کلوین کلاین موسس برند «کلوین کلاین» که  به نام سی‌کی (CK) هم نامیده می‌شود یکی از موفق‌ترین و مشهورترین طراحان مد در جهان است. او ابتدا با طراحی و تولید لباس‌های خوش‌دوخت و با‌ کیفیت ورزشی به شهرت رسید و پس از آن با ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی مدرن و خبر‌سازش به محبوبیت جهانی دست پیدا کرد.

سال‌های اولیه‌ی زندگی و فعالیت

جوانی کلوین کلاین

کلوین ریچارد کلاین در ۱۹ نوامبر ۱۹۴۲ در ‌نیویورک متولد شد و تمام دوران کودکی خود را در آنجا گذراند. پدر و مادر کلوین‌، فلو و لئو کلاین دارای سه فرزند بودند و زندگی نسبتا راحتی داشتند. مادربزرگ کلوین خیاط بود و او به همین دلیل بسیار به خیاطی علاقه‌مند شد. مادرش هم این عشق و علاقه‌ی او به هنر خیاطی و مد را تشویق می‌کرد.

کلاین در سنین جوانی در مدرسه‌ی «هنرهای عالی و طراحی مد و لباس» نام‌نویسی و شروع به تحصیل کرد. کلاین در دوران جوانی، در حالی که سایر هم‌سن و سال‌هایش به ورزش و تفریح مشغول بودند‌، به مطالعه، طراحی و خیاطی مشغول بود. کلوین کلاین پس از تکمیل تحصیلات مقدماتی‌اش در موسسه‌ی «مد و تکنولوژی نیویورک» تحصیلات تکمیلی خود را ادامه داد و در سال ۱۹۶۲ فارغ‌التحصیل شد. کلاین پس از فارغ‌التحصیلی به مدت ۵ سال در یک کارگاه تولیدی کت و شلوار واقع در خیابان هفتم شهر جدید نیویورک به عنوان کارآموز فعالیت کرد و به صورت شبانه‌روزی به کار و فعالیت پرداخت تا طراحی‌های خودش را تکمیل کند.

در سال ۱۹۶۸ کلاین و دوست نزدیک دوران کودکی‌اش «بری شوارتز»، برند کلوین کلاین را به طور رسمی تأسیس کردند. از همان ابتدای تأسیس برند، شوارتز امور تجاری کار را اداره می‌کرد و کلوین کلاین هم امور مربوط به طراحی را بر عهده گرفته بود.

کلاین و شوارتز ابتدا یک نمایشگاه کوچک اجاره کردند و پس از آن به ساختمان تجاری بزرگ بونویت تلر (Bonwit Teller) منتقل شدند و فعالیت‌های‌شان را بر روی فروش کت و شلوارهای زنانه متمرکز کردند. ورود آن‌ها به ساختمان بزرگ بونویت تلر مشتری‌های فراوانی را برایشان به ارمغان آورد و برند کلاین در ابتدای دهه‌ی ۷۰ میلادی میلیون‌ها دلار فروش کرد. علاوه بر اقبال زیاد مشتریان به تولیدات این کمپانی، طراحی‌های کلاین هم مورد علاقه و توجه کارشناسان و علاقه‌مندان به مد قرار گرفته بود. از همین رو کلاین در ابتدای دهه‌ی هفتاد میلادی خط تولید لباس ورزشی زنانه‌اش را هم افتتاح کرد.

جین های کلوین کلاین

پس از مدتی برند کلاین با توسعه‌ی فعالیت‌هایش خطوط جدید تولید لباس و پوشاک را راه‌اندازی کرد. از جمله‌ی این خطوط تولیدی می‌توان به خط تولید لباس‌های اوت کوتور زنانه، کالکشن کلوین کلاین برای مردان و زنان، لباس‌های ورزشی CK مردانه و زنانه و خط تولید شلوار جین CK اشاره کرد و شاید بتوان محصولات جین و بخصوص شلوارهای جین کلوین کلاین را یک انقلاب در زمینه‌ی سبک پوشش به شمار آورد. علاوه بر این برند کلاین در زمینه‌هایی مانند اکسسوری، لباس شنا، عینک، خز، جوراب و عطر هم شروع به کار کرد و تمامی این خطوط تولیدی تحت کنترل و مدیریت دقیق شخص کلوین کلاین قرار داشت.

در بین تولیدات کمپانی، شلوارهای جین و عطر‌های برند کلاین به محبوبیت خاصی بین مصرف‌کنندگان این برندها دست یافتند و تا سال ۱۹۹۷ فروش شلوارهای جین برند کلوین کلاین به رقمی در حدود نیم میلیارد دلار رسیده بود.

رویکرد بازاریابی در فعالیت‌های کلوین کلاین

کلوین کلاین

می‌توان تبلیغات را رمز موفقیت کلوین کلاین دانست. کمپین‌های تبلیغاتی کلوین کلاین به طرز فوق‌العاده‌ای تأثیر‌گذار بودند. کمپین‌های او بیشتر حول افراد و نقش‌آفرینان جوان می‌چرخید. یکی از معروف‌ترین تبلیغ‌های کمپانی مربوط به سال ۱۹۸۱ می‌شود که در این تبلیغ بروک شیلدز (Brooke Shields) بازیگر و مدل آمریکایی ایفای نقش می‌کند.

تبلیغات جنجالی و مصاحبه‌های پر‌حاشیه‌ی کلوین کلاین هم در شهرت جهانی او و برندش تأثیر به‌سزایی داشتند. به عنوان مثال در سال ۱۹۹۵ یکی از کمپین‌های تبلیغاتی شرکت در مورد لباس‌های جین به دلیل عدم رعایت شئونات اخلاقی خبرساز شد. کار به جایی کشید که رئیس جمهور بیل کلینتون و بانوی اول وقت هیلاری کلینتون هم علیه این کمپین جبهه‌گیری کردند.

عطر های کلوین کلاین

سه عطر مهم کلاین یعنی Obsession، Eternity و Escape، موفقیت‌های بزرگی به دست آوردند که بخشی از آن به دلیل تبلیغات تابوشکنانه و بسیار جنجالی‌شان بود. سی‌کی (CK) هم یکی از محبوب‌ترین عطر‌های کلاین در جهان شناخته می‌شود.

فروش شرکت و وضعیت فعلی برند کلوین کلاین

در دهه‌ی ۹۰، کمپانی با مشکلات مالی فراوانی مواجه شد. به دنبال این مشکلات «دیوید گفن» یکی از دوستان کلاین که یکی از کارآفرینان مشهور آمریکایی بود با ارائه‌ی یک طرح نجات مالی کمپانی کلاین را از این بحران بیرون کشید. کلاین و شوارتز پس از عبور از این چالش‌های مالی در سال ۲۰۰۳ شرکت خود را با رقم ۴۳۰ میلیون دلار به شرکت فیلیپس ون هوزن (Phillips-Van Heusen) فروختند.

فروشگاه های کلوین کلاین

این برند لاکچری در حال حاضر خط تولید محصولاتی نظیر، پوشاک، عطر، جواهر و ساعت را دارا است و توسط شرکت فیلیپس ون هوزن اداره می‌شود و در حال حاضر فروشگاه‌های متعددی در سرتاسر جهان دارد.

طراحی‌های کلوین کلاین

فلسفه‌ی طراحی کلاین ریشه در مینی‌مالیسم دارد. او به طور معمول از رنگ‌های خنثی یا رنگ‌های طبیعی (تناژ های مختلف قهوه‌ای) استفاده می‌کرد.

طراحی های کلوین کلاین

کلاین در مجموعه‌هایش بسیار با وسواس و تمیز عمل می‌کرد. در همان زمان که تبلیغات شلوار جین و عطرهای برندش مورد انتقاد شدید قرار گرفته بود، خطوط تولید پوشاک کلاین از این لحاظ که بسیار منظم و مدرن بودند مورد تحسین منتقدان بسیاری قرار گرفت.

طراحی های کلوین کلاین

طراحی و تولید لباس‌های زنانه‌ی‌ «شیک کژوال» یکی دیگر از دلایل شهرت کلاین در عرصه‌ی مد و فشن است. لباس‌هایی که در عین شیک بودن و برازندگی برای فعالیت‌های کژوال و روزمره‌ی زنان بسیار مناسبند.

لباس‌های زیر هم یکی از زمینه‌های پیشرفت و محبوبیت جهانی کلوین کلاین بوده است. شرت‌های باکسر (Boxer shorts) توانست به سرعت در بین عموم مردم محبوبیت فراوانی پیدا کند. این شرت‌ها روند فروش شرکت را به طرز قابل‌ملاحظه‌ای افزایش داد.

افتخارات و جوایز

  • در سال ۱۹۹۶ مجله«تایم» کلوین کلاین را به عنوان یکی از ۲۵ فرد تاثیرگذار آمریکایی معرفی کرد.
  • کلوین کلاین سه بار به صورت پیاپی در سالهای ۱۹۷۳، ۱۹۷۴ و ۱۹۷۵ برنده‌ی جایزه‌ی معتبر «کوتی» شد؛ تا آن زمان او جوان‌ترین طراحی بود که به این جایزه دست پیدا کرده بود.
  • کلوین کلاین در سال ۱۹۸۲، ۱۹۸۳ و ۱۹۸۶ جایزه‌ی شورای طراحان مد آمریکا را به دست آورد.

افرادی که به مد و لباس علاقه زیادی دارند، با نام برند کلوین کلاین آشنا هستند. کلوین کلاین یک برند مطرح و فعال در زمینه عطر، ادکلن، لباس، لوازم آرایش و … است. این برند در سال ۱۹۶۸ میلادی توسط کلوین ریچارد کلاین تاسیس شد، خانه مد کلوین کلین در میدتاون منهتن، شهر نیویورک قرار دارد.

وقتی که صحبت از عطرها می شود و یا به عطر فکر می کنید، مطمئنا اولین نامی که به ذهنتان میرسد، کلوین کلاین می باشد. موسس این برند، کلوین ریچارد کلاین، جهان عطر را با عطرهای تولیدی اش دگرگون کرد. در دهه های ۸۰ و ۹۰ میلادی، کلوین کلاین اصطلاح عطر را دوباره تعریف کرد، اما جالب است که بدانید ساختن این عطرها با شیوه های عادی و مرسوم شکل می گرفت.

بیوگرافی و زندگی هنری کلوین ریچارد کلاین

کلوین ریچارد کلاین، موسس کمپانی و برند کلوین کلین است، وی متولد ۱۲ ماه نوامبر ۱۹۴۲ در آمریکاست. وی در ابتدا برای تحصیل در مدرسه عالی هنر و طراحی مد نیویورک، ثبت نام کرد. جالب اینجاست که کلوین کلاین هیچگاه از این مدرسه فارغ التحصیل نشد و فقط در سال ۲۰۰۳ موفق به کسب دکترای افتخاری شد.

کلوین کلاین کارآموزی خود را در زمینه تولید و طراخی لباس در سال ۱۹۶۲ در کارگاه خط تولید قدیمی کت و شلوار آغاز نمود. بدین ترتیب ۵ سال بعد را نیز صرف کار طراحی مد و مدل لباس دخترانه ودیگر طراحی‌ها در مغازه‌های نیویورک کرد. وی سرانجام اولین شرکت رسمی خود را با همکاری بری شوارتز در سال ۱۹۶۸ تاسیس کرد.

کلاین به وسیله نمایش و معرفی کارهای خود در گلچین مد صحنه نیویورک، در اولین نمایش خود به رسمیت شناخته شد که مهمترین دلیل آن استعداد خود وی بوده است. یکی دیگر از موفقیت های کلوین کلاین، راه اندازی اولین خط تولید شلوار جین است.

محصولات و حرفه برند کلوین کلاین

برند کلوین کلاین، یک برند پیشرو در زمینه طراحی مد، مدل، مدل لباس، مدل لباس مجلسی، بازارهای پوشاک زنان و مردان و طیف وسیعی از دیگر محصولات مرتبط است. این برند در تمامی زمینه های مد، به تولید و عرضه محصولات پرداخته است.

یکی از موفق ترین کارهای کلوین کلاین، طراحی یک ژاکت جلوباز دکمه دار از روی لباس ملوانی بود که از آن استقبال بسیار زیادی نیز شد. کلوین کلاین در ابتدای دهه هفتاد میلادی، تمرکز خود را بر روی طراحی لباس های راحت روزمره گذاشت و با طراحی یک مدل لباس راحتی که از یک پلیور یقه اسکی و یک دامن گشاد تشکیل می شد، به شهرت زیادی دست یافت. یکی از دلایل محبوبیت این برند، استفاده از مینیمالیسم و سبک کلاسیکش است، لوگوی این برند به شکل مختصر CK است.

در سال ۱۹۷۰ این برند برای اولین بار روی شلوارجین های تولیدی اش، لوگو و نام کلوین کلاین را درج کرد و طرفداران بسیار زیادی را نیز جذب کرد. پس از گذشت چند مدت و تسخیر بازار شلوارهای جین مردانه و زنانه، کت و شلوارهای رسمی و اسپرت با نشان کلوین کلاین وارد بازار شدند.

عطر و ادکلن های برند کلوین کلاین

تولید محصولات برند کلوین کلاین همانطور که قبلا گفتیم به محدوده تولید عطر و ادکلن هم رسید. اولین عطر این برند در سال ۱۹۸۱ به بازار عرضه شده است،که در جذب سلایق مختلف موفق بود. عطرهای تولید شده برند کلوین کلاین در آن زمان، هم اکنون نیز طرفداران خاص خود را دارد و تا امروز نیز جزو مشهورترین عطرها بشمار می رود.

در میان عطرهای تولید شده توسط برند کلوین کلاین، اولین سری که به بازار عرضه شد، کلوین کلاین آبسیشن Obsession بود. عطر کلوین کلاین آبسیشن زنانه در سال ۱۹۸۵ و عطر کلوین کلاین آبسیشن مردانه در ۱۹۸۶ روانه بازار شد. از محبوب ترین عطرهای این برند می توان به CK1 اشاره کرد که محصولی تولیدی برای استفاده آقایان و هم بانوان است.

پس از موفقیت سری عطرهای آبسیشن، در سال ۲۰۰۵ سری عطرهای کلوین کلاین ایفوریا زنانه و در سال بعد سری عطرهای کلوین کلاین ایفوریا مردانه روانه بازار شد. از این سری عطر، عطر مردانه کلوین کلاین ایفوریا اینتنس با رایحه گرم و تلخ تولید شد که با اقبال عمومی مواجه شد، تا سال ۲۰۱۴ از این سری عطر دیگر تولید نشد.

وسایل آرایشی برند کلوین کلاین

کلوین ریچارد کلاین پس از موفقیت در عرصه مد و پوشاک، سرانجام در سال ۲۰۰۰ با هدف در دست گرفتن بازار وسایل آرایشی، خط تولید وسایل آرایشی خود را با نام color آغاز نمود. در پی این اتفاق، مسئولان شهر نیویورک برای تقدیر از وی، لوحی از جنس برنز که اسم کلوین کلاین بر آن حک شده بود را در خیابان مد نیویورک(خیابان هفتم) درج کردند.

عینک های مارک کلوین کلاین

همانطور که قبلا شرح داده بودیم بخشی از فعالیت برند کلوین کلاین روی تولید اکسسوری ها تمرکز دارد. این برند تولید کننده انواع عینک های مردانه و زنانه است که برای هر نوع فرم صورت، طرح مناسب را ارائه داده است. عینک های گربه ای قاب دار و عینک های دودی شیشه براق از محبوب ترین مدل های عینک های این برند آمریکایی است.

کیف و کفش های برند کلوین کلاین

به جرئت می توان گفت که برند کلوین کلاین یکی از برترین برندها در زمینه تولید کیف و کفش است. خلاقیت در ایجاد طرح ها و متفاوت بودن مدل های آن، یکی از دلایل محبوبیت این برند در زمینه تولید کیف و کفش است.

این برند از کتونی های ساق دار تا کفش های بزرگ مردانه، صندل های پاشنه بلند و بدون پاشنه برای دختران و زنان تولید می کند. تنوع طرح های این برند به قدری زیاد است که قادر خواهید بود برای هر دست لباس، یک کیف و کفش در کمدتان داشته باشید.

درباره موسس برند کلوین کلاین بیشتر بدانید.

کلوین ریچارد کلاین در نوزدهم نوامبر سال ۱۹۴۲ میلادی در منطقه برانکس شهر نیویورک بدنیا آمده است. علاقه و عشق او به دوزندگی، از مادربزرگ خیاطش به او به ارث رسید. وی سال های اولیه شکوفایی خود را در مدرسه هنر و طراحی نیویورک سپری کرد، اما هیچگاه فارغ التحصیل نشد.

کلوین همچنین در مدرسه تکنولوژی مد نیویورک عضو شد و در سال ۲۰۰۳ موفق به دریافت مدرک دکترای افتخاری شد. کلوین در سال ۱۹۶۴ با جین سنتر ازدواج کرد اما ازدواج آنها پس از ده سال به طلاق منجر شد. دختر کلوین، مارسی کلاین نام دارد که ۴ بار برنده جایزه امی بعنوان تهیه کننده ی تلویزیونی شده است. کلوین در سال ۱۹۸۶ باز هم ازدواج کرد، همسر دوم وی یک عکاس به نام کلی رکتور بود، ازدواج آنها در سال ۲۰۰۶ به طلاق کشیده شد.

وی اولین طراحی بود که لباس های زیر زنانه را مشابه با لباس های زیر مردانه تولید کرد. او همچنین اولین طراحی است که برای طراحی برجسته لباس مردان و زنان صاحب جایزه ی CFDA شد. در سال ۱۹۷۸ دختر کلوین، مارسی ربوده می شود و پس از گرفتن مبلغ صدهزار دلار بعد از ۹ ساعت آزاد می شود.

سرانجام برند کلوین کلاین

برند کلوین کلاین سر انجام در سال ۲۰۰۲ میلادی توسط Philips Van Heusen خریده می شود و به کلوین کلاین مقام مدیر هنری مجموعه را دادند. البته این تغییر تاثیری در ادامه کار این برند نگذاشت و همچنین نام آن تغییر نکرد.

کلوین کلاین یکی از برندهای معروف در صنعت مد است و شهرت آن بیشتر به‌دلیل طیف وسیع محصولات و مخصوصا شلوارجین‌هایش است. در این مطلب می‌خواهیم با داستان برند کلوین کلاین از آغاز تا به امروز آشنا شویم.

روزهای اولیه زندگی کلوین کلاین

کلوین ریچارد کلاین در ۱۹ نوامبر ۱۹۴۲ در برانکس نیویورک متولد شد. او فرزند دوم خانواده بود و یک برادر و خواهر داشت. پدرش اصالتا مجارستانی بود و یک فروشگاه موادغذایی را در هارلم اداره می‌کرد. مادرش خانه‌دار بود و مادربزرگش مغازه خیاطی داشت. کلوین جوانی باانگیزه بود و از همان نوجوانی اشتیاق به طراحی لباس در او ایجاد شده بود. به همین دلیل به دبیرستان هنر و طراحی رفت و در سال ۱۹۶۳ از مؤسسه فناوری مد با مدرک هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شد.

بعد از فارغ‌التحصیلی، کلوین در مشاغل صنعتی مختلفی مشغول به کار شد که یکی از آنها یک شرکت تولید لباس بود. وقتی کلوین کلاین متوجه شد کارفرمایش حاضر نیست حقوقش را افزایش دهد آنجا را ترک کرد. بعد از آن در تولیدی‌های دیگری شروع به کار کرد تا اینکه در هالدن لیمیتد که لباس خز تقلبی می‌فروخت شغلی پیدا کرد. خیلی زود از این کار هم خسته شد و تصمیم گرفت با یکی از دوستان قدیمی‌اش که قبلا با هم کار می‌کردند، تماس بگیرد. این تماس ابتدای راه او برای راه‌اندازی برند بود.

راه‌اندازی برند کلوین کلاین فقط با ۱۰هزار دلار

وقتی کلوین با دوستش آبه مورنشتاین تماس گرفت، متوجه شد که او هم می‌خواهد کسب‌وکاری را راه‌اندازی کند ولی برای این کار به ۲۵۰۰۰ دلار پول نیاز دارد.

آنها تلاش کردند ولی نتوانستند سرمایه‌ای را که می‌خواستند جذب کنند. زمانی که کلوین کاملا ناامید شده بود، دوست دوران کودکی‌اش، بری شوارتز که کسب‌وکار خواربارفروشی خانوادگی خودش را به دست گرفته بود، به آنها ۲۰۰۰ دلار قرض داد. این پول برای شروع کار کافی بود. بعد از آن شوارتز به‌طور منظم به کلاین پول قرض می‌داد و مورنشتاین هرگز نمی‌دانست این پول‌ها از کجا می‌آید (یا حداقل به زبان نمی‌آورد که می‌داند).

مورنشتاین پس از راه‌اندازی یک خط تولید پوشاک با کلاین پیشنهاد کرد که با هم شریک شوند و شرکت راه‌اندازی کنند. درحالی‌که کلوین که در آن زمان ۲۵ سال داشت، قبلا دور از چشم مورنشتاین این کار را انجام داده بود و با شراکت بری شوارتز که ۱۰هزار دلار به او داده بود، به‌طور رسمی در اواخر دسامبر ۱۹۶۷ شرکت را راه‌اندازی کرده بودند. جالب اینجاست که به‌ادعای مورنشتاین، کلاین تا اوایل سال ۱۹۶۸ به او این موضوع را اطلاع نداده بود. این شد که این دو به‌مدت ۲۴ سال با هم قهر کردند و دیگر با هم صحبت نکردند.

کلوین در نمایشگاه کوچکی که اجاره کرده بود، به‌شکلی تصادفی با یک مشتری آشنا شد که به او در برقراری ارتباط با فروشگاه بزرگ بونویت تلر (Bonwit Teller) کمک کرد. او با این فروشگاه بزرگ معامله‌ای ترتیب داد و مشتریان زیادی پیدا کرد. تقاضای زیاد بازار به او کمک کرد فروش میلیونی محصولاتش را تا اوایل دهه ۱۹۷۰ تضمین کند. به این ترتیب او با چندهزار دلار توانست برندی را راه‌اندازی کند که امروز میلیاردها دلار ارزش دارد.

محصولات اولیه برند کلوین کلاین

برند کلوین کلاین - کت‌های ساده کلوین کلاین
کلوین کلاین کت‌هایی کاملا ساده و شیک با سبک مینیمال تولید می‌کرد.

کلوین کلاین در ابتدا فقط کت‌های زنانه تولید می‌کرد ولی بعدا تصمیم گرفت لباس‌های دیگری را هم اضافه کند تا با ترکیب آنها بتواند ظاهری کامل به مشتری ارائه کند. او این ترکیب‌ها را ساده، شیک و مینیمال طراحی می‌کرد و تمرکزش بیشتر روی انتخاب پارچه و دوخت عالی لباس‌ها بود. یک‌سال بعد از آغاز، کلوین کلاین با طراحی همین کت‌ها که بیشتر جوانان را هدف قرار می‌دادند، جلد مجله ووگ را به خودش اختصاص داد. در دوره‌ای که صنعت مد پر از دامن‌های کوتاه و سبک هیپی در لباس بود، کلاین تصمیم گرفت لباس‌هایی هرچه‌ساده‌تر به بازار عرضه کند.

گسترش  برند و تنوع‌بخشی به محصولات

در دهه ۱۹۷۰، کلوین کلاین کسب‌وکارش را بیشتر گسترش داد. در سال ۱۹۷۱، این برند تولید لباس‌های مردانه و شلوارهای جین را هم آغاز کرد. با اینکه در آن زمان بازار لباس‌های جین تحت‌سلطه گلوریا واندربیلت، جورداچ و ساسون قرار داشت، کلوین توانست با استخدام افراد برجسته در صنعت مد همه آنها را پشت‌سر بگذارد. برخی حتی فرانسیس آستن، سردبیر مجله ووگ در آن زمان، را نیروی پشت کلوین کلاین می‌دانستند. بعد از آن سراغ لباس‌های زیر مردانه و زنانه و پوشاک ورزشی رفت که در همه آنها موفق بود.

برای سه سال متوالی، از سال ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۵ کلوین کلاین برنده جایزه منتقدان مد آمریکایی (کوتی: Coty) شد.

شلوار جین؛ محبوب‌ترین محصول برند کلوین کلاین

برند کلوین کلاین - شلوار جین
شلوار جین‌های کلوین کلاین محبوب‌ترین محصولات این برند هستند.

تا سال ۱۹۷۷ گردش مالی سالانه این برند ۳۰ میلیون دلار رسید. دلیلش این بود که هم به محصولات جانبی‌اش تنوع داده بود و هم تبلیغات بسیار گسترده‌ای برای آنها انجام می‌داد. این کار باعث می‌شد مخاطبان بسیار زیادی جذب کنند. مخصوصا شلوار جین کلوین کلاین که به‌شدت محبوب بود و البته هنوز هم محبوبیتش را حفظ کرده است. آنها فقط در عرض یک هفته در مجموع ۲۰۰هزار شلوار جین فروختند. لوگوی معروف کلوین کلاین که روی جیب پشت شلوار جین چاپ می‌شود، روندی را آغاز کرد که تا به امروز ادامه دارد. این لوگو را حتی برندهای دیگر شلوار جین هم به کار برده‌اند.

لوازم‌آرایشی و عطر؛ شکست بزرگ برند

در اواخر دهه ۱۹۷۰، این برند سراغ تولید لوازم آرایشی و عطر رفت؛ اما متأسفانه این محصولات به‌اندازه لباس‌ها و اکسسوری‌های این برند محبوبیت نداشتند. به همین دلیل شرکت متحمل ضررهای مالی هنگفتی شد و مجبور شد تمام عطرها و اقلام آرایشی و بهداشتی را از بازار خارج کند. تا چند سال این برند دیگر هیچ محصول جدیدی اضافه نکرد و تمرکزش را صرفا روی بازاریابی شلوار جین گذاشت که محبوبیتش روزبه‌روز بیشتر می‌شد. به‌طورکلی در دهه ۱۹۸۰، جوانان به‌شدت به شلوار جین علاقه‌مند شده بودند و تقاضای بازار بسیار زیاد بود. کلوین کلاین هم با طراحی و تولید شلوارهای جین بی‌نظیر به تقاضای بازار پاسخ می‌داد.

لباس‌زیر مردانه و زنانه

محصول دیگری که برند کلوین کلاین را به‌شدت محبوب کرد، لباس‌زیر مردانه و زنانه آن بود. او در کنار شلوار جین روی این محصولات هم تمرکز کرد و سعی کرد به بهترین نحو آنها را تبلیغ کند. کلکسیون‌های جدید لباس زیر کلوین کلاین، تنها در یک سال ۷۰ میلیون دلار درآمد برای این شرکت به ارمغان آوردند. او با کمک کمپین‌های تبلیغاتی و بیلبوردهای بزرگ شهر به فروش عظیمی دست یافت.

مشکلات مالی زیاد در دهه ۱۹۹۰

با اینکه در دهه ۱۹۸۰ برند کلوین کلاین به‌خوبی در بین مردم جا باز کرده بود و بیش از ۱۲هزار فروشگاه در بریتانیا، ایرلند، استرالیا و ژاپن پوشاک و محصولات این برند را می‌فروختند، در دهه ۱۹۹۰ با مشکلات مالی بزرگی روبه‌رو شد. با کمک مالی دوست کلوین، دیوید گفن (David Geffen)، از ورشکستگی نجات پیدا کردند.

در سال ۱۹۹۳، کلوین کلاین به‌عنوان بهترین طراح آمریکا انتخاب شد. بااین‌حال کلاین و شوارتز در سال ۱۹۹۹ تصمیم گرفتند شرکت را برای فروش بگذارند. چند شرکت از جمله تامی هیلفیگر و گروه ال و ام هاش (LVMH) تمایل به خرید آن داشتند؛ اما قیمت درخواستی کلاین و شوارتز یک‌میلیارد دلار بود که مبلغ هنگفتی به شمار می‌رفت و آنها برایشان مقدور نبود چنین مبلغی را بپردازند.

در نهایت در دسامبر سال ۲۰۰۲، شرکت فیلیپ ون هیوزن (Philips Van Heusen Corp.) پیشنهاد خرید کلوین کلاین را با ۴۳۰ میلیون دلار به‌صورت نقد و ۳۰ میلیون دلار سهام داد. همچنین قرار شد مجوز و حق امتیاز مربوط به درآمد ۱۵ سال بعد از آن هم به این شرکت فروخته شود. کلاین رضایت داد و به این ترتیب شرکت را فروختند.

در ابتدا کلوین نقش خود را به‌عنوان مدیر خلاق حفظ کرد؛ اما به‌زودی تصمیم گرفت فقط مشاور مدیریت خلاق باشد. سرانجام هم شرکت را به‌طورکامل ترک کرد و جالب اینجاست خود کلوین کلاین در برندی که به نام خود اوست هیچ نقشی ندارد.

تبلیغات جنجالی فراوان برند کلوین کلاین

کلوین کلاین از آن برندهایی است که همیشه درباره تبلیغاتش با جنجال روبه‌رو شده است. این برند کمپین‌های تبلیغاتی زیادی دارد و بیشتر آنها به‌وضوح جوانان را هدف قرار می‌دهند. از همان زمانی که تبلیغات را شروع کردند، به‌دلیل نوع محصولاتشان، بیشتر تبلیغ‌هایی که منتشر می‌کردند محتوایی داشت که خطوط قرمز جامعه را زیرپا می‌گذاشت. یکی از بحث‌برانگیزترین تبلیغات او که باعث شد همه شبکه‌های تلویزیونی علیه آن متحد شوند و اجازه پخش آن را ندهند، یک آگهی تبلیغاتی بود که بروک شیلدز، مدل آمریکایی، در آن حضور داشت. در آن سال‌ها او هنوز نوجوان بود و استفاده از او در تبلیغات آن‌چنانی، با انتقادهای بسیار زیادی روبه‌رو شد.

در سال ۱۹۹۵ این برند تبلیغات شلوار جین را با کمک مدل‌های بسیار جوانی انجام می‌داد و به همین دلیل، بسیاری از افراد بر این باور بودند این تصاویر نوعی حس پورنوگرافی غیرحرفه‌ای را منتقل می‌کنند. تبلیغات را لغو کردند و حتی بیل کلینتون، رئیس‌جمهور آمریکا و هیلاری کلینتون، بانوی اول، وارد عمل شدند و علیه آن تبلیغات اقدام کردند. پای وزارت دادگستری آمریکا به میان آمد و تحقیقات گسترده‌ای را درباره سن مدل‌هایی که برندها از آنها استفاده می‌کردند انجام دادند. بعدها در سال ۲۰۱۳، کلوین کلاین اظهار داشت وقتی به گذشته نگاه می‌کند، احساس می‌کند احتمالا کمی زیاده‌روی کرده است.

مدل‌های معروف در تبلیغات کلوین کلاین

برند کلوین کلاین - کیت ماس
کیت ماس، الهه اصلی تبلیغات کلوین کلاین بود.

با وجود جنجال‌هایی که در آن زمان به پا شد و بیزاری مردم از تبلیغات کلوین کلاین، برخی افراد هم بر این باور بودند که کارهای او حسی متین و کلاسیک همراه با ستایش بدن را تداعی می‌کنند. کیت ماس، مدل زیبا و بسیار مشهور در آن دوران، در یک‌سری تبلیغات دنباله‌دار کلوین کلاین حضور یافت و به‌نوعی به الهه جذابیت کارهای او تبدیل شد؛ اما لاغری بیش‌ازحدش و روش‌هایی که برای این لاغرماندن به کار می‌گرفت باعث بروز جنجال‌های دیگری شد. این در حالی بود که کریستی تورلینگتون که در کمپین عطر اترنیتی حضور یافته بود، به نمادی از ثبات و خانواده تبدیل شد. تبلیغات دیگری هم بودند که حس ظرافت و زیبایی را به نمایش می‌گذاشتند و مردم آنها را دوست داشتند.

اولین مدل کلوین کلاین برای لباس زیر مردانه، تام هینت‌ناوس بود. کلوین کلاین اولین برندی است که از مردان با اندام عضلانی و ورزشکاری در تبلیغاتش استفاده کرد. ازجمله این مردان می‌توان به رپر و بازیگر معروف، مارک والبرگ، اشاره کرد که در کمپین‌های تبلیغاتی لباس زیر مردانه این برند حضور یافت.

با گذشت زمان، مدل‌ها، بازیگران، ورزشکاران و هنرمندان تئاتر زیادی در کمپین‌های تبلیغاتی این برند شرکت کردند که از آن جمله می‌توان لیزا لوپس، آنتونیو ساباتو جونیور، زویی سالدانا، جاستین بیبر، جیمی درنان، تراویس فیمل، کندال جنر، کارولین مورفی و اوا مندز را نام برد. عکاس‌های برجسته‌ای هم با این برند همکاری داشته‌اند که شامل ریچارد آودون، ایروینگ پن، استیون کلاین، هرب ریتس و بروس وبر می‌شود.

راه‌اندازی مجدد خط تولید عطر

برند کلوین کلاین - عطر اترنیتی
عطر اترنیتی از معروف‌ترین عطرهای کلوین کلاین است.

در دهه ۲۰۰۰ کلوین کلاین بار دیگر به تولید عطر روی آورد و این بار جدی‌تر به این کار ادامه داد. عطرهای اترنیتی، اسکیپ و آبسشن برخی از عطرهای بسیار معروف این برند هستند که هنوز هم به‌شدت محبوب‌اند. هرچند همان طور که در بخش قبل گفتیم، ساخت تبلیغات وسوسه‌انگیز برای کلوین کلاین لغو یا ممنوع شده بود، آنها هنوز برای برخی از عطرهایشان از این عطرها استفاده می‌کردند. چندین بار شکایت‌هایی دریافت کردند؛ اما چون می‌دیدند که این تصاویر فروش عطر را افزایش می‌دهند، تصمیم گرفتند فقط ادامه دهند و به اعتراضات توجهی نکنند.

لوگوی برند کلوین کلاین

برند کلوین کلاین - لوگوی فعلی
لوگوی فعلی برند کلوین کلاین

اولین لوگوی این برند در سال ۱۹۶۸ طراحی شد. این لوگو با حروف ظریف و نازک در پس‌زمینه سفیدرنگی خودنمایی می‌کرد و همان چیزی بود که برند به آن نیاز داشت. انتخاب فونت بسیار زیبا با رنگ مشکی، شروعی قوی برای این برند رقم زد. این لوگو تا سال ۱۹۷۵ تغییر نکرد.

در سال ۱۹۷۵، لوگوی برند را به‌روزرسانی کردند و کمی فونت آن را تغییر دادند. فونت جدید کمی پررنگ‌تر و ضخیم‌تر بود ولی همچنان شیک باقی ماند. حروف ظرافتشان را داشتند ولی قوی‌تر به نظر می‌رسیدند. این فونت هم تا سال ۱۹۹۲ بدون تغییر ماند.

در سال ۱۹۹۲ فونت لوگو را پررنگ نگه داشتند؛ اما نازک‌ترش کردند. هرچند هنوز هم به نازکی سری اول نبود. تغییر دیگر این بود که به‌جای مستطیلی که برای نقطه حرف i استفاده کرده بودند، از نقطه گرد استفاده کردند. طراحی کلی از نظر زیبایی‌شناختی جذاب و خلاقانه شده بود.

در سال ۲۰۱۷، یک‌بار دیگر به‌روزرسانی انجام دادند و این بار حروف را بزرگ‌تر و برجسته‌تر کردند؛ بااین‌حال مراقب بودند که ظاهر کلی تغییر زیادی نکند.

سرانجام در سال ۲۰۲۰ جدیدترین لوگوی کلوین کلاین که هنوز هم به همان شکل باقی مانده است طراحی شد. این لوگو تفاوت چندانی با لوگوهای قبلی ندارد و از همان فونت استفاده کرده است؛ با این تفاوت که حروف اول کلمات برند هردو با حرف کوچک انگلیسی و در عبارت کامل هردو با حرف بزرگ نوشته می‌شوند. این لوگو تمیز و ساده است و با همان الگویی سازگار است که این برند از ابتدای تأسیس داشته است.

عوامل متمایزکننده لوگوی کلوین کلاین

به دلایل زیادی می‌توان لوگوی کلوین کلاین را از سایر لوگوها متمایز دانست. برخی از دلایل عبارت‌اند از:

سادگی

لوگوی کلوین کلاین فقط از یک‌سری حروف مشکی در پس‌زمینه سفید تشکیل شده است که باعث می‌شود مشتریان به‌جای اینکه حواسشان پرت عناصر طراحی شود، خیلی راحت آن را تشخیص دهند. این لوگو فقط شامل نام برند است، بدون هیچ طرح دیگری.

رنگ

رنگ‌هایی که برای هویت بصری لوگوها در نظر گرفته می‌شوند، بسیار مهم هستند. این برند به‌جای پیچیده‌کردن لوگو با رنگ یا عناصر زیاد، فقط دو رنگ مشکی و سفید را برای آن در نظر گرفته است و البته یک رنگ خاکستری هم دارد. به‌طورکلی سیاه و سفید را بیشتر در لباس‌های ورزشی و خاکستری را روی لباس‌های دیگر این برند می‌بینیم.

فونت

فونت واژگان به‌کاررفته در هر لوگو، هویت آن را فریاد می‌زند. فونت‌هایی که در طول سال‌ها برای لوگوی کلوین کلاین به کار رفته‌اند، با وجود تغییراتی که به خود دیده‌اند، همچنان مشابه هم هستند و همان ظاهر اولیه لوگو را تداعی می‌کنند. این فونت شیک، درجه‌یک و بی‌نقص چیزی است که لوگو را از نظر ظاهری نمادین و پیچیده می‌کند.

سبک

این لوگو دارای سبک خاصی است که آن را از لوگوهای مشابه خودش متمایز می‌کند. برند کلوین کلاین از ابتدا می‌دانست که باید لوگویی همه‌کاره داشته باشد و شکل و سبک آن برای همه اهدافش مناسب باشد. حروفی که در مستطیل ظاهر می‌شوند، می‌توانند با هر محصولی سازگار باشند و به‌خوبی روی آن جای بگیرند.

زندگی خصوصی کلوین کلاین

برند کلوین کلاین - کلوین کلاین
کلوین کلاین؛ مردی که دیگر در برندی که به نام اوست نقشی ندارد.

کلوین کلاین به‌طورکلی زندگی‌اش را خصوصی نگه داشته است و تنها اطلاعاتی که از روابط او وجود دارد، روابط صمیمانه و دوستانه او با افراد مختلف است. او هرگز در مصاحبه‌ها هویت جنسی‌اش را آشکار نکرد؛ ولی می‌گفت همه اتفاقاتی که در زندگی شخصی‌اش رخ می‌دهد، الهام‌بخش بسیاری از کمپین‌های تبلیغاتی او می‌شوند. او با خانم جین سنتر ازدواج کرد و به‌مدت ۱۰ سال با یکدیگر زندگی کردند و دختری به نام مارسی دارند. در سال ۱۹۸۶ با کلی رکتور ازدواج کرد ولی در سال ۲۰۰۶ که دیگر سال‌ها بود جدا از یکدیگر زندگی می‌کردند، با شرایطی دوستانه طلاق گرفتند.

کلوین مدتی هم به مواد مخدر و الکل اعتیاد داشت. او یک بار در سال ۱۹۸۸ به مرکز توانبخشی در مینه‌سوتا مراجعه کرد و اعتیادش را ترک کرد. بااین‌حال بازهم سراغ موادمخدر و الکل رفت و این بار در زمان فروش شرکتش بود که تصمیم گرفت ترک کند و این بار در مرکز آریزونا با موفقیت مواد و الکل را کنار گذاشت.

کلوین کلاین امروزی

از سال ۲۰۱۶ راف سیمونز مدیر خلاق این برند شد. در همین سال آنها کمپینی راه انداختند که همه لباس‌ها و محصولات تولیدی‌شان را به نمایش بگذارد. ابتدا برخی از افراد مشهور در آن شرکت کردند. سپس این کمپین به‌سرعت در رسانه‌های اجتماعی پیش رفت و مردم عکس‌هایشان را با این شرح با دیگران به اشتراک گذاشتند: I _____ in #mycalvins

این برعهدهٔ مخاطب بود که خلاقانه جای خالی را پر کند.

جمع‌بندی

برند کلوین کلاین یکی از برندهای بزرگ و لوکس در صنعت مد است. این برند جهانی مظهر ایده‌های جسورانه و پیشرو است و با وجود استفاده از عناصر زیبایی‌شناسی فریبنده، سبکی مینیمال را در طرح‌هایش به کار می‌برد. به‌طورکلی برند کلوین کلاین را بیشتر برای شلوار جین، لباس‌زیر و عطرهایش می‌شناسند؛ اما این برند محصولات جانبی و اکسسوری‌هایی مانند کیف، کفش، حوله، جواهرات، کیف پول، کمربند و عینک آفتابی هم در سبک‌ها و رنگ‌های متنوع به بازار ارائه می‌کند.

آیا این مطلب را دوست داشتید؟ چه چیزی در برند کلوین کلاین بیشتر از سایر ویژگی‌های آن شما را جذب کرده است؟ لطفا دیدگاه‌هایتان را با ما به اشتراک بگذارید.

کلوین کلاین یکی از برندهای معروف در صنعت مد است و شهرت آن بیشتر به‌دلیل طیف وسیع محصولات و مخصوصا شلوارجین‌هایش است. در این مطلب می‌خواهیم با داستان برند کلوین کلاین از آغاز تا به امروز آشنا شویم.

روزهای اولیه زندگی کلوین کلاین

کلوین ریچارد کلاین در ۱۹ نوامبر ۱۹۴۲ در برانکس نیویورک متولد شد. او فرزند دوم خانواده بود و یک برادر و خواهر داشت. پدرش اصالتا مجارستانی بود و یک فروشگاه موادغذایی را در هارلم اداره می‌کرد. مادرش خانه‌دار بود و مادربزرگش مغازه خیاطی داشت. کلوین جوانی باانگیزه بود و از همان نوجوانی اشتیاق به طراحی لباس در او ایجاد شده بود. به همین دلیل به دبیرستان هنر و طراحی رفت و در سال ۱۹۶۳ از مؤسسه فناوری مد با مدرک هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شد.

بعد از فارغ‌التحصیلی، کلوین در مشاغل صنعتی مختلفی مشغول به کار شد که یکی از آنها یک شرکت تولید لباس بود. وقتی کلوین کلاین متوجه شد کارفرمایش حاضر نیست حقوقش را افزایش دهد آنجا را ترک کرد. بعد از آن در تولیدی‌های دیگری شروع به کار کرد تا اینکه در هالدن لیمیتد که لباس خز تقلبی می‌فروخت شغلی پیدا کرد. خیلی زود از این کار هم خسته شد و تصمیم گرفت با یکی از دوستان قدیمی‌اش که قبلا با هم کار می‌کردند، تماس بگیرد. این تماس ابتدای راه او برای راه‌اندازی برند بود.

راه‌اندازی برند کلوین کلاین فقط با ۱۰هزار دلار

وقتی کلوین با دوستش آبه مورنشتاین تماس گرفت، متوجه شد که او هم می‌خواهد کسب‌وکاری را راه‌اندازی کند ولی برای این کار به ۲۵۰۰۰ دلار پول نیاز دارد.

آنها تلاش کردند ولی نتوانستند سرمایه‌ای را که می‌خواستند جذب کنند. زمانی که کلوین کاملا ناامید شده بود، دوست دوران کودکی‌اش، بری شوارتز که کسب‌وکار خواربارفروشی خانوادگی خودش را به دست گرفته بود، به آنها ۲۰۰۰ دلار قرض داد. این پول برای شروع کار کافی بود. بعد از آن شوارتز به‌طور منظم به کلاین پول قرض می‌داد و مورنشتاین هرگز نمی‌دانست این پول‌ها از کجا می‌آید (یا حداقل به زبان نمی‌آورد که می‌داند).

مورنشتاین پس از راه‌اندازی یک خط تولید پوشاک با کلاین پیشنهاد کرد که با هم شریک شوند و شرکت راه‌اندازی کنند. درحالی‌که کلوین که در آن زمان ۲۵ سال داشت، قبلا دور از چشم مورنشتاین این کار را انجام داده بود و با شراکت بری شوارتز که ۱۰هزار دلار به او داده بود، به‌طور رسمی در اواخر دسامبر ۱۹۶۷ شرکت را راه‌اندازی کرده بودند. جالب اینجاست که به‌ادعای مورنشتاین، کلاین تا اوایل سال ۱۹۶۸ به او این موضوع را اطلاع نداده بود. این شد که این دو به‌مدت ۲۴ سال با هم قهر کردند و دیگر با هم صحبت نکردند.

کلوین در نمایشگاه کوچکی که اجاره کرده بود، به‌شکلی تصادفی با یک مشتری آشنا شد که به او در برقراری ارتباط با فروشگاه بزرگ بونویت تلر (Bonwit Teller) کمک کرد. او با این فروشگاه بزرگ معامله‌ای ترتیب داد و مشتریان زیادی پیدا کرد. تقاضای زیاد بازار به او کمک کرد فروش میلیونی محصولاتش را تا اوایل دهه ۱۹۷۰ تضمین کند. به این ترتیب او با چندهزار دلار توانست برندی را راه‌اندازی کند که امروز میلیاردها دلار ارزش دارد.

محصولات اولیه برند کلوین کلاین

برند کلوین کلاین - کت‌های ساده کلوین کلاین
کلوین کلاین کت‌هایی کاملا ساده و شیک با سبک مینیمال تولید می‌کرد.

کلوین کلاین در ابتدا فقط کت‌های زنانه تولید می‌کرد ولی بعدا تصمیم گرفت لباس‌های دیگری را هم اضافه کند تا با ترکیب آنها بتواند ظاهری کامل به مشتری ارائه کند. او این ترکیب‌ها را ساده، شیک و مینیمال طراحی می‌کرد و تمرکزش بیشتر روی انتخاب پارچه و دوخت عالی لباس‌ها بود. یک‌سال بعد از آغاز، کلوین کلاین با طراحی همین کت‌ها که بیشتر جوانان را هدف قرار می‌دادند، جلد مجله ووگ را به خودش اختصاص داد. در دوره‌ای که صنعت مد پر از دامن‌های کوتاه و سبک هیپی در لباس بود، کلاین تصمیم گرفت لباس‌هایی هرچه‌ساده‌تر به بازار عرضه کند.

گسترش  برند و تنوع‌بخشی به محصولات

در دهه ۱۹۷۰، کلوین کلاین کسب‌وکارش را بیشتر گسترش داد. در سال ۱۹۷۱، این برند تولید لباس‌های مردانه و شلوارهای جین را هم آغاز کرد. با اینکه در آن زمان بازار لباس‌های جین تحت‌سلطه گلوریا واندربیلت، جورداچ و ساسون قرار داشت، کلوین توانست با استخدام افراد برجسته در صنعت مد همه آنها را پشت‌سر بگذارد. برخی حتی فرانسیس آستن، سردبیر مجله ووگ در آن زمان، را نیروی پشت کلوین کلاین می‌دانستند. بعد از آن سراغ لباس‌های زیر مردانه و زنانه و پوشاک ورزشی رفت که در همه آنها موفق بود.

برای سه سال متوالی، از سال ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۵ کلوین کلاین برنده جایزه منتقدان مد آمریکایی (کوتی: Coty) شد.

شلوار جین؛ محبوب‌ترین محصول برند کلوین کلاین

برند کلوین کلاین - شلوار جین
شلوار جین‌های کلوین کلاین محبوب‌ترین محصولات این برند هستند.

تا سال ۱۹۷۷ گردش مالی سالانه این برند ۳۰ میلیون دلار رسید. دلیلش این بود که هم به محصولات جانبی‌اش تنوع داده بود و هم تبلیغات بسیار گسترده‌ای برای آنها انجام می‌داد. این کار باعث می‌شد مخاطبان بسیار زیادی جذب کنند. مخصوصا شلوار جین کلوین کلاین که به‌شدت محبوب بود و البته هنوز هم محبوبیتش را حفظ کرده است. آنها فقط در عرض یک هفته در مجموع ۲۰۰هزار شلوار جین فروختند. لوگوی معروف کلوین کلاین که روی جیب پشت شلوار جین چاپ می‌شود، روندی را آغاز کرد که تا به امروز ادامه دارد. این لوگو را حتی برندهای دیگر شلوار جین هم به کار برده‌اند.

لوازم‌آرایشی و عطر؛ شکست بزرگ برند

در اواخر دهه ۱۹۷۰، این برند سراغ تولید لوازم آرایشی و عطر رفت؛ اما متأسفانه این محصولات به‌اندازه لباس‌ها و اکسسوری‌های این برند محبوبیت نداشتند. به همین دلیل شرکت متحمل ضررهای مالی هنگفتی شد و مجبور شد تمام عطرها و اقلام آرایشی و بهداشتی را از بازار خارج کند. تا چند سال این برند دیگر هیچ محصول جدیدی اضافه نکرد و تمرکزش را صرفا روی بازاریابی شلوار جین گذاشت که محبوبیتش روزبه‌روز بیشتر می‌شد. به‌طورکلی در دهه ۱۹۸۰، جوانان به‌شدت به شلوار جین علاقه‌مند شده بودند و تقاضای بازار بسیار زیاد بود. کلوین کلاین هم با طراحی و تولید شلوارهای جین بی‌نظیر به تقاضای بازار پاسخ می‌داد.

لباس‌زیر مردانه و زنانه

محصول دیگری که برند کلوین کلاین را به‌شدت محبوب کرد، لباس‌زیر مردانه و زنانه آن بود. او در کنار شلوار جین روی این محصولات هم تمرکز کرد و سعی کرد به بهترین نحو آنها را تبلیغ کند. کلکسیون‌های جدید لباس زیر کلوین کلاین، تنها در یک سال ۷۰ میلیون دلار درآمد برای این شرکت به ارمغان آوردند. او با کمک کمپین‌های تبلیغاتی و بیلبوردهای بزرگ شهر به فروش عظیمی دست یافت.

مشکلات مالی زیاد در دهه ۱۹۹۰

با اینکه در دهه ۱۹۸۰ برند کلوین کلاین به‌خوبی در بین مردم جا باز کرده بود و بیش از ۱۲هزار فروشگاه در بریتانیا، ایرلند، استرالیا و ژاپن پوشاک و محصولات این برند را می‌فروختند، در دهه ۱۹۹۰ با مشکلات مالی بزرگی روبه‌رو شد. با کمک مالی دوست کلوین، دیوید گفن (David Geffen)، از ورشکستگی نجات پیدا کردند.

در سال ۱۹۹۳، کلوین کلاین به‌عنوان بهترین طراح آمریکا انتخاب شد. بااین‌حال کلاین و شوارتز در سال ۱۹۹۹ تصمیم گرفتند شرکت را برای فروش بگذارند. چند شرکت از جمله تامی هیلفیگر و گروه ال و ام هاش (LVMH) تمایل به خرید آن داشتند؛ اما قیمت درخواستی کلاین و شوارتز یک‌میلیارد دلار بود که مبلغ هنگفتی به شمار می‌رفت و آنها برایشان مقدور نبود چنین مبلغی را بپردازند.

در نهایت در دسامبر سال ۲۰۰۲، شرکت فیلیپ ون هیوزن (Philips Van Heusen Corp.) پیشنهاد خرید کلوین کلاین را با ۴۳۰ میلیون دلار به‌صورت نقد و ۳۰ میلیون دلار سهام داد. همچنین قرار شد مجوز و حق امتیاز مربوط به درآمد ۱۵ سال بعد از آن هم به این شرکت فروخته شود. کلاین رضایت داد و به این ترتیب شرکت را فروختند.

در ابتدا کلوین نقش خود را به‌عنوان مدیر خلاق حفظ کرد؛ اما به‌زودی تصمیم گرفت فقط مشاور مدیریت خلاق باشد. سرانجام هم شرکت را به‌طورکامل ترک کرد و جالب اینجاست خود کلوین کلاین در برندی که به نام خود اوست هیچ نقشی ندارد.

تبلیغات جنجالی فراوان برند کلوین کلاین

کلوین کلاین از آن برندهایی است که همیشه درباره تبلیغاتش با جنجال روبه‌رو شده است. این برند کمپین‌های تبلیغاتی زیادی دارد و بیشتر آنها به‌وضوح جوانان را هدف قرار می‌دهند. از همان زمانی که تبلیغات را شروع کردند، به‌دلیل نوع محصولاتشان، بیشتر تبلیغ‌هایی که منتشر می‌کردند محتوایی داشت که خطوط قرمز جامعه را زیرپا می‌گذاشت. یکی از بحث‌برانگیزترین تبلیغات او که باعث شد همه شبکه‌های تلویزیونی علیه آن متحد شوند و اجازه پخش آن را ندهند، یک آگهی تبلیغاتی بود که بروک شیلدز، مدل آمریکایی، در آن حضور داشت. در آن سال‌ها او هنوز نوجوان بود و استفاده از او در تبلیغات آن‌چنانی، با انتقادهای بسیار زیادی روبه‌رو شد.

در سال ۱۹۹۵ این برند تبلیغات شلوار جین را با کمک مدل‌های بسیار جوانی انجام می‌داد و به همین دلیل، بسیاری از افراد بر این باور بودند این تصاویر نوعی حس پورنوگرافی غیرحرفه‌ای را منتقل می‌کنند. تبلیغات را لغو کردند و حتی بیل کلینتون، رئیس‌جمهور آمریکا و هیلاری کلینتون، بانوی اول، وارد عمل شدند و علیه آن تبلیغات اقدام کردند. پای وزارت دادگستری آمریکا به میان آمد و تحقیقات گسترده‌ای را درباره سن مدل‌هایی که برندها از آنها استفاده می‌کردند انجام دادند. بعدها در سال ۲۰۱۳، کلوین کلاین اظهار داشت وقتی به گذشته نگاه می‌کند، احساس می‌کند احتمالا کمی زیاده‌روی کرده است.

مدل‌های معروف در تبلیغات کلوین کلاین

برند کلوین کلاین - کیت ماس
کیت ماس، الهه اصلی تبلیغات کلوین کلاین بود.

با وجود جنجال‌هایی که در آن زمان به پا شد و بیزاری مردم از تبلیغات کلوین کلاین، برخی افراد هم بر این باور بودند که کارهای او حسی متین و کلاسیک همراه با ستایش بدن را تداعی می‌کنند. کیت ماس، مدل زیبا و بسیار مشهور در آن دوران، در یک‌سری تبلیغات دنباله‌دار کلوین کلاین حضور یافت و به‌نوعی به الهه جذابیت کارهای او تبدیل شد؛ اما لاغری بیش‌ازحدش و روش‌هایی که برای این لاغرماندن به کار می‌گرفت باعث بروز جنجال‌های دیگری شد. این در حالی بود که کریستی تورلینگتون که در کمپین عطر اترنیتی حضور یافته بود، به نمادی از ثبات و خانواده تبدیل شد. تبلیغات دیگری هم بودند که حس ظرافت و زیبایی را به نمایش می‌گذاشتند و مردم آنها را دوست داشتند.

اولین مدل کلوین کلاین برای لباس زیر مردانه، تام هینت‌ناوس بود. کلوین کلاین اولین برندی است که از مردان با اندام عضلانی و ورزشکاری در تبلیغاتش استفاده کرد. ازجمله این مردان می‌توان به رپر و بازیگر معروف، مارک والبرگ، اشاره کرد که در کمپین‌های تبلیغاتی لباس زیر مردانه این برند حضور یافت.

با گذشت زمان، مدل‌ها، بازیگران، ورزشکاران و هنرمندان تئاتر زیادی در کمپین‌های تبلیغاتی این برند شرکت کردند که از آن جمله می‌توان لیزا لوپس، آنتونیو ساباتو جونیور، زویی سالدانا، جاستین بیبر، جیمی درنان، تراویس فیمل، کندال جنر، کارولین مورفی و اوا مندز را نام برد. عکاس‌های برجسته‌ای هم با این برند همکاری داشته‌اند که شامل ریچارد آودون، ایروینگ پن، استیون کلاین، هرب ریتس و بروس وبر می‌شود.

راه‌اندازی مجدد خط تولید عطر

برند کلوین کلاین - عطر اترنیتی
عطر اترنیتی از معروف‌ترین عطرهای کلوین کلاین است.

در دهه ۲۰۰۰ کلوین کلاین بار دیگر به تولید عطر روی آورد و این بار جدی‌تر به این کار ادامه داد. عطرهای اترنیتی، اسکیپ و آبسشن برخی از عطرهای بسیار معروف این برند هستند که هنوز هم به‌شدت محبوب‌اند. هرچند همان طور که در بخش قبل گفتیم، ساخت تبلیغات وسوسه‌انگیز برای کلوین کلاین لغو یا ممنوع شده بود، آنها هنوز برای برخی از عطرهایشان از این عطرها استفاده می‌کردند. چندین بار شکایت‌هایی دریافت کردند؛ اما چون می‌دیدند که این تصاویر فروش عطر را افزایش می‌دهند، تصمیم گرفتند فقط ادامه دهند و به اعتراضات توجهی نکنند.

لوگوی برند کلوین کلاین

برند کلوین کلاین - لوگوی فعلی
لوگوی فعلی برند کلوین کلاین

اولین لوگوی این برند در سال ۱۹۶۸ طراحی شد. این لوگو با حروف ظریف و نازک در پس‌زمینه سفیدرنگی خودنمایی می‌کرد و همان چیزی بود که برند به آن نیاز داشت. انتخاب فونت بسیار زیبا با رنگ مشکی، شروعی قوی برای این برند رقم زد. این لوگو تا سال ۱۹۷۵ تغییر نکرد.

در سال ۱۹۷۵، لوگوی برند را به‌روزرسانی کردند و کمی فونت آن را تغییر دادند. فونت جدید کمی پررنگ‌تر و ضخیم‌تر بود ولی همچنان شیک باقی ماند. حروف ظرافتشان را داشتند ولی قوی‌تر به نظر می‌رسیدند. این فونت هم تا سال ۱۹۹۲ بدون تغییر ماند.

در سال ۱۹۹۲ فونت لوگو را پررنگ نگه داشتند؛ اما نازک‌ترش کردند. هرچند هنوز هم به نازکی سری اول نبود. تغییر دیگر این بود که به‌جای مستطیلی که برای نقطه حرف i استفاده کرده بودند، از نقطه گرد استفاده کردند. طراحی کلی از نظر زیبایی‌شناختی جذاب و خلاقانه شده بود.

در سال ۲۰۱۷، یک‌بار دیگر به‌روزرسانی انجام دادند و این بار حروف را بزرگ‌تر و برجسته‌تر کردند؛ بااین‌حال مراقب بودند که ظاهر کلی تغییر زیادی نکند.

سرانجام در سال ۲۰۲۰ جدیدترین لوگوی کلوین کلاین که هنوز هم به همان شکل باقی مانده است طراحی شد. این لوگو تفاوت چندانی با لوگوهای قبلی ندارد و از همان فونت استفاده کرده است؛ با این تفاوت که حروف اول کلمات برند هردو با حرف کوچک انگلیسی و در عبارت کامل هردو با حرف بزرگ نوشته می‌شوند. این لوگو تمیز و ساده است و با همان الگویی سازگار است که این برند از ابتدای تأسیس داشته است.

عوامل متمایزکننده لوگوی کلوین کلاین

به دلایل زیادی می‌توان لوگوی کلوین کلاین را از سایر لوگوها متمایز دانست. برخی از دلایل عبارت‌اند از:

سادگی

لوگوی کلوین کلاین فقط از یک‌سری حروف مشکی در پس‌زمینه سفید تشکیل شده است که باعث می‌شود مشتریان به‌جای اینکه حواسشان پرت عناصر طراحی شود، خیلی راحت آن را تشخیص دهند. این لوگو فقط شامل نام برند است، بدون هیچ طرح دیگری.

رنگ

رنگ‌هایی که برای هویت بصری لوگوها در نظر گرفته می‌شوند، بسیار مهم هستند. این برند به‌جای پیچیده‌کردن لوگو با رنگ یا عناصر زیاد، فقط دو رنگ مشکی و سفید را برای آن در نظر گرفته است و البته یک رنگ خاکستری هم دارد. به‌طورکلی سیاه و سفید را بیشتر در لباس‌های ورزشی و خاکستری را روی لباس‌های دیگر این برند می‌بینیم.

فونت

فونت واژگان به‌کاررفته در هر لوگو، هویت آن را فریاد می‌زند. فونت‌هایی که در طول سال‌ها برای لوگوی کلوین کلاین به کار رفته‌اند، با وجود تغییراتی که به خود دیده‌اند، همچنان مشابه هم هستند و همان ظاهر اولیه لوگو را تداعی می‌کنند. این فونت شیک، درجه‌یک و بی‌نقص چیزی است که لوگو را از نظر ظاهری نمادین و پیچیده می‌کند.

سبک

این لوگو دارای سبک خاصی است که آن را از لوگوهای مشابه خودش متمایز می‌کند. برند کلوین کلاین از ابتدا می‌دانست که باید لوگویی همه‌کاره داشته باشد و شکل و سبک آن برای همه اهدافش مناسب باشد. حروفی که در مستطیل ظاهر می‌شوند، می‌توانند با هر محصولی سازگار باشند و به‌خوبی روی آن جای بگیرند.

زندگی خصوصی کلوین کلاین

برند کلوین کلاین - کلوین کلاین
کلوین کلاین؛ مردی که دیگر در برندی که به نام اوست نقشی ندارد.

کلوین کلاین به‌طورکلی زندگی‌اش را خصوصی نگه داشته است و تنها اطلاعاتی که از روابط او وجود دارد، روابط صمیمانه و دوستانه او با افراد مختلف است. او هرگز در مصاحبه‌ها هویت جنسی‌اش را آشکار نکرد؛ ولی می‌گفت همه اتفاقاتی که در زندگی شخصی‌اش رخ می‌دهد، الهام‌بخش بسیاری از کمپین‌های تبلیغاتی او می‌شوند. او با خانم جین سنتر ازدواج کرد و به‌مدت ۱۰ سال با یکدیگر زندگی کردند و دختری به نام مارسی دارند. در سال ۱۹۸۶ با کلی رکتور ازدواج کرد ولی در سال ۲۰۰۶ که دیگر سال‌ها بود جدا از یکدیگر زندگی می‌کردند، با شرایطی دوستانه طلاق گرفتند.

کلوین مدتی هم به مواد مخدر و الکل اعتیاد داشت. او یک بار در سال ۱۹۸۸ به مرکز توانبخشی در مینه‌سوتا مراجعه کرد و اعتیادش را ترک کرد. بااین‌حال بازهم سراغ موادمخدر و الکل رفت و این بار در زمان فروش شرکتش بود که تصمیم گرفت ترک کند و این بار در مرکز آریزونا با موفقیت مواد و الکل را کنار گذاشت.

کلوین کلاین امروزی

از سال ۲۰۱۶ راف سیمونز مدیر خلاق این برند شد. در همین سال آنها کمپینی راه انداختند که همه لباس‌ها و محصولات تولیدی‌شان را به نمایش بگذارد. ابتدا برخی از افراد مشهور در آن شرکت کردند. سپس این کمپین به‌سرعت در رسانه‌های اجتماعی پیش رفت و مردم عکس‌هایشان را با این شرح با دیگران به اشتراک گذاشتند: I _____ in #mycalvins

این برعهدهٔ مخاطب بود که خلاقانه جای خالی را پر کند.

جمع‌بندی

برند کلوین کلاین یکی از برندهای بزرگ و لوکس در صنعت مد است. این برند جهانی مظهر ایده‌های جسورانه و پیشرو است و با وجود استفاده از عناصر زیبایی‌شناسی فریبنده، سبکی مینیمال را در طرح‌هایش به کار می‌برد. به‌طورکلی برند کلوین کلاین را بیشتر برای شلوار جین، لباس‌زیر و عطرهایش می‌شناسند؛ اما این برند محصولات جانبی و اکسسوری‌هایی مانند کیف، کفش، حوله، جواهرات، کیف پول، کمربند و عینک آفتابی هم در سبک‌ها و رنگ‌های متنوع به بازار ارائه می‌کند.

آیا این مطلب را دوست داشتید؟ چه چیزی در برند کلوین کلاین بیشتر از سایر ویژگی‌های آن شما را جذب کرده است؟ لطفا دیدگاه‌هایتان را با ما به اشتراک بگذارید.

کلوین کلاین تقریبا حدود ۷۵ سال است که به عنوان یکی از برترین طراحان خانه های مد شناخته می‌شود. موسس این شرکت در سال ۱۹۴۲ متولد شد و در مدرسه هنر و طراحی مد در نیویورک مشغول به تحصیل شد ولی هیچ گاه از آن فارق التحصیل نشد. وی در یک کارگاه خط تولید قدیمی کت و شلوار مشغول به کار شد. سپس در سال ۱۹۶۸ شرکت خود را تاسیس نمود و زمانی که سبک لباس‌ها بسیار خشک بود، لباس‌های هیپ‌هاپی را روانه بازار کرد. طراحی‌های وی بسیار خیره کننده است زیرا ترکیبی از مدرنیته، کلاسیک همراه با سادگی و مد روز می باشد.

کلوین کلاین یکی از خوش‌شانس‌ترین هنرمندان و طراحان مد تاریخ بود که از اول در مسیر درست رشد و پیشرفت قرار گرفت. او در نیویورک به تحصیل در رشتۀ مد پرداخت و مدتی هم به کار تهیه کت‌وشلوار مشغول بود. در سال ۱۹۶۸، او و بری شوارتز شرکت خود را راه‌اندازی کردند تا به‌عنوان دو شریک توانمند، یکی به کارهای دیگر مشغول باشد و یکی روی حوزۀ مد و دیزاین تمرکز کند. گرچه این برند بیشتر با کت و شلوارهایش معروف شده بود اما لباس‌های زیر کلوین کلین نیز دست کمی از دیگر محصولاتش نداشت. تمامی این خلاقیت‌ها برای این برند محبوب، سه بار جایزۀ کُتی را به همراه آورد و باعث شد تا کلاین به همراه شریکش به فکر گسترش کسب‌وکارشان بیوفتند و حیطه‌های پوشاک جین، لوازم آرایشی، عطر و خانه‌های مد را نیز به برندشان اضافه کنند.

کودکی و نوجوانی کلوین کلاین

زندگی کلوین کلاین

کلوین ریچارد کلاین، نوزدهم نوامبر ۱۹۴۲ در نیویورک به دنیا آمد و فرزند دوم خانواده بود تا در کنار برادر و خواهرش بزرگ شود. پدرش اصالتا مجارستانی بود و یک سبزی‌فروشی را در محلۀ هارلم اداره می‌کرد؛ درحالی‌که مادرش یک زن خانه‌دار بود و به مادربزرگ کلوین کمک می‌کرد تا خیاطی‌اش را بچرخاند و بر حسب اتفاق همین‌جا بود که اولین بارقه‌های علاقه به مد در کلوین کلاین جوان شکل گرفت. او هنوز کم سن و سال بود که شروع به کشیدن پیش‌طرح‌هایی برای لباس‌های مختلف کرد و البته این کار مسیر زندگی‌اش را به‌درستی به او نشان داد. دبیرستان را در رشتۀ هنر گذراند و تحصیلاتش را ادامه تا این‌که در سال ۱۹۶۳ مدرک خود را از موسسۀ فناوری مد گرفت.

چطور برند کلوین کلاین تا این حد متمایز شد؟

لوگو کلوین کلاین

کلوین جوان مدتی را به کار در حوزه‌های مختلف پرداخت اما در سال ۱۹۶۸ فرصتی برای همکاری با دوست دوران کودکی‌اش، بری شوارتز دست داد و هم‌زمان بیزنس خانوادگیشان به او ۱۰ هزار دلار برای شروع کارش بخشید تا همه‌چیز برای یک آغاز درخشان آماده باشد.

آن‌ها کارشان را با اجارۀ یک سالن نمایش کوچک شروع کردند و برای شروع، تولید پوشاک بانوان را هدف گرفتند. کلوین کلاین در طرح‌هایش از سبک‌های تلفیقی استفاده می‌کرد که باعث می‌شد طرح‌ها و استایل‌های قدیمی، رنگ و رویی تازه بگیرد. او همچنین به طراحی مینیمال روی آورد و تنوع به جای این که در طرح‌ها پیاده کند، را روی کیفیت دوخت و جنس کارها اجرا کرد و سپس دیزاینرهای دیگری را به خدمت گرفت که زاویه‌دیدی شبیه به خودش داشته باشند. از دید یکی از ویراستاران مجلۀ وُگ به نام فرانسیس اشتاین، آنچه منجر به شهرت کلوین کلاین شده، در حقیقت همان نحوۀ بیان احساساتش در طراحی‌هاست و همین نقطۀ قوت این برند به حساب می‌آید.

دهۀ هشتاد و اوج‌گیری برند کلوین کلاین

فشن شوی کلوین کلاین

در دهۀ هشتاد میلادی، برند کلوین کلاین به جایی رسیده بود که برای لباس‌های زیر و عطرهای لوکس و گرانقیمتش شهرتی جهانی داشته باشد. طی دهه‌های بعد، آن‌ها توانستند حتی شهرت خود را از این هم بیشتر کنند؛ با این وجود در دهه نود، شرکت کلوین کلاین با یک بحران مالی عظیم رو به رو شد و درست در زمانی که به نابودی نزدیک بود، توسط یکی از دوستان کلوین به نام دیوید گَفِن، نجات پیدا کرد. حتی در سال ۲۰۰۰، شرکت شکایتی را در زمینۀ نقض برخی توافقنامه‌ها و قانون علامت تجاری ثبت کرد که البته خارج از دادگاه حل و فصل شد!

در سال ۲۰۰۳، کلوین کلاین و شوارتز شرکتشان را به مبلغ ۴۳۰ میلیون دلار (به همراه ۳۰۰ میلیون دلار از سود شرکت در سال‌های آینده) به فیلیپس فن هوزن فروختند و مدیر جدید، در سال ۲۰۱۶ راف سیمونز را به عنوان مدیر خلاقیت برند کلوین کلاین انتخاب کرد. کلوین از آن پس به ندرت جلوی دوربین ظاهر می‌شود و به نظر می‌رسد که از آرامش دوران بازنشستگی‌اش لذت می‌برد.

تبلیغات جنجالی و تحریک‌آمیز کلوین کلاین

فشن شوی کلوین کلاین

کلوین کلاین، مبدع یکی از روش‌های جنجالی تبلیغات هم بوده است و می‌توان تا حدی، فتح این قله را مرهون طبیعت و ذات تحریک‌آمیز محصولات این برند دانست. برند کلوین کلاین بخصوص در این زمینه مخاطب خود را نوجوانان و جوانان قرار داده است و نمود این ادعا را بیشتر از هر زمانی، می‌توان در اواسط دهۀ نود در تبلیغات این برند دید. این ماجرا حتی تا به آنجا پیش رفت که پای رییس‌جمهور آمریکا و بانوی اول، بیل و هیلاری کلینتون را هم به میان کشیده شد تا علیه این موضوع نظر بدهند. آن‌ها به سن مدل‌هایی که در تبلیغات تحریک‌آمیز کلوین کلاین شرکت داشتند حمله بردند و خواستار تشکیل یک کمیتۀ حقیقت‌یاب در این زمینه شدند.

با این وجود، در طول زمان چندان تغییری در سیاست‌های این برند حاصل نشد. حتی بعدتر، در این کمپین‌ها بازیگران و سلبریتی‌ها هم شرکت کردند تا افرادی چون جاستین بیبر، کندال جنر، کرولاین مورفی و آنتونیو ساباتو هم در تبلیغات کلوین کلاین دیده شوند.

نگاهی به زندگی شخصی کلوین کلاین

کلوین کلاین

کلاین به طور مشخص از تمایلات جنسی خود به هر دو جنس یا بایوسکشوال بودنش گفته و در مصاحبه‌های مختلف به این موضوع اشاره کرده است. او تا به حال دو بار ازدواج کرده و یک دختر دارد. کلوین کلاین که سابقا بیشتر زندگی شبانه داشت و با سوءمصرف الکل و مواد مخدر دست‌وپنجه نرم می‌کرد، در سال ۱۹۸۸ خود را به یک مرکز ترک اعتیاد در مینه‌سوتا سپرد تا از این دام سالم بیرون بیاید. البته او یک‌بار دیگر نیز به اعتیاد دچار گشت و مجبور شد تا برای ترک کامل، به مرکز ترک اعتیاد آریزونا برود.

از دیگر جنجال‌های زندگی کلوین کلاین می‌تواند به گروگان‌گیری دخترش در سال ۱۹۷۸ توسط چند آدم‌ربا اشاره کرد. زمانی که مارسی یازده‌ساله بود، دزدیده شد و دزدان اعلام کردند که او را در قبال دریافت ۱۰۰ هزار دلار آزاد خواهند کرد!

کلاین ۱۰۰ هزار دلار را پرداخت و دخترش بعد از ۱۰ ساعت گروگانگیری آزاد شد؛ مدتی بعد هم، هر سه تن گروگانگیر دستگیر شدند. هرچند که پلیس در این مورد به خود آقای طراح مظنون بود اما در نهایت چیزی ثابت نشد!

فروشگاه کلوین کلاین

او درباره زندگی شخصی و چالش‌هایش می‌گوید: “در طول زندگیم، باید همه‌چیز را تحت کنترل می‌گرفتم و مجبور بودم همۀ کارها را خودم انجام بدهم. این اجبار باعث شد تا خودم را مرکز ثقل جهان ببینم و این‌طور فکر کنم که به هیچ‌کس نیازی ندارم. البته که این طرز تفکر اشتباه بود و زمانی به این نتیجه رسیدم که به‌شدت به کمک نیاز داشتم. همین‌جا بود که فهمید

کلوین کلاین برای لباس‌های راحتی، پوشاک ورزشی، لوازم آرایشی، عطر، پوشاک و لوازم خانه مشهور است. این برند در سال 1968 آغاز به کار کرد. این برند مشهور، به عنوان برندی که تغییرات اساسی در لباس زیر مردان ایجاد کرد شناخته می شود. یکی از دلایل مهم محبوبیت زیاد کلوین کلاین، استراتژی‌های تبلیغاتی موثر آن بود. تعداد زیادی از مدل های مشهور، با این برند در ارتباط هستند. در سال 2003، کلاین و شوارتز شرکت را به فیلیپ ون هوزن فروختند. این برند آمریکایی در دنیای مد برای خود نامی کسب کرده و دارای بازه ای کوچک و خاص از لباس‌ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian