فرش قرمز افتتاحیه جشنواره کن ۲۰۲۳ برگزار شد

جشنواره فیلم کن رسما بازگشته است تا بهترین های سینمای بین المللی امسال را انتخاب کند. طبق روال همیشه ابتدا فرش قرمز افتتاحیه جشنواره کن ۲۰۲۳ برگزار شد و سپس مراسم اصلی آغاز شد. همزمان با آغاز جشنواره فیلم کن، تهیه کنندگان، کارگردانان و بازیگران روز سه شنبه در پایتخت پر زرق و برق سینمای ریویرا فرانسه گرد هم آمدند.

مایکل داگلاس جایزه افتخاری دریافت کرد. بیش از ۲۰۰۰ نفر روی فرش قرمز رفتند. و جانی دپ، بازیگر فیلم افتتاحیه جشنواره، “Jeanne du Barry” با تشویق و درخواست امضا از همراه شد.

در ۱۶ مه سلبریتی‌ها با مجموعه‌ای از گروه‌های مجلل به فرانسه بازگشتند. این جشنواره تا ۲۷ مه ادامه خواهد داشت.

در ادامه می توانید فرش قرمز افتتاحیه جشنواره کن ۲۰۲۳ را مشاهده نمایید. هفتاد و ششمین جشنواره سالانه فیلم کن از سه شنبه ۱۶ می تا شنبه ۲۷ می ادامه دارد.

فرش قرمز افتتاحیه جشنواره کن 2023

ال فانینگ در مراسم افتتاحیه فرش قرمز کن یک لباس مجلسی رمانتیک با دامن شامپاینی رنگ با کریستال های نقره‌ای به تن داشت. همچنین این استایل را  با یک گردنبند زیبا که همرنگ لباسش بود تکمیل کرد.

~~~~

فرش قرمز افتتاحیه جشنواره کن 2023

یکی از هیئت داوران کن بری لارسون است. که در شب افتتاحیه جشنواره در یک لباس طلایی و نقره‌ای که تین تنه بالای آن گلدوزی شده بود، حاضر شد.

~~~~

فرش قرمز افتتاحیه جشنواره کن 2023

نائومی کمبل در  افتتاحیه جشنواره کن با لباس مجلسی نقره ای براق سلین اثر Hedi Slimane با اکسسوری های جذاب و یک عینک خاص در مراسم دیده شد

~~~~

فرش قرمز افتتاحیه جشنواره کن 2023

مدل الساندرا آمبروزیو در مراسم افتتاحیه فرش قرمز کن یک لباس براق کلاهدار از آرشیو مد لباس الی ساب با یک گردنبند منحصر به فرد جواهرات بلند پوملاتو با الماس و اسپینل های رنگارنگ پوشیده است.

~~~~

فرش قرمز افتتاحیه جشنواره کن 2023

سیندی برونا در افتتاحیه جشنواره کن با کت و شلوار گلن چکی اور سایز با اکسسوری و گردنبند لاریات بسیار جذاب به نظر می رسید.

~~~~

فرش قرمز افتتاحیه جشنواره کن 2023

اوما تورمن در اولین شب افتتاحیه  با لباس مجلسی مایل به قرمز، کت اپرا مایل به قرمز رنگ و چوکر در مراسم حاضر شد.

~~~~

فرش قرمز افتتاحیه جشنواره کن 2023

هلن میرن در اولین اکران شب افتتاحیه ، با لباس آبی روشن و کفش های پاشنه‌ بلند نقره‌ای، جواهرات درخشان و موهای آبی و بنفش در فرش قرمز دیده شد که همه را شوکه کرد.

~~~~

فرش قرمز افتتاحیه جشنواره کن 2023

کاترین زتا جونز در افتتاحیه این جشنواره با لباس مجلسی Elie Saab که از پارچه ابریشمی قرمز آمبره ساخته شده است شرکت کرد. گوشواره ها و انگشتر قرمز رنگ نیز در کنار لباس قرمز زیبایی خاصی به چهره کاترین داده بود

~~~~

فرش قرمز افتتاحیه جشنواره کن 2023

مس میکلسن به همراه همسرش هانه یاکوبسن . یاکوبسن با کت و شلوار سرخابی همراه با کیف دوشی زرد روشن در مراسم حاضر شده بود. در حالی که میکلسن در تاکسیدو تمام مشکی ظاهر شده بود.

~~~~

فرش قرمز افتتاحیه جشنواره کن 2023

گنگ لی در لباسی از برند Alaïa  در مراسم حاضر شد. لباس در قسمت بالا تنه به صورت حریر مشکی بود که با دامنی پف دار تکمیل شده بود.

~~~~

فرش قرمز افتتاحیه جشنواره کن 2023

ویکتوریا بونیا  با لباسی سبز دراماتیک که سرتاسر آن با پر تزیین شده بود در مراسم شرکت کرد. لباس دارای تزیینات نقره ای رتگ بود و آستین های ان تا روی زمین ادامه داشت.

~~~~

فرش قرمز افتتاحیه جشنواره کن 2023

کاریس زتا داگلاس دختر کاترین زتا جونز و مایکل داگلاس اولین حضور خود را در جشنواره کن را تجربه کرد. او با یک لباس مجلسی دانتل سفید به همرا تززیناتی به شکل گل در مراسم حاضر شد.

~~~~

فرش قرمز افتتاحیه جشنواره کن 2023

مایکل داگلاس با لباسی کلاسیک در مراسم افتتاحیه جشنواره کن حاضر شد.

~~~~

فرش قرمز افتتاحیه جشنواره کن 2023

کاترین دنو نماد فیلم فرانسوی با لباس سرمه ای از برند لویی ویتون با آستین‌هایی که شانه او را به نمایش گذاشته بود در مراسم حاضر شد. تزیینات نقره ای رنگ دور یقه لباس با کیف نقره ای رنگ ست بود. کاترین این استایل را با یک کفش سرمه ای مخملی تکمیل کرده بود.

~~~~

فرش قرمز افتتاحیه جشنواره کن 2023

جانی دپ با تاکسیدو رسمی وارد مراسم شد. مورد تشویق هواداران قرار گرفت.

بررسی استایل‌های فرش قرمز جشنواره فیلم کن 2023

استایل‌های فرش قرمز جشنواره فیلم کن 2023

هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم کن در فرانسه در حالی برگزار شد که مانند همیشه بسیاری از بازیگران، سلبریتی‌ها، مدل‌ها و مشاهیر بر روی فرش قرمز این مراسم حاضر شدند. در جشنواره فیلم کن 2023 نیز مانند سال‌های گذشته بسیاری از برندها و طراحان فرصت را غنیمت شمردند و بسیاری از سفیران خود را با لباس و جواهرات زیبا از برندشان راهی فرش قرمز جشنواره کن کردند. بسیاری از هنرمندان و مشاهیر نیز با انتخاب‌هایی شخصی و گاه حتی به منظور انتقال پیام‌های اجتماعی پا به فرش قرمز گذاشتند. این مراسم که از تاریخ 16 تا 27 می برگزار شد شامل لحظه‌های بسیاری بود که توسط دوربین عکاسان و خبرنگاران ثبت شد. ما نیز قصد داریم تا در ادامه به بررسی استایل‌های فرش قرمز جشنواره فیلم کن 2023 بپردازیم.

استایل خبرساز جنیفر لارنس در جشنواره فیلم کن 2023

اگر بخواهیم بررسی استایل‌های فرش قرمز جشنواره فیلم کن 2023 را طوفانی آغاز کنیم بدون شک باید به سراغ حرکت خبرساز جنیفر لارنس برویم. جنیفر که با یک فیلم مستند درمورد زندگی زنان افغان به جشنواره فیلم کن آمده بود؛ بر روی فرش قرمز نیز دست از اعتراض برای اعاده حقوق زنان برنداشت و یک قانون شکنی بزرگ انجام داد!

استایل خبرساز جنیفر لارنس در جشنواره فیلم کن 2023

جنیفر لارنس پیراهن قرمزرنگ فاخر از برند دیور را با صندل‌های flip flop (انگشتی) مشکی ست کرده بود! بله درست می‌بینید. شاید باورش برای شما هم کمی سخت باشد؛ اما این قانون شکنی بزرگ است نه یک بی‌سلیقگی زیرا یکی از مهم‌ترین قوانین فرش قرمز جشنواره کن پوشیدن کفش پاشنه بلند توسط خانم‌هاست.

استایل خبرساز جنیفر لارنس با صندل در جشنواره فیلم کن 2023

پوشیدن این کفش‌ها که می‌تواند در مواقعی بسیار آزاردهنده باشد در گذشته نیز توسط حرکت نمادین کریستین استوارت مورد اعتراض قرار گرفته بود.

استایل بازیافتی کیت بلانشت در جشنواره کن 2023

کیت بلانشت که یکی از طرفداران پروپاقرص مد پایدار و لباس‌های بازیافتی است این بار نیز با یک استایل خبرساز به جشنواره فیلم کن آمد. پیراهنی که کیت بلانشت در شب اول حضورش بر روی فرش قرمز جشنواره کن به تن کرده بود حاصل ترکیب بخش‌ها و دور ریزهایی از لباس‌های دیگر بود. این لباس توسط برند لویی ویتون برای کیت طراحی و تهیه شده بود.

استایل بازیافتی کیت بلانشت در جشنواره کن 2023

استایل دیگر کیت بلانشت نیز توسط الیزابت استوارت برای حضور بر روی فرش قرمز پیش نمایش فیلمی از اسکورسیزی طراحی شده بود.

استایل دوم کیت بلانشت در فرش قرمز جشنواره کن 2023

پوشیدن یک لباس توسط دو نفر

Victoria Bonya برروی فرش قرمز جشنواره فیلم کن 2023

این اتفاق را می‌توان یکی از نادرترین رویدادهای جشنواره کن در نظر گرفت. در اولین شب از مراسم فرش قرمز کن ویکتوریا بونیا (Victoria Bonya ) یک لباس سیلوئت memaid سبزرنگ به تن داشت که سطح آن با پر پوشیده شده بود و به عنوان یکی از ماندگارترین و خاص‌ترین لباس‌های مراسم توسط عکاسان و خبرنگاران ثبت شد. سپس در هفتمین شب از مراسم Urvashi Rautela دقیقاً با همان لباس اما با مدل مو و اکسسوری‌های متفاوت به روی فرش قرمز آمد!

لباس تکراری در جشنواره فیلم کن 2023

بهترین استایل‌های بانوان در فرش قرمز جشنواره کن

از استایل‌های پرحاشیه جشنواره فیلم کن 2023 اگر بگذریم بسیاری از بانوان حاضر در مراسم نیز با استایل‌های خاص و زیبا توانستند خودشان را در دفتر خاطرات این مراسم ماندگار کنند.

میشل یو برنده‌ی بهترین بازیگر زن در اسکار 2023 یکی از مهم‌ترین و مورد انتظار‌ترین مهمانان این مراسم بود. او برای حضور بر روی فرش قرمز فستیوال کن پیراهنی سبزرنگ از برند بالنسیاگا را انتخاب کرده بود و استایل خود را با دستکش و کفش مشکی و جواهراتی با تم مشکی از برند Boucheron تکمیل کرده بود.

استایل میشل یو در فرش قرمز جشنواره فیلم کن 2023

ماریون کوتیارد یکی دیگر از بازیگران جذاب حاضر در مراسم بود که به سراغ یک کت بلند از شنل رفته بود.

استایل ماریون کوتیارد در فرش قرمز جشنواره فیلم کن 2023

بازسازی یک اثر ماندگار دیور در حاشیه فستیوال کن

ناتالی پورتمن نیز با سروصدایی کمتر به سراغ پیراهنی از برند دیور رفت. این پیراهن بازسازی لباسی از کالکشن پاییز و زمستان سال 1949/1950 بود. نسخه اصلی لباس در حال حاضر در موزه متروپولین نگهداری می‌شود.

استایل ناتالی پورتمن در فرش قرمز جشنواره فیلم کن 2023

دوا لیپا نیز با پیراهنی از برند Celine یکی دیگر از بانوان خوش‌پوش کن بود.

استایل دوا لیپا در فرش قرمز جشنواره فیلم کن 2023

جی جی حدید مدل ۲۸ساله آمریکایی نیز یکی از سلبریتی‌های حاضر بر روی فرش قرمز این جشنواره بود که با استایل خیره‌کننده خود از برند Zac Posen همه را مجذوب کرد.

استایل جیجی حدید در فرش قرمز جشنواره فیلم کن 2023

سلما هایک با یک استایل هوشمندانه از برند الکساندر مک کوئین به روی فرش قرمز آمد. مدل یقه لباس، میکاپ و موهای سلما همگی به گونه‌ای بودند که چهره او را کشیده و زیباتر نشان می‌دادند.

استایل سلما هایک در فرش قرمز جشنواره فیلم کن 2023

جما چان نیز در لباس قرمزرنگ لویی ویتون نیز جز آن دسته از افرادی بود که بر روی فرش قرمز کن خوش درخشید.

استایل جما چان در فرش قرمز جشنواره فیلم کن 2023

ال فنینگ نیز در پیراهن دنباله دار الکساندر مک کویین جز اولین بانوان زیبا و شیک پوشی بود، که در شب اول فستیوال فیلم کن به روی فرش قرمز آمد.

استایل ال فنینگ در فرش قرمز جشنواره فیلم کن 2023

حضور نسیم عشقی کوهنورد ایرانی ساکن ایتالیا نیز با یک پیام اعتراضی ستودنی همراه بود.

استایل نسیم عشقی در فرش قرمز جشنواره فیلم کن 2023

بهترین استایل‌های آقایان در جشنواره فیلم کن 2023

اگرچه فرش قرمز جشنواره فیلم کن قوانین پوشش سخت‌گیرانه‌ای دارد و آقایان نیز نمی‌توانند به‌جز کت و شلوار و تاکسیدو پوشش دیگری داشته باشند؛ اما این به آن معنی نیست که قرار است استایل‌های تکراری و خسته‌کننده از آقایان حاضر در جشنواره ببینیم.

جشنواره فیلم کن علاوه بر قسمت فرش قرمز بخشی به نام فتوکال دارد که رسمیت کمتری دارد و مهمانان حاضر می‌توانند پوشش‌های کژوال و راحت‌تری را انتخاب کنند. در نتیجه آقایان حاضر در مراسم را می‌توانیم در این بخش با لباس و استایل‌های متفاوت و جسورانه ببینیم.

قاب سنگین جشنواره فیلم کن: حضور اسکورسیزی، دنیرو و دی کاپریو

حضور این سه هنرمند در کنار همدیگر برای مراسم کن هم در بخش فتوکال و هم بر روی فرش قرمز باعث شد تا کاربران لقب قاب سنگین جشنواره کن را به آنها بدهند. مارتین اسکورسیزی، رابرت دنیرو و لئوناردو دی کاپریو که برای فیلم Killers of the Flower Moon به جشنواره آمده بودند برای مراسم فتوکال کت و شلوارهای راحت و نیمه رسمی به تن داشتند و برای فرش قرمز کن به سراغ تاکسیدو رفتند.

استایل حضور اسکورسیزی، دنیرو و دی کاپریو در جشنواره فیلم کن 2023

تقابل مردان جوان برای دلربایی

از بین بازیگران و سلبریتی‌هایی که در کن حضور داشتند برخی از مردان جوان حاضر در مراسم به سراغ استایل‌هایی نامتعارف رفتند. از جمله این افراد می‌توان به Mana Rios بازیگر اسپانیایی اشاره کرد که با استایلی از سنت لورن و گردن‌بندی از کارتیه برای فتوکال حاضر شد. او برای تکمیل لوک خود کمی آرایش نیز بر چهره داشت.

استایل مردان در فتوکال جشنواره فیلم کن 2023

یکی دیگر از این مردان جوان Jason Fernaandez بازیگر اسپانیایی دیگری بود که برای فتوکال با یک تاپ سرمه‌ای رنگ یقه کرواتی پوشیده بود و با نمایش بازوان قدرتمند خود حسابی جلب‌توجه می‌کرد.

استایل بازیگر مرد اسپانیایی در فتوکال جشنواره فیلم کن 2023

کت و شلواری‌های شیک

اگر بخواهیم مردان کت و شلوار پوش و شیک مراسم کن را لیست کنیم بدون شک ایتان هاوک با کت سفید راه‌راهش در فتوکال باید در صدر این لیست قرار بگیرد. ایتان کت و شلوار سنت لورن خود را به خوبی با یک پیراهن راه‌راه سرمه‌ای و کفش‌های مشکی ست کرده بود.

استایل ایتان هاوک در فتوکال جشنواره فیلم کن 2023

یکی دیگر از این کت و شلواری‌های جذاب Sam Riley است که به طور شگفت‌انگیزی او هم به سراغ یک‌دست کت و شلوار مشکی راه‌راه رفته بود؛ اما سم با کمک باز گذاشتن چند دکمه انتهایی پیرهن سفیدش کمی استایلش را اسپورت تر کرده بود.

استایل سم ریلی در فتوکال جشنواره فیلم کن 2023

د ویکند نیز کمی رسمی‌تر از همیشه و پایبند به قوانین دِرِس کد جشنواره در کنار لیلی رز دپ در کن حضور پیدا کرد و طرفداران را به وجد آورد.

استایل دویکند و لیلی رز دپ در جشنواره فیلم کن 2023

کدام یک از استایل‌های این مراسم را بیشتر پسندید؟ دیدگاهتان را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر به دنبال مطالبی از این دست هستید

دیشب هفتمین فرش قرمز جشنواره ونیز ۲۰۲۳ برگزار شد و جورجینا رودریگز، مدل و اینفلوئنسر مطرح اسپانیایی با لباس قرمز و شیکی بر روی آن قدم زد.

جورجینا که دیروز با حضور در فرودگاه و همچنین حضور در اسکله جشنواره استایل‌های رنگارنگ و متفاوتی را به نمایش گذاشته‌بود، در صحنه اصلی این فستیوال پیراهن دنباله‌دار و قرمز رنگی را به تن داشت.

جورجینا در جشنواره ونیز

استایل اول نامزد ۲۹ ساله‌ی کریستیانو رونالدو، از جامپسوت دکلته و مشکی رنگی تشکیل شده بود که با همراهی کفش‌های استیلتو مشکی، کیف گران‌قیمت بیرکین هیمالیا از برند هرمس و عینک آفتابی شیکی از برند شنل ترکیب می‌شد. اکسسوری‌های پر نگین و جذاب جورجینا از برند جواهرات پاسکال برونی انتخاب شده بود.

جورجینا در جشنواره ونیز
جورجینا در جشنواره ونیز

در اسکله جشنواره، این مدل تجاری با پیراهنی کوتاه، رنگارنگ و متفاوت ظاهر شد که دنباله‌ای از یقه آن آویزان بود. او این استایل را با موهای بسته همراه کرده و برای تکمیل آن از صندل‌های پاشنه‌دار قرمزرنگی کمک گرفته بود. جواهرات این استایل جورجینا نیز از برند پاسکال برونی بود.

جورجینا در جشنواره ونیز
جورجینا در جشنواره ونیز
جورجینا در جشنواره ونیز

استایل اصلی و جذابی که جورجینا رودریگز بر روی فرش قرمز جشنواره ونیز هشتادم به تن کرده بود، پیراهن قرمزرنگ با دامن مدل ماهی و دنباله بلندی بود که یقه‌ی دلبر او بر زیباییش می‌افزود. دستکش‌های اپرای سفید ترکیب‌ رنگ جالبی را برای ظاهر نامزد کریستیانو رونالدو تدارک دیده بود. جورجینا این تیپ را با موهای باز و چوکر جذابی متشکل از سنگ‌های ارغوانی و نگین‌های سفید همراه کرده بود.

جورجینا در جشنواره ونیز
جورجینا در جشنواره ونیز
جورجینا در جشنواره ونیز

پریسیلا پریسلی، همسر سابق الویس پریسلی مرحوم و یکی از تاجران موفق این روزهای آمریکا، همراه با گروه بازیگران فیلم «پریسیلا» در فوتوکال و فرش قرمز این فیلم در جشنواره ونیز هشتادم دیده شد.

پریسیلا پریسلی در ونیز

فیلم «پریسیلا»، از فیلم‌های تحسین‌شده‌ی امسال

فیلم «پریسیلا» که به کارگردانی سوفیا کاپولا و با بازی کیلی اسپانی در نقش پریسیلا و جیکوب الوردی، بازیگر سریال «سرخوشی» (Euphoria) در نقش الویس، ساخته شده است، به زندگی جوانی پریسیلا و آشنایی و ازدواجش با الویس، ستاره‌ی بی‌چون و چرای راک اند رول آمریکا می‌پردازد.

پریسیلا پریسلی در ونیز
پریسیلا پریسلی در ونیز
پریسیلا پریسلی در ونیز

استایل پریسیلا در فوتوکال فیلم «پریسیلا»

این بانوی ۷۸ ساله و موفق با دو استایل متفاوت در جشنواره ونیز دیده شد. استایل اول او شامل شومیز سفید نگین‌دار و شلوار دامنی مشکی با پارچه براق و زیبایی بود. او این استایل را با کفش و کیف کوچک مشکی‌رنگی کامل کرده و در فوتوکال فیلم زندگی‌اش شرکت کرده بود.

پریسیلا پریسلی در ونیز
پریسیلا پریسلی در ونیز

استایل پریسیلا روی فرش قرمز فستیوال ونیز

استایل دوم پریسیلا روی فرش قرمز جشنواره ونیز شامل لباس ساتن مشکی با آستین‌های توری پف‌دار و کیف، کفش‌های پاشنه‌دار و شلوار مشکی و ساده ای بود. موهای قرمزرنگ او در تمامی استایل‌هایش جلب توجه می‌کرد.

پریسیلا پریسلی در ونیز
پریسیلا پریسلی در ونیز
پریسیلا پریسلی در ونیز

پریسیلا و الویس یک دختر داشتند که اوایل سال ۲۰۲۳ در سن ۵۴ سالگی و به دلیل حمله قلبی درگذشت. پریسیلا سال گذشته و در واکنش به فیلم «الویس»، زندگی‌نامه‌ای از هسر سابقش، آن‌ را ستوده بود. آستین باتلر در فیلم «الویس» نقش او را ایفا کرده بود و به همین سبب نامزد دریافت جایزه اسکار نقش اول مرد نیز شد.

پریسیلا پریسلی در ونیز
پریسیلا پریسلی در ونیز

اتفاقات عجیب و استایل های نامتعارف فستیوال ونیز 2023 تا روز پنجم

پنج روز از شروع فستیوال ونیز امسال می گذرد و استایل عجیب کم نداشتیم. تازه تا اینجای کار 3 سلبریتی باردار هم روی فرش قرمز آمدند.

با هم نگاهی به استایل جذاب یکی از سلبریتی های باردار و استایل دیدنی سلبریتی مردی بیندازیم که کراپ تاپ یقه رومی پوشیده است.

تازه تمام این روزها سلبریتی ها و هنرمندان در حمایت از اعتصاب تهیه کنندگان هالیوود، اعتراض کردند.

جشنواره ونیز هشتادم چند روزی‌ست که شروع شده و اگرچه به دلیل اعتصابات نویسندگان و بازیگران هالیوود، ستاره‌های مطرح زیادی در این جشنواره حصور ندارند اما باز هم استایل‌های خیره‌کننده و لوک‌های متفاوت در این فستیوال کم نیستند. در این مطلب نگاهی داشته‌ایم به زیباترین استایل‌های جشنواره ونیز و حاشیه‌های آن تا روز پنجم. 

ستاره‌های جشنواره ونیز

جورج کلونی و همسرش امل کلونی با لباسی از کالکشن قدیمی دیور

ستاره‌های جشنواره ونیز

آدام درایور بازیگر فیلم فراری

ستاره‌های جشنواره ونیز

جسیکا چستین با لباسی از جورجیو آرمانی

ستاره‌های جشنواره ونیز

سیدنی سوئینی با لباس‌هایی از جورجیو آرمانی به همراه سیدی سینک

ستاره‌های جشنواره ونیز
ستاره‌های جشنواره ونیز

دمت اوزدمیر با دامنی از ولنتینو

ستاره‌های جشنواره ونیز

دمت اوزدمیر با لباسی از دولچه گابانا

ستاره‌های جشنواره ونیز

دیلان چیچک دنیز با لباس‌هایی از جورجیو آرمانی

ستاره‌های جشنواره ونیز

هافسانور سانجاکتوتان با اورآل قرمز و جواهرات کارتیه

ستاره‌های جشنواره ونیز

ایزابل هوپر، بازیگر فرانسوی با لباسی از بالنسیاگا

ستاره‌های جشنواره ونیز

آدریانا لیما با پیراهن ساتن

ستاره‌های جشنواره ونیز

نیلوفر آداتی، بازیگر دورگه  ایرانی-ایتالیایی

ستاره‌های جشنواره ونیز

لیلی رینهارت با لباسی از جورجیو آرمانی

ستاره‌های جشنواره ونیز

اولگا کوریلنکو با لباسی از ای اند کی

ستاره‌های جشنواره ونیز

اولگا کوریلنکو با لباسی از شنل

ستاره‌های جشنواره ونیز

باربارا پالوین با لباس‌هایی از جورجیو آرمانی

ستاره‌های جشنواره ونیز
ستاره‌های جشنواره ونیز

آلیچه پاگانی با لباسی از برند آنتونیو ماراس

ستاره‌های جشنواره ونیز

بیانکا بالتی، مدل ایتالیایی با لباسی از ارمانو سروینو

ستاره‌های جشنواره ونیز

جولیا سالمی، مدل ایتالیایی

ستاره‌های جشنواره ونیز

جولیا والنتینا، مجری ایتالیایی

ستاره‌های جشنواره ونیز

پائولا تورانی، مدل ایتالیایی

ستاره‌های جشنواره ونیز

ماریاکارلا بوسکونو، مدل ایتالیایی

ستاره‌های جشنواره ونیز

آلیسا ویساری، بازیگر ایتالیایی

ستاره‌های جشنواره ونیز

ریان راموس، بازیگر فیلیپینی

ستاره‌های جشنواره ونیز

جشنواره ونیز 2023 در حال برگزاری است و علاقمندان به فیلم و سینما نیز اکنون منتظر هستند تا ببینند چه کسانی امسال برنده رقابت می‌شود. در ادامه مقاله پیش‌رو قصد داریم تا با اطلاعات و اخبار جشنواره ونیز ۲۰۲۳ همراه شما باشیم.

اوزگه اوزاجار، بازیگر ۲۸ ساله و جذاب ترک این روزها در شهر ونیز ایتالیا حضور دارد و با استایل‌های رنگارنگ و شیکش سر و صدای زیادی به پا کرده است.

در جدیدترین استایل این بازیگر، او را با کت و شلوار سفید و جذابی می‌بینیم که دم آستین‌های کت و دم پاچه‌های شلوار آن با خزهای نارنجی رنگی تزئین شده‌است. اوزگه اوزاجار در زیر این کت کراپ تاپ سفیدی را به تن کرده و با صندل‌های سفید پاشنه‌دار، گوشواره‌های حلقه‌ای بزرگ و عینک آفتابی مشکی و گربه‌ایش این تیپ را کامل کرده است.

کت و شلوار اوزگه اوزاجار

این بازیگر در روزهای قبلی جشنواره نیز استایل‌های متفاوتی را به تن کرده بود. در استایلی که او روی فرش قرمز جشنواره ونیز و در کنار بازیگران فیلم «فراری» به تن داشت، پیراهن پر زرق و برق طلایی، موهای بسته‌شده و آرایش جذاب اوزگه بسیار به چشم می‌آمد.

کت و شلوار اوزگه اوزاجار
کت و شلوار اوزگه اوزاجار

پیراهن قرمز رنگی که این بازیگر در ایونت مربوط به یک برند نوشیدنی به تن داشت، از برند ترکی «زلیخا کورو» انتخاب شده و با موهای باز و جواهراتی از برند ایرانی «حسن‌زاده»، باعث درخشش او شده بود.

کت و شلوار اوزگه اوزاجار

نینا ریما، مدل ۲۳ ساله و جذاب ایتالیایی، با قدم زدن بر روی فرش قرمز جشنواره ونیز ۲۰۲۳ به عنوان تنها مدل بیونیکی این دوره از جشنواره شناخته شد.

مدل بیونیکی جشنواره ونیز

نینا که در سال ۲۰۱۷ و بر اثر یک تصادف یکی از پاهایش را از دست داده است، به کمک یک پای بیونیکی، نقص عضوش را برطرف کرده و در دنیای مد و فشن می‌درخشد.

مدل بیونیکی جشنواره ونیز
مدل بیونیکی جشنواره ونیز

این مدل زیبا با دو استایل متفاوت در جشنواره ونیز حاضر شد که هر دو استایل او به رنگ مشکی بودند. اولین استایل نینا با پیراهنی کوتاه از برند ایتالیایی رزانتیکا و به همراه کیف و کفش مشکی‌اش کامل شده بود. عینک آفتابی مشکی و گوشواره‌های درشت و خاص او نیز از جزئیات دیگر این استایل بودند.

مدل بیونیکی جشنواره ونیز
مدل بیونیکی جشنواره ونیز

استایل دوم این مدل پیراهنی دکلته و بلند با پارچه‌ای براق بود که در سمت چپ آن چاک بلندی به چشم می‌خورد. این پیراهن در کنار صندل‌های نقره‌ای‌رنگ او جلوه زیبایی پیدا کرده بود. مدل موهای بلانت باب نینا درخشش زیادی را به چهره او بخشیده بود.

مدل بیونیکی جشنواره ونیز
مدل بیونیکی جشنواره ونیز

نینا ریما در مصاحبه‌ای گفته :«من همیشه دوست داشتم مدل بشم تا بتونم به شهرت برسم و با مشکلی که برام پیش اومد جور دیگه‌ای شناخته شدم. البته اصلا از این وضعیت ناراضی نیستم چون مردم همیشه من رو تحسین می‌کنند و برای من پیام‌های زیبایی می‌فرستند که خیلی برام ارزشمنده.»

مدل بیونیکی جشنواره ونیز

اوزگه‌جان گورل، بازیگر زیبا و بانمک ترکیه در جدیدترین پست اینستاگرامش تصاویری را از استایل تابستانی و راحتش در شهر ونیز ایتالیا منتشر کرده است.

استایل راحتی اوزگه گورل

این بازیگر ۳۶ ساله که به نظر می‌رسد برای شرکت در جشنواره ونیز به این شهر سفر کرده، با جلیقه سرمه‌ای‌رنگ، شلوارک راه‌راه سیاه و سفید و کلاه برت کرمی‌رنگش استایل جذابی را تشکیل داده است. عینک آفتابی متفاوت، ساعت مچی بند استیل، رینگ‌های جورواجور و چوکر ظریف و طلایی او از اکسسوری‌های شیک استایلش هستند.

استایل راحتی اوزگه گورل
استایل راحتی اوزگه گورل
استایل راحتی اوزگه گورل

ملیس سزن، بازیگر مشهور ترکیه که فصل پیش با درخشش در سریال «گل‌جمال» در قاب تلویزیون حضور داشت، دیشب با استایل سفید رنگش روی فرش قرمز جشنواره ونیز ۲۰۲۳ راه رفت.

این بازیگر ۲۶ ساله به همراه بازیگران فیلم مطرح«پریسلا»، ساخته سوفیا کاپولا روی فرش قرمز آمد و جلوی دوربین عکاسان با ژست‌های عجیبش جلب توجه کرد. پریسلا پریسلی نیز مهمان ویژه‌ی این فرش قرمز بود.

ملیس سزن در ونیز

لباس ملیس از پارچه ساتن سفید و ساده‌ای دوخته شده و پشتش کاملا باز بود. به تن نکردن لباس‌زیر همراه با این پیراهن پشت‌باز انتخاب مناسبی بود اما این بازیگر حتی از چسب سینه نیز استفاده نکرده و باعث بد ایستادن لباس در تنش شده بود.

ملیس سزن در ونیز
ملیس سزن در ونیز

ملیس با موهای بسته نامنظم و گوشواره‌های آویز مرواریددارش این استایل شلخته را  کامل کرده بود. دامن بلند لباس مانع از دیده شدن کفش یا صندل‌های این بازیگر شده بود.

ملیس سزن در ونیز

جشنواره ونیز یک رویداد سالانه فیلم در جهان است که از سال 1932 تا کنون در حال برگزاری است و اکنون به هشتادمین جشنواره رسیده‌ایم. البته در طی این سال‌ها یکبار به خاطر جنگ جهانی دوم و چند بار نیز به دلیل اتفاقات مختلف این جشنواره برگزار نشد. این جشنواره در منطقه ساحلی لیدو واقع در شهر ونیز و کشور ایتالیا برگزار می‌شود.

جسیکا چستین، بازیگر ۴۶ ساله آمریکایی، امروز در فوتوکال فیلم «حافظه» در جشنواره ونیز و بر روی فرش قرمز این فستیوال، با دو استایل متفاوت ظاهر شده و سر و صدای بسیاری را به پا کرد.

اولین استایل جسیکا که آن را در فوتوکال فیلم جدیدش و برای حمایت از اعتصابات اتحادیه بازیگران آمریکا (SAG-AFTRA) به تن کرده بود، تیشرتی مشکی با نوشته‌ای در حمایت از اعتصابات و دامن کوتاهی از برند گوچی بود. او این استایل را با کفش‌های استیلتو مشکی و زیورآلاتی از برند بولگاری تکمیل کرده بود.

جسیکا چستین در جشنواره ونیز

جسیکا چستین در حمایت از این اعتصابات گفت: «بازیگر بودن یک حرفه‌ی شگفت‌انگیز است که ما انجام می‌دهیم… اغلب به خاطر همین مجبور هستیم ساکت باشیم تا فرصت‌های کاری آینده را حفظ کنیم. این محیط باعث شده قراردادهای غیرمنصفانه‌ای برای اعضای اتحادیه من [در طول دهه‌ها] وجود داشته باشد».

جسیکا چستین در جشنواره ونیز

استایل دوم و بسیار درخشان جسیکا چستین، پیراهن ماکسی با پولک‌های مسی‌رنگ بود که یقه‌ی بازی داشت و به دنباله‌ای کوتاه ختم می‌شد. این اوت‌فیت نیز از برند گوچی انتخاب شده و با گوشواره‌ها و انگشترهایی از برند بولگاری همراه شده بود. او این استایل را بر روی فرش قرمز فیلم «حافظه» (Memory) بر تن داشت. پیتر سارسگارد، هم‌بازی او در این فیلم و همسرش، مگی جیلنهال نیز روی این فرش قرمز راه رفتند. چستین مجوز حضور در جشنواره برای فیلم Memory را از SAG-AFTRA دریافت کرده‌بود.

جسیکا چستین در جشنواره ونیز
جسیکا چستین در جشنواره ونیز
جسیکا چستین در جشنواره ونیز
جسیکا چستین در جشنواره ونیز

داوران جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۳

در ابتدا قصد داریم تا شما را با داوران بخش‌های مهم این جشنواره آشنا کنیم تا ببینید چه کسانی قصد قضاوت در فستیوال ونیز را دارند.

داوران بخش اصلی جشنواره ونیز 2023

تاریخ برگزاری جشنواره ونیز 2023

نکته حائز اهمیت این است که ایرانی های حاضر در جشنواره ونیز امسال جزو داوران نیستند.

  • دیمین شزل (Damien Chazelle) / فیلمساز آمریکایی – رئیس هیئت داوران
  • صالح باکری (Saleh Bakri) / بازیگر فلسطینی
  • جین کمیپیون (Jane Campion) / فیلمساز نیوزلندی
  • میا هنسن-لووه (Mia Hansen-Løve) / فیلمساز و بازیگر فرانسوی
  • گابریل ماینتی (Gabriele Mainetti) / فیلمساز ایتالیایی
  • مارتین مک‌دونا (Martin McDonagh) / فیلمساز و نمایشنامه‌نویس انگلیسی-ایرلندی
  • سانتیایو میتره (Santiago Mitre) / فیلمساز آرژانتینی
  • لورا پویتراس (Laura Poitras) / فیلمساز آمریکایی
  • شو کی (Shu Qi) / بازیگر و مدل تایوانی-هنگ کنگی

داوران بخش افق ها

  • جوناس کارپیگنانو (Jonas Carpignano) / فیلمساز ایتالیایی – رئیس هیئت داوران
  • کوثر بن هنیه (Kaouther Ben Hania) / فیلمساز اهل تونس
  • کاهیل جوزف (Kahill Joseph) / فیلمساز، کارگردان موزیک ویدیو و ویدیو آرتیست آمریکایی
  • جین-پل سالومه (Jean-Paul Salomé) / فیلمساز فرانسوی
  • تریشیا توتل (Tricia Tuttle) / برنامه‌ ساز و کارگردان بریتانیایی

فهرست فیلم های جشنواره فیلم ونیز 2023

در این بخش با معرفی فیلم‌های جشنواره فیلم ونیز 2023 همراه شما هستیم.

فیلم های بخش اصلی

آثار زیر نامزدهای شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۳ هستند.

نامزدهای شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۳
فیلم Comandante
نام فیلم کارگردانمحصول کشور
Adagioاستفانیو سولیما (Stefano Sollima)ایتالیا
The Beast (La Bête)برتنارد بونلو (Bertrand Bonello)فرانسه، کانادا
Comandanteادواردو دی آنجلیسایتالیا
Dogmanلوک بوسون (Luc Besson)فرانسه
El Condeپابلو لارن (Pablo Larraín)شیلی
Eneaپیترو کستلینو (Pietro Castellitto)ایتالیا
Evil Does Not Exist (悪は存在しない)ریوسوکه هاماگوچی (Ryusuke Hamaguchi)ژاپن
Ferrariمایکن مان (Michael Mann)آمریکا
Finally Dawn (Finalmente l’alba)ساوریو کوستانزو (Saverio Costanzo)ایتالیا
Green Border (Zielona granica)آگنیسگزکا هالند (Agnieszka Holland)لهستان، فرانسه، جمهوری چک، بلژیک
Hollyفین تروچ (Fien Troch)بلژیک، هلند، لوکسمبورگ، فرانسه
Io capitanoمتئو گارونه (Giorgio Diritti)ایتالیا، بلژیک
The Killerدیوید فینچر (David Fincher)آمریکا
Luboجیورجیو دیریتی (Giorgio Diritti)ایتالیا، سوئیس
Maestroبردلی کوپر (Bradley Cooper)آمریکا
Memoryمایکل فرانکو (Michel Franco)مکزیک، آمریکا
Originآوا دوورنای (Ava DuVernay)آمریکا
Out of Season (Hors-saison)استفانی بریزه (Stéphane Brizé)فرانسه
Poor Thingsیورگوس لانتیموس (Yorgos Lanthimos)بریتانیا، ایرلند، آمریکا
Priscillaسوفیا کوپولا (Sofia Coppola)آمریکا، ایتالیا
The Promised Land (Bastarden)نیکولاج آرسل (Nikolaj Arcel)دانمارک، آلمان، سوئد
The Theory of Everything (Die Theorie von allem)تیم کروگر (Timm Kröger)آلمان، اتریش، سوئیس
Woman Of (Kobieta z…)مالگورزاتا سزوموسکا (Malgorzata Szumowska)، مایکل انگلرت (Michał Englert)لهستان، سوئد

فیلم های جشنواره فیلم ونیز 2023 در بخش خارج از مسابقه: داستانی

فهرست فیلم های جشنواره فیلم ونیز 2023
فیلم Coup de chance
نام فیلمکارگردانمحصول کشور
Aggro Dr1ftهارمونی کورینه (Harmony Korine)آمریکا
The Caine Mutiny Court-Martialویلیام فرایدکین (William Friedkin)آمریکا
Coup de chanceوودی آلن (Woody Allen)فرانسه، آمریکا
Daaaaaali!کانتن دوپیو (Quentin Dupieux)فرانسه
Hit Manریچارد لینکلیتر (Richard Linklater)آمریکا
The Order of Time (L’ordine del tempo)لیلیانا کاوانی (Liliana Cavani)ایتالیا، بلژیک
Making Ofسیدریک کان (Cédric Kahn)فرانسه
On the Pulse (Vivants)آلیکس دلاپورته (Alix Delaporte)فرانسه، بلژیک
The Palaceرومن پولانسکی (Roman Polanski)ایتالیا، سوئیس، لهستان، فرانسه
The Penitent – A Rational Manلوکا باربارسکی (Luca Barbareschi)ایتالیا
Society of the Snow (La sociedad de la nieve)جی. ای. بایونا (J. A. Bayona)اوروگوئه، اسپانیا، شیلی
Snow Leopard (雪豹)پما تسدن (Pema Tseden)چین
The Wonderful Story of Henry Sugarوس اندرسون (Wes Anderson)آمریکا

فیلم های بخش خارج از مسابقه: غیر داستانی

نام فیلمکارگردانمحصول کشور
Amorویرجینا الیوتری سرپیری (Virginia Eleuteri Serpieri)ایتالیا، لیتوانی
Enzo Jannacci vengo anch’ioجیورجیو وردلی (Giorgio Verdelli)ایتالیا
Frente a Guernica (Director’s Cut)یروانت جیانیکیان (Yervant Gianikian)، آنجلا ریچی لوکی (Angela Ricci Lucchi)ایتالیا
Hollywoodgateابراهیم نشات (Ibrahim Nash’at)آلمان، آمریکا
Menus Plaisirs – Les Troisgrosفردریک وایزمن (Frederick Wiseman)فرانسه، آمریکا
Ryuichi Sakamoto | Opusنئو سورا (Neo Sora)ژاپن

سریال های بخش خارج از مسابقه

نام سریالکارگردانمحصول کشور
I Know Your Soul (قسمت 1 و 2) (Znam kako dišeš)الن درلجویج (Alen Drljević)، نمین همزاجیج (Hamzagić)بوسنی، هرزگوین
Of Money and Blood (12 قسمت) (D’argent et de sang)خاویر جیانولی (Xavier Giannoli)، فردریک پلانچون (Frédéric Planchon)فرانسه
جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۳
فیلم Poor Things

فیلم کوتاه بخش خارج از مسابقه

نام فیلمکارگردانمحصول ‌کشور
Welcome to Paradiseلئوناردو دی کوستانزو (Leonardo Di Costanzo)ایتالیا

نامزدهای جشنواره ونیز 2023 بخش افق ها

نام فیلمکارگردانمحصول کشور
Behind the Mountains (Oura el jbel)محمد بن عطیه (Mohamed Ben Attia)تونس، بلژیک، فرانسه، ایتالیا، عربستان سعودی، قطر
City of Wind (Сэр сэр салхи)لاگوادولام پورو-اوچیر (Lkhagvadulam Purev-Ochir)فرانسه، مغولستان، پرتغال، هلند، آلمان، قطر
Dormitory (Yurt)نهیر تونا (Nehir Tuna)ترکیه، آلمان، فرانسه
El paraísoانریکو ماریا آرتاله (Enrico Maria Artale)ایتالیا
An Endless Sunday (Una sterminata domenica)آلین پارونی (Alain Parroni)ایتالیا، آلمان، ایرلند
Explanation for Everything Magyarázat (Magyarázat mindenre)گبور ریسز (Gabor Reisz)مجارستان، اسلواکی
The Featherweight رابرت کولودنی (Robert Kolodny)آمریکا
For Night Will Come (En attendant la nuit)سلین روزت (Céline Rouzet)فرانسه، بلژیک
Gasoline Rainbowبیل راس (Bill Ross)، ترنر راس (Turner Ross)آمریکا
Heartless (Sem Coração)نارا نورمانده (Nara Normande)، تیائو (Tião)برزیل، فرانسه، ایتالیا
Hesitation Wound (Tereddüt çİzgİsİ)سلمان نجار (Selman Nacar)ترکیه، اسپانیا، رومانیا، فرانسه
Housekeeping for Beginners (Domakinstvo za pocetnici)گوران استولوسکی (Goran Stolevski)مقدونیه شمالی، لهستان، کرواسی، صربستان، کوزوو
Nowhere (Invelle)سیمون ماسی (Simone Massi)ایتالیا، سوئیس
Paradise Is Burning (Paradiset brinner)میکا گوستاوسون (Mika Gustafson)سوئد، ایتالیا، دانمارک، فنلاند
The Red Suitcaseفیدل دوکوتا (Fidel Devkota)نپال، سریلانکا
Shadow of Fire (ほかげ)شینیا تسوکاموتو (Shinya Tsukamoto)ژاپن
Tatamiگای ناتیو (Guy Nattiv)، زهرا امیر ابراهیمی (Zahra Amir Ebrahimi)بریتانیا، آمریکا
Upon Open Sky (A cielo abierto)ماریو آریاجا (Mariana Arriaga,)، سانتیاگو آریاجا (Santiago Arriaga)مکزیک، اسپانیا
نامزدهای جشنواره ونیز 2023
فیلم Maestro

فیلم های جشنواره ونیز ۲۰۲۳ بخش افق ها اضافه

نام فیلمکارگردانمحصول کشور
Day of the Fightجکسون هوستون (Jack Huston)آمریکا
The Dreamer (L’homme d’Argile)آنیس تلنه (Anaïs Tellenne)فرانسه
Felicitàمیکائلا روموزوتی (Micaela Ramazzotti)ایتالیا
Forever-Forever (Назавжди-Назавжди)آنا بوریاچکوا (Anna Buryachkova)اوکراین، هلند
In the Land of Saints and Sinnersرابرت لونز (Robert Lorenz)ایرلند
Pet Shop Boysاولمو شنابل (Olmo Schnabel)آمریکا، ایتالیا، بریتانیا، مکزیک
Phantom Youth (Bota jonë)لوانا باجرامی (Luàna Bajrami)کوزوو، فرانسه
El raptoدنیلا گوگی (Daniela Goggi)آرژانتین، آمریکا
Stolenکاران تجپال (Karan Tejpal)هند

سایر اخبار جشنواره ونیز ۲۰۲۳

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، افتتاحیه جشنواره ونیز 2023 با فیلم Comandante انجام شد. البته ابتدا قرار بود فیلم Challengers از لوکا گوادانینو (Luca Guadagnino) برای افتتاحیه نمایش داده شود اما بخاطر اتفاقاتی تغییر پیدا کرد. همچنین فیلم Society of the Snow در اختتامیه جشنواره نمایش داده خواهد شد.

در این جشنواره بیشتر شاهد فیلم‌های اروپایی هستیم که دلیل آن نیز بخاطر اعتصاب سراسری نویسندگان و بازیگران هالیوود است. همچنین برخی از عوامل و بازیگران آمریکایی نیز بخاطر این اعتراضات در فرش قرمز حضور پیدا نکردند. جدیدترین خبر درباره جایزه شیر طلایی برای یک عمر فعالیت هنری است که به لیلیانا کاوانی (Liliana Cavani) کارگردان ایتالیایی و تونی لیونگ چیو-وای (Tony Leung Chiu-wai) تعلق گرفت.

کلام آخر

جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۳

در این مقاله با آخرین اخبار جشنواره فیلم ونیز 2023 همراه شما بودیم. در این جشنواره خبر چندانی از مهمانان ایرانی جشنواره ونیز ۲۰۲۳ برخلاف سال 2022 نیست. تنها فیلم ساز دهنی اثر امیر نادری جزو فهرست فیلم های ایرانی جشنواره فیلم ونیز 2023 در بخش کلاسیک محسوب می‌شود. نظر شما درباره این جشنواره چیست؟ به نظر شما چه کسانی برنده جوایز جشنواره می‌شوند؟ از همراهی شما تا پایان مقاله متشکریم.

فرش قرمز جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۳ زیر پای این افراد

در حالی که ۳ ماه تا هشتادمین دوره جشنواره ونیز باقی مانده انتظار می‌رود این دوره با فیلم‌هایی از سوفیا کاپولا، ریدلی اسکات، وودی آلن، رومن پولانسکی، مایکل مان و بردلی کوپر شکل بگیرد.

فرش قرمز جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۳ زیر پای این افراد

آلبرتو باربرا در حال نزدیک شدن به انتخاب فهرست فیلم‌های حاضر جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۳ است و از همین حالا سروصداهایی درباره فیلم علمی تخیلی «بیچارگان» ساخته یورگوس لانتیموس با بازی اما استون، درام مهاجرتی «من کاپیتان» ساخته ماتئو گارونه و «ال کنده» کمدی سیاه پابلو لارین درباره آگوستو پینوشه برای بخش رقابتی به گوش می‌رسد.

همچنین «فراری» مایکل مان با بازی آدام درایور و پنه لوپه کروز، کمدی «جادوگران!» ساخته دیوید میچود با بازی پیت دیویدسون، نائومی اسکات و اورلاندو بلوم و «چالشگران» ساخته جدید لوکا گوادانینو با بازی زندایا و جاش اوکانر نیز به طور بالقوه به نظر می‌رسد باید راهشان به لیدو ختم شود.

میشل فرانکو برنده شیر نقره‌ای جایزه بزرگ هیات داوران ۲۰۲۰ برای «نظم نوین» که با «غروب» در سال ۲۰۲۱ هم در بخش رقابتی حضور داشت، می‌تواند با فیلم انگلیسی زبان «حافظه» با بازی جسیکا چستین و پیتر سارسگارد به لیدو بازگردد. درام ساوریو کوستانزو با عنوان «سرانجام سحر» که ماجرایش در دهه ۱۹۵۰ می‌گذرد و از تولیدات چینه‌چیتاست که در آن لیلی جیمز و ویلم دافو بازی کرده‌اند و «پریسیلا» ساخته جدید سوفیا کاپولا با بازی کیلی اسپانی و جیکوب الوردی هم باید از حاضران ونیز امسال باشند.

۲ فیلم نتفلیکس که پای ثابت فصل جوایز هستند هم می‌توانند این موفقیت را داشته باشند که به ونیز بروند: «استاد» یا «مائسترو» داستان عاشقانه آهنگساز لئونارد برنستاین و فلیسیا مونته‌الگره ساخته بردلی کوپر که ۵ سال پیش «ستاره‌ای متولد شده است» او در لیدو نمایش داده شد، و «نیاد» با بازی آنت بنینگ در نقش اول فیلم به عنوان شناگر ماراتن، دایانا نیاد ساخته الیزابت چای واسارهلی و جیمی چین.

همچنین ممکن است «ناپلئون» اپل به کارگردانی ریدلی اسکات با بازی خواکین فینیکس و ونسا کربی و کمدی سیاه «نمک‌سوز» ساخته امرالد فنل محصول استودیو آمازون با بازی رزاموند پایک، مولیگان، بری کیگان و ریچارد ای گرانت هم راهی لیدو شوند.

پس از یک سال رقابتی برای فیلم‌های فرانسوی که فیلم‌های پرهیاهویی مانند «امپراتوری» برونو دومون، «هیولا» ساخته برتراند بونلو و «نامطلوب‌ها» ساخته لاج لی به شکل غریبی در کن غایب بودند، این فیلم‌ها ممکن است به ونیز راه یابند.

عناوین بالقوه دیگری از فرانسه نیز می‌توانند به ونیز چشم داشته باشند که شامل داستان‌هایی با محوریت شخصیت‌های زنانه مانند درام تاریخی «حزب احمق‌ها» ساخته ارنود دس پیلرس، اقتباس ادبی ونسا فیلهو با عنوان «رضایت» و فیلم زندگی‌نامه بانوی اول فرانسه «برنادت» با بازی کاترین دنوو ساخته لئا دومناخ می‌شود.

سدریک کان همچنین می‌تواند پس از «پرونده گلدمن» که افتتاحیه بخش ۲ هفته کارگردانان جشنواره کن شد بلافاصله در جشنواره ونیز هم حضور داشته باشد.

«قصر» رومن پولانسکی و «کودتای شانس» وودی آلن نیز می‌توانند در ترکیب فیلم ونیز در کنار «مرد سگی» لوک بسون که قرار است در پایان سپتامبر در فرانسه اکران شود – احتمالاً به صورتی بحث‌برانگیز- حاضر باشند.

از بریتانیا هم «احتکار» درامی درباره رابطه مادر-دختری به کارگردانی لونا کارمون که با حمایت بی‌بی‌سی با بازی هیلی اسکوایرز و جوزف کوین ساخته شده، مستند «جان گالیانو» ساخته کوین مک‌دونالد، فیلم علمی تخیلی «غوغای آسمان» ساخته معین حسین و اولین تجربه کارگردانی جاستین اندرسون با عنوان «خانه شنا» با بازی آریان لبِد و کریستف ابوت می‌تواند در فهرست ونیز جای بگیرند.

«شکار در ونیز» کنت برانا هم می‌تواند فیلم خوبی برای اکران در بخش خارج از رقابت باشد، در حالی که «تل ماسه: بخش دوم» ساخته دنی ویلنوو هم می‌تواند ۲ سال پس از نمایش اولین قسمت آن در ایتالیا، دوباره کارگردانش را به ونیز بکشاند.

امسال هشتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز از چهارشنبه ۳۰ آگوست تا شنبه ۹ سپتامبر (۸ تا ۱۸ شهریور) برگزار می‌شود.

مراسم فرش قرمز فیلمی درباره ون‌گوگ در جشنواره فیلم ونیز

دست‌اندرکاران فیلم تازه‌ای درباره ونسان ون‌گوگ، نقاش هلندی، در جشنواره فیلم ونیز روی فرش قرمز آمدند.

مراسم فرش قرمز فیلم «بر دروازه ابدیت» که به ماه‌های واپسین زندگی ونسان ون‌گوگ نقاش شهیر هلندی می‌پردازد روز دوشنبه در جریان جشنواره فیلم ونیز برگزار شد.

فیلم «بر دروازه ابدیت» اثر جولیان اشنابل کارگردان بریتانیایی است و در آن ویلم دفو نقش ون‌گوگ را بازی می‌کند. فیلم از آن جهت خبرساز شده است که فرضیه خودکشی هنرمند معروف را رد کرده است و ادعا می‌کند ون‌گوگ در واقع به قتل رسیده است.

ویلم دفو در کنفرانس خبری درباره بازی خود در نقش ون‌گوگ گفت: «برای رسیدن به این نقش می‌بایست نقاشی کردن یاد می‌گرفتم چیزی که واقعا لازم بود. تنها از زمانی بهتر متوجه شدم چه کار باید بکنم که اشنابل کمکم کرد.»

نام فیلم تازه درباره ون‌گوگ، از یکی از آخرین نقاشی‌های خود او تحت عنوان «بر دروازه ابدیت» گرفته شده است. این نقاشی را ون‌گوگ دو ماه پیش از مرگ‌اش در ۳۷ سالگی و در منطقه اوورسورواز در شمال پاریس کشیده است. در این نقاشی به تاریخ سال ۱۸۹۰ میلادی او خود را پس از بازگشت از جروبحث با عده‌ای از جوانان محل زندگی‌اش به تصویر کشیده است.

در حالی که اغلب مورخان بر این نکته توافق دارند که ون‌گوگ خودکشی کرده است، فیلم تازه تئوری کشته‌شدن او را طرح می‌کند. ژان‌کلو کریر فیلمنامه‌نویس فرانسوی که به همراه اشنابل فیلمنامه اثر را نوشته است می‌گوید مطلقا هیچ مدرکی که نشان دهد این نقاش خود را کشته است وجود ندارد.

ون‌گوک در روزهای پایانی عمر و پیش از مرگ به طرزی دیوانه‌وار به کشیدن تابلو پرداخت. او در طول ۸۰ روز اقامت در دهکده اوورسورواز علاوه بر این نقاشی، ۷۴ نقاشی دیگر نیز از خود به جا گذاشته است.

هفتاد و سومین دوره جشنواره فیلم ونیز که از روز ۲۹ اوت شروع شده است تا ۸ سپتامبر ادامه خواهد داشت.

آلبرتو باربرا در حال نزدیک شدن به انتخاب فهرست فیلم‌های حاضر جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۳ است و از همین حالا سروصداهایی درباره فیلم علمی تخیلی «بیچارگان» ساخته یورگوس لانتیموس با بازی اما استون، درام مهاجرتی «من کاپیتان» ساخته ماتئو گارونه و «ال کنده» کمدی سیاه پابلو لارین درباره آگوستو پینوشه برای بخش رقابتی به گوش می‌رسد.

همچنین «فراری» مایکل مان با بازی آدام درایور و پنه لوپه کروز، کمدی «جادوگران!» ساخته دیوید میچود با بازی پیت دیویدسون، نائومی اسکات و اورلاندو بلوم و «چالشگران» ساخته جدید لوکا گوادانینو با بازی زندایا و جاش اوکانر نیز به طور بالقوه به نظر می‌رسد باید راهشان به لیدو ختم شود.

میشل فرانکو برنده شیر نقره‌ای جایزه بزرگ هیات داوران ۲۰۲۰ برای «نظم نوین» که با «غروب» در سال ۲۰۲۱ هم در بخش رقابتی حضور داشت، می‌تواند با فیلم انگلیسی زبان «حافظه» با بازی جسیکا چستین و پیتر سارسگارد به لیدو بازگردد. درام ساوریو کوستانزو با عنوان «سرانجام سحر» که ماجرایش در دهه ۱۹۵۰ می‌گذرد و از تولیدات چینه‌چیتاست که در آن لیلی جیمز و ویلم دافو بازی کرده‌اند و «پریسیلا» ساخته جدید سوفیا کاپولا با بازی کیلی اسپانی و جیکوب الوردی هم باید از حاضران ونیز امسال باشند.

۲ فیلم نتفلیکس که پای ثابت فصل جوایز هستند هم می‌توانند این موفقیت را داشته باشند که به ونیز بروند: «استاد» یا «مائسترو» داستان عاشقانه آهنگساز لئونارد برنستاین و فلیسیا مونته‌الگره ساخته بردلی کوپر که ۵ سال پیش «ستاره‌ای متولد شده است» او در لیدو نمایش داده شد، و «نیاد» با بازی آنت بنینگ در نقش اول فیلم به عنوان شناگر ماراتن، دایانا نیاد ساخته الیزابت چای واسارهلی و جیمی چین.

همچنین ممکن است «ناپلئون» اپل به کارگردانی ریدلی اسکات با بازی خواکین فینیکس و ونسا کربی و کمدی سیاه «نمک‌سوز» ساخته امرالد فنل محصول استودیو آمازون با بازی رزاموند پایک، مولیگان، بری کیگان و ریچارد ای گرانت هم راهی لیدو شوند.

پس از یک سال رقابتی برای فیلم‌های فرانسوی که فیلم‌های پرهیاهویی مانند «امپراتوری» برونو دومون، «هیولا» ساخته برتراند بونلو و «نامطلوب‌ها» ساخته لاج لی به شکل غریبی در کن غایب بودند، این فیلم‌ها ممکن است به ونیز راه یابند.

عناوین بالقوه دیگری از فرانسه نیز می‌توانند به ونیز چشم داشته باشند که شامل داستان‌هایی با محوریت شخصیت‌های زنانه مانند درام تاریخی «حزب احمق‌ها» ساخته ارنود دس پیلرس، اقتباس ادبی ونسا فیلهو با عنوان «رضایت» و فیلم زندگی‌نامه بانوی اول فرانسه «برنادت» با بازی کاترین دنوو ساخته لئا دومناخ می‌شود.

سدریک کان همچنین می‌تواند پس از «پرونده گلدمن» که افتتاحیه بخش ۲ هفته کارگردانان جشنواره کن شد بلافاصله در جشنواره ونیز هم حضور داشته باشد.

«قصر» رومن پولانسکی و «کودتای شانس» وودی آلن نیز می‌توانند در ترکیب فیلم ونیز در کنار «مرد سگی» لوک بسون که قرار است در پایان سپتامبر در فرانسه اکران شود – احتمالاً به صورتی بحث‌برانگیز- حاضر باشند.

از بریتانیا هم «احتکار» درامی درباره رابطه مادر-دختری به کارگردانی لونا کارمون که با حمایت بی‌بی‌سی با بازی هیلی اسکوایرز و جوزف کوین ساخته شده، مستند «جان گالیانو» ساخته کوین مک‌دونالد، فیلم علمی تخیلی «غوغای آسمان» ساخته معین حسین و اولین تجربه کارگردانی جاستین اندرسون با عنوان «خانه شنا» با بازی آریان لبِد و کریستف ابوت می‌تواند در فهرست ونیز جای بگیرند.

«شکار در ونیز» کنت برانا هم می‌تواند فیلم خوبی برای اکران در بخش خارج از رقابت باشد، در حالی که «تل ماسه: بخش دوم» ساخته دنی ویلنوو هم می‌تواند ۲ سال پس از نمایش اولین قسمت آن در ایتالیا، دوباره کارگردانش را به ونیز بکشاند.

امسال هشتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز از چهارشنبه ۳۰ آگوست تا شنبه ۹ سپتامبر (۸ تا ۱۸ شهریور) برگزار می‌شود.

ونیز و چالش فرش قرمز

مدیر هنری جشنواره فیلم ونیز پس از اعلام فهرست فیلم‌های حاضر در این رویداد از چالش‌های انتخاب فیلم ها و وضعیت فرش قرمز امسال سخن گفت.

ونیز و چالش فرش قرمز

«آلبرتو باربرا» مدیر هنری جشنواره ونیز در گفت و گویی با «ورایتی»‌ پس از اعلام اسامی فیلم‌های حاضر در این دوره، از وضعیت حضور بازیگران اعتصاب‌کننده سخن گفت.

اگرچه باید دید چه تعداد از ستاره‌های ایالات متحده در این جشنواره شرکت خواهند کرد، «باربرا» در گفتگو اخیر قول داد که فرش قرمز «ونیز» خالی نخواهد ماند.

«باربرا» در پاسخ به این سوال که آیا تاثیرات احتمالی اعتصاب بازیگران را پیش‌بینی کرده بود، توضیح داد: «قبل از اینکه به طور رسمی اعلام شود، خیر. فردای اعلام رسمی، صحبت‌هایی درباره پیامدهای منفی اعتصابات بر جشنواره‌ها مطرح شد. در ابتدا، به نظر می‌رسید که ویرانگر باشد. همه وحشت کرده بودند. نگرانی طیف وسیع‌تری را درگیر کرده بود و حتی تمام تهیه‌کنندگان، استودیوها و پخش‌کننده ها را شامل شده بود. برای چند روز اول سکوت مطلق برقرار شده بود،‌ نمی‌توانستیم با کسی صحبت کنیم. به این نتیجه رسیدیم که وضعیت بسیار پیچیده و حساس است. این خطر جدی وجود داشت که تمام فیلم‌های آمریکایی حذف شوند. من فهرست فیلم‌ها را قطعی کرده بودم و می‌توانید تصور کنید که در آن هفته چه شرایطی را تجربه کردم. آماده این بودم که همه‌چیز را رها کنم و دوباره بررسی کنم. خوشبختانه سیگنال‌های مثبتی را دریافت کردم. نخست از سمت شرکت «سرچ‌لایت‌»‌ که اعلام کرد می‌خواهیم از جشنواره حمایت و فیلم خود را منتشر کنیم. این شرکت اعلام کرد که «اما استون»‌ متاسفانه حضور نخواهد داشت، ولی ما حضورمان را تایید می‌کنیم. این روند با «نتفلیکس»‌ هم تکرار شد. نتفلیکس اعلام کرد که فیلم‌هایش شرکت خواهند داشت و تنها مشکل «برادلی کوپر» است که نه تنها کارگردان،‌ بلکه شخصیت اصلی فیلم است و قصد ندارد خلاف انجمن بازیگران عمل کند. بنابراین، این اطمینان وجود داشت که در روزهای آتی از سوی کسی لغو صورت نمی‌گیرد و بحث جدی با آمازون و بر سر «چالشگران» بود.»

مدیر جشنواره «ونیز» همچنین درباره وضعیت بازیگران روی فرش قرمز بیان کرد:‌ «کسانی که قطعا در ونیز حاضر نخواهند شد از مجموعه فیلم «مایسترو»‌ ساخته «بردلی کوپر»، «بیچاره‌ها» و فیلم «فینچر»‌ خواهند بود که تولیدات استودیوهای فیلم و پخش‌کننده‌ها هستند.‌»‌

«باربرا» در کنفراس خبری روز گذشته نیز اعلام کرده بود که روند انتخاب فیلم‌ها در هفته اخیر در پس اعتصابات بسیار دشوار بود، با این حال عواقب این اعتصاب تاثیر بسیار کمی بر جشنواره داشته است.

هشتادمین جشنواره فیلم‌ ونیز از ۳۰ آگوست تا ۹ سپتامبر (۸ تا ۱۸ شهریور) در ایتالیا برگزار خواهد شد و طبق اعلام پیشین «دیمین شزل» کارگردان فیلم «لا لا لند» ریاست هیات داوران بخش مسابقه اصلی ونیز ۲۰۲۳ را بر عهده خواهد داشت.

فرش قرمز جشنواره فیلم ونیز 2023 زیر پای چه کسانی پهن می‌شود؟  

در حالی که ۳ ماه تا هشتادمین دوره جشنواره ونیز باقی مانده انتظار می‌رود این دوره با فیلم‌هایی از سوفیا کاپولا، ریدلی اسکات، وودی آلن، رومن پولانسکی، مایکل مان و بردلی کوپر شکل بگیرد.
به نقل از اسکرین، آلبرتو باربرا در حال نزدیک شدن به انتخاب فهرست فیلم‌های حاضر جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۳ است و از همین حالا سروصداهایی درباره فیلم علمی تخیلی «بیچارگان» ساخته یورگوس لانتیموس با بازی اما استون، درام مهاجرتی «من کاپیتان» ساخته ماتئو گارونه و «ال کنده» کمدی سیاه پابلو لارین درباره آگوستو پینوشه برای بخش رقابتی به گوش می‌رسد.
همچنین «فراری» مایکل مان با بازی آدام درایور و پنه لوپه کروز، کمدی «جادوگران!» ساخته دیوید میچود با بازی پیت دیویدسون، نائومی اسکات و اورلاندو بلوم و «چالشگران» ساخته جدید لوکا گوادانینو با بازی زندایا و جاش اوکانر نیز به طور بالقوه به نظر می‌رسد باید راهشان به لیدو ختم شود.
میشل فرانکو برنده شیر نقره‌ای جایزه بزرگ هیات داوران ۲۰۲۰ برای «نظم نوین» که با «غروب» در سال ۲۰۲۱ هم در بخش رقابتی حضور داشت، می‌تواند با فیلم انگلیسی زبان «حافظه» با بازی جسیکا چستین و پیتر سارسگارد به لیدو بازگردد. درام ساوریو کوستانزو با عنوان «سرانجام سحر» که ماجرایش در دهه ۱۹۵۰ می‌گذرد و از تولیدات چینه‌چیتاست که در آن لیلی جیمز و ویلم دافو بازی کرده‌اند و «پریسیلا» ساخته جدید سوفیا کاپولا با بازی کیلی اسپانی و جیکوب الوردی هم باید از حاضران ونیز امسال باشند.
۲ فیلم نتفلیکس که پای ثابت فصل جوایز هستند هم می‌توانند این موفقیت را داشته باشند که به ونیز بروند: «استاد» یا «مائسترو» داستان عاشقانه آهنگساز لئونارد برنستاین و فلیسیا مونته‌الگره ساخته بردلی کوپر که ۵ سال پیش «ستاره‌ای متولد شده است» او در لیدو نمایش داده شد، و «نیاد» با بازی آنت بنینگ در نقش اول فیلم به عنوان شناگر ماراتن، دایانا نیاد ساخته الیزابت چای واسارهلی و جیمی چین.
همچنین ممکن است «ناپلئون» اپل به کارگردانی ریدلی اسکات با بازی خواکین فینیکس و ونسا کربی و کمدی سیاه «نمک‌سوز» ساخته امرالد فنل محصول استودیو آمازون با بازی رزاموند پایک، مولیگان، بری کیگان و ریچارد ای گرانت هم راهی لیدو شوند.

پس از یک سال رقابتی برای فیلم‌های فرانسوی که فیلم‌های پرهیاهویی مانند «امپراتوری» برونو دومون، «هیولا» ساخته برتراند بونلو و «نامطلوب‌ها» ساخته لاج لی به شکل غریبی در کن غایب بودند، این فیلم‌ها ممکن است به ونیز راه یابند.
عناوین بالقوه دیگری از فرانسه نیز می‌توانند به ونیز چشم داشته باشند که شامل داستان‌هایی با محوریت شخصیت‌های زنانه مانند درام تاریخی «حزب احمق‌ها» ساخته ارنود دس پیلرس، اقتباس ادبی ونسا فیلهو با عنوان «رضایت» و فیلم زندگی‌نامه بانوی اول فرانسه «برنادت» با بازی کاترین دنوو ساخته لئا دومناخ می‌شود.
سدریک کان همچنین می‌تواند پس از «پرونده گلدمن» که افتتاحیه بخش ۲ هفته کارگردانان جشنواره کن شد بلافاصله در جشنواره ونیز هم حضور داشته باشد.
«قصر» رومن پولانسکی و «کودتای شانس» وودی آلن نیز می‌توانند در ترکیب فیلم ونیز در کنار «مرد سگی» لوک بسون که قرار است در پایان سپتامبر در فرانسه اکران شود – احتمالاً به صورتی بحث‌برانگیز- حاضر باشند.
از بریتانیا هم «احتکار» درامی درباره رابطه مادر-دختری به کارگردانی لونا کارمون که با حمایت بی‌بی‌سی با بازی هیلی اسکوایرز و جوزف کوین ساخته شده، مستند «جان گالیانو» ساخته کوین مک‌دونالد، فیلم علمی تخیلی «غوغای آسمان» ساخته معین حسین و اولین تجربه کارگردانی جاستین اندرسون با عنوان «خانه شنا» با بازی آریان لبِد و کریستف ابوت می‌تواند در فهرست ونیز جای بگیرند.
«شکار در ونیز» کنت برانا هم می‌تواند فیلم خوبی برای اکران در بخش خارج از رقابت باشد، در حالی که «تل ماسه: بخش دوم» ساخته دنی ویلنوو هم می‌تواند ۲ سال پس از نمایش اولین قسمت آن در ایتالیا، دوباره کارگردانش را به ونیز بکشاند.

امسال هشتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز از چهارشنبه ۳۰ آگوست تا شنبه ۹ سپتامبر (۸ تا ۱۸ شهریور) برگزار می‌شود.

ونیز ۲۰۲۳ بدون فرش قرمز برگزار می‌شود + معرفی فیلم‌ها

مدیر جشنواره ونیز اعلام کرد اعتصاب اتحادیه بازیگران به معنای این است که ستارگان سینما نمی‌توانند روی فرش قرمز حضور پیدا کنند اما مراسم افتتاحیه فیلم‌ها «خالی نخواهد بود.»

به گزارش صبا، فهرست فیلم‌های هشتادمین دوره جشنواره ونیز سه‌شنبه این هفته منتشر شد. «آلبرتو باربرا» و «روبرتو چیکوتو» مدیران این رویداد طی مراسمی که به صورت زنده از وبسایت و صفحات جشنواره در فیسبوک، توییتر و یوتیوب پخش می‌شد فهرست فیلم‌ها را رونمایی کردند.

«دیمین شزل» که «لالالند» و «اولین انسان» را در بخش مسابقه ونیز داشته، رئیس هیأت داوران این دوره است در حالی که «جین کمپیون»، «مارتین مک‌دونا» و «لورا پواتراس» اعضای دیگر داوران خواهند بود.

فیلم‌های ونیز ۲۰۲۳ به شرح زیر است:

بخش رقابتی

«فرمانده» (فیلم افتتاحیه) ساخته ادواردو دی آنجلیس

«سرزمین موعود» ساخته نیکولای آرسل

«داگمن» به کارگردانی لوک بسون

«لا بته» به کارگردانی برتراند بونلو

«خارج از فصل» به کارگردانی استفان بریزه

«آنئا» به کارگردانی پیترو کاستلیتو

«استاد موسیقی» به کارگردانی بردلی کوپر

«پریسیلا» به کارگردانی سوفیا کاپولا

«بالاخره سحر» به کارگردانی ساوریو کوستانزو

«لوبو» به کارگردانی جورجیو دیرتی

«اصل و نسب» به کارگردانی آوا دوورنی

«قاتل ها» به کارگردانی دیوید فینچر

«حافظه» به کارگردانی میشل فرانکو

«من کاپیتان» به کارگردانی ماتئو گارونه

«شیطان وجود ندارد» به کارگردانی ریوسکه هاماگوچی

«مرز سبز» به کارگردانی آگنیسکا هلند

«نظریه همه چیز» به کارگردانی تیم کروگر

«چیزهای ضعیف» به کارگردانی یورگوس لانتیموس

«شمردن» به کارگردانی پابلو لارین

«فِراری» به کارگردانی مایکل مان

«آداجیو» به کارگردانی استفانو سولیما

«زنی از» به کارگردانی مالگورستا سوموسکا، میکال انگلرت

«هالی» به کارگردانی فاین تروچ

بخش خارج از رقابت – داستانی

«جامعه برف» (فیلم پایانی) به کارگردانی جی‌آی بایونا

«کودتای شانس» به کارگردانی وودی آلن

«داستان شگفت انگیز هنری شوگر» به کارگردانی وس اندرسون

«توبه کننده» به کارگردانی لوکا باربارسکی

«نظم زمان» به کارگردانی لیلیانا کاوانی

«زندگی کردن» به کارگردانی آلیکس دلاپورت

«به بهشت خوش آمدی» به کارگردانی لئوناردو دی کوستانزو

«دااااالی!» به کارگردانی کوئنتین دوپیو

«دادگاه شورش کین» به کارگردانی ویلیام فریدکین

«ساخت از» به کارگردان سدریک کان

«آگروDr۱ft » به کارگردانی هارمونی کورین

«هیتمن» به کارگردانی ریچارد لینکلیتر

«قصر» به کارگردانی رومن پولانسکی

«پلنگ برفی» به کارگردانی پما تسدن

بخش خارج از رقابت – غیر داستانی

«عشق» به کارگردانی ویرجینیا الوتری سرپیری

«به جلو گوئرنیکا»(نسخه کامل) به کارگردانی یروان جیانیکیان، آنجلا ریچی لوچی

«هالیوود گیت» به کارگردانی ابراهیم نشاط

«ریویچی ساکاموتو | اپوس» به کارگردانی نئو سورا

«انزو جاناچی ونگو آنچیومن هم می‌آیم» به کارگردانی جورجیو وردلی

«منوهای دلپذیر» به کارگردانی فردریک وایزمن

خارج از رقابت – سریال

«نقره و خون» (اپیزود ۱ و ۲) به کارگردانی خاویر جیانولی، فردریک پلانشون

«من روح تو را می شناسم (اپیزود ۱ و ۲) ساخته جاسمیلا زبانیچ، دمیر ابراهیموویچ

بخش اکران ویژه

«سهم شیر: تاریخچه ای از نمایشگاه» به کارگردانی باپتیسته اچگارای، جوزپه بوچی

بخش افق‌ها

«آسمان باز» به کارگردانی ماریانو آریاگا، سانتیاگو آریاگا

«بهشت» به کارگردانی انریکو ماریا آرتاله

«پشت کوه ها» به کارگردانی محمد بن عطیه

«چمدان قرمز» به کارگردانی فیدل دوکوتا

«تاتامی» به کارگردانی گای ناتیو، زر امیر ابراهیمی

«بهشت در حال سوختن است» به کارگردانی میکا گوستافسون

«پر وزن» به کارگردانی رابرت کولودنی

«سطح بالا» به کارگردانی سیمون ماسی

«زخم تردید» به کارگردانی سلمار نکار

«بی دل» به کارگردانی نارا نورماند، تیائو

«یک یکشنبه بی پایان» به کارگردانی آلن پارونی

«شهر باد» به کارگردانی لکاگوادولام پورو-اوچیر

«توضیح برای همه چیز» به کارگردانی گابور ریس

«رنگین کمان بنزینی» به کارگردانی بیل راس، ترنر راس

«در انتظار شب» به کارگردانی سلین روزه

«خانه داری برای مبتدیان» به کارگردانی گوران استولوسکی

«سایه آتش» به کارگردانی شینیا تسوکاموتو

«خوابگاه» به کارگردان نهیر تونا

بخش افق‌های ویژه

«بوتا جون» به کارگردانی لوانا باجرمی

«برای همیشه برای همیشه» به کارگردانی آنا بوریاچکووا

«نجات» به کارگردانی دانیلا گوگی

«در سرزمین مقدسین و گناهکاران» به کارگردانی رابرت لورنز

«روز مبارزه» به کارگردانی جک هیوستون

«فلیسیتا» به کارگردانی میکایلا رامازوتی

«پت شاپ پسران» به کارگردانی اولمو اشنابل

«دزدیده شده» به کارگردانی کاران تژپال

«مرد سفالی» به کارگردانی آنایس تلن

«چالشگران» «لوکا گوادانینو» با بازی «زندیا کلمن» قرار بود فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز هشتادم باشد اما با اعتصاب اتحادیه بازیگران آمریکا (SAG-AFTRA) ام‌جی‌ام اعلام کرد که این فیلم را تا آوریل سال ۲۰۲۴ به تعویق انداخته است. در عوض فیلم «فرمانده» به کارگردانی «ادواردو د آنجلیس» به عنوان فیلم افتتاحیه و تریلر «جامعه برف» به کارگردانی «جی.ای. بایونا» به عنوان فیلم اختتامیه برگزیده شده است.

باربرا تأیید می‌کند که اعتصاب اتحادیه بازیگران به معنای این است که ستارگان سینما نمی‌توانند روی فرش قرمز حضور پیدا کنند اما مراسم افتتاحیه فیلم‌ها «خالی نخواهد بود.»

جشنواره ونیز هشتادم از ۳۰ آگوست تا ۹ سپتامبر برگزار خواهد شد.

ستاره‌هایی که مجوز فرش قرمز ونیز را گرفتند

ستاره‌هایی که مجوز فرش قرمز ونیز را گرفتند

تعدادی از ستاره‌های هالیوودی با وجود اعتصاب اتحادیه بازیگران آمریکا، برای تبلیغ فیلم‌هایشان روی فرش قرمز جشنواره ونیز می‌روند.

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم ونیز تأیید کرد که «آدام درایور»، ««جسیکار چستین»، «مدی میکلسن» و «لندری جونز» از جمله بازیگران مطرح هالیوودی خواهند که روی فرش قرمز جشنواره ونیز خواهند رفت.

«آدام درایور» برای تبلیغ فیلم «فراری» ساخته «مایکل مان» که در آن نقش شخصیت اصلی و پیشگام ایتالیایی مسابقات اتومبیل رانی یعنی «انزو فراری» را بازی می‌کند به جشنواره ونیز خواهد رفت و  «لندری جونز» هم برای فیلم «داگمن» ساخته جدید «لوک بسون» در ونیز حاضر می‌شود.

همچنین «مدس میکلسن» برای فیلم «سرزمین موعود» ساخته «نیکولای آرسل» کارگردان دانمارکی و «جسیکا چستین» نیز روی فرش قرمز فیلم «خاطره»ساخته سینماگر مولف مکزیکی «میشل فرانکو» خواهد رفت که نخستین نقش او پس از بازی در نقش برنده اسکار در فیلم «چشمان تامی فی» است.

  همچنین انتظار می رود «کیلی اسپانی» و «ژاکوب الوردی» که نقش پریسیلا و الویس پریسلی را در فیلم سینمایی «پریسیلا» ساخته «سوفیا کاپولا» بازی کردند و همچنین خود «پریسیلا پریسلی» در ونیز حضور داشته باشند.

همه فیلم‌های فوق معافیت‌های موقت اتحادیه بازیگران آمریکا (SAG-AFTRA) را دریافت کرده‌اند، زیرا آنها تولیدات مستقلی هستند که توسط اعضای اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون آمریکا (AMPTP) تولید نشده‌اند.

با این حال، طبق گزارش خبرگزاری ایتالیایی «ANSA»، «کیفر ساترلند» نیز احتمالاً برای ادای احترام به آخرین فیلم «ویلیام فریدکین» فقید، درام حقوقی «دادگاه نظامی شورش کین » در ونیز حضور خواهد داشت، علیرغم اینکه این فیلم کمپانی پارامونت گلوبال از اعضای اتحادیه تهیه‌کنندگان آمریکا تولید شده است.

طبق اعلام پیشین،  «آوا دوورنی» که درام «منشاء» او با الهام از فیلم «کاست: ریشه‌های نارضایتی ما» اثر «ایزابل ویلکرسون» نویسنده برنده جایزه پولیتزر ساخته شده است، اولین اثر یک کارگردان زن آفریقایی-آمریکایی را در رقابت ونیز خواهد داد. توسط سازمان بین المللی «AIDS» با دریافت جایزه الهام‌بخش مورد تقدیر قرار خواهد گرفت اما هنوز مشخص نیست که ستاره های فیلم شامل «آنجانو الیس-تیلور»، «نیسی نش»، «جان برنتال» و «ورا فارمیگا» در جشنواره حضور خواهند داشت یا خیر.

پیش‌تر «بردلی کوپر» بازیگر و کارگردان فیلم «مایسترو» اعلام کرده که در سایه اعتصابات جاری در هالیوود به صورت قطعی در جشنواره ونیز حضور نخواهد یافت.

هالیوود با اعتصاب و انجمن نویسندگان و انجمن بازیگران سینمای آمریکا – فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا (SAG-AFTRA) در مبارزه برای افزایش دستمزد پایه و تضمین عدم جایگزینی کار آنها با هوش مصنوعی، با چالش بزرگی رو به رو شده است. این اعتصابات تاثیر زیادی بر صنعت فیلم گذاشته موجب تعطیلی پروژه‌ها و تاخیر در اکران‌های سینمایی شده، ضمن این که استودیوها را از استفاده از بازیگران برای تبلیغ پروژه‌هایشان بازداشته است.

مسائل اصلی این دو نهاد سینمایی عبارتند از هوش مصنوعی، سهم از درآمد سامانه‌های نمایش آنلاین و افزایش اساسی حداقل دستمزدها با توجه به تورم است.

این نخستین اعتصاب دوگانه (نویسندگان و بازیگران) در بیش از ۶۰ سال اخیر است.

هشتادمین جشنواره فیلم‌ ونیز از ۳۰ آگوست تا ۹ سپتامبر (۸ تا ۱۸ شهریور) در ایتالیا برگزار خواهد شد و طبق اعلام پیشین «دیمین شزل» کارگردان فیلم «لا لا لند» ریاست هیات داوران بخش مسابقه اصلی ونیز ۲۰۲۳ را بر عهده خواهد داشت.

فرش قرمز ونیز برای جشنواره کاملا حضوری

جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز در تدارک برای برگزاری دوره آتی این رویداد سینمایی به‌صورت کاملا حضوری و با شرایط دوران پیش از کرونا است. درحالی‌که جشنواره‌های فیلم تورنتو (۹ تا ۱۸ سپتامبر، ۱۸ تا ۲۷ شهریور) و همچنین جشنواره فیلم ساندنس در سال ۲۰۲۲ اعلام کرده‌اند همچنان به‌صورت ترکیبی از رویدادهای حضوری و مجازی برگزار خواهند شد، اما مسئولان جشنواره ونیز درحال برنامه‌ریزی برای برگزاری این رویداد سینمایی از تاریخ ۱ تا ۱۱ سپتامبر (۱۰ تا ۲۰ شهریور) به‌صورت کاملا حضوری و با شرکت صدها خبرنگار از سراسر جهان هستند. بینال ونیز که برگزارکننده جشنواره سالانه فیلم ونیز است، قصد دارد دو سالانه معماری ونیز را نیز به همین شکل و از تاریخ ۲۲ می‌ و با عنوان «چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟» برگزار کند که با حضور نمایندگان و پروژه‌های معماری از ۴۶ کشور جهان و بیش از ۴۰۰ خبرنگار بین‌المللی برپا خواهد شد. ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا در تلاش برای احیای صنعت گردشگری این کشور است و از اواسط ماه می ‌شرایط را برای بازگشت گردشگران واکسینه‌شده، بهبودیافته از ویروس کرونا و یا با تست منفی فراهم می‌کند. ازجمله مهم‌ترین فیلم‌هایی که صحبت‌هایی مبنی‌بر نمایش آن در ونیز مطرح شده، می‌توان به «تل ماسه» جدیدترین ساخته «دنیس ویلنوو» اشاره کرد که آخرین‌بار در سال ۲۰۱۶ با فیلم علمی-تخیلی «ورود» به ونیز آمده بود. جشنواره فیلم ونیز تنها جشنواره بزرگ سینمای جهان بود که به‌صورت حضوری برگزار شد، گرچه با ستاره‌ها، میهمانان و خبرنگاران بین‌المللی کمتری نسبت به سال‌های گذشته. فیلم «سرزمین آواره‌ها» از «کلوئی ژائو» در ونیز ۲۰۲۰ رونمایی شد و درنهایت موفق‌ترین فیلم سال در فصل جوایز سینمایی نام گرفت.

فرش قرمز جشنواره ونیز با حضور ستارگان سینما

بازیگران، کارگردانان و اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم ونیز، روز چهارشنبه و پیش از مراسم افتتاحیه هشتادمین دوره این فستیوال معتبر سینمای اروپا با عوامل فیلم ایتالیایی «فرمانده» روی فرش قرمز حاضر شدند.

بازیگران، کارگردانان و اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم ونیز، روز چهارشنبه و پیش از مراسم افتتاحیه هشتادمین دوره این فستیوال معتبر سینمای اروپا با عوامل فیلم ایتالیایی «فرمانده» روی فرش قرمز حاضر شدند.

با ادامه اعتصاب بازیگران، نویسندگان و کارگردان‌های هالیوود، تعدادی از نام‌های بزرگ در این مراسم غایب هستند

اعتصاب گسترده کارکنان استودیوهای هالیوود، بخشی از زرق و برق همیشگی جشنواره فیلم ونیز را هم گرفته است.

این جشنواره در برنامه ۱۱ روزه خود آثاری از کارگردانان و هنرپیشه‌های سرشناس و بحث برانگیزاز جمله بردلی کوپر، سوفیا کاپولا و دیوید فینچر را پخش خواهد کرد.

بسیاری از ستارگان هالیوود در اعتراض به بهره‌گیری از هوش مصنوعی و همچنین در اعتراض به دستمزدها در این جشنواره حضور نخواهند داشت.

نظرات (1)

  1. Very nice post. I just stumbled upon your blog and wanted to say that I’ve really enjoyed surfing around your blog posts.
    In any case I will be subscribing to your feed and I hope you write again soon!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian