این روزها به لطف حضور هر لحظه‌ای وسایل الکترونیک، از جمله لپتاپ، تبلت و تلفن هوشمند در اطراف ما نیاز استفاده از ساعت آن هم ساعت‌های گران قیمت احساس نمی‌شود. شاید فکر کنید این امر باعث شده ساعت‌ها به آیتم‌های کم ارزش تبدیل شده باشند! اما، آن‌ها به عنوان اکسسوری و جواهر و به ویژه به عنوان راه‌ی برای به نمایش گذاشتن ثروت، همچنان محبوبیت فوق العاده‌ای دارند. بعضی از آن‌ها به دلیل قدمت و داستان ساخت آن‌ها به عنوان یک عتیقه منحصر به فرد شناخته می‌شوند. برخی دیگر به دلیل استفاده از جواهرات گران قیمت ارزشمند هستند. بنابراین اگر دوست دارید ببینید ثروتمندان و افراد مشهور از چه ساعت‌هایی استفاده می‌کنند

ساعت مچی Graff Diamonds Hallucination
Graff Diamonds Hallucination

ساعت مچی Graff Diamonds Hallucination (55 میلیون دلار)

ساعت Hallucination اولین بار در نمایشگاه جواهرات بازل ورلد در سال ۲۰۱۴ به نمایش درآمد. این ساعت یک قطعه هنری استثنایی است. در آن بیش از ۱۱۰ قیراط الماس رنگی درخشان بر روی یک دستبند پلاتین کار شده است.

برخی از رنگ‌های نادر الماس عبارتند از: زرد، صورتی فانتزی، آبی تیره، آبی خاکستری، سبز فانتزی است. علاوه بر این، برش‌های مختلفی مانند شکل قلب، شکل گلابی، مارکیز و… استفاده شده است. این ساعت در دست خانمی در لباس مشکی مناسب مهمانی شب بی‌نظیر خواهد شد. در غیر این صورت، با توجه به استفاده از جواهرات رنگی آن، پوشیدن لباس‌های رنگی کار دشواری خواهد بود. ساعت Hallucination دارای تمی چند رنگ است.

اگر از نزدیک به این ساعت نگاه کنید، می‌توانید صفحه کوارتز کوچک را که با الماس‌های صورتی طراحی شده است را ببینید. بدون نیاز به ذخیره نیرو یا سیم پیچ اتوماتیک، این ساعت ماه‌ها کار خواهد. آقای گراف برای مدت طولانی مشغول طراحی و تولید ساعت Graff Diamonds Hallucination بود. به گفته آقای گراف: “برای سال‌های زیادی من در مورد ساخت یک ساعت واقعا قابل توجه که تمام علاقه ما به الماس را نشان ‌دهد، فکر می‌کردم. این ساعت رویای من را به واقعیت تبدیل کرده است. “

او می‌گوید، در نگاه اول، من کاملاً متعجب و وحشت زده شدم که ممکن است یک ساعت هزینه بسیار زیادی داشته باشد، اما پس از غرق شدن در فرآیندی که از طریق آن یک الماس رنگی نادر تهیه می‌شود، در اوج زیبایی بریده و صیقل داده می‌شود، و در نهایت به یک قطعه جواهر یا ساعت تبدیل می‌شود، پی بردم. برای دیدن مجموعه جواهرات زیبای این برند وب سایت رسمی را چک کنید.

تأثیرات نساجی و صنعت پوشاک بر محیط زیست

ساعت مچی Graff Diamonds The Fascination
Graff Diamonds The Fascination

ساعت مچی Graff Diamonds The Fascination (40 میلیون دلار)

دومین ساعت گران قیمت یک ساعت با یک قسمت قابل جابجایی است که آن را به یک حلقه تبدیل می‌کند. این ساعت که Fascination نامیده می‌شود، متشکل از ۱۵۲٫۹۶ قیراط الماس سفید با یک سنگ کاملاً نادر با تراش فانتزی است. این سنگ نادر یک الماس شکل گلابی Flawless 38.13 قیراطی است. این ساعت زیبا توسط برند Graff در کارگاه‌های او تراش و پرداخت شده است. این شاهکار می‌تواند به عنوان صفحه ساعت در یک دستبند الماس خوش ساخت پوشیده شود و یا به صورت انگشتر درآورده استفاده شود.

دستبندی که ساعت را در مرکز خود نگه می‌دارد، کاری استادانه در ساخت جواهر است. ساخت یک دستبند الماس دیدنی و جذاب که به آسانی قابل تبدیل باشد، کار ساده‌ای نیست.

اکسسوری‌هایی که در استایل‌های مردانه کاربرد دارد

ساعت مچی Graff Diamonds The Fascination
ساعت مچی Graff Diamonds The Fascination

به گفته لورنس گراف، جدیدترین قطعه برای نشان دادن روابط نزدیک این برند بین خانه الماس مستقر در لندن و آتلیه ساعت‌سازی سوئیس است. گراف می‌گوید: “The Fascination یک قطعه برجسته است که با دقت ساخته شده است تا بتوان آن را به طرق مختلف پوشید، این ساعت افزودن جادو به جواهر است.” تنها سوالی که در اینجا باید با آن کلنجار بروید این است که می‌خواهید آن را به عنوان ساعت یا حلقه استفاده کنید.”

Breguet Marie-Antoinette Grande
Breguet Marie-Antoinette Grande

ساعت جیبی Breguet Marie-Antoinette Grande (30 میلیون دلار)

این قطعه مشهور جهانی به دلیل فناوری پیشرفته، زیبایی و سرگذشت جذاب خود یکی از مهمترین ساعت‌های تاریخ به حساب می‌آید. گفته می‌شود در سال ۱۷۸۲ توسط یکی از دوستداران ماری آنتوانت سفارش داده شده است، اما ساخت آن حدود ۴۰ سال طول کشیده است. این ساعت برای به نمایش گذاشتن آخرین فن‌آوری‌ها بود و در صورت امکان قطعات برنجی با طلا جایگزین شد و می‌توانید آن را در موسسه هنری L.A. Mayer مشاهده کنید!

از دو قرن پیش، پیچیدگی فنی فوق العاده این ساعت و هم سرنوشت خارق العاده آن، ساعت سازان را مجذوب خود کرده و  مجموعه داران را به خود جذب کرده است. این شاهکار بلامنازع در سال ۱۹۸۳ از موزه اورشلیم به سرقت رفته و سرانجام در دسامبر ۲۰۰۷ پیدا شد. این ساعت سرنوشتی مرموز و عجیب را تجربه کرده است و به یک اسطوره تبدیل شد. در سال ۲۰۰۴، نیکولاس ج. هایک ساعت سازان Breguet را به چالش کشید تا یک نسخه دقیق از این ساعت جیبی نفس‌گیر را بسازند.

بازآفرین Breguet Marie-Antoinette Grande

بازآفرینی کار بسیار مشکلی بود. در واقع یک چالش واقعی برای تکنسین‌ها و ساعت‌سازان این شرکت بود. زیرا فقط با کمک اسناد باستانی و نقشه‌های فنی اصلی موجود در بایگانی موزه Breguet و مطالب موجود در منابع اطلاعات فرهنگی مانند Muse des Arts et Métiers، تنها اطلاعات و راهنمایی‌های موجود در مورد عملکرد و جزئیات ساعت را ارائه می‌داد. مقایسه ساعت پیش بینی شده با ساعت‌های معاصر، به ویژه ساعت Duc de Praslin، جنبه‌های جدیدی از طراحی و تکنیک‌های کارگاهی آن دوره را نشان داد. این تحقیق مهارت‌هایی را که تا حدی ناپدید شده بود، کشف کرد و باعث شد Breguet بتواند یک ساعت که از هر لحاظ نسبت به پدر افسانه‌ای خود وفادار است، تولید کند.

در آوریل ۲۰۰۸، پس از چهار سال تحقیق و بازسازی، ساعت جدید ماری-آنتوانت با افتخار در جعبه نمایش چشمگیر خود قرار گرفت و به نمایش گذاشته شد.

بازیافت طلا؛ جواهرات پایدار

Breguet Marie-Antoinette Grande
Breguet Marie-Antoinette Grande

Breguet Marie-Antoinette Grande (25 میلیون دلار)

این ساعت Chopard دارای ۲۰۱ قیراط الماس سفید و رنگی است. از این مقدار ۱۶۳ قیراط الماس سفید و زرد، یک الماس سفید ۱۱ قیراطی، یک الماس آبی ۱۲ قیراطی و یک الماس صورتی ۱۵ قیراطی زیبا ساخته شده است. این قطعه یکی دیگر از جلوه‌های زیبایی و نبوغ است که با هم ترکیب شده است. اوج نبوغ در این ساعت در طراحی آن است. زمانی که روی یک نقطه خاص فشار ‌دهید، سه الماس قلب شکل باز می‌شوند تا ساعت زیبا و ظریف مخفی شده در زیر را نشان دهد. می‌توانید آن را به سادگی به عنوان یک دستبند الماس زیبا استفاده کنید.

Chopard به دلیل ساخت ساعت‌هایی که برش‌های فراوان، مشهور است. نه تنها هر ساعت در مجموعه این شرکت از کیفیت فوق العاده‌ای برخوردار است، بلکه هر یک طراحی منحصر به فردی دارد که آن را از سبک‌های دیگر متمایز می‌کند.

ساعت جیبی Patek Philippe Henry graves super
Patek Philippe Henry graves super

ساعت جیبی Patek Philippe Henry graves super (24 میلیون دلار)

Super-complex نام یک ساعت طلای ۱۸ عیار با عملکرد عالی است. این وسیله توسط صنعتگران متخصص در Patek Philippe طراحی و ساخته شده است و یکی از پیچیده‌ترین ساعت‌هایی است که تاکنون ساخته شده است. بانکدار هنری گریوز این قطعه زیبا را سفارش داد تا با ساعت جیبی Grande Complication که اخیراً توسط جیمز وارد پاکارد، سازنده اتومبیل ایالات متحده تولید شده است، رقابت کند.

ساعت مچی Jacob & Co. Billionaire
Jacob & Co. Billionaire

ساعت مچی Jacob & Co. Billionaire (18 میلیون دلار)

این ساعت مچی گران قیمت دارای “ظاهری اسکلتی” منحصر به فرد است. این ساعت بسیار شیک است و ۲۶۰ قیراط الماس سفید چشم را خیره می‌کند! زمانی که اولین بار در نمایشگاه Basel world در سال ۲۰۱۵ به نمایش درآمد، تأثیر زیادی در صنعت جواهر ایجاد کرد. دارای تنظیم مهره‌ای غیرمعمول به صورت مثلثی برای پوشش دستبند، قلاب و همه موارد باعث می‌شود چشم‌ها به آن خیره بمانند.

ساعت مچی Patek Philippe Ref. 1518
Patek Philippe Ref. 1518

ساعت مچی Patek Philippe Ref. 1518 (11 میلیون دلار)

این ساعت توسط Patek Philippe ساخته شد. در ساخت این ساعت به جای استفاده از طلا، از فولاد ضد زنگ استفاده شده است. استفاده از فولاد در ساخت آن باعث می‌شود ظاهر آن مدرن‌تر باشد. در واقع این ساعت ظاهری مدرن و شبیه به زندگی امروزه ما دارد. این ساعت در واقع بخشی از یک مجموعه چهار تکه است که به عنوان یک سری نسخه محدود ساخته شده است. تولید محدود این ساعت باعث حفظ ارزش آن شده است.

ساعت مچی Hublot Big Bang
Hublot Big Bang

ساعت مچی Hublot Big Bang (5 میلیون دلار)

اگر در مورد تراش الماس اطلاعاتی دارید، ارزش این ساعت زیبا ساخته شده از الماس‌هایی یک شکل و مشابه را خواهید دانست. در این ساعت هر الماس “امضا و برش” یکسان دارد که زیبایی آن را دو چندان می‌کند. اما اگر اطلاعات زیادی در مورد تراش الماس ندارید، هنوز می‌توانید از ویژگی‌های خارق العاده طراحی هندسی و زیبایی ساخت این ساعت مچی لذت ببرید. این قطعه لوکس دارای ۱،۲۸۰ الماس حداقل ۳ قیراطی است.

ساعت مچی Louis Moinet Meteoris
Louis Moinet Meteoris

ساعت مچی Louis Moinet Meteoris (4.6 میلیون دلار)

کمیاب بودن و تولید محدود قیمت تمام کالاهای لوکس را بالا می برد و Meteoris یکی از تنها چهار ساعت مشابه ساخته شده از نوع خود توسط برند Moinet است. این ساعت ظاهر بسیار جالب و منحصر به فرد با بند چرمی سنتی دارد. اما نکته مهم در هنگام خرید Meteoris این است که هر چهار ساعت دارای یک ذره کوچک از ماه است که در آن گنجانده شده است! بنابراین اگر می‌خواهید کمی از ماه را روی مچ دست خود حمل کنید، این مدل ساعت بهترین انتخاب است  که می‌توانید آن را داشته باشید.

ساعت جیبی The Breguet Antique Number 2667
The Breguet Antique Number 2667

ساعت جیبی The Breguet Antique Number 2667 (4.5 میلیون دلار)

Breguet Antique 2667 یکی دیگر از قطعات نوآورانه ساخته شده توسط استادکاران معروف دنیا است. این یک ساعت منحصر به فرد است. تکنولوژی ساخت آن بسیار جلوتر از زمان خود یعنی سال ۱۸۱۴ است. این ساعت یک قطعه ۲۶ اینچی است که از برنج طلاکاری شده ساخته شده و شامل دو مکانیزم کامل در داخل یک صفحه است. همچنین دارای پیچ‌های پلاتین، استیل و طلا می‌باشد. داشتن دو زیر شماره بخش چشمگیر از تکامل ساعت‌های جیبی و پیچیده‌ در زمان خود بود.

Rolex Daytona Ref. 6263 Oyster Albino
Rolex Daytona Ref. 6263 Oyster Albino

ساعت مچی Rolex Daytona Ref. 6263 Oyster Albino (4 میلیون دلار)

اگر فکر می‌کردید که یک ساعت رولکس به طور معمول چند هزار دلار ارزش دارد، با دیدن اینکه ممکن است تا ۴ میلیون دلار ارزش داشته باشد، شوکه خواهید شد! Rolex Daytona 6263 Oyster Albino گرانترین ساعت در محدوده برند Rolex است. این مدل ساعت برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ به فروش رسید. دارای صفحه شماره‌گیری کرنوگراف سفید است که به صدف شباهت دارد. از این ساعت تنها چهار عدد تولید شده است و ارزش آن به تولید محدود از این ساعت است.

Rolex Anti-magnetique Ref. 4113
Rolex Anti-magnetique Ref. 4113

ساعت مچی Rolex Anti-magnetique Ref. 4113 (2.4 میلیون دلار)

این ساعت ساخته شده توسط برند رولکس است و ممکن فکر کنید نباید آن قدرها هم گران قیمت باشد. اما، آیا می‌دانستید این ساعت یک رولکس به خصوص و نادر است و حدود ۲٫۴ میلیون دلار قیمت دارد. آن هم به خاطر اینکه فقط دوازده عدد از آن در سال ۱۹۴۲ ساخته شده است. صفحه آن دارای کرونوگراف تقسیم ثانیه‌ای با طراحی بسیار دقیق است. این ساعت مچی، دارای یک صفحه مات نقره‌ای و نشانگرهای برجسته طلایی است.

از ساعت مدل ۴۱۱۳ تنها ۱۲ نمونه ساخته شده است. همه این ساعت‌ها از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند. این ساعت کم نظیر به گروه منتخبی از تیم‌های مسابقه‌ای و رانندگان آن‌ها هدیه داده شد و زیبایی، تولید محدود و استفاده از آن توسط افراد مشهور آن را اینچنین ارزشمند کرده است (رولکس برای چندین دهه در مسابقات اتومبیل‌رانی شرکت داشته است).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian