تاریخ رژ لب‌ با استوانه‌های پُرکردنی شروع شد، اما پس از رواج پلاستیک، بازار با رژ ‏لب‌های یک‌بارمصرف پر شد

اولین رژ لب سرامیکی دیور

روژ پریمیر (Rouge Premier) اولین رژ لب دیور است که قاب آن از سرامیک و فلز ساخته‌شده است.

چه چیزی رژ لب را ارزشمند می‌کند؟ این سوالی بود که پیتر فیلیپس، مدیر خلاقیت محصولات آرایشی بهداشتی دیور، از خود پرسید. او می‌گوید: «می‌خواستم چیزی بسازم که آن‌قدر با ارزش باشد که از والدین به فرزند ارث برسد، مانند لباسی شیک یا یک قطعه جواهر». چنین گنجینه‌ای باید زیبا باشد، بله، اما لازم است بسیار بادوام و قابل‌استفاده مجدد هم باشد.»

به گزارش «تونی اند کانتری»، این فکر اولیه بعد از پنج سال به تولید جدیدترین رژ لب دیور ختم شد.

بدنه این رژ لب استوانه‌ای سرامیکی به نازکی ناخن است که کارخانه چینی‌سازی ۱۶۰ ساله فرانسوی Maison Bernardaud آن را ساخته است.

بدنه این شاهکار مهندسی با طرح نمادین toile de Jouy پوشانده شده است که اشاره ظریفی به پیشخان لوازم جانبی بوتیک اصلی کریستین دیور در سال ۱۹۴۷ و به نوعی یاد کردن از ماریا گرازیا چیوری است که در مدتی که متصدی این خانه مد بود، این الگو را به روش‌های گوناگون بازسازی کرد.

ایده اصلی با اینکه مدرن به نظر می‌رسد، از اولین رژ لب‌های پُرشدنی دنیا گرفته‌ شده است، مانند رژلب‌های اصلی روژ دیور (Rouge Dior) مربوط به ۷۰ سال پیش. ایده‌ای عالی که در سال ۱۹۵۳ به کیف آرایش خانم‌ها راه یافت.

نویسنده «تونی اند کانتری» این رژ لب را مانند «ساتن روی لب» توصیف کرده است که با استفاده از عصاره گل ختمی و طلای ۲۴ عیار تهیه شده و عطر ملایمی از چای سرخ و ترنج دارد.

فقط چند هزار قاب سرامیکی Dior Rouge Premier تولید خواهد شد که از اول سپتامبر در فروشگاه‌های دیور در اتحادیه اروپا و در آمریکا عرضه خواهد شد و آن را به قطعه‌ای مورد علاقه مجموعه‌داران بدل خواهد کرد.

تاریخ رژلب‌های جامد مومی با استوانه‌های پُرکردنی شروع شد، اما به‌مرور، با آمدن موج پلاستیک، بازار لوازم‌ آرایش با رژ لب‌های یک‌بارمصرف پر شد.

در سال‌های اخیر، با توجه به مسئله محیط‌زیست، بسیاری از تولیدکنندگان لوازم‌آرایشی بهداشتی محصولاتی طراحی کرده‌اند که با مراجعه به نمایند‌گی‌های آن‌ها می‌توان بسته خالی محصول را تحویل داد و آن را پُرشده پس گرفت. از آن جمله است رژ لب‌های پرکردنی لا بوش رژ از هرمس، رژ لب‌های پرکردنی ولنتینو در پنجاه رنگ متفاوت، و رژ لب‌های شنل با قوطی طلایی و رنگ ثابت.

هم‌زمان با افتتاح مجموعه ۲۲ای‌دبلیو، دیور رژ لب‌های Dior Addict خود را در قوطی‌هایی که فرم آن‌ها از طرح‌های خلاقانه خانه دیور الهام گرفته‌ است به صنعت مد عرضه کرد. قیمت این قوطی‌ها، که با لوگوی تغییر شکل یافته دیور آبلیک (Dior Oblique طراحی شده به‌وسیله جان گالیانو) تزیین شده‌اند، در حدود ۲۸ دلار است و با رژ لب‌های ۳۲ دلاری دیور پر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian