در دنیای مد، جستجو برای زیبایی بیش از پیش در حال گسترش است. امروزه، ثروتمندان و مشاهیر به دنبال راههای جدید برای بهبود ظاهر و نمایش ثروت و استثنایی بودن خود هستند. این تمایل به نمایش ثروت و لوکس بودن در همهی جوانب زندگی وارد شده است، حتی در زمینهی دندانپزشکی. دکتر توماس کانلی (Dr. Thomas Connelly)، یکی از پیشگامان دندانپزشکی لوکس، با تواناییهای خود در استفاده از جواهرات گرانقیمت، به ظاهر افراد مشهور و ثروتمند لبخندی جدید اما میلیون دلاری میبخشد.
پدر دندان پزشکی الماس
دکتر توماس کانلی، یکی از برترین نامها در عرصهی دندانپزشکی، با لقب “پدر دندانپزشکی الماس” که مجلهی رولینگاستونز به او نسبت داده بود، جزو پیشگامان این صنعت محسوب میشود. او با بیش از 25 سال تجربه و مطبهای مجهز در مناطق معتبری مانند سوهو نیویورک و بورلی هیلز، با استفاده از تخصص و خلاقیت فراوانش توانسته است برخی از برجستهترین نامهای جهان سرگرمی و ورزش را با جادوی دندانپزشکی خود جذب کند. آموختههای دکتر کانلی در کلینیک مایو، دانشگاه دیترویت و دانشگاه ایالتی لوئیزیانا، همگی موجب شده تا او به یکی از افراد خبره در زمینهی دندانپزشکی تبدیل شود. همچنین، به عنوان استاد بالینی در دانشکدهی دندانپزشکی دانشگاه هاروارد و کلمبیا، دکتر کانلی دانشجویان را به دنیای شگفتیهای دندانپزشکی وارد کرده است.
هنر دندانپزشکی و جادوی الماسی
دکتر توماس کانلی، علاوه بر تخصص در زمینهی دندانپزشکی، به عنوان یک هنرمند در ایجاد لبخندهایی با ارزش میلیونها دلار بر لبهای مشاهیر و افراد موفق، شناخته میشود. او با استفاده از تخصص و خلاقیت خود، توانسته است کلیشهی لبخندهای میلیون دلاری را به واقعیت تبدیل کند و این امر را به عنوان یک هنر جادویی به جهان معرفی کند. دکتر کانلی اعلام کرده است که این کار نتیجهی تلاش برای ایجاد تغییر در صنعت دندانپزشکی و ایجاد شگفتیهای جدید است و هیچ گونه حیلهای در آن به کار نرفته است.
لبخند 1.6 میلیون دلاری خواننده مشهور آمریکایی
در سال 2021، او با بازسازی لبخند پست مالون، موسیقیدان مشهور، این امر را به واقعیت تبدیل کرد. 18 روکش چینی، 8 تاج پلاتین و 2 الماس شش قیراطی روی دندانهای نیش بالایی این سلبریتی کاشته شده است. او بین سالهای ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ یک میلیون و۶۰۰ هزار دلار برای دندانهایش هزینه کرده است. این اکسسوریها باعث شدند که لبخند او به لبخندی با ارزش 1.6 میلیون دلار تبدیل شود. دکتر کانلی 51 ساله معتقد است که پست ملون دندانهای وحشتناکی داشته و برای درست کردن آنها به مهارت او به عنوان یک دندانپزشک نیاز بسیاری داشته است.
شروع کار حرفه ای با الماس و خدمات دهی به دیگر سلبریتی ها
کانلی اولین فردی بود که روند قرار دادن الماسهای دائمی روی دندانها را آغاز کرد و اولین مشتری او، ستارهی رپ پست مالون بود، بعدا بر داندانهای ستارگانی چون آفست(Offset)، اودل بکهام جونیور(Odell Beckham Jr)، شکیل اونیل(Shaquille O’Neal)، کریس براون(Chris Brown)، دا بیبی(Da Baby) و غیره نیز کار کرد. کانلی یک ویدیوی کوتاه از لیل یاتی را در صفحهی رسمی شبکههای اجتماعی خود به اشتراک گذاشت و عنوان کرد که دو الماسی که در دندانهای نیش بالایی او کاشته معادل 16 قیراط است.
از جمله افراد دیگری که از خدمات دکتر کانلی بهرهمند شدهاند، میتوان به بدنسازان، خوانندگان رپ، بوکسوران حرفهای و بازیکنان حرفهای بسکتبال اشاره کرد. او با همکاری با جواهرسازان و شرکای آزمایشگاه دندانپزشکی خود، دندان این افراد را بازسازی کرده و لبخندهایی جذاب و باارزش برای آنها ایجاد کرده است.
فرآیند شکل گیری دندان های الماسی
در ابتدا کانلی با پولی که از پست ملون برای الماسها دریافت کرده بود دو سنگ 250 هزار دلاری خرید، اما موفق به کاری که قرار بود انجام بدهد نشد و به قول خود او الماسها سیاه یا تکهتکه میشدند؛ در نتیجه فرایند قرار دادن الماس در یک تاج چینی یا روکشی طلایی حدود دو سال طول کشید. سرانجام دکتر کانلی با کمک نائوکی هایاشی، رئیس آزمایشگاه دندانپزشکی Ultimate Styles ، این فرایند را اصلاح و تثبیت کرد.
دکتر کانلی گفت که علیرغم ماهیت خلاقانهی کارش، تصمیمی برای ثبت اختراعش ندارد؛ زیرا علاقهای برای به اشتراک گذاشتن فرایند کارش و توضیح دادن آن ندارد. او گفته است که فقط با یک نفر کار میکند و در کارشان اعتماد شرط اول است. از آن زمان، او و تیمش روزانه خدمات دندانپزشکی الماسی را انجام میدهند. همچنین، آنها پروتزهایی با ساختارهای تیتانیومی به ارزش رقمهای بالا و حتی شش رقمی را نیز تولید میکنند، مانند آنچه کانیه وست چند هفته پیش در یک استوری اینستاگرام به جهان نشان داد.
تأثیر اکسسوریهای دندان در دنیای مدرن
اهمیت دادن به دندانها و اصلاح کردن آنها در دو دههی گذشته، به ویژه در صحنهی موسیقی رپ و هیپهاپ، نقش مهمی داشته است. در سال 2005، نلی(Nelly) خوانندهی رپ آهنگ “Grillz” را منتشر کرد که ایدهی پروتزهای تزئینی را که اغلب از طلا، نقره یا جواهرات و فلزات گرانبها ساخته میشوند، به فرهنگ عامهی مدرن آورد.
Elan Pinhasov که به همراه پدرش گابی، صاحب برند جواهرات Gabby Elan در شهر نیویورک است، معتقد است که به لطف رسانههای اجتماعی، پایگاه مشتریان آن در سالهای اخیر از 90 درصد مردان به حدودا 60 درصد زنان تغییر کرده است و اکثر مشتریان به دنبال گریلزهایی با قابلیت جابجایی هستند. با ورود گریلز به بازار، صنعت طلا و جواهرات نیز متحول شد و این موضوع باعث ایجاد طرحهای جدید در زمینهی اکسسوری و جواهرسازی شد.
لبخند، برجسته ترین ویژگی یک عکس
آقای بوخور(Bokhoor) از شرکت جواهراتی “شهر فرشته” (Angel City Jewelers) میگوید که لبخند، برجستهترین ویژگی یک عکس است. تا همین اواخر، مردم روی قسمتهایی از بدن خود خالکوبی میکردند؛ این کار مثل خالکوبی دندانهایتان است.
وقتی چیزی براق در دندانهای شما وجود داشته باشد، مردم از شما سوال میپرسند؛ آیا بهتر نیست بگویید که آن چیز یک الماس است تا یک تکه کاهو؟
او همچنین با توجه به افزایش محبوبیت گریلزها در سالهای اخیر کار خود را از فروش گریلز به ارائهی الماس به دکتر کانلی گسترش داد. آنها با هم روی 25 دندان کاملا پوشیدهشده از الماس کار کردند که شامل 20 درصد کل درآمد شرکت جواهراتی شهر فرشته میشود. .
قیمت اکسسوریهای دندان
قیمت گریلز دندان متغیر است و بستگی به مواد استفادهشده، طراحی، کیفیت و قابلیتهای دیگر دارد. در صورتی که از جواهرات گرانقیمت مثل الماس استفاده شود، قیمت به شدت بالا میرود. همچنین، برند و شهرت طراح گریلز نیز تأثیرگذار است. برای خرید گریلز دندان، معمولا باید مستقیما با تولیدکننده یا فروشندهی مخصوص تماس گرفته شود تا قیمت دقیق دریافت شود؛ اما به طور میانگین میتوان گفت که دندانهای کامل الماسی بین 100000 تا 2 میلیون دلار و روکشهای چینی با جایگذاری الماس در درون آنها از 10000 تا 75000 دلار متغیر است.
پیشرفت صنعت دندانپزشکی و جواهرسازی باعث ایجاد یک ترکیب جدید و جذاب در زمینهی اکسسوری دندان شده است. با توجه به تکنولوژیهای پیشرفته و مواد نوین، دندانپزشکان و جواهرسازان در همکاری با یکدیگر محصولات جدید و منحصر به فردی را ارائه میدهند که ترکیبی از زیبایی دندانهای طبیعی و جذابیت جواهرات را به همراه دارند. نظر شما راجع به این تحول صنعتی چیست؟ آیا علاقهمند به امتحان کردن این چنین اکسسوریهایی هستید؟