پاریس مدت‌هاست که پایتخت مد جهان بوده است – این شهر خانه مد لباس‌های برجسته، هفته مد پاریس و طراحان لوکسی مانند Chanel و Christian Dior است. از خیابان بی‌انتها شانزلیزه گرفته تا فروشگاه‌های بزرگ مانند پرینتمپس، هر گوشه‌ای در پاریس رویای خریدار است. حتی می توانید یک خریدار شخصی استخدام کنید تا شما یا نوجوانتان را در یک سفر خرید شخصی راهنمایی کند.

اگر قصد دارید کل کمد لباس خود را اصلاح کنید، توصیه می کنیم سفر خود را در فصل های فروش تابستان و زمستان برنامه ریزی کنید. بیشتر گردشگران واجد شرایط بازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده هستند. تا زمانی که شما یک شهروند غیراروپایی هستید و بیش از 16 سال سن دارید، می توانید 12 درصد دیگر پس انداز کنید. به خاطر داشته باشید که باید بیش از 100.01 یورو در همان فروشگاه خرج کنید و همچنین باید پاسپورت خود را ارائه دهید.

به عنوان یک قاعده کلی، شما باید برندهایی را خریداری کنید که دفتر مرکزی آنها در اروپا است. آنها معمولا ارزان تر هستند زیرا مجبور نیستند هزینه هایی مانند مالیات واردات یا حمل و نقل را پوشش دهند. فقط با خرید در پاریس، می توانید تا چند صد دلار در خرید همان محصول در مقایسه با خرید آن در توکیو یا نیویورک صرفه جویی کنید.

1. لویی ویتون

مزون لویی ویتون پاریس

لویی ویتون یکی از نمادین ترین خانه های مد فرانسوی در جهان است و دفتر مرکزی آن در پاریس است. این بدان معنی است که هنگام خرید از لویی ویتون پاریس، عرضه و طیف وسیعی از محصولات را خواهید یافت.

توصیه می کنیم مستقیماً به فروشگاه اصلی در شانزلیزه بروید. این یکی از بزرگ‌ترین و خیره‌کننده‌ترین فروشگاه‌های لویی ویتون در جهان است که دارای نمای آرت دکو، فواره‌های لالیک و پله‌های مارپیچ گسترده است که شما را به بالای پنج طبقه می‌رساند. به‌علاوه، بزرگ‌ترین مجموعه محصولات لویی ویتون را در اینجا خواهید یافت که آن را به یک فروشگاه یک‌جای مناسب تبدیل می‌کند.

با این حال، آماده باشید تا با بسیاری از گردشگران دیگر همراه شوید. زمانی که فروشگاه در ساعت 10 صبح باز می شود، صفی از خریداران مشتاق را خواهید دید. از آنجایی که فروشگاه هر روز موجودی خود را تازه می کند، بهتر است هر چه زودتر مراجعه کنید تا مطمئن شوید آنچه را که به دنبالش هستید به دست می آورید.

2. Diptyque

دیپتیک پاریس

دوستداران صابون، عطر و هر چیزی که رایحه دلپذیری داشته باشد، با برند فرانسوی عطر دیپتیک به خوبی آشنا خواهند شد. از سال 1962، Diptyque با عشق شمع های خود را با مواد خام دست ساز می کند، حتی هر فتیله را با دست صاف می کند تا مطمئن شود که درست می سوزد.

اعماق محصولات Diptyque را در بوتیک اصلی آن در سنت ژرمن، در یک قدمی کوتاه از کلیسای نوتردام جستجو کنید. این فروشگاه بیشتر دکورهای دهه 1960 خود را حفظ کرده است که شامل طرح‌ها و نقاشی‌های بنیان‌گذاران کریستین گوترو، دزموند ناکس لی و ایو کوسلانت است. مهمتر از همه، اینجا جایی است که می توانید محصولاتی را بخرید که منحصر به فروشگاه های پاریس است، مانند اولین شمع های معطری که این برند ایجاد کرده است.

3. هرمس

فروشگاه اصلی  هرمس پاریس

تهیه یک کیف کلاسیک هرمس در هیچ کجای دنیا آسان نیست، اما در گوشه و کنار شهر این است که احتمالاً در فروشگاه اصلی پاریس، وضعیت بهتری خواهید داشت. به خاطر داشته باشید که تجربه خرید هرمس مستلزم ورود به فروشگاه و مرور نیست – ابتدا باید یک وقت ملاقات آنلاین درخواست کنید. حتی زمانی که قرار ملاقاتی به شما داده شود، گزینه‌های محدودی پیش روی شما قرار می‌گیرد، بنابراین کسانی که به سبک خاصی از Birkin یا Kelly توجه دارند ممکن است با ناامیدی مواجه شوند.

اگر دوست دارید ویترین فروشی کنید و در جو غوطه ور شوید، به فروشگاه Hermès در امتداد Rue de Sèvres بروید. این فروشگاه مفهومی مجلل در هتل لوتیتیا قرار دارد و نگاهی انحصاری به مجموعه‌های خاص این برند ارائه می‌دهد و همچنین خانه گل فروشی، چایخانه و کتابخانه است.

4. Caudalie

برند مورد علاقه محصولات مراقبت از پوست Caudalie در سال 1993 در تاکستان های بوردو متولد شد. از آن زمان، موسس آن، ماتیلد توماس، حتی کتابی در مورد توصیه های زیبایی منتشر کرده است، راه حل زیبایی فرانسوی، که پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز بود. Caudalie با تمرکز بر مواد طبیعی، اطمینان می دهد که محصولاتش تا حد امکان سازگار با محیط زیست هستند.

در پاریس، اقلام محبوبی مانند سرم Vinoperfect و Beauty Elixir را با نصف قیمت خواهید یافت. Caudalie همچنین به راحتی در اکثر داروخانه ها و سوپرمارکت های پاریس، از جمله Monoprix، ذخیره می شود. اما اگر وقت کافی دارید، توصیه می‌کنیم از یکی از بوتیک‌های اسپاهای برنده جایزه Caudalie دیدن کنید، جایی که می‌توانید از درمان‌های زیبایی با الهام از پروتکل‌های Vinothérapie امضا شده این برند لذت ببرید. در سرتاسر پاریس، از جمله در Le Marais، La Fayette، Montmartre و Louvre (1st arr) فروشگاه‌هایی وجود دارد.

5. ساندرو

شلوار جین ساندرو در مارسی، فرانسه

اگر می خواهید در خیابان های شیک très پاریس با مردم محلی ترکیب شوید، ساندرو نجات دهنده شما خواهد بود. این برند فرانسوی که دارای لباس‌های معاصر برای مردان و زنان است، کلید ظرافت بدون زحمت است. محصولات ساندرو در مکان‌هایی مانند ایالات متحده و بریتانیا می‌توانند تا دو برابر گران‌تر باشند، بنابراین احتمالاً باید در پاریس، جایی که ساندرو یک مارک تجاری با قیمت مقرون‌به‌صرفه است، خرید کنید.

6. فراگونارد

Musee du Parfum – Fragonard

فراگونارد در سال 1926 ساخته شد تا شگفتی های عطرسازی فرانسوی را برای مردم خارج از شهر به ارمغان بیاورد. امروزه، با ورود رایگان به سه کارخانه خود در کوت دازور، به آموزش مردم در مورد فرآیند طراحی و تولید عطر و لوازم آرایشی ادامه می دهد.

هنگامی که در پاریس هستید، در موزه دو پرفیوم فراگونارد (Musée du Parfum Fragonard) برای گشت و گذار رایگان در تاریخچه عطر توقف کنید. یاد بگیرید که بوی سفارشی خود را بسازید یا به بوتیک فراگونارد موزه بروید تا عطرها و ادکلن های کاملا طبیعی این برند را انتخاب کنید.

7. دیور

از سال 1947، دیور به خریداران مد روز در پاریس و سراسر جهان لباس می پوشاند و اکسسوری می کرد. از فروشگاه پرچمدار در محل اصلی خود در خیابان Montaigne که اخیراً پس از بیش از دو سال بازسازی بازگشایی شده است، بازدید کنید. این فروشگاه کاملاً جدید شامل عطر، لوازم آرایشی و حتی یک کافه برای شماست تا در حین لذت بردن از قهوه، خریدهای جدید خود را به رخ بکشید.

اگر چیزی را می بینید که دوست دارید، در خرید آن تردید نکنید – می توانید در هنگام خرید یک محصول دیور در پاریس تا هزاران دلار پس انداز کنید. اما حتی اگر فقط برای جستجو در آنجا هستید، همکاران فروش دیور با مهمان نوازی گرم، ماکارون، شامپاین و خدمات سریع از شما استقبال خواهند کرد.

8. کارتیه

ساعت کارتیه فرانسه

تاریخ طولانی و درخشان کارتیه در سطح جهانی شناخته شده است. Cartier که زمانی توسط پادشاه ادوارد هفتم به عنوان “جواهرساز پادشاهان و پادشاه جواهرفروشان” توصیف شد، همچنین به عنوان تامین کننده رسمی خانواده سلطنتی در اسپانیا، بلژیک، مصر و آلبانی خدمت کرده است.

«معبد» کارتیه در پاریس، واقع در امتداد خیابان دو لا پیکس، ارزش دیدن را دارد، حتی اگر قصد خرید چیزی را ندارید. بوتیک پرچمدار این برند در یک بنای تاریخی قرار دارد و توسط برخی از مشهورترین هنرمندان اروپایی تزئین شده است. دستبندهای عشق نمادین کارتیه نیز در پاریس ارزان تر هستند، به خصوص با بازپرداخت اضافی مالیات بر ارزش افزوده.

9. گالری لافایت

گالری لافایت پاریس هاوسمان

گالری لافایت یک فروشگاه زنجیره‌ای لوکس فرانسوی است که در میان خریدارانی که می‌خواهند از انواع برندهای لوکس محلی و بین‌المللی خرید کنند، محبوبیت دارد. اما توصیه می کنیم جواهرات پنهان فروشگاه را بررسی کنید: برند Galeries Lafayette خودش، از لباس گرفته تا اسباب بازی، لوازم آرایشی، لوازم خانگی و موارد دیگر.

و هیچ مکانی بهتر از فروشگاه پرچمدار پاریس هاوسمن برای خرید وجود ندارد. این ساختمان صد ساله دارای پنجره‌های شیشه‌ای رنگی نئو بیزانس، گنبدی نمادین، و یک تراس در فضای باز مشرف به پشت بام‌های پاریس است. خریداران VIP همچنین به سالن نگهبان، خدمات بازپرداخت سریع مالیات و تحویل خریدهای خود مستقیماً به اتاق هتل خود دسترسی دارند.

پنج نمایشگاه مد جهان در سال 2023

سال جدید به معنای نمایشگاه های جدید برای موزه های بزرگترین پایتخت های مد جهان است. از مهم ترین رویدادهای سال 1997 در کاخ گالیرا در پاریس، تا ادای احترام به کارل لاگرفلد در موزه متروپولیتن نیویورک: در اینجا پنج نمایشگاه مد که باید در سال 2023 ببینید.

1997، مد بیگ بنگ در کاخ گالیرا در پاریس

Y2K معروف (یا “دهه 2000”) از ابتدای سال 2022 منبع پایان ناپذیر الهام بوده است، اما با این وجود سال 1997 است که سالی محوری در مد محسوب می شود. یک «بیگ بنگ»، همانطور که مجله ووگ پاریس فصل بهار و تابستان 1997 را بهار و تابستان 1997 نامید، که کاخ گالیرا در نمایشگاهی که قرار است از 7 مارس کشف شود، دوباره آن را دنبال خواهد کرد. Meets Dress, Dress Meets Body’ اثر Comme des Garçons، و ظهور مدیران خلاق جدیدی را که اکنون به عنوان طراحان برتر شناخته می شوند، به یاد خواهد آورد، مانند Hedi Slimane، Stella McCartney و Nicolas Ghesquière. این نمایشگاه همچنین رویدادهای مهمی مانند افتتاح فروشگاه مفهومی Colette را به یاد خواهد آورد. کل نمایش شامل حداقل 50 طرح، فیلم و اسناد آرشیو خواهد بود.

کارل لاگرفلد: خط زیبایی در Met در نیویورک

موزه هنر متروپولیتن نمایشگاه بزرگ بهاری خود را به یک طراح مد به نام کارل لاگرفلد اختصاص داده است. یک گذشته نگر استثنایی که به شکل ادای احترام به نبوغ خلاق او و همچنین شخصیت او از طریق حداقل 150 طرح، آشکارا با طرح هایی با امضای طراح بزرگ آلمانی همراه است. روش کار، فرآیند خلاقانه، طرح‌ها و روابط او با نزدیک‌ترین همکارانش… عموم مردم می‌توانند از تمام کارهای طراح از زمانی که برای Balmain، Patou، Chloe، Fendi، Chanel و لیبل خودش کار می‌کرد، قدردانی کنند. . مانند هر سال، نمایشگاه مؤسسه پوشاک توسط محبوب‌ترین رویداد فرش قرمز، مت گالا، افتتاح می‌شود که همه مهمانان از طرح‌های کارل لاگرفلد استفاده خواهند کرد.

گابریل شانل. مانیفست مد در V&A در لندن

پس از کاخ گالیرا در پاریس، نوبت به موزه ویکتوریا و آلبرت رسیده است که میزبان این مراسم گذشته نگر به گابریل شانل باشد. این اولین نمایشگاه بریتانیایی است که به طور کامل به کارهای طراح فرانسوی اختصاص داده شده است و به همین مناسبت V&A برخی از خلاقیت های نادر از مجموعه خود را ارائه می دهد. در مجموع، بیش از 180 ظاهر و همچنین جواهرات، لوازم جانبی، لوازم آرایشی و عطر در موزه گردآوری خواهد شد. همه اینها برای برجسته کردن تکامل سبک نمادین گابریل شانل و همچنین سفر او تا آخرین مجموعه اش در سال 1971 است.

مد و ورزش در موزه هنرهای تزئینی پاریس

با نزدیک شدن به بازی‌های المپیک 2024 در پاریس، موزه هنرهای تزئینی تصمیم گرفته است پیوندهای نزدیک، و همیشه بیشتر، بین دنیای مد و ورزش را بررسی کند. لباس‌ها، لوازم جانبی، عکس‌ها، نقاشی‌ها، پوسترها و فیلم‌ها در موزه نصب می‌شود تا ارتباط بین این دو جهان را از دوران باستان تا امروز نشان دهد. لباس‌های ورزشی، چه طراحی شده و/یا برای تمرین یا در شهر استفاده شوند، در قلب این نمایشگاه قرار خواهند گرفت، که لباس‌های تنیس مربوط به قرن نوزدهم را برجسته می‌کند، پیراهن زرد نمادین تور دو فرانس و پیراهن‌های چوگان لاکوست. همچنین مجموعه‌های جدیدتر از جمله کفش‌های کتانی و لباس‌هایی با لوگو، و همکاری‌های ورزشی و مد لباس که اکنون بخش بزرگی از زندگی روزمره ما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian