برندهای گرون قیمت و تجملاتی با معیارهای مختلفی مقایسه میشن. 

محبوبیت، گرون تر بودن، ارزش خالص بیشتر، مهم ترین معیارهایی هستند که میتونیم با دونستنشون، یک کمی این برند هارو بهتر بشناسیم. 

درحالی که درسال 2020 گوچی بیشترین محبوبیت رو بین همه برندهای مجلل داره، لویی ویتان بیشترین ارزش خالص رو داره. 

اما ارزش خالص یک برند، برتر بودن اون برند رو معین میکنه. 

ارزش برند، چند معنی داره، یکی از معمول ترین تعریف هایی که برای ارزش یک برند میشه استفاده کرد اینه که “خریداران برند شما، چقدر به شما وفادار هستن، آیا به خاطر برند شما مایل به پرداخت هزینه بیشتر هستن؟” 

بهترین مثال برای این نوع ارزش، تفاوت برند کمپانی اپل و بقیه کمپانی های مشابه هست. همه برندهای وسایل دیجیتال، محصولاتی با ویژگی ها و امکانات معمولا یکسان تولید می کنند. وقتی دو گوشی موبایل رو به روی شما قرار گرفتن و هردو کاملا یکسان هستن؛ ولی گوشی موبایل فلان برند، 300 دلار و گوشی موبایل اپل، 1000 دلار هست، منطقیه که شما 300 دلار رو پرداخت کنید و از فلان برند خرید کنین، اما اینکه شما حاضرید 700 دلار بیشتر بپردازید تا گوشی اپل رو بخرید فقط چون به برند اعتماد دارید و بهش وفادارید، این به نوعی ارزش اپل رو بالاتر میبره. 

یا اینکه تو دست شما دو قوطی نوشابه هست، یکی کوکاکولا به قیمت 2 دلار و اون یکی یک مارک متفرقه به قیمت 1 دلار هست. هردو نوشابه هستن و هیچ فرقی نمیکنن، پس شما باید اونی که قیمت کمتری رو داره بخرید، اما شما حاضرید 1 دلار بیشتر بپردازین تا کوکاکولا رو بخرید. 

اما نوع دیگه حساب کردن ارزش یک برند، اینه که اگر صاحب اون برند تصمیم بگیره، اون برند رو بفروشه، شامل دارایی کلی، ساختمون و فروشگاه ها و مالکیت معنوی1 ، چه قیمتی بهش پرداخته میشه. البته گردش مالی آینده و حال اون برند هم محاسبه میشه. 

مالکیت معنوی خلاقیت اصلی صاحب برنده که باعث شد اون برند، اینی بشه که الان هست 

حالا با توضیح همه اینها، در سال 2020، ارزشمندترین برندهای تجملاتی به این ترتیب هستن: 

  1. لویی ویتان – Louis Vuitton (درامد کلی 15 میلیار دلار) 
  • نیویورک 
  • سنگاپور 
  • لاس وگاس 

لویی ویتان برندیه که به کیف دستی های خاصش معروفه. همه کیف هایی که این برند تولید میکنه، با دست ساخته شدن و ساخته شدن این کیف ها تقریبا یک هفته طول میکشه. درآخر هرفصل، اگریک محصول فروخته نشده باشه، به کارخونه برمیگرده و اونجا کاملا از بین برده میشه، تا ارزش یک آیتم کم نشه و کلاس برند حفظ بشه. کیف های لویی ویتان، ضدآب و ضدآتش هستن و قیمت بالای این کیف ها هم به همین دلیله. 

با وجود شیوع ویروس کرونا در سال 2020، برند فرانسوی لویی ویتان، به خاطر خدمات و فعالیت بیشتر، ارزش خودش رو به شدت بالا برد. هرچند لویی ویتان در سال 2019 هم ارزشمند ترین برند تجملاتی بود. 

 طبق گزارش BrandZ، برند لویی ویتان با افزایش 10% از سال 2019، در حال حاضر رتبه اول رو با ارزش 51,777 میلیون دلار به خودش اختصاص داده. 

  1. شنل – Chanel (درامد کلی 13.7 میلیارد دلار) 
  • فرانسه 
  • استرالیا 
  • هنگ کنگ 

محصولات برند شنل، شامل انواع لباس، عطر، جواهرات، ساعت و کیف دستیه. این برند به عطر No° 5 و کت دامن هاش معروفه. این برند 111 سال پیش توسط گبریل شنل به وجود اومد و هنوز بعد از گذشت 50 سال از مرگش، این برند ارزش و جایگاهشو حفظ کرده. از چهره های شناخته شده برند شنل، کارل لاگرفلد هست. 

این برند فرانسوی که دارای ارزش 36,120 میلیون دلاره، حتی با افت 2% از سال 2019، رتبه دوم رو در بین برند های تجملاتی داره. 

  1. اِرمز – Hermès (درامد کلی 7.7 میلیارد دلار) 
  • ژاپن 
  • هنگ کنگ 
  • هلند 

برند تجملاتی فرانسوی اِرمز، کارش رو از ساختن زین اسب و هارنس شروع کرد. اسم این برند از خدای سرعت و پیام رسان یونانی، هرمس، گرفته شده. کیف های معروف بیرکین اِرمز که به احترام و یاد جِین بیرکین ساخته شدن و بقیه کیف دستی های این برند، دست ساز هستند و قیمت بالای اونا به خاطرهمین و نوع خاص دوخت اونا که بیش 2 قرن قدمت داره هست. 

این برند 177 ساله، با تولید محصولات چرم، لوازم جانبی روزانه، عطر، زیورآلات، ساعت و موارد دیگه محبوبیت زیادی داره. اِرمز با 33,008 میلیون دلار ارزش، درمقایسه با سال 2019 رشد 7% داشته. 

  1. گوچی – Gucci (درامد کلی 10.8 میلیارد دلار) 
  • نیویورک 
  • چین – شانگهای 
  • لاس وگاس 
  • ژاپن – توکیو 
  • چین – پکن 

این برند ایتالیایی کارش رو از فلورانس ایتالیا شروع کرد. 

شخص اصلی پشت این برند “گوچیو گوچی” بود و لوگوی گوچی که ترکیبی از دو G هست به همین دلیله. این برند کارش رو با ساختن چمدون های چرم باکیفیت شروع کرد و الان هم کیف دستی ها و کیف سامسونت های گوچی از پرفروش ترین محصولات این برند هستن. 

 محصولات این برند شامل لوازم آرایشی، کیف دستی، عطر، وسایل دکوری، اکسسوری و لباس آماده هست. این برند با 27,238 میلیون دلار ارزش در سال 2020، رشد 8% از سال 2019 داشته. 

  1. رولکس – Rolex (درامد کلی 5.2 میلیارد دلار)  
  • دالاس – تگزاس 
  • نیویورک 

رولکس، برندی که به عنوان “تنها برندی که ساعت هاش اهمیت داره” شناخته میشه، 115 سالشه. ساعت های این برند همه دستساز هستن و ساخت هر ساعت، یک سال طول میکشه. این ساعت ها از استیل 904L ساخته میشن که از بقیه استیل هایی که برند های دیگه استفاده میکنن گرون قیمت تره و در برابر خوردگی، زنگ زدگی و حفره شدن، مقاومه. گرون قیمت ترین ساعت رولکس با قیمت 17.75 میلیون دلار فروخته شد. از ساختمون مرکزی رولکس که نگهدارنده شمش هایی از طلا به قیمت 1 میلیون دلار هست به شدت حفاظت میشه. این حفاظت به شکل اسکن اثرانگشت و عنبیه افراد داخل، درهای فوق امنیتی ضدسرقت مخصوص بانک ها و کامیون های بی نام و نشون مسلح برای جابه جایی قطعه های ساعت ها انجام میشه. 

این برند سوئیسی با 7,433 میلیون دلار ارزش خالص، افت 11% در مقایسه با سال 2019 داشته. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian