در ادامه اخبار هفته ها ی مد حالا نوبت به هفته ی مد میلان است جایی که مد را متعلق به خود میداند و برترین طراحان جهان در این رویداد نتیجه تلاش تیم خود را به معرض دید میگذارند.
راستش همه چیز در این هفته مد عادی در حال گذر بود که بطور ناگهانی یک روز قبل از فشن شوی کالکشن FENDI ، آقای لاگرفیلد دار فانی را وداع گفته و سیل عظیمی از عاشقان مد و طرفداران FENDI را غم زده و افسرده کرد.
حدود ۶۰ برند در این هفته مد حضور داشتند که ما به بررسی برخی از آن ها خواهیم پرداخت.
و اما برندهای شرکت کننده :
ALEXANDRA MOURA, ULTRACHIC, ATSUSHI NAKASHIMA, CHRISTIANO BURANI, CHIKA KISADA, UJOH, MARIOS, LAURA BIAGIATTI, ANTONIO MARRAS, STELLA JEAN, ICEBERG, MSGM, ETRO, FRANCESCA LIBERATORE, SPORTMAX, BOTTEGA VENETA, MAX MARA, MONCLER, JIL SANDER, N 21, ANGEL CHEN, GIORGIO ARMANI, GCDS, MISSONI, AGNONA, CIVIDINI, PHILSOPHY DI LERENZO SERAFINI, ERMANNO SCERVINO, ROBERTO VAVALLI, BROGHANO, BLUMARINE, TOD’S, EMERGING TALENTS MFW, MOSCHINO, PRADA, DANIELA GREGIS, ALBERTA FERRETTI, ANNA KIKI, GUCCI, ARTHUR ARBESSER, GABRIELE CALANGELO, SALVATORE FERRAGAMO, AIGNER, VERSACE, MARNI, MARCO DE VINCENZO, MARCO RAMBALDI, VIVETTA, LUISA BECCARIA, GENNY, ANTEPRIMA, FENDI, ACT N 1, EMPRIO ARMANI, CALCATERRA, BYBLOS, RICOSTRU, ALBERTO ZAMBELLI
ETRO
اترو یک برند قدیمی ایتالیایی است که به تازگی پنجاهمین سال تاسیس خود را نیز جشن گرفته است. لباس های اترو یاد آور حس ” اصالت ” در وجود شما میشوند . ژاکت های ابریشمی ، قلابدوزی و بافتنی های ظریف، لباس های کار شده در زمینه زرشکی و پارچه هایی که شاید کمی یادآورد بته جقه ها و گلیم های خودمان میشدند و نکته قابل توجه وجود مدل هایی در تمامی سنین در این کالکلشن بود.
این مطلب نیز برای شماجذاب خواهد بود
هفته ی مد نیویورک ۲۰۱۹
GIORGIO ARMANI
” دوباره زمان ظرافت و زیبایی فرا رسیده است.”
آرمانی در این کالکشن خود بطور تمام و کمال ظرافت ایتالیایی را به نمایش گذاشته است. ترکیب دو رنگ آبی و مشکی ، شلوارهایی با برش های خاص که در مچ پا تنگ میشدند، استفاده از ابریشم و ساتن در کارها و کلاه هایی که سر و گردن را کاملا میپوشاندند. در لباس آقایان نیز مدل جدیدی از عینک هایی با بند و فریم چرمی ارائه شد که کلی سروصدا کرد و توجه ها را به خود جلب کرد.
PRADA
و ما پرادا را داریم. پرادایی که همیشه رمنس و زیبایی را میتوانید در کارهایش ببینید. تور، شنل هایی که تنها در داستان های پریان پیدا میشوند، قلب، گل و کفش های قرمز درخشان !
این کالکشن کاملا یک کالکشن پرادایی بود. نه بخاطر کت های فوق شیک یا کفش های باله صورتی با پاشنه های پلکسی، بلکه بخاطر اینکه لباس ها خیلی واضح با ما صحبت میکردند و میگفتند که ” ما از مشکلات خبر داریم و میدانیم چقدر همه چیز مدام بد پیش میرود اما، هنوز فشن وجود دارد و ما هم عاشق فشن هستیم . ” یه جور هایی مضمون اش، مضمون همان جمله معروف خودمان هست که میگوید : تا شقایق هست زندگی باید کرد.( تا پرادا هست، زندگی باید کرد ).
ALBERTA FERRETI
این کالکشن پر بود از لباس های روزمره.
اولین مدلی که وارد شد، سرتا پا سفید پوشیده بود. شلوار چرم گشاد با پلیوری سفید و کت سفیدی رویه آنها و چکمه های کابویی سفید و کلاه لبه دار سفید.
فراتی در مورد این کالکشن اش میگوید ” راستش هیچکس نمیخواهد که نامرئی باشد . ” و خب درست هم گفته است. هیچکس با پوشدن آن حجم از سفیدی نامرئی نمیماند !
در آخر کالکشن نیز شاهد لباس هایی با پارچه های براق هستیم که جز لباس های شب قرار میگیرند.
ANNA KIKI
” در دنیای واقعی و مجازی شاهد بسیاری از چهره های جذاب و زیبا و دوست داشتنی هستیم اما حقیقت این است که اغلب آنها واقعی نیستند و نتیجه جراحی های پلاستیک هستند. من میخواهم همه ی دخترها این اعتماد به نفس را بدست بیاورند و به دنیا نشان بدهند که چقدر زیبا هستند. “
کالکشن کاملا حس فاتحانه و پیروزی به آدم میدهد. رنگ های نارنجی، صورتی، یاسی و قرمز و ترکیبشان با تی شرت های طلایی و دامن های تنگ و بوت های متالیک.
خیلی از لباس ها نیز پترن های حیوانات را داشتند .علت استفاده از خز و پوست و پترن های حیوانات، نشان دادن این مساله بود که لکه های پوست نیز قسمتی از طبیعت هستند. ( یه جورایی منظورش این است که اگر پوست لکه داری دارید لازم نیست زیاد غصه بخورید. هر چیزی طبیعی اش زیباتر است ).
GUCCI
همانطور که اول نیز گفتیم، دیگر خبری از سر بریده در این کالکشن نیست . بلکه شاهد ماسک هایی بر صورت مدل ها هستیم که ما را به یاد تاتر های کلاسیک می اندازند. ماسک ها نماد این بودند که ما تبدیل به چیزی میشویم که احساس میکنیم هستیم.و خود مایکل نیز در توضیح ماسک ها گفته است که درواقع آنها نشانه ای هستند که بگویند ایده لباس ها از کجا آمده است !
امضاهای کار این طراح را نیز در این کالکشن میتوانیم ببینیم : سرشانه های بزرگ لباس ها، شلوارهای بگی که بعضی ها نیز در مچ پا تنگ شده بودن و ترکیب رنگ و پترن ها با هم.
VERSACE
” هدف من، نمایش زنانی است که ترسی بابت خروج از نقطه امن و راحتشان ندارند چون میدانند داشتن کم و کاستی با کمال برابری میکند. “
مثل اینکه ورساچه در این کالکشن خود سراغ مد اواخر دهه ۹۰ و اوایل ۲۰۰۰ رفته است. یقه های شل، لگینگهای رنگی و گیپور. رنگ های استفاده شده در لباس ها همگی ردی از پاییز درخود دارند. کیف های جدید ورساچه نیز در این شو حضور داشتند و موهای مدل ها ظاهری خیس دارد که انگار قبل از ورودشان به سالن یک سطل آب بر روی سرشان ریخته اند!
FENDI
متاسفانه خود لاگرفلد نبود تا آخرین شوی خود را ببیند و از آن لذت ببرد. بعد از مرگش همه ی توجه ها بر روی کالکشن این برند بود. در این شو، اولین دیزاین های کارل به همراه آخرین طراحی هایش به نمایش درآمد.
پیراهن های نازک و سبک، لباس هایی کلاسیک که گاهی با رنگ های سبز یا صورتی جیغ همراه بودند و جوراب های لوگو دار و کیف هایی با تزیینات فندی.
و در آخر کت واک اشک همگی جاری شده بود. چون واقعا این آخرین شویی بود که از کارل دیدیم !