بازارپرداز پوشاک پلی بین خریدار و صنعت پوشاک عمل می کند،از خرید مواد خام مورد نیاز برای پرداخت محصول، تولید لباس و پرداخت لباس گرفته تا تهیه اسناد و مدارک محصول، و حمل نهایی کالا، او مسئول اصلی تولید به موقع محصول است

بازارپرداز پوشاک

بازارپرداز پوشاک نقش مهمی در بخش پوشاک آماده بازی می کند،در صورتیکه یک بازارپرداز پوشاک به صورت هوشمند یا کارآمد عمل کند، به راحتی می تواند سفارش صادراتی پوشاک را به درستی مدیریت نماید. برای اینکه یک بازارپرداز واقعاً بتواند در این حرفه موفق باشد باید به معیارهای مهمی توجه کند.

کسب و کار پوشاک شاید کار ساده‌ای به نظر بیاید،اما قبل از شروع فعالیت خود، یک طرح کسب و کار آماده کنید. برای موفقیت در این صنعت، باید علاقه زیادی به این کار داشته باشید تا با تلاش فراوان بتوانید از رقبا پیشی بگیرید و به سود و درآمد بسیار زیادی برسید. می‌توانید با استفاده از تکنولوژی‌های جدید یا با وارد کردن نوآوری در کارتان یک مزیت رقابتی برای خود ایجاد کنید.

نکاتی که در ادامه بررسی می‌کنیم مربوط به تمام این زیرمجموعه‌ها هستند و می‌توانید با استفاده از آن‌ها، طرح کسب و کار پوشاک خود در هر یک از این زمینه‌ها آماده سازی کنید:

۱- نام تجاری برای کسب و کار پوشاک خود انتخاب کنید

اگر در صنعت پوشاک تخصص یا استعدادی دارید و می‌خواهید کسب و کاری در این زمینه راه‌ اندازی کنید، بهتر است ابتدا یک نام تجاری برای خود انتخاب کنید. کسب و کاری که تازه راه‌اندازی می‌کنید مانند یک کودک نوپا است که لازم است نامی داشته باشد و با این نام بزرگ شود.

در انتخاب نام تجاری دقت زیادی داشته باشید؛ زیرا این نام نشان‌دهنده کسب و کار شما است. بهتر است نامی را انتخاب کنید که مرتبط با کارتان باشد و مخاطبان با شنیدن این نام متوجه حوزه فعالیت شما شوند. این کار باعث می‌شود که کسب و کار شما راحت‌تر در ذهن مخاطب باقی بماند.

۲- بازار هدف خود را شناسایی کنید

یکی از مهم‌ترین کارها برای راه‌اندازی کسب و کار پوشاک، تحقیقات وسیع بازار است. درباره افراد و برندهای فعال در این حوزه تحقیق کنید. به ویژه افرادی که مدل کار و حوزه فعالیت آن‌ها به شما شبیه‌تر است پیدا کنید و با دقت آن‌ها را بررسی کنید؛ نقاط قوت و ضعف آن‌ها را شناسایی کنید؛ روند فعالیت آن‌ها را زیرنظر بگیرید و نیازهای برطرف نشده مشتریان آن‌ها را کشف کنید.

فرآیند تحقیقات بازار را حتی پس از شروع فعالیت خود نیز ادامه دهید؛ زیرا احتمال موفقیت شما را افزایش می‌دهد و فرصت‌های مناسب برای توسعه کسب و کارتان را به شما نشان می‌دهد. بعد از اینکه بازار را به خوبی بررسی کردید، مخاطبان هدف و بازار هدف خود را مشخص کنید. افرادی را که به محصولات شما نیاز دارند پیدا کنید و به دنبال روش‌هایی برای جذب آن‌ها باشید.

۳- با قوانین و مقرارت کسب و کارهای صنعت پوشاک آشنا شوید

برای راه‌اندازی هر کاری لازم است که با قوانین و مقررات آن‌ آشنا شوید تا در آینده دچار مشکل نشوید. راه‌ اندازی کسب و کار پوشاک کار سختی نیست و به مدرک خاصی احتیاج ندارد؛ اما باز هم بهتر است قوانین را مطالعه کنید و به صورت کاملا آماده کار خود را شروع کنید و مجوزهای لازم را دریافت کنید.

۴- درباره تجهیزات موردنیاز خود تحقیق کنید

درباره تجهیزاتی که یک کسب و کار پوشاک به آن‌ها نیاز دارد تحقیق کنید. در ابتدای شروع کار خود به تجهیزات گران‌ قیمت و خیلی حرفه‌ای نیاز ندارید. برای مثال یک تولیدی می‌تواند کار خود را با چرخ‌های صنعتی ساده آغاز کند و لازم نیست چندین چرخ فوق‌ حرفه‌ای یا دستگاه‌های چاپ روی پارچه داشته باشد؛ یا یک تولیدی لباس در ابتدای کار خود می‌تواند با قیچی معمولی پارچه‌ها را برش دهد و بعد از اینکه کار خود را توسعه داد یک قیچی برقی تهیه کند.

۵- برند خود را ایجاد کنید

برندینگ به قدری مهم است که می‌توان گفت راه‌اندازی یک کسب و کار بدون برندینگ اصلا فایده‌ای ندارد. برندینگ به معنای شکل دادن ذهنیت مردم نسبت به یک برند و خاص کردن آن برند است. اگر برند شما معروف شود و مشتریان زیادی پیدا کنید، به مرور زمان نام برند شما برای شما ارزش افزوده ایجاد می‌کند و باعث افزایش ثروت شما می‌شود. برای مثال یک برند معروف محصولات خود را گران‌تر از محصولات مشابه برندهای کوچک و ناآشنا می‌فروشد. برندسازی باعث می‌شود مشتریان وفاداری پیدا کنید و علاوه بر اینکه فروش شما را افزایش می‌دهد؛ هزینه‌های جذب مشتری را نیز کاهش می‌دهد.

۶- روش‌ قیمت‌گذاری خود را انتخاب کنید

قیمت‌گذاری مناسب برای محصولات، احتمال موفقیت شما را افزایش می‌دهد. روش‌های متفاوتی برای قیمت‌گذاری محصولات وجود دارد و شما باید بهترین روش را با توجه به شرایط و اهداف خود انتخاب کنید. برخی از این روش‌ها عبارت‌اند از: قیمت‌گذاری بر اساس بهای تمام شده، قیمت‌گذاری بر اساس رقبا، بر اساس ارزش کالای تولیدی، بر اساس تقاضای بازار، بر اساس عرف بازار و غیره. تحقیق کنید که کدام یک از این روش‌ها برای کسب و کار پوشاک مناسب‌تر است و بازده بیشتری در مراحل ابتدایی کار دارد.

۷- استراتژی بازاریابی خود را انتخاب کنید

استراتژی‌های بازاریابی متفاوتی وجود دارند و شما باید استراتژی مناسب خود را با توجه به شرایط کسب و کارتان انتخاب کنید. یکی از روش‌های رایج برای بازاریابی محصولات، بازاریابی آنلاین و در بستر اینترنت است. امروزه اکثر کسب و کارها در صفحات مجازی و شبکه‌های اجتماعی کار خود را تبلیغ می‌کنند و حتی در این فضا محصولات خود را می‌فروشند. با استفاده از روش‌های نوآورانه و جدید می‌توانید در مدت زمان کوتاهی مخاطبان زیادی جذب کنید. کسب و کار اینترنتی پوشاک به تازگی بسیار رایج شده است و موردعلاقه افراد زیادی قرار گرفته است.

۸- به بسته‌بندی کالاهای خود اهمیت دهید

بسته‌بندی یک محصول تاثیر زیادی بر تصمیم‌گیری خرید مشتریان دارد و در واقع معرف محصول شما است. شما می‌توانید با بسته‌بندی مناسب، پیام خود را به مخاطبان منتقل کنید و در رقابت با سایر برندها از آن‌ها پیشی بگیرید. بسته‌بندی باید به گونه‌ای باشد که از کالا در برابر آلودگی و صدمات احتمالی محافظت کند.

به طور کلی عناصر بصری و عناصر اطلاعاتی یک بسته‌بندی، تاثیر زیادی بر شناخت کالا و تصمیم خریداران دارد. همچنین بهتر است که طراحی بسته‌بندی مانند رنگ، شکل و… مناسب با گروه سنی مصرف‌کنندگان و سلیقه آن‌ها باشد؛ برای مثال محصولات مناسب برای دختر بچه‌ها بهتر است بسته‌بندی عروسکی و با رنگ روشن داشته باشد.

۹- داستان کسب و کار خود را به گوش مخاطبان برسانید

داستان کسب و کار باعث می‌شود که برند شما در ذهن مخاطبان باقی بماند و آن‌ها شما را فراموش نکنند. برای کسب و کار پوشاک خود داستانی ایجاد کنید و با روش‌های مناسب و رسانه‌های مناسب و مرتبط آن را به گوش مخاطبان خود برسانید. اینکه از کجا شروع کردید و چه هدفی دارید می‌تواند برای مخاطبان شما جذاب باشد.

۱۰- وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنید

در دنیای امروز که اینترنت در تمام بخش‌های زندگی و جامعه وارد شده است بهتر است برای کسب و کار خود وب‌سایتی راه‌اندازی کنید. با راه‌اندازی وب‌سایت می‌توانید پیام خود را با روش بهتری به مخاطبان برسانید و به میزان بیشتری با آن‌ها در ارتباط باشید. د

ر گذشته مشتریان وقتی از یک فروشگاه یا خیاطی لباسی می‌خریدند، ارتباط کسب و کار و مشتری قطع می‌شد و این موضوع هم به مشتریان و هم صاحبان کسب و کار ضرر می‌رساند؛ اما در دنیای امروز با اینترنت می‌توانید همیشه با مشتریان خود در ارتباط باشید، محصولات جدید خود را به آن‌ها معرفی کنید، رضایت مشتری را افزایش دهید و در کل درآمد خود را افزایش دهید.

عکس‌های زیبا و باکیفیتی از محصولات خود در سایت قرار دهید. بخشی در سایت ایجاد کنید که مشتریان بتوانند با شما صحبت کنند و انتقادات و پیشنهادات خود را بیان کنند. همچنین می‌توانید اخبار کسب و کار خود را در این سایت منتشر کنید. کسب و کار اینترنتی پوشاک یکی از پربازده‌ترین کسب و کارهای امروزی است و از این طریق می‌توانید در مدت زمان کوتاهی مشتریان زیادی از سراسر کشور جذب کنید.

صنعت پوشاک یکی از پردرآمدترین صنعت‌های حال حاضر است؛‌به‌طوری که در سال‌های اخیر تعداد تولیدکنندگان لباس با سرعت زیادی افزایش پیدا کرده است. ممکن است شما هم جزء افرادی باشید که می‌خواهند به دنیای کسب و کار لباس وارد شوند، اما نمی‌دانند از کجا باید شروع کنید.

در این بخش مراحل مختلف راه‌اندازی یک تولیدی لباس را بررسی می‌کنیم:

۱- هدف خود را مشخص کنید

هدف خود از راه‌اندازی تولیدی لباس را مشخص کنید. اگر به کسب و کار پوشاک علاقه زیادی نداشته باشید ممکن است از پس مشکلات برنیایید و به زودی شکست بخورید. بعد از اینکه هدف خود را مشخص کردید، تمام جوانب را بسنجید و مشکلات احتمالی را بررسی کنید؛ سپس با اراده و عزم راسخ کار خود را آغاز کنید.

۲- تحقیقات بازار را فراموش نکنید

همان‌طور که در بخش قبل هم گفتیم، تحقیقات بازار مرحله مهمی در همه کسب و کارها است و تاثیر زیادی بر موفقیت آن‌ها دارد. برای شروع کسب و کار پوشاک هم باید تامین‌کنندگان، تولیدکنندگان، مشتریان و سایر افراد و سازمان‌های موثر بر بازار هدف خود را بشناسید و سپس برای شروع کار خود برنامه مناسبی تنظیم کنید.

۳- مکان تولیدی خود را انتخاب کنید

بعد از اینکه تصمیم به راه‌اندازی یک مکان گرفتید و بازار هدف و مشتریان خود را مشخص کردید، باید یک مکان مناسب برای تولیدی خود انتخاب کنید. دقت کنید که تمام سرمایه خود را برای اجاره یا خرید یک تولیدی هزینه نکنید؛ زیرا تازه ابتدای راه هستید و هزینه تجهیزات و مواد اولیه را نیز باید پرداخت کنید. مکانی که انتخاب می‌کنید نباید از نظر قانون، مشکلی برای راه‌اندازی تولیدی لباس داشته باشد.

۴- تجهیزات و مواد اولیه لازم را تهیه کنید

برای اینکه بتوانید کار خود را شروع کنید به تجهیزات و ابزارهایی مانند چرخ خیاطی، قیچی، متر، میز برش، سوزن و… نیاز دارید. همچنین مواد اولیه‌ای مانند پارچه و نخ نیز از الزامات کار شما هستند. در این مرحله باید هزینه زیادی پرداخت کنید و بهتر است ابتدا لیستی از مواردی که به آن‌ها نیاز دارید تهیه کنید و سپس بودجه خود را برای آن‌ها تقسیم کنید.

۵- مجوزهای لازم را دریافت کنید

برای شروع فعالیت در هر زمینه‌ای باید ابتدا مجوزهای لازم دریافت شوند. برای اطلاع از مجوزهای لازم برای راه‌اندازی تولیدی لباس می‌توانید به سایت اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لباس مراجعه کنید. مراحل اداری و مدارک موردنیاز برای دریافت مجوز در این سایت به طور کامل ذکر شده است.

۶- کارهای نهایی برای شروع کار خود را آغاز کنید

در مرحله آخر باید کارهای نهایی را انجام دهید؛ برای مثال افرادی را استخدام کنید، الگوهای موردنیاز خود را تهیه کنید و با سفارش‌دهندگان عمده یا فروشگاه‌هایی برای فروش محصولاتتان مذاکره کنید. همچنین می‌توانید فضای کارگاه خود را برای کار آماده کنید؛ برای مثال قفسه‌هایی برای قرار دادن پارچه‌ها و لباس‌های تولید شده نصب کنید. بعد از صدور مجوز و پروانه کسب می‌توانید کار خود را آغاز کنید و با داشتن پشتکار و یک برنامه منظم به اهداف خود برسید.

معیارهای تبدیل شدن به یک بازارپرداز موفق پوشاک

برخی از معیارهایی که برای یک بازارپرداز اهمیت بسیار زیادی دارند و به منظور موفق شدن در این حرفه باید حتماً گوشه چشمی به آنها داشته باشید، عبارتند از:

  • تهیه فهرستی از تمامی کارهای روزانه براساس اولویت بندی آنها
    ۲- انجام تمامی کارهای فهرست شده قبل از ترک دفتر
    ۳- بررسی کامل و دقیق تمام عبارات و اصطلاحات ریاضی
    ۴- حفظ ارتباط با مشتری به واسطه پاسخ به ایمیل های او
    ۵- سعی در دریافت و یادداشت تمامی اطلاعات محیط اطراف
    ۶- برقراری ارتباط بسیار خوب با سایر بخش ها
    ۷- تلاش در یادداشت کردن تمامی نظرات خریداران و تامین کنندگان
    ۸- آماده کردن تمامی تائیدیه ها و در دسترس قرار دادن آنها
    ۹- مرتب و تمیز نگهداشتن میز کار
    ۱۰- نظر خواهی از دیگران در مواقع بحرانی

اهم موارد یک بازارپرداز پوشاک موفق:

۱- تهیه فهرستی از تمامی کارهای روزانه براساس اولویت بندی آنها

یک بازارپرداز پوشاک باید در آغاز کار روزانه، لیستی از تمام کارهای روزانه اش البته با در نظر گرفتن اولویت ها تهیه کند. این کار به وی کمک می کند تا تمامی کارهای مهم را به موقع به اتمام برساند و از فشار کاری در ساعات باقیمانده روز بکاهد. بر این اساس می تواند لیست های کاری ماهانه و هفتگی را نیز تهیه کند.

نمونه ای از فهرست کارهای روزانه:

  • تماس با خریدار برای تائید نمونه P
  • تماس با تامین کنندگان پارچه
  • ارسال گزارشات مرتبط با برآورد هزینه سفارش صادراتی به M و غیره.

۲- انجام تمامی کارهای فهرست شده قبل از ترک دفتر

این یک نکته مهم برای بازارپردازان پوشاک است. تمامی کارهای مهم ذکر شده باید قبل از ترک دفتر انجام شوند؛ در غیر این صورت این کارها، باری به فعالیت های روز بعدتان اضافه خواهند کرد. اما قطعاً شما کارهای مهم زیادی برای انجام دادن در روز بعد دارید. سعی کنید در اینجا این سخن را آویزه گوش خود کنید که فردا هرگز نخواهد آمد.

۳- بررسی کامل و دقیق تمام عبارات و اصطلاحات ریاضی

سود تجاری کلاً با اصطلاحات و عبارات ریاضی مرتبط است. بنابراین یک بازارپرداز پوشاک باید قبل از تائید هر تصمیمی، همه عبارات و محاسبات ریاضی را دوباره بررسی کند. فرض کنید یک بازارپرداز پوشاک در محاسبه پارچه مصرفی اشتباه کرده باشد، در این صورت قطعاً برای او بسیار سخت خواهد بود که چنین مشکلی را بعدها برطرف نماید. بنابراین باید در این مرحله حسابی حواسش را جمع کند.

۴- حفظ ارتباط با مشتری به واسطه پاسخ به ایمیل های او

برقراری تماس به واسطه ایمیل با خریداران جزء وظایف بسیار مهم یک بازارپرداز پوشاک به حساب می آید. برای اینکه بازارپرداز بتواند یک سفارش صادراتی پوشاک را به نحو صحیحی مدیریت کند، باید به تمامی ایمیل های ارسال شده از جانب خریدار پاسخ دهد؛ در ضمن باید تمامی نظرات و درخواست های به روز شده خریدار را علامت گذاری نماید تا هیچگونه اطلاعاتی را در مورد سفارش از دست ندهد.

۵- سعی در دریافت و یادداشت تمامی اطلاعات محیط اطراف

این امر به خصوص برای بازارپردازان ارشد اهمیت دوچندانی پیدا می کند. فرض کنید دستیار یک بازارپرداز اطلاعات مهمی را در اختیار او قرار می دهد، اما فوراً وقت نمی کند که آن مسئله را تجزیه و تحلیل کند. در این مورد بازارپرداز باید حتماً مسئله را یادداشت کرده و سر فرصت بر روی آن کار نماید.

۶- برقراری ارتباط بسیار خوب با سایر بخش ها

برای اینکه صادرات سفارش پوشاک صادراتی به موقع انجام شود، یک بازارپرداز هیچ راهی جز برقراری ارتباط بسیار خوب با بخش هایی مانند تولید پوشاک، بازرگانی و موارد دیگر، و حمایت همه جانبه از آنها ندارد. بنابراین بازارپرداز پوشاک باید رابطه خوبی با این بخش ها برقرار کند.

۷- تلاش در یادداشت کردن تمامی نظرات خریداران و تامین کنندگان

تمامی نظرات و به روز رسانی های خریداران باید کاملاً یادداشت شود. این امر در مورد تامین کنندگان نیز صدق می کند. در غیر این صورت در هنگام اجرای یک سفارش مشکلات عدیده ای پیش می آید.

۸- آماده کردن تمامی تائیدیه ها و در دسترس قرار دادن آنها

ارسال تمامی تائیدیه ها به خریدار بسیار مهم است. در اینگونه موارد ممکن است یک آیتم چندین بار تغییر کند. بنابراین بازارپردازان پوشاک حتماً باید تمامی تائیدیه هایی که به خریدار ارائه می دهند را آماده کرده و نزد خود نگهدارند.

۹- مرتب و تمیز نگهداشتن میز کار

تمیز و مرتب نگهداشتن میز کار به یک بازارپرداز کمک می کند تا با ذهنی آماده کار کند. یک میز شلوغ فشار فکری زیادی را به یک بازارپرداز وارد می نماید. بنابراین یک میز کار تمیز و مرتب نقش مهمی در عالی بودن یک بازارپرداز پوشاک ایفا می کند.

۱۰- نظر خواهی از دیگران در مواقع بحرانی

این نیز یکی از نکات مهمی است که به موفق شدن یک بازارپرداز پوشاک کمک می نماید. بازارپرداز پوشاک باید در مواقع بحرانی درباره مشکلات پیش رویش با دیگران صحبت کرده و از آنها نظرخواهی کند. این کار به او کمک می کند تا راهی مناسب برای حل مشکل پیدا نماید. شما به عنوان یک بازارپرداز هرگز نباید فکر کنید که فرد کاملی هستید و نیازی به نظرخواهی از دیگران ندارید. یک ضرب المثل جهانی می گوید که همیشه دو فکر بهتر از یک فکر است.

بازارپرداز در تجارت پوشاک، با مشکلات مختلفی تا زمان تحویل سفارش دست و پنجه نرم میکند وتا زمان تحویل سفارش با مشکلاتی روبرو خواهد بود

بازارپرداز پوشاک کیست؟

بازارپرداز در تجارت پوشاک، با مشکلات مختلفی تا زمان تحویل سفارش دست و پنجه نرم میکند. هیچ بازارپردازی وجود ندارد که ادعا کند تا زمان تحویل سفارش با مشکلی روبرو نشده است. حل مسئله یکی از بخش های مهم حرفه بازارپردازی پوشاک محسوب می شود، اما اگر یک بازارپرداز رویه های کاری زیر را با دقت دنبال کند، می توان گفت که تقریباً ۹۰% مشکلاتش حل می شود.

یک بازارپرداز پوشاک بافتنی چه رویه های کاری را دنبال می کند؟

اگر یک بازارپرداز پوشاک واقعاً بخواهد سفارش خود را به موقع تحویل دهد، باید از دو طریق نظم کاری اش را حفظ نماید. اولین و مهمترین مورد «پیگیری پارچه» و دومین مورد «اجرای سفارش» است. در ادامه در خصوص این دو مورد مطالبی آورده می شود.

پیگیری پارچه

در وهله اول قصد داریم تا در مورد اولین مورد مهم، یعنی پیگیری پارچه صحبت کنیم. روند پیگیری پارچه شامل موارد زیر است:

۱- رزرو و درخواست نخ (کاموا)
۲- رزرو پارچه
۳- توسعه و انجام آزمون غوطه وری
۴- رزرو لوازم جانبی محلی
۵- پیگیری روند بافندگی
۶- تائید نتایج آزمون غوطه وری
۷- پیگیری رنگرزی پارچه و اقدامات داخلی

درباره تمامی این هفت موردی که در روند پیگیری پارچه مهم هستند، در زیر بحث خواهد شد:

۱- رزرو و درخواست نخ (کاموا)

زمانیکه خریدار نمونه را به همراه دستورالعمل حاوی جزئیات سفارش برای بازارپرداز ارسال کرد، بازارپرداز در این هنگام باید براساس دستورالعمل خریدار در مورد GSM پارچه، به رزرو و درخواست نخ (کاموا) مورد نیاز سفارش اقدام کند.

۲- رزرو پارچه

بازارپرداز پس از رزرو و درخواست نخ، باید قدم های لازم را برای رزرو پارچه بردارد. او باید براساس مشخصه های مد نظر خریدار مانند حجم سفارش، انواع پارچه (پارچه کشباف پنبه ای، پارچه پیکه کششی و موارد دیگر) و انواع رنگ هر پارچه (آبی، مشکی، قرمز و غیره) اقدام به رزرو پارچه نماید.

۳- توسعه و انجام آزمون غوطه وری

سومین و مهمترین قدم انجام آزمون غوطه وری است. یک بازارپرداز پوشاک باید فوراً یک کارخانه رنگرزی مناسب برای انجام آزمون غوطه وری (lab dip) پیدا کرده و تائید کند. لازم به ذکر است که هر چه زمان لازم برای انجام آزمایش غوطه وری کمتر باشد، انجام باقی مراحل کار راحت تر خواهد شد.

۴- رزرو لوازم جانبی محلی

بازارپرداز پوشاک پس از انجام سه مرحله فوق باید به رزرو لوازم جانبی محلی مانند نخ دوزندگی، دکمه، پرچ، نوار جناغی و موارد دیگر اقدام کند و تمامی این اقلام را قبل از تکمیل مراحل رنگرزی پارچه به کارخانه انتقال دهد.

۵- پیگیری روند بافندگی

در این اثنا بازارپرداز قبل از تائید نتایج آزمون غوطه وری توسط خریدار باید روند بافندگی را پیگیری کرده و بافت پارچه ها را به پایان برساند.

۶- تائید نتایج آزمون غوطه وری

پس از اینکه نتایج آزمون غوطه وری آماده شد، بازارپرداز باید آنها را به منظور تائید برای خریدار ارسال کند.

۷- پیگیری رنگرزی پارچه و اقدامات داخلی

پس از تائید نتایج آزمون غوطه وری توسط خریدار، بازارپرداز باید نتایج را برای کارخانه رنگرزی ارسال کرده و پیگیر روند رنگرزی پارچه شود. پس از اینکه روند رنگرزی پارچه به اتمام رسید، همه پارچه ها باید به موقع به کارخانه ارسال شوند.

اجرای سفارش

دومین و آخرین مورد مهم در زمینه ارسال به موقع سفارش، اجرای سفارش است. اجرای سفارش شامل ویژگی های زیر است:

۱- ساخت الگو
۲- توسعه چاپ و گلدوزی
۳- ساخت نمونه تناسبی
۴- دریافت نظرات خریدار
۵- برش پارچه
۶- چاپ و گلدوزی
۷- دوخت
۸- پرداخت و بررسی کیفی (QC)
۹- حمل سفارش

در بخش پایانی مقاله درباره نه ویژگی فوق صحبت خواهیم کرد:

۱- ساخت الگو

بازارپرداز پس از دریافت کلیه جزئیات سفارش از خریدار، باید فوراً تمامی نمونه های مرجع به همراه دستورالعمل های خریدار را به بخش الگو تحویل دهد تا آنها به ساخت الگوی سفارش اقدام نمایند.

۲- توسعه چاپ و گلدوزی

اگر سفارش دارای چاپ و گلدوزی باشد، در این صورت وظیفه بازارپرداز این است که براساس دستورالعمل های خریدار اقدام به توسعه فرآیندهای چاپ و گلدوزی کند.

۳- ساخت نمونه تناسبی

در این اثنا بازارپرداز با در نظر گرفتن دستورالعمل های خریدار به ساخت نمونه تناسبی (fit sample) مشغول می شود. در این مرحله لزوماً لازم نیست که نمونه تناسبی با پارچه های مد نظر خریدار ساخته شود؛ در اینجا فقط اندازه نمونه مهم است که باید براساس برگه اندازه گیری ارائه شده توسط خریدار باشد.

۴- دریافت نظرات خریدار

بازارپرداز قبل از ساخت نمونه تناسبی سریعاً آن را برای خریدار باید ارسال کند تا او درباره نمونه نظر دهد. تمامی نظرات خریدار درباره نمونه تناسبی باید عیناً یادداشت شده و در مراحل بعدی براساس آنها عمل شود.

۵- برش پارچه

بازارپرداز پس از دریافت نظرات خریدار و با توجه به آنها، امکانات و شرایط برش پارچه در مقادیر مورد نیاز را فراهم می کند.

۶- چاپ و گلدوزی

پس از برش پارچه، بخش هایی از لباس ها که نیاز به چاپ و گلدوزی دارند به همراه دستورالعمل ها و نظرات خریدار باید به بخش چاپ و گلدوزی ارسال شوند و فوراً روند چاپ و گلدوزی آنها بایستی تکمیل گردد.

۷- دوخت

بعد از اتمام مراحل چاپ و گلدوزی سفارش، تمامی بخش های برش خورده لباس باید به همراه دستورالعمل ها و نظرات خریدار به منظور دوخت لباس برای بخش خیاطی فرستاده شوند.

۸- پرداخت و بررسی کیفی (QC)

وقتی مراحل دوخت به پایان رسید، تمامی لباس ها به بخش پرداخت ارسال می گردند. پس از اتمام پرداخت لباس ها، همه آنها به منظور کنترل کیفی به بخش کنترل کیفیت (QC) فرستاده می شوند.

۹- حمل سفارش

بعد از اینکه بخش کنترل کیفی، کیفیت سفارش را تائید کرد، کل سفارش از طریق هوایی یا دریایی برای خریدار ارسال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.



واحد پول


fa_IRPersian