انواع فرم بدن آقایان:

فرم مثلث وارونه:

این دسته از آقایان دارای اندام عضله‌ای و ورزشی هستند. بیشتر ورزشکاران و کسانی که به تمرین‌های زیاد بدنسازی می پردازند، دارای بدن مثلث وارونه با سرشانه‌های عریض هستند. برای هر شلواری که در ادامه برای این فرم پیشنهاد دادیم، کمربندها را فراموش نکنید. چون توجه را از بالاتنه شما کمتر می‌کند. همچنین شلوارها را با تی‌شرت یا پلیور یقه هفت به فرم بدن‌تان بپوشید.

فرم مستطیل:

آقایانی که دارای این شکل اندام هستند شانه‌های کم عرض، کمر باریک و همچنین پاهای قلمی دارند. با وجود اینکه شلوارهای اسکینی مناسب این شکل بدن است. اما، اگر دوست ندارید پاهای‌تان لاغرتر نشان داده شود شلوار جذب نپوشید بستگی به سلیقه شما دارد. هر مدل شلواری برای استایل‌تان انتخاب کردید حتما پیراهن مردانه را کوتاه تا سر کمر انتخاب کنید یا آن را داخل شلوار بگذارید.

فرم مثلث:

در این نوع اندام آقایان کمر و باسن عریض‌تری نسبت به سر شانه و سینه دارند. ترجیحا شلوارهای فاق بلند بپوشید و برای آیتم شلوار خود رنگ‌های خاکستری تیره، سرمه‌ای، قهوه‌ی تیره و مشکی انتخاب کنید.

فرم بیضی:

افرادی که دارای اندام بیضی هستند، میانه درشت تری دارند. بهتر است روی کشیده‌تر نشان دادن خود تاکید بیشتری داشته باشید. دقت در انتخاب شلوار برای آن‌ها اهمیت بیشتری دارد. با پوشیدن شلوار در مدل Relaxed (گشادی بیشتر در ناحیه کمر) و Loose (تن‌خور گشاد و بگی) پایین تنه خودتان را بلند‌تر نشان دهید.

فرم ذوزنقه:

این شکل از بدن ایده آل‌ترین فرم محسوب می‌شود. طوری که عرض شانه کمی بیشتر از کمر اما کاملا متناسب است. اغلب مانکن‌های مردانه دارای این فرم اندام هستند و طیف متنوعی از شلوار آقایان برای این گروه مناسب است.

استایل شلوار آقایان

اکنون با یک سری شلوار متنوع آقایان آشنا شوید تا استایل خودتان را از چارچوب‌های سنتی خارج کنید.

انواع متنوع شلوار آقایان

:Chinos pants

وقتی نوبت به شلوار مردان می‌رسد، chino بدون شک یک آیتم ضروری به حساب می‌آید. این شلوار در عین حال که یکی از ترندهای امسال می‌باشد، یک شلوار بیسیک هم برای کمد آقایان است. آن‌ها نه تنها برای استایل کژوال شما انتخاب خوبی هستند. بلکه برای محل کار و استایل اسمارت کژوال شما گزینه‌ی فوق العاده‌ای محسوب می‌شوند. انتخاب این شلوار در رنگ و دوخت مناسب و اینکه با چه آیتمی ست کنید چالش برانگیز است. به خصوص برای کسانی که مدت‌هاست استایل‌شان را به شلوارهای جین اختصاص داده‌اند. ما در ادامه شما را راهنمایی می‌کنیم با شلوارهای chinos چه لباس‌هایی بپوشید.

تاریخچه شلوار chino:

پوشیدن این شلوار از لباس نظامی در جنگ اسپانیا-آمریکا سال ۱۸۹۸شروع شد و در اوایل قرن بیستم به عنوان یونیفورم ارتش آمریکا انتخاب شد. Chino به خاطر جنس  Twill (پارچه‌ای مات، ضخیم و با دوام) و رنگ خاکی که برای استتار مناسب بود به عنوان لباس رسمی در دو جنگ جهانی تبدیل شد.

بعدها جوانان آن را در محیط دانشگاه به همراه کت اسپرت، پیراهن مردانه سفید و boat shoes (کفش‌های قایقی همانطور که از اسم‌شان معلوم است ابتدا توسط ملوانان و قایق‌رانان پوشیده شد. کفش‌هایی که دارای رویه چرم یا کتان دوردوزی شده هستند، از پرچ‌های کنار کفش بندهایی رد شده است) می‌پوشیدند. شلوار chinos ابتدا توسط ستاره‌های قدیمی هالیوودی جیمز دین (بازیگر قدیمی و جوان، از اسطوره‌های هالیوود) و استیو مک کوئین (گران‌ترین هنرپیشه شناخته شده در جهان) پوشیده می‌شد.

انواع شلوار مردانه

Chinos برای کدام فرم اندام:

این مدل شلوار فیت پای شما نه گشاد و نه تنگ قرار می‌گیرد و عموما تا cm5 بین مچ پا و پاچه‌ی شلوار فاصله است که می‌توانید برای فانتزی کردن استایل از جوراب‌های رنگی و طرح‌دار استفاده کنید. شلوار chino برای اندام‌های مختلفی مثل مستطیل، ذوزنقه و مثلث وارونه مناسب است. اندام مستطیل شکل بهتر است این شلوار را در مدل skinny و slim انتخاب کنند. اندام ذوزنقه مدل اسلیم، relaxed و regular (نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد، عموما مدل شلوار کت و شلوارها) و همچنین اندام مثلث وارونه به جز مدل اسلیم، به خاطر پاهای ورزشی و عضله‌ای، دو مدل دیگر انتخاب درستی برای استایل‌شان است.

چه آیتم‌هایی را با این مدل ست کنیم:

این مدل شلوار جنس پارچه و نوع دوخت ظریف‌تری نسبت به سایر شلوارهای مردانه دارد. اغلب جنس کتان در طیف رنگی از کرم روشن تا خاکی و بژ مورد استفاده قرار می‌گیرد که با آیتم‌های متنوعی ست می‌شود. اگر قرار است استایل کژوال داشته باشید، این مدل را با هودی کوتاه به همراه کت تک ست کنید. پوشیدن آن با تی‌شرت و ژاکت‌های کش بافت اورسایز که از ترندهای پاییز است برای شما استایلی مدرن و راحت ایجاد می‌کند.

 اگر از استایل‌های وینتج شلوار chino بخواهیم ایده بگیریم مناسب‌ترین کفش همان boat shoes است. برای داشتن استایل رسمی این شلوار را با پیراهن مردانه و یک کت یا پالتو کشمیر بپوشید. اگر هم قد نسبتا کشیده‌ای دارید از آیتم بارانی بلند کرم رنگ غافل نشوید.

استایل شلوار آقایان
استایل شلوار chino با boat shoes
استایل اسمارت کژوال chino

:jogger pants

شلوار جاگر در اصل برای ورزش طراحی شده است اما به دلیل راحت و جذاب بودن آن در استایل‌های مختلف نیز استفاده می شود. به طور کلی اولین بار ایده طراحی این شلوار مردانه به دونده امریکایی برمی‌گردد، هنگام دویدن برای اینکه شلوار دست و پا گیر نباشد کمر و پاچه شلوار را با کشی ‌بست تا راحت‌تر بدود. با این کار ایده و طراحی شلوارهای مچی مثل jogger ایجاد شد.

جنس پارچه این شلوارهای جاگر از جنس لنین، کتان و جنس نازک آن مناسب فصل گرما است که با شلوارهای اسلش نباید اشتباه گرفته شود.  اسلش بافت ضخیم‌تر از پارچه‌هایی مثل دورس ، حوله‌ای، توکرکی و گرم هستند. شلوار جاگر آیتمی برای فرار از محدودیت‌های استایل سنتی و داشتن ظاهر متفاوت است. جدا از تصورات که این شلوار برای ورزش کاربرد دارد می‌تواند برای شما کاربرد چند جانبه داشته باشد.

اندام‌های مناسب برای شلوار jogger:

اندام مناسب برای این شلوار مردانه مستطیل و مثلث وارونه است. اندام مثلث وارونه یا همان v شکل بیشتر برای آقایانی است که بالاتنه ورزشی و سر شونه عریض دارند. با پوشیدن این نوع شلوار می توانند تناسب خوبی بین بالاتنه و پایین تنه برقرار کنند.در اندام مستطیل با پوشیدن یک هودی کلاه دار و شلوار جاگر سبب می‌شود فرم بدن یکنواخت دیده نشود.

راهنمایی استایل با شلوار jogger:

شلوار جاگر را می‌توان با لباس‌‌های مختلفی پوشید. در حالی که این شلوار مردانه در دسته‌ لباس‌های رسمی قرار نمی‌گیرد اما می‌توان با ترکیب آیتم‌های مناسب، پوششی برای موقعیت‌های رسمی ایجاد کنید. انتخاب این شلوار با سوئت‌شرت زیپ‌دار و تی‌شرت و اسنیکرز برای استایل راحت و کژوال مناسب است. اگر در محل کار ملزم به پوشیدن لباس در چارچوب خاصی نیستید شلوار jogger  بهترین گزینه است که شما مدت طولانی با یک آیتم راحت به فعالیت روزمره بپردازید. می‌توانید با کمی تغییرات در آیتم‌های استایل‌تان از قبیل پیراهن مردانه، کت و کفش لوفر یک استایل شیک و اسمارت کژوال داشته باشید.

 همراه کردن شلوار جاگر که در جنس کتان در رنگ‌های نود با یک کت دنیم که یکی از ترندهای پاییز-زمستان ۲۰۲۰-۲۰۲۱ است یک استایل ترندی محسوب می‌شود. با پوشیدن جلیقه و کاپشنهای بادگیر در مکان های نیمه رسمی این شلوار مردانه هم قابل پوشیدن می باشد.

 انواع شلوار مردانه
استایل نیمه رسمی با شلوار جاگر
استایل کژوال جاگر با جلیقه و اسنیکرز
استایل شلوار آقایان
استایل کژوال جاگر با جلیقه و اسنیکرز

:Jodhpur

شلوار سوارکاری

این مدل یکی از شلوارهای قدیمی به حساب می‌آید که ریشه در شلوار اسب سواری دارد. اکنون پوشیدن این شلوار در غرب بین آقایان رایج می باشد. در ابتدا این شلوار رسمی و سنتی هندی‌ها محسوب می‌شد و در گذشته بسیار محبوب بوده است. کسی تصور نمی‌کرد روزی این مدل شلوارها وارد دنیای مد شوند و تا به امروز ادامه دار باقی بمانند.

این شلوار که به نام jodhpur پایتخت واقع در ایالات راجستان هند غربی است در ۱۴۹۵ توسط رائو شاهزاده این سرزمین تاسیس شد. این شلوار مردانه در ابتدا در ارتش هند بود که از افتخارات آن‌ها مهارت در اسب سواری بود. حتی چوگان که یکی از بازی‌ هندی‌ها است؛ بازیکنان در هنگام بازی این شلوار را به تن داشتند.

در اواخر دهه ۱۸۰۰ از سبک متداول کوتاه این شلوار ناراضی بودند که بعدها الگو این شلوار تغییر کرد و این مدل از کمر تا زانو گشاد و از زانو به پایین تنگ طراحی شده است. خیلی زود در اروپا بین موتور سواران محبوب شد و به فیلم های هالیوودی راه پیدا کرد.

انواع شلوار مردانه

اندام مناسب برای شلوار jodhpur:

این نوع شلوار به خاطر برش متفاوتی که دارد برای هر اندامی مناسب نیست. برای آقایانی که پایین تنه کشیده‌‌ای دارند با تن‌خور بهتری قرار می‌گیرد. همچنین برای آقایان با اندام مستطیل که عرض سرشانه، کمر و باسن یکی است می‌توانند به راحتی این شلوار را با یک کت سرشانه‌دار و پیراهن مردانه بپوشند. اندام آقایانی که به شکل ذوزنقه است به راحتی می توانند با هر آیتمی استایل کنند و اندام مثلث وارونه به دلیل داشتن سرشانه عریض می‌توانند با این شلوار توجه را به پایین تنه جلب کنند. اما آن‌هایی که فرم بدن مثلث دارند سراغ شلوار jodhpur نروند چون کمر آن‌ها را پهن‌تر نشان می‌دهد.

نحوه‌ی استایل jodhpur:

اگر شما موافق استایل متفاوت هستید می‌توانید این نوع شلوار را با آیتم‌های کلاسیک ست کنید و به نظر ما همانند آقایان مهاراجه استایل شیک و الگانت برای‌تان خواهد داشت. از آن‌جایی که این شلوار‌ها به اندازه کافی جلب توجه می‌کنند بهتر است کت‌هایی بیس کمر کرستی ساده بپوشید که یقه دیپلمات دارند. اگر شلوار jodhpur با پیراهن مردانه استایل می‌کنید به همراه یک جلیقه اسپرت دکمه دار پوشش خودتان را تکمیل کنید. کروات و یا دستمال گردن از اکسسوری‌هایی هستند که استایل شما را با این شلوار جذاب‌تر می‌کنند. کفش آکسفورد نوک بال (wingtip) یا بوت چرمی، بوت‌های بندی بلند درست‌ترین انتخاب با این شلوار هستند.

استایل شلوار آقایان
استایل شلوار jodhpur توسط Ralph Lauren
استایل این مدل شلوار با بوت بلند / استایل jodhpur در صحنه ران وی

 :Gurkha

شلوارهای پیله‌دار

اگر به تاریخ نگاه کنیم متوجه می‌شویم که شلوار مردها اغلب تنگ بوده و نسخه اول شلوارهای مردانه پیله ‌دارpleatsh از نیمه دوم قرن بیستم ظاهر شد. شلوارهای پیلی‌دار به Gurkha هم معروف هستند و متعلق به دهه‌ی‌۵۰  می‌باشند، پوشیدن آن از جوانان ایتالیایی آغاز شد و بعد از تغییرات در طراحی و فرم آن دوباره وارد دنیای مد شد و طرفداران زیادی پیدا کرد. این مدل شلوارها تا به امروز در کالکشن طراحان دیده شده است و همچنان پیش بینی می‌کنند تا سال‌های بعدی در بین ترندها و صحنه ران وی‌ها نمایش داده شود.

به علت فرم کلاسیک، ‌سبک وینتیج و قدیمی که دارند می‌توانید در هر موقعیتی آن را بپوشید بستگی به آیتم‌های مناسب  و جنس پارچه شلوار دارد. بیشتر آقایانی که عادت به دست به جیب هستند (با همین ژست در Street Style معروف شدند) یا عادت دارند وسایل مورد نیاز روزمرگی را داخل جیب بگذارند فوق العاده آیتم خوبی می‌باشد.

استایل شلوار آقایان

Gurkha برای چه اندامی مناسب است:

نکته مهم در این شلوار به  علت چین و پیلی که دارد برای آقایانی که پاهای پر و ماهیچه ای دارند اصلا مناسب نیست. در واقع آقایان پر و با وزن بالا از این مدل شلوار پرهیز کنند. آقایان با اندام ذوزنقه که بهترین اندام مردانه شناخته شده به راحتی از این مدل استقبال می‌کنند و آقایان با فرم اندام مستطیل با پوشیدن این شلوار در جنس کتان به اندام خود حجم می‌دهند.

شاید تصور شود این شلوار مردانه اندام بیضی را چاق‌تر نشان دهد اما از آنجایی که فاق بلند دارد میانه عریض را می‌پوشاند. با پیله خطای دید در مخاطب ایجاد می‌شود تا کمر عریض جلب توجه نکند.

Gurkha را با چه آیتم‌هایی باید استایل کنید:

این مدل شلوارهای پیلی‌دار را بهتر است با پیراهن مردانه به همراه یک کت یا یک بارونی بلند بپوشید. برای استایل شلوار گرکا، انتخاب کت‌ چرم و پلیور بافت به همراه کمربند باعث می‌شود شیک به نظر برسید. کفش لوفر و کفش قایقی را برای این استایل در نظر بگیرید.

انواع شلوار مردانه
طراحی برندها از شلوار گرکا
استایل شلوار گرکا

اگر شما آقایان طرفدار مد و استایل متفاوت هستید، امیدواریم که با شناسایی اندام خودتان بهترین استایل‌ را با انواع شلوار داشته باشید و جذاب‌تر به نظر برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian