اوت فیت های پاییزی مناسب استایل خیابانی

فصل پاییز با پالت رنگارنگ خود از زرد گرفته تا قرمز و سبز که در طبیعت به چشم می خورد یکی از الهام بخش‌ترین فصول سال برای داشتن یک استایل خیابانی متفاوت و جذاب است. اگر هنوز استایل شخصی خود برای پاییز امسال را نساخته‌اید و یا به دنبال الهام گرفتن از ایده‌های اوت فیت های پاییزی مناسب استایل خیابانی هستید در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی آخرین روندها و نکات مهم برای داشتن یک اوت فیت پاییزی خاص و جذاب بپردازیم.

اوت فیت چیست؟

پیش از آن که به سراغ بررسی ایده اوت فیت های پاییزی مناسب استایل خیابانی برویم ابتدا باید بدانیم که اوت فیت چیست؟ بسیاری از افراد اوت فیت و استایل را یکی می‌دانند و حتی بسیاری از مواقع این دو مفهوم را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند!

به طور کلی “اوت فیت” (Outfit) به مجموعه‌ای از لباس‌ها و اکسسوری‌ها اشاره دارد که یک فرد به صورت کامل برای یک موقعیت یا فعالیت خاص انتخاب می‌کند. این مفهوم به ترکیب و تطابق لباس‌ها و اکسسوری‌ها با هم و با موقعیت خاصی که شما قصد دارید از آن استفاده کنید، اشاره دارد.

از سویی، “استایل” (Style) به شیوه یا الگوی کلی انتخاب و استفاده از لباس‌ها و اکسسوری‌ها توسط یک فرد گفته می‌شود. در واقع استایل به سلیقه و ذائقه شخصی فرد در انتخاب لباس و لوازم جانبی می‌پردازد و می‌تواند بر اساس مد، موقعیت، فرهنگ، و حتی تفضیلات شخصی شما تعیین شود.

بنابراین، اوت فیت یک جزء از استایل است. وقتی شما یک اوت فیت را انتخاب می‌کنید، در واقع یک پیشنهاد خاص برای لباس‌ها و اکسسوری‌ها برای یک فعالیت یا موقعیت خاص دارید. اما استایل به مجموعه گسترده‌تری از انتخابات و ترکیبات لباس‌ها اطلاق می‌شود که نشان‌دهنده ذائقه و سلیقه شخصی شما در زمینه مد و فشن است.

5 اوت فیت جذاب زنانه برای پیروی از استایل خیابانی در پاییز 1402

1.اوت فیت دنیم یا تماما جین

اوت فیت پاییزی دنیم مناسب استایل خیابانی

دنیم که به استایل‌هایی گفته می‌شود که تمام آیتم‌های آن از جنس جین انتخاب شده‌اند از پرطرفدارترین ترندهای بهار و تابستان 1402 بود که حالا به پاییز نیز منتقل شده است. اگر از طرفداران استایل خیابانی باشید احتما به خوبی می‌دانید که آیتم های جین جز جدایی ناپذیر یک استایل خیابانی زنانه هستند.

در پاییز و زمستان امسال می‌توانید با انتخاب یک شلوار جین بوت کات و ست کردن آن با یک کت کراپ و یا مانتو جین هم رنگ و یا متفاوت در خیابان بدرخشید. همچنین می‌توانید با کمک یک جفت اسنیکرز سفید و یا بوت چلسی و ترکیب آن با کیف ترندی کلاچ و یک کلاه بافت ساده اوت فیت خود را کامل کنید.

2.اوت فیت پاییزی زنانه قرمز رنگ

اوت فیت پاییزی مونوکروم قرمز

با توجه به ترند شدن رنگ قرمز در پاییزامسال و جذابیت استایل‌های مونوکروم می‌توانید به سراغ یک استایل قرمز رنگ نیز بروید.

قرمز که یکی از رنگ‌های اصلی پاییزی است می‌تواند هارمونی زیبایی با طبیعت این فصل ایجاد کند و به جذابیت ظاهر شما بیافزاید. سعی کنید یک کت اور سایز و شلوار قرمز را با یک تی شرت قرمز و یا حتی سفید ست کنید. برای تکمیل اوت فیتتان نیز می‌توانید از یک کفش کالج استفاده کنید  و یک کیف چرم دستی با آن ست کنید. یک اکسسوری به شکل انار و یا یک گوشواره انگور قرمز می‌تواند این اوت فیت پاییزی زنانه را به اوج برساند.

3.اوت فیت پاییزی زنانه با پارچه چهارخونه

اوت فیت پاییزی با پارچه چهارخانه

بسیاری از افراد برای شکل دادن استایل خیابانی پاییزه خود به سراغ سبک های کلاسیک و ماکادمیا می‌روند. یک از اوت فیت ها پیشنهادی پاییزی که هرگز از مد نمی‌افتد و بسیار برای عکاسی‌های پاییزی مناسب است استایل با پارچه‌های چارخونه و دامن است.

پاییز امسال می‌توانید یک دامن میدی ضخیم را با یک بلوز و یا بافت یقه اسکی ترکیب کنید و با کمک یک کلاه برت و یک بوت بلند و یا کفش های مری جین که از ترندهای امسال هستند اوت فیت خود را کامل کنید. در صورت استفاده از کفش مری جین می‌توانید یک جوراب شلواری به رنگ بلوز خود نیز بپوشید.

4. اوت فیت های پاییزی زنانه با کت کراپ چرم

اوت فیت پاییزی زنانه با ژاکت چرم

کت های کراپ که به سرعت در میان دختران جوان و علاقه مندان به مد طرفدار پیدا کرده اند می‌توانند به یکی از مهمترین آیتم های اوت فیت پاییزی شما تبدیل شوند.

این کت ها را می‌توانید با انواع شلوار جین به ویژه شلوار جین بوت کات استایل کنید. بهتر است امسال به سراغ استایل‌های تمام چرم و یا شلوار چرم نروید زیرا دیگر جز ترند و لباس های به روز دنیای مد به شمار نمی‌روند.

برای تکمیل اوت فیت با کت چرم توصیه می‌شود به سراغ انواع بوت‌های چرم بنددار که از نظر رنگی با کت شما هماهنگ هستند بروید.

5.اوت فیت با کراکس

اوت فیت پاییزی به سبک استایل خیابانی با کراکس

شاید باورتان نشود اما کراکس ها هنوز هم در اوج هستند و حالا انواع بوت کراکس نیز معرفی شده است که می‌توانید به کمک آنها یک اوت فیت پاییزی جذاب داشته باشید.

3 اوت فیت مردانه برای پیروی از استایل خیابانی در پاییز 1402

1. اوت فیت با ژاکت بیسبالی

اوت فیت پاییزی پسرانه با ژاکت بیسبالی

ژاکت های بیسبالی را پاییز 1402 باشلوار جین مام وتی شرت بیسیک ترکیب کنید . این استایل بیسک خیابانی هرگز از مد نمی‌افتد و به شما اجازه می‌دهد جذاب و خوش استایل به نظر برسید.

2. اوت فیت مردانه پاییزی با کت چرم

اوت فیت پاییزی به سبک استایل خیابانی با کت چرمی

اگر به دنبال استایل خیابانی‌ای هستید که کمی رسمی تر از کت های بیسبالی به نظر برسد به سراغ کت های چرم بیسیک بروید . کت‌های چرم را می‌توانید با توجه به رنگی که دارند با انواع شلوار و کفش ست کنید. برای مثال برای داشتن یک اوت فیت جذاب پاییزی با کت چرم می‌توانید یک کت مشکی را با شلوار جین و بوت چلسی به همین رنگ ست کنید و با کمک یک عینک دودی ترندی این اوت فیت را تکمیل کنید.

3. اوت فیت پاییزی با هودی

اوت فیت پاییزی پسرانه با هودی

انواع هودی از بهترین انتخاب‌های استایل خیابانی برای فصل‌های سرد سال هستند. هودی‌ها را با شلوارهای جاگر ست کنید یا به سراغ انواع جین ها بروید. با توجه به دمای هوا از انواع پافر و کاپشن نیز میتوانید برای تکمیل اوت فیت خود استفاده کنید.

استایل خیابانی چیست؟

وقتی صحبت از فرهنگ یک شهر می‌شود، شما یاد چه چیزی می‌افتید؟  احتمالا مراکز مهم و تاریخی، مکان‌های دیدنی و به طور کلی چهره‌ی آن شهر. از طرفی وقتی صحبت از مردم  یک جامعه می‌شود، گویش مردم، سبک و فرهنگ  پوشش و استایل‌های آن‌ها نیز جزو مواردی است که نادیده گرفته نمی‌شود و توجه ما را به خود جلب می‌کند.

استایل خیابانی یا استریت استایل نیز برگرفته از فرهنگ و سبک زندگی مردم یک شهر است. در استایل Street ما خیلی به دنبال ترندهای روز مد و فشن نیستیم و ملاک، راحتی و سلیقه‌ی شخصی افراد و فرهنگ آن شهر است.

اگر تمایل دارید درباره‌ی استایل خیابانی و تاریخچه‌ی آن به همراه چند مرکز اصلی استایل‌های خیابانی بدانید؛ هم‌چنین با چند ایده برای داشتن استایل‌های خیابانی زنانه و مردانه آشنا بشوید؛ تا پایان مقاله همراه ما باشید.

استایل خیابانی چیست؟

  استایل خیابانی  Street Style در اصول و قوانین فشن  قرار نمی‌گیرد و بیشتر بر پایه‌ی سلیقه و علایق شخصی افراد است و خیلی دنباله رو ترند‌ها و مد حال حاضر نیست.

 به طور کلی می‌توان گفت لباس‌ها، اکسسوری‌ها و در کل استایل یک فرد، تا حد زیادی به ویژگی‌های درونی و به سلایق شخصی او برمی‌گردد. در استایل خیابانی  چندين عامل تأثیرگذار هستند، مانند هویت‌های هر شخص، روحیات آن فرد و از همه مهم‌تر فرهنگ آن جامعه.  این نکته را نباید فراموش کنیم که استایل خیابانی تا حد زیادی  برگرفته از فرهنگ  و قوانین یک شهر یا جامعه است.

استریت استایل  از فرهنگ مد و فشن بریتانیا گرفته شده و به مرور در سراسر جهان  گسترش یافت.  

 تاریخچه‌ استایل خیابانی به کجا برمی‌گردد؟

همان‌طور که اشاره کردیم، شروع استریت استایل به قرن بیستم  و به بریتانیا بر‌می‌گردد و درست بعد از پایان جنگ جهانی دوم، تأثیرات خود  را بر مد و فشن گذاشت. استایل خیابانی از دل جامعه و فرهنگ غالب آن بر‌می‌آید و به دنبال پیروی از فشن‌شوها و مدل‌ها نیست.

در واقع تاریخچه‌ی استایل خیابانی به بعد از جنگ جهانی دوم مربوط می‌شود. در آن زمان گروهی از مردم، خواهان ایجاد تغییراتی در سبک زندگی روزمره و تحت تأثیر جنگ بوده‌اند؛ در نتیجه گروه‌های کوچک مختلف و خرده‌فرهنگ‌هایی شکل گرفت که سبک و استایل زندگی و لباس خاص خود را داشته‌اند؛ مانند هیپی‌ها، پانک و …

از طرفی  به مرور زمان و با افزایش استفاده از شبکه‌های اجتماعی، استایل Street بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است؛ هم‌چنین اگر از دید دیگری به این استایل در صنعت فشن نگاه کنیم، فراگیر شدن استریت استایل، موجب ایجاد تغییراتی در صنعت مد و رفتار مصرف‌کنندگان شده است.

در استایل خیابانی هیچ محدودیتی وجود ندارد. در این استایل به طور کامل درباره‌ی تجربه کردن و آیتم‌های مناسب سلیقه‌ و علاقه‌ی شما در لباس‌ها و اکسسوری‌ها، صحبت می‌شود.

با این وجود در ادامه پیشنهاد‌هایی برای شما جهت داشتن استایل‌های خیابانی زنانه و مردانه خواهیم داشت.  تصویر

تاریخچه‌ استایل خیابانی -  مجله کمد

آیتم‌هایی برای داشتن استایل خیابانی زنانه و مردانه

اگر برایتان سوال پیش آمده است که چگونه می‌توانید استریت استایل مناسب خود را بسازید، باید این را بگوییم که استایل خیابانی هیچ محدودیتی ندارد و شما می‌توانید  از هر استایلی  استفاده کنید.  در واقع استریت استایل شما می‌تواند برگرفته از استایل‌های مختلفی مانند بوهو، استایل کژوال، وینتیج و… باشد.

 با این حال اگر به دنبال داشتن استایل خیابانی روزانه و ساده و در عین حال شیک و مختص به خودتان هستید، از میان استایل‌های گفته شده استایل کژوال از جهت شباهت‌هایی که با استایل خیابانی دارد، می‌توان استفاده کرد.

از آن‌جا که استایل کژوال تماما بر اساس راحتی شما است، شاید بتوان گفت جزو استایل‌هایی است که می‌تواند به داشتن استریت استایل شما کمک خوبی ‌کند؛ فراموش نکنید که شما می‌توانید از این استایل‌ها بر اساس سلیقه‌ی خود استفاده کنید و خودتان را محدود نکنید.

استایل خیابانی زنانه

برای داشتن یک استایل خیابانی زنانه، شما می‌توانید از آیتم‌های استایل کژوال مانند موارد زیر کمک بگیرید:

·       استفاده از اکسسوری‌ها را فراموش نکنید.

   از بافت‌های مختلف و پارچه‌های مختلف کنار هم استفاده کنید.

·       جین همیشه گزینه‌ی مناسبی برای‌ داشتن یک استایل خیابانی زنانه است.

·       در انتخاب لباس‌هایتان ملاک را راحتی خود بگذارید.

·       در فصل پاییز و زمستان استفاده از  لباس‌های بافتنی را در استایل خیابانی خود فراموش نکنید.

·       با توجه به هر فصل، به لایه‌های مختلف لباس‌هایتان توجه کنید و آیتم‌های مورد نیاز را حذف یا اضافه کنید؛ مانند سویشرت و کت و…

استریت استایل زنانه
استایل خیابانی زنانه

استایل خیابانی مردانه

برای داشتن استریت استایل مردانه‌ی خود می‌توانید از موارد زیر کمک بگیرید:

·       رنگ مناسب خود را استفاده کنید. اگر در طول روز از رنگ‌های خیلی روشن  یا خیلی تیره استفاده نمی کنید، نیاز نیست آن‌ها را در استایل  Streetمردانه‌ی خود استفاده کنید. تنها به شخصیت و علایق خود رجوع کنید و از آن‌ها در ساخت استایلتان کمک بگیرید.

·       به اکسسوری‌ها مانند کفش، کمربند، شال گردن و … توجه کنید و با دقت از آن‌ها استفاده کنید.

·       سعی کنید لباس‌هایی را انتخاب کنید که مناسب سایز و فرم بدن شما باشد و به اصطلاح فیت بدن شما است.

·       استفاده از پارچه‌های طرح‌دار نیز گزینه‌ی مناسبی برای شما خواهد بود.

·       اگر ایده‌ای نداشتید به سراغ کمد خود بروید و از آیتم‌هایی در رنگ‌های کلاسیک مانند مشکی و سفید استفاده کنید. رنگ‌های کلاسیک گزینه‌ی خوبی برای یک استایل کژوال و استایل خیابانی مردانه خواهند بود.

·       از هم‌نشینی رنگ‌هایی که استفاده می‌کنید، مطمئن شوید.

استریت استایل مردانه - مجله کمد
استایل خیابانی مردانه

مراکز اصلی استایل‌های خیابانی؛ از لندن تا توکیو

وقتی صحبت از استریت استایل می‌شود، همیشه از مراکزی که تنوع استریت استایل‌ها در آن‌ها زیاد است و در عکاسی‌های خیابانی نقش مؤثری دارند، صحبت می‌شود. در ادامه به بررسی مراکز اصلی استایل‌های خیابانی می‌پردازیم.

لندن خاستگاه اصلی استایل خیابانی

استریت استایل در لندن از قواعد و روش‌های خاصی پیروی نمی‌کند. این استایل بیشتر بیان‌کننده‌ی فردیت و هویت افراد است. در خیابان‌های لندن، هم‌چنان آثاری از سبک پانک و پارچه‌های چهل تکه دوزی شده را که از قبل رایج بوده‌اند، می‌بینیم. این استایل هم‌چنان اصالت قدیمی خود را در این شهر حفظ کرده است.

لندن خاستگاه اصلی استایل خیابانی
استایل خیابانی در لندن

استایل خیابانی در پاریس

پاریس یکی از شهر‌های شناخته‌شده‌ی مد و فشن است. استایل‌های خیابانی در پاریس بسیار چشم‌نواز و برگرفته از آداب و رسوم شهری پاریس هستند . تأثیر زیاد مد و فشن و هنر در این شهر دیده می‌شود. شاید در گذشته استفاده از کلاه‌های برت و یقه‌های قایقی در استایل‌های خیابانی این شهر رایج بود، ولی امروزه مقداری از حالت سنتی خود فاصله گرفته است و بیشتر تمرکز آن، به جای اجزای لباس، بر دلیل و هدف پوشیدن آن است.

استایل خیابانی در پاریس
استریت استایل در پاریس

استایل خیابانی در توکیو

استایل خیابانی ژاپنی تحت تأثیر طراحان مد و فشن شناخته‌شده و نوجوانان و جوانان پیشرو در این صنعت قرار گرفته است. تأثیر شبکه‌های اجتماعی و خرده فرهنگ‌های مختلف باعث ایجاد تغییرات زیادی در استایل street  توکیو شده است.

استایل خیابانی در توکیو
استریت استایل در توکیو

استایل خیابانی در میلان

استایل خیابانی در میلان تا حدی تحت تأثیر مد و فشن و هفته‌های مد است و شامل برش‌های بی‌نقص، پارچه‌های زیبا، لباس و اکسسوری‌های بادوام می‌شود که همیشه پایه و اساس لباس‌های ایتالیایی هستند.

استایل خیابانی در میلان
استریت استایل در میلان

استایل خیابانی در نیویورک

استریت استایل در این شهر تحت تأثیر هفته‌های مد نیویورک که به عنوان یکی از هفته‌های مد در خارج از اروپا توجه جمعیت‌های زیادی را از سراسر جهان به خود جلب می‌کند، قرار می‌گیرد. از طرفی آوانگارد همیشه در نیویورک جایگاه عادی و رایجی داشته است و شاید به همین دلیل، استریت استایل‌های متنوعی را در این شهر می‌بینیم.

استایل خیابانی در نیویورک
استریت استایل در نیویورک

جمع‌بندی

از مراکز مهم و دیدنی استایل‌های خیابانی تا ویژگی‌های کلی این استایل به همراه تاریخچه‌ی آن، در این مقاله صحبت کردیم. شما نیز می‌توانید با در نظر گرفتن سلیقه و آیتم‌های مورد علاقه‌‌ی خود در لباس و اکسسوری‌ها و هم‌چنین با در نظر گرفتن فرهنگ شهری که در آن زندگی می‌کنید، استایل‌های خیابانی متنوع و جذابی را برای خود بسازید. 

خوشحال می‌شویم تا نظر شما را درباره‌ی این استایل بدانیم. به ما بگویید که استریت استایل شما شامل چه آیتم‌هایی می‌شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian