Specsavers، زنجیره نوری که یکی از خردهفروشان عمده عینکهای برند است، از همهگیری بازگشته است و نتایج ثبت شده آن در شرکت Companies House نشان میدهد که گردش مالی تقریباً 23 درصد در سال منتهی به فوریه افزایش یافته است.
گردش مالی 22.5 درصد افزایش یافت و به 3.354 میلیارد پوند برای گروه (که در سطح بین المللی فعالیت می کند) در 12 ماه رسید، با سود عملیاتی تا 449.5 میلیون پوند. سود قبل از کسر مالیات فقط کمتر از 446 میلیون پوند بود که نسبت به سال قبل 441.5 میلیون پوند افزایش داشت. و سود خالص 349.5 میلیون پوند بود که بهتر از 339.7 میلیون پوند 12 ماه قبل بود.
افزایش بزرگ در گردش مالی بیش از 6.6 درصد کاهشی را که شرکت در سال مالی قبل دیده بود جبران کرد. اما در حالی که مسیر ارقام به طور کلی در جهت بالا و راست بود، شرکت شاهد حاشیه عملیاتی کمتری در 12 ماه اخیر در 13.4 درصد بود. این در مقایسه با 16.2 درصد قبلی کاهش یافته است، زیرا شرکت گفته است هزینه های آن افزایش یافته است. این هزینه ها شامل سرمایه گذاری بر روی افراد، مشتریان و رشد عمومی کسب و کار بود
و علیرغم عادی سازی تجارت در طول دوره مورد بحث، این شرکت همچنان تاثیر همه گیری را تا حدی با محدودیت های عملیاتی در تمام فروشگاه ها، دفاتر و سایت های زنجیره تامین خود در سطح بین المللی تجربه کرد.
متخصصان عینک در طول رکود، علیرغم توانایی برای ادامه تجارت به دلیل آزمایش های چشمی که ارائه کردند، متضرر شدند. اقدامات بهداشتی به این معنی بود که آنها قادر به پردازش حجم معمول مشتریان نبودند و نیاز به ضدعفونی فوری هر فریمی که مشتری ممکن بود لمس کند نیز برای هر کسی که برای خرید فریمهای اپتیکال یا عینک آفتابی جدید خریداری میکرد، غیرفعال بود. علیرغم بازگشت خیابان های مرتفع به حالت عادی، اقدامات بهداشتی همچنان یکی از ویژگی های فروشگاه های نوری است
بیشتر فروش این شرکت از طریق شعب فیزیکی آن است و تقریباً 36000 نفر در بازارهایی از جمله بریتانیا، ایرلند، استرالیا، نیوزلند، دانمارک، فنلاند، هلند، نروژ، سوئد و کانادا مشغول به کار هستند. نیروی کار خود را با بیش از 1600 کارمند در طول سال افزایش داد
Specsavers در حساب های خود گفت که خوشبین است که همچنان شاهد بازگشت به عملکرد عملیاتی “عادی شده” قبل از همه گیری در سال جاری در بازارهای اصلی خود باشد. همچنین به برنامه هایی که برای رشد و توسعه حضور خود در جدیدترین بازار خود، کانادا دارد، اطمینان دارد.
اما اضافه کرد که از نزدیک محیط کلان اقتصادی را زیر نظر دارد و چالش های اقتصادی با آن را تصدیق کرد. این گزارش به فشارهای تورمی در تمام بخش های تجارت، همراه با عدم اطمینان بازار جهانی ناشی از درگیری در اوکراین اشاره کرد. این بر پایه هزینه و اعتماد مصرف کننده در تمام بازارهای آن تأثیر می گذارد. اما راضی است که «اقدامات درست برای تداوم کاهش هر گونه تأثیر مالی بیشتر که ممکن است ایجاد شود در حال انجام است.
این شرکت عینک هایی از برندهایی مانند Tommy Hilfiger، Hugo، Levi’s Vivienne Westwood، Marc Jacobs، Liberty London، Balmain، Superdry، Viktor&Rolf، Kylie Minogue و غیره می فروشد.