آیا تا به حال به تاثیر مدیا در آینده‌ای بهتر برای فشن فکر کرده اید؟… رسانه‌ها گاها افراد یا جوامع زیادی را نادیده می‌گیرند، یا از آنها چه در داستان‌های گفته‌شد، جه در تصاویر ارائه‌شده و یا حتی از طریق طرد شدن از فرصت‌های خلاقانه، سوء استفاده می‌کنند. رسانه های مد و سبک زندگی به الگوهای جدید، صداهای جدید و نماینده‌های تازه و جوان بیشتری نیاز دارند. در همین حین، داستان های پایداری(مد پایدار) که تحت پوشش مصرف گرایی آگاهانه هستند این افسانه را تداوم می بخشد که رشد و تولید بیش از حد هنوز هم می تواند ادامه یابد ( برای اطلاعات بیشتر در این مورد به این لینک مراجعه کنید)

مسیر اصلی رسانه‌‌ها مصرف ناپایداری را پیش می‌برند و مد سریع را برای افرادی با درآمد پایین هدف قرار می‌دهند. خرید را به عنوان یک آرزو فروخته و یک فرهنگ مصرف‌گرایی و دور ریختنی را ترویج می‌کند و در نهایت به سلامت روان ما و سلامت سیاره ما آسیب می زند.
رسانه‌های مد بر همه ما، از نظر شخصی و فرهنگی، تاثیر می‌گذارند. چه می‌شود اگر داستان جدیدی درباره لباس‌هایی که ما می‌پوشیدم را تعریف کند؟

فشن مدیا‌های خلاقانه و نوظهور

و حالا چندین نمونه از رسانه های جذاب رو میبینید که جرات انجام کارها را به طور متفاوت تری دارند.

• Guap

یک پلت فرم رسانه ای است خود را به عنوان «خانه خلاقان نوظهور» توصیف میکند. کارکنان و مشارکت‌کنندگان جوان و متنوع آن محتوایی ایجاد می‌کنند که منعکس‌کننده و نشان‌دهنده صدای فرهنگ جوانان است (که محدودیتی تعیین نمی‌کند و همیشه مشوق خلاقیت است.) در حالی که سایر پلتفرم‌های رسانه‌ای‌تلاش میکنند تا تنوع خود را بهبود ببخشند، GUAP بر اساس اهمیت گنجانده شدن و نماینده‌ بودن ساخته شده است. از سال ۲۰۱۸، GUAP سالانه قسمت «فهرست سیاه» را منتشر می‌کند تا از کار جوانان سیاه‌پوست در صنایع خلاق و فراتر از آن حمایت کنند.

• DISPLAY COPY

«Display Copy» که در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد، یک پلتفرم رسانه‌ای است که درباره دانش تأثیرات مخرب دنیای مد بر محیط و اجتماع را به نتیجه منطقی خود می‌رساند؛ صفحات آن هیچ لباس جدیدی را نشان نمی‌دهند. در عوض، فقط لباس‌های قدیمی، صرفه‌جویی، نوآوری‌شده و بازیافتی را نشان می‌دهد. داستان‌های آن با نمایشی از آیتم‌های قدیمی موجود برای خرید در سایت‌هایی مانند Etsy، Ebay و The RealReal همراه است. هدف این است که تبدیل به اولین شبکه وابسته فقط برای محصولات وینتیج و فروش مجدد شوند. همانطور که مدیر خلاقیت آن میگوید: “من می‌خواهم در خرید دوباره احساس لذت و اکتشاف به وجود بیاید، و خوشحالی می‌تواند از دانستن این موضوع به وجود بیاید که به این سیاره آسیب نمی‌رسانید.”

 MORE OR LESS

آخرین ترندها را فراموش کنید. More or less تازگی را با نوع متفاوتی از تجمل چون: خلاقیت، اصالت، و کاهش سرعت، جایگزین می‌کند. در سال ۲۰۱۸، جیمی پرلمن اولین شماره را با سر و صدای حضور کیت ماس روانه بازار کرد: این سوپرمدل دهه نود، با لباس هایی از مجموعه گسترده وینتیج خود بر روی جلد این نسخه حضور یافت. این نسخه و هر نسخه از آن زمان به بعد، وینتیج ، اقلام مازاد ارتشی، یونیفرم های قدیمی مدرسه، صنایع دستی و حتی حضور زباله را در مجله‌های خود جشن می گیرند.

مدیا در آینده‌ای بهتر برای فشن
کیت ماس در اولین جلد MoreOrLess

• REMAKE

نابرابری، بی عدالتی، آلاینده ها و ضایعات مواردی هستند که صنعت مد فست فشن باید پاسخگوی آن باشد. چه میشد اگر می‌توانستیم دنیای مد را زیر و رو کنیم؟ Remake یک سازمان غیرانتفاعی است که همچین سؤالات سختی می‌پرسد و خواستار راه‌حل‌های قوی برای اشخاصی است که سازنده آن لباس‌ها هستند و و مسائلی که بر کره زمین، که همه ما با آن سهیم هستیم، تاثیر می‌گذارند. با به اشتراک گذاشتن حقایق، فیلم‌ها و درخواست‌ها، آن‌ها سعی دارند صنعت مد را تغییر دهند و آن را از صنعتی سریع و بی‌دقت، به کند و متفکر تبدیل کنند.

نمونه های احتمالی آینده دار:

مجموعه FutureFashionMedia در حال اماده سازی از دیگر قالب‌ها و ایده‌های رسانه‌ای است که می‌توانند به تغییرات مثبت توسط مدیا در آینده‌ای بهتر برای فشن در سیستم مد کمک کنند. همانند:

  • The Slo-Down

خبرنامه الکترونیکی هفتگی از کارهایی که باید انجام دهیم، بسازیم، یاد بگیریم و به اشتراک بگذاریم – اما هرگز نخریم – که می تواند به ما کمک کند به سمت آیندای منصفانانه تری برای مد حرکت کنیم. این فضا برای شهروندان نگران در تمامی جنسیت‌ها و نسل‌ها که به دنبال ایده هایی برای ایجاد تغییر مثبت هستند، ایجاد شده.که می خواهند به نمایندگی از این سیاره چه در داخل و چه در خارج از صنعت مد اقدام کنند.

  • OFF (Our Fashion Futures)

یک رسانه دیجیتال محلی در مورد لباس و جامعه – توسط جوانان برای جوانان. سازندگان محتوای ۱۶ تا ۲۴ ساله داستان‌هایی درباره سیستم مد در جوامع خود نشر می کنند که توسط مربیانِ مد، رسانه و آب و هوا در یک آکادمی مهارت پشتیبانی می شود.

  • مدیا در آینده‌ای بهتر برای فشن
    The Back of the Wardrobe

مجموعه‌ای از پانل‌های پادکست برای مردم، تا سوالات خود را درباره لباس و مد بپرسند و پاسخ هایی را پیدا کنند که برای کره زمین مثبت باشد. سوالات مخاطبان توسط گروهی از کارشناسان مختلف، توسط یک کمدین میزبانی شده و پاسخ داده میشود. اپیزودها در مکان متفاوتی از حوزه مد در سراسر بریتانیا تولید می شوند و سوالات بر اساس تم و موضوع هر هفته، برای مثال لباس و طبیعت یا لباس و جنسیت، شکل می‌گیرند.

در نیتجه

مدیا با تمام ظاهر جذاب و گول‌زننده و شاید گاهی تخریب‌گر میتواند بسیار مفید بوده و باعت تغییر و جنبش های بزرگی در این صنعت بشود و واقعا تاثیر مدیا در آینده‌ای بهتر برای فشن امکان پذیر است. به نظر شما در کشور خودمان با استفاده از مدیا و رسانه‌های در دسترس چه تغییر مثبتی میتوان ایجاد کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian