اگر به صنعت مُد علاقه داشته باشید؛ احتمالا یکی از سرگرمی‌هایتان برای بیشتر یاد گرفتن در این حوزه، خواندن زندگینامه طراحان مُد موفق است! بعضی از این زندگینامه‌ها می‌توانند الهام‌بخش و روشن کننده مسیر پیش روی شما باشند. اگر به خواندن زندگینامه طراحان علاقه دارید با ما همراه شوید تا درباره‌ی طراح افسانه‌ای مُد، کیم جونز Kim Jones با شما صحبت کنیم.

زندگی شخصی

کیم جونز Kim Jones در ۱۱ سپتامبر سال ۱۹۷۳ در لندن به‌دنیا آمد. وقتی سه ساله بود، خانواده‌اش به دلیل شغل پدرش به اکوادور مهاجرت کردند. اما این تنها محل زندگی آن‌ها نبود این خانواده همیشه در حال سفر بودند. به همین دلیل در حال حاضر کیم جونز از علاقه‌مندان به سفر است. کیم جونز از زمان کودکی علاقه زیادی به مُد داشت.توجه او به لباس‌هایش این موضوع را ثابت می‌کرد. به خصوص توجه‌اش به تی‌شرتی که تصویر یک شیر برروی آن بود؛ او هرشب این تی‌شرت را می‌شست که فردا بتواند دوباره آن‌را بپوشد. الهام‌بخش و تشویق کننده او برای پیگیری علاقه‌اش به مُد خواهرش بود که در حوزه مُد فعالیت می‌کرد. او در Camberwall School of Art گرافیک و عکاسی خواند و تحصیلاتش را در دانشگاه Central Saint Martins تکمیل کرد. او در سال ۲۰۰۲ از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.

کیم جونز kim jones
کیم جونز kim jones

زندگی حرفه‌ای

در سال ۲۰۰۳ این طراح افسانه‌ای برندی با نام خودش را به ثبت رسانید. اما عمر این برند با آغاز کار جونز در Dunhill به پایان رسید. او با برندهای مطرحی در ابتدای ورودش به صنعت مُد همکاری کرد. برخی از این برندها عبارتند از: Hugo Boss،  Topman، Umbro، Iceberg، Mulberry و Kanye West.

کیم جونز در Dunhill

در سال ۲۰۰۸ به عنوان مدیر خلاقیت برند Alfred Dunhill مشغول به کار شد. اما بعد از دو سال و نیم همکاری، این برند را ترک کرد. کیم جونز طراحی جوان، خلاق و محبوب در مدت کوتاهی تغییرات زیادی در پوشاک مردانه انگلیس به‌وجود آورده بود. به همین دلیل زمانی‌ که این برند را ترک کرد خبرگزاری‌ها درباره او نوشتند که شاید این طراح انگلیسی برنده جایزه مُد بریتانیا، می‌خواهد بر پروژه‌های شخصی کار کند! اما کیم جونز رویای بزرگتری از پروژه‌های شخصی در سر می‌پروراند.

مجموعه بهار و تابستان 2010 Kim jones برای Dunhill
مجموعه بهار و تابستان ۲۰۱۰ Kim jones برای Dunhill

کیم جونز در Louis Vuitton

سال ۲۰۱۱ کیم جونز به عنوان کارگردان هنری بخش مردانه به برند Louis Vuitton پیوست. او در ابتدای ورودش با ارائه کالکشن بهار و تابستان ۲۰۱۲ برای این برند لوکس توجه‌ها را به سمت خود جلب کرد. در سال ۲۰۱۸ بعد از کت واک مجموعه پاییز ۲۰۱۸ کیم جونز اعلام کرد این برند لوکس را ترک می‌کند. اعلام این خبر باعث جلب توجه رسانه‌ها و آغاز حدس و گمان‌ها درباره‌ی ادامه فعالیت او در صنعت مُد شد. این طراح نابغه خط تولید مردانه برند Louis Vuitton را دوباره احیا کرده بود. به همین دلیل خبر جداشدن او از این برند برای مشتریان و علاقه‌مندان LV چندان خوشایند نبود. در آن زمان احتمالاتی درباره‌ی مقصد بعدی آقای جونز مطرح شد. با توجه به کنار‌ه‌گیری Christopher Bailey از برند Burberry شایعه‌ای پیوستن جونز به این برند توجه‌ها را به خود جلب کرد.

مجموعه‌ای از kim jones برای Louis Vuitton
مجموعه‌ای از kim jones برای Louis Vuitton

ورود کیم جونز به برند Dior

کیم جونز بعد از ۷ سال همکاری با برند Louis Vuitton  در ژانویه ۲۰۱۸ این برند را ترک کرد و در مارچ همین سال به برند Dior پیوست. او به بخش مردانه دیور پیوست و اولین کالکشنش برای برند Homme Dior کالکشن بهار و تابستان ۲۰۱۹ بود، که در هفته مد پاریس ارائه شد. طراحی منحصر به فرد او کفش‌های کتانی این کالکشن را در مرکز توجه اهالی مُد قرار داد. البته این اولین بار نبود کیم جونز اسنیکرزهای متفاوت طراحی می‌کرد. او در برند Louis Vuitton نیز کتانی‌های زیبایی طراحی کرده بود. اما کتانی های جدید او بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفتند. در سال ۲۰۱۹ این طراح خلاق لباس‌هایی برای گروه موسیقی کره‌ای BTS طراحی کرد. کمی بعد برند دیور اعلام کرد که این برند وظیفه طراحی لباس‌های این گروه موسیقی را در تور کنسرت Love yourself برعهده می‌گیرد.

تور کنسرت BTS با لباس‌هایی از برند Dior
تور کنسرت BTS با لباس‌هایی از برند Dior

کیم جونز در بخش مردانه دیور

کیم جونز همچنان در بخش مردانه برند دیور فعالیت می‌کند و از سپتامبر ۲۰۲۰ نیز به بخش زنانه برند Fendi نیز پیوست. یکی از کالکشن‌های جالب کیم جونز برای برند دیور کالکشن پاییز ۲۰۲۱ این طراح بود که با همکاری یک آرتیست هنرهای خیابانی خلق شد.  جونز با همکاری آرتیست هنرهای خیابانی Kenny Scharf  یک مجموعه جالب با پارچه‌ و المان‌هایی با پترن رنگی و متفاوت خلق کرد. پترن همه‌ی پارچه‌های این کالکشن با یک تکنیک گلدوزی سنتی، که یکی از قدیمی‌ترین تکنیک‌های گلدوزی در دنیاست؛ ایجاد شدند. الگوی پارچه‌ها ابتدا روی کاربن، بعد روی پارچه کشیده شد. در مرحله بعد نوبت به رنگرزی نخ‌های ابریشمی رسید که از ۳۰۰ رنگ برای این کار استفاده کردند و بعد در مرحله آخر فرایند گلدوزی پارچه‌ها آغاز شد. Kim Kardashian، J Balvin، Travis Scott، Robert Pattinson، Douglad Booth و Lily Allen از مدل‌های شات‌های تبلیغاتی این مجموعه بودند.

عکس‌هایی از کالکشن پاییز ۲۰۲۱ برند دیور

کیم جونز در Fendi

اولین کالکشن کیم جونز برای برند Fendi  کالکشن پاییز و زمستان ۲۰۲۱-۲۰۲۲ که در هفته مُد میلان ۲۰۲۱ ارائه شد. این مجموعه نیزمانند تمام مجموعه‌های مردانه کیم جونز محسورکننده و منحصربه‌فرد بود. مدل‌هایی این مجموعه در میان ویترین‌های F شکلی که درون آن‌ها سازه‌های معماری مشابه به المان‌های معماری رُمی قرار داشت کت واک کردند. جونز برای طراحی لباس‌ و اکسسوری‌های این مجموعه به سراغ رنگ‌های خنثی رفته بود. پارچه‌های خز، ساتن، بافتنی و ابریشمی برای لباس‌های این مجموعه انتخاب شده بودند. جونز با یک شروع متفاوت و خیره‌کننده نشان داد در طراحی کالکشن‌های زنانه هم می‌تواند به شگف‌انگیزی کالکشن‌های مردانه‌اش عمل کند.

مجموعه پاییز و زمستان 2021-2022 برند Fendi
مجموعه پاییز و زمستان ۲۰۲۱-۲۰۲۲ برند Fendi

کیم جونز، عاشق کتانی

حتما تا اینجای مطلب متوجه شده‌اید، کیم جونز طراح تاثیرگذاری در صنعت مُد است. علاقه‌ی او به کفش‌های کتانی در طی سال‌های فعالیتش باعث طراحی کفش‌هایی شد که در سراسر جهان محبوب و پرفروش هستند.

Dior x Air Jordan1 high OG

کیم جونز سال گذشته با اشتراک گذاشتن عکسی از کالکشن کفش‌های Air Jordan خودش نشان داد علاقه زیادی به این کتانی‌های پرطرفدار دارد. این عکس دلیل طراحی کفش Air Dior را به خوبی نشان داد. علاقه شخصی این طراح نابغه و مهارت او در طراحی منجر به همکاری برند Nike و Dior و خلق این کتانی پرطرفدار شد. این کفش برای اولین بار در کالکشن قبل از پاییز ۲۰۲۰ برند دیور ارائه شد اما پیش از آن Travis Scott در استوری اینستاگرامش این کفش‌ها را به نمایش گذاشت. کیم جونز هدفش از طراحی این کتانی را “طراحی لوکس‌ترین Air Jordan” بیان کرده‌است.

کفش کتانی  Dior x Air Jordan1 high OG
کفش کتانی Dior x Air Jordan1 high OG

Dior B23 High Top

در سال ۲۰۱۸ جونز از اولین کالکشنش برای برند Dior رونمایی کرد. در این شو کفش‌ کتانی کلاسیک و لوکس طراحی شده توسط جونز توجه همه را به خود جلب کرد. این کتانی ساق‌دار با لایه‌ای تور مانند برروی یک پارچه با پترن برند دیور طراحی شده بود که در عین سادگی لوکس دیده می‌شد.

کفش کتانی Dior B23 High Top
کفش کتانی Dior B23 High Top

Dior x Air Jordan 1 Low

این کفش‌ها دقیقا با ترکیب رنگ و مدل کفش‌های کتانی Dior x Air Jordan 1 high طراحی شدند فقط تنها تفاوت این کتانی نداشتن ساق است.

کفش کتانی Dior x Air Jordan 1 Low
کفش کتانی Dior x Air Jordan 1 Low

Air Max 95

یکی دیگر از همکاری‌های جونز و نایکی برای طراحی کتانی Air Max 95 بود. کیم جونز طراح نابغه و عاشق کتانی ۳ دسامبر ۲۰۲۰ با منتشر کردن عکسی از همکاری جدیدش با نایکی خبر داد.

کفش کتانی  Air Max95
کفش کتانی Air Max95

Kim jones x nike air max 360

کفش کتانی Air Max 360 با یک طراحی منحصر‌به‌فرد و نامتقارن توسط جونز و نایکی طراحی و تولید شد. جونز این کتانی کلاسیک را با الهام از خرده فرهنگ پانک و برای بازسازی تاریخ کتانی‌های Air Max طراحی کرد.

کفش کتانی air max 360
کفش کتانی air max 360

طراحی‌های منحصربه‌فرد جونز به این چند کتانی محدود نمی‌شود. او در طی سال‌های فعالیتش در دنیای مُد ثابت کرده‌است توانایی خلق ایده و ترندهای جدید و همچنین تحت تاثیر قرار دادن صنعت مُد را دارد. در این مطلب ما درباره‌ی فعالیت‌های حرفه‌ای کیم جونز در صنعت مُد و کتانی‌های منحصربه‌فردش صحبت کردیم تا اگر به طراحی مُد علاقه دارید بتوانید از زندگی پربار این طراح افسانه‌ای انگیزه و الهام بگیرید

کیم جونز Kim Jones در ۱۱ سپتامبر سال ۱۹۷۳ در لندن به‌دنیا آمد. وقتی سه ساله بود، خانواده‌اش به دلیل شغل پدرش به اکوادور مهاجرت کردند. اما این تنها محل زندگی آن‌ها نبود این خانواده همیشه در حال سفر بودند. به همین دلیل در حال حاضر کیم جونز از علاقه‌مندان به سفر است.

کیم جونز از زمان کودکی علاقه زیادی به مُد داشت.توجه او به لباس‌هایش این موضوع را ثابت می‌کرد. به خصوص توجه‌اش به تی‌شرتی که تصویر یک شیر برروی آن بود؛ او هرشب این تی‌شرت را می‌شست که فردا بتواند دوباره آن‌را بپوشد. الهام‌بخش و تشویق کننده او برای پیگیری علاقه‌اش به مُد خواهرش بود که در حوزه مُد فعالیت می‌کرد. او در Camberwall School of Art گرافیک و عکاسی خواند و تحصیلاتش را در دانشگاه Central Saint Martins تکمیل کرد. او در سال ۲۰۰۲ از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.

زندگی حرفه‌ای کیم جونز

در سال ۲۰۰۳ این طراح افسانه‌ای برندی با نام خودش را به ثبت رسانید. اما عمر این برند با آغاز کار جونز در Dunhill به پایان رسید. او با برندهای مطرحی در ابتدای ورودش به صنعت مُد همکاری کرد. برخی از این برندها عبارتند از: Hugo Boss،  Topman، Umbro، Iceberg، Mulberry و Kanye West.

در سال ۲۰۰۸ به عنوان مدیر خلاقیت برند Alfred Dunhill مشغول به کار شد. اما بعد از دو سال و نیم همکاری، این برند را ترک کرد. کیم جونز طراحی جوان، خلاق و محبوب در مدت کوتاهی تغییرات زیادی در پوشاک مردانه انگلیس به‌وجود آورده بود.

به همین دلیل زمانی‌ که این برند را ترک کرد خبرگزاری‌ها درباره او نوشتند که شاید این طراح انگلیسی برنده جایزه مُد بریتانیا، می‌خواهد بر پروژه‌های شخصی کار کند! اما کیم جونز رویای بزرگتری از پروژه‌های شخصی در سر می‌پروراند.

سال ۲۰۱۱ کیم جونز به عنوان کارگردان هنری بخش مردانه به برند Louis Vuitton پیوست. او در ابتدای ورودش با ارائه کالکشن بهار و تابستان ۲۰۱۲ برای این برند لوکس توجه‌ها را به سمت خود جلب کرد. در سال ۲۰۱۸ بعد از کت واک مجموعه پاییز ۲۰۱۸ کیم جونز اعلام کرد این برند لوکس را ترک می‌کند. اعلام این خبر باعث جلب توجه رسانه‌ها و آغاز حدس و گمان‌ها درباره‌ی ادامه فعالیت او در صنعت مُد شد.

این طراح نابغه خط تولید مردانه برند Louis Vuitton را دوباره احیا کرده بود. به همین دلیل خبر جداشدن او از این برند برای مشتریان و علاقه‌مندان LV چندان خوشایند نبود. در آن زمان احتمالاتی درباره‌ی مقصد بعدی آقای جونز مطرح شد. با توجه به کنار‌ه‌گیری Christopher Bailey از برند Burberry شایعه‌ای پیوستن جونز به این برند توجه‌ها را به خود جلب کرد.

کیم جونز بعد از ۷ سال همکاری با برند Louis Vuitton  در ژانویه ۲۰۱۸ این برند را ترک کرد و در مارچ همین سال به برند Dior پیوست. او به بخش مردانه دیور پیوست و اولین کالکشنش برای برند Homme Dior کالکشن بهار و تابستان ۲۰۱۹ بود، که در هفته مد پاریس ارائه شد.

طراحی منحصر به فرد او کفش‌های کتانی این کالکشن را در مرکز توجه اهالی مُد قرار داد. البته این اولین بار نبود کیم جونز اسنیکرزهای متفاوت طراحی می‌کرد. او در برند Louis Vuitton نیز کتانی‌های زیبایی طراحی کرده بود. اما کتانی های جدید او بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفتند.

در سال ۲۰۱۹ این طراح خلاق لباس‌هایی برای گروه موسیقی کره‌ای BTS طراحی کرد. کمی بعد برند دیور اعلام کرد که این برند وظیفه طراحی لباس‌های این گروه موسیقی را در تور کنسرت Love yourself برعهده می‌گیرد.

کیم جونز همچنان در بخش مردانه برند دیور فعالیت می‌کند و از سپتامبر ۲۰۲۰ نیز به بخش زنانه برند Fendi نیز پیوست. یکی از کالکشن‌های جالب کیم جونز برای برند دیور کالکشن پاییز ۲۰۲۱ این طراح بود که با همکاری یک آرتیست هنرهای خیابانی خلق شد.

جونز با همکاری آرتیست هنرهای خیابانی Kenny Scharf  یک مجموعه جالب با پارچه‌ و المان‌هایی با پترن رنگی و متفاوت خلق کرد. پترن همه‌ی پارچه‌های این کالکشن با یک تکنیک گلدوزی سنتی، که یکی از قدیمی‌ترین تکنیک‌های گلدوزی در دنیاست؛ ایجاد شدند. الگوی پارچه‌ها ابتدا روی کاربن، بعد روی پارچه کشیده شد.

در مرحله بعد نوبت به رنگرزی نخ‌های ابریشمی رسید که از ۳۰۰ رنگ برای این کار استفاده کردند و بعد در مرحله آخر فرایند گلدوزی پارچه‌ها آغاز شد. Kim Kardashian، J Balvin، Travis Scott، Robert Pattinson، Douglad Booth و Lily Allen از مدل‌های شات‌های تبلیغاتی این مجموعه بودند.

اولین کالکشن کیم جونز برای برند Fendi  کالکشن پاییز و زمستان ۲۰۲۱-۲۰۲۲ که در هفته مُد میلان ۲۰۲۱ ارائه شد. این مجموعه نیزمانند تمام مجموعه‌های مردانه کیم جونز محسورکننده و منحصربه‌فرد بود. مدل‌هایی این مجموعه در میان ویترین‌های F شکلی که درون آن‌ها سازه‌های معماری مشابه به المان‌های معماری رُمی قرار داشت کت واک کردند.

جونز برای طراحی لباس‌ و اکسسوری‌های این مجموعه به سراغ رنگ‌های خنثی رفته بود. پارچه‌های خز، ساتن، بافتنی و ابریشمی برای لباس‌های این مجموعه انتخاب شده بودند. جونز با یک شروع متفاوت و خیره‌کننده نشان داد در طراحی کالکشن‌های زنانه هم می‌تواند به شگف‌انگیزی کالکشن‌های مردانه‌اش عمل کند.

حتما تا اینجای مطلب متوجه شده‌اید، کیم جونز طراح تاثیرگذاری در صنعت مُد است. علاقه‌ی او به کفش‌های کتانی در طی سال‌های فعالیتش باعث طراحی کفش‌هایی شد که در سراسر جهان محبوب و پرفروش هستند.

کیم جونز سال گذشته با اشتراک گذاشتن عکسی از کالکشن کفش‌های Air Jordan خودش نشان داد علاقه زیادی به این کتانی‌های پرطرفدار دارد. این عکس دلیل طراحی کفش Air Dior را به خوبی نشان داد. علاقه شخصی این طراح نابغه و مهارت او در طراحی منجر به همکاری برند Nike و Dior و خلق این کتانی پرطرفدار شد.

این کفش برای اولین بار در کالکشن قبل از پاییز ۲۰۲۰ برند دیور ارائه شد اما پیش از آن Travis Scott در استوری اینستاگرامش این کفش‌ها را به نمایش گذاشت. کیم جونز هدفش از طراحی این کتانی را “طراحی لوکس‌ترین Air Jordan” بیان کرده‌است.

در سال ۲۰۱۸ جونز از اولین کالکشنش برای برند Dior رونمایی کرد. در این شو کفش‌ کتانی کلاسیک و لوکس طراحی شده توسط جونز توجه همه را به خود جلب کرد. این کتانی ساق‌دار با لایه‌ای تور مانند برروی یک پارچه با پترن برند دیور طراحی شده بود که در عین سادگی لوکس دیده می‌شد.

یکی دیگر از همکاری‌های جونز و نایکی برای طراحی کتانی Air Max 95 بود. کیم جونز طراح نابغه و عاشق کتانی ۳ دسامبر ۲۰۲۰ با منتشر کردن عکسی از همکاری جدیدش با نایکی خبر داد.

کفش کتانی Air Max 360 با یک طراحی منحصر‌به‌فرد و نامتقارن توسط جونز و نایکی طراحی و تولید شد. جونز این کتانی کلاسیک را با الهام از خرده فرهنگ پانک و برای بازسازی تاریخ کتانی‌های Air Max طراحی کرد.طراحی‌های منحصربه‌فرد جونز به این چند کتانی محدود نمی‌شود.

او در طی سال‌های فعالیتش در دنیای مُد ثابت کرده‌است توانایی خلق ایده و ترندهای جدید و همچنین تحت تاثیر قرار دادن صنعت مُد را دارد. در این مطلب ما درباره‌ی فعالیت‌های حرفه‌ای کیم جونز در صنعت مُد و کتانی‌های منحصربه‌فردش صحبت کردیم تا اگر به طراحی مُد علاقه دارید بتوانید از زندگی پربار این طراح افسانه‌ای انگیزه و الهام بگیرید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish