استایل اولد مانی چیست؟ جذابیت بی‌انتهای یک استایل شیک

آیا دوست دارید طوری لباس بپوشید که انگار یک میلیاردر هستید؟ بسیار خب، کافی است استایلتان را به‌صورت استایل اولد مانی طراحی کنید. بیایید ببینیم برای داشتن این استایل چه فوت‌وفن‌هایی را باید رعایت کنیم.

استایل اولد مانی چیست؟

بلر والدورف با استایل اولد مانی
استایل بلر والدورف، کاراکتر سریال دختر سخن‌چین، از نوع استایل اولد مانی است.

دنیای مد دائما در حال تغییر و تحول است و فصل به فصل شاهد ترندهای جدید هستیم. یکی از این ترندها که به‌تازگی توجه دوست‌داران مد در سراسر جهان را به خود جلب کرده است، استایل اولد مانی (Old Money) است. برخلاف چیزی که تصور می‌شود، جنبه زیبایی‌شناختی این استایل ربطی به پوشیدن لباس‌های گران‌قیمت ندارد. در اصل، استایل اولد مانی بدان معناست که شیک به نظر برسیم، بدون اینکه چهره‌ای مغرور به خود بگیریم. این سبک درواقع، سلیقه و جذابیت فرد را نشان می‌دهد نه موجودی حساب بانکی او را.

یکی از مهم‌ترین مجراهایی که باعث ترند شدن این استایل شده است، هشتگ پربازدید OldMoney# است که فقط در پلتفرم تیک‌تاک، میلیاردها بار بازدید دارد. اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی ویدیو می‌سازند و در آنها درباره این استایل توضیح می‌دهند. به‌ویژه برای نشان‌دادن جنبه‌های ملموس این استایل، از سبک لباس‌پوشیدن افراد مشهوری مانند جکی کندی اوناسیس، پل نیومن، پرنسس دایانا و به‌تازگی بلر وارلدورف با نام مستعار B استفاده می‌کنند. بلر شخصیت سریال تلویزیونی «دختر سخن‌چین (Gossip Girl)» است که نقش او را لیتون میستر، بازیگر آمریکایی، بازی می‌کند.

معنای لغوی استایل اولد مانی

اولد مانی در لغت به‌معنای پول قدیمی است؛ اما معنای آن دقیقا این نیست. در دیکشنری آکسفورد، در توضیح این عبارت آمده است: «پولی که به دست نیامده است، بلکه به ارث رسیده است». حال بیایید ببینیم این چه ربطی به مد دارد.

اغلب افرادی که ثروت به ارث می‌برند، ثروتشان را از صفر نساخته‌اند؛ یعنی در خانواده‌های ثروتمند زاده شده‌اند. این افراد معمولا لباس‌های باکیفیتی می‌پوشند که بادوام است. سبک اولد مانی هم به همین معناست؛ یعنی لباس‌های باکیفیت و همیشه‌مد بپوشیم که بادوام باشند و بتوان در موقعیت‌های مختلف آنها را پوشید. این با مصرف‌گرایی و مد سریع در تضاد است؛ مدی که فقط به ترندهای روز توجه دارد و اغلب به کیفیت مواداولیه لباس‌ها توجهی نمی‌کند. مد مقطعی سریع با پایداری محیط زیست منافات دارد.

تاریخچه استایل اولد مانی

در تاریخ مد، سبک اولد مانی سبکی پیچیده است که از نوع لباس‌پوشیدن و رفتار افرادی که ثروتشان نسل به نسل به آنها رسیده است پیروی می‌کند. خاستگاه این ترند به ویژگی‌های مد افراد طبقه بالای جامعه در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم برمی‌گردد. این سبک ظرافت محافظه‌کارانه‌ای دارد و از لباس‌های پرزرق‌وبرق که در استایل نیو مانی وجود دارد، دوری می‌کند. در این استایل باید به کیفیت اهمیت بدهید و از لباس‌هایی استفاده کنید که دوخت و برش دقیقی دارند و ماندگار هستند.

نکته مهم: درست است که سبک اولد مانی با ترندهای روز سروکار ندارد؛ ولی شامل لباس‌های دمده هم نمی‌شود.

برندهای معروف برای استایل اولد مانی

استایل اولد مانی
برند رالف لورن معمولا محصولات مربوط به استایل اولد مانی عرضه می‌کند.

برندهای معروف استایل اولد مانی برندهایی هستند که اغلب محصولاتشان را از مواد اولیه باکیفیت تهیه می‌کنند و طراحی آنها طوری است که تا مدت‌ها دوام می‌آورد. البته معرفی آنها به این معنا نیست که آیتم‌های مد روز ندارند. این برندها هم گاهی از مد سریع پیروی می‌کنند، اما نه به‌اندازه برندهایی مانند برندهای کفش‌های ورزشی. برخی از معروف‌ترین برندهای استایل اولد مانی عبارت‌اند از:

  • برندهای لوکس شامل ایو سن لوران، شنل، رالف لورن، لورو پیانا، هرمس، برونلو کوچینلی، جیل ساندر و باربری؛
  • برندهای مقرون‌به‌صرفه شامل مانگو، ریس، ابرکرومبای، بروکس برادرز.

افراد مشهور با استایل اولد مانی

واقعیت این است که افراد مشهور زیادی از سبک اولد مانی استقبال نکرده‌اند. به همین دلیل، تعداد آنها محدود است. ابتدا خانم‌ها و سپس آقایان مشهوری را که اغلب از این استایل پیروی می‌کنند معرفی می‌کنیم.

پرنسس دایانا؛ شاهدخت خاندان سلطنتی بریتانیا

پرنسس دیانا با استایل اولد مانی
بلیزرهای خوش‌دوخت از مهم‌ترین آیتم‌های استایل اولد مانی است.

پرنسس دایانا را می‌توان یکی از فشن‌آیکون‌های کلاسیک جهان با استایل اولد مانی دانست. او بسیاری از لباس‌هایش را با کیفیت بالا انتخاب می‌کرد و بارها آنها را با ترکیب‌های مختلف می‌پوشید. از همه مهم‌تر، اکسسوری‌های جذاب او بودند که اغلب شامل مروارید و قطعات باکیفیت می‌شد. یکی از نشانه‌های بارز این استایل در پرنسس دایانا، منش و وقار بی‌انتهای او بود.

جکی کندی اوناسیس؛ بانوی اول آمریکا

جکی کندی اوناسیس
پالتوی خوش‌دوخت جکی کندی اوناسیس، بانوی اول آمریکا در زمان رئیس‌جمهور کندی.

بانوی اول آمریکا، همسر جان کندی، رئیس‌جمهور ترور شده آمریکا، یکی از فشن‌آیکون‌های دوران زندگی خود بود. جکی کندی با انتخاب‌های بی‌نظیرش در مد استایلی شیک و پیچیده برای خود طراحی می‌کرد که بعد از سال‌ها همچنان طرفدار دارد.

ت میدلتون؛ عروس خاندان سلطنتی بریتانیا

کیت میدلتون
کیت میدلتون از خوش‌استایل‌ترین بانوان جهان است و از استایل اولد مانی پیروی می‌کند.

دوشس کمبریج سال‌هاست به‌خاطر استایل بی‌عیب‌ونقص خود شناخته شده است. او اغلب با انتخاب‌های خود در صنعت مد، از زیبایی‌شناختی اولد مانی پیروی می‌کند.

سیلوئت‌های کلاسیک، مانند لباس‌های ای‌لاین و کت‌های خوش‌دوخت از لباس‌هایی هستند که کیت در بیشتر مواقع می‌پوشد. گوشواره‌های مروارید و گردنبندهای ظریف اکسسوری‌هایی هستند که استایل او را زینت می‌بخشند. سبک کیت جاودانه است و باعث شده است او یکی از خوش‌پوش‌ترین زنان جهان باشد. البته استایل او هرگز غیرقابل‌دسترس و عجیب‌غریب نیست. یکی از استایلیست‌های او امیلیا ویکستد (Emilia Wickstead) است.

دوشس همچنین بارها لباس‌های تکراری‌اش را اغلب با فاصله چند سال می‌پوشد. کیت میدلتون به ترکیب لباس‌های گران‌قیمت با اکسسوری‌های زیبا ولی نه‌چندان قیمتی معروف است. برخی او را به خاطر این کارش مورد انتقاد قرار می‌دهند؛ اما صادقانه بگویم، همیشه یک‌نفر پیدا می‌شود که یک ایراد از خانواده‌های سلطنتی یا افراد مشهور بگیرد.

مگان مارکل؛ همسر شاهزاده هری

مگان مارکل
مگان مارکل و هری هردو اغلب از سبک اولد مانی پیروی می‌کنند.

دومین عروس خاندان سلطنتی بریتانیا، مگان مارکل هم تمایل زیادی به استایل اولد مانی دارد. او اغلب بلوزهای ساختارمند، کت‌های سبک و لباس‌های میدی می‌پوشد و رنگ آنها را خنثا انتخاب می‌کند. استایل مگان، پیچیده و مدرن و مانند کیت، دسترس‌پذیر است. خود شاهزاده هری هم جزو افرادی است که از استایل اولد مانی پیروی می‌کند.

او از ترکیب آیتم‌های سطح بالا با آیتم‌های مقرون‌به‌صرفه، خواه لباس باشند یا جواهرات، واهمه ندارد.

بلیک لایولی؛ بازیگر هالیوود

بلیک لایولی
استایل اولد مانی بلیک لایولی شامل دامن و پیراهن با رنگ‌های خنثا.

بلیک لایولی یکی از بازیگران خوش‌پوش و دوست‌داشتنی هالیوود است که در انتخاب‌های مد خود، زیبایی‌شناسی اولد مانی را با مدهای قدیمی دوباره مد شده ترکیب می‌کند.

او معمولا لباس‌های کلاسیک مانند دامن‌های میدی، کت‌های خوش‌دوخت پارچه‌ای (نه جین) و بوت‌های تا زانو را ترجیح می‌دهد. همچنین دوست دارد از اکسسوری‌های قدیمی مانند کلاه و سنجاق‌سینه در استایلش استفاده کند. سبک بلیک زنانه و باطراوت و درعین‌حال جاودانه و پیچیده است.

ویکتوریا بکهام؛ طراح مد و صاحب برند بکهام

ویکتوریا بکهام با استایل اولد مانی
ویکتوریا جزو افرادی است که از استایل اولد مانی پیروی می‌کند.

استایل ویکتوریا بکهام همیشه دارای ظرافت و پیچیدگی خاصی بوده است و نشانه‌هایی از زیبایی‌شناختی اولد مانی دارد.

او اغلب بلوزهای پارچه‌ای خوش‌دوخت، دامن‌های میدی، شلوارهای فاق‌بلند و لباس‌های پوشیده می‌پوشد و رنگ‌های آنها را خنثا انتخاب می‌کند. ویکتوریا اغلب با عینک آفتابی، جواهرات مینیمالیستی و کیف‌های دستی ساختارمند استایل خود را تکمیل می‌کند. استایل ویکتوریا شیک و درعین‌حال ساده و بی‌دردسر است.

گوئینث پالترو؛ بازیگر هالیوود

گوئینث پالترو
پالترو در استایل اولد مانی خود رنگ‌های خنثا و لباس‌های ساده به کار می‌برد.

گوئینت پالترو دارای سبکی مینیمال و درعین‌حال ظریف است که زیبایی‌شناختی اولد مانی را تجسم می‌بخشد. او اغلب لباس‌های ساده ولی شیک  باکیفیت می‌پوشد. بلوز سفید، شلوار گشاد و کت‌های سبک از آیتم‌های موردعلاقه‌اش هستند. گوشواره‌های استیتمنت را ترجیح می‌دهد و کیف‌های دستی شیک انتخاب می‌کند. سبک گوئینث ساده و شیک است و از آن افرادی است که اغلب لباس‌هایشان در فرش قرمز توجهات دیگران را به خود جلب می‌کند.

سوفیا ریچی؛ دختر لیونل ریچی نوازنده معروف

سوفیا ریچی
لباس‌های خوش‌دوخت و رنگ خنثا، از ویژگی‌های استایل اولد مانی است.

سوفیا ریچی، دختر لیونل ریچی، نوازنده فقید، یکی از افرادی است که تمام‌وکمال با زیبایی‌شناختی اولد مانی پیوند دارد. او بدون هیچ زحمتی، ترکیبی مدرن از عوامل کلاسیک این استایل در لباس‌پوشیدن خود ایجاد می‌کند. سوفیا کفش‌‌های پاشنه کوتاه، کفش‌های بالرین کلاسیک، ناخن‌های کم‌رنگ، لباس‌هایی از پالت رنگی خنثا و مدل موهای شیک، مظهر ماهیت این روند است.

رزی هانتینگتون وایتلی؛ مدل انگلیسی

رزی هانتینگتون

رزی مدل انگلیسی است و با انتخاب‌های مد خود ظرافت بی‌انتها را به تصویر می‌کشد. او با مدل‌های کلاسیک لباس‌ها و پالت رنگی خنثا برای آنها و نیز اجتناب از لوگوهای مشخص، از استایل اولد مانی پیروی می‌کند. او با سرمایه‌گذاری روی بلیزرهای باکیفیت و سایر لباس‌های شیک، استایل پیچیده خود را در سطح اولد مانی نگه می‌دارد.

زینت امان؛ بازیگر کلاسیک هندی

زینت امان

سبک شخصی زینت امان، بازیگر کهنه‌کار هندی، را می‌توان به‌عنوان زیبایی‌شناختی اولد مانی توصیف کرد. زینت امان با طرح‌های خالخالی، گردنبندهای مروارید و عینک‌های آفتابی بزرگ، سبک شیک و جاودانه خود را حفظ می‌کند.

جرج کلونی؛ بازیگر آمریکایی

جورج کلونی
از بین بسیاری از مردان کلاسیک پوش، جرج از نمونه‌های بارز استایل اولد مانی است.

سبک جورج کلونی، نمونه کاملی از جذابیت جاودانه ظرافت و پیچیدگی است. کلونی اغلب با کت‌وشلوارهای زیبای خود در رنگ‌های کلاسیک مانند سرمه‌ای و زغالی، همراه با پیراهن‌های باکیفیت دیده می‌شود که نشان می‌دهد این مرد تا چه اندازه به اهمیت تناسب لباس‌هایش و پارچه‌های زیبای آنها واقف است. البته فقط لباس‌های رسمی او این‌طور نیستند.

کلونی درباره شلوار جین، پولوشرت و اکسسوری‌های کژوال خود هم خوش‌سلیقه است. عینک‌های آفتابی کلاسیک هوانوردی، ساعت‌های تمیز مینیمالیستی و عطرهای فوق‌العاده‌اش نشان از استایل اولد مانی او دارد. آرایش مو و صورت او همیشه بی‌عیب‌ونقص است؛ کلونی همیشه موهای سر و صورتش را مرتب نگه می‌دارد.

کمد لباس کلونی ممکن است ساده باشد، اما از کیفیت و انتخاب دقیقی برخوردار است. این فقط درباره لباس‌هایش نیست، بلکه درباره نحوه رفتار او هم هست؛ بااعتمادبه‌نفس، بی‌سروصدا و راحت.

دیوید بکهام؛ فوتبالیست مشهور انگلیسی

دیوید بکهام
دیوید بکهام خوش‌تیپ، همیشه استایل اولد مانی را با سبک مخصوص خودش، از موها و ریش گرفته تا کت‌وشلوار، ترکیب می‌کند.

حال به‌سراغ مردی برویم که زیبایی‌شناسی اولد مانی را به‌طرز فوق‌العاده‌ای با سبک خودش ادغام می‌کند: دیوید بکهام.

بکهام که نماد سبک جهانی است، به‌دلیل توانایی خود در ادغام سبک کلاسیک اولد مانی با استایل شیک مدرن مشهور است. قدرت او در انتخاب کت‌وشلوارهای بی‌عیب‌ونقص در رنگ‌های جاودانه که با پیراهن‌های باکیفیت ست می‌کند و با کراوات‌ها و پوشت‌هایی که با فکر انتخاب کرده است تکمیل می‌کند به نمایش گذاشته می‌شود.

بااین‌حال، سبک دیوید بکهام فراتر از لباس رسمی است. ظاهر کژوال او اغلب عناصری از زیبایی‌شناسی اولد مانی را دربرمی‌گیرد که شامل لباس‌های چینو متناسب، پولوشرت‌ها و مجموعه‌ای چشمگیر از اکسسوری‌هایی که با سلیقه انتخاب شده‌اند، مانند ساعت‌های کلاسیک و کالاهای چرمی است.

آراستگی در سبک بکهام نیز نقش بسزایی دارد. موهای او همیشه مرتب است و موهای صورتش اگر ته‌ریش بگذارد، باز هم با دقت مرتب شده‌اند. دیوید بکهام با حسی بی‌بدیل از سبک و هاله‌ای از پیچیدگی با لباس‌هایی که اصلا جسورانه و چشمگیر نیستند، جوهره زیبای‌شناختی اولد مانی را می‌گیرد و رنگ‌وبوی استایل معاصر را به آن اضافه می‌کند.

ویژگی‌ها و عناصر مهم در استایل اولد مانی

هر استایل ویژگی‌های خاصی دارد و از آیتم‌ها و عناصر مشخصی در آن استفاده می‌شود. ویژگی‌ها و عناصر مهم استایل اولد مانی عبارت‌اند از:

۱. مواد اولیه باکیفیت

استایل اولد مانی و کیفیت پارچه‌ها
دامنی از پارچه لینن با دوخت بسیار شیک.

در استایل اولد مانی، کیفیت بر کمیت اولویت دارد. لباس‌های و اکسسوری‌ها از پارچه‌هایی نظیر کشمیر، تویید، لینن و چرم تهیه می‌شوند. انتخاب پارچه‌ها از روی دوام و ظاهر مجلل آنها صورت می‌گیرد.

۲. برش‌های کلاسیک

استایل اولد مانی و برش‌های کلاسیک
برش‌های لباس در استایل اولد مانی کاملا شیک و کلاسیک هستند.

لباس‌های استایل اولد مانی دارای برش‌های کلاسیک هستند و مدل آنها طوری است که از مد نمی‌رود. کت‌وشلوارهای مردانه با کت دودکمه و شلوارهای دارای پیلی هستند و دوخت آنها بسیار شیک است. لباس‌های زنانه در این استایل، ظریف‌اند و حسی زنانه دارند. سیلوئت این لباس‌ها طوری هستند که انحنای بدن را به‌زیبایی نشان می‌دهند ولی حس تحریک‌کنندگی به‌هیچ‌وجه در آنها وجود ندارد.

۳. رنگ‌های موقرانه

رنگ لباس‌های استایل اولد مانی
رنگ لباس‌ها در استایل اولد مانی کاملا متین و باوقار است.

در استایل اولد مانی، رنگ‌ها متین و باوقار انتخاب می‌شوند. رنگ‌های خنثا نظیر بژ، خاکستری، آبی‌سرمه‌ای و مشکی رنگ‌های رایج در استایل اولد مانی هستند. البته رنگ‌ها به این موارد محدود نمی‌شود، ولی هر رنگی که باشد، چشمگیر نخواهد بود.

این رنگ‌ها محافظه‌کارانه هستند و به استایل شما ظرافت می‌بخشند. ویژگی مهم آنها این است که می‌توان به‌راحتی آنها را با هم تعویض کرد.

۴. اکسسوری‌های کلاسیک

اکسسوری‌ها
کیف و کفش از چرم بسیار باکیفیت از اکسسوری‌های واجب در استایل اولد مانی هستند.

اکسسوری‌ها در این استایل نقش اساسی دارند و جنبه زیبایی‌شناختی کلی استایل را تکمیل می‌کنند. همه اکسسوری‌ها باید حتما از نوع کلاسیک آن باشند. کلاه‌های کشمیری یا پشمی آلپاکا، ساعت‌های مچی از نوع استیل ضدزنگ، جواهرات ظریف از جنس طلا، روسری‌های ابریشمی و کفش‌های چرمی باکیفیت اجزای لاینفک استایل اولد مانی هستند.

۵. نگرش و رفتار

رفتار باکلاس و شیک
رفتار در استایل اولد مانی باید موقرانه باشد نه مغرورانه.

نکته جالبی درباره استایل اولد مانی وجود دارد و آن اینکه این استایل، فقط به نوع انتخاب لباس و اکسسوری محدود نمی‌شود. بلکه باید نگرش و رفتار خاصی را در آن رعایت کنید. برای مثال، باید همیشه صاف بایستید، درست راه بروید و متین رفتار کنید. ژستی که می‌گیرید باید بااعتمادبه‌نفس باشد، ولی مصنوعی یا مغرورانه نباشد. جالب اینجاست که در این صورت همه‌چیز برعکس می‌شود! یعنی اگر رفتارتان مصنوعی یا متکبرانه باشد، دیگران شما را نوکیسه خواهند نامید، نه کسی که از استایل اولد مانی پیروی می‌کند. نحوه تعامل با دیگران هم در این استایل بسیار مهم است.

چطور استایل اولد مانی داشته باشیم؟

حال بیایید ببینیم برای داشتن استایل اولد مانی باید چه کارهایی انجام دهیم؟

۱. پارچه لباستان را باکیفیت انتخاب کنید

اصول استایل اولد مانی
لباس را از پارچه با کیفیت انتخاب کنید.

پارچه لباس‌هایی که انتخاب می‌کنید، باید باکیفیت باشد. تویید، پنبه، پشم و کشمیر از پارچه‌هایی هستند که پوشیدن آنها در استایل اولد مانی ضروری است. این پارچه‌های ماندگار شکل خود را به‌خوبی حفظ می‌کنند و رویه آنها بر اثر سایش نخ و الیاف گلوله نمی‌شود. شاید بپرسید چرا ابریشم در بین آنها نیست؟ دلیلش این است که در حال حاضر بیشتر ابریشم مصنوعی در بازار موجود است. اکریلیک، ابریشم مصنوعی، پلی استر و سایر ترکیبات مشابه برای چنین استایلی مناسب نیستند.

شلوارهای پشمی مانند فاستونی یا تویید برای مجالس شام، قهوه و مناسبت‌های دیگر عالی هستند. می‌توانید آنها را با بلوز یا ژاکت زیبا ست کنید.

۲. رنگ لباس‌ها از پالت خنثا باشد

اصول استایل اولد مانی
پالت لباس‌هایتان ترجیحا خنثا باشد.

رنگ لباس‌ها ترجیحا بهتر است خنثا باشند. بااین‌حال، رنگ‌های موقرانه دیگر هم مناسب‌اند. مشکی، سفید، بژ، قهوه‌ای و پاستلی رنگ‌های مناسبی هستند. کت و ژاکت را در این استایل معمولا مشکی در نظر می‌گیرند؛ زیرا با همه رنگ‌ها سازگار می‌شوند.

کت‌های پشمی به‌رنگ‌های کرم و نخودی از دهه ۱۹۴۰ تاکنون جزو لباس‌های چشم‌نواز و شیک محسوب می‌شوند. بارانی‌های کرم و بژ هم که سبک کلاسیک دارند عالی هستند. این رنگ‌ها اصلا دمده نمی‌شوند و با همه چیز می‌توان آنها را ست کرد.

۳. مدل لباس‌های استایل اولد مانی جاودانه است

اصول استایل اولد مانی
مدل کت و دامن که همیشه مد است. یقه انگلیسی، دامن مدادی و کت اندامی شیک.

از مدل‌های کلاسیک و همیشه مد استفاده کنید. برای مثال، کت‌وشلوار کلاسیک برای آقایان، پیراهن سفید دکمه‌دار برای خانم‌ها و آقایان، پیراهن مشکی کوتاه (LBD)، لباس مجلسی مدل ماهی و کت و دامن مدادی برای خانم‌ها، لباس‌هایی هستند که همیشه در صحنه مد حضور دارند. در استایل اولد مانی از این مدل لباس‌ها زیاد استفاده می‌شود.

۴. از لباس‌های لوگودار خودداری کنید

اصول استایل اولد مانی
لباس لوگودار نپوشید بهتر است.

بهتر است لباس‌ها را بدون لوگو انتخاب کنید. لوگوی برند نشان می‌دهد شما می‌خواهید به دیگران بفهمانید که برند پوشیده‌اید. این کار در استایل اولد مانی بی‌معناست. لباس‌های ساده نشان‌دهنده آن است که به خودتان اعتماد دارید.

۵. مدل کفش‌ها و کیف‌ها در استایل اولد مانی شیک است

اصول استایل اولد مانی
بوت‌های چرم سوارکاری از ویژگی‌های استایل اولد مانی هستند.

کفش‌ها از آن مواردی هستند که همیشه باید روی آنها به‌خوبی سرمایه‌گذاری کنید. یک کفش پاشنه‌بلند که برای همه موقعیت‌ها مناسب باشد عالی است. بهتر است رنگ آن مشکی و جنس آن چرم باشد. در استایل اولد مانی، پاشنه متوسط رایج‌تر از پاشنه‌بلند است؛ بااین‌حال این به قد موردنظر خودتان بستگی دارد.

در برخی موارد که قدتان خیلی بلند است یا لباستان ایجاب می‌کند، می‌توانید از کفش‌های پاشنه‌تخت چرمی راحت و بادوام استفاده کنید. برای افرادی که تحصیل می‌کنند یا باشگاه می‌روند، اسنیکر هم قابل‌قبول است.

در استایل اولد مانی، رقم‌به‌رقم کیف‌خریدن معنا ندارد. بنابراین، کیفی بخرید که سال‌ها دوام بیاورد. اگر یک یا دو کیف داشته باشید که به‌مدت ۲۰ سال از آنها استفاده کنید بدون اینکه از مد بروند یا کهنه شوند، در درازمدت در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کرده‌اید.

۶. رعایت بهداشت از اصول استایل اولد مانی است

اصول استایل اولد مانی
به پوست و مو و دندان‌هایتان برسید.

شاید باورتان نشود، ولی در استایل اولد مانی رعایت بهداشت بسیار مهم است. بنابراین:

حواستان به پوستتان باشد

در استایل اولد مانی مراقبت از پوست مهم است. مراقب پوستتان باشید و به‌شکل مداوم از محصولات روتین پوست استفاده کنید تا شاداب و شفاف باقی بماند. افرادی که از سبک اولد مانی پیروی می‌کنند به سلامت پوستشان اهمیت می‌دهند.

مراقبت از دندان‌ها و ناخن‌ها یادتان نرود

به یاد داشته باشید در استایل اولد مانی، بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است. روزی ۲ تا ۳ بار مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. همچنین، ناخن‌ها را باید کوتاه و طبیعی نگه دارید. کاشت ناخن انجام ندهید، مگر آنکه لزومی داشته باشد. لاک ناخن را همیشه از رنگ‌های خنثا نظیر بژ، سفید مات، صورتی شفاف روشن انتخاب کنید. اگر قرار است انگشت‌های پاها مشخص باشند، باید به مانیکور و پدیکور آنها هم توجه کنید. ۲ تا ۳ بار در ماه به سالن بروید و به پاهایتان رسیدگی کنید.

از موها و ابروها مراقبت کنید

بلندی موها در این استایل محدودیتی ندارد، مشروط بر اینکه طبیعی باشند. رنگ آنها هم باید طبیعی باشد، برای مثال، بلوند و مشکی و قهوه‌ای، نه صورتی و آبی. باید آنها را به‌روشی باسلیقه و شیک حالت دهید و از مدل‌های ترند خودداری کنید. آقایان هم باید موهایشان را مرتب نگه دارند و از مدل‌های فشن مو خودداری کنند.

ابروها را با موچین یا وکس باید مرتب و تمیز کنید؛ ولی نباید خیلی نازک باشند.

۷. مدل آرایش در استایل اولد مانی ساده و طبیعی است

اصول استایل اولد مانی
سوفیا ریچی در عروسی‌اش هم آرایشی کاملا ساده داشت.

در استایل اولد مانی باید فوق‌العاده ساده آرایش کنید. فقط از پرایمر، کانسیلر در صورت نیاز، رژگونه به‌اندازه کافی، ریمل طبیعی و بالم لب یا رژلب بسیار ملایم که براق نباشد استفاده کنید. اگر لازم است سایه چشم بزنید، به رنگ‌های مایل به قهوه‌ای یا پاستلی پایبند بمانید.

۸. عطرتان باید باکیفیت باشد

از عطرهای باکیفیت استفاده کنید و آنها را روی مچ دست و پشت گوش خود بزنید. نیاز نیست در عطر شنا کنید. همین قدر که عطر ملایمی بدهید کافی است.

۹. سبک زندگی سالم اتخاذ کنید

درست بخورید، ورزش کنید و در کل، سبک زندگی سالمی داشته باشید. کسی که از استایل اولد مانی پیروی می‌کند، به‌ندرت ممکن است چاق شود.

۱۰. اکسسوری‌های مناسب و محدود استفاده کنید

اصول استایل اولد مانی
اکسسوری‌هایتان محدود و ساده باشند.

اکسسوری‌های کلاسیکی را استفاده کنید که به امضای شما تبدیل شوند و هرروز از آنها استفاده کنید. برای مثال، حلقه عروسی و نامزدی را از نوع تیفانی یا رینگ ساده انتخاب کنید. زنجیر ساده طلا یا طلای سفید، گردنبند مروارید، گوشواره‌های مروارید یا گل‌میخی همگی از اکسسوری‌هایی هستند که سال‌ها می‌توانند با شما همراه باشند. یادتان باشد، گوشواره‌های متری بلند و سوراخ‌های متعدد روی گوش، در این استایل جایی ندارند.

نکته: درباره پیرسینگ هم همین قانون وجود دارد. اگر چنین استایلی می‌خواهید، باید دربرابر وسوسه پیرسینگ مقاومت کنید. افراد ثروتمند هرگز از پیرسینگ استفاده نمی‌کردند و نمی‌کنند.

نکته مهم بعدی این است که همیشه دو یا سه جواهر کافی است. خودتان را غرق جواهرات نکنید. می‌توانید از جواهرات زیبای خود با لباس‌های کژوال هم استفاده کنید. برای مثال، یک شلوار جین و یک پیراهن زیبای کژوال را با گوشواره الماس یا یاقوت ست کنید. البته الماس و یاقوت گران‌قیمت هستند و هرکسی از عهده خرید آنها برنمی‌آید. می‌توانید از سنگ‌های ارزان‌تر ولی باکیفیت انتخاب کنید. کافی است زیبا به نظر برسند.

۱۱. صحبت درباره قیمت جواهرات ممنوع!

به خاطر داشته باشید که اگر جواهرات اصل دارید، نباید در جمع درباره آنها لاف بزنید. مثلا تا از شما نپرسیده‌اند از کدام جواهرفروشی خرید کرده‌اید، درباره آن چیزی نگویید. اگر هم پرسیدند فقط نام برند را بگویید و شش‌ساعت توضیح ندهید که الماس آن چند قیراط است و چه قیمتی داشته است. افرادی که استایل اولد مانی دارند، هرگز لزومی نمی‌بینند اعلام کنند که می‌توانند چیزهای گران‌قیمت بخرند. مردم خودشان می‌فهمند.

۱۲. عینک آفتابی باکیفیت بزنید

اصول استایل اولد مانی
عینک آفتابی را باکیفیت انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید استایل اولد مانی داشته باشید، یک عینک آفتابی باکیفیت بگیرید و مدت‌های طولانی از آن استفاده کنید. یادتان باشد عینک آفتابی لوگودار مانند لوگوی لباس است. البته شاید درباره برندهایی مانند ریبن نتوانید کاری بکنید، ولی بسیاری از برندها نسخه بدون لوگو هم دارند یا لوگوهایشان جایی قرار دارد که پشت موها پنهان می‌شود.

۱۳. منش و ادب خود را حفظ کنید

مهمترین قدم در پیروی از استایل اولد مانی، مودب‌بودن است. واقعیت این است که مودب‌بودن هنری است که نزدیک است محو شود. بااین‌حال، اگر تلاش کنید می‌توانید. درباره اینکه چقدر پول دارید یا ندارید صحبت نکنید. به وضعیت مالی دیگران کاری نداشته باشید؛ منظور این است که پشت‌سر دیگران درباره ثروت و دارایی آنها یا فقر و فلاکت آنها صحبت نکنید. همیشه قبل از صحبت‌کردن فکر کنید و با طمأنینه حرف بزنید تا بفهمید چه جمله‌ای به کار می‌برید. آرامش ظاهری شما، استایلی کاریزماتیک به شما می‌بخشد.

استایل اولد مانی برای آقایان

قوانینی که در بالا گفتیم برای آقایان هم صدق می‌کند. بااین‌حال، یک‌سری موارد شخصا به آقایان مربوط است که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم.

رنگ‌ها و الگوهای کلاسیک در استایل اولد مانی مهم‌اند

اصول استایل اولد مانی

به رنگ‌های سرمه‌ای، خاکستری، سفید و خاکی فکر کنید؛ رنگ‌هایی که هرگز از مد نمی‌افتند. الگوهای لباس‌هایتان را ساده و کم‌رنگ انتخاب کنید؛ برای مثال، راه‌راه، چهارخانه و شطرنجی جزو این الگوها هستند.

همه قطعات ضروری را در کمد لباستان داشته باشید

اصول استایل اولد مانی
یکی دو دست کت‌وشلوار با همه جزئیات ضروری آن داشته باشید.

نیازی نیست یک کمد پر از کت و شلوار با کیفیت معمولی داشته باشید. فقط چند دست کت‌وشلوار باکیفیت و خوش‌پوش با پیراهن‌های شیک، کفش‌های براق و اکسسوری‌هایی نظیر ساعت مچی کلاسیک یا پوشت ابریشمی داشته باشید کافی است. این لباس‌ها را همه‌جا می‌توانید به دفعات بپوشید.

به تناسب لباس و کیفیت پارچه اهمیت بدهید

اصول استایل اولد مانی
لباس‌ها را نه زیاد تنگ بگیرید و نه زیاد گشاد.

لباس‌هایتان را کاملا متناسب با اندامتان انتخاب کنید. منظورم واضح است؛ یعنی نه زیاد آنها را تنگ انتخاب کنید که ماهیچه‌هایتان بیرون بزند و نه آن‌قدر گشاد باشند که در آنها غرق شوید.

بهترین پارچه‌هایی که می‌توانید بخرید انتخاب کنید. پشم مرینوس، پنبه مصری، چرم اصل و مواد اولیه‌ای از این دست، در اولویت قرار دارند. البته فراموش نکنید که قرار نیست برای داشتن این استایل حتما پولدار باشید. همیشه لباس‌های باکیفیت مقرون‌به‌صرفه‌ای وجود دارند که نه‌تنها ماندگار شوند بلکه استایل شما را نیز ارتقا دهند.

استایل اولد مانی با خودنمایی منافات دارد

استایل اولد مانی خودنمایی را ممنوع می‌کند. درواقع این ظرافت و منش شماست که مهم است. به‌جای لوگوهای پرزرق وبرق یا برندهای برجسته از کیفیت استقبال کنید.

تکنیک لایه‌بندی لباس‌ها را یاد بگیرید

اصول استایل اولد مانی
تکنیک لایه‌بندی لباس را یاد بگیرید.

لایه‌بندی لباس‌ها تکنیکی است که هر مرد شیک‌پوشی باید در آن مهارت داشته باشد. یک ژاکت کشمیر روی یک پیراهن، با یک چینوی خوش‌ترکیب و اسنیکر، ترکیبی عالی از لباس‌های کژوال و رسمی ایجاد می‌کند که نشان از استایل اولد مانی دارد.

زیبایی و آراستگی را در اولویت قرار دهید

اصول استایل اولد مانی
آراستگی را در اولویت قرار دهید.

این استایل فقط به لباس ربط ندارد؛ نظافت، زیبایی و آراستگی هم از اصول مهم آن است. مدل موی کلاسیک و مرتب را انتخاب کنید و موهای صورت را مرتب نگه دارید. فراموش نکنید مراقبت از پوست نشان می‌دهد که برای خودتان ارزش قائل هستید. بنابراین آقایان محترم، از پوستتان مراقبت کنید.

آداب معاشرت را بیاموزید

زیبایی‌شناسی اولد مانی به همان اندازه که به نحوه لباس پوشیدنتان مربوط می‌شود درباره رفتار هم هست. اصول آداب معاشرت را بیاموزید، خود را با ظرافت نشان دهید و اعتمادبه‌نفس داشته باشید. این بدان معنا نیست که باید مغرور و متکبر باشید. به یادگیری و فرهنگ علاقه نشان دهید.

سخن پایانی

در دنیای معاصر با مدل‌های بی‌پایانی که هر روز ترند می‌شوند و فردا از بین می‌روند، استایل اولد مانی نشانه افرادی است که با این ترندها موافق نیستند. در این مطلب با این استایل جذاب آشنا شدیم و نشانه‌ها و عناصر مهم آن را آموختیم. دیدیم که این استایل با لباس‌ها و اکسسوری‌های باکیفیت و بادوام و نیز طرح‌های همیشه‌سبز که از مد نمی‌روند سروکار دارد و از این لحاظ با پایداری محیط‌زیست ارتباطی تنگاتنگ برقرار می‌کند. با استایل برخی افراد مشهور نظیر شاهدخت دایانا، کیت میدلتون، دیوید بکهام، ملکه لتیسیا و بلیک لایولی که پیرو استایل اولد مانی هستند هم آشنا شدیم.

نظر شما درباره استایل اولد مانی چیست؟ آیا این سبک را می‌پسندید یا ترجیح می‌دهید از لباس‌های ترند روز و مد سریع پیروی کنید؟ لطفا دیدگاه‌های ارزشمندتان را با ما درمیان بگذارید.

نظرات (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian