این شرکت روز جمعه به کارگران گفت که برخی از امتیازات معروف خود را در حالی که کارکنان برای بازگشت به دفتر آماده می شود، کاهش می دهد یا حذف می کند.

ممکن است روزهای سالاد و پاداش های مجلل کارکنان فیس بوک به پایان برسد.

متا، شرکت مادر فیس بوک، روز جمعه به کارمندان گفت که خدمات رایگانی مانند خشکشویی و خشکشویی داخلی در شرکت  را کاهش داده یا حذف می کند و زنگ شام را برای یک وعده غذایی رایگان از ساعت 6 بعد از ظهر به عقب می اندازد. به گفته هفت کارمند شرکت که نخواستند نامشان فاش شود، این ساعت 6:30 بعد از ظهر.

زمان جدید شام یک ناراحتی و مشکل برای کارکنان است زیرا آخرین شاتل (سرویس)  شرکت که کارمندان را به خانه هایشان می برد و برمی گرداند، معمولاً ساعت 6 بعد از ظهر دفتر را ترک می کند. همچنین ذخیره کردن جعبه های سنگین مواد غذایی و آوردن آنها به یخچال های خود در خانه را برای کارگران دشوارتر می کند.

این حرکت ها بازتابی از تغییر فرهنگ محل کار در سیلیکون ولی است. شرکت‌های فناوری که اغلب در ازای گذراندن ساعات طولانی در دفتر کارمندان، مزایای سبک زندگی را ارائه می‌کنند، در حال آماده شدن برای سازگاری با یک مدل کاری ترکیبی جدید هستند.

به عنوان مثال، در متا، بسیاری از کارمندان قرار است در 28 مارس به دفاتر شرکت بازگردند، اگرچه برخی از آنها از خانه به کار خود ادامه می دهند و برخی دیگر کمتر به دفتر می آیند.

این تغییرات می تواند هشداری برای کارمندان سایر شرکت هایی باشد که در حال آماده شدن برای بازگشت به دفتر پس از دو سال از همه گیری ویروس کرونا هستند. گوگل، متا و دیگران مدت‌هاست که امکانات رفاهی موجود مانند مراقبت‌های پزشکی در محل، بوفه‌های سوشی، فروشگاه‌های آب نبات و صندلی‌های کیسه‌ای لوبیا را برای جذب و حفظ استعدادهای برتر ارائه کرده‌اند، که همچنان در صنعت فناوری برتر است.

متا چند ماه گذشته را پشت سر گذاشته است، اگرچه مقامات شرکت می گویند که تغییرات در امتیازات ارتباطی ندارد. برای سال ها، این شرکت بر چشم انداز رسانه های اجتماعی تسلط داشت. اکنون با توقف رشد کاربران و رقبای جوان تر مانند TikTok در سراسر جهان، تغییرات چشمگیری را تجربه می کند. سرمایه گذاران چشم انداز بلندمدت مدل کسب و کار تبلیغاتی شرکت را زیر سوال برده اند. ارزش بازار آن به نصف کاهش یافته و به 515 میلیارد دلار رسیده است. و برخی از کارمندان در حال بحث هستند که آیا باید به دنبال مشاغل جدید باشند زیرا ارزش پاداش مبتنی بر سهام خود را کاهش می دهد.

سال گذشته، مدیر اجرایی متا، مارک زاکربرگ، اعلام کرد که این شرکت تمرکز خود را به متاورس، یک دنیای مجازی آنلاین فراگیر که هنوز ایجاد نشده است، تغییر خواهد داد. بخش‌های گسترده‌ای از شرکت حول دیدگاه آقای زاکربرگ برای محصولات واقعیت افزوده و مجازی سازمان‌دهی شد و کارمندانی که تمایلی به شرکت نداشتند گفتند که احساس می‌کنند از شرکت رانده شده‌اند.

متا در مورد تغییرات برنامه امتیازات خود برای ماه‌ها بحث کرد و چگونگی تغییر به مدل جدید و ترکیبی محل کار را بررسی کرد. این شرکت همچنین در تلاشی برای حذف برخی از مزایای دیگر در دفتر، کمک هزینه سلامتی کارکنان را از حدود 700 دلار به 3000 دلار در سال جاری افزایش داده است.

سخنگوی متا در بیانیه‌ای گفت: «هنگامی که به دفتر بازمی‌گردیم، خدمات و امکانات موجود در محل را برای انعکاس بهتر نیازهای نیروی کار ترکیبی خود تنظیم کرده‌ایم. ما معتقدیم که افراد و تیم‌ها به طور فزاینده‌ای در آینده توزیع خواهند شد و متعهد به ایجاد تجربه‌ای هستیم که به همه کمک می‌کند تا موفق شوند.»

مدیران متا، که در تلاش برای سرکوب اطلاعات نادرست مرتبط با جنگ در اوکراین و مواجهه با ممنوعیت کامل فیس بوک و اینستاگرام در روسیه بوده اند، به نظر می رسد صبر کمی برای این سوالات داشته باشند.

به گفته کارمندانی که این موضوع را دیدند، با لحنی که چندین کارمند به عنوان مبارز توصیف می‌شوند، اندرو باسورث، مدیر ارشد فناوری متا، قاطعانه از برخی تغییرات دفاع کرد و از احساس استحقاقی که در نظرات به نمایش گذاشته شده بود، ناراحت شد. مایک شروپفر، مدیر ارشد فناوری در حال خروج، نیز در نظرات در حمایت از تغییرات نوشت.

کارمند دیگری که در تیم خدمات غذایی شرکت کار می کرد، با شدت بیشتری کنار گذاشته شده اند.

این کارمند با مخالفت با اظهارات دیگران مبنی بر اینکه این تغییرات به متا آسیب می رساند، گفت: «می توانم صادقانه بگویم وقتی همتایان ما سه تا ده جعبه پر از استیک را برای بردن آنها به خانه می چینند، هیچ کس به فرهنگ ما اهمیت نمی دهد. فرهنگ محل کار “تصمیمی گرفته شد تا ضمن حذف شش میلیون جعبه جابجایی، برخی از سوء استفاده ها را محدود کنیم.”

به نظر می رسد که بسیاری از کارمندان موافق بودند. از ظهر جمعه، پست کارمند بیشترین لایک را در این تاپیک داشت و صدها کارگر حمایت خود را اعلام کردند.

توقف خدمات خشکشویی و خشکشویی برای کارمندان در دفتر مرکزی متا در منلو پارک، کالیفرنیا، به یک مزیت معروف – مزیت غیرمعمول – پایان می‌دهد. طبق مصاحبه ای که در سال 2020 با یک سخنگوی فیس بوک انجام شد، سرویس خشکشویی، که توسط شخص ثالث اداره می شد، حمل و نقل رایگان در محوطه دانشگاه داشت و هدف آن «آسانتر کردن زندگی مردم» بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian