از لباس‌های فرش قرمز گرفته؛ تا استایل‌های خیابانی، به دقت توسط استایلیست‌های معروف برای ستارگان سینما، انتخاب شده است. لباس افراد مشهور، اغلب به کاتالیزور گرایش‌های مد مصرف‌کننده، و حتی منبع الهام‌بخش طراحان تبدیل می‌شوند؛ با این حال، در پشت صحنه، یک زرق و برق کامل وجود دارد که شایسته تقدیر است؛ و یک استایلیست که کارش ایجاد آن ظاهرهای برجسته است. در این مقاله، به معرفی استایلیست‌های نوظهوری که در دنیای مد مشهور هستند، پرداخته‌ایم. با ما در ادامه مطلب، همراه باشید.

کیت یانگ(Kateyoung@)؛ از دستیاری آنا وینتور تا استایلینگ

کیت(Kate Young) یک سوپر استایلیست است که تا کنون سه بار به عنوان یکی از بهترین استایلیست‌ها، در THR انتخاب شده و تاکنون با سلبریتی‌های زیادی از جمله سلنا گومز، داکوتا جانسون، ناتالی پورتمن، مارگو رابی و جنیفر لارنس و … همکاری داشته.  اولین همکاری او با داکوتا جانسون، در فیلم دختر گمشده، در جشنواره فیلم ونیز بود. این استایلیست اهل بروکلین،از سال ۲۰۱۴ با گومز کار کرده است. او همچنین لباس قرمز رنگ دیور سلنا را برای نمایش فیلم “فقط قتل‌های این ساختمان” ، انتخاب کرد. یانگ یکی از اعضا BOF 500 است و تا کنون نامزد صدها جایزه، در این صنعت بوده. یانگ که در کالج انگلیسی و تاریخ هنر خوانده بود، کار خود را به عنوان دستیار سردبیر ووگ آمریکایی آنا وینتور، در سال ۱۹۹۷ آغاز کرد. بعد از آن به عنوان یک نویسنده مد با مجله‌هایی چون ووگ(vogue)، این استایل(Instyle) همکاری کرد. او، اکنون به یکی از قدرتمند ترین چهره‌ها، در این صنعت، تبدیل شده. یانگ هم‌ اکنون خط تولید لباس بافتنی زنانه و کودکانه خود را دارد.  او در گذشته با ناتالی پورتمن در خط تولید کفش‌های گیاهی و عینک‌های آفتابی تورا (Tura) علاوه بر طراحی مجموعه‌های کپسولی این برند، همکاری کرده. کیت، در سال ۲۰۱۴ اولین کتاب خود را با عنوان “لباس برای تاریکی: از صفحه نقره ای تا فرش قرمز” Dressing for the Dark: From the Silver Screen to the Red Carpet را منتشر کرد. در یوتیوب این استایلیست، با عنوان Hello Fashion می‌توانید ویدیوهای خوبی، درباره فشن و استایلینگ ببینید.

اگر به این نوشته علاقه‌مندید، مطالب استایلیست کیست؟| نکاتی که همه استایلیست‌ها برای موفقیت نیاز دارند، را به شما توصیه می‌کنیم.

کارلا ولش(karlawelchstylist@)؛ استایلیست معروف هالیوودی

در دنیای استایلیست‌های معروف، کارلا ولش (Karla Welch) نیازی به معرفی ندارد. کارلا، بیشتر به خاطر حرفه نمادین خود، به عنوان یک استایلیست و منتور مشهور شناخته می‌شود. او صاحب اپ ویشی و یکی از قدرتمندترین زنان جهانی است. سبکی که کارلا دنبال می‌کند مینیمال مدرن است. او همواره تلاش می‌کند تا افراد را به صرفه‌جویی در لباس‌پوشیدن تشویق کند. ولش، از فعالان حوزه پایداری است و با اپ‌های فروش لباس دست‌دوم از جمله ThredUP همکاری می‌کند. همچنین او به حوزه زنان نیز بسیار علاقه‌مند است و در The Period Company، برای توانمندسازی زنان تلاش می‌کند. فهرست مشتریان او بسیار زیاد است. او نزدیک به ۹ سال است که استایلیست جاستین بیبر است. از جمله مشتریان دیگر او، سیندی کرافورد، سارا پالسون، کارلی کلوس و افراد دیگر هستند. او سال ۲۰۱۲، بیش از ۶۰ قطعه سفارشی برای تور جاستین بیبر آماده کرد. کارلا در رابطه با کار خود اینگونه توضیح می‌دهد: «من با مشتریان دوست نمی‌شوم. من خودم را مثل یک ویرایشگر می‌بینم . وقتی مشتری وارد می‌شود، می‌دانم که چه چیزی برای او مناسب است».

لاو روچ(luxuryroach@)؛ ستاره‌ی تاثیرگذار دنیای مد 

شاید بیشتر لاو روچ (Law Roach) را به خاطر حضورش در برنامه های تلویزیونی مانند مدل برتر بعدی آمریکا بشناسند؛ اما او یکی از شناخته شده‌ترین استایلست‌های امروزه است؛ لقبی که روچ برای خودش انتخاب کرده، “معمار تصویر” است. او درباره لقبش اینگونه توضیح می‌دهد: «من در مورد هنر خودم بسیار حساس هستم. بنابراین من در واقع یک طرح اولیه برای مشتریانی که با آنها کار می کنم ایجاد می کنم. این کاری است که معماران انجام می دهند؛ و من به جای ساختن خانه، تصویر می سازم».  روچ کارش را از بوتیک قدیمی به نام  Deliciously Vintage، در شیکاگو آغاز کرد. شهرت او به عنوان استایلیست با توجه کانیه هنگامی که به مغازه او رفت، آغاز شد. از جمله مشتریان او، سلین دیون و کری واشنگتن، زندایا، هانتر شیفر، آریانا گرانده و آنیا تیلور هستند. او به عنوان تاثیرگذارترین استایل سال ۲۰۲۱ در سی و پنجمین جشنواره  FN AA شناخته شد. روچ اولین آفریقایی-آمریکایی بود که روی جلد The Hollywood Reporter به عنوان «قدرتمندترین استایلیست ها» هالیوود ظاهر شد. لاو روچ، در سال ۲۰۱۹ برای اولین‌بار در کنار زندیا بر روی فرش قرمز مت گالا شرکت کرد و لباس سیندلا شکل او را طراحی کرد. او برای مت‌گالا ۲۰۲۱، در مجموع ۱۰ نفر مشتری داشت. استعدادهای لاو، او را فراتر از نقش استایلیست بودن خود سوق داده است. او در سال ۲۰۱۶، کنار اشلی گراهام و ریتا اورا به عنوان یکی از داوران چرخه ۲۳ مدل برتر بعدی آمریکا معرفی شد؛ و در حال حاضر یک داور در HBO Maxs Legendary است.

می‌می کاترل(mimicuttrell@)؛ استایلیسیتی که باید از کارهایش الهام بگیبرید

میمی (mimi cottrell)، با مگا سلبریتی‌هایی مانند جیجی حدید، آریانا گرانده و ماد آپاتو کار می‌کند. او که استاد بازی با تناسب و اکسسوری‌های مخفی است، یکی از استایلیست‌های الهام‌بخش در مد خیابانی محسوب می‌شود. او به دلیل همکاری با جی‌جی حدید محبوب است. از جمله دیگر مشتریان او عبارتند از:  بلا حدید، آوا مکس، آریانا گرانده، نورمانی و پریانکا چوپرا هستند. از نظر او همه دختران باید یک لباس جین و تیشرت سفید در کمد خود داشته باشند چرا که هیچوقت از مد نمی‌اقتد و برای هر زمانی و مکانی مناسب است. سبک‌هایی که او طراحی می‌کند کلاسیک، ساده و راحت هستند. منابع الهام او برای طراحی خیلی زیاد هستند و عموما طبیعت و معماری داخلی برای او بسیار الهام‌بخش هستند. او در یکی از مصاحبه‌هایش درباره حرفه‌اش کی‌گوید: «من همیشه فکر می کنم  استفاده از لوازم کمتر، بهتر است و من عاشق یک ظاهر کلاسیک هستم. علاوه بر این شلوار جین و تی شرت، یک ست بی‌نظیر است. من می‌خواهم وقتی مشتریان به ۲۰ سال گذشته  خود نگاه کنند، به ظاهر خود افتخار کنند».

میو رایلی(stylememaeve@)؛ و تحول در لباس پوشیدن زنان 

سبک لباس پوشیدن هیلی بیبر در سال‌های اخیر مورد توجه همه بوده و او را تبدیل به یک فشن آیکون کرده‌است. هیلی با مونوکروم، اورسایز لباس پوشیدن و کت و شلوارهای Sophisticated خود، مشهور است. اگر به استایل هیلی، بیبی رکسانا و مگان فاکس نگاه کرده‌اید و با استایل بی‌عیب و نقص آنها مواجه شده‌اید، اجازه بدهید میو ریلی (Maeve Reilly)، را به شما معرفی کنم. میو یک استایلست مشهور در سبک خیابانی و Y2K است. او اولین بار در ۱۶ سالگی با کار در یک مغازه خرده‌فروشی، وارد دنیای مد شد. یکی از اولین الگوهای او در این حرفه، استایلیست ریحانا بوده. همکاری با جنل مونی(Janelle Monáe) اولین قدم حرفه‌ای رایلی، در زمینه استایلنگ بود. او جنل را برای مراسم  BET Awards با یک کت و شلوار تماما سفید آرمانی، آماده کرد. از نظر او خیاطی خیلی مهم است؛ و برای درخشیدن همیشه نباید کارهای عجیب انجام داد؛ بلکه گاهی انتخاب یک لباسی که متناسب با اندام فرد است، بهترین روش برای ساخت یک ظاهر کامل و شیک است. تغییر نگاه به استایل خیابانی با این هنرمندان مشهور، تنها یک نقطه شروع برای کارهای ریلی بود. او هم اکنون یک کانال جدید یوتیوب، خط لباس خودش و  کلاس‌‌های آموزش استایلنگ را دارد. ریلی درباره زیبایی‌شناسی خود، می‌گوید: «من قطعاً به لباس‌های اورسایز، گشاد و تام‌بوی فکر می‌کنم ، اما بعد از آن یک بخش سکسی نیز وجود دارد، که تلاش می‌کنم به آن توجه کنم.»

مطلب همه چبز درباره لباس‌های اورسایز، نکاتی پیرامون پوشیدن این لباس‌ها یاد داده‌است؛ پیشنهاد می‌کنیم از این مطلب هم دیدن فرمایید.

در این مقاله، چند نفر از استایلیست‌های معروف این روزهای دنیای مد را معرفی کردیم. اگر به دنبال افراد تاثیرگذار در مد هستید، به اینستاگرام و یوتیوب این افراد هم سر بزنید، از کارهای آنها الهام بگیرید و استایل‌هایی که به‌نظرتان خوب هستند را  بدزدید!

استایلیست کیست؟ نکاتی که همه استایلیست‌ها برای موفقیت نیاز دارند

فشن نیز مانند بسیاری از رشته‌ها، طرفداران خاص خود را دارد. استایلیست، یکی از شغل‌های محبوب و مهم، در دنیای مد است. برای درخشیدن یک سلبریتی در رویدادهای خاص، هزاران نفر از جمله طراحان لباس، میکاپ آرتیست‌ها و استایلیت‌ها، در پشت صحنه، تلاش می‌کنند. استایلیست شدن، فرصت‌های هیجان‌انگیزی را برای به اشتراک گذاشتن اشتیاق و خلاقیت، برای ساخت یک استایل جالب با افراد مختلف را فراهم می‌کند؛ از کار کردن با مشتریان مشهور گرفته تا حاضر شدن در عکاسی‌های تبلیغاتی، از جمله بخش‌های هیجان انگیز این حرفه است.

استایلیست چه کسی است؟ آیا استایلیست همان طراح لباس است؟

استایلینگ، از واژه “استایل” به معنی سبک و روش گرفته شده‌است. یک استایلیست مد حرفه ای، کسی است که تمام جنبه های زیبایی بصری افراد را هماهنگ می کند تا آنها را تا حد ممکن شیک و جذاب نشان دهد. اشتیاق و علاقه برای این حرفه ضروری است؛ چرا که علاوه بر اجرا عالی، به دانش بالا در حوزه فشن نیازمندید.  این شغل، با طراحی لباس نیز تفاوت زیادی دارد؛ چرا که طراح لباس یک لباس را به صورت دستی یا کامپیوتری ترسیم می‌کند. 

کارگردانان و ستارگان کوچک دنیای مد

استایلیست‌ها مثل کارگردانان دنیای مد، هستند. آنها لباس‌های مختلف را با یکدیگر ترکیب می‌کنند و در ایده‌آل ترین حالت ممکن، یک اوت فیت مناسب و زیبا را، برای موقعیت‌های مختلف افراد، می‌چینند. هنر یک استایلیست فقط ست کردن لباس‌ها برای زیبایی نیست؛ بلکه در ساخت یک استایل مناسب، ویژگی‌ها و ابعاد مختلف جسمانی و روانی فرد، مهم هستند. برای چیدن یک اوت فیت مناسب، ویژگی‌هایی چون سلیقه فرد، سن، بودجه، جایگاه اجتماعی و  نوع اندام فرد، تاثیر دارد. در واقع می‌توان گفت کاراستایلیست‌ها، ساخت یک تجربه خوب و دلپذیر از لباس‌ پوشیدن برای افراد، متناسب با ظرفیت آنها است.

استایلیست‌ها کجا فعالیت می‌کنند؟

استایلیست‌های مد ممکن است در طیف گسترده‌ای از صنایع به کار گرفته شوند وبا مشتریانی کار کنند که کاملاً مشهور هستند یا فقط می‌خواهند بهترین ظاهر خود را داشته باشند. سه نوع استایلیست در صنعت مد وجود دارد. عموماٌ نمی توان این حوزه ها را به طور کامل از هم جدا کرد؛چون همه آنها، کار یکسانی انجام می‌دهند و تفاوت در شرح وظایف و نوع همکاری آنها با مجموعه‌های مختلف است. اما زمینه فعالیت استایلیست‌ها را می‌توان آن را به سه دسته کلی تقسیم کرد:

  • استایلیست شخصی: استایلیت‌های شخصی، برای مشتریان خاص خود خدمات استایلینگ ارائه می‌کنند. آنها یا به مشتریان عادی مشاوره می‌دهند، یا به صورت فریلنسر، با اشخاص، کمپانی‌های مختلف یا سلبریتی‌ها، همکاری می‌کنند. استایلیست‌ها، برای ساختن اوت فیت‌های مناسب برای این افراد، علاوه بر توانایی تجزیه و تحلیل عالی، باید با انواع برش و دوخت، رنگ‌ها و اندام شناسی آشنا باشند؛ تا نتیجه کار رضایت بخش باشد.
  • استایلیست برند: در اینجا استایلیست، توسط یک شرکت یا برند استخدام می‌شود تا مدل‌ها را برای کمپانی‌های تبلیغاتی و لوک بوک آماده کند. اگر نوع این همکاری با یک شرکت مد باشد، استایلیست می‌تواند از لباس‌های خود این برند استفاده کند و برند را از طریق استایلینگ، تبلیغ کند. استایلیست باید به خوبی هویت برند و مشتری‌هایش را بشناسد؛ تا چیدمان تیزر تبلیغاتی به خوبی جلو برود.
  • ادیتور استایلیست: این استایلیست‌ها، به عنوان ویراستاران مد، برای مجله‌های مد و وبلاگ‌ها کار می‌کنند؛ یا عکس خود را به عنوان یک استایلیست مشهور فریلنسر، به این مجله‌ها می‌فروشند. برای این شغل، آنها مجموعه وسایل مورد نیاز پروژه‌ها را از برندهای مختلف سفارش می‌دهند، و ظاهری مناسب برای عکاسی مدل‌ها، در مجله‌ها خلق می‌کنند. آنها در پروژه‌های مختلف عکاسی شرکت می‌کنند و به خوبی برای تبلیغ لباس‌ها، داستان‌ سرایی می‌کنند.

وظایف استایلیست‌ها  

  • آشنایی با روند تغییرات در دنیای مد 
  • انتخاب مناسب‌ترین قطعات و مجموعه برای عکس برداری و نظارت بر عکاسی‌ها  
  • خرید لباس و اکسسوری مناسب برای چیدن اوت فیت
  • مشاوره دادن به مشتریان در مورد استایل 
  • آشنایی با ویژوال مرچندایزینگ (تجارت بصری)
  • حضور در فشن‌ شوها و کنترل اجرا و چیدمان لباس

مهارت‌های یک استایلیست

  • تجزیه و تحلیل روند تغییرات مد و هویت مشتریان
  • آشنایی با انواع لباس، اکسسوری، برش‌ها و دوخت
  • خلاقیت و نوآوری در اجرا
  • توجه به جزئیات
  • آشنایی با انواع فرم‌های بدن و رفع ایرادات اندامی با انتخاب لباس مناسب
  • آگاهی از هنر، طراحی، تغییرات و روند مد 
  • مهارت‌های ارتباطی بالا

چرا به یک استایلیست نیاز داریم؟ 

شاید برای شما هم جای سوال باشد که چرا به یک استایلیست نیاز داریم؟ تا زمانی که مشکل و نیازی وجود دارد، باید متخصصی برای حل آن نیز وجود داشته باشد. استایلیست‌ها، از لباس برای برقراری ارتباط بین ظاهر و پتانسیل‌های درونی شما استفاده می‌کنند. آنها راهنمایی‌هایی برای شناخت و رفع ایرادات اندامی شما ارائه می‌کنند؛ و از خریدهای اضافه و غیر مسئولانه شما جلوگیری می‌کنند. دلیل وجود این حرفه، پر کردن شکاف‌های بین این مشکلات، برای ارتقای کیفیت ظاهر شماست.

جزئیات کار استایلیست‌ها

استایلیست در روزهای عکس‌برداری باید بر روی صحنه نظارت دقیق داشته‌باشد. همه وسایل مورد نیاز از جزئی‌ترین اکسسوری‌ها تا بزرگترین وسایل باید آماده باشد. استایلیست‌ سلبریتی‌ها، باید در رویداد‌های خاص، همواره یک کیف بزرگ، پر از اکسسوری و … به همراه خود داشته باشد؛ تا اگر به وسیله جدیدی نیاز بود، سریع آن را فراهم کند. همینطور لباس بعضی از این هنرمندان، در مراسم‌های بزرگ توسط استالیلیست‌ها، از برندها قرض گرفته می‌شود.

نکات مهم برای موفقیت در استایلینگ

برای ورود به این حرفه، دو راه عمده و مهم وجود دارد. بهترین راه برای استایلیست شدن در ایران و خارج از کشور، بدست آوردن تجریه و کارآموزی است. می‌توانید در دوره‌های مختلف استایلینگ شرکت کنید و سپس وارد بازار کار شوید. راه دوم، گذراندن یک دوره ۲ تا ۴ ساله در کالج مد و فشن برای بدست آوردن سواد آکادمیک است. پس از دوره های کارآموزی و آماده کردن پورتفولیو، می‌توانید به صورت فریلنسر، یا با شرکت‌های مختلف، کار کنید. تجربه و مهارت شما در کار، بسیار مهم تر از سواد دانشگاهی است؛ همینطور برای جذب مشتریان جدید، نیازمند ساخت روابط با دیگران هستید. پس اگر به جزئیات دقت می‌کنید، روند لباس پوشیدن را خوب تحلیل و هدایت می‌کنید و روابط عمومی خوبی دارید، این شغل می‌تواند برای شما کاملا مناسب باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian