مری فیلیپس

مری فیلیپس، از معروف‌ترین میکاپ‌آرتیست‌های جهان

میکاپ آرتیست‌ها هنرمندانی هستند که از ساده‌ترین نکات آرایشی، سبک‌هایی نوآورانه و تازه در گریم و آرایش خلق می‌کنند. اگر دوست دارید مشهورترین میکاپ آرتیست‌های سراسر جهان را بشناسید، در این مطلب برخی از آنها را معرفی کرده‌ایم.

تفاوت میکاپ آرتیست‌های بزرگ با آرایشگران عادی

میکاپ آرتیست بودن صرفا به دانستن نکات ریز و درشت آرایشی و پیاده‌سازی آنها نیست؛ بلکه نوعی هنر خلاقانه است که باید با ذائقه نسل‌های جدید ارتقا پیدا کند و به روز شود. تفاوت میکاپ آرتیست‌های بین‌المللی این است که از نکات معمول آرایش و گریم، سبک‌هایی جذاب و منحصربه‌فرد به وجود می‌آورند. برخی از مشهورترین میکاپ آرتیست‌های جهان را با هم ببینیم:

۱. بابی براون؛ میکاپ آرتیست شماره یک جهان

بابی براون

به جرأت می‌توان گفت هر فهرستی از بهترین میکاپ آرتیست‌ها در جهان را باز کنید، بعید است که نام بابی براون به‌عنوان هنرمند شماره یک آن نباشد. بابی تقریبا شناخته‌شده‌ترین میکاپ آرتیست در سراسر جهان است و اگر خودش را نشناسید، حداقل نام برندش بابی براون را شنیده‌اید. او مدیر عامل شرکت لوازم آرایشی خودش با عنوان بابی براون بود و البته از آن سمت کناره‌گیری کرده است. در حال حاضر، سردبیر مجله زیبایی The Today Show است.

بابی یک کارآفرین بسیار تأثیرگذار است که میلیون‌ها نفر او را به‌عنوان یک شخصیت انگیزشی قبول دارند. او ۹ کتاب نوشته و تجربیاتش را در زمینه زیبایی و هنر میکاپ در اختیار خوانندگان قرار داده است.

۲. لیزا الدریج؛ از معتبرترین میکاپ آرتیست‌های جهان

لیزا الدریج

تأثیر لیزا الدریج (Lisa Eldridge) در صنعت زیبایی غیرقابل انکار است. لیزا هم یکی از معتبرترین میکاپ آرتیست ها در سراس جهان است. شهرت او به ۲۰ سال پیش، زمانی که سبک آرایش سوپر مدل معروف سیندی کرافورد را انجام داد، برمی‌گردد. به جز آن، مجموعه‌ای از سلبریتی‌ها نظیر کیت وینسلت، کایرا نایتلی و اما رابرتز با او کار می‌کنند. لیزا در سال ۲۰۱۵ مدیر خلاق برند آرایشی لانکوم (Lancôme) شد و همکاری آنها واقعا عالی بود.

او بیش از ۲۰۰ میلیون مشترک در یوتیوب خود دارد که آموزش‌های میکاپ او را تماشا می‌کنند و به توصیه‌های زیبایی اطمینان‌بخش او درباره مراقبت از پوست و معرفی محصولات جدید که ارزش خرید دارند، توجه می‌کنند. لیزا کتابی با عنوان «نقاشی صورت: داستان آرایش» دارد که در آن تاریخ آرایش و میکاپ را بررسی کرده و دانش عمیق خود را در این زمینه نشان داده است.

لیزا در صفحه اینستاگرام خود ۲.۵ میلیون دنبال‌کننده دارد که برخی از آنها شامل افراد فوق‌العاده مشهوری نظیر اوا گرین و دوا لیپا هستند.

۳. سم فاین؛ نمادین‌ترین میکاپ آرتیست

سم فاین

سم فاین (Sam Fine) یکی از نمادین‌ترین میکاپ آرتیست‌ها در صنعت مد و زیبایی است. فهرست مشتریان او شامل نام‌های بسیار مشهور از ملکه لطیفه، تایرا بنکس، ایمان و نائومی کمپبل است. فاین اولین سخنگوی آفریقایی‌آمریکایی برند آرایشی رولون (Revlon) و کاورگرل کازمتیکس (Covergirl Cosmetics) بود.

۴. ریچارد تیلور؛ خالق گریم‌های ارباب حلقه‌ها

ریچارد تیلور

اگر فیلم ارباب حلقه‌ها را دیده باشید، گریم‌های خارق‌العاده کاراکترهای فیلم، آثار ریچارد تیلور هستند. ریچارد یکی از شناخته‌شده‌ترین میکاپ آرتیست‌ها در هالیوود و یکی از بنیانگذاران و مدیران شرکت‌های وتا (Weta) در ولینگتون است. او تاکنون ۵ جایزه اسکار، ۴ جایزه بفتا و بسیاری از جوایز معتبر دیگر را برنده شده است.

۵. لورا مرسیه؛ صاحب برند مشهور مرسیه

لورا مرسیه

لورا مرسیه یکی از بهترین میکاپ آرتیست‌های جهان و صاحب برند لوازم آرایشی، مراقبت از پوست و عطر لورا مرسیه (laura mercier) است. افراد مشهوری مانند ژولیت بینوش، جولیا رابرتز و سارا جسیکا پارکر، از مشتریان ثابت او هستند. البته لورا فقط کار میکاپ انجام نمی‌دهد، بلکه عکس روی جلد و سرمقاله بسیاری از مجلات محبوب مد در جهان را هم طراحی می‌کند.

۶. ماریو ددیوانوویچ؛ پادشاه کانتور

ماریو ددیوانوویچ

این مرد قدرت کانتورینگ را به تمام دنیا نشان داد و آن را به نوعی ترفند ضروری در میکاپ تبدیل کرد. ماریو یکی از افراد بسیار مورد اعتماد در بین افراد مشهور است و بش از ۶ میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد.

او در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی رازهایی از شاهکارهای بی‌نظیر و فوق‌العاده خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ماریو نقش مهمی در خط تولید لوازم آرایشی KKW Beauty متعلق به کیم کارداشیان داشته است.

۷. پت مک گراث؛ پیشکسوت افسانه‌ای میکاپ

پت مک گراث

پت مک گراث (Pat McGrath) یکی از پیشکسوت‌های افسانه‌ای میکاپ در صنعت زیبایی است. او به‌خاطر گریم‌های رنگارنگ و جسورانه‌اش به‌ویژه در دیور شناخته شده است. بسیاری از مجلات بین‌المللی مد مانند ووگ و نیز متخصصان صنعت مد و آرایش او را یکی از برترین میکاپ آرتیست‌های جهان می‌دانند.

پت در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام هم فعال است و در آن جزئیات کاملی از ظاهر جذابی که برای دیگران طراحی می‌کند قرار می‌دهد. بسیاری از افراد مشهور مانند جنیفر لوپز، جنیفر آنیستون، کاردی بی و مدونا را برای سینما و سایر عرصه‌های هنری آرایش کرده است. در حال حاضر مدیر خلاق شرکت لوازم آرایشی جهانی پراکتر اند گمبل (Procter & Gamble) است.

۸. هانگ وانگو؛ سلطان آرایش‌های دراماتیک و دودی

هانگ وانگو

هانگ وانگو (Hung Vanngo) از همان سنین جوانی اشتیاق خود نسبت به هنر در قالب آرایش و مد را نشان داده است. این هنرمند اصالتی ویتنامی دارد ولی در کانادا بزرگ شده است. هانگ استعداد و خلاقیت ذاتی‌اش را به مهارت حرفه‌ای تبدیل کرد و با آثار نمادینش توانست سلبریتی‌های خوش‌سلیقه و عکاسان برتر مد را به خود جذب کند.

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان این میکاپ آرتیست را به‌خاطر آرایش دودی چشم‌ها و میکاپ دراماتیک تحسین می‌کنند. او ویژگی‌های طبیعی چهره را با نکات ظریف زیبایی‌شناختی برجسته می‌کند. بسیاری از برندها از مارک جیکوبز گرفته تا لانکوم، ویکتورینوکس و کلوین کلاین او را سفیر جهانی محصولات خود می‌دانند.

سلنا گومز، ژیزل بوندشن و رزی هانتینگتون وایتلی فقط سه‌تن از افراد مشهوری هستند که در اینستاگرام او را دنبال می‌کنند. تعداد دنبال‌کنندگان او حدود ۲ میلیون نفر است.

۹. میشل برک؛ ترکیب نور و سایه و رنگ

میشل برک

میشل برک (Michele Burke) یکی دیگر از میکاپ آرتیست‌های فوق‌العاده ارزشمند در جهان است که با ترکیب نور و رنگ و سایه، گریم‌هایی جادویی خلق می‌کند. او تاکنون دو بار برنده جایزه اسکار شده و ۶ بار هم نامزد دریافت این جایزه بوده است.

۱۰. سر جان؛ خالق میکاپ‌های بیانسه

سر جان

سِر جان (Sir John) برخی از به یادماندنی‌ترین میکاپ‌های بیانسه، خواننده مشهور، را در دهه گذشته طراحی کرده است. شاید همین یک مورد برای مشاهده دستاوردها و خلاقیت‌های سر جان کافی باش. بااین‌حال، کارهای ارزشمند او صرفا به بیانسه محدود نمی‌شود و کیم کارداشیان، کارلی کلوس، اشلی گراهام، جوآن اسمالز و بسیاری دیگر، بارها برای میکاپ زیر دست او نشسته‌اند.

مشاوره‌های زیبایی سر جان مورد توجه بسیاری از شرکت‌های آرایشی پیشرو در این صنعت قرار دارد و سال‌ها یکی از مورداعتمادترین آرایشگران لورآل بوده است.

۱۱. بیلی بی؛ میکاپ آرتیستی خلاق و با استعداد

بیلی بی

بیلی بی (Billy B) استعداد و خلاقیت کم‌نظیری در زمینه میکاپ و مد و زیبایی دارد. او مشاور زیبایی در برند لوازم آرایشی لورآل است و از بزرگ‌ترین افتخارات او، همکاری با مجلات بین‌المللی مد و زیبایی مانند Elle، Harper’s Bazaar و Vanity Fair است. بیلی را می‌توان یکی از موفق‌ترین میکاپ آرتیست‌های جهان دانست.

۱۲. نام وو؛ ملکه آرایش‌های تازه و باطراوت

نام وو

نام وو (Nam Vo) به‌خاطر ظاهر دخترانه و جذابش معروف است. او اسرار و تکنیک‌های خود را برای ایجاد پوستی درخشان با هایلایت و آرایش براق در اختیار دنبال‌کنندگانش قرار می‌دهد. او به‌شکل مداوم در اینستاگرام ویدیوها و پست‌های آموزشی ارسال می‌کند و به سه میلیون دنبال‌کننده خود کمک می‌کند چطور پوستی بی‌عیب‌ونقص و عالی داشته باشند.

نام وو ملکه بلامنازع آرایش‌های تازه و باطراوت است. رزی هانتینگتون وایتلی و کایلی جنر از دنبال‌کنندگان او هستند.

۱۳. ریک بیکر؛ رکورددار جایزه اسکار

ریک بیکر

ریک بیکر یک میکاپ آرتیست نابغه است که نامش در کتاب رکوردهای جهانی گینس برای دریافت بیشترین جایزه اسکار در زمینه گریم و آرایش خلاقانه در هالیوود ثبت شده است. بیکر سابقه‌ای طولانی در گریم و میکاپ برای هنرمندان سینما دارد و از کارهای فوق‌العاده او، گریم کاراکترهای فیلم «گرگ آمریکایی در لندن» محصول سال ۱۹۸۱ است.

۱۴. گوچی وستمن؛ طرفدار محصولات دوست‌دار محیط زیست

گوچی وستمن

گوچی وستمن (Gucci Westman) یک میکاپ آرتیست بسیار برجسته و صاحب خط آرایشی آتلیه وستمن است که به‌دلیل محصولات زیبایی پایدار و دوست‌دار محیط زیست خود، شناخته شده است. از مشتریان گوچی می‌توان به جنیفر آنیستون، کامرون دیاز، ریس ویترسپون و درو بریمور اشاره کرد. او قبل از آرایشگری مدل بود و سال‌ها در رویدادهای مد معتبر مانند هفته مد نیویورک فعالیت داشته است. علاوه بر آن آثارش در حوزه میکاپ، در مجلات مد برجسته مانند ونیتی فیر، ووگ و هارپر بازار منتشر شده است.

گوچی در رسانه‌های اجتماعی هم فعالیت دارد و پست‌های آموزشی درباره میکاپ کلاسیک و درباره زندگی خانوادگی خود ارسال می‌کند.

۱۵. مری فیلیپس؛ مغز متفکر آرایش و زیبایی

مری فیلیپس

مری فیلیپس مغز متفکر میکاپ است. او آرایش‌های جذاب و درخشانی برای افرادی مانند هیلی بیبر، کندال جنر و جنیفر لوپز انجام داده است. پیج اینستاگرام او شامل نکات و تکنیک‌های حرفه‌ای درباره میکاپ و آرایش است.

۱۶. مری گرینول؛ آرایشگر پرنسس دایانا

مری گرینول

مری گرینول یکی از میکاپ آرتیست‌های کهنه‌کار جهان است که چهره برخی از نمادین‌ترین زنان جهان مانند پرنسس دایانا و کیت بلانشت را در کنار ستارگان جدیدتری مانند سونام کاپور و آماندا سیفرید میکاپ کرده است.

۱۷. استن وینستون

استن وینستون

نبوغ استن وینستون (Stan Winston) در زمینه گریم و میکاپ هم در هالیوود و هم در جهان زبانزد است. از کارهای او می‌توان به گریم فیلم‌هایی مانند پارک ژوراسیک، ترمیناتور، درنده، آواتار و آیرون من اشاره کرد.

۱۸. میلا مورالس

میلا مورالس

میلا مورالس به‌عنوان یکی از میکاپ آرتیست‌های ریحانا است. آرایش او را در مراسم مت گالا سال ۲۰۰۹ یادتان هست؟ آن چهره را مورالس برایش طراحی کرده بود. به جز ریحانا، ده‌ها چهره نمادین روی فرش قرمز را او میکاپ کرده است. در اینستاگرام او می‌توانید آرایش‌های فوق‌العاده او را روی چهره مشتریانش ببینید.

۱۹. کیت لی

کیت لی

شارلیز ترون عاشق کارهای کیت لی است. لی میکاپ آرتیست بریتانیایی الاصل برند شنل است که آثار خود را در اینستاگرام منتشر می‌کند. پست‌های ارسالی او پر از عناصر زیبایی‌شناختی هستند و نکاتی فوق‌العاده درباره میکاپ در خود دارند. افراد مشهوری مانند شارلیز ترون، امیلیا کلارک و رز بایرن از مشتریان او هستند.

۲۰. امیلی چنگ

امیلی چنگ

اگر فهرست مشتریان امیلی چنگ (Emily Cheng) شامل یارا شهیدی، باربی فریرا و مایا هاوک را ببینید، تصور می‌کنید فهرست بازیگران سریال بعدی HBO هستند! امیلی چنگ بر میکاپ‌های ملایم تمرکز دارد و مرتبا آموزش‌هایی را درباره میکاپ در خانه در صفحه اینستاگرام خود منتشر می‌کند.

سخن پایانی

میکاپ آرتیست‌ها نقش بسیار مهمی در صنعت مد و زیبایی ایفا می‌کنند. از سوپرمدل‌های کت‌واک گرفته تا بازیگران سینما و تلویزیون، همگی به میکاپ آرتیست‌ها متکی هستند. درواقع اگر آنها نبودند، هیچ‌یک از افراد مشهور روی فرش قرمز یا سایر مراسم‌های مهم نمی‌درخشیدند. در این مطلب، با برخی از مشهورترین میکاپ آرتیست‌ها در سراسر جهان آشنا شدیم. افرادی که علاوه بر آرایش سلبریتی‌ها، در رسانه‌های اجتماعی هم فعالیت دارند و به‌شکل مداوم، آموزش‌هایی درباره هنر میکاپ و روش‌های مراقبت از پوست ارائه می‌دهند.

شما کار کدام‌یک از میکاپ آرتیست‌هایی را که معرفی کردیم بیشتر دوست داشتید؟ آیا شما میکاپ آرتیست معروفی را می‌شناسید که از قلم انداخته باشیم؟ لطفا او را در دیدگاه‌ها به ما معرفی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian