یکی از مهم‌ترین نکاتی که در انتخاب لباس باید مورد توجه قرار بگیرد، انتخاب رنگ است. ممکن است شما یک استایل را بیشتر از نظر جنسیت مورد توجه قرار دهید. اما توجه به این موضوع که رنگ‌ها باهم هم‌خوانی داشته باشند هم بسیار مهم است. هر کسی که کمی استایل برایش مهم باشد، در کنار هم‌خوانی رنگ‌ها، این نکته که چه رنگ‌هایی در سال ترند هستند، هم اهمیت می‌دهد.

به گفته‌ی طراحان مد، یکی از رنگ‌هایی که امسال بیشتر از بقیه خواهید دید رنگ لیمویی است. سبز لیمویی (به معنی سبزی که ته مایه‌ی زرد آن بیشتر است، مانند رنگ لیمو)، زرد اشباع شده ( به معنی زردی که با هیچ رنگی ترکیب نشده است، حتی با سفید و شما رنگ زرد خالص می‌بینید)، سبز کلاسیک و نارنجی پررنگ (رنگی نزدیک به رنگ غروب آفتاب)، از جمله رنگ‌هایی هستند که در ران‌وی‌های 2022 به منظور رنگ‌های ترند بهار و تابستان امسال ارائه شدند. البته به یاد داشته باشید رنگ‌های که نام می‌بریم رنگ‌ها و تحلیل‌هایی‌ست که از ران‌وی برندهای مطرح دنیا اقتباس شده است و نظر کارشناسان را به دنبال دارد. بنابراین شما می‌توانید آن‌ها را امسال در کمد لباس‌تان داشته باشید. 

رنگ‌های بهار و تابستان 2022
رنگ‌های بهار و تابستان 2022

کریستین سیریانو Christian Siriano در ران‌وی خود، یک لباس مجلسی میدی لیمویی را با یک کلاه به همان رنگ ست کرد. Proenza Schouler در مجموعه‌ی خودش از رنگ نارنجی استفاده کرده بود. او با این کار سبب شد که خیلی از افراد تمایل به استفاده از این رنگ داشته باشند. جیسون وو Jason Wu نشان داد که پوشیدن رنگ زرد تا چه اندازه می‌تواند دلچسب باشد. در آخر یوهان وانگ Yuhan Wang سبز کِلی (کلی نامی‌ست که در انگلیسی به سبز چمی گفته می‌شود) را چنان به زیبایی نمایش داد که به راحتی نمی‌توان از آن گذشت.  

رنگ‌های بهار و تابستان 2022
رنگ‌های بهار و تابستان 2022

رنگ‌هایی که به عنوان ترند رنگ بهار و تابستان 2022 نام بردیم تنها در پیراهن کاربرد ندارند، شما می‌توانید انواع بلوز و هر تکه لباس خودتان را با این رنگ‌ها و سایه‌های آن‌ها هماهنگ کنید. ما امروز در مطلب کمد به سراغ ترند رنگ‌ها در بهار و تابستان 2022 می‌رویم و کمی درباره‌ی آن با شما صحبت می‌کنیم. در کنار ترند رنگ‌ها، طرح پارچه‌هایی که امسال به عنوان ترند در ران‌وی‌ها به کار رفته‌اند را بررسی می‌کنیم تا زمانی که می‌خواهید انتخاب کنید با خیال راحت بدانید که چه انتخابی انجام دهید. کمد را در مطلب ترند رنگ‌های بهار و تابستان 2022 همراهی کنید.

از پالت رنگی در بهار و تابستان 2022
از پالت رنگی در بهار و تابستان 2022

ترند رنگ در بهار و تابستان 2022

آبی سلطنتی؛ رنگی که همیشه مورد توجه بوده است

درست است که درباره‌ی سبز کلی با شما صحبت کردیم، اما رنگ آبی سلطنتی رنگی‌ست که می‌تواند به راحتی آن را از دیدها خارج و جایش را اشغال کند. برندهای Lacoste و Loewe در مجموعه‌های بهار و تابستان 2022 خود رنگ اصلی را بررسی کردند و آبی سلطنتی را به عنوان رنگ پاییز و زمستان خود برگزیدند. به همین دلیل شما از بهار و تابستان منتظر رخ‌نمایی از این رنگ در میان لباس‌ها باشید تا در پاییز و زمستان به عنوان رنگ اصلی معرفی شود. در مورد ست کردن آبی سلطنتی تنها در مورد هماهنگ شدن آن با قرمز و سفید کمی احتیاط کنید.

رنگ آبی سلطنتی ترند رنگ بهار و تابستان 2022
رنگ آبی سلطنتی ترند رنگ بهار و تابستان 2022

سبز لیمویی؛ رنگی که از سال گذشته ادامه یافت

رنگ مریم گلی کدر، از رنگ‌هایی که بود که سال گذشته ترند شد و طرفداران زیادی داشت. به همین دلیل طراحان دست از این رنگ نکشیدند و یکی از سایه‌های آن را به عنوان ترند رنگ بهار و تابستان 2022 انتخاب کردند. رنگ سبزی که امسال به عنوان ترند رنگی 2022 معرفی شده است، سبز لیمویی است. این رنگ حس جنب و جوش بهار و طراوات آن را نمایش می‌دهد. همچنین می‌تواند از گرمای تابستان بکاهد. Prabal Gurung و Christian Siriano در مجموعه‌ی بهار و تابستان 2022 خودشان این رنگ را با لباس‌های ساتن میدی نمایش دادند. پیشنهاد طراحان برای کفش هماهنگ با این رنگ، مشکی و یا سفید است.

سبز لیمویی ترند رنگ بهار و تابستان 2022
سبز لیمویی ترند رنگ بهار و تابستان 2022

نارنجی هوس‌انداز؛ رنگی که هر کسی را به داشتنش می‌خواند

رنگ نارنجی به رنگ غروب آفتاب شما را از انتخاب رنگ‌های بی‌حس و حال باز می‌دارد. شما می‌توانید نارنجی ترند 2022 را به عنوان رنگ برگزیده‌ی خود انتخاب کنید و از سر تا پا آن را بپوشید. Collina Strada در کنار بسیاری از طراحان دیگر در مجموعه‌ی بهار و تابستان 2022 خود، رنگ نارنجی را به صورت تک رنگ نمایش داد. اگر شما هم علاقه دارید این رنگ را به عنوان تک رنگ استفاده کنید، می‌توانید کفش و کیف‌تان را هم به همین رنگ انتخاب کنید. اما اگر به دنبال کنتراست هستید می‌توانید کفش مشکی و یا آبی را با آن ست کنید.

نارنجی پررنگ ترند رنگ بهار و تابستان 2022
نارنجی پررنگ ترند رنگ بهار و تابستان 2022

آبی نیلگون؛ دریا را در کمد داشته باشید

شاید با خودتان فکر کنید چه فرقی میان آبی است، اما از نظر کسانی که به دنبال مد و ترندها هستند سایه‌های آبی باهم تفاوت دارند. میان آبی نیلی و آبی سلطنتی تفاوت وجود دارد و شما می‌توانید هر دو آبی و یا هر کدام را که بیشتر با سلیقه‌تان هماهنگ است انتخاب کنید. طراحانی مانند Balenciaga ،Nina Ricci ،Stella McCartney و Rokh همگی در نمایش بهار و تابستان 2022 خود رنگ متفاوت آبی، با آبی سلطنتی را نمایش دادند که همین آبی نیلگون بود.

آبی نیلگون از ترندهای رنگ بهار و تابستان 2022
آبی نیلگون از ترندهای رنگ بهار و تابستان 2022

زرد درخشان؛ رنگی چشم‌نواز

زرد درخشان از ترندهای رنگ بهار و تابستان 2022 و رنگی است که وقتی شما آن را به تن می‌کنید حس و حال آفتاب درخشان را به بیننده القا می‌کنید. با پوشیدن این رنگ، شما در مرکز توجه قرار می‌گیرید. در سال 2021 زرد کم جان یکی از گزینه‌های شیک برای استایل به شمار می‌رفت، اما در بهار و تابستان 2022 می‌توانید با پوشیدن زرد نئونی همان حس را داشته باشید. Jason Wu ،Sergio Hudson و  Rodarte سایه‌هایی از این زرد را در مجموعه‌های بهار و تابستان خود به نمایش گذاشتند. وو با لباسی که سرشانه‌های آن برهنه بود، هادسون با یک کت شلوار بی‌نقص و رودارته با لباسی پر از مهره‌های به نخ کشیده شده این رنگ را نمایش دادند. آن‌ها به این طریق نشان دادند که می‌توانید با هر سبکی که دوست دارید رنگ زرد را در استایل خود داشته باشید. رنگ زرد سبب بالا رفتن روحیه‌ی شما می‌شود.

زرد نئونی یا درخشان در بهار و تابستان 2022
زرد نئونی یا درخشان در بهار و تابستان 2022

سبز چمنی یا kelly؛ رنگی که در طبقه‌بندی جایگاه خوبی دارد

یکی از زیباترین رنگ‌هایی می‌توان از آن نام برد سبز چمنی یا به زبان انگلیسی kelly است. چند مشخصه جالب می‌توان به این رنگ داد از جمله، غنی بودن، سرزنده و شاد بودن و جسورانه بودن. سبز را با هیچ رنگ دیگری نمی‌توانیم مقایسه کنیم، رنگی است مستقل از دیگر رنگ‌ها. در ران‌وی هفته مد لندن سایه‌های سبز زیاد خودنمایی می‌کردند. این خودنمایی‌ها مخصوصاً در ران‌وی‌ برندهایی مانند Supriya Lele، Yuhan Wang و BMUET(TE) بیشتر به چشم می‌آمدند.

سبز چمنی رنگ ترند در بهار و تابستان 2022
سبز چمنی رنگ ترند در بهار و تابستان 2022

ترند انواع پالت‌های رنگی در بهار و تابستان 2022

وقتی در مورد ترند پالت رنگی صحبت می‌کنیم موضوع صحبت ما دیگر تنها یک رنگ نیست. در پالت رنگی شما می‌توانید چند رنگ را در کنار هم مشاهده کنید که از موضوعات مختلف الهام گرفته‌اند. موضوعات مختلف می‌تواند از گذشته باشد، از یک اثر هنری باشد و یا از یک سبک که این روزها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. در این‌جا، تنها در مورد یک رنگ صحبت نمی‌کنیم بلکه رنگ‌ها را به صورت موضوعی نگاه می‌کنیم. جنی کلارک Jenny Clark رئیس بخش رنگ در WGSN (شرکت پیش‌بینی روندها)، می‌گوید که سایه‌های فصل آینده با تمایل به متعادل ساختن و پرانرژی بودن هدایت می‌شوند. حالا با پیش‌زمینه‌ای که در این مورد گفتیم توضیحاتی در مورد ترندهای موضوعی برای شما می‌گوییم.

الهام از رنسانس

رنسانس یکی از سبک‌هایی است که امسال با ترکیب مدرن پا به دنیای مد گذاشته است. اگر بخواهیم با زبان ساده آن را بیان کنیم یعنی، سبک طرح‌ها و نقش‌های عصر رنسانس را با روش امروزی و مدرن در بهار و تابستان 2022 به کار ببریم. پالت رنگ رنسانس شامل رنگ‌های نوستالژیک است که در طرح‌هایی که به آینده مربوط است دیده می‌شود. حتماً می‌پرسید پالت شامل چه رنگ‌هایی می‌شود؟ شما یک پالت با رنگ‌های اصلی روشن را تصور کنید و هم‌چنین رنگ‌های سنگ‌های قیمتی.

عکس موضوعی با الهام از رنسانس و سبک مدرن
عکس موضوعی با الهام از رنسانس و سبک مدرن

رنگ‌های قرمز بورگاندی و لوندر (اسطوخودوس) هنوز هم نقش زیادی در طراحی رنگ‌هایی برای لباس‌های جین و سبک‌ اسپرت دارند. از این رنگ‌ها در پارچه‌هایی که از ترکیب پنبه و ابریشم هستند و همچنین لباس‌های مردانه در نظر بگیرید. رنسانس سبب ایجاد الهامات زیادی در طراحی، بافت و نقش پارچه می‌شود.

: عکس موضوعی با الهام از رنسانس و سبک مدرن
عکس موضوعی با الهام از رنسانس و سبک مدرن

محیط

موضوع دوم در مورد محیط اطراف ماست. ما در این پالت به رنگ‌هایی که بیشتر از همه در محیط پیرامون‌مان قرار دارند بها می‌دهیم و از آن‌ها به عنوان تم رنگی استفاده می‌کنیم. این پالت حس آرامش و امنیت را تداعی می‌کند. آبی و خاکستری به عنوان تم اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرند، همچنین در لایه‌ی رویی از رنگ‌های بنفش و اسطوخودوس اثر می‌گیرد. رنگی که در میان موضوع دوم کمی متفاوت است نارنجی‌ست. در کنار این پالت رنگی قهوه‌ای جا دارد. وقتی این رنگ‌ها بر روی پارچه پیاده می‌شوند، جلوه بصری متفاوتی ایجاد می‌کنند.

عکس موضوعی با الهام از محیط اطراف
عکس موضوعی با الهام از محیط اطراف

طبیعت

تم سومی که در بهار و تابستان 2022 به عنوان ترند مطرح شده است الهام از رنگ‌های طبیعی‌ست. این تم ترکیبی از رنگ‌های طبیعی و خنثی که شامل رنگ‌های نارنجی و سبز است، هستند. شاید با شنیدن نام این رنگ‌ها فکر کنید که حس وحشی به همراه دارند اما چنین نیست. زمانی که این رنگ‌ها با فیروزه‌ای ترکیب شوند حس امنیت را به شما می‌دهند.

عکس موضوعی با موضوع الهام از طبیعت
عکس موضوعی با موضوع الهام از طبیعت

اما وقتی که حرف از الهام از طبیعت می‌شود اغلب ما را به یاد گیاهان و گل‌ها می‌اندازد. در ترند رنگ‌های بهار و تابستان 2022 یکی از رنگ‌هایی که در پالت رنگی الهام از طبیعت بیشتر مطرح است، رنگ گل ارکیده است. در همین زمینه WGSN اعلام کرده در بهار و تابستان 2022 گل ارکیده از میان دیگر رنگ‌های الهام گرفته از طبیعت پیشتاز خواهد بود.

عکس موضوعی با موضوع الهام از طبیعت
عکس موضوعی با موضوع الهام از طبیعت

ناسازگار اما آینده‌نگر

تا به‌حال بیشتر در مورد رنگ‌هایی که باهم هماهنگی دارند صحبت شده است. شاید گاهی بعضی از طراحان به دنبال تفاوت بودند اما این متفاوت بودن سرعت بیشتری گرفته و به افراد بیشتری در استایل، آن‌ را پیشنهاد می‌دهند. استایل‌های تکراری برای بعضی از مصرف‌کنندگان کسالت‌ بار شده و نگاه‌شان را به دنبال مدل‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های جدید و تازه می‌کشاند. با وجود تقاضا، بازاری هم برای عرضه به وجود آمده تا نیاز مصرف‌کننده را پاسخگو باشد.

عکس موضوعی با موضوع پالتی از آینده
عکس موضوعی با موضوع پالتی از آینده

پالتی که امسال برای این افراد پیشنهاد شده است، پالتی است که با در کنار هم قرار دادن رنگ‌های تیره و خنثی در ترکیب با رنگ‌های روشن پویا به وجود آمده است. این پالت رنگی برای هر دسته و مدل لباسی مناسب است. تصور کنید قهوه‌ای تیره در کنار سبز زیتونی تیره سایه‌های تازه‌ای را به وجود می‌آورند. درست است که این ترکیب آوانگارد است اما دلچسب و باورپذیر است. از رنگ‌های دیگر این پالت قرارگیری یاقوت کبود با تم آبی و رنگ فیروزه‌ای در کنار هم است.

عکس موضوعی با موضوع پالتی از آینده
عکس موضوعی با موضوع پالتی از آینده

از این رنگ‌ها در پارچه‌های چهارخانه و یا طرح‌های راه راه استفاده می‌شود. همچنین نقوش هندسی الهام گرفته از سبک دهه 1980 یکی دیگر از طرح‌هایی‌ست که برای ترکیب این پالت رنگی مناسب است. مدل‌های دیگری که با این ترکیب رنگی می‌توانید ببینید، چاپ بر روی پارچه با الگوهای مختلف است. البته همه‌ی طرح‌هایی که مطرح شده، می‌تواند بنابر سلیقه‌ی مصرف‌کننده انتخاب شوند. ممکن است که مصرف‌کننده علاقه‌ای به الگوها در استایلش نداشته باشد، بنابراین می‌تواند از ترکیب پارچه‌های ساده استفاده کنم.

ترند رنگ بهار و تابستان 2022 که در این مطلب بیان شد در راستای انتخاب استایل بهتر برای شماست. اگر جزو کسانی هستید که به دنبال تغییرات در استایل‌تان هستید می‌توانید از رنگ و یا پالت رنگی بهره ببرید که استایل شما را امسال با سال‌های گذشته متفاوت کند. اگر هم روند گذشته را دوست دارید رنگ‌هایی که سال 2022 ترند هستند، به راحتی می‌توانید به خاطر تنوع زیاد، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید که به سلیقه‌ی شما نزدیک باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian