ی کمد به شما در انتخاب کفش کودک

  • چون کودکان نوپا پاهای بسیار نرم و غضروفی دارند، پس انتهای عصب آنان به طور کامل رشد نکرده است. این امر منجر می‌شود داشتن فضای کافی داخل کفش کودک، گزینه‌ای مهم در انتخاب کفش به شمار آید.
  • در بخش اتصال‌دهنده اجزای مختلف کفش انواع مدل سیستم‌های بند را داریم. سیستم بند و یا سگک چسبی کفش. چون کودکان فعالیت و تحرک زیادی دارند، بهتر است از سیستم سگک چسبی استفاده کنید. چرا که در صورت باز شدن به راحتی قابل بستن است.
  • بهترین فرم پیشنهادی پنجه‌ی کفش کودک، فرم گرد است. چرا که انگشتان کودک بسیار نرم است. هر قدر جعبه‌ی جلوی پنجه‌ی آنان وسیع‌تر و پهن‌تر باشد، پاها فضای کافی برای رشد و حرکت را خواهند داشت.
راحتی کفش گرد برای کودکان در استفاده‌ی روزمره، نکات خرید کفش مناسب کودک
راحتی کفش گرد برای کودکان در استفاده‌ی روزمره

جمع‌بندی

اگر بخواهیم از اهمیت کفش کودک با لباس بچه صحبت کنیم می‌توان گفت هر دو در یک نمودار برابری می‌کنند. البته کفش یکم بیشتر. برای اینکه بدانید کفش کودک را چگونه انتخاب کنید چند نکته الزامیست. همیشه در انتخاب سایز کفش کودک خود به کمی فضای آزاد در آن توجه کنید. اندازه‌گیری کفی کفش یکی از ساده‌ترین روش نحوه‌ی اندازه‌گیری پای کودکان است. پس از این جریان چشم‌پوشی نکنید. همیشه دقت داشته باشید همانطور که انعطاف‌پذیری کفش در هنگام دویدن مهم است، جنس آن هم تاثیر بسزایی دارد. به متریال‌های سبک و قابل تنفس در انتخاب کفش کودک خود توجه کنید. بدانید کودکان همانند شما، با توجه به موقعیت، کفش مختص به آن را باید بپوشند. در بین کفش دخترانه‌ی مناسب مهمانی،  Mary Janes و از بین کفش کودک پسرانه، لوفرها مناسب‌ترین گزینه هستند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish