صنعت مد چین دستخوش تغییرات و تحولات سریعی است. ما معتقدیم کلمات کلیدی مانند پایداری و متاورس، چشم انداز صنعت را در سال جدید مشخص خواهند کرد. در این پست، هدف ما این است که با زوم کردن بر روی این کلمات کلیدی، بینشی در مورد راز موفقیت بازیگران مد بین‌المللی و داخلی در چین ارائه دهیم.

در اینجا برخی از بزرگترین روندهایی که انتظار می رود صنعت مد در چین را در سال 2023 شکل دهد، آورده شده است:

1 تلاش های پایداری و ابتکارات سازگاری با محیط زیست در صنعت مد چین

سال های اخیر شاهد بیداری مصرف کنندگان چینی برای پایداری بوده است. بر اساس گزارش رولند برگر، اشاره به توسعه پایدار برای بازیگران بازار چین جریان اصلی بوده است. بیش از 85 درصد از 1000 شرکت‌کننده در نظرسنجی، یا بیشتر جوانان هزاره و ژنرال زر، معتقدند مصرف‌گرایی مد تأثیر منفی بر محیط‌زیست دارد. تغییر در دیدگاه ها را نمی توان از تغییر در رفتار مصرف کننده جدا کرد. همین مطالعه نشان می‌دهد که تقریباً 80 درصد از مصرف‌کنندگان از مواد پلاستیکی مانند نایلون و پلی استر هنگام خرید لباس‌های مد اجتناب می‌کنند. و بیش از نیمی از پاسخ دهندگان در نظرسنجی در دو سال گذشته اقلام دست دوم یا مواد آلی خریداری کرده اند.

www.duhno.com/blog/china-fashion-in-2023-sustainability-technology-rise-of-metaverse

ابتکارات و مقررات سیاسی چین نیز زنجیره ارزش صنعت مد را شکل می دهد. در سپتامبر 2020، این کشور تعهد خود را مبنی بر اوج انتشار کربن تا سال 2030 و دستیابی به بی طرفی کربن تا سال 2060 به روز کرد. شورای ملی نساجی و پوشاک چین یا CNTAC، پیشرو صنعت مد، در سال های اخیر راهنمایی هایی را برای کمک به کاهش انتشار و توانمندسازی نهادهای مد برای نوآوری برای پایداری.

روند صنعت مد چین در توسعه پایدار

مواد سازگار با محیط زیست در بین مصرف کنندگان مورد توجه قرار گرفته است.

کسب‌وکارهای مد در تحقیق و توسعه مواد جدید سرمایه‌گذاری می‌کنند و هدفشان کاهش وابستگی به مواد مبتنی بر سوخت فسیلی و مواد بکر است. در این میان، مصرف کنندگان توجه بیشتری به الیاف بازیافتی، ارگانیک یا رنگ های گیاهی دارند.

قابلیت ردیابی و دیده شدن: دیجیتالی شدن زنجیره تامین قدرتمند.

اندیشکده مالی Planet Tracker ادعا می‌کند که قابلیت ردیابی در زنجیره تامین، پس از تحقق، نه تنها اصلاحات پایدار در مد را جهشی بزرگ به جلو به ارمغان می‌آورد، بلکه به نقطه رشد سود خالص بعدی تبدیل می‌شود و با ایجاد اعتماد بین صاحبان کسب‌وکار فرصت‌های تامین مالی جدیدی را معرفی می‌کند. و ذینفعان

تمرکز فزاینده بر مد بازیافتی

غول های مد H&M و Uniqlo هر دو پروژه هایی را برای بازیافت لباس در چین راه اندازی کردند. از سال 2020، H&M بیش از 2525 تن منسوجات را در سرزمین اصلی چین بازیافت کرده است. Inman (茵曼)، یک برند پوشاک چینی پرفروش، با همکاری Feimayi飞蚂蚁( ، به معنی مورچه پرنده،)  یک پلت فرم بازیافت لباس، نقاط بازیافت را در بیش از 500 فروشگاه آجر و ملات راه اندازی کرده است.

ارتباطات چند کاناله

ارتباطات برند و مصرف کننده به طور فزاینده ای متنوع خواهد بود که منعکس کننده توسعه ترجیحات جدید مصرف کننده است. برای مثال، Millennials و Gen Zers، کانال‌های آنلاین را برای دریافت اطلاعات پایداری در مورد یک کالای مد ترجیح می‌دهند. Gen Zers تمرکز خاصی بر خلاقیت محتوای آنلاین برندها دارد. علاوه بر این، تجربه تعاملی، اشتراک‌گذاری در جامعه، و فروشگاه‌های مفهومی در حال تبدیل شدن به مکانیسم‌های اصلی ترویج مد پایدار هستند.

حمایت از خدمات پایداری بهتر می شود.

در کنار روند مد پایدار، علاقه مصرف کنندگان به نگهداری و تعمیر پوشاک همراه است. با توجه به تولید معتبر جهانی مسئولیت پذیر یا WRAP، هر لباس می تواند 4 تا 10٪ انتشار گازهای گلخانه ای در کربن، آب و زباله را کاهش دهد، اگر طول عمر آنها 9 ماه بیشتر باشد. این یک روش استاندارد برای برندهای سطح بالا است که خدمات تعمیرات داخلی را ارائه دهند. تعداد فزاینده‌ای از برندهای پایدار که ادعا می‌کنند به سرعت در حال تعقیب در این زمینه هستند.

با توجه به افزایش علاقه سرمایه گذاران، مصرف کنندگان و تنظیم کننده ها، پایداری به طور قطع به عنوان منبع توسعه، فرصت ها و چشم اندازهای صنعت مد چین ظاهر خواهد شد.

2 . NFT

مانند هر بخش دیگری، صنعت مد نیز در سال های اخیر پا به عصر دیجیتال گذاشته است. روندهای جدید در فناوری، مانند NFT، متاورس، و وب 3.0، صنعت مد را هیجان زده کرده است. سال گذشته شاهد تلاش‌های NFT+ از سوی برندهای خانگی مانند نایک، گوچی و باربری بودیم که یک دفترچه امیدوارکننده را آشکار کردند.

روند مد تقویت شده با NFT اکنون به معنای واقعی کلمه در چین گسترده شده است. برندهای محلی مانند Li-Ning (李宁)، Ellasay (歌力思) و پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی مانند علی‌بابا، چشم‌انداز فراجهانی این صنعت را ترسیم می‌کنند. سال 2022 ممکن است سرآغاز دنیای مد چین باشد.

انواع مدهای NFT

اول، RTFKT، بزرگترین برندها در بازار NFT، و Bored Ape Yacht Club (BAYC) وجود دارند که محصولات و تجربیات مجازی را به شما معرفی می کنند.

سپس، حضور مد دیجیتال در حال ظهور مانند استودیو فابریکانت وجود دارد که هدف آن ایجاد کمد لباس متاورس است.

علاوه بر این، برندهای مختلف مد نیز راه های مختلفی را برای پذیرش NFT ها امتحان می کنند، از جمله ایجاد لباس های مجازی که می توانند در محیط های مجازی پوشیده شوند، محتوای دیجیتالی که صاحبان می توانند با آن تعامل داشته باشند، و حتی دوقلوهای دیجیتالی خلاقیت های فیزیکی. به عنوان مثال، گوچی آریا، ویدیویی که به افتخار صدمین سالگرد این برند در ماه می 2021 راه اندازی شد، به قیمت خیره کننده 25000 دلار فروخته شد و اولین برند لوکسی شد که به NFT فرو رفت.

چین شاهد پیوند متنوعی بین NFT و مد است، از همکاری های مد با الهام از NFT IP گرفته تا مشارکت بین برندهای مد و برندهای مجازی در حال ظهور.

برند چینی Li-Ning با علاقه شدید به پیوند فرهنگ چینی به فرهنگ پاپ، رسالت خود را ترکیب ورزش و فرهنگ پاپ در نظر گرفته است. این برند در سال های گذشته چندین بار در NFT تلاش کرده است. در آوریل 2022، Li-Ning یک خط همکاری با BAYC راه‌اندازی کرد که بیشترین بحث IP در NFT است. BAYC 4102 به عنوان مدیر فروشگاه مد پاپ آپ لی-نینگ منصوب شد. این کمپین بازاریابی، با محتوای خلاقانه آنلاین و آفلاین، NFT را برای عموم مردم قابل دسترسی تر کرده است. با انجام این کار، Li-Ning برندی ساخته است که مورد پسند نسل جوان مصرف کنندگان قرار می گیرد.

Ellassay یکی دیگر از برندهای چینی است که در آزمایش آب های NFT پیشگام بود. سال 2020 آغاز سفر دیجیتالی این برند است. یک شخصیت مجازی مبتنی بر CGI Elisa را برای کمپین بهار/تابستان 2020 خود راه اندازی کرد. سال بعد، این برند یک تجربه نمایشی فراگیر را با دوربین 360 درجه گنبدی معرفی کرد.

برندهای طراح مستقل، که با آزادی ارائه شده توسط NFT در بیان خلاقانه جذب شده بودند، خود را برای بازی نیز ثبت نام کردند. Sfaffonly، یک برند چینی طراح لباس مردانه، مجموعه‌ای از شخصیت‌های مجازی را برای پلتفرم حراج آنلاین NFT خود راه‌اندازی کرد که مفهوم NFT را در طراحی فصل جدید خود گنجانده است.

غول تجارت الکترونیک چینی علی بابا نیز به دلیل تلاش های زیادی که برای ترکیب NFT با مد دارد، شایسته ذکر است. نمایشگاه هنری متاورس آن، که مسیری بین جشنواره خرید ولگردی خود در 11 نوامبر و دنیای دیجیتال ایجاد کرد، مجموعه‌های دیجیتالی برندهای رده بالایی مانند قیلین، بریتلینگ، پانرای، پیاژه و باربری را به نمایش گذاشت.

همانطور که می بینیم، صنعت مد چینی پا به سفری برای کشف وب 3.0 گذاشته است. یک مثال خوب، همکاری Li-Ning با BAYC است که نشان می دهد چگونه مجوز IP می تواند در یک سناریوی جدید اتفاق بیفتد. NFT احتمالاً یک بخش رشد کلیدی برای صنعت مد چین در سال 2023 خواهد بود.

3.  مد فیژیتال

Phygital، ترکیبی از فیزیکی و دیجیتال، کلید واژه بازاریابی برای سال 2022 است. بر تجربه مصرف کننده فوری، تعاملی و همه جانبه تمرکز دارد که فضای فیزیکی و دیجیتال را در هم می آمیزد.

باید تاکید کرد که تمام بازاریابی دیجیتالی که با دنیای واقعی در تعامل است را نمی توان به عنوان فیژیتال برچسب گذاری کرد. ماهیت آن در تعامل زمان واقعی نهفته است. مرز بین دنیای واقعی و مجازی را محو می کند و به مصرف کنندگان اجازه می دهد یک جابجایی یکپارچه بین فضاها برای خدمات راحت و تجربه های همه جانبه داشته باشند.

Phygital از طریق ویژگی‌هایی مانند بی‌درنگ بودن، تعامل، غوطه‌وری، و جابه‌جایی بی‌وقفه آنلاین و آفلاین، جایگاه خود را در میان کلیدواژه‌های مد 2022 به دست آورد.

ترکیبی از فیژیتال و مد تنها می تواند با توسعه متاورس به وجود بیاید. Kivisense، ارائه‌دهنده راهکار WebAR یک مرحله‌ای در چین، برندهای مد را در تحول دیجیتال قدرتمند می‌کند. راه حل آزمایشی AR آن دارای ردیابی حرکت بدن با دقت بالا، رندر سه بعدی با کارایی بالا و یک موتور فیزیکی برای شبیه سازی تجربه آزمایشی است. آنها با هم همکاری می کنند تا تجربه فروشگاه آجر و ملات را به مصرف کنندگان ارائه دهند و نرخ بازگشت فروش آنلاین را کاهش دهند. Kivisense از برنامه آزمایشی مجازی برای سناریوهایی مانند امتحان لباس، کیف و NFT های پوشیدنی پشتیبانی می کند.

برای Millennials و Gen Zers که در حال تبدیل شدن به اکثریت مصرف کنندگان در چین هستند، مرز بین مجازی و واقعی در حال از بین رفتن است. نتیجه گیری می شود که 82 درصد از مصرف کنندگان جوان به ویژه خرید شخصی را دوست دارند که تجربیات آنلاین و آفلاین را ادغام می کند.

بر اساس نظرسنجی گزارش چین در نظرسنجی بینش مصرف‌کننده جهانی PwC در سال 2021، 53 درصد از مصرف‌کنندگان چینی بازدید روزانه یا هفتگی از فروشگاه‌های آجر و ملات داشتند. این امر اهمیت فروشگاه‌های فیزیکی در چین را با وجود پس‌زمینه افزایش انتخاب مشتریان برای خرید آنلاین نشان می‌دهد. این گزارش همچنین اشاره می‌کند که 51 درصد از مصرف‌کنندگان چینی ویژگی‌های فروشگاه فیزیکی مانند «قابلیت دیدن و لمس محصولات» و «توانایی پیمایش سریع و راحت در فروشگاه برای یافتن محصولات مورد علاقه» را در اولویت قرار می‌دهند.

فضا برای توسعه فیژیتال بسیار بزرگ است زیرا تجربه آجر و کلیک در طیف مثبت تر انتظارات مصرف کننده قرار می گیرد.

4  . لباس خیابانی و ورزشی

سال‌های اخیر به دلیل افزایش درآمد قابل تصرف مصرف‌کنندگان چینی، افزایش آگاهی آنها از اهمیت ورزش و به‌روزرسانی مصرف در شهرهای پایین‌تر، شاهد افزایش مصرف سرانه لباس‌های ورزشی بوده‌ایم. لباس‌های ورزشی ورزشی در چین با استقبال زیادی روبرو شد. ورزشگاه تنها موقعیت مناسب برای چنین لباس‌هایی نیست، زیرا مصرف‌کنندگان به دنبال ظاهر بهتری از لباس‌های ورزشی هستند تا امکان‌پذیری آن‌ها را به عنوان پوشاک روزانه افزایش دهند. به عنوان مثال، یک جفت شلوار لی بیشتر از یک تکه برای یوگا است. آنها همچنین در زندگی روزمره و رویدادهای اجتماعی پوشیده می شوند. Lululemon و Particle Fever نمایندگان برندهای محبوب ورزشی در چین هستند.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد، چین رشد تصاعدی علاقه به هیپ هاپ را در میان Millennials و Gen Zers تجربه کرده است. لباس‌های خیابانی بلافاصله توسط مصرف‌کنندگان جوان مورد استفاده قرار می‌گیرند تا شخصیت خود را نشان دهند. هودی‌های بزرگ و شلوارهای گرمکن، به‌ویژه انتخاب‌های مورد علاقه آنها برای استایل‌های خیابانی است.

5 گوچائو

تعداد فزاینده‌ای از مصرف‌کنندگان جوان نسبت به گوچائو (国潮)، یک روند مد که می‌توان آن را به «شیک چینی» ترجمه کرد، محبت نشان می‌دهند. طبق گزارش شین‌هوانت، ژنرال Z سهم خیره‌کننده 74 درصدی در فروش برندهای مد چینی محلی داشته است. آمارهای Dewu، یک اپلیکیشن تجارت الکترونیک مد در حال افزایش، نشان می دهد که سال 2020 شاهد افزایش 10 برابری مصرف Guochao در بین کاربران جوان آن بوده است. رایج است که برخی از برندهای شیک محلی یا قطعات مد با فرهنگ چینی در سال‌های اخیر مشتاقانه دنبال می‌شوند. روند Guochao تنها در یک پیوند بازار مصرف جوان را فرا گرفته است.

چین مرز جدیدی در صنعت مد است و برندها در تلاش برای ورود به بازاری هستند که می‌تواند سودآور باشد. بزرگترین چالش ها؟ درک اینکه چگونه روندهای فوق صنعت را متحول می کند، چه فرصت های جدیدی را برای برندها به ارمغان می آورد، و چگونه می توان با روندها و فرصت های در حال رشد همگام شد. ما این روندها و شیوه های مد را در چین تشریح کردیم تا بتوانیم به شما کمک کنیم تا برای آینده برنده خود در بازار مد چین آماده شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian