درباره برند یونیتی و خالق آن، بابک و ثوقی

بابک وثوقی یکی از طراحان و کارآفرین های موفق ایرانی و خالق برند منحصربه‌فرد یونیتی است. این برند تلفیقی از سبک خیابانی و هنر مدرن است که طرفداران زیادی در ایران و حتی خارج از کشور دارد.

بیوگرافی بابک وثوقی

بابک وثوقی در سن 11 سالگی به دلیل جنگ در ایران به‌تنهایی و بدون خانواده به کشور دیگری مهاجرت کرد. اما او به ایران نیز سفر می‌کند و در سال 1373 به مدت دو سال و نیم در ایران به سربازی رفت که برای او تجربه بسیار خوبی بود و با دوستان زیادی آشنا شد.

بیوگرافی بابک وثوقی

شروع طراحی تیشرت

بابک وثوقی از آن دسته از افراد بود که تا سن بیست و شش – هفت‌سالگی هدف خاصی نداشت و نمی‌دانست که در آینده می‌خواهد چه شغلی داشته باشد و به قول خودش سرش در همه‌جا بود. وثوقی که در یک مرکز تتو کار می‌کرد؛ تصمیم گرفت یکی از طرح‌های تتو (اسکلت) را روی یک تیشرت چاپ کند. پس از آنکه این کار با استقبال دوستانش روبه‌رو شد؛ این طرح‌ها را روی چند تیشرت دیگر زد و به یک مغازه فروخت.

او اولین موفقیت خود را این‌گونه بیان کرد:

دوستم به من زنگ زد و گفت اون تیشرت طرح اسکلت که ازت خریدم رو الان تن بابی ولنتیتو روی بیلورد دیدم. خیلی خوشحال شدم و باور نمی‌کردم آن زمان هم اینترنت به این شکل نبود و تاکسی گرفتم و رفتم بیلبورد رو از نزدیک دیدم.

در ابتدا بابک تیشرت‌های خود را تنها به یک مغازه می‌فروخت؛ اما پس از آن، پیشنهاد شراکت از سمت دو برادر پارچه فروش ایرانی را دریافت کرد که این آغاز همکاری آن ها شد. او کارهایش را با اسم برند هیستوری (History Clothing) به فروش می‌رساند. این شراکت تنها 4 سال، تا سال 2005 طول کشید و پس از آن با کس دیگری شریک شد و نقل‌قول‌های گرافیکی را روی تیشرت با لیبل Modern Prophecy تولید می‌کرد. او در کنار این شراکت، برند بابک وثوقی، که چرم خاص و گرون تولید می‌کرد را نیز داشت. به گفته خود این برند را نمی‌خواست با کسی شریک شود و قصد داشت که تنها سلبریتی‌ها از این برند استفاده کنند.

babak vosoughi uniti  برند بابک وثوقی یونیتی

علت شهرت بابک وثوقی

او تیشرت‌های خود را در بوتیک‌ها و فروشگاه‌های بزرگ بازار قرار می‌داد. به همین دلیل سلبریتی‌های زیادی از جمله: لیزا ماری پریسلی، برادران وینز، بابی والنتینو، بیلی آیدل، و گروه‌هایی مانند System of a Down، Papa Roach، Nickelback و Super Nova لباس‌های او را می‌پوشیدند و همین باعث شهرت او در بین خارجیان شد.  

وثوقی کارگردانی چند موزیک ویدئو با همکاری علی زمانی را قبل از طراحی تیشرت، بر عهده داشت که این کار باعث دوستی او با خوانندگانی مثل عرفان، سامی بیگی و آرش شد. این خوانندگان تیشرت‌های او را در موزیک ویدئو های خود استفاده می‌کردند که این کار به شهرت او در بین ایرانیان کمک بسیاری کرد.  

تولد برند یونیتی uniti

پس از موفقیت او از فروش تیشرت ها، بابک هر سه هفته یک‌بار همراه با تیشرت‌هایش به ایران می‌آمد تا آن‌ها را به فروش برساند. اما به دلیل مواد اولیه گران برای تولید کارها، قیمت تیشرت‌ها بالابود و فروش زیادی نداشت. بابک وثوقی که طراح برند SMB صمد نیکخواه (کاپیتان بسکتبال) بود؛ تصمیم گرفتند برندی را در ایران ایجاد کنند. هدف ایت بود که این برند کاملاً ایرانی باشد و صفر تا صد کار در ایران و با قیمت مناسبی تولید شود. به‌این‌ترتیب برند یونیتی (UNITI) در سال 1394 در ایران و با لیبل ساخت ایران (Made in Iran) وارد بازار شد.  

وثوقی علاقه دارد لباس‌های این برند ساده و در رنگ‌های محدودی مثل سفید، مشکی و خاکستری تولید شوند.

تولد برند یونیتی uniti

گسترش برند یونیتی بابک وثوقی

ایجاد و گسترش آن در ابتدا به مشکل برخورد که این کارآفرین موفق مشکل را این‌گونه بیان کرد:

به‌خاطر رکود اقتصادی تو آمریکا سه تا از مغازه‌های خیلی خوبی که کارهای منو می فروختن بسته‌شدن و تمام سرمایه‌ام به بادرفت. دیدم هیچ کاری نمیتونم بکنم جز اینکه از اول و جایی که ده سال پیش بودم دوباره شروع کنم. علاقه من به این کار آن‌قدر بود که هیچ جوره نمی تونستم تسلیم بشم. شنیدی میگن طرف از گاراژ خونش یا صندوق‌عقب ماشینش جنس می‌فروخته؟ من دقیقاً این کارا رو کردم. هیچ‌وقت فکر نکردم که من یه موقع تو ۱۲۰ تا مغازه بودم الان باید بشینم یکی بیاد دنبالم!  

به همین دلیل او در ابتدا با یک مغازه 40 متری در قیطریه کار خود را آغاز کرد. سپس برای گسترش کارش مجبور شد موتورش را بفروشد و پنج هزار دلار هم از یکی از دوستانش قرض کند. وثوقی با پشتکار زیاد توانست برند Uniti  را به شهرت جهانی برساند. در حال حاضر این برند 3 شعبه در تهران و 2 نمایندگی در شهرستان دارد. موفقیت یونیتی باعث شد که در خارج از ایران نیز طرفدار پیدا کند که باعث شد در دبی، لندن، المان و لس آنجلس آمریکا نیر شعبه داشته باشد.

برند یونیتی بابک وثوقی uniti

منبع الهام طرح‌های برند یونیتی

این کارآفرین در مصاحبهٔ خود این‌گونه گفت که الکساندر مک کوئین بزرگ‌ترین الهام‌بخش او بوده است و در حال حاضر منبع الهامات او بر اساس بخشی از زندگی او است. به‌عنوان‌مثال ممکن است یک فیلم بر روی ایده‌های او تأثیر بگذارد.  

نظر شما راجع به بابک وثوقی کارآفرین و طراح موفق چیست؟

babak vosughi  بابک وثوقی

سینماژورنال: بسیاری نام خانوادگی “وثوقی” را به واسطه بازیگرانی همچون بهروز و چنگیز می شناسند که در سینما فعالیت داشته اند.

به گزارش سینماژورنال اما این دو بازیگر برادرزاده‌ای به نام بابک هم دارند که نامش به عنوان طراح لباس ثبت شده است.

بابک وثوقی یک طراح لباس است و 15 سال پیش کارش را در آمریکا شروع کرده است. او ابتدا برندی به نام “بابک وثوقی” را طراحی کرده و روزهای اول طرحهایش را فقط روی تی شرت می‌زده است. خودش در این باره به “تماشاگران امروز” گفته است: می گویند بعضیها کارشان را از فروش پشت صندوق عقب ماشین شان شروع می کنند. من هم شبیه آنها هستم. در شروع لباسهایم را به دوست و آشنا می فروختم.

وی ادامه می دهد: تی شرتهایم را در یکی از مغازه های لس آنجلس می فروختند. بعد از یکی دو ماه، چهار پنج سلبریتی لباسهای مرا پوشیدند و چند خواننده و هنرپیشه معروف با تی شرهای من در برنامه شان ظاهر شدند اما نه مرا می شناختند و نه برندم را و فقط از فروشگاهی خرید می کردند که تی شرت مرا می فروخت.

بابک وثوقی می افزاید: یک ماه که گذشت 40 تا 50 هنرپیشه معروف این تی شرت را پوشیدند. یکی از آنها یک ساعت در برنامه اپرا وینفری نشسته بود و لباسی که من طراحی کردم تنش بود.

خلق برند دوم و آشنایی با گلزار

این چنین می شود که بابک وثوقی به مارکت پوشاک آمریکا معرفی می شود و بعد از تی شرت، طراحی ژاکت، پیراهن، شلوار و نقره جات را هم در دستور کار قرار می دهد. وی مدتی بعد برند دومش با نام “یونیتی” را هم خلق کرد.

بابک وثوقی دو سال قبل به ایران آمد و حین حضور در ایران با برخی از سلبریتی های سینما و ورزش آشنا شد. از جمله این سلبریتی ها محمدرضا گلزار است. بابک درباره گلزار می گوید: قرار بود با هم کار کنیم ولی خوشبختانه یا متأسفانه سر رضا در سینما شلوغ شد و سفرهای طولانی رفت و نشد کارمان را ادامه دهیم.

وی ادامه می دهد: ما برنامه مان را به بعد موکول کرده ایم. دوستی خوبی با هم داریم و در تماس هستیم. من حتی طرحهای اولیه را هم زده ام و خودم کلاه و لباسهایش را می پوشم.محمدرضا گلزار و بابک وثوقی

به واسطه گلزار با صمد نیکخواه بهرامی آشنا شدم

جالب اینجاست که بابک وثوقی به واسطه گلزار با صمد نیکخواه بهرامی بسکتبالیست ایرانی آشنا شده است و برای او هم تی شرت طراحی کرده است.

بابک در این باره می‌گوید: گلزار مرا به صمد معرفی کرد. صمد قدش بلند بود و تی شرتهای بلندی که من طراحی کرده بودم به دردش می‌خورد. دو سال پیش که به ایران آمدم تی شرت بلند اینجا پیدا نمی شد. صمد از تی شرتهای من خوشش آمد و بعد بیشتر آشنا شدیم.

وثوقی ادامه می دهد: یک روز صمد به من زنگ زد و گفت یک برند دارم که برای تیمهای بسکتبال لباس طراحی می کنیم. از من خواسته بود که طراح لباسها باشم و بعد از چند ایمیل و تلفن تصمیم گرفتیم کار را با هم شروع کنیم.

امیدوارم یک روزی برای تیم ملی لباس طراحی کنم

بابک وثوقی درباره آرزویش می‌گوید: می‌خواهم یک روزی برای تیمهای ملی ایران لباس طراحی کنم. در بازیهای المپیک و جهانی وقتی لباس تیمهای ملی را می بینم می‌گویم اگر این کار می‌شد تیم لباس بهتری داشت و امیدوارم یک روزی این کار را انجام دهم.بابک وثوقی

بابک وثوقی طراح و مالک برند بابک وثوقی و یونیتی (UNITI) می‌باشد. او در سال 1380 در آمریکا کار طراحی لباس را آغاز کرد و برند بابک وثوقی را به وجود آورد و بعد از گذشت مدتی در سال 1395 برند دوم خود را با نام یونیتی در ایران راه اندازی کرد. برند یونیتی با داشتن چهار شعبه در تهران، یک شعبه در ساری، یک شعبه در بابلسر و همچنین شعباتی در لندن، پاریس، تورنتو و لس‌آنجلس طرح تکاملی خود را طی کرده است.

نام: بابک وثوقی ملیت: ایرانی محل سکونت: لس آنجلس، آمریکا تهران، ایران وضعیت تاهل: مجرد اینستاگرام: babakvosoughi (138k) فهرسبابک وثوقی؛ طراح و مالک برند یونیتی (UNITI) –

بیوگرافی بابک وثوقی باک وثوقی که نامش به عنوان یک طراح لباس به ثبت رسیده است، در سال 1380 کار طراحی لباس را در آمریکا شروع کرد و برندی با نام بابک وثوقی به وجود آورد. او در ابتدا طرح‌های خود را فقط بر روی تی شرت اعمال می کرد و در یکی از مغازه‌های لس آنجلس می‌فروخت. بعد از گذشت حدود دو ماه تعدادی خواننده و هنرپیشه‌ی معروف در حالی که تی شرت‌های بابک وثوقی را بر تن داشتند، در برنامه‌های خود ظاهر شدند و حتی یک هنرپیشه‌ی معروف با لباسی که بابک وثوقی طراحی کرده بود، یک ساعت در برنامه اپرا وینفری حضور یافت.

به این ترتیب لباس‌های بابک وثوقی به پوشاک آمریکا معرفی شد. بابک وثوقی پس از آن طراحی ژاکت، پیراهن، شلوار و نقره جات را نیز انجام داد. خانواده‌ی بابک وثوقی بابک وثوقی فرزند فیروز وثوقی است و یک برادر با نام سیامک دارد که در لس آنجلس زندگی می‌کند.

فیروز وثوقی که یکی از برادران بهروز وثوقی می‌باشد، به گفته‌ی چنگیز وثوقی ویلای نوشهر بهروز وثوقی را بدون اطلاع و اجازه‌ی او سند سازی کرده و فروخته و با پول آن خود و خانواده‌اش را به آمریکا برده و در آنجا مقیم شده‌است. ظاهرا دعوای مالی برادران وثوقی موضوعی قدیمی می‌باشد که سال‌ها در جریان بوده‌است. بهروز وثوقی مدعی است که برادرانش اموالش را در ایران تصاحب کرده‌اند و در این باره ضمن انتشار پستی در اینستاگرام خود عنوان کرد: “از آنجایی که عده‌ای به عنوان برادران من خود را معرفی می‌کنند، باید بگویم که فیروز، چنگیز، شهراد، از برادران ناتنی هم بدتر بوده‌اند و همه آن‌ها با جعل سندها، اموال مرا صاحب شدند و حالا ادعای برادری می‌کنند. این‌ها همگی از پشت به من خنجر زدند. متاسفم که از اسم من به عنوان برادر سوءاستفاده می‌کنند.

من برادرانی واقعی با این اسامی ندارم.” راه اندازی برند یونیتی بابک وثوقی در ایران بابک وثوقی بعد از گذشت مدتی، برند دوم خود را با نام یونیتی در ایران راه اندازی کرد. تمام لباس‌های این برند ساخت ایران می‌باشند. برند یونیتی در سال 1395 با بازگشایی اولین شعبه رسمی‌اش آغاز به کار کرد. بنیان گذاران این برند بابک وثوقی (طراح) و معین علوی (سرمایه گذار و مدیرعامل) هستند. این برند با داشتن چهار شعبه در تهران (مجتمع پلازا در زعفرانیه، مجتمع آوا سنتر در اقدیسه، سام سنتر در فرشته و فلسطین جنوبی) و یک شعبه در ساری، مازندران و همچنین شعباتی در لندن، پاریس، تورنتو و لس آنجلس طرح تکاملی خود را طی کرده است. همکاری بابک وثوقی با برخی از سلبریتی‌های ایرانی بابک وثوقی در سفرش به ایران با برخی از سلبریتی‌های سینما و ورزش از جمله محمدرضا گلزار آشنا شد و قرار همکاری با او گذاشت. بابک وثوقی به واسطه‌ی محمدرضا گلزار با صمد نیکخواه بهرامی، بسکتبالیست ایرانی، نیز آشنا شد و برای او تی شرت طراحی کرد. او همچنین با صمد که صاحب یک برند برای لباس‌های تیم بسکتبال می‌باشد، در زمینه‌ی طراحی لباس همکاری کرده است. رابطه‌ی بابک وثوقی و عرفان پایدار عرفان پایدار خواننده‌ی رپ و ساکن کالیفرنیا از دوستان نزدیک بابک وثوقی است و در یکی از آهنگ‌های خود به نام برنامه که در سال 1394 منتشر شده است، به لباس‌های بابک وثوقی اشاره کرده است. همچنین بابک وثوقی کارگردانی یکی از موزیک ویدیوهای عرفان پایدار به نام “دام” را انجام داده است.

گالری عکس‌های بابک وثوقی بابک وثوقی در کنار سامی بیگی و جی‌دال بابک وثوقی در کنار محسن مسلمان بابک وثوقی در کنار صمد نیکخواه بهرامی بابک وثوقی همراه با تیم UNITI گالری عکس‌های بابک وثوقیبابک وثوقی؛ طراح و مالک برند یونیتی (UNITI) –

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian