رهایی از اصول طراحی – در مقابل ارتباطات چند پلتفرمی اجرایی، «تجربهای» و ایجاد مم که توسط برندها مهار میشود – محور این دور از نمایشها بوده است. تنش شدید بین این دو قطب در هیچ کجا به اندازه نمایشگاه بالنسیاگا در پاییز 2023 احساس نشد. این اولین باری بود که دمنا، که قبلاً با نام دمنا گواسالیا، یکی از استاد معماران متاایرونیک شناخته می شد، از آن زمان در پاریس برگزار کرد. رسوایی جهانی که توسط دو کمپین تبلیغاتی آنلاین Balenciaga منتشر شده در نوامبر گذشته منفجر شد.
توضیحات و عذرخواهی او همراه با اطلاعاتی درباره برنامههای این برند برای اصلاحات داخلی و پیشنهاد جبران آن از طریق مشارکت سه ساله با اتحادیه ملی کودکان توسط Vogue در اوایل فوریه منتشر شد. من نیاز داشتم که یک نمایش داشته باشم زیرا باید ادامه دهم. من باید خودم را از طریق کارم و کاری که انجام میدهم آزاد کنم و آن را در آنجا به نمایش بگذارم. “چون سه ماه جهنمی بود و من واقعاً نمی دانم چگونه از نظر ذهنی قدرت داشتم که از آن عبور کنم.”
انتخابی که او انجام داد – به زور یا نه – این بود که متدولوژی مجموعهای بزرگ را کنار بگذارد و پیشنهاد شخصی خود را برای حفظ اعتبار به عنوان یک طراح در سالنی با بوم سفید به نمایش بگذارد. «این مجموعهها را تحت الشعاع قرار داده بود – اکثر مردم حتی زمانی که لباسها مملو از لباسهای عالی بود، لباسها را نمیدیدند. میدانی، من فقط احساس میکردم که با انجام این نوع طراحیها به آن خیانت میکنم، زیرا مهمترین چیز برای من در کارم تحت الشعاع قرار گرفتن 15 دقیقه مفهوم پرهیاهو بود. او گفت: “باشه، من باید آن را تغییر دهم.” و تمام این وضعیت واقعاً به من تأیید کرد که دیگر نمی توان در مورد آن صحبت کرد. من عاشق انجام آن هستم. اما من این کار را بیشتر از ساختن لباس دوست ندارم و احساس میکردم باید این کار را در کانون توجه قرار دهم. با چیزی همراه شد که واقعاً من را به عنوان یک طراح نشان می دهد. احساس میکنم این پیامی است که میخواهم بدهم: من این هستم.»
او کیست و اکنون کجاست: نخواندن تصاویر دنیای وارونه در ساخت سکانس طولانی و غم انگیز 17 قیافه خیاطی بزرگ سیاه که نمایش را باز کرد، سخت بود. سیاه یک هسته Balenciaga بدون سایه است. با حال و هوای مد در کل همگام می شود و یادآوری این بود که دمنا، در نهایت، مولد اندازه فوق العاده ای بود که در دهه گذشته مد را فراگرفته است. هیچ چیز جدیدی وجود ندارد. چیزی که متفاوت بود: همه این قطعات از شلوارهایی با دوخت معکوس ساخته شده بودند. کت و کاپشن با شلوار و جیب در سجاف بود. و زیر آنها یک جفت شلوار دوتایی آویزان شده بود که از پهلو این توهم سورئال را ایجاد می کرد که مردم روی چهار پا راه می روند.
متن چاپ شده ای که روی صندلی ها باقی مانده بود توضیح می داد که دمنا در دوران کودکی در گرجستان به اولین خاطره خود از انتخاب لباس در گرجستان بازگشته بود، زمانی که به او پول دادند تا برود یک شلوار تهیه کند که توسط یک خیاط همسایه ساخته شده بود.
مکانی که او امروز انتخاب کرد، زیرزمینی بود، اما دنیایی دور از سالنهای زیرزمینی که برای اولین بار در اواسط دهه 2000 نمایشهای Vetements خود را شگفتزده کرد. بدون حضور یک سلبریتی در ردیف اول، تعداد مخاطبان صنعت حرفهای به 700 نفر میرسید. اگر پیامی برای خواندن در مکان وجود داشت – در نهایت این مردی است که به جهان هشدار داده است تا هر کاری را که انجام میدهد برای یافتن زیرمتنها اسکن کند – در حقیقت وجود دارد. که این مکان در Carrousel du Louvre به طور هدفمند برای نمایش مد در دهه 1990 ساخته شده است. این نقطه صفر مؤسسه مد پاریس بود، جایی که Balenciaga در آن واقع شده است، و اکنون با وظیفه هدایت تجارت گسترده خود از طریق چشم یک طوفان روبرو است.
مشکل: چگونه جعبه پاندورا از خشم های سمی غیرقابل کنترل افکار اینترنتی را ببندیم؟ تمرکز بر تغییر شکل خلاقانه یک مجموعه به مبانی آن احتمالاً تنها یک قدم در راه طولانی است. بخشی از تصمیم دمنا تمرکز مجدد بر میراث کریستوبال بالنسیاگا است.همانطور که او پیشتر به Vogue گفته بود: “تحول این دلیل شماره یک است که من اینجا هستم.” این مجموعه بدون حواسپرتی، از نظر انتقادی، میتواند ترکیبی از دمنایسمها – لباسهای مردانه-آواتار سایبری، لباسهای چیندار با چاقو با چاپ گلهای آشنا – که بیشتر ادای احترامی متمایز به لباسهای شب بایگانی بنیانگذار است، در نظر گرفت. اینها لباسهای بلند، باریک و پوشانده بودند، با ظرافت تزیین شده و با یک برجستگی گرد جدید و خط شانه.
جدای از استایل، یک تغییر بسیار اساسی تر در راه بالنسیاگا وجود دارد. تنها با نبود آن خبر داده شد – این واقعیت که لباس ها و لوازم جانبی از لوگو پاک شده بودند. جذابیت برندسازی بسیار قابل مشاهده بخشی از فرقه Balenciaga بوده است که دمنا به فرهنگ خیابانی محبوب در همه جا آورده است.
او اعتراف کرد: «این یک چیز بزرگ است. اما من فکر میکنم که ما وارد مرحلهای در کارم میشویم که نیازی به توجیه برند روی آن نباشد. صادقانه بگویم، لازم است، و من اکنون از این فرصت استفاده می کنم تا متقاعد کنم که این کار درستی است. و البته، می دانید، انجام این کار به این معناست که آن را فقط یک بار انجام ندهید. باید پافشاری کنی تا بتوانی تغییر کنی.»
Its like you read my mind You appear to know a lot about this like you wrote the book in it or something I think that you could do with some pics to drive the message home a little bit but instead of that this is fantastic blog An excellent read I will certainly be back
Fantastic site Lots of helpful information here I am sending it to some friends ans additionally sharing in delicious And of course thanks for your effort