تصویر از Getty image/ عکاس: Justin Shin

استایل کره‌ای یکی از ترندهای روز حال حاضر جهان است. محبوبیت این استایل از یک سو می‌تواند به‌دلیل محبوبیت جهانی ستارگان پاپ کره که آنها را کی‌پاپ (k-pop) می‌نامند و از سوی دیگر، به‌دلیل پیشرفت صنعت مد کره در بازار جهانی و  موفقیت‌های چشمگیر آن در مقیاس‌های بین‌المللی باشد. در این مطلب درباره اصول استایل کره‌ای دخترانه صحبت خواهیم کرد.

ویژگی‌ها و اجزای استایل کره‌ای دخترانه

استایل کره‌ای مانند هر استایل دیگری از اجزای خاص خودش تشکیل شده است که هریک ویژگی‌های بخصوصی دارند. برخی از ویژگی‌های استایل کره‌ای دخترانه، عبارت‌اند از:

رنگ‌های پاستلی

رنگ‌های پاستلی در استایل کره‌ای

وقتی صحبت از طرح‌های پررنگ و رنگ‌های پرزرق‌وبرق می‌شود، مد کره‌ای را باید کنار بگذاریم. استایل کره‌ای بیشتر از رنگ‌های پررنگ، بر رنگ‌های پاستلی و رنگ‌های خنثا تأکید دارد. صورتی کدر و نارنجی پاستلی از رنگ‌های رایج در این استایل هستند. کره‌ای‌ها به‌جای لباس‌هایی از کت خز مصنوعی و شلوار چرمی، به لباس‌هایی از رنگ‌های متنوع بهاری علاقه دارند.

لباس‌های راحت خیابانی

لباس‌های خیابانی

در چند سال گذشته، لباس‌های خیابانی در کره بسیار محبوب شده‌اند. به‌لطف برخی از افراد مشهوری که از این ظاهر تبعیت می‌کنند، بیشتر افراد سعی در الگوبرداری از آنها دارند. پیراهن‌های سایز بزرگ، شلوار جین راحت مثل مام استایل و کلاه‌های سطلی از ترندهای برجسته لباس‌های خیابانی در استایل کره‌ای دخترانه هستند.

این نوع لباس تفاوت قابل‌توجهی با استایل کره‌ای کلاسیک دارد. در گذشته، لباس‌های سایز بزرگ را فقط بخشی از افراد جامعه می‌پوشیدند. این در حالی است که امروزه این لباس‌ها بسیار محبوب شده‌اند و بنابراین، تعداد برندهای پوشاک خیابانی به‌شکل فزاینده‌ای افزایش یافته است.

کت‌های سایز بزرگ

بارانی سایز بزرگ در استایل کره‌ای دخترانه

کت‌های سایز بزرگ، به‌ویژه کت ترنچ یا بارانی، در کره بسیار محبوب هستند. بارانی‌ها و سایر کت‌های سایز

بزرگ، به‌راحتی با لباس‌های مختلف ست می‌شوند. اگر کت سایز بزرگ به‌رنگ خنثا دارید، آن را با هر چیزی از لباس‌های گلدار گرفته تا طرح‌های مینیمالیستی بپوشید.

کت‌های اورسایز با تکنیک لایه‌بندی به استایل شما ظرافت و پیچیدگی اضافه می‌کنند تا مد روز به نظر برسید. این کت‌ها را یک جفت بوت پاشنه‌بلند به‌خوبی تکمیل می‌کند.

لباس‌های دو رنگ

لباس‌های دو رنگ در استایل کره‌ای

در استایل کره‌ای معمولا لباس‌هایی که از دو رنگ تشکیل شده‌اند محبوبیت زیادی دارند. ترکیب‌کردن این لباس‌ها با هر لباس دیگری بسیار راحت است؛ زیرا کافی است از یکی از دو رنگ یا هردو آنها استفاده کنید. برای مثال، با انتخاب یک جفت کفش مناسب می‌توان این استایل را تکمیل کرد.

زیبایی‌شناختی دختر مدرسه‌ای

لباس‌های دخترمدرسه‌ای

در کره، استایل دختر مدرسه‌ای بسیار محبوب است. یونیفرم مدرسه برای کره‌ای‌ها به یک سبک مدرن برای لباس‌های روزانه تبدیل شده است. یک دامن ای‌لاین که با پیراهن شومیز دکمه‌دار یا تاپ آستین‌دار، کلاه بره و کفش‌های لوفر می‌پوشند.

طرح‌های گلدار

طرح‌های گلدار در لباس‌های کره‌ای

طرح گل همیشه در استایل کره‌ای دخترانه محبوب بوده است. درواقع زیباترین لباس‌های کره‌ای مدل‌های گلدار آن هستند. البته این لباس‌ها فقط برای بهار مناسب نیستند، بلکه در تمام سال می‌توان از لباس‌های طرح گلدار کره‌ای استفاده کرد. این طرح حسی زنانه و کلاسیک را القا می‌کند.

استایل کره‌ای دخترانه، تحت‌تأثیر افراد مشهور

استایل یا مد کره‌ای تا اندازه زیادی تحت‌تأثیر هنرمندان موسیقی پاپ و سریال‌های درام کره‌ای قرار دارد. بیشتر اوقات هر لباس یا پوشاکی را که در سریال‌های درام کره‌ای یا کنسرت‌های خوانندگان پاپ مطرح کره‌ای می‌بینید، در چند هفته یا حتی چند روز پس از پخش از تلویزیون به‌طور کامل وارد زندگی واقعی کره‌ای‌ها می‌شود.

ترکیب امروزی استایل کره‌ای‌ها ظاهری است که به گونه‌ای طراحی می‌شود که گران به نظر برسد، اما بی‌دردسر باشد. لباس‌های شیک و لوکس در این استایل با اکسسوری‌های جذاب و کفش‌های کژوال ترکیب می‌شوند. بااین‌حال، ترندهای مد کره‌ای با توجه به فصل تغییر می‌کند. برای مثال، ممکن است در فصل تابستان استایل بوهو داشته باشند و در زمستان با یک کت با طرحی چشمگیر استایل خود را طراحی کنند.

پنج استایل کره‌ای رایج و محبوب

پنج استایل که با هم مد کره‌ای را تشکیل می‌دهند، عبارت‌اند از:

۱. استایل خیابانی

استایل خیابانی کره‌ای

استایل خیابانی از هر استایل دیگری در بین کره‌ای‌ها محبوب‌تر است. این استایل از لباس‌هایی مانند تیشرت‌های ساده، سویشرت‌های بدون تزئینات و شلوار جین تشکیل می‌شود. این لباس‌ها را می‌توان با اسنیکرهای حجیم و اکسسوری‌های چشمگیر ست کرد و ظاهری شیک ایجاد کرد.

دختران کره‌ای دوست دارند همیشه در صدر آخرین ترندها قرار بگیرند و این در مد خیابانی آنها نیز خود را نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید مد روز باشید، سعی کنید برخی از ملزومات استایل کره‌ای را در لباس‌های خود بگنجانید. برای مثال، وقتی هوا سرد است یک کت اورسایز بپوشید و اگر هنوز به‌اندازه کافی سرد نیست که کت بپوشید، پیراهن چهارخانه را امتحان کنید.

در استایل کره‌ای که طراحی می‌کنید، شخصیت فردی خود را هم نشان دهید. برای مثال، چیزی را بپوشید که قبلاً نمی‌پوشیدید یا طرح‌ها را به‌شیوه‌ای غیرمنتظره با هم ترکیب کنید.

۲. استایل اسمارت کژوال

استایل اسمارت کژوال

وقتی از این نوع استایل صحبت می‌کنیم، راحتی همیشه باید بر هر چیز دیگری غالب باشد. بااین‌حال، توجه داشته باشید که تأکید بر راحتی، بدان معنا نیست که شلخته به نظر برسید. درعوض، لباس‌هایی را انتخاب کنید که به‌خوبی با هم متناسب و هماهنگ باشند و سیلوئت اندام شما را زیباتر کنند. یک شرط مهم درباره استایل اسمارت کژوال این است که لباس‌های باکیفیت مانند ژاکت‌های زیبا، بلیزرهای شیک و شلوارهای پارچه‌ای خوش‌دوخت سرمایه‌گذاری کنید. برای اینکه ظاهرتان را یک درجه شیک‌تر کنید، یکی دو قطعه اکسسوری استیتمنت مانند دستبند یا گوشواره‌های چشمگیر انتخاب کنید. هرچیز دیگری که می‌خواهید بردارید باید ساده باشد.

کفش‌های راحت را فراموش نکنید. در استایل اسمارت کژوال، عمدتا از کفش‌های پاشنه‌دار که برای ظاهر رسمی مناسب‌ترند استقبال نمی‌شود.

۳. استایل زنانه کلاسیک

استایل زنانه کلاسیک

استایل زنانه کلاسیک کره‌ای، ظاهری بسیار متین و شیرین است. دامن‌هایی با پارچه‌های لَخت، لباس‌های خوش‌ترکیب و بلوزهای زیبا از اجزای اصلی این استایل هستند. ترکیب این اجزا با کفش‌های زنانه ساده یا صندل‌های پاشنه‌دار، عالی می‌شود.

بسیاری از لباس‌های این سبک، ممکن است از لباس‌های سنتی کره‌ای الهام گرفته باشند. بنابراین، برای این ظاهر، استفاده از تور و سایر پارچه‌های ظریف کاملا مفید است.

فراموش نکنید که آرایش خود را در این استایل ساده نگه دارید. رژلب روشن و گونه‌های گلگون و موهایی با فرهای شل و نرم در انتهای آن، عالی هستند. به‌طور کلی استایل زنانه کره‌ای به شما می‌گوید تمام‌وقت باید شبیه یک خانم رفتار کنید؛ حتی اگر در یک مهمانی کژوال شرکت کرده‌اید.

۴. استایل شیک

استایل شیک کره‌ای دخترانه

اگر به‌دنبال استایل شیک کره‌ای هستید، از لباس‌های چرمی مانند کت و بوت‌های چرم استفاده کنید. دلیل این انتخاب آن است که چرم کمی از ظرافت و لطافت فاصله دارد و به شما کمک می‌کند در عین اینکه کمی خشن به نظر می‌رسید، شیک و فوق‌العاده باشید. این استایل برای کسانی مناسب است که ترسی از متمایز بودن در جمع ندارند.

برای اضافه‌کردن اکسسوری، جواهرات نقره‌ای یا گوشواره‌های آویز مناسب است. کلاه و عینک آفتابی می‌تواند استایلتان را تکمیل کند. برای این استایل به‌جای جین‌های زاپ‌دار از شلوار جین شیک استفاده کنید.

۵. استایل راحت ورزشی

استایل راحت ورزشی

اگر استایل خیابانی کره‌ای بیشتر از لباس‌های شیک و مد روز تشکیل می‌شود، استایل ورزشی کره‌ای به‌دنبال لباس‌های راحت است. اجزای اصلی این استایل شامل سویشرت، لگ‌های اسپرت و اسنیکر است. به‌راحتی می‌توان این استایل را ترکیب کرد؛ نه وقت زیادی می‌گیرد و نه لباس‌های مربوط به آن سخت پیدا می‌شوند.

مقایسه استایل کره‌ای دخترانه با استایل‌های دیگر

در نگاه اول، ممکن است تفاوتی بین استایل کره‌ای و استایل غربی نشویم؛ زیرا لباس‌ها عموما مشترک است. بااین‌حال، تفاوت‌هایی بین استایل کره‌ای با استایل غربی وجود دارد. اولین تفاوت به میزان پوشش برمی‌گردد. مد کره‌ای نسبت به مد غربی محافظه‌کارانه‌تر است. برای مثال، اگر کره‌ای‌ها بخواهند شلوارک یا دامن مینی بپوشند، لباس بالاتنه را باز انتخاب نمی‌کنند. ممکن است از بلوز آستین‌بلند یا تی‌شرت استفاده کنند. اگر لباس بالاتنه آنها باز است، لباس پایین را شلوار یا دامن بلند انتخاب می‌کنند.

تفاوت دیگر این است که کره‌ای‌ها تمایل دارند هنگام ساخت استایل، فقط از یک یا دو نوع پارچه طرح‌دار استفاده کنند. در حالی‌که در استایل غربی، این تعداد محدودیت ندارد. با توجه به تفاوت‌های فرهنگی در کشورهای مختلف، این تفاوت‌ها در استایل، طبیعی است.

چند ایده از استایل کره‌ای دخترانه

اگر دوست دارید ایده‌های دیگری برای طراحی استایل کره‌ای دخترانه خودتان داشته باشید، استایل‌های زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

تیپ متفاوت و خاص

تیپ متفاوت و خاص

برای استایل اسپرت و شیک

استایل اسپرت

استایل دخترانه مدرسه‌ای

استایل دخترانه مدرسه‌ای

استایل رسمی و برازنده

استایل رسمی

لباس‌های خیابانی مخصوص دختران تینیجر

لباس خیابانی تینیجری

لباس‌های کژوال با جین

لباس جین

لباس گلدار با طرح و رنگ بهاری

پیراهن گلدار بهاری

پالتوی اورسایز مد روز

پالتوی اورسایز

بررسی چند نمونه مهم از برند‌های کره‌ای

در ادامه چند برند مهم و پرطرفدار کره‌ای را بررسی می‌کنیم که در ترند شدن استایل کره‌ای در سراسر جهان نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

۱. برند یس استایل

یس استایل (Yes Style) که در زمینه تولید لباس و مراقبت‌های پوستی فعالیت دارد، یک برند بسیار محبوب و پرطرفدار است. مؤسس برند آقای جاشوآ لاو، یس استایل را در سال ۱۹۹۸ راه‌اندازی کرد.

۲. برند وویانگمی

وویانگمی (Woo Youngmi)، که در اصل نام طراح خلاق این برند است، اولین برندی بود که در سال ۲۰۰۲ مجموعه لباس‌هایی خارج از چهارچوب قوانین مد کره‌ای ارائه کرد. طراح این برند از سبک محافظه‌کارانه آن زمان فاصله گرفت و با ارائه یک سبک جدید در مجموعه لباس‌های خود، قوانین استایل همیشگی را زیر پا گذاشت. او تا به امروز به روند تابوشکنانه خود ادامه داده است و از محبوبیت بسیار زیادی هم برخوردار است. زمینه فعالیت وویانگمی، تولید و طراحی لباس‌های مردانه و زنانه است.

۳. برند اندرسون بل

اندرسون بل (Anderson Bell) لباس‌های خود را با سبک مینیمالیستی طراحی و تولید می‌کند تا برای ترکیب با تمامی سبک‌های دیگر مناسب باشد. طراحان این برند هنگام طراحی لباس‌ها، نکات مهمی از فرهنگ مد کره را در قالب رنگ و مدل پیاده می‌کنند که سرزندگی و انرژی زیادی را به مخاطب منتقل کند.  نکته مهم دیگر درباره زمینه فعالیت اندرسون بل این است که تمام لباس‌ها براساس مد بدون جنسیت تولید می‌شوند.

۴. برند آمومنتو

با اینکه لباس‌های برند آمومنتو (AMOMENTO)، نمادی از مد کلاسیک است، همیشه با طرح‌ها و رنگ‌های مدرن ارائه می‌شود. آمومنتو در سال ۲۰۱۶ تأسیس شده است؛ اما در همین مدت‌زمان بسیار کم، عنوان یکی از پرطرفدارترین برندهای کره‌ای را به خود اختصاص داده است. نوع طراحی، زیبایی‌شناسی و انتخاب پارچه‌های منحصر‌به‌فرد، موجب شد که این برند از سراسر آسیای شرقی مورد تحسین قرار بگیرد.

۵. دیا‌وین

برند دیاوین (Diafvine) در سال ۲۰۰۲ تأسیس شده است و بیشتر روی تولید لباس‌های چرم، به‌ویژه کت‌های چرمی تمرکز دارد. نکته جالب توجه درباره روش طراحی دیا‌وین، این است که با وجود شیک و امروزی بودن لباس‌ها، هنگام طراحی از مدل‌های کلاسیک نیز الهام می‌گیرند. فروشگاه این برند که در منطقه گران‌قیمت گانگنام سئول قرار دارد، یکی از پربازدید‌ترین و پرطرفدار‌ترین فروشگاه‌های آن منطقه است.

سخن آخر

در این مطلب درباره استایل کره‌ای، ویژگی‌ها و انواع آن صحبت کردیم. دیدیم که این استایل امروزه به‌شدت در میان افراد سراسر جهان طرفدار پیدا کرده است و سهم زیادی از این محبوبیت، به خواننده‌ها و بازیگران کره‌ای برمی‌گردد. خواه اهل لباس‌های ظریف زنانه با رنگ و طرح گل‌های بهاری باشید یا به لباس‌های شیک و چرم علاقه داشته باشید، در استایل کره‌ای همیشه ترکیبی مناسب خودتان پیدا خواهید کرد.

نظرتان درباره استایل کره‌ای دخترانه چیست؟ اگر این سبک لباس‌پوشیدن را می‌پسندید، به بحث در دیدگاه‌ها بپیوندید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian