پس از دیدن جدیدترین‌های پرادا، فندی، مکس مارا و تام فورد در روز پنجشنبه، جمعه ۲۲ سپتامبر، روز بزرگ میلان است

هفته مد میلان: امپراتوری مد در ایتالیا

هفته مد میلان از چهارشنبه آغاز شد و قرار است شش روز با نمایش برترین نام‌های مد ایتالیایی ادامه داشته باشد. برای اولین مجموعه، مدیر خلاق جدید گوچی را خواهیم دید. مجموعه‌ای که بیشترین کنجکاوی را به خود جلب کرده است.

تقریبا ۷۰ نمایش در این شهر شمالی ایتالیا برنامه‌ریزی‌ شده است، در این میان نام‌های بزرگی چون فندی، پرادا، ورساچه، دولچه و گابانا، بوتگا ونِتا و جورجیو آرمانی، مجموعه‌های زنانه بهار و تابستان ۲۰۲۴ خود را به نمایش می‌گذارند.

پس از دیدن جدیدترین‌های پرادا، فندی، مکس مارا و تام فورد در روز پنجشنبه، جمعه ۲۲ سپتامبر، روز بزرگ میلان است. سه بعدازظهر به‌وقت محلی، گوچی ستاره‌هایش را به روی سکو می‌فرستد و چند ساعت بعد مدل‌های ورساچه جدیدترین مجموعه این خانه مد را نمایش می‌دهند. شنبه روز دولچه گابانا است و ستاره روز یکشنبه بدون شک جورجیو آرمانی خواهد بود.

در این میان، مردم نمایش جمعه گوچی، هیجان‌انگیز‌ترین بلیت شهر را جست‌و‌جو می‌کنند، این رونمایی اولین نمایش زیر نظر مدیر هنری جدید، ساباتو د سارنو، خواهد بود.

ساباتو د سارنو، یک مدیر ایتالیایی که پیش‌ازاین بر مجموعه‌های مردانه و زنانه والنتینو نظارت داشت، در ژانویه انتخاب شد تا جایگزین الساندرو میکله، طراح موفق و پرآوازه گوچی، شود.

این خانه مد افسانه‌ای که متعلق به گروه لوکس فرانسوی کرینگ است، امسال به دلیل رکود فروش، شاهد جدایی مارکو بیزاری، مدیر اجرایی معتبر خود، نیز بوده است.

هفته مد میلان با حضور چهره‌های جدید دیگری نیز درخشان است. «تام فورد» برای اولین بار به میلان آمد و مجموعه‌ای تحت نظارت پیتر هاوکینگز را به نمایش گذاشت. همچنین، اولین مجموعه سیمون بلوتی به‌عنوان مدیر طراحی در بالی نیز به نمایش درخواهد آمد.

درمجموع، ۷۶ ارائه و ۳۳ رویداد در این هفته برگزار می‌شود. به‌عنوان‌مثال، مونکلر مجموعه جدید خود را با همکاری فارل ویلیامز، آهنگساز و خواننده مشهور که وارد تجارت طراحی لباس شده است و اولین کار خود را برای لویی ویتون در ماه ژوئن در پاریس انجام داده، ارائه داد.

همچنین دیزل نیز با تکرار ابتکاری که سال گذشته با موفقیت آزمایش کرد و به مردم عادی اجازه حضور در نمایش داد، نمایش خود را برگزار کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، با توجه به داده‌های اتاق ملی مد ایتالیا، فروش در صنعت مد در شش ماه اول سال ۲۰۲۳، ۷ درصد افزایش داشته است. کارلو کاپاسا، رئیس اتاق ملی مد ایتالیا، اعلام کرده است که انتظار می‌رود فروش سالانه با توجه به رشد مدل‌های مختلف به بیش از ۱۰۳ میلیارد یورو (۱۱۰ میلیارد دلار) برسد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که صادرات نیز در سال جاری ۶ درصد افزایش یابد. در حقیقت صادرات به چین و ژاپن، از ژانویه تا مه، بیش از ۱۸ درصد افزایش داشته است.

ماتئو زوپاس، رئیس آژانس تجارت و سرمایه‌گذاری ایتالیا، تاکید کرد که عبارت «ساخت ایتالیا» همچنان قوی و تاثیرگذار است و بیان کرد: «در مقایسه با رشد کلی صادرات ایتالیا در پنج‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ که به میزان ۴.۸ درصد بوده است، صادرات مد در همان دوره ۷.۴ درصد و مد زنانه ۱۱.۴ درصد افزایش‌ یافته است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian