بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به یک ابزار مهم برای برنامه ها و پلتفرم های مد تبدیل شده اند: پیش بینی می شود که بازار جهانی مد آنلاین تا سال آینده به ۸۷۲ میلیارد دلار افزایش یابد و ۷۴ درصد از مصرف کنندگان برای کمک به تصمیم گیری‌هایشان در خرید به شبکه‌های اجتماعی تکیه می‌کنند.تمرکز صنعت مد بر سبک زندگی، زیبایی شناسی و فرهنگ است که به بازاریابان فرصت کافی می‌دهد تا از رسانه‌های اجتماعی برای رشد، افزایش وفاداری برند و هدایت ترافیک اینترنت به برنامه‌های کاربردی تلفن همراه استفاده کنند.

علاوه بر این، برندهای مد پیشرو قدرت بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را در چندین کانال ثابت کرده‌اند . به عنوان مثال، خرده فروش آنلاین ASOS بیش از ۱۰ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام، ۶٫۷ میلیون در فیس بوک و یک میلیون دیگر در توییتر دارد.

میتوانید در مقاله های مارکتینگ درباره بازاریابی مد و راه های موفقیت در آن چیست؟ بیشتر بخوانید.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی اکنون یک استاندارد صنعتی برای برندهای مد است. مهم است که از این فضای آنلاین استفاده کنید و مطمئن شوید که با رقبای خود همگام هستید. اجرای یک استراتژی جامع رسانه‌ای برای برنامه مد شما مزایای زیادی خواهد داشت. این شامل موارد زیر است:

• آگاهی از برند را افزایش دهید: حتی اگر از رسانه های اجتماعی برای فروش مستقیم محصولات استفاده نمی کنید، داشتن یک حضور سازماندهی‌شده در یک پلتفرم برای ایجاد آگاهی و وفاداری به برند عالی است.

• با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید: به روز بودن و آگاهی از آخرین ترندها و رهبری فکری مرتبط با مد، به ایجاد ارتباط نزدیکتر با مخاطبان و ایجاد پیروانی مشتاق کمک میکند. یک دیدگاه تجاری به روز رسانی شده توسط فیس بوک نیز بر اهمیت برجسته کردن ارزش‌های برند شما تأکید می‌کند، زیرا مصرف‌کنندگان اکنون انتظار دارند که فردیت آنها بهتر مورد توجه قرار گیرد: «حدود ۴۳ درصد از خریداران مد ۱۸ تا ۳۴ ساله ایالات متحده، می‌گویند که برندی را ترجیح می‌دهند که اخلاق و ارزش های آنها را به اشتراک می گذارد.»
• خدمات مشتری برتر: اگر کاربران شما از قبل در رسانه‌های اجتماعی فعال هستند، ممکن است ترجیح دهند با پشتیبانی مشتریان شما در پلتفرم مورد نظر خود ارتباط برقرار کنند. فعال کردن کاربران برای ارتباط با تیم شما به روش دلخواه خود، خدمات برتری را به مشتریان شما ارائه می دهد که به نفع تصویر برند و بازخورد مثبت به شما خواهد بود.
• اجرای برنامه‌های تبلیغاتی: از رسانه‌های اجتماعی می‌توان برای بازاریابی پولی استفاده کرد و به یک بازاریابی رسانه‌های اجتماعی موفق رسیده؛ حضور چشمگیر در آن پلتفرم به شما در دستیابی به اهداف شرکت کمک می‌کند. همچنین می توانید به فالوئران خود با معاملات و پیشنهادات منحصر به در پلتفرم های رسانه های اجتماعی پاداش دهید.
• ترافیک را به برنامه تلفن همراه خود هدایت کنید: رسانه‌های اجتماعی فرصت‌های زیادی برای هدایت ترافیک به وب‌سایت و برنامه تلفن همراه شما فراهم می‌کنند. علاوه بر افزایش ترافیک به صفحات محصول، می توانید مخاطبان بیشتری را برای دیدن وبلاگ رسمی خود، لوک بوک‌ها(look books) و صفحات لندینگ برای پیشنهادات و فروش‌های ویژه به دست آورید. تبلیغ اپلیکیشن موبایل خود در رسانه های اجتماعی نیز می تواند راه موثری برای افزایش نصب آن باشد

بسیاری از این عوامل به تأثیر رسانه های اجتماعی بر رفتار ما برمی گردد. Steff Yotka, سردبیر پلتفرم های نوظهور در مجله Vogue,در مقاله خود «چگونه رسانه های اجتماعی مد را در دهه ۲۰۱۰ متحول کردند»، افزایش نفوذ رسانه های اجتماعی را به طور خلاصه تعریف کرد. استف توضیح می‌دهد که «اگر تأثیرگذاشتن(influence) ناملموس یا گمانه‌زنی به نظر می‌رسد، مانند حبابی که هر لحظه ممکن است بترکد، اینچنین در نظر بگیرید: که بیش از یک میلیارد نفر به صورت ماهانه از YouTube، WeChat، Facebook، Instagram و Reddit استفاده می‌کنند.

هر ماه صدها میلیون نفر وارد اسنپ چت، توییتر و ویبو می شوند. ۱۳ میلیون کاربر ماهانه از Depop بازدید می کنند.و در نهایت به عنوان یک گروه، ماهانه ۸۵ میلیون پیام ارسال می کنند و آنها را دنبال می کنند.»
برای درک بهتر این موضوع، او خاطرنشان می کند که «حدود ۶۰ تا ۶۵ میلیون نفر باید به شما رأی دهند» تا رئیس جمهور ایالات متحده شوید. بنابراین با استفاده درست از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خیلی راحت میتوانید به پیشرفت برند خود کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian