جواهرات به زیبایی فرد کمک میکنند همینطور نمادی از قدرت، موقعیت و ثروت افرادند. بخشی از افراد هم از جواهرات برای حمایت از هنر و یا نشان دادن فرهنگ و سنت خود استفاده میکنند. در حال حاضر بازاریابی طلا و جواهر بخشی اساسی در تجارت جواهرات است. از آنجا که طیف گستردهای از گزینهها در اینترنت یافت میشود کسانی که دنبال خرید و استفاده از جواهرات هستند نسبت به سالهای گذشته آگاهترند.
بنابراین خانههای مد و شرکتهای سازنده جواهرات در تبلیغات سرمایهگذاری بیشتری میکنند. در سالهای اخیر انبوهی از حمایتهای افراد مشهور در تبلیغات جواهرات خبر خوبی برای این صنعت بوده است که ما به چند نمونه از آنها اشاره میکنیم.
گل گدوت و خیرهکنندهترین جواهرات Tiffany&co
اخیرا تصاویر زیبایی از گل گدوت در حالیکه چند تکه از خیرهکنندهترین قطعات جواهرات برند Tiffany&co را استفاده کرده منتشر شده است. این مجموعه جواهرات با عنوان «Botanica» به زیبایی اثیری طبیعت میپردازد که شاهکار بینظیری از ساختههای Jean Schlumberger همراه با قطعاتی بازیابی شده از آرشیو این خانه مد هستند. گدوت با موهایی که به سمت پشت سرش کشیده شده و کت ساتن براقی که پوشیده به این جواهرات اجازه داده تا در مرکز توجه قرار بگیرند.
این جواهرات زیبایی شناسی خاص و مینیمالیست شگفتانگیزی دارند و از آن دسته جواهراتی هستند که به آنها High Jewellery میگویند. این جواهرات گرانترین جواهرات موجود در خانههای مد هستند که بسیاری از آنها بینظیرند و به دلیل استفاده از مواد خاص و نوع ساخت میلیونها دلار قیمت دارند. سنگهای قیمتی بسیار ارزشمند از ویژگیهای متمایز آنها هستند. در سال 2017 لیدی گاگا هم به عنوان چهره تبلیغاتی برند تتیفانی و کو معرفی شده بود.
اسکارلت جوهانسون اولین مدل تبلیغاتی جواهرات دیوید یورمن
اسکارلت جوهانسون به عنوان اولین سفیر و مدل تبلیغاتی زن مشهور برای جواهرات دیوید یورمن شناخته میشود . اسکارلت از آن جهت وارد این همکاری شده که عقیده دارد این جواهرات طبیعی و اصیلاند. او در شهر نیویورک بزرگ شده و خاطراتی زیبایی از این شهر دارد و دفتر مرکزی دیوید یورمن هم در شهر نیویورک واقع شده.
اسکارلت گفته: « وقتی در نیویورک بزرگ میشدم همیشه احساس میکردم با برند یورمن مرتبط هستم. من تبلیغات سیاه و سفید زیبای آنها را در مجلات مورد علاقهام میدیدم و وقتی حدودا بیست سال داشتم امیدوار بودم که روزی این فرصت را داشته باشم که نماینده این برند باشم.»
جوهانسون گفته: « جواهراتی که انتخاب میکنیم تغییر چشمگیری در ظاهر ما به وجود میآورند اما اغلب این جواهرات ورای مد و فشن به احساسات هم ربط دارند و به خاطرات خاصی گره میخورند.» محصولات دیوید یورمن بیشتر به دلیل طرحهای به هم پیچیده و انواع بافتها معروف است. برند دیوید یورمن در دهه 80 میلادی توسط دیوید یورمن و همسرس سیبل یورمن تأسیس شد و در حال حاضر 33 فروشگاه در ایالت متحده و 11 فروشگاه بینالمللی دارد. جواهرات دیوید یورمن کیفیت خیلی بالایی دارند و در عین حال قیمت مناسب البته برای ثروتمندان و افراد مشهور دارند. آنجلینا جولی، جسیکا چستین و استیون اسپیلبرگ از مشتریان این برند بودهاند.
گلشیفته فراهانی و گردنبند یاقوتی کارتیه
گلشیفته فراهانی در روز پنجم فستیوال کن سال 2018 پیراهنی رنگارنگ از برند شنل به تن کرد و با گردنبند یاقوتی کارتیه واقعا ظاهر دیدنی پیدا کرده بود.
او در مراسم کن 2019 با پیراهنی مشکی از ژیوانشی در افتتاحیه حاضر شد. این لباس به طرز فریبندهای ساده و در عین حال پیچیده بود و کلاسیک به حساب میآمد و در حالیکه به نوعی جذابیت مدرن داشت که سبک موهایش و گردنبند درخشان کارتیه در این راه به او کمک کردند. شاید همین نشان دادن علاقه گلشیفته به جواهرات کارتیه یکی از دلایلی بود که برند 150 ساله کارتیه سراغ او برود و تا امروز گلشیفته جواهرات زیبایی از مجموعههای مختلف کارتیه را معرفی کند.
کایرا ناتلی چهره زیبای Coco Crush
کایرا ناتلی به عنوان چهره مجموعه جواهرات زیبای Coco Crush در سال 2016 انتخاب شد. این بازیگر برای تبلیغ کوکو مادمازل شنل از سن 21 سالگی که جانشین کیت ماس شد و رژلب کوکو با برند شنل همکاری داشته است. شنل در بیانهای گفت: « به لطف آزادی و ظرافت او این مجموعه جواهرات زیبا و مدرن به طور کامل معرفی شد.»
کارا دلوین چهره جدید جواهرات Dior joaillerie
کارا دلوین چهره جدید جواهرات Dior joaillerie در سال 2019 بود که مجموعه جواهرات زیبای فانتزی برند فرانسوی دیور را تبلیغ کرد. اولین کمپین جواهرات او در حمایت از مجموعه Rose des vents است که از ترکیبی از گردنبندها، حلقهها و دستبندهای لوکس تشکیل شده بود که تمام این جواهرات طرحی از ستاره هشتپر داشتند که نمادی از سفر و ماجراجویی هستند. دیور اعلام کرد بخش جواهرات این برند سراغ کارا رفت چون احساس کرد کاملا مناسب این کار است.
این برند میگوید: «روش لایهبندی و ترکیب جواهرات انعکاس دهنده شخصیت منحصر به فرد کارا دلوین است.» نمایندگان برند دیور گفتهاند: « این دختر با شوخطبعی و بیپروایی خاص خودش به نمایش این جواهرات میپردازد و بیشتر از یک الهه، شمایل جسوری از منبع بیپایان الهام است.»