تاریخچه‌ی هرمس

هرمس یا ارمس (Hermès International S.A.) برند معروف تولید کننده کالای لوکس در کشور فرانسه است .نام هرمس به دوران باستان و اسطوره ‌های یونانی برمی ‌گردد. رشیه این نام از خدای یونانی کوه المپوس دارد که پسر زئوس بوده .امروزه، هرمس به نام یک برند که ریشه‌ در تاریخ و سنت دارد است. تاریخ تاسیس این برند به دست تری هرمس ، در سال 1873 است . او که در آلمان متولد شده است ، در سال 1828 به همراه خانواده خود به فرانسه سفر کرد و بعدها، برند هرمس را در همین کشور بنا نهاد.

شروع متفاوت هرمس

هرمس که امروزه، به عنوان یک تولید کننده‌ کالاهای لوکس ، مد و فشن فرانسوی، با تخصص در تولید محصولات چرمی، اکسسوری ‌های استایل زندگی، لوازم منزل، عطر، جواهرات و ساعت ، در اصل، تامین‌ کننده اکسسوری ‌های کالسکه‌ های قدیمی نیز بوده است که با اسب کشیده می ‌شدند.برند هرمس کارش را با افتتاح یک فروشگاه افسار اسب در گرند بلوار پاریس شروع کرد. هرمس در این فروشگاه خود را وقف خدمت به طبقه اشراف اروپایی کرده بود.

استفاده از زیپ توسط برند هرمس

بعد از اینکه چارلز هرمس پا به سن گذاشت و بازنشسته شد، پسرانش رهبری شرکت هرمس را بر عهده گرفتند و نامش را به هرمس فریرز تغییر دادند. تا سال 1914، هرمس 80 نفر کارگر برای استخدام کرد. پس از این، ماریس حق انحصاری استفاده از زیپ را گرفت و از آن برای پوشاک و کالاهای چرمی استفاده کرد.او اولین طراحی بود که از دستگاه زیپ در فرانسه استفاده کرد و زمینه‌ ها را برای آینده مد برند هرمس فراهم آورد.یکی از اولین ترند‌های مدی که معرفی شد، اولین کت طلایی چرمی زیپ‌ دار بود که به صورت انحصاری برای ادوارد، شاهزاده ولز تولید شد.

تولید ساعت توسط برند هرمس

هرمس برای بیشتر کردن مجموعه اکسسوری ‌های خود، در اواسط دهه 30 ، یونیورسال ژنو، یک ساعت ‌ساز فرانسوی را استخدام کرد تا طراح انحصاری ساعت برند هرمس شود. این کمپانی، خطی از ساعت ‌های مچی مردانه (که با استیل ضدزنگ یا طلای 18 عیار ساخته می‌ شدند) و ساعت‌ های مچی آرت دکو که با استیل، طلای 18 عیار یا پلاتینیوم ساخته می‌ شدند را راه ‌اندازی کرد.مدل ‌های زنانه و مردانه، نماد‌هایی با عنوان هرمس یا هرمس یونیورسال ژنو داشتند. این همکاری بین هرمس و یونیورسال، تا دهه 50 میلادی ادامه داشت.

تولید عطر و ادکلن توسط برند هرمس

در سال 1961، این برند وارد بیزنس عطر و ادکلن نیز شد. خط عطر و ادکلن هرمس با عطر مشهور کالیشه معرفی شد، که نامش را از یک کالسکه سرپوشیده چهارچرخ معروف که تا دهه 50 هم لوگوی هرمس بود، گرفته بود. سنت و موفقیت هرمس همچنان تداوم یافت و ژان کلود اِلینا در سال 2004 ، مسئول قسمت عطر و ادکلن این برند شد و از آن زمان تا کنون، به موفقیت ‌های زیادی در این زمینه دست پیدا کرده است. او کسی بود که خط تولید مشهور هرمسی را معرفی کرد.

کیف های برند هرمس

در سال 1900، شرکت هرمس شروع به ارائه کیف ‌هایی کرد که مخصوص اسب‌ سوارها طراحی شده بودند و آن ها می ‌توانستند تجهیزات اسب و درشکه ‌سواری را در آن جای بدهند. اولین کیف شرکت هرمس، همان کیفی است که امروزه با نام کیف هوتا کورویس شناخته می شود.این‌گونه بود که کمپانی هرمس وارد کار طراحی و تولید کیف برای صنعت مد شد.

۱۶ مطلب مهم راجع به هرمس که نمی دانید

تاریخچه ی هرمس

مطلب امروزمون راجع به برند لاکچری هرمس هست ، که ۱۷۸ سال قدمت داره و ۶ نسل هست که به دست خانواده ی هرمس اداره میشود.

۱ – شروع برند هرمس

بنیان گذاره این برند آقای Thierry Hermes Jr ، کاره خودش را از سال ۱۸۳۷ با ساخت زین و وسایل سوارکاری برای اشرافزاده های فرانسوی شروع کرد ، و به خاطر کیفیت این زینها ۲ بار برنده ی جایزه First class در نمایشگاه جهانی پاریس شد.

و الان هم به خاطر این کیفهای زیبا به شهرت فراوان رسیده است(عکس).

۲ – نسل دوم هرمس

بعد از مرگ هرمس بزرگ ، پسر او Charles Emile Hermès در سال ۱۸۸۰ اداره ی هرمس را به عهده گرفت که:  

  • محل فروشگاه هرمس را به Faubourg Saint-Honore انتقال داد ، که محل کنونی هرمس در فرانسه است.
  • و باعث جهانی شدن و گسترده شدن برند هرمس و صادرات محصولاتش به کشورهای دیگر شد.

۳ – نسل سوم هرمس

سال ۱۹۰۲ Charles Emile Hermès مدیریت هرمس را به ۲ پسر خود Adolphe و Emile Maurice سپرد . و نام هرمس به برادران هرمس تغییر یافت.

۴ – انحصاری کردن حق استفاده از زیپ

سال ۱۹۱۴ امیل موریس تمام تزارهای روسیه را با زین مجهز کرد و حداکثر 80 صنعتگر زین و مشغول به کار کرد . که این باعث شد که ، Emile Maurice حق انحصاری استفاده از زیپ روی کالاهای چرمی و لباس و بدست بیاره.

او به عنوان اولین فرد در فرانسه از زیپ استفاده کرد که محصول بسیار عجیب و جدیدی در آن زمان بود .

بعدشم که سال ۱۹۱۸ اولین ژاکت چرمی گلف را با زیپ برای Edward ، پرنس Wales,United Kingdom ، ساخت.

مورد جالب در مورد این زیپها اینه که چون حق انحصاریش در فرانسه برای هرمس بود زیپها را در آن زمان به نام اتصال دهنده ی هرمس میشناختن.

۵ – جدا شدن Adolphe از هرمس

سال ۱۹۱۹ به دلیل پایین آمدن فروش محصولات هرمس آدولف هرمس کمپانی و ترک کرد و سهمش و به برادرش Emile Maurice فروخت

۶ – اولین کیف دستی در هرمس

اولین مجموعه کیف دستی چرمی که با نام هرمس تولید شد ، توسط خود امیل موریس (نسل سوم هرمس)در سال 1922 بعد از اینکه همسرش  کلی غر زد که  کیف دستی مورد پسندش و در تمام پاریس پیدا نکرده ، تولید شد.

۷ – حضور هرمس در United States

برند هرمس در سال ۱۹۲۴ در ایالات متحده امریکا  دو فروشگاه جدید  در محله ی  فرانسوی ها افتتاح کرد.

۸ – تولید لباس زنانه در هرمس

 و در سال ۱۹۲۹  اولین مجموعه لباس زنانش و تولید   کرد که شامل لباسهای حمام و ساحل بود  که در پاریس پیش نمایش شد.

۹ – کیف Kelly هرمس

و اماا سال ۱۹۳۵ هرمس یکی از اصلی ترین کالاهای خودش و به نام Sac a depechesوارد بازار کرد که بعداً به عنوان کیف کلی (Kelly Bag)شناخته میشه.

حالا چرا Kelly:

در سال 1956 این عکس باعث تغییر اسم کیف شد. این عکس مربوط به گریس کلی (Grace Kelly) ، شاهزاده ی موناکو بود که برای پوشاندن بارداریش کیف  “Sac à dépêches” هرمس را جلوی خودش گرفته بود . بعد از این عکس ، هرمس اسم کیف را به Kelly تغییر داد.

۱۰ – روسری های ابریشم هرمس

در سال ۱۹۳۷ هرمس روسریهای ابریشمی و معرفی می کنه که بلافاصله مورد توجه کسانی مثل ، ژاکلین کندی  و آدری هپبورن زیبا قرار میگیرد که محبوبیت و فروششو دو چندان میکند.

البته از کیفیتشم نباید غافل بشیم. چون تمام محصولات هرمس دست ساز هستن ،از جمله پارچه ها.

بر اساس یک گزارش ، مقدار ابریشمی که برای ساخت ۱۰۰۰ روسری  Carrés  با ابعاد ۹۰*۹۰ سانتی متری استفاده میشود اگر صاف گذاشته شود ، فاصله زمین و ماه را پوشش می دهد!

پس به عبارتی هر روسری Carré de Hermès از ۴۵۰۰۰۰متر نخ ابریشم استخراج شده از پیله  ۳۰۰ پروانه از ۲ درخت توت ساخته شده است.

جالبه که بدونین امروزه  هرمس هر 20 ثانیه یک روسری ابریشمی می فروشه!

که قیمت این روسریها (که اون دستمال گردن کوچیکها هم شاملش میشه) از ۱۰۰$ 

(تقریبا ۲،۵۰۰ میلیون )شروع میشه تا ۷۸۰۰$ (۱۹ میلیون).

پی نوشت: پس روسری ۹۰*۹۰ پونصد هزارتومنی شما اصل نیست.

۱۱ – محصولات دیگر هرمس

سال ۱۹۳۸ دستبند Chaine d’ancre و ژاکت و لباس سواری به مجموعه ی کلاسیک هرمس اضافه شد و باید بگم که طراحان هرمس در اون زمان از کتاب ها ، نقاشی ها و اشیا هنری الهام می گیرفتن.

همچنین سال ۱۹۵۰ لاین عطر به این مجموعه اضافه شد.

۱۲ – مرگ Emile Maurice Hermes ( نسل سوم هرمس)

سال ۱۹۵۱  امیل موریس (نسل سوم) درگذشت و اداره ی هرمس به دست Robert Dumas Hermes همسر Jacqueline Hermes دختر امیل موریس و Jean Rene Guerrand همسر Aline Hermes ، دختر دیگر امیل موریس افتاد. 

جالب اینجاست که بدونین برای هرمس خیلی مهم بوده که این بیزینس دست خانواده ی هرمس باشد ،به همین دلیل داماد ایشون که به منصب مهمی توی برند رسید اسمش و از Rubert Dumas به Robert Dumas Hermes تغییر داد.

۱۳ – داستان جعبه های نارنجی هرمس

جعبه هرمس

داستان این جعبه های نارنجی که ۱۸۸ سایز مختلف دارد ، و هممون عاشقشیم از این قراره که ،

اول رنگش کرمی بود و لبه هاش طلاکاری شده . اما در سال ۱۹۵۰بعد از جنگ جهانی دوم ، به خاطر کمبود مواد اولیه جعبه ها ، هرمس از پوست خوک برای ساخت آنها استفاده کرد و آنها را به این شکلی که الان هست در آورد . بنابراین از نظر فنی این جعبه های نارنجی که در سال ۱۹۹۴ اسکار بهترین بسته بندی و گرفت تنها یک تصادف بود! (عکس).

۱۴ – کیف Birkin هرمس

در سال ۱۹۸۳ ، ژان لوئیس دوماس ، مدیر اجرایی هرمس ،کنار جین بیركین(Jane Birkin)( بازیگر معروف اینگلیسی ) در پرواز  پاریس به لندن نشسته بود. در طول سفرکیف حصیریه بیرکین که  تو محفظه بالای سر صندلیش بود، افتاد روی زمین و تمام وسایلش ریخت بیرون .

بیرکین به دوماس توضیح داد که پیدا کردن یک کیف  چرمی که او دوست داره و میتونه همه وسایلشو توش بذاره چه قدر کار دشواری هست .

دوماس هم رفت کارگاه و این کیف و ساخت (عکس).

هرمس بیرکین

بعدشم که بیرکین خودشو‌لوس کرد و گفت من دیگه این کیف و نمی خواهم چون خیلی سنگینه ، لطفا کیف حصیریه خودمو بدین.

بعدشم که گفت لطف کنین رو کیفایی که با پوست کروکدیل هست اسم منو نذارین چون شنیدم کروکدیلهارو اذیت می کنین (که این موضوع حل شد و کیفها همچنان به نام Birkin هست).

۱۵ – مدیریت کنونی هرمس

همونطور که اول اشاره کردم بعد از Emile-Maurice Hermes (نسل سوم هرمس) (که ۲ تا دختر داشت) هرمس توسط داماد اون Rubert Dumas Hermes اداره شد. و از سال ۲۰۱۲, Axel Dumas Hermes ( نسل ششم خانواده ی هرمس) به عنوان مدیر عامل شرکت منصوب شد و تا امروز در این سمت باقی مانده است.

۱۶ – قیمت کیف های هرمس

مطلب دیگه در مورد هرمس به خصوص کیفهای این برند این هست که تنها ۲ بار در سال off می خورد ،  که این شامل کیفهای Kelly و Birkin نمیشه . 

و قیمت کیفهاش از تقریبا ۹۴۰۰ $ (تقریبا ۲۲۵،۶۰۰ میلیون) شروع میشه تا ۱۳۲۰۰$ (تقریبا ۴۰۰ میلیون)و  کیفهای limited edition  قیمتهای بالا تری دارد.

(پس تورو خدا نگین این و ۲ تومن خریدم اصله که خودمو میکشم).

در ضمن برای داشتنش باید بین ۶ ماه تا ۶ سال تو نوبت باشین.

البته کیفهای سایز کوچکش ۴۶۰۰$ ( تقریبا ۱۱۵ میلیون) هست.

و گرونترینهاش که از پوست کروکدیل ساخته شده و قیمتش ۸۲٫۹۳۳ $ هست که میشه بیشتر از یک میلیارد.

هرمس دست از سر تمساح‌ها بردارد

به گفته مدافعان حقوق جانوران، برای تولید هر کیف زنانه، سه یا چهار تمساح سلاخی می‌شوند

هرمس دست از سر تمساح‌ها بردارد

گروه‌های حقوق حیوانات هفته گذشته در مقابل فروشگاه‌های خانه مد فرانسوی هرمس در ۹ کشور تظاهرات کردند،فعالان در استرالیا، اتریش، کانادا، آلمان، اندونزی، مکزیک، بریتانیا، نروژ و ایالات‌متحده از هرمس خواستند تا فروش چرم تمساح را متوقف کند.

در بریتانیا، معترضان به‌عنوان بخشی از اقدام جهانی علیه پرورش کروکدیل روز شنبه در مقابل فروشگاه هرمس در خیابان باند لندن تجمع کردند. آیرتون کوپر، مدیر کارزار «سازمان عدالت حیوانات بریتانیا»، گفت: ما از طرف هزاران نفر در سراسر جهان می‌گوییم هرمس باید به استفاده از پوست حیوانات وحشی پایان دهد.

در مکزیک، چهار زن از جنبش «نجات حیوانات» که خود را به‌صورت خون‌آلود گریم کرده بودند،‌در جریان  این اعتراضات در مقابل فروشگاه هرمس در پولانکو، مکزیکو سیتی، در کنار یک کیف دراز کشیده بودند.

چندین خانه مد رده‌بالا،‌ازجمله شانل، کارل لاگرفلد و مولبری استفاده از پوست حیوانات وحشی، خزندگان و مار را در مجموعه‌های آینده خود متوقف کرده‌اند. بااین‌حال، به نظر می‌رسد هرمس به برنامه‌های خود برای ساخت یکی از بزرگ‌ترین مزارع کروکدیل در استرالیا ادامه می‌دهد.

این اقدام جهانی به‌عنوان جدیدترین کمپین گروه استرالیایی حقوق حیوانات «پروژه مهربانی» برای پایان دادن به کشتار تمساح‌ها برای لوازم جانبی مد لوکس صورت می‌گیرد،کارزار  dropcroc # در ماه اوت پس‌ از آنکه موسسه خیریه حفاظت از حیوانات، پروژه شفافیت مزرعه، تصاویر افشاگرانه‌ای را از داخل چهار مزرعه کروکدیل در استرالیا منتشر کرد، آغاز شد.

این فیلم شرایط سخت و دردناکی را که در آن کروکدیل‌های آب‌شور پرورش می‌یابد تا برای پوست خود سلاخی ‌شوند، نشان می‌دهد.

در طبیعت، کروکدیل‌های آب‌شور مسافت‌های طولانی را شنا کرده و حدود ۷۰ سال زندگی می‌کنند؛ اما در این مزارع، حیوانات نگون‌بخت را در قفس‌های کوچک زندانی کرده و در دو یا سه‌سالگی می‌کشند،برای تولید هر کیف، سه یا چهار تمساح سلاخی می‌شوند.

این کیف‌ها بین ۲۰ الی ۱۵۰هزار پوند قیمت دارند،آلیکس لیوینگستون، مدیر کمپین پروژه مهربانی در بیانیه‌ای گفت: ما نمی‌توانیم کنار بایستیم و اجازه دهیم خانه‌های مد لوکس از حیات‌وحش با ارزش بومی ما سوءاستفاده کنند.

این کمپین نامه‌ای سرگشاده خطاب به کیم کارداشیان نوشته و از او خواسته است که متعهد شود که دیگر از خرید یا پوشیدن پوست حیوانات وحشی و خزندگان خودداری کند.

لیوینگستون گفت: ستاره‌ها تأثیر زیادی بر دنیای مد دارند. ما امیدواریم زمانی که کیم از ظلم موجود در تجارت پوست، به ویژه رفتار هرمس با کروکدیل‌های آب شور استرالیایی مطلع شد، برای محافظت از آن‌ها متعهد به مهربانی باشد.

سالانه میلیون‌ها حیوان در سراسر جهان در شرایط دردناک تنها برای استفاده زینتی از پوستشان پرورش داده‌ شده و کشته می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian