ایزابلا‌خیر‌حدید یا همان بلا‌حدید یک سوپر‌مدل در دنیای‌مد و فشن معروف متولد 1996 با قد 175 سانتی‌متر است. او خودش را یک سکمت (sekhmet) می‌داند و در مورد سکمت می‌گوید: “در اساطیر مصر الهه‌جنگ، سکمت خورشید‌ داغ صحرا و نقطه‌ای مقابل هرج‌ و‌ مرج و طاعون بود. سکمت برای دشمنانش ترسناک بود و به دوستانش (به ویژه فراعنه) وعده انتقام عادلانه می‌داد، نیروهای مولد و ویرانگر دنیای باستان را در تعادل نگه می‌داشت.”

بلا حدید مدل معروف در تمامی فرش قرمزها
بلا حدید مدل معروف در تمامی فرش قرمزها

بلا حدید چگونه یک سوپر مدل شد؟

حتما برایتان سوال پیش‌آمده‌است که بلا حدید چگونه معرفی و معروف شد؟
خب باید به سمع و نظرتان برسانم که این سوپر‌مدل دنیای‌مد اولین‌بار به عنوان دختر یولاندا‌ حدید مادرش در برنامه‌ی مستند Real Housewives of Beverly Hills دیده شد و دقیقا بعد از پخش برنامه اولین قرارداد مدلینگ خود را امضاء کرد.

بلا حدید در برنامه‌ی مستند زنان خانه‌دار بورلی‌هیلز
بلا حدید در برنامه‌ی مستند زنان خانه‌دار بورلی‌هیلز

پدر بلا و ریشه‌ خانوادگی حدید

محمد حدید پدر‌بلا چندین سال است که از مادر‌ این مدل جهانی جدا شده‌است. محمد حدید مسلمان و در کسب‌ و‌ کار املاک می‌باشد، با داشتن ریشه‌های فلسطینی باعث‌ شد تا بلا در بیشتر مراسم‌ مسلمانان که در خانواده‌اش برگزار می‌شود، از جمله ماه‌ رمضان شرکت کند و عکس‌هایی به اشتراک بگذارد.

ریشه‌های خانوادگی بلا حدید
ریشه‌های خانوادگی بلا حدید

یولاندا حدید مادری با سابقه‌ی مدلینگ

یولاندا مادر‌ بلا نیز در زمان خود مدل بوده‌است و از بچگی برای مدل شدن دخترانش بلا و خواهر بزرگترش جی جی خیلی زمان و هزینه صرف کرده است. بلا برادر کوچک‌تری به نام انوار دارد.

بلا حدید با مادرش یولاندا حدید
بلا حدید با مادرش یولاندا حدید

یولاندا مادری با تصمیمات غلط

در ادامه بلا در یکی از مصاحبه‌ها این مسئله را برملا کرد که در سن چهارده سالگی عمل بینی انجام داده‌است و بسیار از این تصمیم ناراضی و ناراحت است. در این میان زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که یولاندا را مقصر می‌دانند، چرا که منتقدین بر‌این باورند که او باید از عمل‌ بینی بلا جلوگیری می‌کرد. پس مسئله روشن و واضح است، که توسط مادرش برای رژیم غذایی، ورزشی و نوع پوشش به شدت تحت فشار بوده‌است.

بلا حدید با مادرش یولاندا حدید
بلا حدید با مادرش یولاندا حدید

بلا حدید از چه زمانی شروع به کارکرد؟

با اینکه ما معمولا فکر می‌کنیم کسی مثل بلا از ابتدا پولدار بوده و زندگی مجللی را می‌گذرانده، خود او در این‌باره می‌گوید که پدر و مادرش مهاجر بوده‌اند و برای این زندگی خیلی تلاش کرده‌اند و اذعان می‌کند که قدر هر یک دلار را می‌داند. چرا که در سنین نوجوانی مثل هر نوجوان دیگری شغلی عادی داشته‌است.

او در هفده سالگی در یک آبمیوه فروشی با دستمزد ساعتی 7 دلار کار کرده است بلا از کودکی به لباس‌ها علاقه‌ی فراوانی داشته‌است و این علاقه به حدی زیاد بوده‌است که برای جشن آخر سال مدرسه یک لباس از برند عزالدین علیه (azzedine alaih) از یکی از دوستانش قرض کرده‌است.

بلا و مشکلات حاشیه‌ای شغلش به عنوان یک مدل

همیشه عکس‌ها، مجلات و تبلیغات به ما نزدیک‌تر هستند تا شخصی که در عکس‌ها حضور دارد، همین موضوع باعث می‌شود افکارساختگی در مورد این افراد زیاد باشد. این موضوع هم برای افراد عادی جامعه مشکل‌ساز می‌شوند چرا که همیشه دنبال یک نسخه‌ی کامل از خود هستند و از طرفی به اشخاص معروف آسیب‌هایی وارد می‌کند.

بلا اخیرا فاش کرده‌است که از بیماری اختلالی التهابی لایم و اضطراب شدید رنج می‌برد و خودش علت اضطراب و گریه‌های مداومش را اینطور بیان می‌کند: ” من همیشه خواهر کوچک‌تر جی جی با موهای قهوه‌ای بودم که او خواهر خوشگل‌ و باحال‌تر خطاب می‌شد و تکرار شدن یک جمله هرچقدر هم نادرست، باعث می‌شود شما باور‌کنید که چنین چیزی واقعیت دارد.”

البته یکی از دلایلی که بلا زندگی خصوص‌اش را به‌شدت محافظت می‌کند نیز همین است و این مسئله سبب شد که او در حرفه‌ی خود به یک بازیگر تبدیل شود که گاهی نقابی خندان بر صورت زده و گاه مثل یک دشمن خشگمین و عصبانی‌ است. همچنین بلا اضافه‌ می‌کند هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که بلا دیر سرکار رفته یا پیشنهادی را از دست داده‌ است، او همیشه تا سر حد مرگ کار کرده‌ است و به شغلش متعهد بوده‌ است.

کار‌های عام المنفعه بلا

شاید به ذهن ما خطور هم نکند که شخصی مثل بلا حدید در چه کار‌های نیکی دست‌ دارد. مثلا به خاطر داشتن رگ و ریشه‌ی فلسطینی و مسلمان باعث شده تا بلا به‌عنوان یکی از حامیان سرسخت جنبش استقلال فلسطین شود. در بعضی از تجمع‌ها علیه اسرائیل شرکت کند و گاهی بیانیه‌ای علیه اسراییل در راستای حمایت از سرزمین فلسطین صادر ‌کند. برای عید سال 2020 میلادی او در اینستاگرام خود در طی انتشار پستی تبریک خود را به مسلمانان اعلام‌ کرد.

منابع زیادی از کمک‌هایی گفتند که بلا برای مردم سوریه، لبنان، عراق و فلسطین ارسال کرد. او همچنین برای جشن سال جدید میلادی 2022 در اینستاگرام خود عکس‌هایی از کمک‌های داوطلبانه‌ی خود در شهر نیویورک به اشتراک‌ گذاشت.

سوابق کاری بلا حدید

یکی از اولین برند‌هایی که بلا به عنوان سفیر معرفی شد در ماه می سال 2016 با لوازم آرایشی دیور بود. همچنین او در فشن‌شو‌های بزرگی مثل ویکتوریا سکرت (Victoria Secret)، موسکینو (Moschino)، برندون مکسول (Brandon Maxwell) به عنوان مدل کت واک کرده‌است. یکی دیگر از حضور‌های جنجالی خانوادگی بلا در فشن شو‌ی Off-white پیش از پاییز و زمستان است که یولاندا بعد از سی سال دوباره به صحنه‌ی یک فشن شو قدم‌ گذاشت که همراه با دخترانش بود و بسیار حاشیه‌ساز شد. به‌علاوه بلا اخیرا به‌همراه خواهرش جی‌جی و خواننده‌ی معروف مالوما (Maluma) در عکاسی تبلیغاتی ورساچه (Versace) با حضور دوناتلا ورساچه طراح این برند حضور بهم‌رسانید. همچنین در آخرین فشن شوی بلنسیاگا (Balenciaga) که بسیار جنجالی بود به‌عنوان مدل قدم در صحنه گذاشت.

بلا و مادرش در فشن شو برند آف‌وایت
بلا و مادرش در فشن شو برند آف‌وایت

استایل پوششی بلا

اسم بلا همیشه در کنار خواهرش جی‌جی بوده و هست، در مسئله‌ی استایل هم این قضیه تکرار شده‌است. از آنجایی که مدل‌ها همیشه در فشن شو‌ها، روی مجلات و بیلبوردها دیده می‌شوند، سبک پوشش آنها در زندگی عادی و خیابان‌ها بسیار مورد‌ توجه قرار می‌گیرد که به نام استایل Off-duty شناخته می‌شود.

جی‌جی همراه بلا در سال‌های اخیر در استایل آف‌دوتی خود توانسته‌اند استایل خیابانی دنیا را با قوانین جدیدی پیش‌ ببرند. این دو مدل سرشناس دنیای‌ مد نه تنها ترند‌های جدید را دنبال می‌کنند بلکه ترند‌های جدید را هم به‌وجود‌ می‌آورند. البته نباید فراموش کنیم که بلا از ابتدای ورود چنان استایل‌های درخشانی نداشت و سردرگمی در استایل‌هایش به وضوح دیده‌می‌شد. خوشبختانه با کمک دو استایلیست سرشناس؛ الیزابت سالسر (Elizabeth Sulcer) و می‌می کاترل (Mimi Cuttrell) توانست استایل‌ شخصی خودش را به بهترین شکل پیدا‌کند.

برای درک بهتر از تغییرات استایل بلا اوت فیت‌های او، از روز‌های ابتدایی حضور در فرش‌قرمزها تا به امروز را بررسی خواهیم‌کرد.
از اولین حضور‌های بلا جلوی دوربین خبرنگاران، را در مارچ سال 2014 می‌بینیم.

در سال 2014 او به شدت استایلی سردرگم داشت، در بعضی رویداد‌ها با استایلی زنانه و بعضی مانند یک دختر‌خانم نوجوان ظاهر می‌شد. البته باید اضافه کنم که علاقه او در استفاده از کت چرمی و کفش‌های پاشنه بلند مشهود‌ بود، اما به‌درستی شکل نگرفته‌بود.

سال 2015 نیزبه همین ترتیب و با اشتباهات فراوان پیش می‌رفت و او از استایل‌های خودش رضایتی نداشت، به جز اینکه می‌دانست به جین‌ها بسیار علاقه‌مند است ولی هنوز راه درستی برای استفاده از آن نیافته بود.

پیراهن خبرساز او در می سال 2016 که بسیار جذاب بود از اولین موفقیت‌های او محسوب می‌شود، ولی خود بلا در آن احساس خجالت و اضطراب شدیدی داشته‌است. او در باره‌ی این لباس می‌گوید که مناسب او نبوده و دقیقا یک شخصیت مقابل شخصیت خود واقعیش‌ است.

همچنین در چندین استایل جذاب و البته باتوجه به علایق خودش که رنگ‌های آبی، استفاده از جین، نقش‌ و نگار پلنگی می‌باشد تقریبا داشت موفق عمل می‌کرد که می‌توان گفت استایلیست توانسته تقریبا درست عمل‌ کند.

از سال 2017 بلا تقریبا استایل خود را پیدا‌ کرد و ترکیب استایل مردانه و البته Y2K که جزو ترند‌های امسال است. البته به همین خاطر است که او را سازنده‌ ترند‌های جدید می‌خوانیم.

درسال 2018 نیز با عینک‌های Y2K و البته ترکیب‌های بی‌نظیر و موهای‌محکم بسته‌شده‌ی بلا که امضای استایل او شد، کم‌کم آشنا شدیم هرچند که هنوز بلای واقعی دیده‌ نشده‌ بود و با نقاب‌هایی که دور از خود واقعیش بود به صحنه‌ها می‌آمد.

در مراسم مت گالای سال 2018 که با تم کاتولیک بود، خود او احساس خیلی خوبی نسبت به استایل و پوشش خود داشت و واقعا احساس جذابیت می‌کرد، در حالیکه این لباس ایراد بزرگ داشت، آن هم سنگینی‌ بیش از حد لباس بوده‌ که توانایی حرکت گردن را از او گرفته‌بود.

در سال 2019 پیشرفت استایل بسیار محسوس‌تر است، استایل Y2K با ترکیبی از استایل‌های مردانه و زمخت و البته با چاشنی زنانگی بلا.

در حضور او به عنوان اولین مدل در فشن شوی ماگلر در سال 2020 که گویا وقتی به مراسم رسیده که مهمانان منتظر ورود او بوده‌اند و البته بسیار موفق هم بود، چرا که به شدت در فضای مجازی این عکس دست‌به‌دست شد و افراد بسیار از این استایل استقبال کرده‌بودند.

استایل او در برنامه‌ی فشن شو لویی ویتان 2021 که از یک کمربند مردانه به‌عنوان یک تاپ استفاده کرده بود.
بیشترین تکرار در رویه‌ی استایل روزانه بلا؛ کراپ‌تاپ‌ها، بلوز‌ها، کرست‌تاپ‌ها و البته پیروی از استایل y2k که یکی از ترند‌های دوباره بازگشته به دنیای فشن است.

جامعه گریز بودن بلا را در استایل‌های او کاملا می‌توان دید. چرا که از استفاده از رنگ‌های خیلی جسور و روشن اصولا خودداری میکند. پالت رنگی او بیشتر رنگ‌های تیره و کدر و رنگ‌و‌رو رفته‌است و اصولا رنگ مشکی را برمی‌گزیند.

جمع‌بندی بر داستان زندگی بلاحدید

اینکه در دنیای امروز و با‌ وجود تکنولوژی و ارتباطات گسترده گاهی ما فکر‌می‌کنیم که به خاطر دسترسی به افراد به‌راحتی می‌توانیم آنها را قضاوت‌کنیم. به هیچ‌وجه کار صحیحی نیست، چرا که باعث اضطراب و افسردگی افرادی مثل بلا که با‌وجود شغل خوب و در‌آمد بالا همچنان از ترس قضاوت‌شدن دست به خیلی کارها می‌زنند.

علم ثابت کرد که بلا حدید زیباترین زن جهان است

با آنکه استانداردها و ترجیحات زیبایی مدام در حال تغییر هستند، یک فرمول قدیمی وجود دارد که کارشناسان ادعا می‌کنند می‌تواند میزان جذابیت و زیبایی صورت را محاسبه کند. بر اساس مطالعه‌ای که توسط دکتر جولین دی سیلوا، جراح پلاستیک برنده مدال طلا، که در زمینه جراحی پلاستیک پیشرفته تخصص دارد انجام شده بلا حدید (Bella Hadid)، سوپرمدل شناخته شده آمریکایی برنده این مسابقه زیبایی غیرمعمول شد. بیایید ببینیم چه چیزی او را به زیباترین زن تبدیل کرده است.

بلا حدید زیباترین زن جهان

یونانی‌ها در تلاش برای اندازه گیری زیبایی ظاهری نسبتی ابداع کردند که به آن «نسبت طلایی» می‌گویند. این نسبت در گذشته توسط هنرمندان و معماران استفاده می‌شد اما در حال حاضر گاهی اوقات برای توضیح میزان زیبایی افراد نیز استفاده می‌شود.

زیبایی بلا حدید چگونه اندازه گیری شد؟

دی سیلوا در مطالعه خود نسبت طلایی را برای لب‌ها، بینی، اندازه و وضعیت چشم، فک و تقارن زن‌های مشهور به کار برد. طول و عرض صورت این افراد اندازه گیری و سپس تقسیم شد. نتیجه ایده‌آل حدود ۱.۶ است.

بلا حدید زیباترین زن جهان

بلا حدید زیباترین زن جهان

چهره بلا حدید نزدیک به کمال بود

نزدیک‌ترین فرد به این ایده یونان باستان بلا حدید بود. نسبت طلایی زیبایی او ۹۴.۳۵ درصد و زیبایی چانه‌اش ۹۹.۷ درصد بود.

در این رده بندی بیانسه، خواننده آمریکایی با ۹۲.۴ درصد امتیاز رتبه دوم را به خود اختصاص داد. آریانا گرانده خواننده جوان موسیقی پاپ نیز با ۹۱.۸۱ درصد بالاتر از تیلور سوییفت (۹۱.۶۴)، اسکارلت جوهانسون (۹۰.۹۱) و کارا دلوین (۸۹.۹۹) قرار گرفت.

بلا حدید زیباترین زن جهان

بلا حدید زیباترین زن جهان

بلا حدید اعتراف کرد که عمل بینی انجام داده است

بلا حدید در مصاحبه‌ای که اوایل سال جاری انجام داد فاش کرد که زمانی که تنها ۱۴ سال داشت تحت عمل جراحی پلاستیک بینی قرار گرفت و البته از این بابت ناراحت بود، زیرا گفت: «کاش بینی اجدادی‌ام را حفظ می‌کردم.» موضوعی که در آن زمان انتقاداتی را متوجه مادرش یولاندا کرد؛ زیرا بسیاری بر این باور بودند که او دخترش را تشویق به تغییر ظاهری کرده و تحت فشار گذاشته است. بلا حدید در آن مصاحبه شایعات تزریق فیلر یا لیفت چشم را تکذیب کرد.

بلا حدید زیباترین زن جهان
بلا حدید زیباترین زن جهان
بلا حدید زیباترین زن جهان

جالب اینجاست که بلا حدید در همین مصاحبه گفته بود همیشه در مقایسه با خواهر بزرگ‌ترش جیجی حدید احساس زشتی می‌کرد اما حالا می‌بینیم از او به عنوان زیباترین زن جهان یاد می‌شود.

بررسی استایل بلا حدید؛ آفتاب‌پرست محبوب دنیای مد چه می‌پوشد؟

بلا حدید در زمینه استایل مثل یک آفتاب‌پرست ماهر است که مدام بین استایل‌های اسپرت و یاغی‌گرانه، ترندی و کلاسیک، آینده‌نگر و وینتیج تغییر رنگ می‌دهد. او شخصیت کمیابی در صنعت مد محسوب می‌شود که هم می‌تواند جرقه‌های یک ترند جدید در تیک‌تاک را برافروزد و هم الهام‌بخش آثاری باشد که در فشن شوها به نمایش گذاشته می‌شوند. در این مطلب نگاهی به زندگی و مسیر شغلی این سوپر مدل می‌اندازیم و در ادامه استایل بلا حدید را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بلا حدید در کنار مادرش یولاندا و خواهرش جی جی حدید

بلا حدید در کنار مادرش یولاندا و خواهرش جی جی حدید

بلا حدید را بیشتر بشناسیم

ایزابل خیر حدید،‌ که او را «بلا» می‌نامند، ۹ اکتبر سال ۱۹۹۶، در آمریکا به دنیا آمده است. او پدری فلسطینی و مادری هلندی دارد. جی جی حدید، خواهر بزرگتر بلا نیز به حرفه مدلینگ مشغول است. بلا از سال ۲۰۱۴ با امضای قراردادی با کمپانی IMG Models آغاز کرد. از آن زمان در فشن‌ شوهای متعددی، از جمله شوی ویکتوریا سیکرت، شرکت کرده و در کمپین‌هایی برای برندهای مطرح همچون دیور، رالف لورن و تامی هیلفیگر حضور داشته است.بلا همچنین چهره Dior Beauty است و در سال ۲۰۱۶، جایزه «مدل سال» به او تعلق گرفت.

بلا در تبلیغات برند دیور

این سوپرمدل بدون شک رزومه‌ای بسیار قوی دارد. بلا حدید به روشنی در مسیر شغلی خود نکات و تکنیک‌های استایلینگ را یاد گرفته و این نکات بر شیوه منحصر به فرد او در لباس‌پوشیدن تأثیر گذاشته‌اند. نتیجه آن یک حس شخصی از استایلینگ است که کاملا به خود او تعلق دارد.

بلا و بیماری لایم

بلا، مادر و بردار کوچکترش به بیماری لایم مبتلا هستند. لایم یک بیماری عفونی است که در اثر گزش توسط نوعی کنه آلوده به باکتری ایجاد می‌شود. عود مجدد علايم این بیماری، باعث شده بلا حدید در رویدادهای مربوط به فشن در سال ۲۰۲۳ حضور پیدا نکند و این موضوع طرفدارانش را نگران کرده است.

این سوپر مدل در تاریخ ۶ آگوست ۲۰۲۳ با انتشار یک پست در حساب اینستاگرام خود، از تسلیم نشدن در برابر بیماری‌‌اش نوشت. او در بخشی از این متن نوشته بود: «من کوچولویی که رنج می‌کشید، به خاطر اینکه خودم را رها نکردم، به من افتخار می‌کند». همچنین عکس‌هایی از سوابق پزشکی مربوط به سال ۲۰۱۳ منتشر کرد که برخی از علائم او مانند خستگی شدید، دردهای عضلانی و مفاصل و درد قفسه سینه را نشان می‌دادند.

بلا در بخش دیگری اضافه می‌کند: «من هیچ‌چیز را در دنیا تغییر نمی‌دهم. اگر مجبور بودم دوباره همه این‌ها را پشت سر بگذارم تا به اینجا برسم، دقیقا به این لحظه‌ای که الان در آن هستم، با همه شما و در نهایت سالم، دوباره همه این کارها را انجام می‌دادم. این باعث شد که من کسی باشم که امروز هستم».

تغییرات استایل بلا حدید در گذر زمان

می‌توان گفت بلا حدید و خواهرش جی جی، در چند سال گذشته بر دنیای استایل خیابانی حکمرانی کرده‌اند. این دو سوپر مدل هر روز در رویدادهای مختلف ظاهر می‌شوند و نه تنها ترندهای روز را گسترش می‌دهند، بلکه گاهی تعیین‌کننده آنها هستند. اما استایل بلا حدید از ابتدا اینطور نبوده است.

در سال‌های ۲۰۱۵-۲۰۱۶ که اولین سال‌های ورود او به صنعت مدلینگ بودند، بلا را با استایل کالیفرنیایی (SoCal) می‌دیدیم. این سبک طرفدار لباس‌های راحت و معمولی و کفش‌های تخت و شلوار جین است. آن روزها علاقه او به جین‌های شسته‌شده، تاپ سفید و بافتنی‌های درشت‌باف کاملا مشهود بود.

در سال ۲۰۱۷ شاهد تغییرات قابل توجهی در استایل بلا حدید بودیم. سالی که او به جستجوی مواردی فراتر از گزینه‌های همیشگی کمد لباسش رفت و به سمت قلمرو پر زرق‌ و برق‌تر و تیره‌تر دنیای مد حرکت کرد. احتمالا نقل مکانش به شهر نیویورک باعث شد شیفته عینک‌های آفتابی مدل ماتریکس شود. مدلی که به سرعت در سراسر جهان، مورد توجه قرار گرفت.

در خیابان‌های منهتن بود که بلا جرات پیدا کرد تا ایده‌های مد پر ریسک، از جمله شورت دوچرخه‌سواری و شلوار بگ کاغذی را امتحان کند. باید بگوییم که حتی روزمره‌ترین چیزها نیز در استایل بلا حدید متحول می‌شوند و مفهومی دیگر پیدا می‌کنند.

اخیرا بلا رویکرد خاصی را برای استایل خیابانی خود ترجیح می‌دهد؛ ترکیبی از علاقه‌اش به ورزش و لباس‌های اسپرت و کلکسیون‌های مد روز مانند چکمه‌های پنجه مربعی، کیف‌های دوشی به سبک دهه ۹۰.

به نظر می‌رسد آن تکانه‌های شیطنت‌آمیز او برای انتخاب لباس در گذشته، به خوبی تنظیم شده‌اند. حالا بلا حدید با کمک طراحان لباس و استایلیست‌های بنامی مانند الیزابت سولسر و می‌می کاترل، در رسیدن به استایل شخصی خود موفق شده است. البته هنوز از کنجکاوی او کاسته نشده است و او را به عنوان مدلی که کارهای طراحان نوظهور را امتحان می‌کند، می‌شناسیم.

نگاهی به استایل‌های خیابانی بلا حدید

در این بخش برخی استایل‌های خیابانی بلا حدید را مرور می‌کنیم.

چیزی در نحوه لباس پوشیدن بلا حدید وجود دارد که باعث می‌شود استایل او ترکیبی از چند نسل مختلف به نظر برسد. مثلا اینجا او را  با عینک‌ آفتابی نارنجی، تاپ راه‌راه و کتی قهوه‌ای با حال و هوای دهه ۷۰ می‌بینید. شلوار جین مدل بوی‌فرند او نیز دهه ۹۰ را تداعی می‌کند.

بلا از ترکیب آیتم‌های زنانه و مردانه در کمد لباس خود ابایی ندارد. مثلا اینجا پلیور بافتنی او، در تضاد کامل با ژاکت بامبر چرم و بوت‌ نوک‌تیزش قرار دارد. شلوار جین او با دو کمربند در جای خود محکم شده تا این استایل را تکمیل کند.

فریب استایل خیابانی همیشگی او را نخورید. روزهایی که او مشغول کار نیست می‌تواند تا این حد راحت لباس بپوشد. گرچه ظاهر راحت او هم در شیک‌بودن دست‌کمی از همیشه ندارد. حتی در روزهایی که لباس‌های پوشیده‌ای بر تن دارد.

تصور اشتباهی درباره استایل مونوکروم وجود دارد که رنگ‌های به کار برده در چنین استایلی باید کاملا مطابقت داشته باشند. اما این لحظه ثابت می کند که استایل تک‌رنگ می‌تواند به یک شمای کلی نیز تبدیل شود. توجه کنید که چگونه عناصر مختلف این استایل به یک خانواده رنگی تعلق دارند. سایه‌های رنگی مختلف این استایل با هم هماهنگ هستند.

هرکسی می‌تواند شلوار جین و تی شرت سفید بپوشد، اما اگر می‌خواهید یک ترکیب کلاسیک داشته باشید، بلا حدید نکات مفیدی برای شما دارد. برای شروع، شلوار جین آبی ساده را با یک جین طرح‌دار عوض کنید. اگر  شرایط آب و هوا به شما این امکان را می‌دهد، یک لباس رویی به این استایل اضافه کنید؛ مانند یک بامبر. در آخر سراغ اکسسوری بروید و چیزی ساده اما تاثیرگذار انتخاب کنید مانند عینک آفتابی یا گوشواره‌های حلقه‌ای درشت.

ترکیب یک پیراهن چپ و راستی و چکمه‌های ساق‌بلند هیچ‌وقت اشتباه نخواهد بود. چنین استایلی همواره زیبا و پیچیده به نظر می‌رسد و فقط لازم است آن را با اکسسوری بهتر کنید. می‌توانید مانند بلا از دستبند‌های طلایی‌رنگ شیک استفاده کنید.

بلا حدید در این استایل کاملا وسترن به نظر می‌رسد. به‌عنوان نویسنده این متن مطمئن نیستم چه چیز را درباره این استایل بیشتر دوست دارم: سگک کمربند غول پیکر بر کمر دامن جین میدی او، یا ژاکت شطرنجی چشم‌نوازی که به خوبی با چکمه‌های قهوه‌ای و عینک او ست شده‌اند.

ایتجا بلا کت و شلوار چرم شکلاتی رنگ از برند رزتا گتی بر تن دارد. کفش پاشنه‌بلند نوک‌تیز، کیف دوشی پلنگی و عینک آفتابی قهوه‌ای رنگش استایل را شیک‌تر کرده‌اند. تاپ تیوبی، شلوار از زانو گشاد و براق‌بودن چرم، نمونه‌ای غیرمعمول از خیاطی کلاسیک را ارائه می‌دهند. این لباس جذاب شبیه چیزی است که یک طراح مد در فیلم کمدی رمانتیک بر تن دارد.

دیدن این استایل ما را قانع می‌کند که پوشیدن یک بلوز دکمه‌دار سفید زیر پیراهن یا ست دو تکه کار درستی است. این ترفند ساده اما قدرتمند است. بلا این استایل را با یک کیف‌دستی کوچک، گردنبندی از مروارید و جوراب‌های سفید تزئین کرده است.‌ پوشیدن جوراب سفید با کفش‌های پاشنه‌دار هم یکی از ترفندهای مورد علاقه این سوپر مدل محسوب می‌شود.

استایل بلا در فرش قرمز‌ها

چند مورد از استایل‌های چشمگیر و به یادماندنی بلا برای حضور در مراسم‌ها را با هم ببینیم.

مت گالای ۲۰۱۸، با تم «رابطه مد و مذهب کاتولیک» برگزار شد و بلا حدید با لباسی که در تصویر بالا می‌بینید بر فرش قرمز آن قدم گذاشت. این لباس الهام گرفته از سبک گوتیک، کار مشترکی از گرت پیو (طراح) و کروم هارتز (برند) بود. بالاتنه لاتکس مشکی، رویه چرمی مشکی‌رنگ با یقه‌ای خاص، دستکش‌های بدون انگشت و دنباله‌‌ی شفاف بخش‌های مختلف این استایل بودند. گردنبد صلیب‌شکل جواهرنشانی که بلا بر گردن داشت، نشان می‌داد که کاملا تم مراسم را درک کرده است.

یکی از ماندگارترین استایل‌های بلا حدید، این لباس اوست که در فرش قرمز مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ بر تن داشت. لباسی وینتیج از کالکشن‌های قدیمی برند «ژان پل گوتیه»، که با دنباله‌ای دراماتیک، یقه‌ای پیچیده و جواهرات «شوپارد»، به تشریفات سنتی هالیوود ادای احترام می‌کرد.

این استایل بلا حدید برای حضور بر فرش قرمز مراسم Fashion Trust Arabia است که چند هفته پیش از برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۳، در دوحه برگزار شد. لباس او در این مراسم توسط «خانه مد آلایا» طراحی شده بود و ظاهری براق و زیبا داشت. آرایش چشم او به سبک عربی انجام شده و گوشواره‌‌ای با سنگ‌های یاقوت و الماس این استایل را تکمیل می‌کردند.

این لباس با سیلوئت پری دریایی متعلق به فرش قرمز جشنواره کن سال ۲۰۲۲ است که توسط جیانی ورساچه در سال ۱۹۸۷ طراحی شده بود. بالاتنه‌ای براق، دامنی از جنس مخمل و حلقه‌ای پارچه‌ای که کمر و باسن را در بر گرفته، اجزای این لباس خیره‌کننده هستند.

این هم از استایل بلا حدید برای برای حضور در مراسم تحلیل از بهترین‌های مد در سال ۲۰۱۹، که کاری از برند مایکل کورس بود. مدل یقه هفت باز، پرهای به کار رفته روی دامن و موهای دم‌اسبی فر شده او، با هم هارمونی زیبایی دارند.

نوبت شماست

سپاسگزاریم که تا پایان این مطلب با ما همراه شدید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. حالا نوبت شماست که بگویید کدام استایل بلا حدید را بیشتر دوست داشتید؟ کدام نکته درباره لباس پوشیدن او توجه شما را جلب کرد؟ در بخش نظرات برای ما بنویسید.

بررسی استایل بلا حدید، زیباترین سوپرمدل اخیر دنیای مد

بلا حدید سوپر مدل معروف  فلسطینی آمریکایی، این روزهای دنیای مد است.  این مدل جذاب در کمپین های برندهای معروفی مانند بولگاری و فندی حضور داشته است. بلا حدید به‌عنوان مدل و هم به‌عنوان یک فرد تأثیرگذار در دنیای مد به سرعت به شهرت جهانی رسید.

نگاه کوتاه به بیوگرافی بلاحدید

ایزابلا خیر حدید در 9 اکتبر  1996 (27 سال) در واشنگتن دی سی متولد شد. پدرش، محمد حدید، یک معمار و توسعه دهنده املاک است. مادرش، یولاندا حدید، یک مدل سابق است که در سریال The Real Housewives of Beverly Hills نیز  بازی کرده است. بلا با یک خواهر بزرگتر به نام جیجی و  یک برادر کوچکتر به نام انور بزرگ شد که هر دو نیز مدل هستند. علاوه بر این، حدید دو خواهر ناتنی بزرگ‌تر به نام‌های آلانا و ماریل دارد که از رابطه قبلی پدرش هستند.

حرفه مدلینگ

بلا پس از دبیرستان، کالیفرنیا را ترک کرد تا در مدرسه طراحی پارسونز در شهر نیویورک در رشته عکاسی تحصیل کند. اما در نهایت او تصمیم گرفت مدرسه را ترک کند تا روی حرفه مدلینگ تمرکز کند. در سال 2015، او اولین کت واک خود را برای برند تام فورد در هفته مد شهر نیویورک انجام داد.

نگاه کوتاه به بیوگرافی بلاحدید

استایل فرش قرمز بلا حدید

بیایبد نگاهی مختصر به استایل بلا حدید در مراسم هایی که شرکت کرده است، بیاندازیم.

ایونت لاس وگاس، 2023

این مدل در تعطیلات آخر هفته در مراسم افتتاحیه Stanton Social Prime در کاخ سزار در لاس وگاس شرکت کرد. بلا یک لباس بلند یقه بسته قرمز، با آستین‌های زنگی نامتقارن و یک کمربند نقره‌ای پوشید. او موهای خود را فر کرد و استایل قرمز خود را با پاشنه بلند بندی تکمیل کرد.

استایل فرش قرمز بلا حدید

اهدای جوایز فشن تراست قطر2022

بلا حدید برای شرکت در مراسم جوایز فشن تراست (fashion trust)  در عربستان سعودی موزه ملی قطر در دوحه در سال 2022، ظاهری ساده اما جذاب را انتخاب کرد. او این لباس را از مجموعه پاییز/زمستان  1986برند Alaia به تن داشت. ظاهر او برای این رویداد، شامل یک لباس ماکسی آبی پوشیده به همراه شال یک تکه با یقه لباس بود. در بخش اکسسوری او گوشواره های آویز را با کفش نوک تیز کلاسیک پوشید. در بخش آرایش و میکاپ نیز، این سوپرمدل، موی صاف، خط چشم‌ گربه‌ای و رژ لب‌ نود براق خود را به نمایش گذاشت.

اهدای جوایز فشن تراست قطر2022   بلا حدید

استایل بلاحدید در جشنواره کن 2022

بلا حدید بار دیگر در جشنواره فیلم کن 2022 به دلیل انتخاب های بی عیب و نقص در استایلش، تیتر اخبار دنیای مد را به خود اختصاص داد. حدید با لباسی از برند ورساچه برای نمایش فیلم The Innocent (L’Innocent)، در فرش قرمز حاضر شد. لباس او با طراحی قدیمی تجسم زرق و برق هالیوود  در دهه 80 بود. که در اصل توسط هلگا درنش، خواننده اپرای اتریشی در سال 1987 نیز پوشیده شده بود.

استایل بلاحدید در جشنواره کن 2022

در ادامه جشنواره کن فرانسه، مدل آمریکایی بلا حدید برای نمایش فیلم بروکر با استایل مینیمال زنانه وارد شد. لباس او از برند گوچی بود.

استایل بلاحدید در جشنواره کن 2022

جشنواره فیلم کن 2021

 سال 2021 مجموعه‌ای از لحظات شگفت‌انگیز برای بلا حدید بود. او با لباسی با طراحی مدرن ژان پل گوتیه،  که در سال 2002 توسط نائومی کمپبل پوشیده شد بر روی فرش قرمز ظاهر شد.

استایل بلا حدید در جشنواره فیلم کن 2021

استایل دیگر بلا حدید در این جشنواره، از برند شیاپارلی بود. که حسابی توجه را به خود جلب کرد و تا مدت ها تیتر اخبار دنیای مد بود. او برای اولین نمایش فیلم  سه طبقه (Tre Piani) از مجموعه کالکشن پاییز زمستان  همان سال برای اکران این نمایش استفاده کرد. لباس او یک ساده شب راسته با آستین های بلند بود. اما گردنبند او، بخشی از استایل بلا حدید بود که تمام توجه ها را به خود جلب کرد.  گردن بند این سوپر مدل مانند درخت یا شکل ریه بود که بر روی قفسه سینه او قرار داشت.

استایل بلا حدید در جشنواره فیلم کن 2021- لباس شکل ریه بلا حدید

استایل بلا حدید درمت گالا

همانطور که می دانید مراسم مت گالا همیشه پر سر و صدا برگزار می شود. و تا مدت ها استایل سلبریتی ها جزو خبرهای داغ دنیای مد محسوب می شود. به همین دلیل استایل بلا حدید در مت گالا در سه سال اخیر را با هم بررسی می کنیم.

مت گالا 2022

بلا حدید در این مراسم،  لباسی از برند بِربِری(Burberry) با طراحی ریکاردو تیشی (Riccardo Tisci)را برای فرش قرمز انتخاب کرد. استایل مونوکروم مشکی، که پارچه توری و چرم نیز در استایل او به کار رفته بود.

استایل بلا حدید درمت گالا 2022

بلا حدید در مت گالا 2019

احتمالاً لحظه مورد علاقه اکثر افراد از بلا حدید در Met Gala ، با موضوع”کمپ: یادداشت هایی در مورد مد” بود. این لباس از برند موسکینو (Moschino) توسط جرمی اسکات یک شاهکار بود. این مدل در مصاحبه ای با ووگ در آن زمان در مورد اسکات گفت:

“به وضوح او پادشاه کمپ است. او تصمیم گرفت همه ما را در ظاهری قرار دهد که بیشتر به ما می آید، و من فکر می کنم این یکی برای من بهترین است. مت گالا یک رویداد سلطنتی است و کمپ فوق العاده سرگرم کننده است. بنابراین اینکه بتوانیم به اینجا بیایم و جنبه سرگرم کننده خود را نشان دهیم و همچنین چیزهایی بپوشیم که معمولاً نمی پوشیم، سرگرم کننده و جذاب است.”

بلا حدید در مت گالا 2019

مت گالا 2018

بلا حدید سال هاست که پای ثابت فرش قرمز مت گالا بوده است. بلا حدید برای احترام به تم مت گالا “جسم های آسمانی: مد و تخیل کاتولیک” با ظاهری مشکی در فرش قرمز حاضر شد. لباس او با طراحی گرت پاف و کروم هارتس (Chrome Hearts x Gareth Pugh) بود. لباس بلا ترکیبی از پارچه مخمل، تور، زنجیر و نیم تنه ای لاتکس بود.

استایل بلاحدید در مت گالا 2018

استایل خیابانی بلا حدید

ظاهر شیک او تنها به فرش قرمز، فشن شو و یا عکس برداری ختم نمی شود. استایل استریت بلا حدید با ظرافت ترکیب می‌شود، به گونه‌ای که افراد می‌خواهند از استایل او الگوبرداری کنند. به طور کلی، در بخش استریت استایل به جرات می توان گفت که بلا حدید یکی از تاثیر گذاران در بخش ترند های مد است. این سوپرمدل توانسته است بسیاری از همسالان شیک پوش خود را تحت الشعاع قرار دهد تا به عنوان یکی از الهه نهایی مد در این نسل معرفی شود.

به خواندن ادامه دهید تا از برخی از برترین تیپ های خیابانی حدید الهام بگیرید.

استایل تولد به سبک بلا حدید

حدید در جشن تولد 26 سالگی خود، لباسی را انتخاب کرد که به طور ترکیبی از ترندهای لباس زیر زنانه لوکس و لباس بدن نما بود. او این استایل را با یک کت چرم براق و یک کیف دستی “Ciao Bella” تکمیل کرد.

استایل خیابانی بلا حدید

استایل پرپی بلا حدید

این بار بلا به همراه پارتنرش مارک کالمن در نیویورک دیده شد. استایل کالج بلا حدید شامل یک تی شرت گرافیکی و ژاکت کالج می شد. که آن را با یک دامن خاکستری غیررسمی با جوراب‌های نایک تا زانو را با کفش پاشنه بلند ست کرد.

استایل کالج بلا حدید

استایل Y2K بلا حدید

علاقه بلا حدید به سبک استایل Y2K در سال‌های 2019 و 2020 به اوج خود رسید. در اینجا، او بوت مورد علاقه‌اش را با ست پیراهن شلوار راه راه خود پوشید. و مثل همیشه شکم خود را در معرض نمایش گذاشت.

استایل Y2K بلا حدید

و سال 2020، سالی بود که حدید در ترند  Y2K پیشتاز بود. او موهای خود را مدلی زد که سال ها از مد افتاده بود. و بعد از آن افراد زیادی به این مدل مو دوباره علاقه نشان دادند.

استایل Y2K بلا حدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian