تفاوت طراحی لباس و تصویرسازی لباس چیست؟
طراح لباس بیشتر بر روی خلق محصولات تمرکز می کند و ایده های خلاقانه را خلق می کند ، که بخشی از روند طراحی است و بعد تصویرساز لباس، ایده هارا به تصویر میکشد.
در رشته طراحی لباس رشته های مختلفی وجود دارد:
مد نویسی طراحی لباس، دوخت و دوز لباس، تصویرسازی لباس و…  پس هر طراح لباس صرفا دوخت ودوز لباس انجام نمیدهد یا فقط مشغول طراحی بصری لباس نیست.

بهتر است بدانیم که چه نقش‌ها و زمینه‌هایی از تصویرسازی توسط تصویرسازان مد پر می‌شوند:
تصویرسازی در نشریات:
 تصویرسازی‌های برخی از مجلات و وبلاگ‌ها که روی مد، اکسسوری‌ها و غیره فعالیت دارند.
ممکن است مجلات معتبری مانند Vogue و Cosmopolitan یا رسانه‌های کوچکتر به تصویرسازی‌هایی نیاز داشته باشند تا برخی از صفحات خود را با آنها پر کنند.

طراحی مد: برندها، طراحان و رسانه‌های فعال در زمینه‌ی مد اغلب به دنبال آن هستند تا طرح‌ها و ترندها یا موارد دیگر را به معرض نمایش بگذارند و در این مسیر به یک تصویرساز باتجربه نیاز دارند تا تصاویری زیبا و جذاب از مفاهیم و ایده‌های مدنظر آنها را خلق کند.
تصویرسازهای مد در تصویرسازی مُدهای جدید،تمرکز روی ترندهای مختلف و موارد دیگر همکاری می‌کنند.

کتاب‌ها: از کتاب‌های ژانر chick lit گرفته تا رمان‌های بزرگسالان و انواع کتاب‌های هنری و کاردستی،دنیای انتشارات همواره به تصویرسازان مد نیاز دارد تا روحی از طراحی را به جلد و محتوای کتاب‌ها وارد کند.

محصول: برندهای تولیدکننده‌ی لوازم آرایشی و محصولات مد معمولاً برای محصولات خود به تصویر سازی مد نیاز دارند.
ممکن است تولیدکننده‌ها برای اموری مانند بسته‌بندی، تبلیغ، تزئین و غیره به تصویرساز مد نیاز داشته باشند تا زیبایی و طراوت بیشتری به محصولاتشان بدهد.تصویرسازی مد تقریباً شامل همه‌ی تصویرسازی‌هایی می‌شود که روی مد، اکسسوری و رسانه‌های مرتبط تمرکز دارند.

تصویرساز لباس:
به زبان ساده تصویرساز نقاشی می کند.
تصویرگر لباس به راحتی می تواند بهترین لباس هارا تصویرگری کند و نحوه ساخت آنها ،نوع پارچه،روکش ها را طراحی کند.
تصویرسازی مد به طور کلی درباره جزییات تکنیکی و فنی است و نه صرفا هنرو هدف اصلی آن نشان دادن دوختها و جزییات لباس است.
تصویرگری مد هنر برقراری ارتباط ایده های مد در یک شکل تصویری است که از طرح و ایده طراح لباس شروع می شود و به تصویرسازی می رسد این کار برای ارتباط بیشتر مشتریان با طرح است.
هر تصویرساز لباس لزوما طرح اصلی را خودش ایده پردازی نمیکند.
شرکت‌هایی مانند Simplicity و McCall هنوز از تصویر سازی مد در محصولات خود استفاده می‌کنند، همچنین آنها برای بسته‌بندی محصولات از طرح‌هایی استفاده می‌کنند که دهه‌هاست الهام‌ بخش تصویرسازها بوده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.



واحد پول


fa_IRPersian