برند مد و چندملیتی سوئدی H&M اخیراً مجموعهای را در ابتکار «داستانهای نوآوری» خود منتشر کرده است که به بررسی مرزهای مبهم بین زندگی آنلاین و آفلاین ما میپردازد. این مفهوم جذاب چگونه کار می کند؟ مجموعه پوشاک آماده و لوازم جانبی “داستان طراحی متاورز نوآوری H&M” در فروشگاه های منتخب و در hm.com به فروش می رسد.
چیزی که این ابتکار را جالب می کند، روشی است که خلاقیت و پایداری را بررسی می کند. ابتدا با در نظر گرفتن دایره ای بودن طراحی شده است. دوم، چندین قطعه به عنوان بخشی از یک برنامه اجاره در فروشگاه های منتخب موجود است. در نهایت، مجموعه دیجیتال توسط H&M و موسسه مد دیجیتال مستقر در لندن طراحی و ساخته شده است. با همکاری موسسه مد دیجیتال طراحی شده است، یک لنز مد واقعیت افزوده که توسط اسنپ طراحی شده است، آزمایش مجازی را قادر میسازد دنیای فیزیکی و دیجیتالی را کنار هم قرار دهد و مشتریان را قادر میسازد تا خودشان را هم به صورت IRL و هم آنلاین بیان کنند.
«تغییر بزرگ مستلزم اقدامات جسورانه و شجاعت برای هدف گذاری بالا است. در عین حال، ما باید نسبت به چالش هایی که سیاره ما با آن مواجه است فروتن باشیم. بنابراین اگر میخواهیم تغییر واقعی ایجاد کنیم، باید شجاع باشیم، مرزها را پشت سر بگذاریم و از شکست نترسیم.» آنا گدا، رئیس بخش پایداری گروه H&M توضیح میدهد.
علاوه بر این، H&M اولین پروژه دیجیتالی خود را در سال 2023 راه اندازی کرده است: یک دنیای آنلاین که در آن بازیکنان می توانند لباس ها و کمدهای مجازی برای آواتارهای خود بسازند. این مجموعه تداعی کننده خطوط مبهم بین IRL و زندگی آنلاین ما است، عملی بودن و پایداری را با افزایش شیفتگی به مد آواتار ترکیب می کند. چگونه کار می کند؟ دنیای تعاملی توسعه سیستم بازیافت «Looop» غول لباس است. این پلتفرم همچنین رویکرد سازگارتر با محیط زیست را برای مصرف مد تشویق میکند و به بازیکنان اجازه میدهد لباسها را با یکدیگر عوض کنند و لباسهای قدیمی خود را بازیافت کنند تا امتیازات ویژه درون بازی را باز کنند.
لیندا لی، رئیس بخش فعالسازی و بازاریابی مشتری، H&M Americas، به فوربس گفت: «بدیهی است که ما این را در نسل جوان میبینیم، اما در تمام سنین نیز وجود دارد. «وقتی به مشتری هدف خود فکر میکنیم، این فردی است که از نظر دیجیتالی باهوش است و کسی است که میخواهد هویت خود را با مد بسازد، چه در زندگی واقعی باشد یا از طریق متاورس. برای ما بسیار منطقی بود که بخواهیم به نحوی در متاورژن شرکت کنیم… کاربران می توانند مواردی مانند مواد خام را جمع آوری کنند تا هزاران هزار ترکیب لباس ایجاد کنند. آنها می توانند آنها را در کت واک ها به نمایش بگذارند و سبک ها را با هم ترکیب کنند تا لباس های جدید بسازند… وقتی صحبت از پایداری به میان می آید، نه تنها می توانند با دوستان خود معامله کنند و سپس بتوانند جایزه برنده شوند، یک گزینه بازیافت نیز وجود دارد.
این یک برد است: استراتژی برد. H&M Loooptopia Experience در Roblox یک تجربه سه بعدی غوطه ور است که با تعامل اجتماعی، محیط های جذاب، بازی ها، جلسات سبک، جهان های جایگزین، رویدادها و موارد دیگر همراه است. این به کاربران اجازه میدهد تا هویت دیجیتالی خود را آزمایش کنند و در محیطی سرگرمکننده، خلاق و بازیگوش در پلتفرم Roblox که افراد مختلف را از همه اقشار جامعه از طریق تجربیات مشترک همهجانبهای به هم متصل میکند، در مورد مد و دایرهگرایی بیاموزند و در عین حال خلاقیت و ابراز وجود را تشویق میکنند. . Roblox به بازیکنان اجازه می دهد تا با مراجعه به Rainbooow Fields، Neon Studiooo، Fabric Fooorest و Utopia City با مواد و الگوها آزمایش کنند، جایی که ایجاد لباس و کمد مجازی بعدی برای آواتار آنها بسیار ساده است.
خرده فروشی مد بدون شک با آینده ای هیجان انگیز روبرو است که در آن عناصر دنیای واقعی و مجازی از قبل شروع به همگرایی کرده اند تا تجارب خرده فروشی هیجان انگیزی را برای مصرف کنندگان بالقوه فراهم کنند. علاوه بر این، این فناوریهای جدید راه را برای صنعت مد که مسئول حدود ده درصد انتشار کربن است، هموار میکند تا عمل خود را پاکسازی کند. ?آیا ما می بینیم که برندهای مد بیشتری دنبال این کار می شوند؟