مد در سال 2023 – جایی که پایداری به چیزی بیش از صرفاً پایدار نیاز دارد ( 2023 )

۱۶ مرداد ۱۴۰۲  پارچه ها


با فشار مداوم فراتر از قوانین اساسی انطباق، آیا صنعت مد برای آینده آماده است؟

صنعت مد همیشه پویا و در حال تحول بوده است، با روندهایی که بر ظاهر هر فصل تأثیر می گذارد. در سال‌های اخیر، پایداری به آخرین روند ضروری تبدیل شده است و برندها را مجبور می‌کند مصرف‌کننده‌ای را که به‌طور فزاینده‌ای نسبت به محیط‌زیست آگاه هستند، تطبیق دهند.

اما برای آینده ای واقعاً پایدار، برندهای مد و خرده فروشان باید فراتر از تأثیرات زیست محیطی خود نگاه کنند. قانونگذاران در سطح جهانی به این صنعت از نظر تأثیر اجتماعی و انسانی آن نگاه می کنند. با فشار مداوم برای ترویج اقتصاد دایره ای به طوری که آلاینده ترین صنعت در طول زمان ضایعات کمتری تولید کند یا بدون آن، قوانین سختگیرانه ای برای پاسخگویی برندها وضع شده است.

در نشستی که هفته گذشته در گرن کاناریا برگزار شد، اتحادیه مد اروپا (EFA) در مورد اقداماتی با هدف تشویق آینده ای پایدارتر و فراگیر برای صنعت مد بحث کرد. EFA معتقد است که پایداری و تحول دیجیتال، همراه با نوآوری، آموزش و اقدامات بازار کار، محرک هایی برای صنعت مد خواهد بود تا منسوجات را بادوام تر، قابل تعمیر، قابل استفاده مجدد و بازیافت کند.

علاوه بر این، سیستم نادرست مسئولیت‌پذیری در صنعت، فضایی را برای غفلت اجتماعی و زیست‌محیطی باقی می‌گذارد که بر نیاز به افزایش تمرکز بر شفافیت در زنجیره‌های تامین تاکید می‌کند. شرکت هایی مانند FibreTrace، پیشگام در فناوری فیبر قابل ردیابی، در این زمینه سابقه ای ایجاد می کنند. آنها اخیرا یک ابزار نقشه برداری مبتنی بر ابر را راه اندازی کردند که با هر فیبر، ماده، گواهی، سند و داده کار می کند. این شرکت در تلاشی برای تشویق صنعت پوشاک و نساجی به ادعای مسئولیت پذیری و مسئولیت زنجیره تامین خود، این محصول را «رایگان» ساخته است.

به طور همزمان، گزارش هایی مانند Zero Waste Europe’s Beyond Circular Fashion با مدل های مشاوره ای برای برندها منتشر می شود. ZWE الگوی کار مد سریع را ترسیم کرده است و این صنعت را مسئول «مصرف بیش از حد، کاهش منابع، استثمار اجتماعی، الیاف مبتنی بر فسیل و شستشوی سبز» می داند. این گزارش چهار معیار کلیدی را بر اساس بهترین شیوه‌ها در بازار اروپا نشان می‌دهد، که در صورت اعمال همزمان، می‌تواند کلیدی برای شناسایی این باشد که یک مدل کسب‌وکار با فضیلت که فراتر از دایره‌گرایی است، چگونه به نظر می‌رسد.

با مجموعه ای از منابع، دستورالعمل های به روز شده در مورد ESG، و یک مقصد تغییر یافته به سمت دایره ای بودن، اکنون توپ در زمین برندها قرار دارد و به آنها اجازه می دهد تا برنامه ای در مورد چگونگی پیشروی پایدار و با انطباق طراحی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian