مشهورترین سوپرمدل‌های جهان

Christy Turlington

برخلاف چیزی که همه تصور می‌کنند، سوپرمدل بودن فقط در داشتن ظاهری زیبا، اندامی بی‌نقص و گام‌های قدرتمندانه روی صحنه خلاصه نمی‌شود. به قول مارسلا موناستریو، چیزی که یک مدل را منحصربه‌فرد می‌کند، توانایی او در به تصویر کشیدن چیزی است که عکاس می‌بیند. به همین دلیل از بین میلیون‌ها مدل در صنعت مد، فقط تعدادی از آنها تاریخ‌ساز شده‌اند. اگر دوست دارید با مشهورترین سوپرمدل‌های جهان و دلایل محبوبیت آنها آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید.

مشهورترین سوپرمدل‌های جهان در تاریخ صنعت مد

در این بخش برترین مدل‌های تاریخ مد را معرفی می‌کنیم. قبل از شروع، این نکته مهم را در نظر داشته باشید که فهرست مشهورترین سوپرمدل‌های جهان در این مقاله، به‌ترتیب دهه‌ای که در آن شهرتی جهانی یافته‌اند مرتب شده است، نه بر اساس میزان شهرت و محبوبیت مدل‌ها. با ما همراه باشید.

۱. دوریان لی؛ دهه ۱۹۴۰

دوریان لی؛ از مشهورترین سوپرمدل‌های جهان دهه ۱۹۴۰

دهه ۱۹۴۰، آغاز دوره رشد و رونق مجلات مد بود. درواقع، از همین دوران به بعد، افرادی که در حرفه مدلینگ کار می‌کردند، به‌اندازه هنرپیشه‌های سینما مشهور شدند. بنابراین دهه ۱۹۴۰ را می‌توان پایه‌های محکم صنعت مد امروزی دانست.

یکی از اولین مدل‌هایی که تصویرشان روی جلد مجلات مد چاپ شد، دوریان لی (Dorian Leigh) بود. اولین تصویر دوریان روی جلد مجله ووگ در سال ۱۹۴۶ قرار گرفت که باعث شهرت جهانی‌اش شد و او را به ستاره کمپین‌های تبلیغاتی بزرگ تبدیل کرد.

۲. ژان شریمپتون؛ دهه ۱۹۶۰

ژان شریمپتون، از مشهورترین مدل‌های جهان در دهه ۱۹۶۰

ژان شریمپتون (Jean Shrimpton) یکی از اولین سوپرمدل‌ها در صنعت مد محسوب می‌شود. او با چشم‌های درشت و لب‌های برآمده زیبایی که داشت، لقب زیباترین چهره جهان را از آن خود کرد. ازآنجاکه اندامی صاف و بدون منحنی‌های زیاد داشت، او را «میگو» صنعت مد می‌نامیدند.

۳. توییگی؛ ۱۹۶۰

توییگی

توییگی (Twiggy)، با نام اصلی لسلی هورنبی، یک مدل بریتانیایی بود. او با ظاهر جذاب و اندام آندروژنی خود، مد زنانه را کاملا دستخوش تحول کرد. آرایش تند چشم‌ها و مژه‌های بسیار بلند او، استانداردهای دهه ۱۹۶۰ را بازتعریف کرد و کلیشه‌های مد در سال‌های قبل از حضور خود را از بین برد. شخصیت عجیب‌وغریب و هیکل پسرانه او، درست برخلاف نمادهای دیرینه مد ازجمله مریلین مونرو و آوا گاردنر بود که سیلوئت‌های ساعت‌شنی داشتند.

۴. ایمان؛ دهه ۱۹۷۰

ایمان از سوپرمدل‌های مشهور سیاه‌پوست جهان

دهه ۱۹۷۰، جولانگاه اولین زن سیاه‌پوست دنیای مد بود. ایمان (Iman)، با نام اصلی زارا محمد عبدالمجید، مدل زیبای اهل سومالی بود که توانست موانع نژادی صنعت مد را بشکند. تصویر او زمانی در مجله ووگ منتشر شد که هیچ زن سیاه‌پوستی در رسانه‌ها هم به‌عنوان مدل شرکت نمی‌کرد. ایمان را یک عکاس آمریکایی در دانشگاه کشف کرد، اتفاقی که راه او به دنیای مدلینگ باز کرد. جیانی ورساچه، تیه‌ری موگلر، کلوین کلاین و دونا کاران از طراحان بزرگی بودند که با ایمان کار می‌کردند. ایو سن لوران، او را دختر رویایی‌اش توصیف کرد. ایمان با جذابیت خاص اروپایی و غرور آفریقایی‌اش، اولین مدلی بود که اجازه نداد دیگران تصویرش را شکل دهند؛ بلکه خود او تصمیم می‌گرفت چطور در صحنه ظاهر شود. او بعدها خط تولید لوازم آرایشی خود را برای زنان با رنگ پوست تیره راه‌اندازی کرد.

۵. لورن هاتون؛ دهه ۱۹۷۰

لورن هاتون از سوپرمدل‌های تاریخ صنعت مد

لورن هاتون (Lauren Hutton) یکی دیگر از مدل‌های دهه ۱۹۸۰ است که با سرسختی خود توانست تصویر منحصربه‌فرد خود را حفظ کند. زمانی که لورن وارد حرفه مدلینگ شد، به او گفتند باید شکاف دندان‌هایش را با موم پنهان کند، زیرا خیلی از هم فاصله دارند. لورن متوجه شد این نقطه تمایز او با دیگران است و از این فرصت استفاده کرد. او هرگز اجازه چنین تغییری را نداد. سال‌ها بعد لورن قراردادی به مبلغ ۲۵۰هزار دلار (معادل بیش از یک‌میلیون دلار امروزی) با برند رولون امضا کرد و ۴۱ بار تصویرش روی جلد مجله ووگ ظاهر شد.

لورن ثابت کرد همه مدل‌ها نباید شبیه هم باشند و می‌توان با زیبایی منحصربه‌فرد و متمایز از دیگران، درخشید. او بود که راه را برای مدل‌هایی که ظاهری متفاوت از دیگران داشتند هموار کرد.

۶. سیندی کرافورد؛ دهه ۱۹۸۰

سیندی کرافورد، از زیباترین سوپرمدل‌های دهه ۱۹۸۰

به‌جرأت می‌توان گفت سیندی کرافورد (Cindy Crawford) با موهای حجیم و موج‌دار، ابروهای پرپشت کمانی، اندام ورزشی و از همه مهم‌تر، خال منحصربه‌فرد بالای لبش، یکی از جذاب‌ترین مدل‌های تاریخ صنعت مد بوده است. این مدل آمریکایی با اندام متناسب و آراسته و قد بلندش، دنیای مدلینگ را زیر و رو کرد. او دانشگاهش را به‌خاطر دنبال‌کردن حرفه مدلینگ رها کرد و خیلی زود به یکی از مشهورترین مدل‌های دهه ۱۹۸۰ تبدیل شد.

سیندی با هوش فوق‌العاده و شخصیت فروتنش، سال‌ها در صنعت مد تاریخ‌ساز شد. بعدها حرفه خود را با حضور در ویدیوهای تناسب اندام، تبلیغات تلویزیونی و خطوط تولید لباس ادامه داد.

۷. لیندا اوانجلیستا؛ دهه ۱۹۸۰

لیندا اوانجلیستا

شاید لیندا اوانجلیستا (Linda Evangelista) را بتوان تنها مدلی دانست که میراثی بس عظیم از خود در دنیای مدلینگ به جا گذاشت. بسیاری از استانداردهای فعلی حرفه مدلینگ را لیندا از دهه ۱۹۸۰ تعیین کرده است. او به آفتاب‌پرست دنیای مد مشهور بود؛ زیرا دائما و به‌سرعت موهای خود را از کوتاه به بلند و بالعکس تغییر می‌داد، سبک‌های مختلف آرایش با صورتش سازگار بود و طوری جلوی دوربین حالت‌های خود را عوض می‌کرد که شاید هیچ‌کس از پس آن برنمی‌آمد. از سایر ویژگی‌های او، کلاه‌های جسورانه و عینک‌های آفتابی شیک بود.

لیندا تقریبا با همه خانه‌های بزرگ مد و برندهای برتر لوازم آرایشی قراردادهای کلان داشت. یک جمله معروف دارد:

ما برای کمتر از ۱۰هزار دلار در روز از خواب بیدار نمی‌شویم.

۸. نائومی کمبل؛ دهه ۱۹۹۰

نائومی کمبل

نائومی کمبل (Naomi Campbell)، یکی از مشهورترین سوپرمدل‌های رنگین‌پوست جهان است. او ظاهر منحصربه‌فردش را ازتبار آفریقایی و چینی‌جامائیکایی‌اش به ارث برده است. استعداد مدلینگ او در سن ۱۵ سالگی کشف شد و از آن زمان، به‌مدت سه دهه ملکه بلامنازع صحنه‌های نمایش مد بود. تصویر نائومی اولین بار روی مجله ووگ فرانسوی و تایم ظاهر شد و از آن زمان به بعد، بارها شماره‌های سپتامبر مجله ووگ (که مهم‌ترین شماره هر مجله محسوب می‌شود) را به خود اختصاص داد. بسیاری از طراحان بزرگ، از جمله ورساچه، ایو سن لوران، بالنسیاگا و عزالدین آلایا، با او همکاری کرده‌اند.

نائومی بودجه قابل‌توجهی برای صندوق کودکان نلسون ماندلا جمع‌آوری کرد و در پیشرفت آگاهی از سرطان سینه برای زنان نقش بسیار مهمی داشته است. او بنیانگذار فشن فور رلیف (Fashion for Relief) هم هست که یک مؤسسه خیریه برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای کمک به قربانیان طوفان کاترینا است. کمبل به همراه کلودیا شیفر، سیندی کرافورد، کریستی تورلینگتون، لیندا اوانجلیستا و کیت ماس، گروه شش بزرگ (The Big Six) را تشکیل می‌دهند.

۹. کلودیا شیفر؛ دهه ۱۹۹۰

کلودیا شیفر
شیفر در نمایش مد برند شنل

کلودیا شیفر (Claudia Schiffer) مدل بسیار زیبای آلمانی است که حرفه مدلینگ را با شلوار جین برند گس در اواخر دهه ۱۹۸۰ آغاز کرد. او را می‌توان تنها مدلی دانست که تصویرش روی جلد ۱۰۰۰ مجله مد منتشر شده است و بنابراین، هیچ‌کس مانند او نتوانسته روی نوک قله این صنعت بایستد. کلودیا با چندین خانه مد بزرگ ازجمله بالمین، کلوئه، دولچه اند گابانا، ایو سن لوران و فندی کار می‌کرد تا اینکه در سال ۱۹۹۵، کارل لاگرفلد او را به‌عنوان چهره جدید شنل معرفی کرد.

کلودیا سی‌سال در حرفه مدلینگ فعالیت خود را ادامه داد. در نهایت برای اینکه بیشتر کنار خانواده‌اش باشد از حرفه‌اش جدا شد و کتاب‌های پرفروشی درباره حرفه‌اش منتشر کرد. او اولین مدلی است که تصویرش در چندین نشریه مهم ازجمله رولینگ استون، که ارتباطی با مد نداشتند، منتشر شده است.

۱۰. کریستی تورلینگتون؛ دهه ۱۹۹۰

کریستی تورلینگتون
تورلینگتون در نمایش مد شنل

کریستی تورلینگتون (Christy Turlington) صورت جذابش را از مادر اهل السالوادور خود به ارث برده است. از گونه‌های برجسته تا لبخندی که به‌پهنای صورتش کشیده می‌شود، همه اجزای صورتش زیبا هستند. یک عکاس آمریکایی استعداد کریستی را در ۱۴ سالگی کشف کرد. در ۱۸ سالگی با کلوین کلاین و برند میبلین قرارداد امضا کرد.

کریستی با برندهای بزرگ و لوکسی مانند شنل و لویی ویتون هم کار کرده است. کریستی به‌همراه لیندا و نائومی گروه سه سوپرمدل نخبه با عنوان «ترینیتی» را تشکیل می‌دادند. او مدرک کارشناسی ارشد داشت و یک مؤسسه خیریه برای حمایت از سلامت مادران تأسیس کرد.

۱۱. کیت ماس؛ دهه ۱۹۹۰

کیت ماس یکی از مشهورترین سوپرمدل‌های افسانه تاریخ مد

در دهه ۱۹۹۰، جهان سوپرمدل‌های افسانه‌ای زیادی به چشم دید. یکی از آنها کیت ماس (Kate Moss) بود. هیچ‌کس تصور نمی‌کرد این دختر با آن اندام لاغر و تیپ بدنی متفاوت خود، زیبایی‌شناختی رایج آن زمان، یعنی اندام‌های ساعت‌شنی و سیلوئت‌های منحنی را به چالش بکشد. کیت ظاهر کوچک و غیرمتعارفی داشت؛ اما رفتار حرفه‌ای و فوق‌العاده‌اش همه را به سمت او جذب می‌کرد. او یکی از پردرآمدترین مدل‌های دوران خودش بود.

او در پوستر هروئین شیک خود، تصویری جذاب اما بحث‌برانگیز از خود به نمایش گذاشت. با همه اینها کیت همیشه به‌خاطر استفاده از مواد مخدر و شایعاتی که درباره بی‌اشتهایی و لاغری بیش‌ازحدش وجود داشت، درگیر بود. کیت امروزه آژانس استعدادیابی دارد و همچنان به مدلینگ ادامه می‌دهد.

۱۲. ال مک‌فرسون؛ دهه ۱۹۹۰

ال مک فرسون
جشنواره مد لیورپول

ال مک فرسون (Elle Macpherson) مدل استرالیایی زیبایی است که حرفه مدلینگ را در اصل به این دلیل آغاز کرد که بتواند هزینه تحصیلات خود را در رشته حقوق بپردازد. او حتی فکرش را نمی‌کرد کاری که شروع کرده است، او را به یکی از مشهورترین مدل‌های استرالیایی تبدیل کند. لویی ویتون، والنتینو، دیور، جان گالیانو و رالف لورن از طراحانی بودند که با ال همکاری کردند.

ال مک فرسون، رکورد پنج حضور روی جلد مجله اسپرتس ایلوستریتد (Sports Illustrated) نسخه Swimsuit را دارد که باعث شد به او لقب «بادی» بدهند. او در حرفه بازیگری هم موفق بود. ال میزبانی Britain’s Next Top Model را برعهده داشت و مجموعه‌ای از سرمایه‌گذاری‌های بزرگ ازجمله خط تولید لباس زیر راه‌اندازی کرد. او سفیر RED هم هست، شرکتی که برای صندوق جهانی مبارزه با ایدز، سل و مالاریا کمک‌های مالی جمع‌آوری می‌کند.

۱۳. کارولین مورفی؛ دهه ۱۹۹۰

کارولین مورفی

اواخر دهه ۱۹۹۰، آغاز هنرنمایی کارولین مورفی (Carolyn Murphy)، مدل زیبای آمریکایی بود. او با موهای بلوند و چهره جذابش به‌سرعت به یکی از پرکارترین مدل‌های این حرفه تبدیل شد. استایل پیچیده او برای برندهای شنل، گوچی، پرادا و ورساچه، باند نمایش‌های مد را به تسخیر خود درآورد. مجلات ووگ، هارپرز بازار (Harper’s Bazaar) و برخی دیگر، بارها تصویر او را روی جلد خود منتشر کردند. او قراردادی بزرگ هم با استی لادر داشت که ارزش آن ۲۰میلیون دلار بود و با توجه به دوران خودش، یک رکورد به حساب می‌آمد.

۱۴. تایرا بنکس؛ دهه ۱۹۹۰

تایرا بنکس
نمایش مد ایو سن لوران

یکی دیگر از مدل‌های درخشان دهه ۱۹۹۰، تایرا بنکس (Tyra Banks) است. تایرا به‌مدت ۲۳ دوره مجری برنامه America’s Next Top Model بود و بعد از اینکه به‌عنوان اولین مدل آفریقایی‌آمریکایی روی جلد مجلاتی معروفی نظیر جی‌کیو (GQ) ظاهر شد، شهرتی ماندگار به دست آورد. او برای اولین بار در سن ۱۵ سالگی به‌عنوان اولین زن سیاه‌پوست روی نسخه لباس شنای اسپرتس (Sports Illustrated Swimsuit Issue) به شهرت رسید.

تایرا به‌زودی به‌عنوان فرشته ویکتوریا سیکرت کارش را ادامه داد. او موانع را برای مدل‌های آمریکاییِ آفریقایی‌تبار و ریزه‌اندام در صنعت مد شکست.

۱۵. هایدی کلوم؛ دهه ۱۹۹۰

هایدی کلوم

هایدی کلوم (Heidi Klum) یکی از مشهورترین سوپرمدل‌های جهان و طراحی با استعداد است. تثبیت موقعیت او بعد از ظاهرشدن روی جلد مجله اسپرتس ایلوستریتد سوییم سوییت (Sports Illustrated Swimsuit Issue) در سال ۱۹۹۸ اتفاق افتاد.

هایدی به‌خاطر رفتار دوستانه و حرفه‌ای خود همیشه تحسین‌برانگیز بود. او به‌مدت ۱۳ سال با ویکتوریا سیکرت کار کرد و بعد از بازنشستگی از حرفه مدلینگ، مجری و تهیه‌کننده برنامه پراجکت ران‌وی (Project Runway) شد. او برند خودش را به‌عنوان یک طراح مد و تهیه‌کننده تلویزیون راه‌اندازی کرد.

۱۶. ژیزل بوندشن؛ دهه ۲۰۰۰

ژیزل بوندشن

ژیزل بوندشن (Gisele Bundchen) از سال ۲۰۰۴، کارش در دنیای مدلینگ را آغاز کرد و تا به امروز جزو پردرآمدترین مدل‌های جهان به شمار می‌رود. این سوپرمدل و بازیگر برزیلی، زیبایی‌شناسی ورزشی را به دنیای مد بازگرداند و به دوران مدل‌های لاغراندام برای همیشه پایان داد. او با تیپ بدنی ورزشی‌اش به‌سرعت به یکی از محبوب‌ترین مدل‌ها روی جلد مجلات ووگ و ویکتوریا سیکرت تبدیل شد و البته چهره برندهایی نظیر اپل و شنل هم بود.

ژیزل به پیشگامی در آگاهی از ارزش‌های زیست‌محیطی در دنیای مد مشهور است و در حال حاضر بر فعالیت‌های بشردوستانه تمرکز دارد. او به طرح‌های مبارزه با فقر در برزیل کمک‌های مالی می‌کند و سفیر حسن نیت سازمان ملل برای محیط زیست است. در سال ۲۰۰۹ ایندیپندنت او را بزرگترین ستاره تاریخ مد نامید.

۱۷. آدریانا لیما؛ دهه ۲۰۰۰

آدریانا لیما یکی از مشهورترین سوپرمدل‌های جهان
نمایش مد برای پوشاک ورزشی برند پوما

آدریانا لیما (Adriana Lima) یکی دیگر از مدل‌های برزیلی است. او اصلا قصد مدل‌شدن نداشت و فقط به پیشنهاد یکی از دوستانش در یک مسابقه مدلینگ شرکت کرد. بااین‌حال، بلافاصله به‌عنوان سوپرمدل برزیلی برای برند تام فورد انتخاب شد و بعد از آن، در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان فرشته ویکتوریا سیکرت به این برند پیوست. او ۱۹ سال به‌عنوان فرشته ویکتوریا سیکرت کار کرد و ازآنجاکه نسبت‌به همه فرشته‌های دیگر سابقه طولانی‌تری داشت، عنوان «ارزشمندترین فرشته» را از آن خود کرد.

۱۸. ناتالیا وودیانوا؛ دهه ۲۰۰۰

ناتالیا وودیانوا
ناتالیا، مدل روسی، در نمایش مد برای مراسم خیریه

داستان ناتالیا وودیانوا (Natalia Vodianova)، مدل روسی که استعدادش در ۱۵ سالگی کشف شد، دنیای مد را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار داد. ناتالیا از فقر شدید در روسیه به صحنه‌های مد در پاریس رسید. پوست سرامیکی شفاف ناتالیا و ظاهری تطبیق‌پذیر با انواع سبک آرایش، به الهه عکاسان برتر مد تبدیل شد. او میلیون‌ها دلار به‌نفع اهداف خیریه برای کودکان نیازمند جمع‌آوری کرد. لطف و سخاوت این مدل مثال‌زدنی است.

مشهورترین سوپرمدل‌های جهان که هنوز راه درازی در پیش دارند

اشخاصی که معرفی کردیم، از مشهورترین سوپرمدل‌های جهان در تاریخ صنعت مد بودند که برای همیشه نامشان در این حرفه ماندگار باقی خواهد ماند. از بین مدل‌های نسل جدید، سه مدل دیگر را هم معرفی کرده‌ایم که راه درازی در پیش دارند، اما از هم‌اکنون پیداست که اگر با همین روند پیش بروند، در آینده خود را در صنعت مد تثبیت خواهند کرد.

۱۹. کارا دلوین؛ دهه ۲۰۱۰

کارا دلوین
دلوین در نمایش مد برند بربری

کارا دلوین (Cara Delevingne) مدل و بازیگر جوانی است که کمی بیش از یک دهه است کارش را آغاز کرده است. او قد کوتاه‌تری نسبت‌به مدل‌های دیگر دارد، اما ثابت کرده است که اگر استعداد داشته باشید، قد اصلا معنا ندارد. چیزی که کارا دلوین را از سایر مدل‌ها متمایز می‌کند، چهره خاص او و حس شوخ‌طبعی‌اش هنگام راه‌رفتن روی باند نمایش مد است. کارا توانایی آن را دارد که با صنعت به‌سرعت درحال تغییر مد، خودش را هماهنگ کند. او با طراحان معتبری مانند پرادا، شنل و بربری کار کرده است.

کارا دلوین در سال ۲۰۰۹، با استورم منیجمینت (Storm Management) قرارداد امضا کرد، اما موفقیت اصلی او تا سال ۲۰۱۲ که در هرچهار هفته بزرگ مد، یعنی نیویورک، لندن، پاریس و میلان شرکت کرد، اتفاق نیفتاد. از آن به بعد، کارا به چهره برند ریمل تبدیل شد و پله‌های موفقیت را طی کرد. او دوبار در رویداد جوایز مد بریتانیا، جایزه «مدل سال» را دریافت کرد.

۲۰. کندال جنر؛ دهه ۲۰۱۰

کندال جنر
جنر در نمایش مد دایان وُن

کندال جنر (Kendall Jenner) هم از مدل‌های جوانی است که توانسته خود را به‌خوبی در این صنعت حفظ کند. دنبال‌کنندگان کندال که بیش از ۸۰ میلیون نفر هستند، برای هر برندی می‌تواند پایگاهی عالی از مشتریان ایجاد کند. البته خود کندال هم با انتخاب‌های مناسبی که دارد، رویه خوبی را در پیش گرفته است.

۲۱. جیجی حدید؛ دهه ۲۰۱۰

جیجی حدید مشهورترین سوپرمدل جهان در نسل جدید
جیجی حدید در هفته مد میلان

یکی دیگر از مشهورترین سوپرمدل‌های جهان که نسبت‌به هم‌سن‌وسال‌هایش در حرفه مدلینگ سابقه‌ای طولانی‌تر دارد، جیجی حدید (Gigi Hadid) است. جیجی فقط ۲ سال داشت که به‌عنوان مدل برای برند کودکانه گس (Baby GUESS) شروع به کار کرد. بااین‌حال، به‌خاطر مدرسه مدتی از آن فاصله گرفت. پس از اینکه تحصیلاتش به پایان رسید، در سال ۲۰۱۱ مجددا به مدلینگ بازگشت.

پس از چند کمپین تبلیغاتی برای خانه‌های مد بزرگ و مجلات مد، جیجی حدید امروزه به یکی از مشهورترین مدل‌های تاریخ صنعت مد تبدیل شده است. مارک جیکوبز، مایکل کورس، ورساچه، تام فورد و تامی هیلفیگر از جمله طراحانی هستند که با او کار می‌کنند و می‌توان او را یکی از پردرآمدترین مدل‌های حال حاضر صنعت مد دانست.

سخن پایانی

در این مطلب، برخی از مشهورترین سوپرمدل‌های جهان در تاریخ صنعت مد و سه تن از مدل‌های آینده‌دار حرفه مدلینگ را معرفی کردیم. با بیوگرافی کوتاه هریک از آنها و رازهای موفقیت‌شان آشنا شدیم و دیدیم که چطور همه آنها یک ویژگی مشترک دارند و آن این است که در کنار استعداد ذاتی خود، افرادی سخت‌کوش بوده‌اند.

اگر قرار بود بین همه این مدل‌ها یکی را انتخاب کنید، انتخاب شما کدام‌یک از آنها بود؟ لطفا دلایل انتخاب‌تان را برای ما در دیدگاه‌ها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian