اینفلوئنسرهای دیجیتال آواتارها
اینفلوئنسرهای دیجیتال آواتارها

دنیای متاورس فضایی هیجان‌انگیز برای تجربه پدیده‌های جدید

در دنیایی که ما تا قبل در آن زندگی می‌کردیم، تمام اتفاقات در دنیای واقعی اتفاق می‌افتاد و هر آن چیزی که ما در دنیای مجازی در دو سال اخیر تجربه کردیم، در خریدهای آنلاین یا گرفتن تاکسی آنلاین خلاصه می‌شد. البته یادآوری اینکه کرونا باعث تمایل بیشتر مدیران به برگزاری جلسات آنلاین و استفاده از نیروهای فریلنس و یا دورکار شد، هم بد نیست. اما بعد از کم شدن سویه‌ی کرونا در دنیا بعد از واکسیناسیون، معرفی دنیای متاورس، شدت گرفت. این دنیا با دسترسی‌های متنوع و آواتارهای جنجال آفرین مسبب هیجان حضور افراد را فراهم آورد. اینفلوئنسرهای تصاویر کامپیوتری (CGI) اخیراً صنعت را تحت تاثیر قرار داده‌اند. در سال 2020، بیش از 50 نفر در رسانه‌های اجتماعی ظاهر شدند و اکنون بیش از 150 اینفلوئنسر مجازی فعال وجود دارد. البته این مساله را باید درنظر گرفت که وجود آواتارها و اینفلوئنسرهای دیجیتالی منحصرا در دنیای متاورس یا پلتفرم‌ها نیستند، آن‌ها در هر فضایی می‌توانند حضور داشته باشند.

دنیای متاورس هیجان انگیزinteresting world of metaverse
دنیای متاورس هیجان انگیز

اینفلوئنسرها و تاثیرات آنها

در میان هیاهوی دنیای متاورس و استفاده از دنیای دیجیتال، یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که افراد در حال تجربه‌ی آن هستند ورود شرکت‌های بزرگ و کمپانی‌های به نام، در سرتاسر دنیا به این رویداد عظیم و ناشناخته است. ورود کمپانی‌ها به معنی ورود ابزار جدید، جابه‌جایی‌ها و معاملات بسیار بزرگ خواهد بود و این معاملات از طریق تبلیغات به شکل جدید صورت خواهند گرفت. همان‌طور که تا به امروز تبلیغات توسط اینفلوئنسرها در اینستاگرام انجام شده‌اند (چرا که آنها کسانی هستند که در خریدهای آنلاین به افراد کمک خواهند کرد تا بتوانند بهتر انتخاب کنند) از این به بعد نیز بیشتر این اتفاق‌ها به دست آن‌ها رقم زده خواهدشد. یک مشتری در اینستاگرام یا فضای مجازی خود افراد مشهور و برندها را برای دیدن محصولات به روز دنبال می‌کند. اما یک شخص نمی‌تواند با یک فرد مشهور خودش را یکی بداند و از او الگو بگیرد. او احتیاج به یک فرد عام دارد تا با او همزاد پنداری کند و بتواند او را به عنوان الگوی خود انتخاب کند. که در این مرحله حضور اینفلئونسرها مهم می‌شود.

influencers and their impact on the social mediaاینفلوئنسرها و تاثیرات آنها
اینفلوئنسرها و تاثیرات آنها

آژانس اینفلوئنسر دنیایی جدید برای مارکتینگ

اینفلوئنسرها بعد از مدتی باید به شکل جدیدی وارد عمل می‌شدند، که راه حل آن تعویض اینفلوئنسرهایی از مردم عام به اینفلوئنسرهایی به شکل آواتار (آواتارها در واقع نقاشی های دیجیتال با پیکسل‌ها به شکل انسان و یا دارای ویژگی‌های انسانی هستند) بود، که برای برندهای بزرگ فشن بسیار کارآمد هستند، چرا که تا چند سال آینده می‌توان از لباس‌های برندهای بزرگ به آواتار خود در دنیای متاورس پوشاند یا با آن در جلسات کاری حضور بهم رساند و یا به وسیله عینک‌ها VR آن‌ها را به تن خود افراد پوشاند. برندهای بزرگی مثل پرادا، پوما و یوکس در حال ساخت آواتارهایی با قابلیت پذیرش توسط جامعه هستند که بتوانند با کمک آن‌ها به اهداف‌شان برسند.

از آن‌جایی که هدف نهایی هر برندی افزایش درآمد است و در انجام این کار، آن‌ها باید بهترین تاکتیک‌ها را برای مخاطبان هدف خود بیابند. اینفلوئنسر مارکتینگ یک راه عالی برای رسیدن به هدف نهایی برای این شرکت‌هاست. شخصی به نام دادلی نویل اسپنسر (Dudley Nevill-Spencer) کار خود را رها کرد و آژانس اینفلوئنسر مجازی در سال 2017 راه اندازی کرد. اما بسیاری از برندهای لوکس به او توجه نکردند. به گفته شرکت بانکداری سرمایه‌گذاری مورگان استنلی، با رشد بیش از حد بازی‌های متاورس و NFTها پیش‌بینی می‌شود؛ تا سال 2030 ده درصد از بازار کالا‌های لوکس را تشکیل دهد. آواتارها به یک ترند برای تجربه دیجیتال تبدیل شده‌اند و برندها تازه از خواب غفلت بیدار شده‌اند.

نویل اسپنسر می‌گوید: “بسیاری از افراد که در طول سال‌ها با آن‌ها صحبت کرده‌ایم، تنها در شش ماه گذشته برای کار به ما مراجعه کرده‌اند.” مزیت این آواتارها به نسبت انسان‌ها قابل کنترل بودن و هزینه‌ی خیلی کمتر آن‌ها است. دیگر مساله‌ی مهم این است که آن‌ها به راحتی می‌توانند روی مسائلی مثل تنوع رنگ پوست، تنوع اندام و گوناگونی در افراد مانور دهند. در ادامه به معرفی چند اینفلئونسر می‌پردازیم.

 آژانس اینفلوئنسر مارکتینگ دنیایی جدید برای مارکتینگ
آژانس اینفلوئنسر مارکتینگ دنیایی جدید برای مارکتینگ

لودو ماگالو (Lu do Magalu)

در سال 2020، لو دو ماگالو پرطرفدارترین اینفلوئنسر مجازی بود. در حال حاضر، او همچنین با تعداد 5.8 میلیون بیشترین تعداد دنبال کننده در اینستاگرام در بین آواتارها را دارد و به راحتی می‌توان درک کرد که چرا او در صدر این لیست قرار دارد. او مثل یک گزارشگر گاهی در کانال یوتوب خود برنامه‌هایی ارائه می‌کند که در بین آواتارها حرکتی بدیع است. زبانی که او صحبت می‌کند، اسپانیولی است. او اولین حضور خود را بیش از یک دهه پیش از طرف مجله Luiza، یکی از بزرگترین شرکت‌های خرده فروشی در برزیل، برای بازاریابی iBlogTV در YouTube انجام داد. از آن زمان، او در بررسی محصولات، جعبه‌گشایی ویدیوها و همچنین نکات نرم‌افزاری را از طرف این غول خرده‌فروشی به اشتراک گذاشته است.

لودوماگالو اینفلوئنسر دیجیتالی
لودوماگالو اینفلوئنسر دیجیتالی

لیل میکلا (Lil Miquela)

لیل که جزو ده اینفلوئنسر برتر می‌باشد. او با 3 میلیون فالور یکی از پر مخاطب‌ترین اینفلوئنسرهای دیجیتال در فضای اینستاگرام است. او در سال 2016 به بازار معرفی شد که متعلق به کادری در حال رشد در فضای مجازی که به اینفلوئنسرهای مجازی شناخته می‌شوند، است. هر ماه بیش از 80.000 نفر در نرم‌افزار Spotify آهنگ‌های او را گوش می‌دهند. همچنین او با خانه‌ی مد ایتالیایی Prada همکاری می‌کند. تا سال گذشته، زمانی که سازندگان او یک شیرین کاری تبلیغاتی ترتیب دادند تا منشأ او را فاش کنند، بسیاری از طرفداران او تصور می‌کردند که او یک جوان 19 ساله است. اما لیل میکولا از پیکسل ساخته شده است و برای جذب فالوور و لایک طراحی شده است.

لیل میکلا اینفلوئنسر دیجیتالی
لیل میکلا اینفلوئنسر دیجیتالی

برمودا (Bermuda)

او در اینستاگرام 278 هزار دنبال کننده دارد، به دلیل انکار تغییرات آب و هوایی با لیل میکلا و رابطه‌اش با دوست پسر سابق او، (اینفلوئنسر مجازی بلاوکو) جزو اینفلوئنسرهای پرحاشیه است. برمودا که اصالتاً اهل لس آنجلس است، اولین کار خود را در سال 2016 انجام داد. او که خود را ملکه ربات می‌نامد، قصد دارد کارآفرینان جوان را برای کاوش در زمینه رباتیک ترغیب کند. علاوه بر این، او جلدی از Under The Bridge را که توسط Red Hot Chilli Peppers در Spotify تهیه شده بود منتشر کرد. برمودا، گریس کلی به عنوان الگوی خود انتخاب کرده است. همچندین برندهایی از جملهChanel ، Vetements و Mercedes Benz را تبلیغ کرده است. نکته‌ی جالب توجه او این است که او با یکی از آهنگ‌های آریانا گرانده (Ariana Grande) خواننده به شهرت رسید.

 برمودا اینفلوئنسر دیجیتالی
برمودا اینفلوئنسر دیجیتالی

بلاوکو (Blawko)

بلاوکو با 146هزار فالور در اینستاگرام، جدا از مثلث عشقی عجیب و غریبش با برمودا و لیل میکولا، به خاطر سبک لباس‌های خیابانی‌اش محبوب است. او همچنین چندین خالکوبی روی بدن خود انجام داده، از جمله لوگوی Brud بر روی ران راست خود. او کانال یوتیوب خود را دارد و یک مجموعه دی جی در رادیو NTS اجرا کرد. بلاکو با برندهایی مانند AliExpress ،BornxRaised و Burberry همکاری کرده است. او درمورد مسائلی مثل تبعیض‌های نژادی به طور واضحی در برنامه‌های کانال یوتوب خود شوخی می‌کند و این مسائل را جزو دغدغه‌هایش مطرح می‌کند.

اینفلوئنسر دیجیتالی بلاکو
اینفلوئنسر دیجیتالی بلاکو

شودو (Shudu)

شودو با 224 هزار دنبال کننده در اینستاگرام اولین سوپر مدل دیجیتال جهان با قرارداد مدلینگ است که توسط آژانس سوپر مدل دیجیتال The Diigitals ارائه شده است. شودو بسیار زیبا و واقعی‌ترین اینفلوئنسر مجازی اخیر در حال بازاریابی از سری Samsung Flip بود. او همچنین با Vogue ،Cosmopolitan کار کرده است و یک مدل Balmain است. حرفه مدلینگ شود و شامل کمپین‌هایی برای سالواتوره فراگامو، لکسوس و کریستین لوبوتین است. جالب است او هنگامی که توسط برند زیبایی فنتی از محتوای پیج او استفاده شد، آن‌ها نمی‌دانستند که او یک اینفلوئنسر مجازی یا آواتار است.

شودو اینفلوئنسر دیجیتالی
شودو اینفلوئنسر دیجیتالی

عملکرد بعضی برندها در زمینه‌ی ارائه‌ی اینفلوئنسر

برخی از برندها، شخصیت‌های واقعی دیجیتالی ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال، دیور مدل Angelababy را برای حضور مجازی در نمایشگاه Pre-Fall 2021 در شانگ‌های ایجاد کرد. بازی دوگانه کندال جنر، ستاره Keeping Up With The Kardashians در مجموعه مونوگرام تابستانی 2020 بربری (Burberry) به نمایش درآمد. حتی یک آواتار جاستین بیبر را در انتشار یک موسیقی با حمایت آمازون تبلیغ کرد.
همچنین می‌توان به مورد دیگری اشاره کرد. در سال 2021 شرکت بازی‌های کامپیوتری فورتنایت (Fortnite) در طی یک همکاری آواتارهایی با پوشاکی از برند بالنسیاگا را به بازار عرضه کرد که این اولین همکاری این شرکت با یک برند لوکس پوشاک محسوب می‌شود. البته این اولین همکاری بالنسیاگا با صنعت بازی نیست. سال گذشته، این خانه بازی ویدیویی اصلی خود را با نام Afterworld: The Age of Tomorrow ایجاد کرد تا مجموعه پاییز و زمستان 2021 خود را به نمایش بگذارد. به نظر می‌رسد آخرین همکاری بالنسیاگا با Epic Games، توسعه‌دهنده بازی‌های ویدیویی Fortnite، ادامه طبیعی سفر این برند به دنیای متاورس باشد.

همکاری فورت نایت و بالنسیاگا
همکاری فورت نایت و بالنسیاگا

در ادامه، اینفلوئنسرهای مجازی موجود اکنون با رقابت برندهایی روبرو هستند که آماده راه اندازی آواتارهای کامپیوتری خود هستند. Yoox، سایت تخفیف آنلاین لوکس متعلق به گروه Yoox Net-a-Porter، اینفلوئنسر مجازی خود Daisy را در سال 2018 راه‌اندازی کرد. او همچنان در کمپین‌های چند برند خود حضور دارد و لباس‌هایی از برندهای Calvin Klein و Tommy Hilfiger را پوشیده است. شرکت تولیدی Dimension Studio می‌گوید دیزی در حال حاضر با برندهای مد و زیبایی در پروژه‌های مجازی کار می‌کند. مانوئلا استریپولی، مدیر ارتباط و برند Yoox می‌گوید، دلیل ایجاد دیزی را تبلیغات بهتر توضیح می‌دهد. چرا که در حال حاضر مشتری‌ها که در حال چک کردن اینستاگرام خود هستند، دیگر علاقه‌ای به تبلیغات نشان نمی‌دهند و آن‌ها را رد می‌کنند. ولی دیزی برای آن‌ها جذابیت دارد و حس یک انسان عادی را به آن‌ها می‌دهد.

برندها در استفاده از اینفلوئنسرهای دیجیتال

نکته آخر

در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تغییراتی خواهیم بود که اینفلوئنسرهای دیجیتالی که با دستور ما انسان‌ها هدایت می‌شوند. امید است این تغییرات در راستای بهبود روانی افراد، رفاه زندگی و از بین بردن افکار پوسیده‌ای مثل تبعیض نژادی و جنسیتی باشد. نه فقط در خدمت تبلیغات و افزایش مصرف‌گرایی.

نسل Z و مدیا

نسل Z به افرادی گفته می‌شود که بین سال‌های ۱۹۹۷ و ۲۰۱۲ میلادی، متولد شده‌اند.مسن‌ترین‌های این نسل اکنون جوانانی هستند که در اوایل دهه ۲۰سالگی زندگی خود قرار داشته، به سن بلوغ رسیده و وارد دنیای تجارت می‌شوند.
آنها اولین نسل از اهالی فعال دنیای دیجیتال هستند. نسلZ هرگز به یاد ندارند که سفارش آنلاین بیرون‌بر، ارسال پیام‌های واتس‌اپ برای دوستانشان یا ویدیوکال با خانواده‌شان ممکن نباشد. آنها اولین نسلی هستند که تقریباً ۲۴ ساعت شبانه روز آنلاین و در دسترس هستند.

نسل Z و تجارت اجتماعی

استفاده نسل Z از دستگاه‌های هوشمند همچنان در حال افزایش است. اطلاعات‌ اخیر نشان می‌دهد که ۹۸ درصد از آنها صاحب یک گوشی هوشمند هستند و در سه ماهه سوم سال گذشته، به طور متوسط بیش از ۴ ساعت در روز از اپلیکیشن های متفاوت استفاده میکردند – که این رقم زمان بازی کردن آن هارا را شامل نمی‌شود.
با این حال، عادات استفاده از پلتفرم‌ها برای آنها کمی تغییر کرده است. نسل Z فراتر از تجارت الکترونیک( e-commerce ) که مورد علاقه نسل هزاره ها بود، حرکت کرده است و به تجارت اجتماعی(social commerce) روی آورده -که عمل خرید، در خانه و کاملاً در بستر رسانه های اجتماعی انجام میشود. و دلیل خوبی هم دارد: با اینکار، الگوریتم می‌تواند ترجیحات و سلایق آن‌ها را شناخته تا توصیه‌های مرتبط ترو بهتر و در نهایت، یک تجربه خرید شخصی‌سازی شده به آن‌ها ارائه بدهد.(که همچنین خطر چرخه رهاشدگی را کاهش می‌دهد)، مردد بودن بین تمایل به خرید کردن و فقط تماشا کردن را کاهش می‌دهد و بیشتر درگیر استفاده از فیلترهای درون برنامه ای، ویژگی هایی چون واقعیت افزوده و پخش زنده میشود.
اکثریت (۹۷٪) از مصرف کنندگان Gen Z می گویند که اکنون از رسانه های اجتماعی به عنوان منبع اصلی الهام خرید خود استفاده می کنند. ۶۵ درصد می گویند که از رسانه های اجتماعی برای یافتن محتواهای سرگرم کننده استفاده می کنند. و ۶۱٪ از آنها به طور خاص علاقه مند به تماشای محتوای ویدیویی بیشتری هستند. برندهایی که می‌خواهند توجه این مخاطبان را جلب کنند، نیاز به اولویت دادن به محتوای اصیل و ارگانیک به جای خروجی آراسته‌تری -که به تولید برای هزاره‌ها عادت کرده‌اند- هستند.
پلتفرم های تجارت اجتماعی برای Gen Z شامل اینستاگرام، تیک تاک و پینترست است. در واقع، هشتگ #tiktokmademebuyit بیش از ۲٫۳ میلیارد بازدید در TikTok داشته و #amazonfinds بیش از ۶٫۷ میلیارد بازدید دارد. طبق یک گزارش درباره نسل Z، نزدیک به ۳۰٪ از این گروه می گویند که فرآیند پرداخت آسان برای آنها در تکمیل خریدشان مهم است. برندها باید با به حداقل رساندن حواس‌پرتی‌هاا، مراقب باشند که مصرف‌کنندگان را از صفحه دور نکنند و تجربه‌ای یکپارچه‌تر – از کشف شدن تا پرداخت – را برای مشتریان در نظر بگیرند. مهم است که استراتژی هایی را توسعه دهند که الویت را برای مصرف کنندگان فراهم می کند تا با کمترین حساسیت ممکن در این مسیر حرکت کنند.

نسل Z
هشتگ #tiktokmademebuyit

با پیش‌بینی این تغییرات آتی در بازار، پلتفرم‌های بزرگ قبلاً برنامه های خود را به روز رسانی کرده‌اند تا مطمین شوند که خریدها نه تنها بدون اصطکاک و حساسیت، بلکه ایمن و قابل اعتماد پیش میروند. سوایپ‌آپ‌های( swipe-up) اینستاگرام که شما را مستقیماً به سمت محصول می‌برد چیز جدیدی نیست. با این حال، قسمت «خرید» اینستاگرام – که در صفحه اصلی پیج ها یافت می‌شود و در نوامبر ۲۰۲۰ منتشر شد – امکان مشاهده بیشتر برند را فراهم می‌کند، که به معنای توانایی تبلیغ محصولات و خدمات خود برای مخاطبان گسترده‌تر است. فیس‌بوک، اینستاگرام و پینترست نیز اخیراً شراکت‌های Shopify خود را اعلام کرده یا گسترش داده‌اند – پلتفرمی که پرداخت‌های سریع و ایمن را تضمین می‌کند که به اطلاعات مالی کاربران نیاز ندارد.

نسل Z و اینفلوئنسرها

نسل Z علاقه شدیدی به اکانت‌هایی دارد که با سلیقه آن‌ها مطابقت دارند – یا آنها را با اکانت‌های جدیدی آشنا می‌کند. درک تعامل منحصر به فرد آنها در رسانه های اجتماعی مستلزم شناسایی علایق اولیه آنها است.
برندها باید به این مخاطبان خوش صدا گوش دهند. در حالی که نسل Z به سرعت از برندهایی حمایت می کند که آنها را به عنوان یک فرد مورد توجه قرار می دهند، دیدگاه های نوع دوستانه و آگاهانه از محیط زیست آنها نیز باعث جلب توجه آنها میشود. نگرانی‌های زیست‌محیطی به سرعت در حال افزایش است: ۷۹ درصد از نسل Z در ۱۸ کشور پاسخ دادند که، رفتار پایدارتر شرکت‌ها از زمان شیوع کووید-۱۹ برای آنها مهم‌تر است، و تمایل شدیدی برای “بازسازی بهتر” پس از سال ۲۰۲۰ وجود داشت.
به‌طور گسترده‌تر، سازندگان محتوا به‌طور مداوم در فیدهای رسانه‌های اجتماعی نسل Z، به‌ویژه آنهایی که در بازی تخصص دارند، نشان داده می‌شوند. در مقایسه با کاربر معمولی اینترنت، نسل Z به احتمال زیاد، بیشتر علاقه دارد شخصیت های بازی آنلاین را دنبال کند.
افزودن عناصر گیمیفیکیشن به محتوای خود (استفاده از عناصر بازی در زمینه غیر بازی) یک راه عالی برای حفظ تعامل نسل Z با برند شما است. همچنین یک عنصر بسیار انعطاف‌پذیر در مجموعه آرشیو بازاریابی شما است، زیرا می‌تواند به شما در رسیدن به اهداف متعدد چون تعامل، آگاهی و تغییروتبدیل کمک کند.
گیمیفیکیشن می‌تواند از بازی‌های تبلیغاتی (بازی‌هایی که به‌طور اختصاصی برای نمایش برند شما در یک محیط بازی تعاملی ساخته شده‌اند) در صفحات لندینگ وب ها، مینی‌بازی‌های مارک‌دار در پلتفرم‌هایی مانند اسنپ چت یا پاداش‌های درون‌برنامه‌ای بایتز باشد. می‌توانید با ارائه گزارش‌های پیشرفت آنها به شیوه‌ای سرگرم‌کننده، کاربران را به ادامه استفاده از پلتفرم خود تشویق کنید – برای مثال، ۱۰۰ ساعت بازی در برنامه چیز جدیدی را در بازی باز می‌کند. عناصر گیمیفیکیشن همچنین می‌توانند شامل: آزمون‌های جذاب، نظرسنجی یا جلسات پرسش و پاسخ در فیدهای اجتماعی شما باشند. گزینه ها تقریباً نامحدود هستند و می توانند با توجه به بودجه برند مقیاس شوند.
هیچ‌کدام از اینها به این معنی نیست که محتواهای خود برند باید در جایگاه دوم قرار گیرد – بیش از یک سوم از نسل Z برندهایی را که دوست دارند دنبال می‌کنند، در حالی که حدود ۱/۴ ام آن‌هایی را دنبال می‌کنند که قصد خرید از برندشان را دارند. تنها چیزی که آنها ۱۰۰درصد نخواهند بود، وفاداری بی چون و چرا است – نسل Z 22%” بیشتر احتمال دارد بگویند که در ماه گذشته یک برند را به صورت آنلاین آنفالو کرده اند.” به همین دلیل است که برندها باید همیشه استراتژی‌های محتوای معتبر، با کیفیت و نوآورانه را در اولویت قرار دهند تا سلیقه این نسل را حفظ کنند. این اغلب به عنوان یک استراتژی «اطلاعات سرگرمی(infotainment strategy)» نامیده می شود – که تعادل دقیقی از خروجی های اطلاعاتی است که به ماهیت برابری طلبانه نسل Z و محیط زیست آگاهانه و فرار سرگرم کننده که آنها را در وهله اول به رسانه های اجتماعی سوق داد، می پردازد.
انتظارات نسل Z، همراه با بیزاری آشکار آنها از تبلیغات سنتی مخرب – اساساً دنیای بازاریابی را تغییر خواهد داد. اینفلوئنسر مارکتینگ یک استراتژی موثر برای ساختن برند و همچنین در کنار آن، احساسات ان برند است. با نسل جدید Z که در کنار شماست، پتانسیل بلندمدت برند شما بسیار زیاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian