امسال در هفته مد پاریس، شاهد برگزاری نمایشهای متفاوتی از برندها بودیم. نمایش تام براون در فضایی با برفهای مصنوعی و با اشاره به کشتی نوح انجام شد و اولین مدلی که وارد صحنه نمایش شد، یک زرافه با کلاه
هفته مد پاییز و زمستان 2020 پاریس نیز همچون هفته مد پاییز و زمستان 2020 میلان، در سایه ترس از ویروس کرونا، با سالنهای به نسبت خلوتتر از دورههای قبل، برگزار شد. امسال در هفته مد پاریس، شاهد برگزاری نمایشهای متفاوتی از برندها بودیم. نمایش تام براون در فضایی با برفهای مصنوعی و با اشاره به کشتی نوح انجام شد و اولین مدلی که وارد صحنه نمایش شد، یک زرافه با کلاه قرمز بود و بعد از آن، مدلها جفت جفت وارد صحنه شدند.
در نمایش شنل نیز ، مدلها به صورت تکی و گاه گروههای سه نفره دست در دست هم، در حالی که باهم صحبت میکردند، روی صحنه آمدند و این مسئله سبب القای حس راحتی به بیننده میشد. و اما در نمایش بالنسیاگا، فضای کاملا تاریک صحنه رانوی، بیش از هرچیزی توجه مخاطبان را جلب کرده بود. ترکیب کردن سبک مینیمالیسم با کلاسیک، استفاده از لباسهای مشکی و نحوه راه رفتن مدلها در نمایش بالنسیاگا، یادآور کلیسای ارتدکس در جورجیا و کائنان آنجا بود که این مسئله ریشه در کاتولیک بودن بالنسیاگا دارد.
در ادامه قصد داریم نگاهی به برخی از نمایشهای جالب و برتر هفته مد پاییز و زمستان 2020 پاریس بیندازیم. با ما همراه باشید.
ایوسن لورن در هفته مد پاییز و زمستان 2020 پاریس
انتونی واکارلو، هر آنچه را که در ذهن داشت را برای هفته مد پاییز ۲۰۲۰ پاریس به نمایش گذاشت. کتهای دبل برست بورژاییِ چارخانه ی قرمز، استفاده از دکمههای طلایی، انواع پارچههای مخمل، موهای چسبیده به سر، شلوارهای لاتکس در انواع رنگها، ژاکتهای پر زرق برق، استفاده از پارچههای پشمی و شلوارهای براق، پارچههای پاناما و همچنین لباسهای یکسانی از گروه کلاب کید، این ها قطعاتی بود بود که در رانوی ایوسن لورن شاهد آن بودیم. بدون شک کسانی که در فصل گذشته، ژاکتهای واکارلو را پوشیده بودند، در این فصل از کت و دامنهای این برند استفاده خواهند کرد. در کالکشن پاییز و زمستان 2020 ایوسن لورن، تضاد در استفاده از لگ و بالا تنه به سبک بورژایی کاملا مشهود است و نکته ی جالب، استفاده همزمان از پالت رنگی کلاسیک و رنگهای جیغ بود.
تام براون در هفته مد پاییز و زمستان 2020 پاریس
فشن شو تام بروان، شویی متفاوت که در فضایی پوشیده از برف مصنوعی انجام شد. اولین مدلی که وارد صحنه ی رانوی شد، یک زرافه با کلاه قرمز بود و بعد از آن حیوانات دیگر هم جفت جفت وارد شدند. فشن شوی تام بروان در واقع اشارهای به کشتی نوح و در کل اشاراتی به نزدیک شدن به پایان دنیا و آخرالزمان داشت. تام بروان معمولا در نمایشهای خود، زنان و مردان را جدا وارد صحنه نمایش میکرد اما اینبار، این دو را با هم و با لباسهای همسان روانهی صحنه رانوی کرد و همین مسئله تاثیر شو را دو چندان کرد.در پایان نمایش، بروان مدلهای خود را برای دور نهایی فرستاد و اینبار همجنسها دست در دست هم داشتند؛ هدف تام بروان از این کار، نشان دادن این مهم بود که هنجارهای جنسیتی به زودی و به طور کامل برداشته خواهند شد.
بالنسیاگا در هفته مد پاییز و زمستان 2020 پاریس
فضای نمایش بالنسیاگا در هفته مد پاییز و زمستان 2020 پاریس، بیشتر از هر چیزی توجه همگان را به خود جلب میکرد. فضایی کاملا تاریک با آسمانی طوفانی و آبی که بر روی زمین ریخته بود. ورود مدلها با شتاب و هجوم انجام میشد، جوری که آب به اطراف پخش میشد. استفاده از لباسهای مشکی و گشاد که بیشتر از هر چیزی در این فشن شو به چشم میآمد. ترکیب مینیمالیسم با کلاسیک، استفاده از لباسهای مشکی و نحوه راه رفتن مدلها، ما را یاد کلیسای ارتدکس در جورجیا و کشیش های آنجا میاندازد که همین نشانی از ریشه ی کاتولیک بالنسیاگا دارد. در واقع بالنسیاگا قصد دارد، پارامترهای لباس مردانه را تغییر دهد و استفاده از پیراهن و دامنهای گشاد در همین راستا است. چهرهها در این نمایش به شکل ترسناکی درست شده اند. استفاده از لنز قرمز، گریمهای ترسناک برای استخوانیتر نشان دادن چهره، تلاش برای نشان دادن فضای مورد نظر طراح است. او با استفاده از گشادی لباسها قصد داشت تابو بودن نشان دادن اندام های جنسی را در این فضا به تصویر بکشد.
مطالعه کنید: ترند زنانه پاییز 2020
لیمیر در هفته مد پاییز و زمستان 2020 پاریس
مدلها در فشن شو Lemeire در گروههای ۲ یا ۳ نفری وارد صحنه نمایش شدند و جوری بازی میکنند که انگار وارد محیط جدیدی میشوند و با ناآشنایی به اطراف خود نگاه میکنند. استفاده از ستهای تک رنگ باعث راحتتر شدن پوشش و همچنین باعث ایجاد هماهنگی گزینههای بیشتری از لباس ها، با هم میشود. همچنین در این نمایش از بوتهای بزرگ با پاشنههای بلند و کاپشنها با دامنهای دارای کمر استفاده شده بود. بارانیها با یک هودی در زیر آن پوشیده شده بود. این مجموعه اصولا بر روی کارهای خود چاپ نمی زند اما در این نمایش، اوضاع تغییر کرده است. آن ها با اجازه خانواده هنرمند مکزیکی مارتین رامرز، از نقاشیهای خاکی او بر روی لباسها و کفشها استفاده کردند.
آف وایت در هفته مد پاییز و زمستان 2020 پاریس
البو، پس از یک دوره استراحت برای رهبری off white بازگشت. او میگوید، نگاهش به بیرون ران وی است،off white یک برند لباس نیست و انگیزه او بیشتر دغدغه ی بشریت است. آف وایت که در دورههای گذشته با چسباندن برچسب های گوناگون با هدف رساندن پیام هایش معروف شده بود، اکنون به گونهای متفاوت وارد صحنه میشود. او از خانواده حدید (یولاندا و بلا حدید)، همچنین از سوپر مدلهای دهه ۹۰ مانند carolyn murphy نیز در این شو استفاده کرده است. لباس یولاندا حدید در این نمایش شامل یک کت چرمی سفید با شلوار مشکی بود که یولاندا هم این کار را با اعتماد به نفس کامل انجام داد. لباسهای موجود در این شو شامل بارانی، دامنهای چسبان، پارچه پاناما و همچنین قطعاتی با از سبک گرانچ (grunge) بود.
کلویی در هفته مد پاییز و زمستان 2020 پاریس
دعوت نامه chole با یک مینی پوستر از نقاشیRita ackermann شروع شد. لوی با تاثیر از دهه ۹۰ و ۰۰ از پنج قطعه اضافه بر روی لباس و شال استفاده کرده است. ستونهای طلا توسط ماریون وربوم شو را تزیین کرده بود. او در طراحیهای کالکشن خود برای هفته مد پاییز و زمستان 2020 پاریس، از کتهای دهه ۷۰ تاثیر گرفته است. شلوارهای دمپا گشاد و ژاکتهای کوتاه از جمله طراحی های چشمگیر این مجموعه بود. لباسها در این مجموعه با نوارهای گلدوزی شده، دکمه سر دست و دکمههای ظریف نگین دار تزیین شده بودند.
لاکوست در هفته مد پاییز و زمستان 2020 پاریس
کیفهای گلف، استفاده از پارچههای چهار خانه و لوفرها در این شو به وفور دیده می شوند. لوییس، این بار برحسب طراحیهای لاگوست در سال ۱۹۲۰ که دامن کوتاه با بلوز استین بلند یقه هفت طراحی میکرد دست به کار شد. رنگهایی که لوییس در مجموعه پاییز و زمستان 2020 خود استفاده کرده، رنگهای پاستلی، رنگهای ملایم تر و مدلهای کمی متفاوت با طرحهای خود لاگوست میباشد. همچنین از رنگهای جالبی مانند رنگ نارنجی سوخته در لباسها و کتهای مردان و زنان استفاده شده و رنگ مشکی از مجموعه به طور کامل حذف شده است.
شنل در هفته مد پاییز و زمستان 2020 پاریس
در نمایش شنل در هفته مد پاییز و زمستان 2020 پاریس، مدلها به صورت تکی و گاه گروههای سه نفره دست در دست هم، در حالی که باهم صحبت میکردند، روی صحنه آمدند و همین هم حس راحتی را به بیننده القا می کرد. استفاده از موتیف اسب در طرح ها کاملا مشهود بود که علاقه شخصی کوکو شنل به اسب سواری، دلیل اصلی حضور این نقش در پارچهها است. استفاده از رنگ صورتی شنل در کنار سبز روشن، استفاده از جواهرات بیزانس و سنگی، پارچههای همیشگی شنل، بوتهایی با لبه برگشته و دامنهای چاکدار از جمله طراحیهایی بود که شنل در کالکشن جدید خود بکار برده بود. همچنین شلوارهایی که از کنار پا باز میشوند و با دکمههای پرسیِ گلدوزی شده بسته می شوند، از دیگر کارهای جذاب شنل در هفته مد پاریس بود.