مد همیشه راهی برای انتقال پیام‌های مهم بوده‌است. طراحان با کالکشن جدید خود، آنچه باید دیده شود را با ابزاری که در دست دارند به نمایش می‌گذارند. در هفته مد ۲۰۲۲ پاریس، برندهای مختلفی از جمله Hermes، DIOR، Loewe و …. حضور داشتند. هر یک از این برندها متناسب با اهداف برند خود و پیامشان، لباس‌هایی را طراحی کردند تا با مخاطب خود بهتر ارتباط بگیرند. در این میان، بعضی از برندها با هنجارشکنی جنسیتی، توجه به پایداری و خلاقیت‌های قابل توجه، بیشتر مورد توجه قرار گرفتند. در این مقاله، درباره هفته مد ۲۰۲۲ مردانه پاریس حرف می‌زنیم. با ما در ادامه همراه باشید، تا علاوه بر بررسی اتفاقات و حواشی این رویداد، با چند برند فعال در این حوزه نیز آشنا شوید.

هفته مد: 

 هفته مد یا فشن ویک (Fashion Week)، یکی از رویدادهای مهم است که یک هفته طول می‌کشد؛ و برندها آخرین کالکشن خود را برای رسانه‌ها و خریداران به نمایش می‌گذارند. هفته‌‌های مد در چهار پایتخت مهم دنیای فشن (نیویورک، لندن، پاریس، میلان) برگزار می‌شوند. فشن ویک در سال‌های گذشته یک رویداد نسبتاٌ خصوصی بوده، اما اخیراً به یک پدیده آنلاین تبدیل شده است و تعدادی از فشن شوها در متاورس برگزار شدند. علاقه‌مندان به مد، می‌توانند از همراهی با برند محبوب‌شان در این رویداد، لذت ببرند.

هفته‌های مد هدف های مختلفی را دنبال می‌کنند:

  •  بخشی از ترندها را مشخص می‌کند
  •  به طراحان اجازه می‌دهد تصویر خود را در ذهن مخاطب پررنگ تر کنند و مجموعه خود را تبلیغ کنند
  •   خریداران تصمیم می‌گیرند که این مجموعه برای مخاطب جذاب هست یا نه
  • مارکت را به حرکت در می‌آورد؛ زیرا برای هر لووک به تعدادی استایلیست، مدل، آرایشگر، کارگردان و … نیازمند هستند

هفته مد ۲۰۲۲ پاریس

هفته‌ی مد پاریس، یکی از چهار رویداد مهم در دنیای فشن است و دو بار در سال برگزار می شود. اولین بار، هفته مد پاریس، در اکتبر ۱۹۷۳ برگزار شد؛ و شامل بخش‌های Haute Couture و Ready_To_Weat در زیرمجموعه مد مردانه بود؛ و هدف دولت فرانسه برای برگزاری این رویداد، تامین بودجه بازسازی کاخ ورسای بود. امسال بعد از فشن ویک میلان، کالکشن‌های بهار و تابستان ۲۰۲۳ مردانه، در تاریخ ۲۱ تا ۲۶ ژوئن در فرانسه به نمایش گذاشته‌شد. در ادامه به بررسی کالکشن‌هایی که بیشتر مورد توجه قرار گرفتند می‌پردازیم. برای دیدن سایر کالکشن‌های این برند می‌توانید به سایت فشن ویک پاریس سر بزنید.

Kidsuper، تلاقی هنر و فشن 

این کالکشن با ۲۳ لووک فوق‌العاده زیبا، از قطعات هنری مختلف، برگرفته‌شده بود. بعد از هر مدل، تابلو هنری که منبع الهام طراحی‌ها بود، نشان داده‌شد. هر لووک، مستقیما از همتای خود الهام گرفته‌شده بود؛ و بیشتر لووک‌ها شامل کت و شلوار بود.  دیلان درباره مجموعه خود گفت: «در حالی که برای اولین بار برای نمایش پاریس آماده می‌شدم؛ در برنامه‌های دیگر حضور داشتم؛ و از شکاف بین مخاطب و سوژه تحت تاثیر قرار گرفتم. من می‌دانم چگونه مردم را وادار به مشارکت کنم. از اینجا ایده حراج در یک نمایش هنری به ذهنم رسید». در طول کت‌واک مدل‌ها، بینندگان می‌توانستند با ارائه مبلغ پیشنهادی خود، شانس داشتن هر یک از قطعات هنری را داشته‌باشند. بدین ترتیب یک مزایده هنگام نمایش کارهای این دیزاینر برپا شد. طراح این مجموعه whose Brooklyn، بعد از سه ماه بی‌خوابی، طراحی نقاشی‌های این کالکشن را به اتمام رساند و آن را پاریس به نمایش گذاشت. 

   

Loewe، پیوندی پرجنب و جوش بین طبیعت و فناوری 

  Loewe، یک خانه مد لوکس اسپانیایی است که در سال ۱۸۴۶ تاسیس شده. جاناتان اندرسون، طراح این برند، به دلیل نبوغ خود در زمینه های سورئال شناخته شده است. این طراح و موسس برند JW Anderson، با آزمایش گیاهان روی پارچه، پیوند جدیدی بین طبیعت و لباس پدید آورد. اندرسون می‌خواست موضوعات ادراک، طبیعت و پیشرفت را به تصویر بکشد. او کالکشن خود را تلفیقی از “طبیعت ارگانیک و ساخته‌شده” توصیف می‌کند. ایده اصلی این کالکشن این است که با گذشت زمان، این قطعات با طبیعت ادغام شوند. طراحی‌ها نیز، با همین هدف، برای نشان دادن تعادل بین طبیعت و فناوری است. او لباس‌های کالکشن خود را به مدت ۲۰ روز خارج از پاریس، در یک تونل آبیاری کرد تا گیاهان برای روز فشن شو آماده باشند. کالکشن او در مجموع ۵۹ لووک داشت. کت‌ها و هودی‌های چرمی مجلل این مجموعه، گاهی با دوخت مینیمال، و گاهی به‌طور اغراق‌آمیز بودند. پلیورهای اورسایز همراه با شلوارهای تنگ اسپرت دیزاین شده‌بودند. پوشیدن شلوارهای تنگ و پترن‌دار، و لباس‌های کوتاه و بدون شلوار، برای مردان هنجارشکنی‌هایی بود که در این مجموعه دیده می‌شد. عمده لباس‌ها از جمله ژاکت‌های بامبر، هودی‌ها و سویشرت‌ها، از لحاظ طول و شکل نسبت به حالت نرمال تغییر یافته بودند. لباس‌ها با موادی مانند ناپا درست شده‌بود تا فرسوده‌تر به نظر برسد.

Louis Vuitton، کالکشنی برای زنده نگه‌داشتن یاد ویرجیل ابلو 

LV کالکشن جدید خود را برای خداحافظی از ویرجیل و میراثش در روز بیست و سومین روز از فشن ویک برگزار کرد. ویرجیل، از مارس ۲۰۱۸، مدیر هنری بخش لباس مردانه لویی ویتون بود؛ و در سال ۲۰۲۱ بر اثر سرطان، درگذشت. این مجموعه توسط افرادی طراحی شده‌بود که ساعات طولانی با او کار کردند.هدف این کالکشن، یادآوری تغییرات اجتماعی عمیق و غیر قابل بازگشتی بود که ابلو موفق به تثبیت آن شد. این کالکشن به طور زنده در موزه لوور پاریس برگزار شد. در این مجموعه، ژاکت‌های بامبر چرمی، کت و شلوارهای بلند، کت‌هایی با نقش‌های بزرگ فرانسوی قرن هجدهم و مجموعه‌ای غنی از گلدوزی‌های گل و ژاکارد دیده می‌شد. ویرجیل کسی بود که بدون محدودیت، رویاهای خلاقش را دنبال می‌کرد. او هنگام خلق کالکشن‌هایش، برای خود هفده ساله‌اش، طراحی می‌کرد. این طرز فکر کودکانه و آسمان آبی محوطه موزه، که به قطاری از اسباب بازی تبدیل شده‌بود، یادآور ابلو، هنگام ساخت مجموعه‌های این برند بود. این کالکشن در مجموع ۷۳ لووک داشت. 

Dior، رویای یک باغبان 

مجموعه دیور در Normandy، واقع  در سواحل فرانسه، روز ۲۱ ژوئن در فضایی باز برگزار شد. دو مکانی که الهام بخش مجموعه اصلی بوند، Granville and Sussex بودند. کیم جونز مدیر هنری برند دیور در این مجموعه، از خانه واقعی کریستن دیور، در شهر Normandie فرانسه الهام گرفته‌بود. کیم برای این کالکشن، دیور را در یک فضای باز تابستانی، هنگام خلق اثری جدید در خانه‌اش تصور کرد. این مجموعه، در فضایی با گل‌های طبیعی و رنگارنگ، به همراه صحنه نقاشی شده به تصویر کشیده‌شد. او با طراحی جدید برای این کالکشن همکاری کرد؛ تا دیور را با نگاهی نو بازآفرینی کند.در بیشتر لووک‌های این کالکشن، مدل‌ها کلاه باغبانی پوشیده‌اند. لباس‌ها جزئیات زیادی دارند و شامل جامپر‌های بافتنی بدون آستین و اورسایز، کیف و کمربند، ژاکت‌های زیپ‌دار و شورت‌های دولایه هستند.

Givenchy و لباس‌های کلاسیک آمریکایی

در دومین روز از هفته مد پاریس، متیو ویلیامز اولین نمایش مردانه مستقل خود را برای مجموعه بهار تابستان ۲۰۲۳ ژیوانشی آماده کرد. این کالکشن از افراد نزدیک ویلیامز که شامل آرتیست‌ها، دیزاینرها و موزیسین‌ها بود الهام گرفته‌شده‌بود. کالکشن جدید او، به عنوان دنیای مدرن لباس مردانه، و میراث صنایع دستی عمل می‌کند. مدل‌ها در فضای کم عمقی از آب که دود سفیدی از آن خارج می‌شد راه می‌رفتند. لووک‌های اول شامل استایل مونوکروم، ماسک صورت، لباس‌های بیرونی و یک موتیف استتار تکرار شونده بود. لووک‌های بعدی شامل شلوارهای بلند ورزشی، عینک آفتابی، شلوار گرمکن و کت شلوار می‌شدند. او مجموعه خود را اینگونه توضیح می‌دهد: «گفت‌وگو و تعامل زمان و فرهنگ، طرز لباس پوشیدن مردان را تحت تاثیر قرار می‌دهد». 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian