چه چشم های بلورین و درخشان آنها باشد، چه شخصیت های نمایشی یا گفته های ستودنیشان، چیزی در مورد انیمیشن ها وجود دارد که به داستان ها و شخصیت های آنها اجازه می دهد تا بدون پرداخت کرایه در قلب ما زندگی کنند.

هنر محبوب انیمیشن و مانگای شرقی طی سالهای گذشته طرفداران بسیاری پیدا کرده و باعث شده تا مورد توجه صنعت مد قرار بگیرد. مد با استفاده از خلاقیت در مجموعه ها و همکاری ها, توجه اش را به روحیه ی جوان انیمیشن معطوف کرده است و عناصری از هنر را در خود جای داده و وقتی به سمت مخاطب جوان می رود حس سرزندگی می دهد.

اخیراً، Jonathan Anderson، مدیر خلاق خانه مد اسپانیا Loewe، قدردانی خود را نسبت به انیمیشن با همکاری با استودیوی ژاپنی Ghibli برای مجموعه “Loewe X My Neighbor Totoro” نشان داده است.

این استودیو وظیفه انتشار فیلم ژاپنی همسایه من توتورو (۱۹۸۸) ساخت هایائو میازاکی، را بر عهده دارد.این فیلم در مورد دو خواهر و برادر به نام های Mei و Satsuki است که با یک دوست جنگلی و بانمک معروف به Totoro روبرو می شوند.

  Loewe و استودیو Ghibli این همکاری دوجانبه را به خوبی با گرایش این خانه مد در طراحی اکسسوری های گسترده و سرزنده و نشات گرفته از عناصر طبیعی در انیمه کلاسیک به نمایش گذاشته اند. 

با این حال ، رابطه مد با انیمه رابطه ای است که با گذشت زمان رشد کرده و و اخیرا به اوج خود رسیده است. مسلماً اولین مارک و اولین شخصی که سد بین هنرهای زیبا و تجمل تجاری را شکست، مارک جیکوبز در لوئیس ویتون بود که برای اولین بار هنرمند بدنام پاپ ژاپنی، تاکاشی موراکامی را در تلاش برای نوسازی نمایش لباس بهار و تابستان ۲۰۰۳ استخدام کرد. اولین همکاری تاکاشی با نگاه رنگارنگش، منجر به طراحی مجدد مونوگرام کلاسیک Louis Vuitton در زمینه رنگی رنگین کمان معروف به Monogram Multicolore شد.

این سبک از آیتم های اصلی آن دوره شناخته می شد و در دست افراد مشهوری مانند پاریس هیلتون، نائومی کمپبل و مدونا دیده شد.

اولین مجموعه با استقبال خوبی روبرو شد و موراکامی و جیکوبز به انتشار قطعات طراحی شده مشترک ادامه دادند. با عمیق تر شدن در سبک کاوایی، آیکون نمادین کارتون Cherry Blossom (شکوفه گیلاس) موراکامی خیلی زود روی کیف های لویی ویتون قرار گرفت.

موراکامی با سابقه همکاری در طول دوازده سال تا زمان انتصاب نیکولاس قشکوئر در سال ۲۰۱۵ به مدیر خلاق لوئی ویتون تبدیل شد. علی رغم قطع این ارتباط، بازار لوکس دست دوم عاشقان لوئی ویتون و موراکامی در حال رونق است.

Demna Gvasalia مدیر خلاق Balenciaga که به معنا بخشیدن به یک چشم انداز منحصر به فرد از زندگی روزمره در کارهایش معروف است، از همکاری آنها با Hello Kitty در مجموعه مردان بهار و تابستان ۲۰۲۰ در هفته مد پاریس رونمایی کرد.

کیف Ville Bag در رنگ های سفید، صورتی و بنفش همراه با بندهای کفش در کنار آن به عنوان سبیل گربه Hello Kitty و یک پاپیون قرمز از چرم گاو بر روی سرش.

در حین این شوی لباس، سبک های مختلف و متنوعی از این  کیف به صورت زنانه و مردانه نمایش داده شد  و این تفکر که کاراکتر محبوب Sanrio یک شخصیت زنانه است  را از بین برد.

این خانه مد کاراکتر Hello Kitty را که روی قاب های تلفن همراه، کیف پول ها و کیف های دوربین به تصویر کشیده شده است را به شخصیتی بدون جنسیت در فشن تبدیل کرد.

خانه مد ایتالیایی GUCCI نیز با همکاری خود با خالق مجموعه انیمیشن Eiichiro Oda ، سوار بر قطار مانگا و انیمه شد.

شخصیت های اصلی این انیمیشن یعنی Monkey D. Luffy و Roronoa Zoro جدیدترین مجموعه گوچی پاییز و زمستان ۲۰۲۰ را برای کتاب گوچی به نمایش می گذارند. گوچی با دور شدن از قالب سنتی کتاب آشپزی، در ایجاد یادگاری هایی برای طرفداران گوچی و انیمه خلاقیت به خرج می دهد.

بازار لوکس حفظ ارزش های دیرینه اش را در همکاری با افراد خلاق می بیند. به طور معمول تولید در تعداد محدود باعث محبوبیت بیشتر یک کاراکتر خاص می شود. در نتیجه در خواست بیشتری برای کاراکتر خاص ایجاد می شود که منجر به فروش آن و فروش دو برابر آن در بازار دست دوم می شود. این به منزله سود برای صنعت مد به منظور حفظ رویکرد اکولوژیکی در تولید کمتر با حفظ استاندارد انحصاری لوکس است.

علاوه بر این، استقبال از شخصیت های محبوب kawaii و انیمه نه تنها توجه را به میراث غنی ژاپنی به شکلی هنری جلب می کند بلکه باعث ایجاد پایگاه هواداری برای چیزی بیشتر از فشن می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian