رنگ فیروزه‌ای را چطور ست کنیم؟

عکس از: Raymond Hall

رنگ فیروزه‌ای یکی از زیباترین رنگ‌هایی است که در طبیعت وجود دارد و جزو رنگ‌های طیف آبی و سبز است. اگر دوست دارید اصول ست کردن رنگ فیروزه‌ای را بدانید و استایلی جذاب با آن درست کنید، در این مطلب کلی ایده داغ برایتان داریم.

رنگ فیروزه‌ای؛ واژه‌ای از زبان پارسی

ست کردن رنگ فیروزه‌ای - رنگ فیروزه‌ای

واژه فیروزه‌ای از نام سنگ قیمتی فیروزه (turquoise) گرفته شده است که نماد دو عنصر هوا و آب است. این واژه از زبان پارسی ترجمه شده و به‌معنای «سنگ خوشبختی» یا «پیروز» است. رنگ فیروزه‌ای نشانه زیبایی، ثروت و تجمل است؛ اما طراوت، سبکی و خلوص را هم نادیده نمی‌گیرد.

این رنگ جایی بین سبز و آبی در چرخ رنگ قرار دارد و از ترکیب آبی رنگ‌پریده و سبز یا ترکیب آبی با مقدار کمی زرد به دست می‌آید. کد هگزادسیمال آن #30D5C8 است. سایه‌های آن از آبی شروع شده و به سبزآبی ختم می‌شود. بیشتر اوقات رنگ سایه‌های آن روشن است؛ ولی گاهی ممکن است فیروزه‌ای کدر داشته باشیم که به رنگ خاکستری مایل به آبی شباهت دارد.

فیروزه‌ای رنگی شاد و دوستانه است که آرامش خود را از آبی، حس رشد خود را از سبز و انرژی خود را از زرد دارد. با اینکه خود فیروزه‌ای سرد است، در ترکیب با رنگ‌های مناسب گرما و روشنایی از خود ساطع می‌کند.

انواع رنگ فیروزه‌ای؛ از کم‌رنگ تا پررنگ

رنگ فیروزه‌ای انواع بسیار زیادی دارد. در این بخش برخی از سایه‌های اصلی این رنگ را بررسی می‌کنیم.

فیروزه‌ای کم‌رنگ؛ به رنگ آب روان

ست کردن رنگ فیروزه‌ای - سایه‌های فیروزه‌ای

فیروزه‌ای کم‌رنگ، شبیه رنگ آب ملایم و روان است. نه خیلی پژمرده است و نه خیلی خیره‌کننده. برای دخترانی با پوست روشن یا سبزهٔ مایل به روشن مناسب‌تر است.

این رنگ برای لباس خانه یا تعطیلات بهترین است؛ زیرا می‌تواند استرس شلوغی‌های روزمره را کاهش دهد و در طبیعت به شما آرامش مضاعف ببخشد.

با جواهرات

جواهراتی که با لباس یا بلوز به این رنگ فیروزه‌ای ست می‌شوند بهتر است از رنگ مرجانیِ صورتی‌نارنجی یا صدفی انتخاب شوند. طلا، نقره، صدف و مروارید همگی برای فیروزه‌ای کم‌رنگ مناسب‌اند.

اگر سنگ‌های قیمتی در جواهرات‌تان وجود دارد، بهتر است سنگ‌های غیرشفاف باشند. سنگ‌هایی به رنگ زرد یا نارنجی عالی‌اند.

با لباس‌ها

فیروزه‌ای کم‌رنگ با لباس‌ها یا اکسسوری‌هایی به رنگ‌های صورتی هلویی، مرجانی صورتی، مرجانی نارنجی، سبز دریایی، سبز سرد، آبی آسمانی، شرابی، اسطوخودوس، آکوامارین، بژ، نقره‌ای، طلایی، برنزی، زرد طلایی و قهوه‌ای متوسط ترکیب مناسبی ایجاد می‌کند.

رنگ آبی‌فیروزه‌ای؛ پرانرژی و دوستانه

ست کردن رنگ فیروزه‌ای - سایه‌های فیروزه‌ای

به‌طور سنتی، فیروزه‌ای و آبی‌فیروزه‌ای یکی در نظر گرفته می‌شوند. این رنگ روشن است؛ ولی خیلی کم‌رنگ نیست.

آبی‌فیروزه‌ای پرانرژی و دوستانه است و برای هرکسی با هرنوع رنگ پوست مناسب است. این رنگ را با هر ترکیبی می‌توانید تغییر دهید و شخصیتی منحصربه‌فرد داشته باشید.

از این رنگ برای بیشتر موقعیت‌ها مثلا در ساحل، مهمانی، دفتر کار و خانه می‌توانید استفاده کنید و احساس راحتی داشته باشید. رنگی چندمنظوره که برای هر کمد لباسی ایدئال است و با هر نوع شخصیتی جور در می‌آید.

با جواهرات

جواهراتی که با لباس‌های به رنگ آبی‌فیروزه‌ای ست می‌شوند شامل طلا، نقره، مروارید، یاقوت زرد، کهربا و جواهرات مرجانی‌رنگ هستند. سنگ‌های قیمتی با هر سایه‌ای از آبی هم انتخاب‌های خوبی خواهند بود.

با لباس‌ها

برای لباس‌هایتان می‌توانید این رنگ را با صورتی تند، رز قرمز، زرد اخرایی، صورتی مرجانی، نارنجی، سبز آبی، سبز روشن سرد، آکوامارین، بنفش، آبی، سفید آبی، سفید، بژ کاهی، نقره‌ای، طلایی، برنزی و قهوه‌ای متوسط ترکیب کنید.

رنگ فیروزه‌ای تیره؛ به رنگ موج دریا

ست کردن رنگ فیروزه‌ای - سایه‌های فیروزه‌ای

فیروزه‌ای تیره شبیه رنگ موج دریاست. این فیروزه‌ای روشن نیست و همه می‌توانند لباس‌هایی به این رنگ بپوشند. بااین‌حال، افرادی که پوست تیره‌تری دارند، بهتر می‌توانند از این رنگ استفاده کنند.

تیره‌بودن این فیروزه‌ای حسی محتاطانه و ملایم به آن می‌بخشد و درعین‌حال توجه دیگران را به خود جلب می‌کند؛ اما این‌طور نیست که بیش‌ازحد چشمگیر باشد.

این رنگ به‌خوبی می‌تواند کاری کند بدرخشید. به‌شکل مطلوبی رنگ پوست را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، به چشم‌هایتان درخشش سبز و آبی می‌بخشد و با چشم‌های قهوه‌ای روشن یا تیره، کنتراست جذابی ایجاد می‌کند. فیروزه‌ای تیره به اندازه آبی‌فیروزه‌ای چندمنظوره است و برای موقعیت‌های زیادی مناسب است.

با جواهرات

جواهراتی که با فیروزه‌ای تیره ست می‌شوند، شامل سنگ‌های شفاف از هر سایه آبی، یاسی و صورتی هستند. مروارید، کهربا، عقیق، لعل و خود سنگ فیروزه هم ترکیب خوبی با این رنگ ایجاد می‌کنند. طلا و نقره را هم با خیال راحت می‌توانید با این رنگ ست کنید.

با لباس‌ها

لباس‌های دیگرتان را از رنگ‌های ملایم ولی بدون زرق‌وبرق انتخاب کنید. رنگ‌هایی مانند مرجانی، یاسی‌صورتی، تمشکی‌مرجانی، سبز زرد، شنی روشن، نارنجی ملایم، آبی‌بنفش، یاسی، اسطوخودوس کم‌رنگ، شرابی، کرم، بژ روشن، نقره‌ای، طلایی، برنزی و قهوه‌ای مناسب‌اند.

رنگ فیروزه‌ای درخشان؛ رنگی کمیاب و لوکس

ست کردن رنگ فیروزه‌ای - سایه‌های فیروزه‌ای

این رنگ فیروزه‌ای شاد و پرجنب‌وجوش و درخشان است. بیشتر ته‌رنگ‌های فیروزه‌ای خیره‌کننده هستند؛ اما رنگ درخشان آن استایلی واقعا لوکس ایجاد می‌کند.

فیروزه‌ای درخشان به‌طرز شگفت‌انگیزی کمیاب و زیباست و توجهات را به‌سمت خود می‌کشاند. تصویری که این رنگ در ذهن تداعی می‌کند، تصویر پرنده‌ای بهشتی است یا زنی که در حال اجرای اپراست. برای اینکه فیروزه‌ای درخشان به‌اندازه کافی خود را نشان دهد، باید بالاترین کنتراست را با رنگ پوست ایجاد کند.

بنابراین افرادی با پوست روشن و سرد با آرایش روشن، می‌توانند لباس‌هایی به این رنگ بپوشند.

با جواهرات

جواهرات برای لباس‌های فیروزه‌ای درخشان، باید از سنگ‌های شفاف انتخاب شوند و می‌تواند هر رنگی از سبز یا آبی باشند و بهتر است رنگ آنها تند باشد؛ زیرا جواهرات کم‌رنگ برای این ترکیب مناسب نیستند. طلا، نقره، مروارید، مرجان و فیروزه بهترین جواهرات برای ترکیب با فیروزه‌ای درخشان هستند.

با لباس‌ها

برای ست کردن رنگ فیروزه‌ای درخشان، لباس‌های دیگرتان را به‌همان اندازه درخشان و چشمگیر انتخاب کنید. به‌دنبال ترکیب‌هایی با صورتی، زرد، زرد سبز، مرجانی صورتی، سبز نئونی، آبی‌سرمه‌ای، آبی الکتریکی، آکوامارین، صورتی تیره، بنفش، کرم، خاکستری، نقره‌ای، طلایی، قهوه‌ای بژ و برنزی باشید.

رنگ سبز فیروزه‌ای؛ رنگی آرامش‌بخش

ست کردن رنگ فیروزه‌ای - سایه‌های فیروزه‌ای

سبز فیروزه‌ای کمیاب، روشن و درعین‌حال آرام است. این رنگ تطبیق‌پذیری سایه‌های فیروزه‌ای و آرامش فیروزه‌ای سیر را به ارث برده است.

سبز فیروزه‌ای برای هر کمد لباسی و هر کسی مناسب است. می‌توانید هم در استایل کاری و هم در استایل کژوال روی این رنگ حساب کنید.

با جواهرات

جواهرات ساخته‌شده از طلا، نقره و زمرد در کنار این رنگ ظاهر زیبایی خواهند داشت. بهتر است سنگ‌های شفاف را انتخاب کنید. زیورآلات به رنگ صورتی، آبی، نارنجی، سایه‌های سبز سرد و اکسسوری‌های چوبی می‌توانند به‌زیبایی آن را تکمیل کنند.

با لباس‌ها

لباس‌هایی که می‌توانید با این رنگ ست کنید شامل صورتی کم‌رنگ، مرجانی، یاسی‌صورتی، شنی کم‌رنگ، صورتی‌مرجانی، زرد اخرایی، زمردی، آبی کم‌رنگ، صورتی تیره، خاکستری‌قهوه‌ای، یاسی، آبی‌یاسی، بژ صورتی، نقره‌ای، طلایی، برنزی و قهوه‌ای هستند.

رنگ لاجوردی؛ فیروزه‌ای با حال‌وهوای اسپرت

ست کردن رنگ فیروزه‌ای - سایه‌های فیروزه‌ای

برخی لاجوردی را همان فیروزه‌ای می‌دانند. این رنگ کمی اسپرت‌تر است و به همین دلیل، بیشتر در تی‌شرت‌ها و لباس‌های کژوال از آن استفاده می‌کنند. بااین‌حال، پیراهن‌ها هم با آن زیبا می‌شوند.

سایه لاجوردی نوعی آبی درخشان و ملایم است و بیشتر برای تفریح، تعطیلات و ورزش مناسب است تا محل کار.

با جواهرات

جواهراتی که می‌توانید با رنگ لاجوردی ست کنید شامل سنگ‌های مرجانی قرمز، طلا، نقره، مروارید، فیروزه، یاقوت زرد، الماس و آمیتیست هستند.

با لباس‌ها

برای ست‌کردن لباس‌هایتان با فیروزه‌ای لاجوردی، از رنگ‌های تند نظیر صورتی، قرمز تیره، زرد کم‌رنگ، رز مرجانی، نارنجی، فیروزه‌ای سبز، بنفش‌آبی، آبی، فیروزه‌ای کم‌رنگ، یاسی تیره، اسطوخودوس، خاکستری، نقره‌ای، طلایی، بژ قهوه‌ای و قهوه‌ای استفاده کنید.

فیروزه‌ای سیر؛ سایه‌ای باطراوت از آبی و سبز

ست کردن رنگ فیروزه‌ای - سایه‌های فیروزه‌ای

این رنگ فیروزه‌ای هر از گاهی ترند می‌شود و سایه‌ای شاداب از آبی و سبز است. برای ساحل و تعطیلات بهترین انتخاب است. بااینکه فیروزه‌ای سیر به حساب می‌آید، طوری است که چشم را ناراحت نمی‌کند و به آرامش شما لطمه نمی‌زند.

با جواهرات

جواهرات مد روز از رنگ‌های صورتی‌نارنجی، قرمز، مرجانی، طلا و نقره با آن جور در می‌آیند.

با لباس‌ها

برای ست کردن رنگ فیروزه‌ای تند، می‌توانید از رنگ‌های قرمز شمعدانی، قرمز، مرجانی، قهوه‌ای، نارنجی، یاسی کم‌رنگ، بنفش، قهوه‌ای و قهوه‌ای تیره استفاده کنید.

فیروزه‌ای به رنگ کاشی ترکی

ست کردن رنگ فیروزه‌ای - سایه‌های فیروزه‌ای

همان‌طور که سایه روشن زمرد را سبز آب‌نباتی می‌نامند، به سایه تیره فیروزه‌ای هم کاشی ترکی (Turkish Tile) می‌گویند. شدت این رنگ از قبلی بیشتر است و به‌خوبی می‌توان از آن در استایل کاری استفاده کرد؛ اما بازهم برای تعطیلات و جشن‌ها مناسب‌تر است.

در فیروزه‌ای تیره، نوعی حس تشریفاتی، تجمل و ثروت دیده می‌شود. علاوه بر این، چهره را منحصربه‌فرد نشان می‌دهد. همان‌طور که زمرد برای هر رنگ پوستی مناسب است، این رنگ هم با انواع پوست‌ها ترکیب خوبی ایجاد می‌کند.

با جواهرات

جواهراتی به رنگ صورتی، نارنجی، قرمز و طلا و نقره برای این رنگ مناسب‌اند.

با لباس‌ها

برای ست کردن رنگ فیروزه‌ای تیره می‌توانید لباس‌های دیگرتان را از رنگ‌های صورتی‌نارنجی، تاج خروسی، فلامینگو، قرمز تیره، نارنجی‌صورتی، مسی، زرد آفتابی، پسته‌ای، نعنایی، نیلی، آبی روشن، یاسی روشن، قهوه‌ای روشن و تیره انتخاب کنید.

رنگ‌هایی که با فیروزه‌ای بهترین ترکیب را ایجاد می‌کنند

سه قانون کلی وجود دارد:

  • اگر بخواهید کنتراست ایجاد کنید، خود فیروزه‌ای رنگی سرد است و باید آن را با رنگ‌های گرم ترکیب کنید. این دسته از رنگ‌ها شامل طیف قرمز و زرد، قهوه‌ای و سایر رنگ‌های گرم مشابه مناسب‌اند.
  • اگر به‌دنبال ترکیب‌های متضاد نیستید، تمام رنگ‌های طیف آبی و سبز مناسب فیروزه‌ای هستند. برای مثال، آبی روشن، آبی تیره یا انواع سبز را می‌توانید انتخاب کنید.
  • درصورتی‌که می‌خواهید فیروزه‌ای غالب باشد، باید رنگ‌های خنثا را با آن ترکیب کنید. مشکی، سفید، طوسی و خاکستری برای این ترکیب مناسب‌اند.

حالا برویم سراغ ترکیب فیروزه‌ای با رنگ‌های دیگر و ببینیم چطور با آنها هماهنگ می‌شود.

۱. فیروزه‌ای و صورتی؛ شاد و تابستانی

ست کردن رنگ فیروزه‌ای - فیروزه‌ای و صورتی

رنگ صورتی آن‌قدر تنوع دارد که ترکیب هریک از آنها با فیروزه‌ای سبکی متفاوت ایجاد می‌کند؛ اما همه آنها درنهایت استایلی شاد و تابستانی به شما می‌بخشند.

می‌توانید فیروزه‌ای را با سایه‌های ملایم یا گرمِ صورتی ترکیب کنید؛ برای مثال مرجانی به رنگ خرچنگ، رنگ مناسبی برای ست کردن رنگ فیروزه‌ای است. رنگ‌های صورتی سرد و خالص جلوه‌ای چشمگیر ایجاد می‌کنند. صورتی تیره، صورتی مرجانی، صورتی جیغ، فوشیا و تمشکی همگی می‌توانند مناسب باشند.

۲. فیروزه‌ای و قرمز؛ روشن و جسورانه

ست کردن رنگ فیروزه‌ای - فیروزه‌ای و قرمز

رنگ فیروزه‌ای با قرمز ترکیبی روشن و چشمگیر ایجاد می‌کند. هرچه سایه قرمز روشن‌تر باشد، ترکیب ملایم‌تر به نظر می‌رسد. به این دلیل که قرمزهای تیره‌تر با فیروزه‌ای کنتراست بیشتری ایجاد می‌کنند و توجه اطرافیان را به‌سرعت به سوی خود می‌کشانند.

می‌توانید از طیف قرمز با ته‌رنگ نارنجی یا صورتی هم استفاده کنید.

خود رنگ نارنجی هم از رنگ‌های گرمی است که با فیروزه‌ای ترکیب مناسبی به وجود می‌آورد. فقط یادتان باشد نارنجی حرارت زیادی از خود ساطع می‌کند؛ بنابراین سایه‌های کم‌رنگ آن انتخاب بهتری هستند. طیفی که روشن‌تر باشد، نور را با شدت زیاد بازتاب نمی‌دهد. برای نمونه، فیروزه‌ای با هلویی، نارنجی مرجانی، رنگ نارنگی و قرمز مایل به نارنجی چشم را اذیت نمی‌کند.

۳. فیروزه‌ای و زرد؛ مانند آسمان و خورشید

ست کردن رنگ فیروزه‌ای - فیروزه‌ای و زرد

ترکیب فیروزه‌ای و زرد درست مانند خورشید و آسمان است. ترکیبی شاداب و خوش‌بینانه که به شما انرژی می‌دهد. فیروزه‌ای با تمام سایه‌های طیف خورشید جور در می‌آید. بنابراین می‌توانید هم از رنگ‌های زرد ملایم استفاده کنید و هم از زردهای پررنگ چشمگیر. رنگ موج دریا با زرد روشن و لیمویی کم‌رنگ چشمگیر به نظر می‌رسد.

رنگ‌های زرد طلایی، زرد آفتابی، ذرتی، زعفرانی و کهربایی، برای ترکیب با فیروزه‌ای کاملا مناسب‌اند. زرد خنکی فیروزه‌ای را ملایم می‌کند و اگر آن را در روزهای ابری بپوشید، حالت دلگیر این هوا را تعدیل خواهد کرد.

۴. فیروزه‌ای و سبز؛ ملایم و باطراوت

ست کردن رنگ فیروزه‌ای - فیروزه‌ای و سبز

فیروزه‌ای با سبز ترکیبی باطراوت، آرامش‌بخش و روشن به وجود می‌آورد. کنتراست گرمایی این ترکیب بسیار کم است، زیرا هردو سرد به حساب می‌آیند.

برای این ترکیب، رنگ‌های طیف سبز تازه باید به کار ببرید. یعنی سبز پسته‌ای، سبز رنگ‌پریده، سبز روشن و سبز پررنگ ترکیب بهتری هستند. کدام رنگ‌های سبز را باید کنار بگذارید؟ مشخص است: رنگ زیتونی، خاکی و سبز تیره. این رنگ‌ها ترکیب باطراوتی به شما نمی‌دهند.

چنانچه کنتراست بیشتری می‌خواهید، از سبز زمردی تیره‌تر، نعنایی، پتینه (سبز زنگاری) و مالاکیت استفاده کنید.

۵. فیروزه‌ای و آبی؛ ترکیبی گرادیان‌مانند

ست کردن رنگ فیروزه‌ای - فیروزه‌ای و آبی

رنگ‌هایی که در یک سمت از طیف رنگ قرار دارند، یکدیگر را تکمیل و تقویت می‌کنند. فیروزه‌ای بیشتر از هر رنگی به آبی شباهت دارد. بنابراین پوشیدن فیروزه‌ای با آبی شبیه گرادیان یا سایه‌روشن می‌شود. آبی کم‌رنگ و آبی تیره هردو با فیروزه‌ای ترکیبی مناسب ایجاد می‌کنند.

برای کنتراست کمتر، سایه‌های آبی و فیروزه‌ای را از نظر روشن یا سیر بودن، مشابه در نظر بگیرید. اگر فیروزه‌ای روشن دارید، آبی تمیز و روشن نظیر آبی آکوامارین، آبی سلطنتی آبی رنگ‌پریده و آبی الکتریکی انتخاب بهتری هستند. این ترکیب فیروزه‌ای را بهتر به نمایش می‌گذارد و آن را محو نمی‌کند.

اگر می‌خواهید کنتراست بیشتر ایجاد کنید، سایه‌های آن دو را متفاوت انتخاب کنید. مثلا اگر فیروزه‌ای شما روشن است، آبی‌های تیره‌تر مثل آبی بنفش و رنگ یاقوت کبود مناسب‌ترند.

۶. فیروزه‌ای و بنفش؛ باشکوه و نافذ

ست کردن رنگ فیروزه‌ای - فیروزه‌ای و بنفش

این ترکیب باشکوه است و به استایل شما ظرافت می‌بخشد. اگر دوست دارید در جمع متمایز باشید، می‌توانید روی این ترکیب حساب کنید.

هرچند فیروزه‌ای و بنفش ته‌رنگی مشترک دارند که همان آبی است، کنتراست گرمایی آنها باعث می‌شود زیاد شبیه هم به نظر نرسند.

از رنگ‌های تند بنفش مانند بنفش‌آبی، آمیتیست، بنفش انگوری و آلویی به‌راحتی می‌توانید با فیروزه‌ای استفاده کنید.

۷. فیروزه‌ای و قهوه‌ای؛ ترکیبی محافظه‌کارانه

ست کردن رنگ فیروزه‌ای - فیروزه‌ای و قهوه‌ای

فیروزه‌ای و قهوه‌ای یادآور سنگ فیروزه در فضایی چرمی است که تصویر زیبا و قدیمی به ذهن می‌آورد. ترکیبی گران‌قیمت و لوکس از روزگاران گذشته.

اگر به‌دنبال کنتراست بیشتر هستید، سایه‌ای از قهوه‌ای که به نارنجی نزدیک‌تر است انتخاب کنید. اما اگر ترکیب روشن‌تری می‌خواهید، باید کنتراست را ملایم‌تر کنید. برای این منظور، قهوه‌ای روشن انتخاب بهتری است.

ست کردن رنگ فیروزه‌ای با شکلاتی و نسکافه‌ای هم بسیار زیبا می‌شود.

۸. فیروزه‌ای با سفید، خاکستری، مشکی

ترکیب فیروزه‌ای با رنگ‌های سفید، بژ، خاکستری و مشکی که همگی خنثا هستند، ترکیبی محتاطانه است. بااین‌حال، هریک حال‌وهوای جداگانه‌ای به استایل شما می‌بخشند.

هر سایه فیروزه‌ای با رنگ سفید ترکیب می‌شود. ترکیب سفید با فیروزه‌ای، طراوت نسیم گرم دریا را به یاد می‌آورد. بنابراین برای کمد لباس تابستانی و تعطیلات عالی است:

ست کردن رنگ فیروزه‌ای - فیروزه‌ای و سفید

بژ با فیروزه‌ای به استایل شما پیچیدگی اضافه می‌کند. بژ گرم مانند شکلاتی شیری یا بژ سرد به رنگ شیرقهوه هردو عالی هستند:

ست کردن رنگ فیروزه‌ای - فیروزه‌ای و بژ

خاکستری روشنی فیروزه‌ای را کاهش می‌دهد و به همین دلیل، ترکیبی آرامش‌بخش به وجود می‌آورد. خاکستری نقره‌ای، خاکستری بژ یا آنتراسیت خاکستری تیره همگی با فیروزه‌ای عالی هستند:

ست کردن رنگ فیروزه‌ای - فیروزه‌ای و خاکستری تیره

مشکی با فیروزه‌ای ترکیبی خیره‌کننده و شیک به شما می‌دهد. این رنگ با همه سایه‌های فیروزه‌ای ترکیبی کلاسیک ایجاد می‌کند. البته ایجاد تعادل مناسب بسیار مهم است؛ اگر مشکی زیاد باشد، تصویری سنگین از شما به نمایش می‌گذارد. بنابراین این دو رنگ را به نسبت مساوی توزیع کنید تا فیروزه‌ای بر آن غالب شود:

ست کردن رنگ فیروزه‌ای - فیروزه‌ای و مشکی

ایده‌هایی جذاب برای ست کردن رنگ فیروزه‌ای

در این بخش ایده‌هایی برای ست کردن رنگ فیروزه‌ای با انواع لباس‌ها و اکسسوری‌ها از رنگ‌های دیگر ارائه کرده‌ایم. می‌توانید با الهام از آنها استایل خود را طراحی کنید.

ست کردن رنگ فیروزه‌ای در بالاتنه

کت، ژاکت، پیراهن، تی‌شرت

یک تاپ فیروزه‌ای را با شلوار چرمی مشکی و بلیزر مشکی ترکیب کنید. اکسسوری‌هایتان را با یکی از این دو رنگ ست کنید:

ست کردن رنگ فیروزه‌ای در بالاتنه

یک ترکیب زیبای دیگر از شلوار خاکی با تاپ فیروزه‌ای‌رنگ کراواتی:

ست کردن رنگ فیروزه‌ای در بالاتنه

با ست‌کردن یک پیراهن فیروزه‌ای راحت با دامن مدادی خاکستری، می‌توانید ترکیبی شاداب و زنانه داشته باشید:

ست کردن رنگ فیروزه‌ای در بالاتنه

یک پلیور آستین‌کوتاه جلو باز فیروزه‌ای با لباس کمربنددار سرمه‌ای که با گردنبندی از سنگ‌های فیروزه تکمیل شده است:

ست کردن رنگ فیروزه‌ای در بالاتنه

یک تونیک فیروزه‌ای‌رنگ با شلوار مشکی چسبان ترکیب شیکی ایجاد می‌کند:

ست کردن رنگ فیروزه‌ای در بالاتنه

یک کت پاستلی فیروزه‌ای با شلوار جین چسبان آبی روشن، صندل‌های تخت و کیف زنانه پودری‌رنگ ترکیبی جذاب و باطراوت ایجاد می‌کند:

ست کردن رنگ فیروزه‌ای در بالاتنه

کت بلیزر فیروزه‌ای کم‌رنگ با شلوار کتان چسبان مشکی فوق‌العاده به نظر می‌رسد:

ست کردن رنگ فیروزه‌ای در بالاتنه

بلوز یقه‌کراواتی فیروزه‌ای با شلوار مشکی، استایلی شیک و تقریبا رسمی به شما می‌بخشد:

ست کردن رنگ فیروزه‌ای در بالاتنه

ژاکت طرح‌دار بافتنی به رنگ فیروزه‌ای که با شلوار جین به‌خوبی ست شده است:

ست کردن رنگ فیروزه‌ای در بالاتنه

ست کردن رنگ فیروزه‌ای در پایین‌تنه

شلوار، دامن، شلوارک

پیراهن سفید نیمه‌شفاف، با شلوار فیروزه‌ای چسبان، بسیار جذاب به نظر می‌رسد. با افزودن کیف‌دستی رنگ شتری و صندل‌های پاشنه دار هم‌رنگ آن ظاهرتان را کامل کنید:

ست کردن رنگ فیروزه‌ای در پایین تنه

یک بلوز بنفش با دامن فیروزه‌ای راسته، کمربند باریک با طرح پلنگی و کفش‌های زنانه هماهنگ با آن ترکیبی ایدئال ایجاد می‌کند:

ست کردن رنگ فیروزه‌ای - با بلوز بنفش و کمربند پلنگی

بلیزر مشکی را با تاپ سفید و دامن مینی فیروزه‌ای بپوشید و ظاهرتان را با جوراب‌شلواری مشکی و کفش‌های کلاسیک تکمیل کنید:

ست کردن رنگ فیروزه‌ای - با بلیزر مشکی

شلوار فیروزه‌ای را با بلوز خاکستری و روسری خاکستری ترکیب کنید و روی آن یک کت مشکی بپوشید:

ست کردن رنگ فیروزه‌ای در پایین‌تنه

کت فیروزه‌ای نئونی روشن که می‌توانید با شلوار سفید و تاپ بژ بپوشید:

ست کردن رنگ فیروزه‌ای در بالاتنه

لباس‌های یکسره به رنگ فیروزه‌ای

سرهمی، کت‌وشلوار، کت‌ودامن، پیراهن

پیراهن سبز فیروزه‌ای که کاملا ساده است و رنگ ملایم پاستلی آن برای روزهای گرم تابستانی عالی است:

ست کردن رنگ فیروزه‌ای - پیراهن فیروزه‌ای

این پیراهن فیروزه‌ای راسته کوتاه را با کت زرد و کیف زرد ست کنید و کمربند و کفش‌تان را از قرمز نارنجی انتخاب کنید:

ست کردن رنگ فیروزه‌ای در لباس‌های یکسره

کت‌دامن فیروزه‌ای در ترکیب با پیراهن مشکی زیر آن عالی است:

ست کردن رنگ فیروزه‌ای - کت و دامن فیروزه‌ای

پیراهن فیروزه‌ای بلند چاک‌دار را می‌توانید با شلوار یا سرهمی کاملا سفید زیر آن ست کنید تا ترکیبی شرقی برای خود ایجاد کنید. برای مهمانی‌های خاص این ترکیب می‌تواند مناسب باشد:

ست کردن رنگ فیروزه‌ای - پیراهن فیروزه‌ای

ست کردن رنگ فیروزه‌ای در اکسسوری‌ها

کیف، کفش، جواهرات

اگر حس می‌کنید برای پوشیدن رنگ فیروزه‌ای اعتمادبه‌نفس ندارید، برای شروع از اکسسوری‌های فیروزه‌ای استفاده کنید. این ترکیب ژاکت بافتنی به رنگ فوشیا را با شلوار جین آبی تیره و روسری فیروزه‌ای را ببینید:

ست کردن رنگ فیروزه‌ای - به‌عنوان اکسسوری

گردنبند استیتمنت فیروزه خود را با بلوز سرخابی و شلوار سفید ست کنید:

ست کردن رنگ فیروزه‌ای - اکسسوری‌های فیروزه‌ای

یک گردنبند ساده فیروزه‌ای با عینک به همان رنگ برای کت بژ و لباس زرد ترکیبی ساده ایجاد می‌کند و برای افرادی مناسب است که نمی‌خواهند استایلشان زیاد فیروزه‌ای رنگ باشد:

ست کردن رنگ فیروزه‌ای - اکسسوری‌های فیروزه‌ای

ست کردن رنگ فیروزه‌ای برای افراد با رنگ پوست و موهای متفاوت

ترکیب سفید و فیروزه‌ای برای دخترانی که موهای تیره و چشمان سبز دارند مناسب است.

اگر بلوند چشم‌آبی هستید، فیروزه‌ای کم‌رنگ برای شما انتخاب بهتری خواهد بود.

فیروزه‌ای بژ، مانند سفید خیره‌کننده نیست و بنابراین ترکیب ملایم‌تری ایجاد می‌کند. این ترکیب برای زنان مو قهوه‌ای عالی است.

برای اینکه در جمع متمایز دیده شوید، ترکیب فیروزه‌ای با نارنجی همیشه جواب می‌دهد. این ترکیب برای هرکسی مناسب است.

جمع‌بندی

در این مطلب درباره رنگ فیروزه‌ای و ویژگی‌های آن صحبت کردیم. با سایه‌های مختلف آن آشنا شدیم و رنگ‌هایی را که با آن بهترین ترکیب را ایجاد می‌کنند معرفی کردیم. در ادامه مطلب، درباره نحوه ست کردن رنگ فیروزه‌ای با سایر رنگ‌ها در لباس و جواهرات صحبت کردیم و ایده‌هایی را در اختیارتان قرار دادیم که با کمک آنها بتوانید بهترین استایل را با رنگ فیروزه‌ای ایجاد کنید.

نظرتان راجع‌به رنگ فیروزه‌ای چیست؟ به‌نظر شما چه کسانی با چه ویژگی‌های شخصیتی بیشتر رنگ فیروزه‌ای را می‌پسندند؟ لطفا دیدگاه‌هایتان را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian