برند موسکینو، نماد خلاقیت بیپرده و سبک بینظیر در دنیای مد، از زمان تأسیس خود تا کنون توانسته توجه همگان را به خود جلب کند. موسکینو با طراحیهای جسورانه و نگرش منحصر بهفرد خود به مد، از معیارهای سنتی فاصله گرفته و هویتی ویژه برای خود ایجاد کرده است. این خانه مد ایتالیایی، در لباس، اکسسوریها خصوصا چرم، عطر و ادکلن، کفش و چمدان بسیار موفق عمل کرده است. در این مقاله به بررسی برند ایتالیایی Moschino میپردازیم.
فرانکو موسکینو؛ نبوغ پشت برند
فرانکو موسکینو یکی از افراد تاثیرگذار در دنیای مد است که داستان جالبی برای شروع برندش دارد. او فردی بیسواد بود که در سال ۱۹۷۱ به عنوان تصویرگر با جیانی ورساچه شروع به کار کرد. هدف او از کار کردن اما پرداخت هزینههای تحصیلش در دانشگاه برای رشته نقاشی بود. اما بعد از مدتی علاقهاش به مد تغییر کرد و مغازه خودش را در سال ۱۹۸۳ راهاندازی کرد. او نابغهای بود که با شخصیت برجسته خود و با دیدگاههای انقلابی، صنعت مد را به چالش کشید. طراحیهای بیپروا و نقدهای هجوآمیز او بر دنیای مد، او را به یک چهره تأثیرگذار و متمایز تبدیل کرد.
فلسفه و اخلاق برند Moschino
فلسفه برند موسکینو بر مبنای طنز، طعنه و بازی با لوکسگرایی بنا شده است. این اخلاق در هر کلکسیون این برند مشهود است، جایی که مد بالا با هوش و خلاقیت در هم آمیخته و موسکینو را به نمادی از شیکپوشی نامتعارف تبدیل کرده است. از زمان تأسیس در سال 1983 تا امروز، موسکینو چندین نقطه عطف کلیدی را پشت سر گذاشته است. سالهای اولیه برند با طراحیهای نوآورانه و چالشبرانگیز شناخته میشد که قواعد سنتی مد را به چالش میکشید. اما به مرور برند Moschino کالکشنهای جدیدی را معرفی کرد و خود را به عنوان یک تابوشکن در دنیای مد معرفی کرد.
چهرههای مشهور و همکاریهای موسکینو
جاذبه موسکینو توجه بسیاری از مشاهیر را به خود جلب کرده است. ستارگانی مانند مدونا، زندایا، لیدی گاگا و کیتی پری از جمله افرادی هستند که طراحیهای موسکینو را به تن کردهاند. این تأییدیههای برجسته، به دیده شدن و جذابیت برند افزوده است. از طرفی همکاری با برندها و طراحان دیگر، جایگاه موسکینو را در دنیای مد تقویت کرده است. همکاری با شرکتهایی مانند H&M و هنرمندانی مانند جرمی اسکات، منجر به خلق کلکسیونهای برجسته و بحثبرانگیز شده است.
محصولات برند موسکینو
برند موسکینو همانند برندهای فعال دیگر در حوزه مد و فشن تلاش کرده تا در تمام آیتمهای مد و فشن، حرفی برای گفتن داشته باشد. آنها علاوه بر لباسها، اکسسوریها و عطر و ادکلن، در محصولات چرم نیز موفق ظاهر شدهاند. شما میتوانید محصولات این برند را در سایت اصلی موسکینو ببینید.
کیف موسکینو
شاید برای ما ایرانیها کیفهای موسکینو بیشتر آشنا باشد و مدلهای این برند بصورت هایکپی یا کپی بیکیفیت در بازار ایران زیاد دیده شده است. این برند برای کیفهای خود، کیف دستی، توت بگ، کیفهای کلاچ، کیف پول و … تولید کرده است.
کفشها و صندلهای موسکینو
کفش و صندلهای موسکینو هم برای ما ایرانیها خیلی آشنا است، چون در بازارها غالبا کفشهای این برند را دیدهایم. اما واقعا خلاقیت و خارج از عرف بودن کفش و صندلهای این برند باعث شگفتی همگان میشود.
عینکهای موسکینو
عطر و ادکلن موسکینو
کالکشن مردانه بهار و تابستان ۲۰۲۵ موسکینو
در هفته مد مردانه بهار و تابستان ۲۰۲۵ در میلان، موسکینو کالکشن جدیدش را با نام گمشده و پیدا شده به نمایش گذاشت. هدف اصلی این کالکشن ایجاد تحول در لباسها و یونیفرمهای اداری بود. اما این ایده از کجا آمد؟ در توضیح هدف این ایده آمده است که: آدریان که قبلا در شرکت فروش بیمه مشغول به کار بوده و مجبور بوده تا کت و شلوار اداری به تن کند، میگوید: “احساس میکردم زندانیِ آن کت و شلوار هستم” و همین هم دلیلی برای طراحی لباسهایی بوده که لباسهای سنتی اداری رو نقض کنه و مدلها مثل شهروندانی بودند که انگار یکی از شهر به اداره، دیگری به پیتزا فروشی و استادیومهای فوتبال میرفتند و در بینشان آشپز و کارمند و … به چشم میخورد.
کالکشن ریزورت ۲۰۲۵ زنانه موسکینو
در کالکشن ریزورت ۲۰۲۵ زنانه که همزمان با کالکشن مردانه بهار و تابستان ۲۰۲۵ در میلان برگزار شد نیز هدف بیشتر توجه به لباسهای اداری و تغییر در رویه پوششی در ادارات بود.
نتیجهگیری
موسکینو میراثی از خلاقیت، طنز و شیکپوشی نامتعارف بر جا گذاشته است. برند ایتالیایی موسکینو با ترکیب هنر و مد، توانسته است جایگاهی ویژه در دنیای مد به دست آورد. افکار نهایی موسکینو نمادی از جسارت و نوآوری است. این برند با دیدگاههای انقلابی و طراحیهای بیپرده خود، همچنان به تأثیرگذاری و شکلدهی به دنیای مد ادامه میدهد.نظر شما از فعالیت این برند چیست؟ آیا از محصولات این برند تابحال استفاده کردهاید؟