تا چند وقت پیش، فشن بلاگر بودن شبیه یک تخصص عجیب به نظر می‌رسید، اما امروزه فشن بلاگرهای زیادی در کمپین‌های مد و فشن، فضای تبلیغات و حتی بر روی جلد مجلات حضور دارند و در وبلاگ خود، برای مخاطبان پرشمار خود تولید محتوا می‌کنند.

فشن بلاگر شخصی است که در مورد مد و استایل در وبلاگش مقاله می‌نویسد و همچنین عکس‌ و ویدئوی مربوط به جدیدترین لباس‌ها و رویدادهای جهان مد و فشن را در رسانه‌هایی که در اختیار دارد منتشر می‌کند. به‌طورکلی، یک فشن بلاگر باید توانایی‌های یک استایلیست، یک مدل و یک تولیدکننده‌ی محتوا را باهم داشته باشد.

کار فشن بلاگر

مهم است بدانیم که هیچ‌کس به فشن بلاگر نمی‌گوید کِی و کجا، چه چیزی بنویسد. پروسه‌ی این کار، پروسه‌ای خلاقانه است که شامل انتخاب موضوعات و عکس‌ها و منتشر کردن آن‌ها با یک پیام می‌شود. همچنین، تنها کسی که می‌داند هرچند وقت باید مطلب منتشر کند، خود بلاگر است. درواقع اگر یک بلاگ فشن دارید، مجله‌ای کوچک در اختیار دارید که مدیریت آن با خودتان است.

برای فشن بلاگر بودن باید چه چیزهایی بدانیم؟

پیش‌تر هم گفتیم که فشن بلاگر بودن، شبیه این است که مجله شخصی خودتان را داشته باشید. همان‌طور که می‌دانید، یک مجله برای عکس، متن، کارهای گرافیکی و غیره تیم‌های جداگانه دارد اما یک فشن بلاگر تقریباً تمام این کارها را به‌تنهایی انجام می‌دهد. بنابراین می‌توان گفت که فرد بلاگر، شغلی تمام‌وقت محسوب می‌شود. در ادامه، تعدادی از مهارت‌های عادی یک فشن بلاگر را مرور می‌کنیم.

نوشتن

قبل از هر چیزی، باید بدانید که توانایی نوشتن، مهم‌ترین پیش‌نیاز این شغل است. برای همین، درصورتی‌که می‌خواهید، این شغل را داشته باشید، باید نوشتن را بلد باشید و یا این‌که آن را یاد بگیرید. البته این موضوع به این معنا نیست که باید استاد نگارش در یک زبان باشید. همین‌که اصول نگارش را بدانید و این توانایی را داشته باشید که مفاهیم درون سرتان را تبدیل به کلمات کنید، کافی است.

مدلینگ و استایلینگ بودن فشن بلاگر

یک فشن بلاگر، در حوزه فشن صاحب سبک است. بنابراین طبیعی است که به‌عنوان یک مدل در دنیای مدلینگ حضور داشته باشد و یا این‌که برای خود و مخاطبانش، استایل‌های جدید خلق کند.

عکاسی/مصورسازی خلاقانه

این مورد هم یکی از مواردی است که باید توجه زیادی به آن داشت. یک فشن بلاگر باید دوربینی خوب داشته باشند تا بتواند تصاویری باکیفیت بالا تولید کند. یک بلاگر همان‌طور که باید کار کردن با دوربین عکاسی را بلد باشد، باید اصول اولیه عکاسی را هم بداند تا با کنار هم گذاشتن این دو قابلیت، بتواند تصاویر خوبی ثبت کند.

ادیت عکس

هر بلاگری نمی‌خواهد از نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ استفاده کند. اما می‌توان گفت که موفقیت در مسیر فشن بلاگینگ، به دانش ادیت عکس نیاز دارد. این نیاز هم نه برای کادربندی یا لاغر کردن خود در عکس، بلکه برای تنظیم نور، رنگ، سایه‌ها و بقیه ویژگی‌های یک تصویر است. دانش ابتدایی فتوشاپ، قطعاً کیفیت عکس‌های شما را بالاتر می‌برد.

مهارت شبکه‌های اجتماعی

یکی از بزرگ‌ترین نقاط برخورد یک فشن بلاگر با مخاطبان خود، فضای شبکه‌های اجتماعی است. این یعنی بلاگرها خواسته یا ناخواسته، باید قوانین بازی در شبکه‌های اجتماعی را بدانند. دانستن فواعد، درنهایت به شما کمک می‌کند تا بدانید چه محتوایی، در چه زمانی و در چه پلتفرمی منتشر شود تا بهترین تأثیر را بر مخاطبان داشته باشد.

تبلیغات

یکی از منابع درآمد اصلی بلاگرها، تبلیغات است. شما به عنوان فشن بلاگر، یک رسانه‌ی ارزشمند دارید که اشخاص زیادی دوست دارند در این رسانه به تبلیغات بپردازند. مهارت‌های ارتباطی در حوزه تبلیغات، به شما کمک می‌کند تا تبلیغ‌های بیشتر و بهتری داشته باشید و در نتیجه‌ی آن، درآمد بیشتری کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian