به رسم هرسال، نمادی از حیوانات برای سال جدید تعریف می‌شود. در سال نو چینی نماد ببر اعلام شده است. در همین راستا بسیاری از برندهای مد مجموعه‌ ویژه‌ای را به مناسبت جشن فصل نو و رسیدن علامت صورت فلکی جدید چینی، سال ببر، راه‌اندازی کرده‌اند.

نمایش کالکشن‌های ببر خانه‌های مد، آغازی متفاوت برای سال نو چینی

به رسم هرسال، نمادی از حیوانات برای سال جدید تعریف می‌شود. در سال نو چینی نماد ببر اعلام شده است؛ که سال 2022 نشان‌دهنده‌ی سالی پر رونق و نمادی از ثروت و خوش شانسی است. در همین راستا خانه‌های مد از نماد ببر و پترن آن در کالکشن‌های خود الهام گرفته‌اند و لوک‌های جذابی را برای سال جدید طراحی کرده‌اند. ناگفته نماند که سال پیش‌رو شمسی نیز نماد ببر است

الهام از ببر در کالکشن‌های 2022 برندها

با نزدیک شدن به سال نوی چینی، بسیاری از برندهای مد مجموعه‌ ویژه‌ای را به مناسبت جشن فصل نو و رسیدن علامت صورت فلکی جدید چینی، سال ببر، راه‌اندازی کرده‌اند. از آن‌جایی که اعتقاد بر این است که پوشیدن لباس‌های جدید در آغاز سال جدید می‌تواند خوش‌شانسی را به همراه داشته باشد. برندهایی مانند دیور، بالنسیاگا، گوچی و دولچه اند گابانا قطعا این وظیفه را با مجموعه‌ی چاپ ببری خود انجام داده‌اند.

از طرفی دیگر، برندهایی مانند پرادا و بوتگا ونتا از رنگ‌های فرخنده‌ای مانند قرمز و نارنجی استفاده کردند. نوارهای ببر نیز مورد علاقه‌ی بسیاری از برندها مانند والنتیو و فندی است.

ببر نمادی از ویژگی‌‌های شجاعت، اعتماد به نفس و جاه طلبی است که در سبک‌های جسورانه ارائه شده توسط طراحان منعکس می‌شود. از اکسسوری‌های راه‌راه ببری گرفته تا لباس‌هایی با تزئینات قرمز و نارنجی برای نمادی از خوشبختی، نگاهی به مجموعه‌های خاطره‌انگیز سال نو چینی از طراحان مورد علاقه بیندازیم.

کالکشن برندهای فشن الهام گرفته از ببر
کالکشن برندهای فشن الهام گرفته از ببر

کمپین خانه‌ی مد گوچی جهت حمایت از ببرهای درحال انقراض

در سال ۲۰۲۲ مجموعه‌ی جدید گوچی با خلاقیت طراح Alessandro Michele با استفاده از مواد اولیه پایدار، مواد تجدیدپذیر و زیستی با بسته‌بندی‌های پایدار به اجرا درآمده است. لباس‌ها با متریال 100 % پنبه ارگانیک و پلی استرهای بازیافتی و بسته‌بندی پارچه‌ای و گره‌دار به منظور جلوگیری از استفاده‌ی چسب ارئه داد. مجموعه‌ی ببر گوچی به آرشیوی از کالکشین دهه‌ی 1960 توسط Vittorio Accornero باز می‌گردد؛ ببر در مقابل یک پالت نرم و پس زمینه‌ای سرسبز قرار می‌دهد. این طراحی هنری Logomania، در کنار مونوگرام GG گوچی در کنار سر ببر، لوک‌های جذاب و فانتزی را خلق کرده است.

این کمپین که توسط مدیر خلاق گوچی برپا شد مضمون این لباس‌های آماده (ready to wear) و اکسسوری‌ در این کالکشن تقدیر از موجود سلطنتی ببر است. این موجود با شکوه بارها روی لباس و اکسسوری‌ها تجسم شده است. در واقع پس زمینه از شاخ، برگ و گل قرار گرفته دیده می‌شود؛ ترکیبی از موتیف حیوانات تصاویر زیبا و لوگوی خانه مد گوچی چاپ شده و در این مجموعه برای ادای احترام کامل به گونه‌ی ببر اجرا شده است. برای حفاظت از گونه‌های در خطر انقراض از طریق مشارکت خود را با Lion’s Share Fund که از حیوانات در خطر انقراض و زیستگاه آن‌ها محافظت کند، حمایت می‌کند.

کالکشن شامل آیتم‌های متنوعی از قبیل لباس‌های روزمره مثل کت‌وشلوار، بافتنی، ژاکت‌ها، تی‌شرت، جین و پیراهن با طرح‌های مورد نظر وجود داشت و یک طراحی ظریف‌تر از کت ترنج که دارای چاپ GucciTiger که در آستر کت حک شده بود. در مجموع نماد ببر به صورت قلاب بافی، چاپ شده و نقاشی شده دستی و یا اپلیکه‌دوزی طراحی شده است؛ در واقع در تمام مجموعه‌ی این کمپین گوچی از روی لباس‌ها گرفته تا اکسسوری، کیف و کفش،ها مشاهده می‌شد که همه از متریال غیرحیوانی و ارگانیک برای ادای احترام به ببر به اجرا گذاشته شد.
در این مجموعه این کالکشن نمادی از جنگل پر از ببر گوچی و وسایل مربوط به آن است که شروع مناسبی برای سال ببر بود. برای دیدن برترین انتخاب های از مجموعه Gucci year of TheTiger در آماده سازی برای سال نو چینی گوچی سال ببر را با مجموعه لباس‌های آماده کمپین و تجربه های پاپ GucciTiger جشن می‌گیرد. صحنه‌های این کمپین با حضور یک ببر واقعی به صرف چای، لباس‌ها به تن مدل‌ها به دور میز برای تماشاچی‌های این مجموعه هر چه با شکوه‌تر توسط Angelo Pennetta اجرا شد.

نمایش لباس‌های ببری به تن مدل‌ها به دور میز چایخوری
نمایش لباس‌های ببری به تن مدل‌ها به دور میز چایخوری

ایده‌ی خلاق الساندرو میشل برای نمایش کالکشن ببر گوچی

مدیر خلاق گوچی، الساندرو میشل، با مجموعه 57 قطعه لباس و اقلام پوشیدنی با راه‌راه‌های نارنجی و نمادهای کوچک از ببر از جمله ژاکت‌های پشمی، پیراهن‌های ابریشمی، تی شرت‌ها و کیف‌های نارنجی روشن، کفش‌ها و مجموعه اکسسوری‌ها به اجرا گذاشت. گوچی از سفیران محیط زیست چینی برای شرکت در این کمپین دعوت کرد تا برای بنیاد سبز چین که در راستای حفاظت از حیات وحش و تنوع زیستی جانوران فعالیت می‌کنند؛ با او در اجرای این کالکشن همکاری کنند. همچنین در ارائه‌ی کالکشن ببری خود از هنرمندان جوان چینی که برای اجرای آثار هنری خودشان در تفسیر این حیوان، Amour Tiger، الهاماتی را به کار گرفته بودند؛ حمایت کرد.

برند گوچی چون ببرهای واقعی را در کمپین تبلیغاتی‌اش به نمایش گذاشته بود؛ در ادامه‌ی توصیف کالکشن خود گفت بر اساس یک برنامه‌ی دقیق از ببرها در یک محیط امن جداگانه فیلم برداری شده است. تایید کرد که هیچ آسیبی آن‌ها ندیده‌اند و همچنین در این کمپین برندهای معروف و افراد مشهور پیوستند که برای حمایت از این حیوان مجموعه‌های خود را در اول فوریه با نزدیک شدن به سال نو چینی یک‌به‌یک رونمایی کردند.

به هر حال این یکی از مهم‌ترین جشن‌های آسیایی است و با پادشاه حیوانات، ببر در سال ۲۰۲۲ سال چینی و حتی سال شمسی خودمان آغاز می‌شود. خانه‌های مد لوکس با نام‌های بزرگ این مناسبت را با مجموعه‌هایی الهام گرفته از افراد خلاق، شجاع و نترس جشن می‌گیرند. برندهای معروف گوچی، بربری و بالنسیاگا، پردا همگی ببر را به عنوان حیوانی با روح جدید به طراحی‌های خود پذیرفته‌اند. مد و اکسسوری‌های جذاب سرشار از رنگ‌های قرمز نماد خوشبختی و شادی در فرهنگ چینی ببر نشان‌دهنده‌ی اعتمادبه‌نفس و خلاقیت است؛ این مجموعه‌ها این کمپین بزرگ و هدفمند را اجرا کردند تا جایی که برند گوچی و پردا بخشی از سود خود را به برنامه‌های حفاظت و حمایت از حیات وحش وگونه‌های در معرض خطر اهدا کردند.

کت و بافتنی ببری با مونوگرام گوچی
کت و بافتنی ببری با مونوگرام گوچی

مجموعه‌ی جدید برند بالنسیاگا الهام گرفته از نماد ببر

 خانه‌ی مدBalenciaga  در مجموعه‌ی خود که در ابتدای سال نو میلادی ارائه داد، از ببر الهام گرفته بود. این برند به کالکشن خود افتخار می‌کند که با آمدن و سپری شدن جشن‌های سال نو در تقویم میلادی این بارکلکشن خود را در دنیای مد با جشن سال نو چینی که به عنوان سال نو قمری-شمسی همراه شده است آماده می‌کند. در واقع امسال نوبت ببر است که به عنوان پادشاه همه جانواران در چین شناخته و در دیزاین‌های مختلف ظاهر شود.

 نماد قدرت و شجاعت در کالکشن جدید  Balenciaga که عمدتا بهره گرفته از خطوط طراحی‌های فصل قبلی‌اش که به روز شده با موتیف جدید ببر تشکیل شده است، در کانون توجه همگان قرار گرفت. آیتم‌ها به شکل تیشرت، کلاه سویشرت و هودی که هر کدام سیاه و سفید بود ظاهر شدند این مجموعه دارای قطعات جین، اکسسوری‌ها و کفش‌های  RunnerTrainerTriplesبرای کسانی که می خواهند فانتزی‌های عجیب و غریب در استایل خود داشته باشند . امسال وقت آن رسیده با چاپ پلنگی خدا حافظی و به مجموعه‌هایی از محصولات با چاپ ببر سلام کنیم. آیتم‌های اسپرت مثل ژاکت پشمی و پیراهن آستین بلند، کیف دستی کوتاه،گرمکن بافتنی با سر ببر، کت جین با طرح نارنجی و مشکی و جوراب‌های تیره به همراه صندل از کالکشن نمایش داده شده در خانه مد بالنسیاگا می‌درخشید.

ژاکت و پیراهن بالنسیاگا با پترن ببری
ژاکت و پیراهن بالنسیاگا با پترن ببری

لویی ویتون با کپسول کالشن “Precious Tiger”

لویی ویتون با ادای احترام به مناسبت از سال نو ببر چینی فیلم کوتاهی را به مناسبت از سال نو آن‌ها به راه انداخت. این فیلم با بازی Zhou Dongyu هوس سرگردانی رویایی را نشان می‌دهد که با میراث خانه مد فرانسه مرتبط است و این برند ایتالیایی Salvatore Ferragamo برای ایجاد طراحی متمایز و پیچیده که یک ببر سلطنتی را به نمایش می‌گذارد.

مزون فرانسوی سال ببر را با مجموعه‌ی عجیب و غریب ببر گران‌بها ” Precious Tiger ” جشن گرفت. در این برند نقش ببر بر روی طیف وسیعی از منسوجات، جواهرات، اکسسوری و لوازم خانگی لوکس ظاهر می‌شود. نقطه برجسته قطعا مربع Precious Tiger بوده است که از 100 درصد ابریشم ساخته شده است و حیوان باشکوهی را به تصویر کشیده است. تصویر این حیوان بر تنه‌ی نمادین لویی ویتون احاطه شده توسط چرخشی از برگ‌های جنگل، قرار گرفته است.از دیگر وسایل جالب این خانه‌ی لوکس فرانسوی به فنجان و ظروف ببری، کیف چرمی و جا کلیدی می توان اشاره کرد.

لباس و اکسسوری لویی ویتون با پترن ببر
لباس و اکسسوری لویی ویتون با پترن ببر
لباس و اکسسوری لویی ویتون با پترن ببر
لباس و اکسسوری لویی ویتون با پترن ببر

کالکشن Dolce & Gabbana چاپ ببری آمیخته با پلنگی

ببر که به عنوان پادشاه همه جانوران در چین شناخته می‌شود، نماد قدرت و شجاعت است. از زمان‌های گذشته، آن را به عنوان حیوان خوش شانس و نماد صلح نیز می‌دانستند. خانه‌ی مد Dolce & Gabbana با گزیده‌ای از چاپ‌های جدید با طعمی معاطر و پویا، با پالت‌ رنگی یادآور رنگ‌های زنده طبیعت با روحیه‌ی تقویت شده و وحشی است، به سال ببر ادای احترام می‌کند.

پترن ببری با پس زمینه رنگ‌هایی چون سبز، بنفش و سرخابی در این برند بر خلاف سایر برندها که تنها نارنجی و مشکی بوده است، متفاوت ظاهر شد. طرح پلنگ نمادین این برند ایتالیایی با الگوی ببر در رنگ‌های مختلف درهم آمیخته است که با نقاشی نفیس ببرها با ظاهر نجیب و خشن آن‌ها غنی شده است. پرینت‌های ببری ویژه به ظاهری منحصر به فرد برای آیتم‌های مردانه و زنانه تبدیل شده است.

کالکشن زنانه، در میان تمام خلاقیت‌ها، آیتم‌هایی چون رویه‌های از جنس ژاکارد، لباس‌های بافتنی و تونیک‌های بلند بع همراه نیم تنه و لگینگ،  bomber jacket ترکیبی از ترمه و ابریشم، سویشرت‌های آستین بلند کلاه‌دار را ارائه می‌کند. در میان کیف‌ها، Dolce Box  و DG Daily بی‌نظیر توجه را به خود جلب کرد. نمونه‌های ارزشمندی از هنر و عشق واقعی برای حمایت از این گونه نادر مشخصه‌ی هر اثر      Dolce & Gabbana   است.

تونیک و بلوز و شلوارک ببری دلچه اند گابانا
تونیک و بلوز و شلوارک ببری دلچه اند گابانا
تونیک و بلوز و شلوارک ببری دلچه اند گابانا
تونیک و بلوز و شلوارک ببری دلچه اند گابانا

الهام گرفتن برند دیور از ببر در کالکشن مردانه

کیم جونز، طراح هنرمند لاین مردانه دیور، در طراحی کالکشن 2022 خود با Kenny Scharf، هنرمند و نقاش، همکاری کرده است. برای آغاز سال ببر، شکل ببر را به شکل کارتونی با تکنیک چاپ، گلدوزی و تکه‌های رنگی نشان می‌دهد. مجموعه‌ای شامل پیراهن‌ها، پلیورهای بافتنی و جین در پالت رنگی قرمز نماد خوش شانسی و آبی نماد آرامش‌دهنده است. همراه با اکسسوری‌هایی مانند کیف Dior Lingot 22، کیف Dior Lock، کفش‌های ورزشی B27 و اکسسوری مردانه نیز در این کالکشن به نمایش گذاشته شدند.

پلیور و شلوار مردانه دیور در دو پالت رنگی قرمز و آبی
پلیور و شلوار مردانه دیور در دو پالت رنگی قرمز و آبی

ببر نماد دیرینه در برند کنزو

تقریبا ببر نماد این حیوان بزرگ‌ در برند Kenzo به عنوان نماد انحصاری و روح آن شناخته می‌شود و در تمام کلکسیون خود به خصوص در مجموعه‌ی امسالش با ژاکت‌ها و چامپرها که با چاپ ببر در حال جنب‌وجوش و منحصر به فرد در رنگ‌های درخشان و همچنین نشان ببر خروشان که اینبار برای سال جدید چینی در رنگ‌های روشن ترکیب با رنگ‌های خنثی ارائه شده‌اند. رنگ‌ها و پترن و چاپ ببرکمی ممکن است خودنمایی به نظر برسد؛ اما سیلوئیت‌های همچنان کاربردی هستند. کنزو با پیشینه ژاپنی خود قطعا همیشه از الهام گرفتن زودیاک (صورت فلکی چینی) در طراحی‌های خود استقبال می‌کند. سر ببر را به همراه شکوفه‌های گیلاس بر روی آیتم‌های آن می‌توانیم ببینیم.

آیتم لباس و اکسسوری با الهام از ببر در برند کنزو
آیتم لباس و اکسسوری با الهام از ببر در برند کنزو

حضور استلا مک کارتنی، در کمپین حکایت از ببرها

استلا مک کارتنی با توجه به عشق بی حد و حصری که به حیوانات و حفاظت از محیط زیست دارد؛ در راستای   این کمپین حفظ نسل Amour Tiger با ارائه کالکشنی در ابتدای سال نو چینی به این حیوان با شکوه ادای احترام کرد.

با مجموعه بهار ۲۰۲۲خودش در کیف و کفش هایش و بلوز های بافتنیش به همراه تی شرت و ژاکت‌های و روسری‌ها که نماد چاپ این گربه‌سان را در مجموعه خود غوطه ور کرد.

آیتم ببری استلا مک کارتنی، طراح دوست‌دار محیط زیست
آیتم ببری استلا مک کارتنی، طراح دوست‌دار محیط زیست

کالکشن پرادا به مناسبت حمایت از کمپین ببر در حال انقراض

به مناسبت جشن سال نو چینی، خانه‌ی مد مستقر در میلان کپسول کالکشنی منتشر کرده است که نه تنها اقلامی از خط تولید با الهام از ببر دارد که در آن رنگ‌های قرمز، سیاه و سفید در مرکز توجه قرار می‌گیرند؛ بلکه درحال اهدای کمک مالی به این مجموعه هستند. ارائه‌ی کالکشن به گونه‌ای بود که به همراه نمایش لباس‌ها به تن مدل‌ها، ببر و پلنگ قدم می‌زدند و هدف کمک به حفاظت از ببر آمور در خطر انقراض و برنامه بنیاد سبز چین بوده است.

این برند برای این کمپین از دو چهره مشهور دنیای شوبیز (showbiz)، بازیگر و خواننده Li Yifeng و بازیگر Chun Xia دعوت کرده است. هر دو با لباس‌های اسپرت پرادا با تناژ قرمز حضور پیدا کردند.

کپسول کالکشن برگرفته از ببر برند پرادا
کپسول کالکشن برگرفته از ببر برند پرادا

کالکشن ببر Valentino، فلش بک به سال 1967

در حالی که بسیاری از برندهای لوکس، کپسول کالکشن‌های جدید خود را با الهام از سال ببر در ابتدای جشن چینی منتشر کردند، خانه‌ی مد والنتینو به مجموعه‌ی لباس‌های اوت کوتور پاییز و زمستان 1967 باز می گردد. در این جشن ، والنتینو مجموعه ببر 1967 را به عنوان ادای احترام به میراث چین و نشانه دوستی آن با این کشور به نمایش گذاشت.

برای اولین در مجمو‌عه‌ی این برند با الهام از یک حیوان قدرتمند وحشی، داستانی با عکسبرداری از مدل آلمانی Veruschka توسط Franco Rubartelli برای Vogue آمریکا  در سال 1967 ارائه شد. تنها موتیف‌های به کار گرفته در همان دوره را طبق ترندهای امروزی مدرن‌سازی و باز طراحی کردند.

  در مجموعه‌ای از لباس‌های معاصر Ready to Wear ، از جمله هودی و شلوارک،  سایر آیتم‌ها مانند کیف های Garavani Roman Stud، کلاه‌‎های سطلی، و چکمه های نایلونی هستند، که در این مجموعه باز گشتند. انتخاب رنگی برای این موتیف ببر از جانب خانه‌ی مد والنتینو صورتی و کرم انتخاب شده است.  کیف جدید Garavani Locò به رنگ صورتی است که بدنه جمع و جور آن با فلز طلایی تزئین شده و دسته دوتایی کوتاه و پترن ببری آن را به عنوان یک آیتم کلاسیک و شیک تکمیل کرده است.

مجموعه Valentino Tiger 1967 اکنون در بوتیک های Valentino در سراسر چین و در فروشگاه های منتخب در سراسر جهان موجود است.  همزمان با سال چینی ببر در سال 2022، الگوی کلاسیک ببر والنتینو به منبع الهام تبدیل می شود.

آیتم‌های صورتی و کرم رنگ ببری برند والنتینو
آیتم‌های صورتی و کرم رنگ ببری برند والنتینو
آیتم‌های صورتی و کرم رنگ ببری برند والنتینو
آیتم‌های صورتی و کرم رنگ ببری برند والنتینو

کالکشن موتیف ببری و لوگوی Burberry

بربری کمپین سال نو چینی 2022 خود را با الهام از سال ببر معرفی می کند. در این کمپین، مدل های Liu Bing Bing ،  Liu Chunjie ، Wang XiangGuo و Yang Ling به ایفای نقش پرداخته و توسط عکاس Feng Li ثبت شده است.  

این برند با ارائه‌ی مجموعه‌ی‌ انحصاری خود، سال روح قوی و با اعتماد به نفس ببر را جشن گرفت. این مجموعه دارای طرح حیوانی راهراه ببری در رنگ نارنجی است که کیف‌های  Lola و Olympia بربری  و همچنین روسری‌های ترمه، ‌شال‌های موتیف ببری با لوگوی حروف B و کفش‌های کتانی را تزئین می‌کند.

دیدگاه جدیدی در مورد چاپ مونوگرام  با رنگ بژ عسلی، با نقوش B نارنجی روشن، از جمله ترنچ کت‌های معروف این برند با آستری که دارای این پترن است. پیراهن‌های ابریشمی و یا بافتنی ظریف بهاری با پترن ببری و مونوگرام بربری، ژاک‌های یقه هفت، هودی و شلوارهایی با طرح ببری و تلفیق پترن جناقی تفاوتی در بین آیتم‌های این برند با سایر برندها ایجاد کرده بود.

استایل ببری برند Burberry
استایل ببری برند Burberry

کیف‌های Lola ببری Burberry

کیف Lola  ، یک سبک خاص که با طرح حیوانی نوار ببری رنگ نارنجی برای امسال طراحی شده است. این طرح با بند شانه ای زنجیره ای و مونوگرام توماس باربری تزیین شده است. یک کیسه باریک و منحنی Olympia  در ترکیبی از پنبه، که با جزئیات لوگو برجسته شده است و طرح حیوانی راه راه ببری به رنگ نارنجی گلدوزی شده است. این کیف‌ها بدون استفاده از خز و پوست طبیعی تنها با موتیف این حیوان پیام‌رسان حمایت از حفظ گونه‌ی ببر چینی را داشته.

تجهیزات جانبی

از دیگر اکسسوری‌ها می‌توانیم به کفش‌های پامپ نوک تیز از چرم فلز گونه در رنگ‌های برنز و کفش‌های ورزشی با موتیف ببری برای آقایان به سبک وینتیج به تن مدل‌ها در جشن 2022 چینی رونمایی شد.کلاه‌های بیسبال ترندی و کاربردی و روسری‌های پشمی و ابریشمی ارگانیک با طرح مونوگرام و موتیف ببری از دیگر اکسسوری‌های برند بربری است.

کیف ببری به حمایت از گونه‌ی این حیوان در برند ببر
کیف ببری به حمایت از گونه‌ی این حیوان در برند ببر

خانه‌ی مد Burberry با الهام از جزئیات طلایی و مجلل، عناصر پرقدرت و درنده چون موتیف ببری و انتخاب پالت رنگی قرمز، بژ، سیاه و سفید حسی کاملا مدرن را در بین آیتم‌ها ایجاد کرده است. به همین مناسبت دومین فروشگاه شاخصی که دارای مفهوم طراحی جهانی جدید بربری است که جوهره‌ی وجود این خانه لوکس را در بر می‌گیرد؛ افتتاح کرد. این برند، افتتاح شانگهای پلازا، را به عنوان فروشگاه پرچمدار جدید خود اعلام کرد.

شانگهای پلازا بربری که با همکاری معمار مشهور Vincenzo De Cotiis طراحی شده است، سبک کلاسیسیسم را با تغییر یک سری قوانین تغییر داده و عناصر مجلل باشکوه و مدرن را با یکدیگر تلفیق کرده  است. این فروشگاه دارای وسایل نمایشگر و پایه‌هایی است که در انواع بافت‌ها از ستون‌های تزئینی بتن گرفته تا سرامیک و حاشیه‌های براق دیوارساخته شده‌اند. آینه کاری سقف و منعکس شدن کاشی‌ها و کف شطرنجی فضایی باز را در فروشگاه ایجاد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian