اگر شما هم کودکی و نوجوانی خود را با بازیهای کامپیوتری سپری کرده باشید، قاعدتا با بازی Sims آشنایی دارید؛ این بازی کامپیوتری نخستینبار در سال 2000 ارائه شد و به سرعت به یکی از بازیهای محبوب ویدیوی
اگر شما هم کودکی و نوجوانی خود را با بازیهای کامپیوتری سپری کرده باشید، قاعدتا با بازی Sims آشنایی دارید؛ این بازی کامپیوتری نخستینبار در سال 2000 ارائه شد و به سرعت به یکی از بازیهای محبوب ویدیویی تبدیل شد. این بازی با بازسازی دنیای واقعی، ساعتها مخاطبانش را به راحتی مجذوب خود میکرد و به آنها اجازه میداد به هر نوعی که دوست دارند در این دنیای مجازی، زندگی خود را بسازند.
برند ولنتینو با منتشر کردن یک بوتیک مجازی به شکل عمارتی بزرگ، واقع در سواحل مدیترانه، به فانتزی سیمزی ما تحقق بخشیده است. مشتریان میتوانند کارهای متفاوتی را در این دنیا انجام بدهند. خرید کالکشنها، شرکت در مراسمهای دیجیتالی و کشف رمز و راز های این برند ایتالیایی، از جمله کارهایی است که در این دنیا میتوان انجام داد. عمارت مجلل ولنتینو با داشتن محلی صمیمانه برای گفت و گو, کمدهای لباس و تراسی استخردار، به مکانی مناسب برای فرار از واقعیت تبدیل شده است.
این عمارت مدرن به شما امکان استفاده از پلی لیست ولنتینو در اسپاتیفای را با کلیک کردن بر روی بلندگوهای داخلش میدهد و با کمی قدم زدن در اتاق خواب آن، به اتاقی در زیرزمین میرسید که میتوانید در آن به تماشای ویدیوهای همکاری ولنتینو و Boiler Room بنشینید.
سرتاسر این پروژه با کارهای Pierpaolo Piccioli تزئین شده است، به عنوان مثال با کلیک کردن روی تلویزیون موجود در خانه، میتوانید شاهد کمپین ولنتینو با حضور زندایا (Zendaya) باشید. وجود عکسهای پشت صحنهی این برند حسی صمیمانه به مخاطب منتقل میکنند و کتونیها و یادداشتهایی که بر روی وسایل وجود دارند، مرز خیال و واقعیت را کمرنگ میکنند.
مهمترین قسمت این پروژه، وجود کیفهایی معلق و عظیمالجثه است که به جای لوستر استفاده شدهاند. کیفهای میخدار (استادز) معروف ولنتینو مرکز توجه این بوتیک دیجیتالی هستند که در کنار بقیهی آیتمها قرار گرفتهاند.
این دنیای مجازی اولین نمایش دیجیتال ولنتینو نیست؛ این برند اولین بار در 28 ام ماه مه بوتیک Pop-Up منحصر به فردی را برای ارائهی کالکشن جدید کیفهایش در چین برپا کرد که به صورت مجازی در منطقهی معروفی در پکن واقع شده بود. با این حال Valentino Insights اولین تجربهی همه جانبهی دیجیتالی این برند محسوب میشود.
در سال 2020 برندهای بیشماری به سمت رویکردی دیجیتالی رفتهاند تا ضررهای ناشی از بسته شدن فروشگاههایشان به علت شیوع ویروس کرونا را به حداقل برسانند. فیلترهای زیبا کنندهی اینستاگرام و بازی های ویدیویی از گزینههای رایج دیجیتالی به حساب میآیند که برندهای بسیاری از آنها استفاده کردند، اما ارائهی یک بوتیک کامل مجازی آن قدر ها کار آسان و رایجی نیست.
در اوایل سال 2020, برند بربری مغازهای در شنژن چین راه اندازی کرد که به خریداران اجازه میداد با اسکن کردن بارکدهای روی آیتمها، به مجموعهای از تصاویر و ویدیوهای اختصاصی دست یابند. برند بالنسیاگا هم برای نمایش آخرین کالکشن خود به بازی های ویدیویی روی آورد که منجر به کمرنگ شدن هرچه بیشتر مرز میان فشن و تکنولوژی شد.
اینکه آیندهی فشن با تکنولوژی گره خورده غیرقابل انکار است و اقدامات برندها در سال گذشته گواهی بر این موضوع هستند. برندهایی که همچنان فروش فیزیکی را بر آنلاین ارجح میدانند، بدون شک در آیندهی فشن جایی ندارند.