برندهای جواهرات بسیاری در دنیا وجود دارند که برای صاحبان قدرت در زمان خود طراحی‌های خاص و منحصر به فردی انجام دادند. اما هیچ یک مانند شرکت‌هایی که با وجود گرانقیمت بودن محصولاتشان برای تمام اقشار جامعه مناسب هستند، پایدار و ماندگار نبوده‌اند.

در سال 1896 سالومون آرپلز و آلفرد ون کلیف با همکاری یکدیگر برندی پر از شکوفه‌های بهاری و شگفتی را پایه گذاشتند. شکوفه‌هایی خاص که باعث می‌شود لبخند بر لب همه بنشیند و از تعجب دهان به تعریف و تمجید بگشایند.

طراحی جواهرات ون کلیف و آرپلز

با گفتن کلمات ون کلیف و آرپلز، کاراکترهای دراماتیک و شخصیت‌های رمانتیک در ذهن می‌آیند که در واقع این برند همیشه نماد و امضای آنها خواهد بود. شگفتی که این برند در مخاطب خود به وجود می‌آورد او را به خرید دوباره و تجربه مجدد این احساس ترغیب می‌کند.

منابع الهام عجیبی که طراحان ون کلیف و آرپلز برای کالکشن‌ها و محصولات برند خود در نظر می‌گیرد، خود به تنهایی نشان از خلاقیت و ریزبینی طراحان عاشق این برند است. در کالکشنی که برای این فصل ارائه شد، همواره قلب و گل در ترکیب با یکدیگر بکار گرفته شده است تا زیبایی عشق در نگاه را بیشتر نمایان کند.

جواهرات با الهام از ماه تولد

مخاطبی که عشق را برای خود ارزش می‌داند و می‌خواهد از ابراز آن به شکلی تکراری و معمول امتناع می‌کند و می‌خواهد داستان زیبای خود را به اصیل‌ترین و جالب‌ترین وجه آغاز کند، یکی از بهترین انتخاب‌هاست. فردی که می‌خواهد معشوقش، هدیه را همواره همراه خود داشته و در موقعیت‌های متفاوتی از آن استفاده کند و شیک به نظر برسد، آن را در نظر می‌گیرد.

جواهرات گرانقیمت و لوکس

عشق در برند ون کلیف و آرپلز، نمودهای بسیاری دارد. گاهی، تعهد و علاقه‌ای که نمی‌خواهد به دیگران اعلام کند؛ گاهی، برای خاطره سازی و شروعی جدید؛ گاهی، برای یادآوری خاطره‌ای شیرین؛ گاهی، نشان از علاقه‌ای مشترک و گاهی، نشانی از جنس محبت پدر و فرزندی به خود می‌گیرد.

جواهرات ون کلیف و آرپلز

منابع الهام ون کلیف و آرپلز محدود به اشکال معمول عشق نیست؛ نمادهایی که برای هر انسانی شیرین است و همراه طمع عسلی  خاطره دارد، مانند موج دریا، ستارگان آسمان و حیوانات نیز به خوبی در این برند استفاده شدند. دانه‌های برف که زیبایی خارق‌العاده‌ای دارند و با نوع نگاه هر فرد معنی متفاوتی به خود می‌گیرد یکی از بهترین طراحی‌های این برند برای طراح و خریدار آن در دنیا است.

طرح دانه برف بر روی زینت آلات و اکسسوری

اما مهم‌تر از همه ساعت‌هایی که با توجه به جزئی‌ترین نکات در این برند ساخته می‌شوند را نمی‌توان نادیده گرفت. منابع الهام ساعت‌های مچی این برند گل‌ها و گیاهان هستند. سنگ‌های جواهر به زیبایی، شکلی که یادآور گل است کنار هم چیدند، اما این کالکشن گل‌ها تکراری و خسته‌کننده نمی‌شوند.

ساعت با طرح ستارگان

ساعت‌های ون کلیف و آرپلز تنها منبع الهامشان گل‌ها و طبیعت روی زمین نیست؛ صورت‌های فلکی و افلاک هم در طی این سال‌ها همواره الهام‌بخش آنان بوده است؛ این موضوع از چند ساعتی که در کالکشن‌ها با نمایی از آسمان شب وجود دارد، مشخص است. سیارات و نحوه قرار گرفتن آنان در کهکشان در صفحه‌ها بر روی مچ دست بسیار زیباست.

ساعت ون کلیف و آرپلز

انتخاب صورت‌های فلکی و ستاره‌ها، هم عاشقانه است. صورت فلکی اسب به دقت و با جزئیات به تصویر کشیده شده است؛ معشوق می‌تواند با در نظر داشتن ماه و یا سال آشنایی صورت فلکی متناسب با آن را تهیه کند. صورت فلکی شیر نیز از پر طرف‌دارترین ساعت‌های این برند است که نشان از قدرت صاحب آن دارد.

سنجاق‌های سینه بانوی بالرین به ظرافت تمام طراحی شده است. در تمام انواعی که تابه‌حال با حرکات باله تولید شده است به این زیبایی نبوده اما انحصار و زیبایی هر کدام به تنهایی خیره‌کننده است و نمی‌توان نام تکراری بر آن نهاد. دقتی که در ساخت این سنجاق‌های تزئینی بکار رفته است؛ نشان از قشنگی‌های زنانه و شوق آنان هدف قرار داده است.

سنجاق سینه بانو بالرین

انگشتر و حلقه‌های این برند نیز از جمله پرفروش‌ترین هدیه‌هایی است که می‌توان با آن پیشنهاد ادامه زندگی با شریکان یا درخواست ازدواج به آنان را داد؛ البته این برند به صورت تخصصی در حوزه ساخت و طراحی اکسسوری‌های بانوان فعالیت دارد و نمی‌توان تصور کرد که اگر برای آقایان و کودکان نیز خط تولیدی داشت؛ شاهد چه شگفتی‌هایی بودیم.

انگشتر وان کلیف و آرپلز

آلفرد ون کلیف و سالومون آرپلز از موفق‌ترین برندهای لوکسی بودند که برای بسیاری از خانواده‌های سرشناس و سلطنتی جواهرات خاص طراحی کردند. تاج زمردین و الماس نشان معروف فرح پهلوی از جمله آن‌ها بوده است. طراح این برند پیشنهاد طرح این تاج را داد و خواست که حتماً جواهر نشان باشد تا ثروت و جایگاه ملکه را به رخ حاضران و بینندگان بکشد.

تاج فرح پهلوی

ست تاج و گردنبند و گوشواره از جنس طلا و پلاتینیم که فلزی ارزشمندتر و گران‌بهاتر از طلا شناخته شده است، ساخته شود. از جمله سنگ‌های گران‌بهایی که در مواد اولیه این تاج سفارشی استفاده شده است؛ سنگ جواهر زمرد است که هوشمندانه انتخاب شد تا نشان از محبت پرشکوه ملکه به مردم سرزمینش و عشقی پرشور همراه شاه در اولین روز تاج‌گذاری او به عنوان ملکه در مراسم استفاده شود، حتی نماد پایداری و استواری در رابطه‌ها در تمام سنگ‌هایی که ارزشمند هستند، زمرد سبز است.

جنبه دیگر انتخاب این سنگ زمرد، پیام ابدیت و جاودانگی آن است که به مخاطب القا می‌شود. در سال 1346 شمسی، این تاج همراه زمردها و مرواریدهای خاص و الماس‌هایی با سایه‌های زرد رنگ در ایران توسط جواهرسازان برند ون کلیف و آرپلز؛ ساخته شد. این تاج از بهترین طراحی‌های آنان در سطح خانواده‌های سلطنتی و درباریان سخت‌پسند در تمام کشورهای جهان است.

تاج فرح پهلوی طراحی ون کلیف و آرپلز

کلکسیونی از سنگ‌های قیمتی و گران‌بهایی که در این تاج بکار رفت محدود به الماس و زمرد یا مروارید نیست؛ یاقوت‌ها و برلیان‌هایی که زیبایی و ظرافت را به آن اضافه کرده نمی‌توان نادیده گرفت. مجموعه این سنگ‌ها و بدنه آن باعث شد تا وزن این تاج نزدیک به 500 گرم برسد که در نوع خود کم‌نظیر است.

برندی که آلفرد ون کلیف و سالومون آرپلز پایه‌های آن را در اواخر قرن 19 گذاشتند، هنوز پا برجاست. هویت این برند انحصار در تولید محصولات برای افراد خاص است. این برند حاضر به انجام تبلیغات زیاد نیست زیرا افرادی که توان خرید از این برند را دارند، دنبال‌کننده تبلیغات عمومی نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian