کمپانی ایتالیایی فندی که از برندهای لاکچری صنعت مد و فشن می‌باشد در سال ۱۹۲۵ میلادی در رم ایتالیا تاسیس شد. این برند بیشتر به تولید کیف و کفش، عطر و ادکلن، لوازم چرم می‌پردازد. بیشتر عاشقان مد فندی را به خاطر کیف دستی‌های زنانه‌اش و البته محصولات خز آن می‌شناسند.

تاریخچه فندی، برند لاکچری ایتالیایی

برند فندی و استفاده از خز

داستان برند فندی در سال ۱۹۲۵ و از گوشه و کنارهای (Piazza) در شهر رم شروع می‌شود، یعنی جایی که در آن یک بوتیک کوچک و یک کارگاه چرم فروشی کوچک وجود داشت. این دو مغازه متعلق به الدورادو و آدل فندی بود. در دهه ۱۹۳۰ آن‌ها تجارت خود را به طور قابل‌توجهی گسترش دادند. اما قهرمانان واقعی و عوامل موثر در موفقیت برند فندی، دختران این دو نفر یعنی پایولا (متولد سال ۱۹۳۱)، آنا (متولد سال ۱۹۳۳)، فرانکا (متولد سال ۱۹۳۵) کارلا  (متولد سال ۱۹۳۷) و آلدار (متولد سال۱۹۴۰) بودند که نام برند فندی را در سراسر دنیا بر سر زبان‌ها انداختند. هر پنج دختر الدورادو و آدل از دوران نوجوانی شروع به فعالیت در کسب ‌و کار خانوادگی‌شان کردند – یعنی بین ۱۵ تا ۱۸ سالگی – آنها بر طبق نیاز، مسئولیت‌های مختلفی را در این برند بر عهده گرفتند.

استفاده از خز در دنیای مد و لباس

در سال ۱۹۶۴، آن‌ها دفتر خود را با عکس بزرگی از مادر خود یعنی آدل رو به روی درب ورودی، در شهر رم تاسیس کردند. در سال ۱۹۶۵، آن‌ها هم‌کاری خود را با کارل لاگرفلد، طراح مد و لباس مشهور آغاز کردند. او همراه با خواهران فندی، کاری کردند که علاقه به لباس خزدار در افراد مختلف ایجاد شود. در طول این زمان، اولین لوگوی برند فندی که متشکل از دو حرف F با رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای بود خلق شد.

تغییرات اجتماعی و برند فندی

در نیمه دوم دهه ۱۹۵۰، داشتن یک لباس خزدار رویای بسیاری از زنان بود. اما پس از ایجاد تغییرات اجتماعی که در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ رخ داد، لباس خزدار به عنوان یک لباس مدل قدیمی و از مد افتاده شناخته شد. کارل لاگرفلد زیر نظر خواهران فندی مواد، الگوها، وزن، روش‌های تیره کردن، و رنگ‌های استفاده شده در خزها را آزمایش می‌کرد، به طوری که این خزها که با بهره‌وری از مهارت‌های تکنولوژیکی پیشرفته، متناسب با نیازهای جامعه‌ای که به لباس‌های قابل دسترس و پوشیدنی نیاز داشتند، به چیزی کاملاً جدید تبدیل شوند. در سال ۱۹۶۶، او با معرفی «رنگ» به عنوان مهمترین عنصر در طراحی، دنیای مد را مورد انتقاد قرار داد: “یک کت خز رنگی که اصیل بود، اما گرانبها نبود.”

تغییرات اجتماعی و برند فندی

آزمایشات فندی بر روی محصولات

یکی از ویژگی‌های برجسته برند فندی، روش غیر معمول این برند برای کار کردن با پوست‌های سنتی است. طراحان برند فندی به طور مستمر بر روی پارچه‌های خزدار آزمایشاتی انجام می‌دادند و در سال ۱۹۶۹ نیز با معرفی یک خط تولید Pret à Porter، علاوه بر تولید صنایع دستی، موفق شدند محصولی را تولید کنند که برای مصرف‌کنندگان معمولی جامعه نیز در دسترس باشد: یک پارچه خزدار زیبا با قیمتی مشخص. برند فندی در ابتدا از خزهایی استفاده می‌کرد که از نظر دیگران بی‌کیفیت بود. به همین دلیل طراحان این برند این خزها را اصلاح کرده و دوباره طراحی کردند.

آزمایشات فندی بر روی محصولات

کالاهای چرمی برند فندی

از همین روش نیز برای ترمیم چرم، به خصوص چرم به کار برده شده در کیف‌های دستی مورد استفاده قرار گرفت. اگرچه این اقلام لوکس به حساب می‌آمدند، از طریق افزودن الگوهای چاپی، رنگ‌های غیر معمول و طرح‌های جدید، به کالاهایی متنوع و جدید تبدیل می‌شدند. در سال ۱۹۶۸، از Concrete Canvas که یک جایگزین برای چرم بود رونمایی شد. سپس طرح راه راه دو رنگ با رنگ‌های مشکی و بژ تبدیل به رنگ‌های کلاسیک برند فندی شدند.

کالاهای چرمی برند فندی

لباس‌های روزمره و غیر رسمی برند فندی

در سال ۱۹۷۷ برند فندی یک خط تولید لباس جدید به نام ۳۶۵ را تاسیس کرد؛ یک لباس برای هر روز از سال، برای یک خانمی که دوست دارد خز و کیف دستی‌اش با لباسش مطابقت داشته باشد. در سال ۱۹۷۸ نیز آنها از یک خط تولید کفش رونمایی کردند که توسط Diego Della Valle تاسیس شده بود. در دهه ۱۹۷۰ برند فندی خطوط جدیدی از صنایع دستی را راه اندازی کرد.

لباس‌های روزمره و غیر رسمی برند فندی

کسب و کار خانوادگی برند فندی

هنگامی که آدل در سال ۱۹۷۸ درگذشت، هر یک از پنج خواهران فندی مدیریت بخش مشخصی از این برند را بر عهده گرفتند: پائولا در درجه اول به پوست خز علاقه‌مند بود. آنا به کالاهای چرمی علاقه داشت. فرانکا روابط با مشتریان را کنترل می‌کرد. کارلا هماهنگی‌های مرتبط با کسب و کار را هماهنگ می‌کرد و آلدا نیز مسئولیت فروش را بر عهده داشت. در دهه ۱۹۸۰ برند فندی هم مانند بسیاری از خانه‌های مد به سبک ایتالیایی، به طرز قابل ‌توجهی گسترش یافت. این گسترش شامل ایجاد تنوع در محصولات و صدور مجوز تولید بود.

در حال حاضر طیف گسترده‌ای از محصولات برند فندی در بازار موجود است؛ این محصولات شامل کت، شلوار، شلوار جین، چتر، ساعت، سرامیک و تزئینات خانگی هستند. پس از این دوره فروشگاه‌ها و بوتیک‌های فندی در سر تا سر دنیا افتتاح شدند. در سال ۱۹۸۵، این برند حتی برای دپارتمان‌های پلیس رم نیز یونیفرم تولید می‌کرد. در همان سال، این برند برای اولین بار خط تولید عطر و ادکلن را به راه انداخت. در سال ۱۹۸۷، آن‌ها خط Fendissime را معرفی کردند که توسط نسل سوم خانواده فندی یعنی سیلویا، ماریا ترزا، فدریشا و ماریا ایلاریا فندی تاسیس شده بود.

این خط جدید شامل لباس‌های ورزشی، خز، و لوازم جانبی برای افراد جوان بود. در سال ۱۹۸۹، آن‌ها اولین فروشگاه خود را در آمریکا، واقع در خیابان پنجم نیویورک، افتتاح کردند. در سال بعد آن‌ها شروع به تولید ادکلن‌های مردانه و لباس‌های اسپرت کردند.

کسب و کار خانوادگی برند فندی

تولید کیف‌های دستی توسط برند فندی

در سال ۱۹۹۷، آن‌ها شروع به ساخت مجموعه‌ای از کیف‌های دستی کردند که به سرعت به محصولاتی محبوب تبدیل شدند. مشهورترین این کیف‌ها مدل Baguette  بود که در طراحی آن از شکل نان فرانسوی الهام ‌گرفته شده و توسط سیلویا ونتورینی طراحی شده بود. این کیف یک جواهر مینیمالیستی بود که در طیف وسیعی از مواد، از پوست خام یا دباغی شده تا مروارید در ششصد نسخه مختلف تولید شد بود و یک موفقیت فوق‌العاده برای برند فندی به حساب می‌آمد.

این کیف در دست مدونا، جولیا رابرتز، نائومی کمپل، و گوینت پالترو دیده شده است. پس از آن یک مدل خاص از کیف Baguette در نسخه محدود تولید شد که با یک دستگاه بافندگی متعلق به قرن هجدهم تولید شده بود. این دستگاه تنها با سرعت ۵ سانتی متر در روز کار می‌کرد.

تولید کیف‌های دستی توسط برند فندی

چند حقیقت کوتاه در مورد فندی 

۱- نمایش کلکسیون فندی در سال ۲۰۰۷ بر روی دیوار چین برگزار شد.

۲- برند فندی به دلیل استفاده از خز طبیعی و پوست حیوانات بارها مورد نقد و اعتراض قرار گرفته است.

۳- در کمپین‌ها و تصاویر تبلیغاتی فندی افرادی مانند جی جی حدید، بلا حدید و کندال جنر بیشتر اوقات دیده می‌شوند و حضور دارند.

فرانکا فندی، یکی از پنج خواهری که یک کارگاه کوچک محصولات چرمی رومی را به ارث بردند و با هم آن را به یک خانه مد لوکس تبدیل کردند در رم درگذشت، او 87 ساله بود

فرانکا فندی وارث خانه مد ایتالیایی، در سن ۸۷ سالگی درگذشت

فرانکا فندی که در سال ۱۹۳۵ متولد شد، از سنین جوانی در مدیریت شرکتی شرکت کرد که از دهه ۱۹۶۰ به بعد، تحت هدایت خواهران، به یک نیروگاه لوکس جهانی تبدیل شد که به دلیل طراحی مجدد کت خز کلاسیک مشهور شد.

پدر و مادرش، ادواردو و آدل فندی، این خانه مد را در سال ۱۹۵۲ تاسیس کرده بودند و از یک فروشگاه کیف و خز کوچک در Via del Plebiscito شروع به کار کردند. خواهران فندی(پائولا، آنا، فرانکا، کارلا و آلدا) بعداً فاش کردند که به دلیل ساعات کاری طولانی والدینشان اغلب مجبور می شدند در کشوهای مغازه بخوابند.

هنگامی که پس از سکته مغزی، ادواردو کنترل برند را به دخترانش سپرد، فرانکا مدیر خرید شد. در سال ۱۹۶۵ او و خواهرانش کارل لاگرفلد را که در آن زمان یک طراح جوان بود، با هدف ایجاد خط تولید لباس های آماده زنانه آوردند.

مدیر خلاق آلمانی شاید بیشتر به خاطر کارش در Chanel شناخته شده باشد، اما او ۵۴ سال از عمر کاری خود را وقف فندی کرد(طولانی ترین همکاری بین یک طراح و برند ) و تبدیل شدن به چیزی که خواهران فندی به عنوان افتخاری توصیف کردند. عضو خانواده اش لاگرفلد، که در سال ۲۰۱۹ درگذشت، خواهران فندی را با پنج انگشت یک دست مقایسه می‌کرد: ناگسستنی، به هم پیوسته و همیشه هماهنگ عمل می‌کنند.

سیلویا ونتورینی فندی، دختر آنا و خواهرزاده فرانکا و مدیر خلاق لوازم جانبی و لباس‌های مردانه و بچه‌گانه، قبلاً گفت: پنج خواهر فندی اولین کسانی بودند که وارد دفتر شدند و آخرین نفری بودند که چراغ را خاموش کردند؛در آن زمان، هیچ فرش قرمز و دیدی وجود نداشت. همه چیز برای اشتیاق انجام شد. مادرم و خاله‌ها مجموعه‌ها را شبانه آماده می‌کردند، در حالی که دفاتر تعطیل بودند. آتلیه محل انرژی، ملاقات و بحث بود.

در سال ۲۰۰۱ خواهران سهام کنترلی را به گروه لوکس فرانسوی LVMH فروختند. با وجود این تصاحب، کارلا فندی تا زمان مرگش در سال ۲۰۱۷ رئیس افتخاری باقی ماند. پس از مرگ لاگرفلد، کیم جونز به عنوان مدیر هنری مجموعه‌های مد لباس، لباس‌های آماده و خز برای زنان انتخاب شد و در عین حال به عنوان مدیر هنری مردان دیور ادامه داد. دلفینا دلترز فندی، دختر سیلویا، مدیر خلاق جواهرات است.

در ماه سپتامبر، خانه ۲۵ سالگی کیف باگت را با یک رویداد پر ستاره در هفته مد نیویورک جشن گرفت. دو هفته بعد، دومین نمایش فصل را در میلان اجرا کرد. برخلاف دیگر شرکت‌های لوکس،‌Fendi تحت LVMH همچنان از خز واقعی استفاده می‌کند.

فرانکا فندی چهار فرزند داشت و با لوئیجی فرمیلی ازدواج کرد. او در سال ۲۰۱۸ کتابی با عنوان “تو با من هستی” به همسرش نوشت. در این کتاب، فرانکا جزئیات عشق خود را به فرمیلی، که در سال ۲۰۰۱ درگذشت و تولد خانه مد فندی را شرح می دهد.

فرانکا فندی در یکی از قسمت‌ها می‌نویسد: «هر کدام از ما زمینه‌ای داشتیم که در آن خلاقیت خود را ابراز می‌کردیم. این بدان معنی بود که شرکت متنوع بود، اما همیشه به سمت یک هدف مشترک گرایش داشت: میل آمیخته با اشتیاق برای ارائه برند Made in Italy به جهان‌؛او دچار یک بیماری ناگهانی شده است.

برند فندی یک برند ایتالیایی لوکس در صنعت مد است که پنج خواهر آن را اداره می‌کنند. با اینکه محصولات متنوعی دارد، بیشتر به‌خاطر کیف‌دستی‌های بی‌عیب‌ونقصش معروف است. اگر دوست دارید بیشتر درباره این برند بدانید این مطلب را از دست ندهید.

تاریخچه‌ای از برند فندی

برند فندی - تاریخچه برند
ادل و ادواردو فندی – بنیانگذاران خانه مد فندی

برند فندی با لوگوی جذابش که از دو حرف F تشکیل شده است، حدود یک قرن است که در صنعت مد فعالیت می‌کند. اما کار این برند از کجا شروع شد؟

در سال ۱۹۲۵، ادواردو فندی به‌همراه همسرش ادل، خانه مد فندی را در رم بنا نهادند. آنها کارشان را با تولید کالاهای چرمی آغاز کردند و خیلی زود وارد تجارت خز شدند. به همین دلیل خانه مد فندی از همان ابتدا به‌خاطر محصولات لوکس و مجلل‌اش معروف بود. بعدها پنج دخترِ ادواردو و ادل هم وارد کار شدند. آنها هرکاری از ارائه ایده‌های جدید گرفته تا فروش محصولات انجام می‌دادند.

از آن زمان تاکنون این کسب‌وکار هنوز به‌صورت کسب‌وکار خانوادگی باقی مانده است. در سال ۱۹۴۶ ادواردو درگذشت؛ ولی ادل و دخترانش همچنان به کار ادامه دادند. خانه مدی که خانواده فندی برای ارائه نوآوری و زیبایی ساختند، هرگز متزلزل نشد و با اینکه شاید در دوره‌هایی از رونق افتاده باشد، هنوز با قدرت به کارش ادامه می‌دهد.

ورود کارل لاگرفلد و دوران اوج خانه مد فندی

برند فندی - ورود لاگرفلد
کارل لاگرفلد درکنار خواهران فندی

در سال ۱۹۶۵، فندی از کارل لاگرفلد، طراح معروف، خواست به این خانه مد بپیوندد. دوران لاگرفلد دوران اوج این برند بود. در همین دوران لوگوی دو F را که مخفف Fun Furs است طراحی کردند. ایده این طراحی را خود لاگرفلد داد. در آن زمان بازار محصولات خز بسیار داغ بود؛ برعکس حالا که بسیاری از خانه‌های مد از فروش این محصولات خودداری می‌کنند. لاگرفلد برند را به‌سمت بازار خز سوق داد و فندی را به یکی از پرطرفدارترین برندهای تولیدکننده محصولات خز تبدیل کرد.

آنها از خز فقط بر پالتو یا کت خز گران‌قیمت استفاده نمی‌کردند، در لباس‌های آماده‌برای‌پوشیدن و اکسسوری‌هایشان هم به کار می‌بردند. این کار باعث شد مشتریان معمولی برند هم بتوانند محصولات خز بخرند.

لاگرفلد ارتباط نزدیکی با دختران فندی داشت و در ارائه محصولات نوآورانه به آنها کمک کرد. آنها توانستند طرح‌های خلاقانه‌تری ایجاد کنند و با ترکیب رنگ‌ها با یکدیگر، محصولاتی خواستنی‌تر و منحصربه‌فردتر عرضه کردند. این ذهن‌های خلاق با استفاده از خزهای با کیفیت معمولی‌تر، توانستند قیمت‌ها را پایین‌تر بیاورند تا افراد عادی از عهده خرید آنها بربیایند.

آقای لاگرفلد در سال ۱۹۷۷ مسئولیت راه‌اندازی مجموعه پوشاک آماده فندی را هم بر عهده داشت. خط تولید کفش را هم در سال ۱۹۷۸ راه‌اندازی کردند. بعد از آن در دهه ۱۹۷۰، فندی برای گسترش بیشتر برند مجموعه‌های متنوعی را به بازار عرضه کرد. این در حالی بود که همچنان به تولید محصولات چرمی ادامه می‌دادند و البته اولویت اولشان خز بود.

گسترش بیشتر برند

برند فندی - گسترش برند
کارل لاگرفلد، طراح افسانه‌ای، در گسترش فندی نقشی اساسی داشت

ادل فندی هم در سال ۱۹۷۸ درگذشت که باعث شد خانه مد فندی تاحدودی از رونق بیفتد. بااین‌حال هر یک از پنج دختر او بخشی از خانه مد را به دست گرفتند و لاگرفلد همچنان در مقام مدیر خلاق آن باقی ماند. صاحبان این برند همچنان به توسعه آن ادامه دادند و نوآوری‌های بیشتری به ارمغان آوردند؛ اما همچنان به ریشه‌های ایتالیایی‌اش وفادار ماندند.

در دهه ۱۹۸۰، فندی در بوتیک‌های سراسر جهان جایش را باز کرد که تحول بزرگی به حساب می‌آمد. همچنین طراحی لباس‌های اداره پلیس رم را پذیرفت و بعد از آن عطرهای مردانه و زنانه فوق‌العاده‌ای را به بازار ارائه کرد. در اواخر دهه ۱۹۸۰، در خیابان پنجم شهر نیویورک کارشان را آغاز کردند و نسل سوم زنان فندی، وارد این کسب‌وکار خانوادگی شدند. همه این خانم‌ها به گسترش هرچه‌بیشتر برند کمک کردند.

آیتم‌های نمادین برند فندی

در سال ۱۹۹۷ فندی شروع به تولید کیف‌های دستی کرد و موفقیت فوق‌العاده‌ای در این مسیر به دست آورد. سیلویا ونتورینی فندی مسئول اولین کیف‌های این خانه مد بود. کیف‌های فندی طرح‌هایی متفاوت از سایر کیف‌های موجود در بازار داشتند و دلیل محبوبیتشان همین بود. این شرکت از همان رویکردی که درباره سایر محصولاتش داشت در تولید کیف‌ها هم استفاده می‌کرد. به این صورت که مدام رنگ‌ها، الگوها و مواد جدیدی را امتحان می‌کردند تا طرح‌های خلاقانه‌ای ایجاد کنند. برخی از معروف‌ترین و نمادین‌ترین کیف‌های برند فندی عبارت‌اند از باگت، مون ترزور، پیکابو، کیف کمری و کارلیگرافی. به‌جز اینها اوسترایک (به‌معنای شترمرغ)، بیگا و رول هم جزو این کیف‌ها هستند.

باگت؛ اولین کیف نمادین برند فندی

برند فندی - کیف‌های نمادین فندی
اولین نسخه باگت/ سال ۱۹۹۷

باگت معروف‌ترین محصول و نمادین‌ترین کیف برند فندی است. یک نماد فرهنگی که خانم سیلویا ونتورینی فندی در سال ۱۹۹۷ طراحی کرد و انقلابی در کیف‌های دستی روز دنیا به وجود آورد. این کیف بسیار ساده و شیک، الهام‌بخش خلاقیت‌های نمادین فندی بود. این کیف همنام نان باگت فرانسوی است و در آن زمان فرانسوی‌ها این نان را به‌راحتی زیربغل قرار می‌دادند و حمل می‌کردند. فلسفه نام‌گذاری این کیف هم همین است که به‌راحتی می‌توانید آن را زیربغل نگه دارید. باگت هنوز هم از محبوب‌ترین کیف‌های برند فندی و یکی از پرفروش‌ترین اقلام خریداری‌شده از کل مجموعه‌های این برند است. در اولین سال عرضه این کیف به بازار، فندی بیش از ۱۰۰هزارتا از آن را فروخت و از آن زمان تاکنون بیش از ۱۰۰۰ نسخه مختلف از آن تولید شده است. بااین‌حال هنوز هم نسخه قدیمی آن تقاضای بیشتری دارد و حتی گران‌تر از نسخه‌های جدید آن است:

برند فندی - کیف‌های نمادین فندی
نسخه جدید فندی که هنوز محبوب است؛ هرچند نه به‌اندازه نسخه اولیه آن

در آن زمان، اولین کسانی که به‌شدت از این کیف استقبال کردند، افرادی مشهور ازجمله مدونا، نائومی کمپبل و جولیا رابرتز بودند؛ اما علاقه پریانکا چوپرا، جیجی و بلا حدید و سارا جسیکا پارکر نشان می‌دهد هنوز هم این کیف انتخاب اول شیک‌پوشان سراسر جهان است.

مون ترزور؛ چیزی شبیه گنجینه

برند فندی - کیف‌های نمادین فندی
مون ترزور واقعا کیف زیبایی است

از نظر لغوی مون ترزور به‌معنای «گنج من» است و یکی دیگر از کیف‌های نمادین فندی است. درطول سالیان متمادی، تغییرات زیادی روی نسخه اولیه آن صورت گرفته است. برخی از آنها تریم‌های چرمی دارند، برخی بندهای شانه‌ای جداشدنی و برخی دیگر دسته‌های کوتاه دارند. بند آن معمولا چرمی است و قفل و حلقه‌های آن فلزی هستند. هم اندازه‌های بزرگ و هم اندازه کوچک آن را می‌توانید پیدا کنید.

پیکابو؛ ساختاری کاملا متفاوت

برند فندی - کیف‌های نمادین فندی
پیکابو کیفی با ساختاری متفاوت است

یکی دیگر از کیف‌های نمادین فندی که بیش از یک دهه پیش به بازار آمد پیکابو است. این کیف‌دستی نامش را از ساختار غیرمعمولش گرفته است؛ زیرا از وسط به دو نیمه مجزا تقسیم می‌شود و هنگامی که زبانه جلوی آن را فشار می‌دهید، دید کلی از محتویات کیف به شما می‌دهد. پیکابو ظریف و نرم است و در سایزها و رنگ‌های مختلف موجود است.

هم دسته کوتاه و هم بند شانه‌ای دارد و فضای آن برای وسایل ضروری شما کافی است. جیب‌هایی هم برای ایمن نگه‌داشتن اشیای باارزش شما در آن تعبیه کرده‌اند.

کیف کمری؛ طراحی مینیمال جذاب

برند فندی - کیف‌های نمادین فندی
یکی از زیباترین کیف کمری‌ها را فندی تولید می‌کند

کیف‌های کمری را درگذشته بیشتر آقایان و در سفر یا تعطیلات می‌بستند. کمتر پیش می‌آمد مردی در خیابان کیف کمری ببندد. فندی کیف کمری را به یک اکسسوری شیک تبدیل کرد که حتی در خیابان هم می‌توانید از آن استفاده کنید. می‌توانید آن را به‌شکل ضربدری هم ببندید.

این کیف در سایزهای بزرگ و کوچک عرضه می‌شود. برخی از انواع آن فقط شامل یک لوگو هستند و تزئینات دیگری ندارند. این طراحی ساده برای مینیمالیست‌ها عالی است.

کارلیگرافی؛ به‌یاد کارل لاگرفلد، طراح محبوب برند فندی

برند فندی - کیف‌های نمادین فندی
کارلیگرافی و لوگوی زیبای آن برای ادای احترام به کارل لاگرفلد طراحی شده است

برند فندی این کیف را به‌احترام کارل لاگرفلد طراحی و چندماه بعد از درگذشتش آن را رونمایی کرد. کیفی کاملا شیک و کاربردی است و نماد مدرن فندی به حساب می‌آید. ساختاری جعبه‌ای دارد و بست آن تاشو است. دو محفظه و یک جاکارتی در داخل آن قرار داده‌اند. البته چیزی که بیشتر از هرچیز این کیف را محبوب کرده است، کالیگرافی آن است که از دو تا حرف L تشکیل شده است و خود لاگرفلد در سال ۱۹۸۱ آن را طراحی کرد.

نمایش‌های مد به‌یادماندنی فندی

جدا از کیف‌های نمادین، فندی میزبان برخی از نمادین‌ترین نمایش‌های مد قرن هم بوده است. یکی از آنها در ۱۹ اکتبر ۲۰۰۷ بود که این خانه مد دیوار چین را به‌عنوان باند ران‌وی در نظر گرفت. ۸۸ مدل در باندی ۸۸ متری راه می‌رفتند و لباس‌ها را به نمایش می‌گذاشتند. این اولین باری بود که یک خانه مد چنین کاری انجام می‌داد. مردم می‌گفتند این نمایش را می‌توان از روی کره ماه هم دید. سال‌ها بعد در هفته مد میلان، فندی مجموعه پاییز/ زمستان ۲۰۱۴ را ارائه کرد. این نمایش به‌صورت پخش زنده اجرا شد و پهپادهایی در آسمان با کیفیت فوق‌العاده از صحنه فیلم‌برداری می‌کردند.

فندی در نمایش باشکوه دیگری، مجموعه پاییز/ زمستان سال ۲۰۱۷ خود را روی فواره تروآ در رم ایتالیا ارائه کرد. این برند ۲میلیون یورو برای بازسازی این فواره اهدا کرد. تصاویر این نمایش‌ها را در زیر می‌بینید:

نمایش دیوار چین

برند فندی - نمایش‌های مد به‌یادماندنی فندی
فشن شو باشکوه فندی روی دیوار چین

نمایش مد ۲۰۱۴

برند فندی - نمایش‌های مد به‌یادماندنی فندی
فشن شو پاییز/ زمستان ۲۰۱۴ فندی/ پهپادهایی که کیف‌ها را حمل می‌کردند و مراسم را به‌شکل زنده در سراسر جهان پخش کردند

نمایش مد ۲۰۱۷

برند فندی - نمایش‌های مد به‌یادماندنی فندی
فشن شو روی فواره تروآ در رم

ال و ام هاش؛ صاحب جدید فندی

براساس گزارش نیویورک تایمز، در سال ۱۹۹۹، گروه ال و ام هاش (LVMH) و پرادا برای خرید فندی قراردادی منعقد کردند. براساس این قرارداد، برنارد آرنو، رئیس این گروه و پاتریزیو برتلی، رئیس پرادا، مسئولیت آن را بر عهده گرفتند. بااین‌حال، مدیریت فندی همچنان در اختیار خواهران نسل سوم فندی باقی ماند.

در آن زمان آرنو به نیویورک تایمز گفت:

فندی امروز شاید مانند گوچی یا پرادای پنج سال پیش باشد. ما می‌خواهیم به این نام پتانسیل کامل آن را بدهیم. این برند فوق‌العاده عالی است.

ورود کیم جونز و مدیریت لباس‌های اوت کوتور

برند فندی - ورود کیم جونز
کیم جونز مدیر هنری بخش اوت کوتور و پوشاک زنانه فندی است

در تمام سال‌های رشد برند فندی، این زنان خانواده فندی بودند که آن را تحت‌کنترل داشتند و اصالت ایتالیایی آن را حفظ کردند. هریک از زنان فندی بخشی از کنترل برند را به دست گرفتند و تمام تلاششان را انجام دادند تا ریشه‌های آن را به خانواده و کشور ایتالیا گره بزنند.

در سال ۲۰۲۰ کیم جونز به‌عنوان مدیر هنری مجموعه‌های اوت کوتور، لباس‌های آماده و خز برای خانم‌ها به فندی پیوست. در این زمان سیلویا ونتورینی فندی، نوه خانواده، مدیریت هنری خط تولید اکسسوری‌ها و نظارت بر خط تولید لباس مردانه را بر عهده داشت:

برند فندی - مدیران هنری فندی
سیلویا ونتورینی فندی، نوه خانواده، که مدیر بخش اکسسوری است

جونز از نزدیک با خانواده فندی مخصوصا سیلویا کار می‌کند و با هم در زمینه لباس‌های زنانه کار می‌کنند. البته جونز همزمان در بخش مردانه برند دیور هم فعالیت دارد. او پس از لاگرفلد که خانواده فندی در سال ۲۰۱۹ پس از مرگش با نمایش لباس پاییزی خود در رم از او تجلیل کردند، اولین فردی است که جزو خانواده فندی نیست ولی در پست مهمی مشغول به کار است.

آینده برند فندی

مانند بسیاری از خانه‌های مد دیگر، فندی هم با استفاده از مواد قابل‌بازیافت و کاهش میزان پسماند، هدف پایداری بیشتر محیط‌زیست را دنبال می‌کند. بااین‌حال برخلاف پرادا که قصد دارد دیگر از خز استفاده نکند، فندی هنوز تصمیمش را دراین‌باره اعلام نکرده است.

این برند اعلام کرد:

چیزی که اهمیت دارد گفتن حقیقت است و این موضوع حساسی است. البته ما هرکاری لازم باشد انجام می‌دهیم تا بالاترین استانداردهای تأیید را رعایت کنیم. بااین‌حال نباید ساده‌لوح باشیم. این‌طور نیست که اگر گروهی از افراد مانند ما دست از تولید خز بردارند، مردم دیگر دنبال خز نمی‌روند. بیشتر ترجیح می‌دهیم به چنین مشتریانی خز بفروشیم اما خزی که از راه درست به دست آمده است. دروغ نمی‌گویم، بله، [حیوانات] می‌میرند؛ اما با احترام و انسانیتی که سزاوار آن هستند و با معیارهایی که ما به کار می‌بریم با آنها رفتار می‌کنیم؛ طوری که بهتر از این نمی‌شود.  ترجیح می‌دهیم آدم بدی باشیم و با انجام درست این کار به مشتریان محصول بفروشیم تا اینکه راه را برای افرادی باز کنیم که در شرایط وحشتناک این کار را انجام می‌دهند. می‌دانیم شنیدنش سخت است، اما آماده‌ایم تا پیامدهایش را تحمل کنیم.

کلام آخر

فندی تصویری از سنت، خلاقیت و کیفیت است. این شرکت یک کسب‌وکار خانوادگی است و در اختیار خانواده فندی قرار دارد. این برند از گذشته تاکنون همچنان به ارائه ایده‌های نوآورانه در صنعت مد ادامه داده است و تقریبا همه نیازهای مشتریانش را برآورده می‌کند.

نظر شما درباره رویکرد برند فندی برای استفاده از خز در محصولاتش چیست؟ تأییدش می‌کنید یا به‌نظرتان پذیرفتنی نیست؟ لطفا درباره این موضوع در دیدگاه‌ها صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian