متاورس چیست؟
آنچه که متاورس نامیده می‌شود تصورات شمارا نسبت به دنیاهای مجازی دگرگون خواهد کرد. متاورس انقلاب جدیدی در اینترنت است که از دو کلمه “متا” به معنی “برتر” و “ورس” مخفف universe به معنی “جهان” است. برای درک ساده‌تر، متاورس را می‌توان فضای مجازی زنده یا دست کم سه بعدی‌ نامید که به جای تماشای آن روی صفحه، به وسیله هدست‌های واقعیت مجازی، عینک‌های واقعیت افزوه و مواردی از این قبیل می‌توانید وارد آن بشوید. در این فضا شما یک آواتار دارید و می‌توانید زندگی را به همان سبک زندگی فیزیکیتان ادامه دهید، به فعالیت‌های اقتصادی بپردازید، تفریح کنید و با افراد متفاوت معاشرت کنید.

اهمیت متاورس در فشن
برندهای لوکس از این رنسانس فناوری بهره می‌برند تا لباس‌های دیجیتالی برای آواتارها و هویت‌های مجازی ما ایجاد کنند. همچنین متاورس این امکان را می‌دهد تا برندها با نسل جوان‌تر ارتباط برقرار کنند. متاورس به استعدادها فرصت می‌دهد تا به دور از سایه مافیا شکوفا شوند. از این فضا می‌توان به عنوان آزمایشگاهی برای ایده‌های تجاری استفاده کرد و ایده‌های مختلف را امتحان کرد تا کارایی آن‌هارا در دنیای فیزیکی سنجید.

بالنسیگا
در سال 2021 برند بالنسیگا همکاری خود را با شرکت Epic game ، سازنده بازی کامپیوتری محبوب Fortnite اعلام کرد. بازی Fortnite در سرتاسر جهان 400 کاربر دارد و بالنسیگا در این همکاری برای چهار آواتار این بازی لباس مجازی و لوازم جانبی طراحی کرده است. کاربرانی که این خریدها را انجام می‌دهند می‌توانند عکس‌های آواتار خود را ارسال کنند تا در بیلبوردهای میدان‌های شهر در این بازی به نمایش در بیاید. همچنین نسخه فیزیکی و محدود کالکشن Balenciaga x Fortnite از طریق فروشگاه‌ها و وب‌سایت این برند قابل خرید است. بالنسیگا یک بخش تجاری جداگانه برای فعالیت در دنیای متاورس و استفاده از فرصت‌های سودآور در آن ایجاد کرده است.

گوچی
در سال 2021 گوچی در متاورس با پلتفرم بازی Roblox همکاری کرد و فضایی به نام “باغ گوچی” راه‌اندازی کرد. باغ گوچی یک تجربه دیجیتال از یک نمایشگاه واقعی در فلورانس است که به مناسب صدمین سالگرد گوچی راه‌اندازی شده است. فضای باغ گوچی شامل چندین اتاق می‌شود که ادای احترامی به کمپین‌های مختلف گوچی است. بازیکنان می‌توانند وارد این فضاها شوند و آیتم‌های دیجیتال گوچی را برای آواتارهایشان خریداری کنند تا در بازی استفاده کنند. یک کیف گوچی در این بازی با قیمت 4115 دلار به فروش رسید که این قیمت از ارزش محصول فیزیکی آن 1000 دلار بیشتر است. پیش‌بینی می‌شود فعالیت در متاورس به سوداور ترین منبع درامدزایی گوچی تبدیل شود.

رالف لورن
این برند نیز در متاورس با پلتفرم بازی Roblox همکاری کرده است. رالف لورن هشت لباس ورزشی برای این بازی طراحی کرده است که آواتارهای بازیکنان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های پولو آن‌ها را امتحان کرده و خریداری کنند.

بربری
بربری، خانه مد مجلل بریتانیایی، در همکاری با Mythical Game اولین NFT خود را در بازی Blankos Block Party راه‌اندازی کرد. اگر شما یک کلکسیونر اسباب بازی در دنیای واقعی باشید، قطعا از این بازی لذت خواهید برد. اسباب‌بازی‌های متنوعی با عنوان Blankos در این بازی ساخته شده است. بربری در مجموعه Sharky B، کاراکتر اسباب‌بازی کوسه و لوازم جانبی برای آن‌طراحی کرده است و لوازم جانبی طراحی شده برای کوسه را می‌توان برای سایر Blankos ها نیز استفاده کرد. بازیکنان می‌توانند NFTهارا خریداری کنند و با یکدیگر مبادله کنند.

بالمن
شرکت Mottel که تولید کننده عروسک‌های باربی است با برند یالمن همکاری کرده است و سه آواتار منحصر به‌فرد باربی و لوازم جانبی بدون جنسیت را به شکل NFT ارائه کرده‌اند. این اولین حضور شرکت‌های عروسک‌سازی در دنیای متاورس است. NFT ها به صورت آنلاین به حراج گذاشته ‌شدند و به بالاترین پیشنهاد فروخته شدند.

لویی ویتون
خانه مد فرانسوی لویی ویتون، دویستمین سالگرد تاسیس خود را با راه‌اندازی یک بازی موبایل به نام LOUIS THE GAME در سال 2021 جشن گرفت. این بازی از سی NFT تشکیل شده است که برای فروش عمومی نیستند و تنها بخشی از بازی هستند. کاراکتر اصلی آن یک عروسک چوبی به همراه گل نماد لویی ویتون است. این کاراکتر در طول تاریخ طولانی لویی ویتون سفر می‌کند و ماموریت‌های مختلفی را انجام می‌دهد. البته این بازی اولین بازی تولید شده توسط این برند نیست، لویی ویتون در سال 2019 با راه‌اندازی Endless Runway وارد این عرصه شد.

نایک
برند محبوب کفش‌های ورزشی در سال 2021 با خریدن RTFKT که یک برند کفش ورزشی دیجیتال است، وارد دنیای NFTها شد. RTKFT در سال 2019 تاسیس شد و فعالیت‌هایی را در جهت کمرنگ ساختن مرز میان ورزش و لباس‌های ورزشی و دنیای بازی انجام داد. در اوایل سال 2021 این برند به وسیله رمزارزها توانست بیش از 600 جفت کفش خود را در کمتر از هفت دقیقه بفروشد وبه درامد 3.1 میلیون دلاری دست پیدا کند. این برند اکنون جزو خانواده نایک است و گامی در راستای ایجاد دنیای دیجیتال نایک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian