همه چیز درباره برند اوریفلیم؛ داستان موفقیت این برند خلاق و محبوب

برند اوریفلیم یکی از برندهای مشهور سوئدی در صنعت آرایشی و زیبایی است که مدل کسب‌وکار اجتماعی جالب‌توجهی دارد. دوست دارید بیشتر با اوریفلیم آشنا شوید؟ با ما همراه باشید.

تاریخچه تأسیس برند اوریفلیم

برند اوریفلیم - بنیانگذاران برند
برادران یوچینک

برند اوریلفیم (Oriflame) را دو برادر سوئدی به نام‌های یوناس و رابرت آف یوچنیک (Robert & Jonas af Jochnick) به‌همراه دوستشان بنگت هلستین (Bengt Hellsten)، در اول ژانویه ۱۹۶۷ تأسیس کردند. چشم‌انداز آنها شرکتی بود که با الهام از طبیعت سوئد محصولات زیبایی باکیفیت را تولید کند، در دسترس همگان قرار دهد و مقرون‌به‌صرفه هم باشد. آنها نام اوریفلیم را از نام پرچم سلطنتی فرانسه در دوران قرون وسطا انتخاب کردند.

آنها هر گام خود را با تلاش و فداکاری برداشتند و هرگز فکر نمی‌کردند سفری که ۵۰ سال پیش آغاز کردند، آنها را به اوج برساند. در ابتدای کار، دوستان و اعضای خانواده آنها هم برای فروش محصولات کمک می‌کردند.

شرکت آنها ابتدا از یک دفتر کوچک در استکهلم سوئد کارش را آغاز کرد؛ ولی اکنون به‌عنوان یک شرکت بین‌المللی زیبایی در بیش از ۶۰ بازار در سراسر جهان حضور دارد. دفتر مرکزی آنها در شاف‌هاوزن، سوئیس و دفتر ثبت‌شده آنها در استکهلم واقع است.

مدل کسب‌وکار برند اوریفلیم

ویژگی قابل‌توجه برند اوریفلیم مدل کسب‌وکار آن است. این شرکت از بازاریابی چند سطحی برای فروش مستقیم به مشتریان استفاده می‌کند. آنها بیش از ۳.۶ میلیون شریک بازاریابی مستقل در سراسر جهان دارند که محصولات زیبایی و سلامتی اوریفلیم را در سراسر جهان می‌فروشند و تبلیغ می‌کنند. مجموعه محصولات این برند بسیار گسترده است و همگی نوآورانه و طبیعی هستند. این برند با فروش سالانه بسیار بیشتر از ۱.۵ میلیارد یورو، یکی از شرکت‌های پردرآمد جهان محسوب می‌شود. این شرکت هرگز بدهی نداشته است و بودجه از سرمایه‌گذاران خارجی دریافت نکرده است. به همین دلیل، پیوسته رشد می‌کند و دامنه فعالیت خود را بسیار فراتر از مرزهای سوئد گسترش می‌دهد. این شرکت کوچک خیلی زود به هلدینگ اوریفلیم (Oriflame Holding AG) تبدیل شد.

اوریفلیم تا ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۹ در فهرست نزدک (بازار بورس اوراق بهادار) استکهلم قرار داشت و بعد از آن خارج شد.

بنیانگذاران برند اوریفلیم به‌جای اینکه مانند مدل کسب‌وکارهای سنتی که نیاز به سرمایه‌گذاری کلان دارند شرکت را راه‌اندازی کنند، مدل جدیدی ایجاد کردند که به مشتریان اجازه می‌داد خودشان کارآفرین باشند و محصولات اوریفلیم را توزیع کنند.

امروز پول دربیاور و فردا به رویایت برس

مأموریت آنها با شعار «امروز پول در بیاور و فردا رویاهایت را برآورده کن»، این است که به مردم سراسر جهان در تحقق رویاهایشان کمک کنند. آنها بر این باورند که راه‌اندازی کسب‌وکار باید در دسترس همه باشد و با سرمایه کم شروع شود. آنها فرصت شغلی منحصربه‌فردی به افراد ارائه می‌دهند که نوعی کارآفرینی به شمار می‌رود و ریسک آن پایین است. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با پرداخت هزینه‌ای ناچیز، کسب‌وکار مستقل خودشان را راه‌اندازی می‌کنند و از همان روز اول با فروش محصولات اوریفلیم به درآمد می‌رسند.

اوریفلیم می‌گوید این خودتان هستید که انتخاب می‌کنید این کار درآمد جانبی اضافی یا به‌نوعی شغل دوم شما باشد یا کسب‌وکار اصلی شما. آنها با ابزارها و آموزش‌های لازم به افراد کمک می‌کنند تا در این مسیر موفق شوند؛ کسب‌وکار خود را ایجاد کنند، محصولات برند را بفروشند و خودشان هم با استخدام افراد برای فروش، برای دیگران فرصت‌های شغلی ایجاد کنند.

بنیانگذاران برند اوریفلیم می‌گویند افراد به این دلیل به اوریفلیم می‌پیوندند که خواهان تغییر هستند و مهم نیست این تغییر بزرگ باشد یا کوچک. مهم‌تر از آن، این افراد رویایی دارند و می‌دانند که با اوریفلیم می‌توانند رویاهای خود را دنبال کنند و دنیای اطراف را کمی بهتر و زیباتر کنند.

دو اصل مهم برند اوریفلیم در تولید محصولات آرایشی بهداشتی

برند اوریفلیم - اصول برند
برند اوریفلیم محصولاتش را با الهام از طبیعت تهیه می‌کند

بنیانگذاران برند اوریفلیم بر این باورند که چون اهل سوئد هستند، دیدگاه متفاوتی نسبت‌به زیبایی دارند. آنها می‌گویند زیبایی فقط مربوط به ظاهر مشتریان نیست، بلکه سبک زندگی، احساس، نگاه و رفتار آنها را شامل می‌شود. این برند زیبایی را روشی برای سالم‌بودن، لذت‌بردن از پوست زیبا، ابراز وجود و تحقق آرزوهای فردی می‌داند. بنابراین، فقط محصولات ایمن و مسئولانه تولید می‌کند و دو اصل مهم را همیشه سرلوحه کار خود قرار می‌دهد:

۱. همه محصولات از طبیعت الهام می‌گیرند

۲. نوآوری به‌کاررفته در آنها برخاسته از علم است.

الهام از طبیعت زیبای سوئد

طبیعت سوئد برای برند اوریفلیم از اهمیت بسیاری برخوردار است. گیاهانی که در آب‌و‌هوای خشن نوردیک سوئد رشد می‌کنند و زنده می‌مانند، همیشه الهام‌بخش تولید محصولات این برند بوده‌اند. آنها اولین کسانی در جهان بودند که چندین دهه قبل از شروع سایر برندها، لوازم آرایشی را با عصاره‌های طبیعی مانند عصاره شیره درخت غان تولید کردند.

آنها همیشه در تولید محصولات خود به مواداولیه طبیعی، روی می‌آورند. از سلول‌های بنیادی گیاهی گرفته تا استفاده از لایه‌بردارهای طبیعی در محصولات مربوط به شست‌وشوی پوست، همه عصاره‌های محصولات آنها از طبیعت تهیه می‌شوند. مواد آرایشی آنها تحت غربالگری اخلاقی زیست‌محیطی دقیق قرار می‌گیرد تا منبع تأمین، ایمنی و کیفیت آنها ارزیابی شود. آنها در وهله اول اطمینان می‌یابند که محصولاتشان هم برای انسان‌ها مناسب است و هم به سیاره ما آسیب نمی‌رساند.

استفاده از قدرت علم در محصولات

برند اوریفلیم با بیش از ۵۰ سال تجربه، محصولاتی با کیفیت بالا و کارایی زیاد ارائه می‌کند که با علم پیشرفته و ازطریق تحقیقات اختصاصی و اغلب پیشگامانه تولید شده‌اند. دانشمندان و کارشناسان فنی اوریفلیم در مراکز پیشرفته تحقیق و توسعه این برند، دائما در تلاش برای یافتن راه‌حل‌ها و فناوری‌های بهتر هستند تا محصولاتی نوآورانه ایجاد کنند که به خواسته‌های مشتریان پاسخ دهد. فناوری‌های آرایشی و بهداشتی این برند که به نام خود آن ثبت‌اختراع شده است، اغلب با آزمایش‌های بالینی برای اثبات درستی عملکرد محصول تلفیق می‌شوند.

ارزش‌های برند اوریفلیم

این برند ارزش‌های مهمی برای خود دارد که تمام تلاشش را برای پایبندی به آنها انجام می‌دهد. این ارزش‌ها عبارت‌اند از:

باهم‌بودن برای ایجاد جامعه جهانی

باهم‌بودن یک اصل اساسی است که جامعه پویای برند اوریفلیم بر آن بنا شده است و آنها را به برندی جهانی تبدیل کرده است. آنها بر این باورند افرادی که با هم کار می‌کنند و اهداف یکسانی دارند، به نتایج بزرگ‌تری دست می‌یابند و در طول مسیر لذت بیشتری می‌برند.

روحیه کارآفرینی

بنیانگذاران اوریفلیم کارآفرینان واقعی هستند. آنها افراد زیادی را در سراسر جهان دارند که برایشان کار می‌کنند و خودشان هم کارآفرین‌اند؛ زیرا کارمندان بیشتری استخدام می‌کنند.

شور و اشتیاق وافر

بنیانگذاران برند اوریفلیم علاقه زیادی به زیبایی، کسب‌وکار و مهم‌تر از همه، مردم دارند. مردم برای آنها شامل کارمندان اوریفلیم و همه کسانی هستند که از محصولات این برند لذت می‌برند، کسانی که کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کنند، زندگی خود را تغییر می‌دهند و رویاهای خود را محقق می‌سازند. اشتیاق آنها باعث تقویت باور آنها به قدرت رویاها برای الهام‌بخشیدن، حفظ و تغییر زندگی می‌شود.

راهبرد پایداری محیط‌زیست برند اوریفلیم

برند اوریفلیم به‌شدت به پایداری محیط‌زیست و احترام به طبیعت متعهد است. آنها می‌دانند برای موفقیت درازمدت، باید به یک شرکت زیبایی کاملا پایدار تبدیل شوند. دستیابی به این هدف یک سفر دائمی است و آنها عمیقا به آن تعهد دارند. راهبرد پایداری آنها ویژگی‌های سوئدی‌بودن برند آنها را نشان می‌دهد و تمرکز آنها بر ایجاد تأثیرات مثبت بیشتر بر محیط‌زیست و کاهش ردپای کربن و نیز کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است. زباله‌های بسته‌بندی برند را طوری طراحی می‌کنند که تا حد ممکن در راستای کاهش آسیب به سیاره زمین باشد.

تعادل بین طبیعت و علم بخشی از فلسفه محصول اوریفلیم بوده است. بین سال‌های ۲۰۱۵ تا به امروز، ردپای کربن آنها به‌اندازه ۴۸ درصد کاهش یافته است. آنها تولید محصولات خود را دوباره مهندسی کرده‌اند تا اطمینان حاصل کنند که ۱۸ درصد آب کمتری از فرایند تولید آنها هدر می‌رود. کارخانه آنها در رورکی هند، دارای گواهینامه LEED Gold است. شرکای برند اوریفلیم برای فروش از یک کاتالوگ چاپی محصولات استفاده می‌کنند؛ حتی کاغذ این کاتالوگ از منابع معتبر تهیه می‌شود.

استانداردهای محصولات برند اوریفلیم

برند اوریفلیم - استانداردهای برند

بنیانگذاران برند اوریفلیم، ایجاد محصولات باکیفیت و مؤثر را کافی نمی‌دانند. آنها سخت کار می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند مواد تشکیل‌دهنده محصولات آرایشی و بهداشتی آنها به گونه‌ای تهیه می‌شود که از استانداردهای زیر پیروی کند:

غربالگری اکو اخلاق در برند اوریفلیم

تمام مواد تشکیل‌دهنده محصولات برند تحت فرایند غربالگری انحصاری قرار می‌گیرند تا منبع تهیه، کیفیت و ایمنی آنها ارزیابی شود. بنابراین می‌توانیم مطمئن باشیم که همه محصولات این برند نه‌تنها برای استفاده انسان بی‌خطر هستند، به روشی مسئولانه برای محیط‌زیست تولید شده‌اند. آنها هرگز از مواد تشکیل‌دهنده‌ای که منابع آنها در طبیعت درمعرض خطر است، استفاده نمی‌کنند.

استفاده از عصاره‌های طبیعی

آنها به قدرت و پاکی طبیعت اعتقاد دارند. به همین دلیل است که فقط از عصاره‌های طبیعی استفاده می‌کنند، نه عصاره‌های مصنوعی.

استفاده از لایه‌بردارهای طبیعی

تمام محصولات اسکراب برند اوریفلیم فقط حاوی لایه‌بردارهای طبیعی مانند پوسته بادام، دانه‌های میوه و هسته زیتون هستند. آنها بر این باورند این مواد نه تنها برای ما که برای اقیانوس‌ها هم بهتر است؛ چرا که زباله‌های آنها در طبیعت تجزیه می‌شود.

فرمولاسیون ایمن محصولات برند اوریفلیم

برند اوریفلیم - استانداردهای برند

ساخت محصولات ایمن یکی از تمرکزهای اصلی برند از همان ابتدای فعالیتش بوده است. آنها تحت آزمایش‌های ایمنی دقیق قرار می‌گیرند و از بالاترین استانداردهای ایمنی پیروی می‌کنند. برای مثال، استانداردهای ایمنی سختگیرانه اروپایی، شامل ممنوعیت ۱۳۰۰ ماده تشکیل‌دهنده مضر برای مصرف‌کنندگان و محیط‌‌زیست است. برند اوریفلیم محصولاتش را با اعمال محدودیت روی مواد مضر تهیه می‌کند.

همچنین برند اوریفلیم محصولاتش را ۱۰۰درصد بدون ارگانیسم‌های اصلاح‌شده ژنتیکی عمدی (GMO) تولید می‌کند.

تست ایمنی دقیق

برند اوریفلیم از آزمایشگاه‌های مستقل برای آزمایش فرمول‌های آرایشی خود روی داوطلبان انسانی استفاده می‌کند. این آزمایش‌ها برای اطمینان از اینکه محصولات باعث تحریک نمی‌شوند و استفاده از آنها بی‌خطر است، انجام می‌شوند.

تحقیق و توسعه در برند اوریفلیم

تحقیق و توسعه در این برند حرف اول را می‌زند. آنها به این منظور بیش از ۱۰۰ دانشمند با تخصص فنی در چند رشته از سراسر جهان را به کار گرفته‌اند. این مجموعه متنوع از دانشمندان دارای تجربه و تخصص در رشته‌های زیر هستند:

بیوتکنولوژی، شیمی، فارماکولوژی، زیست‌شناسی پوست، بیوشیمی، زیست‌شناسی مولکولی، فیزیولوژی، علوم غذایی، سم‌شناسی، فیتوشیمی، علوم زیست پزشکی، مهندسی، فیزیک میکروبیولوژی، زیست‌شناسی صنعتی و علم مواد مغذی.

کارشناسان امور مقررات و ایمنی جهانی نیز با این بخش همکاری می‌کنند.

دانشمندان اوریفلیم متعهد به ایجاد راه‌حل‌های زیبایی نوآورانه هستند که با الهام از طبیعت و علم گرفته شده است و در میراث و فرهنگ سوئدی ریشه‌ای عمیق دارد. آنها به‌عنوان بخشی از تعهد به درک تمام نیازهای پوست مصرف‌کنندگان، با شرکای خود در مطالعات بالینی و پروژه‌های تحقیقاتی در آسیا و اروپا همکاری می‌کنند. به این ترتیب اطمینان حاصل می‌کنند که محصولات آنها برای پاسخگویی به نیازهای متنوع هر مصرف‌کننده آماده است.

برند Wellness by Oriflame

برند اوریفلیم - برند سلامتی اوریفلیم
مکمل‌های خوراکی برند اوریفلیم؛ عکس برگرفته از صفحه فیسبوک اوریفلیم

این برند نوعی برند سبک زندگی است که محصولات سلامتی آن، به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند سبک زندگی سالم‌تری داشته باشند.

تاریخچه این برند مستقیما به تحقیقات پروفسور استیگ استین (Stig Steen)، بنیانگذار انجمن Igelösa Life Science در سوئد ارتباط دارد. یکی از علایق اصلی پروفسور استین، تغذیه و تأثیر آن بر سلامتی است. او و تیمش فرمول Wellness by Oriflame Natural Balance Shake را پس از بیش از ۸ سال تحقیق و مطالعات فشرده، از جمله آزمایشات بالینی ایمنی محصول، توسعه دادند. این همکاری با پروفسور استین و تیم او، پایه علمی قوی برای این زیر برند اوریفلیم ایجاد کرد.

این برند یک آزمایشگاه تحقیقاتی اختصاصی برای Wellness by Oriflame در مرکز جهانی تحقیق و توسعه خود در ایرلند ایجاد کرده است که در آن، محصولات تغذیه‌ای دارای عملکرد عالی برای مصرف‌کنندگان تولید می‌کنند. از جمله این محصولات می‌توان به پودرها، قرص‌ها، کپسول‌ها و سایر انواع محصولات سلامتی اشاره کرد.

دانشمندان این برند با تخصص خود هر عنصری که در یک محصول به کار می‌رود به‌دقت بررسی می‌کنند. آنها برای برآورده‌کردن عینی استانداردهای خود برای عملکرد محصول، با شبکه‌ای از آزمایشگاه‌های خارجی معتبر برای انجام تست ایمنی، تست طعم، ارزیابی عمر مفید محصول، تأیید تغذیه و کیفیت شراکت کرده‌اند.

این تمرکز جهانی بر کیفیت و عملکرد محصول برای این برند ضروری است. تیم اوریفلیم فقط با تولیدکنندگانی کار می‌کند که تمام معیارهای سختگیرانه کیفیت تولید اوریفلیم را برآورده کنند.

تحقیقات جهانی درباره پوست

مدیران این برند می‌دانند که محصولاتشان در سراسر جهان به فروش می‌رسد. بنابراین برایشان مهم است که فرمولاسیون آنها با هریک از انواع مختلف پوست مصرف‌کنندگان در سراسر جهان سازگار باشد. با اینکه آنها با امکانات پیشرفته اثرات مواد تشکیل‌دهنده و فرمولاسیون محصولات را تجزیه‌وتحلیل می‌کنند، باز هم دانشمندان آنها نیاز دارند شبکه تحقیقاتی خود را در مقیاس جهانی به‌منظور کشف و درک بهتر ویژگی‌های پوستی در قومیت‌های مختلف، گسترش دهند.

آنها بدین منظور یک پروژه تحقیقاتی به‌نام Age Reflect راه‌اندازی کرده‌اند که تلاش می‌کند ردپای پیری در مصرف‌کنندگان را درک کند. این پروژه در هند، روسیه و مکزیک به نتیجه رسیده است و در مکزیک فرایند آن ادامه دارد. با اینکه روند پیری پوست به‌خوبی مستند و درک شده است، درک سن نسبتا ناشناخته باقی مانده است. تحقیقات علمی قبلی به این نتیجه رسیدند که سن درک‌شده، شاخص بهتری از سلامت و رفاه کلی نسبت‌به سن واقعی است. استفاده از این رویکرد منحصر‌به‌فرد در تحقیقات، به عمیق‌تر کردن درک از پوست و تأثیر سن و سبک زندگی کمک می‌کند.

یافته‌های تحقیقاتی آنها به تولید محصولات هوشمند مراقبت از پوست و ضدپیری اوریفلیم منجر شده است. این محصولات پیشگیرانه و اصلاحی هستند و برای به‌تأخیرانداختن و کاهش علائم ظاهری پیری طراحی شده‌اند.

مؤسسه تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادی گیاهی

مؤسسه تحقیقات پوست (SRI) اوریفلیم در استکهلم، سوئد واقع است. این مؤسسه برای تثبیت تخصص تحقیقاتی پیشرو اوریفلیم در مواد طبیعی و فعال، با بررسی فناوری‌‌های نوآورانه مراقبت از پوست ایجاد شده است. دانشمندان این مؤسسه، مواد طبیعی، سلول‌های بنیادی گیاهی و عوامل زیست‌فعال را بررسی می‌کنند تا قوی‌ترین و مؤثرترین مواد با مزایای ضدپیری را شناسایی و استخراج کنند. آنها روی فناوری سلول‌های بنیادی گیاهی تمرکز زیادی دارند؛ زیرا مصرف آب و انرژی را کاهش می‌دهد، از هیچ آفت‌کشی استفاده نمی‌کند و به آنها کمک می‌کند با موادگیاهی از سراسر جهان کار کنند. رویکرد پیشگام آنها با سلول‌های بنیادی گیاهی، نشان می‌دهد آنها اولین شرکت فروش لوازم آرایشی هستند که امکانات کشت سلول‌های بنیادی گیاهی را در مرکز خودشان انجام می‌دهند.

آنها در سال ۲۰۱۷ نوعی فناوری ابداعی درباره نسل جدیدی از عصاره سلول‌های بنیادی گیاهی با پتانسیل آنتی‌اکسیدانی قوی ثبت کردند که به محصولات ضدپیری نوآورانه‌ای می‌انجامد.

در طول چند سال گذشته، این برند تحقیقات خود را به‌سمت میکروبیوم سوق داده است. میکروبیوم چهارمین لایه پوست است که برای سلامت پوست حیاتی است و از مجموعه‌ای از باکتری‌های مختلف تشکیل شده است. این برند در سال ۲۰۱۹، اولین مقاله تحقیقاتی خود را در رابطه با میکروبیوم در مجله Experimental Dermatology منتشر کردند. حال با ایجاد یک واحد تحقیقاتی میکروبیوم در مؤسسه SRI، می‌توانند تحقیقات خود را در زمینه توسعه و آزمایش مواد فعالی که می‌توانند بر میکروبیوم پوست تأثیر بگذارند، ادامه دهند.

آزمایش عملکرد محصولات

آزمایش عملکرد محصول چیزی است که برند اوریفلیم را از سایر برندها متمایز می‌کند. برخلاف بسیاری از شرکت‌های لوازم آرایشی، اوریفلیم همیشه آزمایش‌های اثربخشی روی فرمول‌های نهایی خود انجام می‌دهد. به‌ویژه محصولات مراقبت از پوست، تحت مجموعه‌ای از آزمایش‌های بالینی دقیق قرار می‌گیرند تا اثربخشی آنها مشخص شود و نتایج تضمین‌شده باشد. آنها یک مرکز آزمایش بالینی پیشرفته با عنوان Ori-Derm دارند که تیم باتجربه‌ای از دانشمندان آن را اداره می‌کنند و ابزارهای دقیق و پیشرفته‌ای نظیر تصویربرداری دوبعدی و سه‌بعدی پوست، بیوفیزیک پوست، فوتوبیولوژی، ابزارهایی برای ارزیابی رقبا و تحقیقات مصرف‌کننده به کار می‌برند.

برند اوریفلیم در هند

برند اوریفلیم - اوریفلیم در هند
فردریک وایدل؛ مدیر برند اوریفلیم در هند

برادران بنیانگذار اوریفلیم در دهه ۱۹۹۰ برای ورود به دو کشور چین و هند تحقیق کردند. در آن زمان، بسیاری از شرکت‌های آمریکایی به چین گرایش داشتند و هیچ شرکتی به هند نمی‌رفت. بنابراین برادران تصمیم گرفتند به‌عنوان اولین شرکت فروش اجتماعی وارد هند شوند. اوریفلیم با مجموعه‌ای از بیش از ۱۰۰ محصول، اولین کارخانه خود در هند را در سال ۱۹۹۶ افتتاح کرد. تجارت در هند کمی چالش‌برانگیز بود؛ زیرا بازاری بزرگ و گسترده با سطوح مختلف برای کاوش دارد. این تنوع اقتصادی به همان اندازه که برای یک برند جهانی مانند اوریفلیم هیجان‌انگیز بود، ریسک‌های خودش را هم داشت.

به همین دلیل است که هند یکی از شش بازار کلیدی استراتژیک جهانی برند اوریفلیم است. بااین‌حال، آنها با موفقیت روبه‌رو شدند. حالا درک عمیقی از بازار دارند و با حمایت کارکنان خود در این کشور، رشد شگفت‌انگیزی داشته‌اند. برند اوریفلیم در هند بیش از ۵۰۰ محصول زیبایی و سلامتی دارد و میلیون‌ها نفر را با فرصت تجاری منحصربه‌فرد توانمند کرده است.

این برند با تثبیت حضور خود به‌عنوان برند پیشرو لوازم آرایشی با فروش اجتماعی در هند، به‌خوبی از نیازهای مصرف‌کنندگان هندی آگاه است. آنها به شرکای برند خود اجازه داده‌اند از خانه‌های خود کسب‌وکارهایی پررونق ایجاد کنند. هرچه زمان می‌گذرد، تغییرات گسترده‌ای در ترجیحات مصرف‌کننده پدیدار می‌شود؛ زیرا افراد امروزه بیشتر تمایل دارند از محصولات بهداشتی و سلامتی و نه صرفا آرایشی استفاده کنند. به همین دلیل، اوریفلیم محصولاتی را به مشتریان ارائه می‌دهد که با آنها ظاهر و احساس خوبی داشته باشند و سلامت پوستشان حفظ شود.

بنیاد اوریفلیم

هدف بنیاد اوریفلیم توانمندسازی کودکان و زنان جوان است که قشر آسیب‌پذیر جامعه به حساب می‌آیند. اوریفلیم تلاش می‌کند فرصت‌هایی برای تغییر زندگی این افراد فراهم کند. این بنیاد تعهدات و مشارکت‌های خیریه بلندمدتی دارد که شهرت برند را به‌عنوان یک شرکت مسئولیت‌پذیر اجتماعی تقویت می‌کند و باعث می‌شود اوریفلیم بتواند کارمندان و مشاوران با استعداد و ارزش‌محور را جذب کند. بنیاد اوریفلیم از سازمان‌های خیریه مختلف جهانی حمایت می‌کند. آنها با کمک سیلویا، ملکه سوئد، بنیاد جهانی کودکان را تأسیس کردند.

این بنیاد با روش‌های مبتکرانه نظیر درخواست کمک مالی در انتهای خریدهای آنلاین، تشویق افراد از طریق فعالیت‌های سرگرم‌کننده، خلاقانه و نوآورانه، به‌عنوان مثال از طریق جشن‌ها، پیاده‌روی‌های جایزه‌دار و قرعه‌کشی‌ها تلاش می‌کنند وجوه بیشتری برای انجام کارهای بشردوستانه جمع‌آوری کنند.

محصولات برند اوریفلیم

در این بخش برخی از محصولات پرفروش برند اوریفلیم را معرفی می‌کنیم:

۱. کرم آب‌رسان مغذی دست و بدن

برند اوریفلیم - برخی از محصولات پرفروش برند اوریفلیم

ترکیبات کلیدی: شیر و عسل طلایی

این کرم مغذی دست و بدن پوست را آب‌رسانی می‌کند. در آن شیر و عسل به کار رفته است و با فرمول قوی خود، پوست شما را مرطوب می‌کند و آن را در طول روز نرم و لطیف نگه می‌دارد، بدون اینکه بافت چسبناک یا چرب داشته باشد.

مزایای محصول

  • پوست را مدتی طولانی مرطوب و نرم نگه می‌دارد
  • چسبناک نیست.

معایب محصول

  • عطر آن کمی تند است که شاید بعضی‌ها دوست نداشته باشند.

۲. لایه‌بردار طبیعی برند اوریفلیم

برند اوریفلیم - برخی از محصولات پرفروش برند اوریفلیم
عکس برگرفته از صفحه فیسبوک اوریفلیم

ترکیبات کلیدی: شیر و عسل طلایی و شکر

این لایه‌بردار به‌ملایمت پوست شما را لایه‌برداری می‌کند تا ناخالصی‌ها و سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد و ‌چهره‌ای سالم و درخشان به شما بدهد. این اسکراب با شیر، عسل و شکر ارگانیک تهیه شده است و منافذ را باز می‌کند، پوست را آب‌رسانی می‌کند و صورت درخشان به شما می‌بخشد.

مزایای محصول

  • پوست مرده را از بین می‌برد
  • پوست را روشن می‌کند
  • عطر مطبوع دارد.

معایب محصول

  • گران است.

۳. مرطوب‌کننده چندمنظوره برند اوریفلیم

برند اوریفلیم - برخی از محصولات پرفروش برند اوریفلیم
عکس برگرفته از صفحه فیسبوک اوریفلیم

ترکیبات کلیدی: عصاره هلو و ویتامین C

این مرطوب‌کننده سبک‌وزن، علاوه بر رطوبت‌رسانی به پوست، رنگ آن را روشن و یک‌دست می‌کند. به‌دلیل استفاده از هلو و ویتامین C در آن، حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی است و از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. علاوه بر این، ویتامین C به محو شدن لکه‌ها و درخشندگی پوست کمک می‌کند. بافت سبک این محصول باعث می‌شود به‌نرمی روی پوست پخش شود و ظاهری مات و یک‌دست به شما ببخشد.

مزایای محصول

  • فرمول غنی از آنتی اکسیدان
  • دارای رنگ مات
  • یکنواخت‌کننده رنگ پوست
  • سبک وزن.

معایب محصول

  • باتوجه‌به قیمت، مقدار آن خیلی کم است.

۴. بالم لب چند منظوره با موم و روغن هسته زردآلو

برند اوریفلیم - برخی از محصولات پرفروش برند اوریفلیم
عکس برگرفته از صفحه فیسبوک اوریفلیم

ترکیبات کلیدی: روغن هسته زردآلو، موم زنبور عسل و ویتامین C

این بالم لب یکی از محصولات فوق‌العاده اوریفلیم است که از لب‌های شما در شرایط مختلف آب‌وهوایی تغذیه و محافظت می‌کند. همچنین با مرطوب‌کننده و بدون چربی خود لب‌های شما را نرم می‌کند و آنها را مرطوب نگه می‌دارد. در آن از روغن هسته زردآلو، موم زنبور عسل و ویتامین E استفاده شده است که برای درمان لب‌های خشک و ترک‌خورده عالی است. علاوه بر این، ویتامین E نوعی آنتی‌اکسیدان است که از پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. می‌توانید از این بالم به‌عنوان کرم کوتیکول یا پرایمر مژه نیز استفاده کنید.

مزایای محصول

  • فرمول مغذی
  • بافت صاف
  • جذب سریع
  • چند منظوره.

معایب محصول

  • ندارد.

۵. ضد آفتاب اوریفلیم مدل جوردانی

برند اوریفلیم - برخی از محصولات پرفروش برند اوریفلیم
عکس برگرفته از صفحه فیسبوک اوریفلیم

ترکیبات کلیدی: هیالورونات سدیم و ویتامین E

کرم ضدآفتاب اوریفلیم مدل جوردانی (Giordani Gold CC Cream) با فاکتور محافظتی SPF 35 محلولی آرایشی است که ضدآفتاب است و پوشش متوسط روی پوست ایجاد می‌کند. بافت سبک‌ورزنی دارد و پوست را صاف می‌کند. فناوری روشن‌کننده ضدپیری اختراعی برند در این محصول وجود دارد و به بهبود شفافیت و درخشندگی پوست کمک می‌کند. با این محصول می‌توانید از پوست خود دربرابر پرتوهای UV خورشید محافظت کنید.

مزایای محصول

  • ضدآفتاب
  • ضدپیری
  • پوشش خوب
  • بافت سبک
  • روشن‌کننده پوست.

معایب محصول

  • فقط برای رنگ پوست روشن طراحی شده است.

۶. کرم روز برای هایپرپیگمنتیشن

برند اوریفلیم - برخی از محصولات پرفروش برند اوریفلیم
عکس برگرفته از صفحه فیسبوک اوریفلیم

ترکیبات کلیدی: کمپلکس لومی‌لایت عروس چمنزار، انگور فرنگی و روغن دانه زغال‌اخته

کرم روز  Optimals EvenOut Preventing با پرتوهای آسیب‌زای خورشید و لکه‌های تیره مبارزه می‌کند. این کرم روز با فاکتور SPF20 پوششی محافظ دربرابر نور خورشید ایجاد می‌کند. عصاره گیاه روشن‌کننده Rumex Active در این محصول، درخشندگی طبیعی به صورت شما می‌بخشد و از محافظ فعال آن از پوست در برابر آلودگی محافظت می‌کند. ترکیبی از گیاه عروس چمنزار، انگور فرنگی، روغن دانه زغال‌اخته و کمپلکس LumiLight لکه‌های تیره را روشن می‌کند و رنگدانه هایپرپیگمانتاسیون را محو می‌کند. این کرم زیر نظر متخصص پوست تست شده است.

مزایای محصول

  • کاهش لکه‌های تیره
  • کاهش هایپرپیگمنتیشن
  • آب‌رسان
  • دارای SPF20
  • تست‌شده زیر نظر متخصص

معایب محصول

  • بافت آن کمی چرب است و ممکن است برای پوست خشک مناسب نباشد.

۷. ژل پاک‌کننده لاو نیچر برای پوست چرب

برند اوریفلیم - برخی از محصولات پرفروش برند اوریفلیم
عکس برگرفته از صفحه فیسبوک اوریفلیم

ترکیبات کلیدی: روغن درخت چای

ژل پاک‌کننده اوریفلیم Sweden Love Nature یک فرمول پالاینده با روغن درخت چای است. کف سبک این ژل، ناخالصی‌ها، آلودگی‌ها و کثیفی‌ها را از روی پوست شما پاک می‌کند و ظاهری درخشان‌‌تر به شما می‌بخشد. روغن درخت چای یک عامل ضدالتهابی و ضدمیکروبی قوی است که با لک‌ها مبارزه کرده و از ظاهر شدن آنها جلوگیری می‌کند. این فرمول تست‌شده زیرنظر متخصصان پوست، فاقد پارابن است و بنابراین برای پوست خطر ندارد.

مزایای محصول

  • جلوگیری از لک و محوکردن آنها
  • تست‌شده زیرنظر متخصص پوست
  • غیر کومدوژنیک
  • بدون سیلیکون
  • بدون پارابن.

معایب محصول

  • حاوی سولفات
  • برای پوست خشک طراحی نشده است.

۸. کرم بدن معطر لاو پوشن

برند اوریفلیم - برخی از محصولات پرفروش برند اوریفلیم
عکس برگرفته از صفحه فیسبوک اوریفلیم

ترکیبات کلیدی: اسید لوریک، شکلات، زنجبیل و شکوفه کاکائو

یکی از خوش‌عطرترین محصولات اوریفلیم کرم بدن معطر لاو پوشن (Love Potion) آن است. یک مرطوب‌کننده آب‌رسان با رایحه چوبی و مُشک‌دار که نت‌های شرقی زنجبیل، شکوفه درخت کاکائو و شکلات موجود در این کرم بسیار خوش‌عطر و لذت‌بخش است.

مزایای محصول

  • مناسب برای انواع پوست
  • افزایش درخشندگی
  • مرطوب‌کننده
  • بدون بافت چسبناک.

معایب محصول

  • برخی عطر را در محصولات زیان‌آور می‌دانند.

۹. کرم روز آبرسان برای همه انواع پوست

برند اوریفلیم - برخی از محصولات پرفروش برند اوریفلیم
عکس برگرفته از صفحه فیسبوک اوریفلیم

ترکیبات کلیدی: جلبک قرمز، جلبک قهوه‌ای، و موادمعدنی آبی، ویتامین C و E

کرم روز اوریفلیم جذب پوست می‌شود و پوست را ترمیم و جوان‌سازی می‌کند. این محصول با ترکیبی از جلبک‌های قرمز و قهوه‌ای و موادمعدنی آبی ساخته شده است که به بازگرداندن تعادل رطوبت پوست کمک می‌کند. ویتامین C و عوامل ضدآلودگی موجود در آن، پوست شما را سم‌زدایی می‌کند و از آن دربرابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. این کرم روز برای تمام پوست‌ها و سنین مناسب است و پزشکان آن را توصیه می‌کنند.

مزایای محصول

  • تست‌شده از جانب متخصص پوست
  • مناسب برای تمام پوست‌ها
  • آب‌رسان قوی
  • محافظت از پوست دربرابر عوامل محیطی.

معایب محصول

  • قیمت آن بالاست.

۱۰. پودر بدن معطر لاو نیچر

برند اوریفلیم - برخی از محصولات پرفروش برند اوریفلیم
عکس برگرفته از صفحه فیسبوک اوریفلیم

ترکیبات کلیدی: چوب صندل، گل‌های تازه، نعنا و اسطوخودوس

پودر بدن معطر Sweden Love Nature برای جوان‌سازی پوست و ایجاد طراوت فوری طراحی شده است. این پودرهای معطر با رایحه دلپذیر شکوفه گل‌ها، باعث شادابی و رفع خشکی پوست می‌شوند. این محصول سه رایحه دارد: فلورال بلوم، چوب صندل و نعنا. برای جذب رطوبت اضافی، پس از استحمام یا هر زمانی از روز از آن استفاده کنید.

مزایای محصول

  • عطر ماندگار
  • بافت خوب
  • مقرون‌به‌صرفه
  • خوشبوکننده بدن
  • استفاده آسان.

معایب محصول

  • ندارد.

۱۱. شامپو ۲×۱ سوئدن لاو نیچر

برند اوریفلیم - برخی از محصولات پرفروش برند اوریفلیم
عکس برگرفته از صفحه فیسبوک اوریفلیم

ترکیبات کلیدی: آووکادو و بابونه

شامپو لاو نیچر (Sweden Love Nature) اوریلفیم در یک مرحله موها را پاک‌سازی و نرم می‌کند. با ازبین‌بردن چربی اضافی و ناخالصی‌ها، درخشندگی به موها می‌بخشد. این محصول با روغن طبیعی بابونه و آووکادو فرموله شده است؛ بنابراین به موها حجم می‌دهد و پس از شستن، احساس طراوت می‌کنید. عصاره آووکادو فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند تا کمتر مستعد شکنندگی باشند.

مزایای محصول

  • دارای ترکیبات کم و فقط ضروری
  • حالت‌دهنده مو
  • کاهش موخوره
  • کاهش ریزش مو
  • بدون سیلیکون

معایب محصول

  • برای موهای خشک فرمول ندارد.

۱۲. کرم شب ترمیم کننده رویال ولوت

برند اوریفلیم - برخی از محصولات پرفروش برند اوریفلیم
عکس برگرفته از صفحه فیسبوک اوریفلیم

ترکیبات کلیدی: زنبق سیاه، گلیسیرین و روغن کرچک

کرم شب ترمیم‌کننده رویال ولوت (Royal Velvet) مخصوص پوست‌های سالخورده طراحی شده است. این محصول درمانی شبانه، با ترکیبی منحصربه‌فرد از زنبق سیاه فرموله شده است که خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد و خطوط ریز را محو می‌کند. علاوه بر آن، گلیسیرین و روغن کرچک موجود در آن به آب‌رسانی پوست و جلوگیری از ازبین‌رفتن رطوبت کمک می‌کند. این فرمول آب‌رسان قوی را باید در شب استفاده کنید تا پوست شما را ترمیم و جوان کند. کرم روز آن هم دارای ظرف سفیدرنگ است و خواص کرم‌های روز را در ساعات روز به شما ارائه می‌کند.

مزایای محصول

  • کاهش خطوط ریز
  • ترمیم پوست
  • بافت نرم

معایب محصول

  • بسیار گران است
  • حاوی مقادیر بسیار کمی پارابن است.

۱۳. کرم روز ضد پیری Optimals Age Revive

برند اوریفلیم - برخی از محصولات پرفروش برند اوریفلیم
کرم روز و کرم شب ضد پیری/ عکس برگرفته از صفحه فیسبوک اوریفلیم

ترکیبات کلیدی: قره‌قات، درخت توس، خولان دریایی و روغن بزرک

این کرم روز ضدپیری برای احیای سن درک‌شده و هدف قراردادن علائم پیری طراحی شده است. محصولی فرموله‌شده با SPF15 که از ترکیب مواد طبیعی سوئدی، ترکیبات فعال ضدآلودگی و برای محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد در طول روز تهیه می‌شود. عصاره قره‌قات قرمز و درخت توس غنی از آنتی‌اکسیدان است و علاوه بر بازسازی سلولی به سفت‌شدن پوست کمک می‌کند. این فرمول از پوست شما در برابر پیری زودرس و آلودگی محافظت می‌کند. متخصصان پوست آن را تست کرده‌اند و استفاده از آن برای انواع پوست بی‌خطر است.

مزایای محصول

  • ضد پیری
  • SPF 15
  • آب‌رسان
  • تست‌شده زیرنظر متخصص پوست
  • مناسب برای انواع پوست.

معایب محصول

  • ندارد.

۱۴. پرایمر The One Pore Minimizing

برند اوریفلیم - برخی از محصولات پرفروش برند اوریفلیم
عکس برگرفته از صفحه فیسبوک اوریفلیم

ترکیبات کلیدی: ویتامین E

این پرایمر محصولی از برند اوریفلیم است که زیرسازی صاف برای آرایش شما ایجاد می‌کند. به‌لطف فناوری نوآورانه محوکردن منافذ، این پرایمر می‌تواند روغن اضافی را جذب کند و جلوه‌ای نرم و عالی به پوست شما ببخشد. ویتامین E موجود در آن از پوست شما دربرابر آسیب‌های رادیکال آزاد محافظت می‌کند و آن را هیدراته نگه می‌دارد. فرمول ماندگار آن لکه‌های شما را می‌پوشاند و مدتی طولانی حتی در شرایط مرطوب روی پوست حفظ می‌شود. فرمول آن ابریشمی و سبک است و به‌راحتی اعمال می‌شود.

مزایای محصول

  • بافت صاف
  • ضدآب
  • بدون پارابن
  • جذب روغن اضافی
  • کاهش‌دهنده منافذ
  • دارای بافتی سبک.

معایب محصول

  • حجم آن کم است.

۱۵. کرم دوش مرطوب‌کننده شیر و عسل طلایی

برند اوریفلیم - برخی از محصولات پرفروش برند اوریفلیم
عکس برگرفته از صفحه فیسبوک اوریفلیم

ترکیبات کلیدی: شیر، عسل

کرم دوش مرطوب‌کننده از شیر و عسل طلایی دارای بافت ژل‌مانند مرواریدی است که پوست را صاف می‌کند. به‌دلیل بافت کرمی، پوست شما را مرطوب می‌کند تا ظاهری نرم و لطیف داشته باشید. با بازکردن منافذ پوست، به درخشندگی و پاک‌سازی عمیق آن کمک می‌کند. این محصول حاوی شیر و عسل است که خاصیت جوان‌سازی دارند. از یک لیف استفاده کنید تا کف غلیظ آن هنگام شست‌وشو هدر نرود. کمی از آن کف زیادی درست می‌کند.

مزایای محصول

  • ازبین‌بردن ناخالصی‌ها
  • نرم‌کردن پوست
  • دارای فرمول ملایم
  • مناسب برای سفر
  • ماندگاری بالا.

معایب محصول

  • عطر آن بلافاصله پس از حمام از بین می‌رود.

۱۶. کرم ضد پیری سلولار با پودر الماس

برند اوریفلیم - برخی از محصولات پرفروش برند اوریفلیم
عکس برگرفته از صفحه فیسبوک اوریفلیم

ترکیبات کلیدی: عصاره ترافل سفید و پودر الماس

این یک کرم ضدپیری فوق‌العاده غنی است که نشانه‌های قابل‌مشاهده پیری را هدف قرار می‌دهد و به پوست طراوت می‌بخشد. با استفاده از این کرم، به‌لطف ترکیبات عالی مانند پودر الماس و عصاره ترافل سفید، چهره‌ای درخشان و جوان خواهید داشت. این ترکیب با بهبود خاصیت ارتجاعی پوست به محوشدن خطوط سن در صورت کمک می‌کند.

مزایای محصول

  • بهبود خاصیت ارتجاعی پوست
  • ازبین‌بردن خطوط ریز
  • جوان‌سازی پوست
  • روشن‌کردن چهره.

معایب محصول

  • قیمت آن بسیار گران است.

برخی دیگر از محصولات فوق‌العاده برند اوریفلیم

لاک‌های جذاب و خوش‌رنگ

برخی دیگر از محصولات فوق‌العاده برند اوریفلیم
عکس برگرفته از صفحه فیسبوک اوریفلیم

صابون‌های قالبی با رایحه گیاهان و میوه‌ها

برخی دیگر از محصولات فوق‌العاده برند اوریفلیم
عکس برگرفته از صفحه فیسبوک اوریفلیم

انواع کرم‌پودر و کرم زیرسازی

برخی دیگر از محصولات فوق‌العاده برند اوریفلیم
عکس برگرفته از صفحه فیسبوک اوریفلیم

انواع سایه چشم

برخی دیگر از محصولات فوق‌العاده برند اوریفلیم
عکس برگرفته از صفحه فیسبوک اوریفلیم

سایه چشم و رژگونه توپی

برخی دیگر از محصولات فوق‌العاده برند اوریفلیم
عکس برگرفته از صفحه فیسبوک اوریفلیم

رژلب‌های مایع

برخی دیگر از محصولات فوق‌العاده برند اوریفلیم
عکس برگرفته از صفحه فیسبوک اوریفلیم

لوسیون‌های فوق‌العاده

برخی دیگر از محصولات فوق‌العاده برند اوریفلیم
عکس برگرفته از صفحه فیسبوک اوریفلیم

ماسک‌های صورت

برخی دیگر از محصولات فوق‌العاده برند اوریفلیم
عکس برگرفته از صفحه فیسبوک اوریفلیم

محصولات آب‌رسان

برخی دیگر از محصولات فوق‌العاده برند اوریفلیم
عکس برگرفته از صفحه فیسبوک اوریفلیم

محصولات ضدپیری برای مردان

برخی دیگر از محصولات فوق‌العاده برند اوریفلیم
عکس برگرفته از صفحه فیسبوک اوریفلیم

ریمل‌های عالی

برخی دیگر از محصولات فوق‌العاده برند اوریفلیم
عکس برگرفته از صفحه فیسبوک اوریفلیم

پینکیک و کرم پودر

برخی دیگر از محصولات فوق‌العاده برند اوریفلیم
عکس برگرفته از صفحه فیسبوک اوریفلیم

لوگوی برند اوریفلیم

لوگوی برند اوریفلیم Oriflame Holding AG در تاریخ نسبتا طولانی فعالیت خود، پنج مرحله تغییر را پشت‌سر گذاشته است. آنها بیشتر سعی می‌کنند روی سبک کلمه Oriflame تمرکز کنند. در حال حاضر طراحی مینیمالیستی دارد.

از ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۷

برند اوریفلیم - لوگوی برند

لوگوی اولیه این برند هم متن و هم تصویر گرافیکی داشت و از دو بخش تشکیل شده بود:

در بالا کلمه Oriflame و در زیر آن International قرار داشت که یعنی این شرکت از ابتدا به فروش بین‌المللی فکر می‌کرد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، نوک بالایی تمام حروف به‌سمت چپ متمایل هستند. فونت آن از نوع حروف بزرگ انگلیسی است. بالای آن یک مونوگرام قرار دارد که از سه نماد تشکیل شده است: دو F قرینه و یک O که به‌عنوان پس‌زمینه آنها عمل می‌کند.

از ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۸

برند اوریفلیم - لوگوی برند

برای چندین دهه، این شرکت از لوگوی مورب استفاده می‌کرد. لوگویی ساده که انگار دست‌نویس بود و به‌شکل بی‌دقت نوشته شده بود. نمادها خطوط کلی واضحی نداشتند، اما منسجم بودند و در یک کل یکپارچه ادغام شده بودند. زیر عنوان، یک خط پررنگ به همان رنگ مشکی کلمه Oriflame به چشم می‌خورد.

از ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳

برند اوریفلیم - لوگوی برند

در سال ۱۹۹۹، برند لوازم آرایشی اوریفلیم به تابلوهای چاپی روی آورد. طراحان این بار از حروف کوچک استفاده کردند؛ ولی ویژگی‌های آن را بدون تغییر باقی گذاشتند. حرف o با یک دایره باز با خطوطی که هم‌پوشانی دارند طراحی شده است، f مانند یک خم عمودی صاف به نظر می‌‌رسد، قسمت بالای گرد a به انتهای آن نزدیک نمی‌شود و نقطه بالای i بالاتر از حد معمول قرار دارد. زیرنویس نیز تغییر نکرد و به یک خط طولانی با برآمدگی در مرکز آن تبدیل شد. همچنین به‌جای سیاه، از رنگ آبی سیر در آن استفاده کردند.

از ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰

برند اوریفلیم - لوگوی برند

این بار تمرکز اصلی روی تایپوگرافی لوگو بود؛ بنابراین برخی از نمادها تغییر کردند. طراحان با حذف دم پایین f شکل کلاسیک‌تری به آن دادند. لبه‌های تیز انتهای آن هم ناپدید شدند و یک توضیح برای بازاریابی در زیر خط ظاهر شد: مواد آرایشی سوئدی طبیعی. همه آن با حروف کوچک نوشته بود. تنها چیزی که از لوگوی قبلی باقی ماند، نشان o بود که همچنان به‌شکل یک حلقه باز طراحی شد.

لوگوی برند اوریفلیم از ۲۰۱۱ تا به امروز

برند اوریفلیم - لوگوی برند

لوگوی فعلی برند شامل یک عنوان است که طرح اصلی آن بر حرف  O تأکید دارد. بازهم به‌صورت یک دایره باز ساخته شده است و شکل صورت انسان را تداعی می‌کند. به همین دلیل ارتباط برند اوریفلیم را با محصولات آرایشی بهتر نشان می‌دهد. بین حروف فضای وسیعی وجود دارد، بنابراین لوگو با وجود خطوط پررنگ و رنگ مشکی، دلپذیر و سبک به نظر می‌رسد. همه نمادها مستقیم، هندسی، با گوشه‌های یکنواخت هستند. طراحان خط بلند زیر تصویر را به دو نوار نازک تقسیم کردند و آنها را به کلمه سوئد نزدیک کردند. همچنین نشان را به رنگ مشکی برگرداندند.

فونت و رنگ

برند اوریفلیم - لوگوی برند

لوگوی برند اوریفلیم از دو مدل تایپ برای لوگو استفاده می‌کند. لوگویی که گاهی اوقات در محصولاتش به کار می‌برد، فقط شامل اولین حرف در کلمه Oriflame است که با فونت سفارشی طراحی شده ولی بقیه آن از دسته سانس سریف هستند. علاوه بر این، حرف O نقش یک علامت تکی را بازی می‌کند. حروف کلمات درون دایره به‌طور کلی از هم فاصله دارند.

پالت رنگی برند اوریفلیم تک‌رنگ است و معمولا از ترکیب کلاسیک سیاه برای حروف و سفید برای پس‌زمینه استفاده می‌کند. البته برای کلمه SWEDEN و خطوط اطراف آن رنگ خاکستری تیره به کار می‌برد.

سخن پایانی

در این مطلب درباره برند آرایشی بهداشتی اوریفلیم صحبت کردیم. برندی سوئدی که تمام محصولات خود را از طبیعت الهام می‌گیرد و آنها را از ترکیبات طبیعی تولید می‌کند. برند اوریفلیم به پایداری محیط زیست پایبند است و از مواد اولیه‌ای که برای سیاره زمین و سلامتی خود انسان مضر باشند استفاده نمی‌کند. محصولات اوریفلیم همگی برپایه علم و آزمایش‌های دقیق علمی تهیه می‌شوند و دانشمندان زیادی در مراکز تحقیق و توسعه این برند فعالیت می‌کنند. این برند به فروش اجتماعی و بازاریابی چندسطحی متکی است و میلیون‌ها شریک تجاری در سراسر جهان دارد که به‌شکل مستقل و با استفاده از کاتالوگ‌های آن، محصولات را به فروش می‌رسانند.

آیا تاکنون از محصولات برند اوریفلیم استفاده کرده‌اید یا فروشنده محصولات آن هستید؟ اگر پاسخ مثبت است، لطفا درباره تجربه استفاده از محصولات یا کار برای این برند برایمان دیدگاه بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian