برند Gucci
هفتهی مد مردانهی پاییز و زمستان ۲۰۲۴ میلان، با کالکشنی از برند گوچی GUCCI آغاز شد. ساباتو دِ سارنو Sabato De Sarno؛ مدیر خلاق این برند که سال ۲۰۲۳ به خانهی مد گوچی پیوست، اولین مجموعهی مردانهی خود را برای این خانهی مد ایتالیایی ارائه کرد.
ساباتو به عنوان کریتیو دایرکتور، کالکشن خود را اینگونه توصیف کرده است:
” روایتی از المانها و آیتمهای آشنا، غرورآمیز و مشترک که پوشیدن آنها برای هیچکس ممنوع نیست.”
در واقع کالکشن مردانهی پاییز و زمستان ساباتو، بازتابی از رویکرد برنده و موفق او از مجموعهی زنانهی گوچی است که به سرپرستی خودش در ماه سپتامبر ارائه شد.
ساباتو که در کالکشن زنانهی گوچی از ارائهی لباسهای کانسپچوال فاصله گرفته و بیشتر به طراحی آیتمهای کاربردی پرداخته بود، بازخورد بسیار خوبی از آن گرفت. در نتیجه، این سبک از زیباییشناسی را در کالکشن مردانهی خود نیز پیاده کرد؛ طرحهایی ساده با تمرکز بر گوچی جدید، رنگ قرمز معروف گوچی و مونوگرام جدید.
نکتهی بارز این کالکشن وجود لوکها و آیتمهایی مشترک با مجموعهی زنانهی گوچی بود که توجه بسیاری را به خود جلب کرد و از دید مخاطبان پنهان نماند.
حضور مدلهایی با چهرهی جدید و ناآشنا ( ۳۵ مدل از ۵۶ مدل)، نکتهی قابل توجه دیگری در این فشنشو بود.
سابتو دِ سارنو با این کالکشن سعی داشت تا سایهی بزرگ تعاریف و کلیشههایی را که دههها بر مد مردانه سنگینی میکرد، حذف کند. او لوکهایی ارائه کرد که در عین عادی بودن، قدرت و باوری عمیق و قوی در آنها نهفته بود.
به عقیدهی بسیاری از منتقدان، کالکشن مردانهی ساباتو باعث افتخار تمام مردانیست که خواهان تغییر دنیای مد مردانه هستند.
نظر شما چیست؟
این خانهی مد ایتالیایی برای بیان این رویکرد، چقدر موفق بوده است؟