نویسندگان مد چه کسانی هستند

نویسندگان مد برقرارکننده ارتباط بین مردم و دنیای مد هستندکه مهارت های فوق العاده ای برای بیان از آخرین ترندها، اقتصاد مد، فشن شوها و کالکشن‌های جدید برندها را دارند. روزنامه نگاران مد میتوانند ; خبرنگاران، نویسندگان، ویراستاران، عکاسان، گزارشگران تلویزیونی یا منتقدان مد باشند.یک متخصص ممکن هست یک ،دو نوع یا بیشتر دو نوع از این کارها را انجام دهد. یا کمی از هریک از این شغل ها را انجام دهد و هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد.

نویسنده مد کیست

ابتدا نویسندگی مد را بررسی میکنیم . کار یک نویسنده مدوفشن ، شامل بررسی، نوشتن و گزارش در مورد رویدادها و اخبار مربوط به صنعت مد است. یک نویسنده می‌تواند برای مکان های مختلفی مانند مجله ، روزنامه مد، برنامه تلویزیونی ، سایت آنلاین یا فریلنسر همکاری کند. آن‌ها برای گزارش فشن شو ها و مراحل تهیه‌ی لباس‌ها سفر می‌کنند؛ و تمامی رویداد‌ها مهم را پوشش می‌دهند.

سردبیر مد کیست

یک سردبیر، نویسندگان مد را هدایت می‌کند. او تصمیم می‌گیرد چه موضوعاتی باید پوشش داده شود و در انتها نوشته‌ نویسندگان مد را اصلاح میکند و در ادامه ویراستارها مطالب را برای انتشار آماده میکنند. سفرهای آنها نسبت به نویسندگان کمتر است بیشتر کارشان را در یک دفتر ثابت انجام می‌دهند. آنها نیز مانند نویسندگان، می‌توانند برای تعدادی از انواع شرکت‌های رسانه‌ای کار کنند.

عکاسان مد کیست

عکاسان مد گزارش تصویری از رویدادهایی میدهند که نویسندگان مد بیان میکنند. آنها برای عکاسی در لوکیشن های متفاوت بسیار سفر میکنند. معمولا با یک سردبیر کار می‌کنند یا برای برندهایی که نیاز به رسانه دارند به عنوان یک عکاس مستقل کار میکنند.

روزنامه نگار تلویزیون

در کنار رسانه های دیجیتالی در فضای مجازی و مجلات و روزنامه ها صنعت مد از طریق برامه های تلوزیونی نیز گزارش ارائه میدهد. روزنامه نگاران تلوزیونی متن می‌نویسند، ویرایش می‌کنند و بخش‌های مد و نمایش‌ها را تولید می‌کنند. یک روزنامه نگار مدممکن است به عنوان مجری به کار خود بپردازد.

منتقد مد کیست

منقد مد به بررسی و نقد طراحی ها و اخبار مد میپردازد و به صورت کارشناسی شده به سوالات جواب میدهند و به نقد رویدادها میپردازند. آنها در مورد ران‌ وی‌ها، ترندهای جدید، طراحان خاص و استایلیست‌ها و لباس سلبریتی‌ها روی فرش قرمز نظر می‌دهند آن‌ها میتوانند به صورت آنلاین، برای رسانه‌های چاپی و یا تلویزیون کار کنند.

روابط عمومی

در مواردی افراد دارای تخصص نویسندگی مدبهطور متفاوتی بارسانه‌ها کار میکنند.طراحان و کمپانی‌های برند لباس بامتخصصان روابط عمومی همکاری میکنندو یک تصویر عمومی مثبت را ایجاد میکنند.

ویژگی مهم و مهارت‌های روزنامه نگاری مد

نویسنده به مهارت‌ها و صفات ویژه‌ای برای موفق بودن نیاز دارد. یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها صحبت کردن و نوشتن خوب است، یعنی باید روابط اجتماعی بالایی داشته باشید.و ایده‌ها و موضوعات پیچیده را به گونه‌ای که برای مخاطب قابل درک باشد، بنویسید. نویسندگان مد باید بتوانند در هنگام مصاحبه حس اعتماد خوبی را در طرف مقابل ایجاد کنند. و از آن‌ها پاسخ‌های مناسب را دریافت کنند. داشتن اطلاعات گسترده در زمینه‌ی فشن از دیگر الزامات این حرفه است.از دیگر صفات نویسندگان می‌توان به توانایی طراحی، داشتن خلاقیت، توجه به جزئیات، انعطاف پذیری و توانایی کار تحت فشار و ضرب العجل، اشاره کرد.پس توقع شغل بدون چالش را نداشته باشید.

روزنامه‌نگاری مد و اهمیت آن در صنعت مد

وقتی در سال ۱۹۴۷، کارمل اسنوکارمل اسنو، سردبیر هارپرز بازار، کالکشن کریستین دیور را نگاه جدید یا « New Look» لقب داد، اهمیت روزنامه‌نگاری مد نمی‌توانست بیشتر از این واضح باشد. در حالی که دیور مسئولیت سرهم کردن لوک‌های نمایش را بر عهده داشت، این اسنو بود که به این نکته اشاره کرد که چرا باید به لباس زیبای طراحی شده توسط دیور توجه کنیم.
روزنامه‌نگاری مد یا Fashion journalism یکی از مؤلفه‌های فشن مدیا، با تمرکز بر نویسندگی و عکاسی خبری است، که در طول قرن ۱۸ توسعه یافت به ویژه Cabinet des Modes، که به عنوان اولین مجله مد واقعی شناخته می‌شود. روزنامه نگاران مد بیشتر بر ترندها و رویدادها تمرکز می کنند و روابط خود را با طراحان و استایلیست‌ها حفظ میکنند. یک روزنامه‌نگار مد از تاریخچه مد آگاهی دارد و در ترندهای این صنعت به روز می‌ماند. روزنامه نگاران مد یا به صورت تمام وقت توسط یک نشریه استخدام می شوند یا مقالاتی را به صورت آزاد در آنجا ارسال می کنند.

وظیفه یک روزنامه نگار مد چیست؟

روزنامه‌نگار مد کسی است که در جمع ‌آوری اطلاعات از آخرین ترندها، طراحان و استایل‌های صنعت مد تخصص دارد.
بیشتر مردم روزنامه نگاران را نویسنده می دانند، اما روزنامه نگاران مد همچنین ممکن است برای کانال های تلویزیونی و یوتیوب، پادکست ها، نمایش های رادیویی و شرکت های تبلیغاتی و همچنین رسانه های آنلاین و سنتی از جمله وبلاگ ها، مجلات و روزنامه ها محتوا تولید کنند. به‌عنوان یک روزنامه‌نگار مد باید از آخرین اخبار و ترندهای این صنعت مطلع شوید و در این مورد به شیوه‌ای سرگرم‌کننده و جذاب به مخاطبانتان گزارش دهید، همچنین باید تحقیقات گسترده ای انجام داده و نظرات خود را در مورد موضوعات و نگرانی های صنعت مد مانند پایداری، اخلاق و مسائل جنسی بنویسید. یک روزنامه نگار مد باید کار تحقیقاتی عظیمی انجام دهد و در مورد روندهای اخیر و همچنین قدیمی تحقیق کند.

برای تبدیل شدن به یک روزنامه نگار مد به چه مهارت هایی نیاز هست؟

برای اینکه یک روزنامه نگار موفق مد باشید، به مهارت های نوشتاری عالی و توانایی نوشتن سریع، مختصر و با استعداد نیاز دارید. شما همچنین باید واقعاً به مد علاقه داشته باشید و ایده روشنی از استایل خود را بیان کنید.
مد، مانند هنر، ذهنی است، بنابراین مهم است که یاد بگیرید از انواعاستایل ها قدردانی کرد و آن را درک کنید تا بتوانید آنها را خلاقانه و با دید مثبت توصیف کنید، حتی اگر آن چیزی نباشد که خودتان انتخاب می کنید.
علاوه بر داشتن مهارت های ارتباطی عالی، باید به جزئیات نیز توجه داشته باشید. طراحان اغلب از نمادهای ظریف در طرح های خود استفاده می کنند که فقط افراد با دانش کافی در این صنعت می توانند آن را تفسیر کنند.
همچنین مدنویسان باید بتوانند ترندها را تجزیه و تحلیل کرده تا بدانند چه چیزی در حال حاضر محبوب است و درکالکشن های بعدی، مرتبط باقی خواهد ماند.
مانند بسیاری از مشاغل این روزها، داشتن مهارت های ابتدایی واساسی رسانه های اجتماعی یک ضرورت است. شما باید از تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی موجود برای تبلیغ کار خود، تبلیغ برندها و به‌روز نگه داشتن دنبال‌کنندگان خود از آنچه در صنعت اتفاق می‌افتد استفاده کنید. چرا برندها …
روزنامه نگاران مد ممکن است بیشتر وقت خود را صرف کار مستقل خود کنند، اما شما همچنین زمان زیادی را صرف کار با دیگران از جمله ویراستارها، نویسندگان دیگر، استایلیست ها و عکاسان خواهید کرد، بنابراین بسیار مهم است که با دیگران به خوبی کار کرده و با اعتماد به نفس و راحتی با افراد مختلف در یک محیط حرفه ای صحبت کنید.
ارتباطات همه چیز در این صنعت است، بنابراین این یک انتخاب شغلی ایده آل برای افراد بسیار درونگرا یا کسانی که با دیگران خوب کنار نمی‌آیند نیست. شما همچنین به شخصیتی کنجکاو و توانایی تفکر خارج از چارچوب نیاز دارید.

انواع روزنامه نگاری مد

اگر می خواهید در روزنامه نگاری مد کار کنید، تخصص های مختلفی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید:

گزارشگران مد و استایل

این نقش همان چیزی است که اکثر مردم وقتی به یک “روزنامه نگار مد” فکر می کنند تصور می کنند. این نویسندگان یا خبرنگاران بر ارائه آخرین روندهای مد از سوی طراحان در سراسر جهان، از جمله مجموعه های جدید و برندهای مورد توجه تمرکز می کنند. آنها همچنین رویدادهای مهم این صنعت مانند مراسم جوایز یا مصاحبه با افراد مشهور را پوشش خواهند داد.

ویراستاران مد

ویراستاران تمام محتوای یک نشریه را ایجاد و مدیریت می کنند تا مطمین شوند برای خوانندگانشان به روز، مرتبط، جالب و آموزنده است. آنها معمولاً مسئول استخدام و مدیریت نویسندگان دیگر نیز هستند. سردبیران همچنین مسئولیت فروش فضای تبلیغاتی و ویژگی های تبلیغاتی را بر عهده دارند تا که نشریه قادر به پرداخت هزینه های خود باشد.

عکاسان مد

عکاسان از نزدیک با ویراستاران مد کار می‌کنند و اغلب چیدمان‌ها و عکس‌های سرمقاله‌ای را برای مجلات و نشریه|‌های مد طراحی می‌کنند. عکاسان نه تنها به مهارت‌های خلاقانه و فنی نیاز دارند، بلکه با مدل‌هایی که جلوی دوربین ژست می‌گیرند نیز از نزدیک کار می‌کنند، بنابراین باید مهارت‌های گفتاری و مردمی عالی داشته باشند.

مد بلاگرها

وبلاگ نویسان مدواستایل و تولیدکنندگان محتوا معادل امروزی ستون نویسان مد هستند که در مورد استایل شخصی خود می نویسند و به خوانندگان توصیه می کنند که چگونه می توانند استایل خود را بهبود بخشند. وبلاگ نویسان مد اغلب «اینفلوئنسرهایی» در نظر گرفته می شوند که تأثیر زیادی بر لباس پوشیدن مردم دارند. با این حال، بسیاری از بلاگرهای مد به‌جای ایجاد فالوور و راه‌اندازی کسب‌وکار خود، به‌صورت مستقل برای وبلاگ‌های دیگر کار می‌کنند.

وظایف معمول یک روزنامه نگار مد

یک روزنامه نگار مد معمولاً وظایف مختلفی را به طور مداوم انجام می دهد تا از موفقیت نشریه ای که برای آن محتوا تولید می کند اطمینان حاصل کند. که ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• تحقیق در مورد آخرین اخبار و ترندها
• گزارش و نگارش مقاله
• مصاحبه با طراحان و تأثیرگذاران صنعت
• طراحی محتوا برای شبکه های اجتماعی
• هماهنگی عکسبرداری و رویدادها
• همکاری نزدیک با سایر نویسندگان، ویراستاران، سبک شناسان و عکاسان برای طراحی مقالات بصری جذاب
• توسعه روابط با برندها به منظور دریافت امتیازهای تبلیغاتی بیشتر یا دسترسی به کالکشن‌های جدید قبل از عرضه شدن
• عکسبرداری ادیتوریال مد برای همراهی با مقالات

تاثیر اینترنت بر روزنامه نگاری مد

با افزایش وابستگی جامعه به اینترنت، صنعت روزنامه نگاری به مراتب روان و سیال تر می شود. چاپ، از آنجایی که هزینه بیشتری دارد و سخت‌تر است، بسیاری از نشریات (مانند مجله Nylon) روی یک نشریه دیجیتال تمرکز کرده اند. روزنامه نگاری دیجیتال فضای نامحدودی را در اختیار نویسنده قرار می دهد (به جای اینکه مقاله را مجبور کند در طرح مجله یا روزنامه قرار گیرد)، امکان پیوند به منابع خارجی و تعداد زیاد تصاویر را نیز فراهم می کند. یکی دیگر از مزایای عمده رسانه های دیجیتال به روز رسانی و یا /اصلاح اشتباهات اطلاعات نادرست است.
مجلات بزرگ مد مانند Vogue، Elle، Marie Claire، Cosmopolitan و Paper Magazine با توجه به شروع عصر دیجیتال، مدل های کسب و کار خود را تغییر داده اند و علاوه بر چاپ، یک فضای آنلاین نیز ایجاد کرده اند. رسانه‌های اجتماعی همچنین به افزایش این پلتفرم‌های مجلات دیجیتالی کمک کرده‌اند و به آن‌ها اجازه می‌دهند بسیار تعاملی‌تر از گذشته باشند.

خلاصه:

بنابراین آینده روزنامه‌نگاری مد دقیقا چه خواهد بود؟ آنچه مسلم است این است که هیچ کس نمی تواند آینده را به طور مشخص پیش بینی کند. اما اگر کسی پاسخی داشته باشد، این نویسندگان و ویراستاران نوظهور کنونی، رهبران صنعت و اساتید روزنامه نگاری مد هستند که تغییرات اخیر را دیده اند و در کنار زمانه سازگار شده اند.
تا زمانی که به پوشیدن لباس‌ها و ابراز خلاقیت خود از طریق لباس ادامه دهیم، روزنامه‌نگاری مد هرگز از بین نخواهد رفت. روزنامه نگاری مد، در حالی که یک حوزه حرفه ای همیشه در حال توسعه است، برای نسل های آینده نیز ادامه خواهد داشت. این زمینه خاص بسیار پویا است
در مورد اینکه آینده روزنامه نگاری مد چیست؟ هیچ کس نمی تواند به طور کامل بگوید، و هیچ کس موافق این نیست که یک پاسخ صحیح وجود دارد. و شاید نکته همین باشد. روزنامه نگاری مد می تواند به طریق مختلف رشد کند و حرکت کند. اما یک چیز قطعی است: روزنامه نگاران مد باید در برابر تغییرات آغوششان باز باشند. مد به مطبوعات نیاز دارد و مطبوعات به مد نیاز دارند. این دو به طور بی پایان با یکدیگر در هم تنیده شده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian